abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170707731
Ken je ook van die mensen die nooit op vakantie gaan? Ik bedoel dan niet mensen zonder geld, maar hoogopgeleide lui die wel iets te makken hebben. Ken zelf enkele figuren die al meer dan 10 jaar niet de Nederlandse grenzen zijn overgegaan, en de spaarzame tripjes die ze gedaan hebben is naar Frankrijk of zo. Verder niet. Ik heb zelf al veel van de wereld gezien, kan me gewoon echt niet voorstellen dat je niet een keer wat anders wilt zien dan Nederland. But that's me.
pi_170707779
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 16:22 schreef Homey het volgende:
Ken je ook van die mensen die nooit op vakantie gaan? Ik bedoel dan niet mensen zonder geld, maar hoogopgeleide lui die wel iets te makken hebben. Ken zelf enkele figuren die al meer dan 10 jaar niet de Nederlandse grenzen zijn overgegaan, en de spaarzame tripjes die ze gedaan hebben is naar Frankrijk of zo. Verder niet. Ik heb zelf al veel van de wereld gezien, kan me gewoon echt niet voorstellen dat je niet een keer wat anders wilt zien dan Nederland. But that's me.
Hoeveel heb jij dan gezien van Nederland? En dan bedoel ik niet de pretparken en musea, maar de Waddeneilanden, de Ooypolder, de Drunense duinen (je waant je echt in een woestijn), het heuvelachtige Limburg, enz.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 16:24:21 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170707785
Eigen haard is goud waard.
And so is the past
pi_170707788
Ik ga zelden tot nooit op vakantie. Het interesseert me niet.
pi_170707927
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 16:22 schreef Homey het volgende:
Ken je ook van die mensen die nooit op vakantie gaan? Ik bedoel dan niet mensen zonder geld, maar hoogopgeleide lui die wel iets te makken hebben. Ken zelf enkele figuren die al meer dan 10 jaar niet de Nederlandse grenzen zijn overgegaan, en de spaarzame tripjes die ze gedaan hebben is naar Frankrijk of zo. Verder niet. Ik heb zelf al veel van de wereld gezien, kan me gewoon echt niet voorstellen dat je niet een keer wat anders wilt zien dan Nederland. But that's me.
Waarom stel je "niet op vakantie gaan" gelijk aan "niet buiten Nederland komen"?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  Moderator vrijdag 5 mei 2017 @ 16:37:38 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170708074
ik kan me ergens wel voorstellen dat je er niet zoveel behoeft aan hebt

het is altijd zon gedoe en het buitenland is na een paar dagen toch vooral 'niet thuis' wmb
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_170708369
Vakantie is de periode dat je niet hoeft te werken. Dus dingen kunt doen die je zelf leuk vind.
Ergens in den vreemde de toerist of de globetrotter uithangen is volgens mij ook hard werken en niet echt ontspannend.
Zoals Toon Hermans het ooit eens treffend wist uit te leggen (over kamperen, maar alla): "Het hele jaar kromliggen om twee weken krom te kunnen liggen".

Daarmee is het wel gezegd, denk ik. Vakantie is een periode van ontspanning, kunnen uitslapen, dingen doen die jij leuk vind.
Je keuze proberen uit te leggen in een of ander restaurant in een derdewereldland lijkt me daar niet onder te vallen.
De plaatselijke 'lekkernijen' zoals stierenballen of hondenogen proeven ook niet.
Je armzalige pogingen om je aan te passen aan de plaatselijke gebruiken om stieren af te slachten of je vrouw te verstoppen onder meters en meters textiel ook niet.
Probeer eens vrolijk te blijven als echte Nederlander terwijl je sjokt door een zandbak van enige miljoenen vierkante meters met een temperatuur van 50 graden in de schaduw. Lijkt me ook niet echt ontspannend om je volgende werkperiode weer met frisse moed aan te gaan.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 16:56:11 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170708479
Ik vind reizen wel leuk maar 'op vakantie' ergens in Frankrijk/Spanje/Turkije etc rondhangen met kinderen vind ik geen flikker aan. Ik probeer het dan zo veel mogelijk te vermijden. Helaas denkt de rest van het gezin er anders over.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_170709056
Heb zo'n ex gehad. Nouja, hij wilde af en toe wel eens op vakantie, maar zeker niet verder dan Duitsland of België :')
Want ja, je moest je aanpassen, andere taal, ander eten etc.
pi_170709209
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 17:23 schreef Pinuts het volgende:
Heb zo'n ex gehad. Nouja, hij wilde af en toe wel eens op vakantie, maar zeker niet verder dan Duitsland of België :')
Want ja, je moest je aanpassen, andere taal, ander eten etc.
Prima vent dus.

Maar jij wilde zonodig naar verre oorden om maar te kunnen opscheppen op je werk.
5 Ferrari's op videoband!
pi_170709235
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 17:30 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Prima vent dus.

Maar jij wilde zonodig naar verre oorden om maar te kunnen opscheppen op je werk.
Sowieso. Waarom zou je anders ver op vakantie gaan :{w
pi_170709775
Ik ken ze en is hun keus, moeten ze zelf weten. Gelukkig dat smaken verschillen 😀
Voor wat foto's, kijk hier
pi_170709795
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 16:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Hoeveel heb jij dan gezien van Nederland? En dan bedoel ik niet de pretparken en musea, maar de Waddeneilanden, de Ooypolder, de Drunense duinen (je waant je echt in een woestijn), het heuvelachtige Limburg, enz.
Vrijwel alles.
pi_170711329
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 16:30 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Waarom stel je "niet op vakantie gaan" gelijk aan "niet buiten Nederland komen"?
Dit. Wij gingen vroeger altijd op vakantie naar hetzelfde waddeneiland, in de stacaravan van m´n opa en oma. Goede herinneringen aan.
Op m´n twaalfde voor het eerst in het buitenland geweest, ook een belevenis. Maar ik weet nog wel dat we na een paar keer buitenland weer een keer in Nederland bleven, dit keer bij Den Helder in de buurt. Slechts twee uurtjes rijden, het heeft z´n vooroordelen. En Nederland is ook erg mooi!
Somebody that I used to know
  vrijdag 5 mei 2017 @ 19:53:17 #15
62913 Blik
The one and Only!
pi_170711771
Ik heb wel vrienden die heel weinig op vakantie gaan, ondanks dat ze wel veel geld hebben. En als ze dan gaan, gaan ze een stedentrip doen, maar dan wel een half uur buiten de stad zitten. Snap dat nooit zo goed. Maar ieder zijn eigen ding natuurlijk.

Waar ik alleen niet tegen kan, als ze dan zitten te zuchten en steunen dat ze ook toe zijn aan vakantie en ook wel op een strand willen liggen met azuurblauwe zee, maar het dan dus vervolgens niet doen
  vrijdag 5 mei 2017 @ 20:25:06 #16
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_170712319
Die mensen ken ik niet. Wél eens tijdens een weekend Texel van de eigenaar van een vakantiewoning te horen gekregen dat ie letterlijk nog nooit van het eiland af is geweest, en dat was een man van ruim boven de 50.

Voor mijn ouders is Texel overigens de vaste vakantiestek geworden, en ik kan me hun overwegingen heel goed voorstellen; niet te ver weg, aangename sfeer en verrassend vaak heel aangenaam weer.

Ikzelf maak wel geregeld een vakantietrip maar verre intercontinentale reizen zijn een zeldzaamheid. Ik heb een grote voorkeur voor mijn eigen auto als vervoersmiddel en maak daarmee trips naar Duitsland, Tsjechië, Slovenië, Oostenrijk, Noorwegen, etc.
pi_170716628
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 16:51 schreef Hiddendoe het volgende:
Vakantie is de periode dat je niet hoeft te werken. Dus dingen kunt doen die je zelf leuk vind.
Ergens in den vreemde de toerist of de globetrotter uithangen is volgens mij ook hard werken en niet echt ontspannend.
Zoals Toon Hermans het ooit eens treffend wist uit te leggen (over kamperen, maar alla): "Het hele jaar kromliggen om twee weken krom te kunnen liggen".

Daarmee is het wel gezegd, denk ik. Vakantie is een periode van ontspanning, kunnen uitslapen, dingen doen die jij leuk vind.
Je keuze proberen uit te leggen in een of ander restaurant in een derdewereldland lijkt me daar niet onder te vallen.
De plaatselijke 'lekkernijen' zoals stierenballen of hondenogen proeven ook niet.
Je armzalige pogingen om je aan te passen aan de plaatselijke gebruiken om stieren af te slachten of je vrouw te verstoppen onder meters en meters textiel ook niet.
Probeer eens vrolijk te blijven als echte Nederlander terwijl je sjokt door een zandbak van enige miljoenen vierkante meters met een temperatuur van 50 graden in de schaduw. Lijkt me ook niet echt ontspannend om je volgende werkperiode weer met frisse moed aan te gaan.
Dat is wel een erg burgerlijke definitie van 'vakantie', die vast niet voor iedereen opgaat ;)
Ieder zijn ding. Er zijn natuurlijk meerdere vormen van ontspanning dan eenvoudigweg luieren.

De charme van kamperen is volgens mij vooral het teruggaan naar de essentie: Weg van de alledaagse omgeving met alle gemakken en dichter bij de natuur komen. Ik denk dat sommige mensen dat wel degelijk ontspannend vinden.

Reizen kan echt een heel ontspannen gevoel geven. Dat je aankomt na een lange intercontinentale vlucht, en je je meteen al in een andere wereld waant. De sfeer, de temperatuur, de geuren, de kleuren, de mensen, alles is anders. En opeens wordt je overvallen door dat gevoel van ultieme vrijheid, en merk je dat je van binnen veel meer ontspant. Omdat al die dagelijkse beslommeringen van thuis ver weg zijn. Omdat je het gevoel hebt dat de wereld aan je voeten ligt.

Mijn leukste reisherinneringen waren momenten tijdens een rondreis in ZO-Azie: Die leuke, spontane ontmoetingen en gesprekken met andere mensen in een hostel, de 'vrije', ongedwongen sfeer die er hing en niet te omschrijven valt, de smaken van het street food, elke keer weer de gezonde spanning van een nieuwe bestemming... Cliché? Vast wel, maar toch een hele positieve, ontspannende reiservaring die me veel meer bijgebleven is dan zo'n luie all-in resort vakantie in Turkije ofzo.
pi_170718696
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 23:25 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Dat is wel een erg burgerlijke definitie van 'vakantie', die vast niet voor iedereen opgaat ;)
Ieder zijn ding. Er zijn natuurlijk meerdere vormen van ontspanning dan eenvoudigweg luieren.

De charme van kamperen is volgens mij vooral het teruggaan naar de essentie: Weg van de alledaagse omgeving met alle gemakken en dichter bij de natuur komen. Ik denk dat sommige mensen dat wel degelijk ontspannend vinden.

Reizen kan echt een heel ontspannen gevoel geven. Dat je aankomt na een lange intercontinentale vlucht, en je je meteen al in een andere wereld waant. De sfeer, de temperatuur, de geuren, de kleuren, de mensen, alles is anders. En opeens wordt je overvallen door dat gevoel van ultieme vrijheid, en merk je dat je van binnen veel meer ontspant. Omdat al die dagelijkse beslommeringen van thuis ver weg zijn. Omdat je het gevoel hebt dat de wereld aan je voeten ligt.

Mijn leukste reisherinneringen waren momenten tijdens een rondreis in ZO-Azie: Die leuke, spontane ontmoetingen en gesprekken met andere mensen in een hostel, de 'vrije', ongedwongen sfeer die er hing en niet te omschrijven valt, de smaken van het street food, elke keer weer de gezonde spanning van een nieuwe bestemming... Cliché? Vast wel, maar toch een hele positieve, ontspannende reiservaring die me veel meer bijgebleven is dan zo'n luie all-in resort vakantie in Turkije ofzo.
Tuurlijk zijn de echte globetrotters niet te vergelijken met de familie doorsnee die een of twee keer per jaar op vakantie gaan.
pi_170719575
Lekker belangrijk, ieder zijn eigen voorkeur toch.
pi_170719658
Vakanties... en dan?
Elke hap of dronk moet je betalen.
Thuis kun je je eigen boodschappen halen etc.
Je slaapt in een bed, waar zga iedereen in heeft liggen naaien :r
Je ligt met je reet in een bad waar idem mega veel mensen zichzelf hebben gerukt e.d.
Je krijgt soms enorm foute voeding, kijk naar "mijn vent kan niet kokeh"

Het is jammer dat de zomers zo slecht zijn in Nederland
Maar waarom op vakantie moeten als je een prima tuin hebt en van alle gemakken voorzien bent
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 6 mei 2017 @ 08:08:57 #21
414785 sirdanilot
pi_170720972
Ik ken ook dit soort mensen. Het zijn vooral van die gierige mensen die nergens een cent aan willen uitgeven. Dus ook niet aan vakantie. Die vinden het al een probleem om een biertje in de kroeg te drinken ipv gewoon een blik schultenbrau uit de supermarkt, want dat is duurder.

Stond een keer met een groepje in de kroeg en één van die gierigaards dronk dus demonstratief geen biertje mee, en na een half uur ging die weg (na de hele tijd gehint te hebben dat we ook naar de supermarkt konden gaan en bier drinken) :')

Ken ook iemand die de hele tijd zegt 'ja ik wil naar china' maar hij doet het uiteindelijk nooit, vanwege een combinatie van angst voor het onbekende en ook zeer ernstige gierigheid ("ik ga toch geen 400 euro betalen voor een ticket !!"). Maar goed met hem ben ik na heel erg veel zeuren wel 2 x op vakantie geweest. 1x een stedentripje budapest (en na de vlucht daarheen zei hij 'ja dit was mn eerste vlucht ooit ' :') ) en 1 tripje macedonië (maar dat had hij bijna nog afgezegd ook :') ).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 6 mei 2017 @ 08:10:16 #22
414785 sirdanilot
pi_170720982
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 01:59 schreef zhe-devilll het volgende:
Vakanties... en dan?
Elke hap of dronk moet je betalen.
Thuis kun je je eigen boodschappen halen etc.
Je slaapt in een bed, waar zga iedereen in heeft liggen naaien :r
Je ligt met je reet in een bad waar idem mega veel mensen zichzelf hebben gerukt e.d.
Je krijgt soms enorm foute voeding, kijk naar "mijn vent kan niet kokeh"

Het is jammer dat de zomers zo slecht zijn in Nederland
Maar waarom op vakantie moeten als je een prima tuin hebt en van alle gemakken voorzien bent
Wat heb jij een raar beeld van vakantie? Je kunt toch gewoon een huisje huren met je gezin en dan kun je alsnog zelf boodschappen doen.

En ja als je het allergoedkoopste van het goedkoopste neemt dan is het smerig. Dat moet je daarom dus ook niet doen.

En de meeste restaaurants in NEderland zijn een stuk slechter dan die in b.v. zuid europa hoor.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator zaterdag 6 mei 2017 @ 10:39:46 #23
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_170722350
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 16:22 schreef Homey het volgende:
But that's me.
Zie daar de essentie van het antwoord op de vraag waarom sommige mensen niet 'op vakantie' gaan. Los van de definitie van een vakantie.

Ieder zijn eigen ding. De één vindt het prettig om ver weg te gaan, de ander niet. De één ontspant het liefst thuis, de ander op een tropisch eiland. De één wil iets actiefs en alles zelf regelen, de ander wil alles op een presenteerblaadje. De één wil altijd iets nieuws, de ander wil altijd hetzelfde.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 11:36:54 #24
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170723064
Ken eigenlijk geen mensen die niet reizen. De een gaat wat verder (of vaker) dan de ander, maar iedereen gaat er altijd wel een paar keer tussenuit. Moet er zelf ook niet aan denken om jarenlang alleen maar in Nederland te zitten. Zat mooie plekken, maar ik vind NL persoonlijk weinig voorstellen. Ontspan me altijd veel meer in het buitenland. Gevoel van vrijheid inderdaad. Ver van de dagelijkse sleur. En na zo'n vakantie is thuis zijn opeens weer leuker, omdat je helemaal bent opgeladen. En weer toe bent aan je eigen huisje. Na een paar weken begint het dan weer langzaam te jeuken bij mij.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_170723150
Ben nog nooit op vakantie geweest.
Trekt mij ook niet zo.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 16:30:39 #26
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170727573
Het is voor mij lastig voor te stellen om niet buiten Nederland te komen.

Het verruimt je wereldbeeld en je kijkt toch anders naar bepaalde zaken die hier wel of juist minder goed geregeld zijn.
Een mix van armere en rijkere bestemmingen is toch wel goed voor de ontwikkeling.

Al snap ik ook wel dat men waarde hecht aan rust en misschien thuis een prima plek hebben en niet zo nodig ergens heen moeten, ook simpelweg omdat men niet weet wat men mist.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_170727679
quote:
Het verruimt je wereldbeeld
Want op het strand hangen en één keer een kerk bezoeken is in Zuid Europa echt heel anders
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_170821799
Ik zou bijna zeggen lees het boek De kunst van het reizen van Alain de Botton eens.

quote:
Samenvatting
Er gaan tegenwoordig meer mensen op reis dan ooit. Maar het is zeer de vraag of zij wel weten hoe ze moeten reizen. Wat gebeurt er als je uit je dagelijkse werkelijkheid in een totaal andere wereld wordt gezet? Wat als de verveling toeslaat? Als je liever in bed blijft dan naar de door de reisgids aanbevolen monumenten te gaan kijken? Kun je leren genieten? Kun je leren beter naar een landschap te kijken? Deze en tientallen andere vragen beantwoordt De Botton met hulp van gidsen als Flaubert, Ruskin, Humboldt en Van Gogh.
Tof boek over het hoe en waarom of juist niet van reizen :)
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  Meest relativerende user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 10:25:11 #29
357044 Budapestenaar
pi_170823028
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 16:51 schreef Hiddendoe het volgende:
Vakantie is de periode dat je niet hoeft te werken. Dus dingen kunt doen die je zelf leuk vind.
Ergens in den vreemde de toerist of de globetrotter uithangen is volgens mij ook hard werken en niet echt ontspannend.
Zoals Toon Hermans het ooit eens treffend wist uit te leggen (over kamperen, maar alla): "Het hele jaar kromliggen om twee weken krom te kunnen liggen".

Daarmee is het wel gezegd, denk ik. Vakantie is een periode van ontspanning, kunnen uitslapen, dingen doen die jij leuk vind.
Je keuze proberen uit te leggen in een of ander restaurant in een derdewereldland lijkt me daar niet onder te vallen.
De plaatselijke 'lekkernijen' zoals stierenballen of hondenogen proeven ook niet.
Je armzalige pogingen om je aan te passen aan de plaatselijke gebruiken om stieren af te slachten of je vrouw te verstoppen onder meters en meters textiel ook niet.
Probeer eens vrolijk te blijven als echte Nederlander terwijl je sjokt door een zandbak van enige miljoenen vierkante meters met een temperatuur van 50 graden in de schaduw. Lijkt me ook niet echt ontspannend om je volgende werkperiode weer met frisse moed aan te gaan.
Je hebt een heel vreemd beeld van 'in den vreemde'. Alsof je buiten Nederland alleen stierenballen kunt eten, in een gewaad over straat moet en het overal een zandbak is... :P
pi_170823116
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 16:51 schreef Hiddendoe het volgende:
Vakantie is de periode dat je niet hoeft te werken. Dus dingen kunt doen die je zelf leuk vind.
Ergens in den vreemde de toerist of de globetrotter uithangen is volgens mij ook hard werken en niet echt ontspannend.
Zoals Toon Hermans het ooit eens treffend wist uit te leggen (over kamperen, maar alla): "Het hele jaar kromliggen om twee weken krom te kunnen liggen".

Daarmee is het wel gezegd, denk ik. Vakantie is een periode van ontspanning, kunnen uitslapen, dingen doen die jij leuk vind.
Je keuze proberen uit te leggen in een of ander restaurant in een derdewereldland lijkt me daar niet onder te vallen.
De plaatselijke 'lekkernijen' zoals stierenballen of hondenogen proeven ook niet.
Je armzalige pogingen om je aan te passen aan de plaatselijke gebruiken om stieren af te slachten of je vrouw te verstoppen onder meters en meters textiel ook niet.
Probeer eens vrolijk te blijven als echte Nederlander terwijl je sjokt door een zandbak van enige miljoenen vierkante meters met een temperatuur van 50 graden in de schaduw. Lijkt me ook niet echt ontspannend om je volgende werkperiode weer met frisse moed aan te gaan.
En lekker op een terrasje in de zon sangria drinken en lekker tapas eten?
pi_170823247
Ik heb in verleden een paar verre reizen gemaakt, maar voor mij hoeft het niet zo nodig, ik blijf net zo lief lekker thuis.
Heb ook altijd heimwee
misunderstood
  Meest relativerende user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 10:41:23 #32
357044 Budapestenaar
pi_170823329
Ik ken weinig mensen die nooit op vakantie gaan en zou me een leven zonder tripjes niet voor kunnen stellen. Ja, Nederland is ook een heel mooi land, dat ben ik met de 'thuisblijvers' eens. Maar de essentie van reizen is voor mij vooral de nieuwsgierigheid naar zaken die anders zijn dan thuis: andere mensen, andere architectuur, andere geschiedenis, ander eten, ander klimaat.

Dat hoeft niet per se een verre, exotische bestemming te zijn. Europa is heel compact en ontzettend veelzijdig. Vlieg twee uurtjes naar het westen en je staat op de machtige kliffen van Moher in Ierland. Twee uurtjes naar het oosten en je zit in een Venetiaanse gondel. Twee uurtjes naar het zuiden en je staat in de lavendelvelden van de Provence en twee uurtjes naar het noorden en je staat voor de poorten van de Hermitage in St. Petersburg.

Zo'n tripje hoeft helemaal niet veel te kosten, je hoeft er geen weken voor van huis te zijn en met een paar woordjes Engels kun je je prima redden :Y
pi_170823515
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 10:41 schreef Budapestenaar het volgende:
Dat hoeft niet per se een verre, exotische bestemming te zijn. Europa is heel compact en ontzettend veelzijdig. Vlieg twee uurtjes naar het westen en je staat op de machtige kliffen van Moher in Ierland. Twee uurtjes naar het oosten en je zit in een Venetiaanse gondel. Twee uurtjes naar het zuiden en je staat in de lavendelvelden van de Provence en twee uurtjes naar het noorden en je staat voor de poorten van de Hermitage in St. Petersburg.
Dat lijkt zo, maar is niet waar. Twee tot drie uurtjes en je staat nog ergens bij de incheckbalie van Schiphol/Eindhoven. Vier uurtjes en je zit in de shuttletrein van het vliegveld naar een centraal station. En nog een uur of twee uur extra reistijd en je ploft neer op je hotelbed. Het kost je gewoon zes uur om überhaupt ergens te zijn, dat is alweer een halve reisdag (plus moeheid) van een weekendtrip. Ik heb het nu een paar keer gedaan, maar het valt me keer op keer tegen.

quote:
Zo'n tripje hoeft helemaal niet veel te kosten, je hoeft er geen weken voor van huis te zijn en met een paar woordjes Engels kun je je prima redden :Y
De stress die het mij voor een paar daagjes kost, levert me niet de energie op die ik zou willen. En het kost naar verhouding ook meer geld dan gewoon drie weken goed op vakantie (in Nederland of in het buitenland). Het is het gewoon net niet (mijn mening na twee keer een poging omdat iedereen zo lovend over stedentripjes is).

Vakantie gaat inderdaad om:
quote:
Maar de essentie van reizen is voor mij vooral de nieuwsgierigheid naar zaken die anders zijn dan thuis: andere mensen, andere architectuur, andere geschiedenis, ander eten, ander klimaat.
Maar afgezien van het klimaat kan je dit ook al in Nederland bewerkstelligen, maar dan op een veel kleinschaliger niveau. Doe een rondje IJsselmeer op de fiets, en je komt langs heel veel verschillende natuur, architectuur, type mensen, etc. Daarvoor hoef je echt niet per se naar Ierland of waar dan ook.
Somebody that I used to know
  Meest relativerende user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 10:59:28 #34
357044 Budapestenaar
pi_170823645
quote:
2s.gif Op woensdag 10 mei 2017 10:52 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat lijkt zo, maar is niet waar. Twee tot drie uurtjes en je staat nog ergens bij de incheckbalie van Schiphol/Eindhoven. Vier uurtjes en je zit in de shuttletrein van het vliegveld naar een centraal station. En nog een uur of twee uur extra reistijd en je ploft neer op je hotelbed. Het kost je gewoon zes uur om überhaupt ergens te zijn, dat is alweer een halve reisdag (plus moeheid) van een weekendtrip. Ik heb het nu een paar keer gedaan, maar het valt me keer op keer tegen.

[..]

De stress die het mij voor een paar daagjes kost, levert me niet de energie op die ik zou willen. En het kost naar verhouding ook meer geld dan gewoon drie weken goed op vakantie (in Nederland of in het buitenland). Het is het gewoon net niet (mijn mening na twee keer een poging omdat iedereen zo lovend over stedentripjes is).

Vakantie gaat inderdaad om:

[..]

Maar afgezien van het klimaat kan je dit ook al in Nederland bewerkstelligen, maar dan op een veel kleinschaliger niveau. Doe een rondje IJsselmeer op de fiets, en je komt langs heel veel verschillende natuur, architectuur, type mensen, etc. Daarvoor hoef je echt niet per se naar Ierland of waar dan ook.
Als je er zelf stress door ervaart moet je het inderdaad gewoon niet doen. Hoewel dat misschien ook onervarenheid is. Voor mij begint een vakantie als ik hier de deur achter me dichttrek. Natuurlijk heb je gelijk dat het meer tijd kost om ergens te komen dan die twee uur vliegen. Maar het is vakantie, dus ik geniet er van. Ik vind vliegen leuk, heb geen hekel aan luchthavens en het reizen van het vliegveld naar mijn hotel is onderdeel van het avontuur. :)
pi_170825730
Ik ben gek op op vakantie gaan! Ik denk dat we zo'n vier keer per jaar wel korter of langer weg zijn. Soms dichterbij, soms verder weg. Er zit een lange vakantie bij van drie weken, meestal twee van een week en nog een lang weekend stedentripje of zo.
Ik heb kantoor aan huis en het vreselijk druk, werk zo'n 50 uur in de week. Klanten komen geregeld bij mij op kantoor. Als ik niet weg ga in de vakantie gaat dat ook door en heb je ook niet echt vakantie. Vakantie is dan voor mij ook echt drie weken niet bereikbaar zijn.

Dat is een van de redenen dat ik graag weg ga, maar ook omdat ik het heerlijk vind om op een andere plek te zijn. En dat hoeft helemaal niet avontuurlijk te zijn. Al in België is de cultuur, natuur, het eten en wat dan ook al anders dan hier.

Ik ben het dan ook eens met topicstarter, kan me niet voorstellen dat iemand nooit op vakantie gaat of er niks aan vindt. Maar ieder zijn mening natuurlijk.
  woensdag 10 mei 2017 @ 13:13:24 #36
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_170826028
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 11:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ken eigenlijk geen mensen die niet reizen. De een gaat wat verder (of vaker) dan de ander, maar iedereen gaat er altijd wel een paar keer tussenuit. Moet er zelf ook niet aan denken om jarenlang alleen maar in Nederland te zitten. Zat mooie plekken, maar ik vind NL persoonlijk weinig voorstellen. Ontspan me altijd veel meer in het buitenland. Gevoel van vrijheid inderdaad. Ver van de dagelijkse sleur. En na zo'n vakantie is thuis zijn opeens weer leuker, omdat je helemaal bent opgeladen. En weer toe bent aan je eigen huisje. Na een paar weken begint het dan weer langzaam te jeuken bij mij.
Dit eigenlijk. In Nederland zelf voel ik me niet op vakantie, je bent thuis weg, maar daar is dan alles mee gezegd. Voor mij is vakantie toch ook echt even weg uit de dagelijkse sleur naar een andere cultuur. Pas dan kan ik me echt ontspannen, ook al is een vakantie bij mij vaak redelijk inspannend qua activiteiten.

Vroeger toen ik nog vrijgezel was, heb ik ook jaren gehad dat ik niet op vakantie ging. Toen trok het me ook niet zo, maar toen mijn vriendin me één keer ver weg heeft meegenomen (en me meteen in het diepe heeft gegooid) was ik meteen helemaal om. Ik zou nu graag zo vaak mogelijk op vakantie gaan, helaas is mijn werk en budget het daar niet altijd mee eens.
Don't let my username fool you...
pi_170826714
Op vakantie doe ik nieuwe inzichten op en maak veel makkelijker nieuwe contacten, helaas zit mijn vriendin liever thuis en als zij al op vakantie gaat is het voornamelijk shoppen.
Veelal ga ik dus alleen en maar een paar dagen.
  Moderator woensdag 10 mei 2017 @ 18:05:16 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170832338
ik ben ontspannen zodra ik de wekker afzet :D

ik moet echt een doel hebben om ergens heen te gaan, internationale sportwedstrijden (ijshockey in mijn geval) vind ik wel een mooie gelegenheid om er op uit te trekken maar anders zou ik me heel vlot gaan vervelen vrees ik, beetje dingen en mensen kijken die me nu ook niet zo kunnen boeien om de tijd te doden

wat op zich niet erg is als het mooi weer is maar dan krijg je zo'n zonvakantie en dat is dan ieder jaar hetzelfde

dit jaar ben ik in Belfast geweest voor het wk ijshockey (divisie 1B), dat was wel genieten :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_170833678
Heerlijk om op vakantie te gaan _O_. Wij doen het dus ook minstens 2 keer per jaar en soms nog een extra stedentripje binnen Europa.
  donderdag 11 mei 2017 @ 12:40:37 #40
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_170848962
In Utrecht ging de schoonmaakster elk jaar een weekje naar de camping in Zeist.... Ik kon het gewoon niet geloven. Ze was eenmaal in België geweest, verder nooit in het buitenland.
pi_170855411
Voor mijn vader hoeft het ook niet perse, het is dat mijn moeder graag op vakantie wil anders ging mijn vader nooit op vakantie, hij vindt het zo wel prima.
BlaBlaBla
pi_170902563
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 12:40 schreef Hi_flyer het volgende:
In Utrecht ging de schoonmaakster elk jaar een weekje naar de camping in Zeist.... Ik kon het gewoon niet geloven. Ze was eenmaal in België geweest, verder nooit in het buitenland.
Ik denk dan ook niet dat een schoonmaakster het zo breed heeft dat ze elk jaar een reis naar zuidoost Azië kan boeken.

Er zijn ook gewoon mensen met minder geld en die kunnen niet op vakantie helaas.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')