abonnement Unibet Coolblue
pi_170798137
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:38 schreef antiderivative het volgende:

[..]

En dan nog, als die Flynn een gevaar voor nationale veiligheid vormt dan neem je maatregelen. Als op 9 November Trump en zijn gezelschap aankomt bij het Witte Huis dan zeg je dus als overheid dat Flynn geen toegang krijgt tot gevoelige info en dat die kerel weg moet.
Op 9 november had Flynn nog helemaal niet met Kislyak gesproken, dat was pas de 29e van december.

Obama vond Flynn een onverstandige keuze, maar niet omdat het een gevaar voor de nationale veiligheid was, dat bleek pas later. Het zou dus wat vreemd zijn om op basis van het feit dat je iemand een incompetente zak hooi vindt de toegang te ontzeggen.

quote:
Trump is niet gewaarschuwd door Yates, McGahn was het aanspreekpunt voor Yates en die hebben verschillende gesprekken gehad waarin (volgens Yates) McGahn tijd nodig had om dit te onderzoeken (niet gek, als je beseft hoeveel nu nog niet duidelijk is).
Volgens mij geeft ze dat niet aan. Ze zegt dat ze naar McGahn is gegaan om aan te geven dat Flynn aan het liegen was, wat hem chantabel maakte, en ze gaf hem aan hoe ze dat wist.

In een meeting daarna vroeg McGahn haar om bewijs, en ze gaf aan waar hij dat kon vinden. Ze stelt nergens dat hij tijd nodig had om dat zelf te gaan onderzoeken.

Ik mag toch hopen dat McGahn Trump wel op de hoogte stelt van het feit dat een van zijn medewerkers wellicht chantabel is, en waarom, niet dat hij eerst een eigen onderzoek begint op basis van dezelfde informatie als Yates.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170798150
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:10 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dit ging over FOX.
Er stond ook nog eens 'niet' bij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 9 mei 2017 @ 14:14:24 #178
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170798189
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:47 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

CNN betrekkelijk neutraal? HAHAHAHAHA
Ten opzichte van Fox en MSNBC wel degelijk. Maar dat is ook niet waar het over ging, maar over het opleggen van het aanzetten van een propagandakanaal.

[ Bericht 5% gewijzigd door ExtraWaskracht op 09-05-2017 14:31:09 ]
pi_170798395
quote:
It Was Cultural Anxiety That Drove White, Working-Class Voters to Trump
A new study finds that fear of societal change, not economic pressure, motivated votes for the president among non-salaried workers without college degrees.

White Americans carried Donald Trump to the White House. He won college-educated white voters by a four-point margin over Hillary Clinton, according to exit polls. But his real victory was among members of the white working class: Twice as many of these voters cast their ballots for the president as for Clinton.

In the wake of Trump’s surprise win, some journalists, scholars, and political strategists argued that economic anxiety drove these Americans to Trump. But new analysis of post-election survey data conducted by the Public Religion Research Institute and The Atlantic found something different: Evidence suggests financially troubled voters in the white working class actually preferred Clinton over Trump. Besides partisan affiliation, it was cultural anxiety—feeling like a stranger in America, supporting the deportation of immigrants, and hesitating about educational investment—that best predicted support for Trump.

This data adds to the public’s mosaic-like understanding of the 2016 election. It suggests Trump’s most powerful message, at least among some Americans, was about defending the country’s putative culture. Because this message seems to have resonated so deeply with voters, Trump’s policies, speeches, and eventual reelection may depend on their perception of how well he fulfills it.

In September and October 2016, PRRI and The Atlantic surveyed American voters about how they were feeling about politics. Researchers specifically focused on white, working-class voters—people without college degrees or salaried jobs. This group accounts for one-third of American adults. They make up a bigger share of the population in the Midwest than they do in any other region, and more than half of rural Americans are part of the white working class.

As it turned out, this would become one of the most decisive groups of voters in the election. In November, researchers returned to this group to see how its members had voted and get a sense of why. They found that 64 percent of these voters had chosen Trump, while only 32 percent chose Clinton. While white, non-college-educated voters tend to prefer Republicans, Trump won them by a larger margin than any presidential candidate since 1980, according to the Pew Research Center.

Partisan identification strongly predicted how white, working-class people would vote. Self-described Republicans were 11 times more likely than their non-Republican peers to choose Trump. Researchers found that partisanship is most pronounced among the young: Among white working-class Americans under 30, 57 percent identified as Republican or Republican-leaning, compared to 29 percent who identified as Democratic or Democratic-leaning. By comparison, only slightly more than half of seniors 65 and over were Republicans or Republican-leaning, compared to over one-third who were Democrats or Democratic-leaning.

It may not be surprising that Republicans vote Republican. But the analysis also isolated a handful of other factors that drove white working-class voters—ones that defy post-election tropes.

Controlling for other demographic variables, three factors stood out as strong independent predictors of how white working-class people would vote. The first was anxiety about cultural change. Sixty-eight percent of white working-class voters said the American way of life needs to be protected from foreign influence. And nearly half agreed with the statement, “things have changed so much that I often feel like a stranger in my own country.” Together, these variables were strong indictors of support for Trump: 79 percent of white working-class voters who had these anxieties chose Trump, while only 43 percent of white working-class voters who did not share one or both of these fears cast their vote the same way.

The second factor was immigration. Contrary to popular narratives, only a small portion—just 27 percent—of white working-class voters said they favor a policy of identifying and deporting immigrants who are in the country illegally. Among the people who did share this belief, Trump was wildly popular: 87 percent of them supported the president in the 2016 election.

Finally, 54 percent of white working-class Americans said investing in college education is a risky gamble, including 61 percent of white working-class men. White working-class voters who held this belief were almost twice as likely as their peers to support Trump. “The enduring narrative of the American dream is that if you study and get a college education and work hard, you can get ahead,” said Robert P. Jones, the CEO of PRRI. “The survey shows that many white working-class Americans, especially men, no longer see that path available to them. … It is this sense of economic fatalism, more than just economic hardship, that was the decisive factor in support for Trump among white working-class voters.”

While the analysis pointed to some interesting patterns around economic status, more research is needed to confirm them. The findings contrast with much of the coverage of the election: People who said their finances are only in fair or poor shape were nearly twice as likely to support Clinton compared to those who feel more economically secure.

Although demographic factors like gender, age, geographic region, and religion weren’t statistically significant predictors of who voted for Trump, some of the other information gathered in the survey offers a portrait of how white working-class Americans feel about their status in the world. Nearly two-thirds of the white working class say American culture has gotten worse since the 1950s. Sixty-eight percent say the U.S. is in danger of losing its identity, and 62 percent say America’s growing number of immigrants threaten the country’s culture. More than half say discrimination against whites has become just as problematic as discrimination against minorities.

This analysis provides only a surface look at the concerns and anxieties of America’s white working class. Polling is a notoriously clumsy instrument for understanding people’s lives, and provides only a sketch of who they are. But it’s useful for debunking myths and narratives—particularly the ubiquitous idea that economic anxiety drove white working-class voters to support Trump. When these voters hear messages from their president, they’re listening with ears attuned to cultural change and anxiety about America’s multicultural future. It would be a mistake to use this insight to create yet another caricature of the Trump voter. But perhaps it will complicate the stereotypes about destitute factory landscapes and poor folks who had nowhere to turn but right.
bron
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 mei 2017 @ 14:41:23 #180
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170798689
http://edition.cnn.com/in(...)-russia-connections/

Handig. Een overzichtje wie van de mensen rondom Trump allemaal contact hadden met de baas in het Kremlin en zijn minions.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 16:41:33 #181
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170801727
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:38 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Vind je het heel erg als ik Clapper met een korreltje zout neem, gezien zijn verleden?
Ja. Ik heb geen aanwijzing dat hierover gelogen wordt. Je vindt het niet aannemelijk? Er zijn er wel meer die het zeggen, zoals hier: http://www.nbcnews.com/ne(...)ay-officials-n756421

Dus, hij had een DIA clearence waar hij nota bene niet de waarheid voor verteld had, maar er was klaarblijkelijk een nieuwe clearance nodig waar hij doorgelicht zou worden door FBI en CIA welke hij niet gehad heeft.

En nogmaals, mensen op posten plaatsen met voldoende clearance lijkt me vallen onder de verantwoordelijkheid van de president die de mensen op die posten plaatst, niet de vertrekkend president.

quote:
En dan nog, als die Flynn een gevaar voor nationale veiligheid vormt dan neem je maatregelen. Als op 9 November Trump en zijn gezelschap aankomt bij het Witte Huis dan zeg je dus als overheid dat Flynn geen toegang krijgt tot gevoelige info en dat die kerel weg moet.
Hij werd dus ook nog onderzocht. Ik ken de procedures daaromtrent niet, maar klaarblijkelijk was dat voor Trump en zijn team geen belemmering hem de toegang te verlenen. Dat werd pas later een probleem toen de media er wat licht op schenen.

quote:
Aangezien Trump mensen als Gen. Mattis, Gen. Kelly, Dan Coats etc. om zich heen heeft, hoef je niet te veel heibel maken om Flynn. Flynn geen toegang, dan doen Mattis of Kelly het wel.
Ja, wellicht. Het blijft erg vreemd. Je lijkt daarnaast, blijkens je vorige punten (zoals bv. dat Flynn vooral ontslagen zou zijn vanwege publieke kritiek op Obama), de talking points van Spicer te herhalen. Niet de betrouwbaarste, en al in het geheel niet de neutraalste.

quote:
Trump is niet gewaarschuwd door Yates, McGahn was het aanspreekpunt voor Yates en die hebben verschillende gesprekken gehad waarin (volgens Yates) McGahn tijd nodig had om dit te onderzoeken (niet gek, als je beseft hoeveel nu nog niet duidelijk is).
Ja, eens, dat had ik nauwkeuriger kunnen opschrijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExtraWaskracht op 09-05-2017 17:13:16 ]
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 mei 2017 @ 17:04:15 #182
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170802402
Als Trump niet gewaarschuwd was had hij meer moeten vragen. Obama had hem al getipt. Dan moet er een lampje gaan branden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170803727
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:10 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dit ging over FOX.
ExtraWaskracht suggereert dat FOX een propaganda kanaal zou zijn, maar zijn voorloper CNN op het Witte Huis wel. CNN wordt niet voor niks Clinton News Network genoemd
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_170803798
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ten opzichte van Fox en MSNBC wel degelijk. Maar dat is ook niet waar het over ging, maar over het opleggen van het aanzetten van een propagandakanaal.
Clinton News Network? Man, je moet die election night toch eens terug gaan zien op youtube. Totaal niet neutraal en nog steeds niet.
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 mei 2017 @ 18:20:48 #185
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170804126
Daar is Clinton weer. Heeft Trumpgod eigenlijk nog wat gedaan behalve aan zijn handicap werken de laatste tijd, of is die kerel nog steeds niet van de golfbaan te krijgen? Het lijkt was suf en voornamelijk show allemaal. Zelfs die MOAB strike hielp niet veel volgens de Afghanen. En wetten en budgetten schieten ook niet op volgens mij.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170804178
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 18:20 schreef Ulx het volgende:
Daar is Clinton weer. Heeft Trumpgod eigenlijk nog wat gedaan behalve aan zijn handicap werken de laatste tijd, of is die kerel nog steeds niet van de golfbaan te krijgen? Het lijkt was suf en voornamelijk show allemaal. Zelfs die MOAB strike hielp niet veel volgens de Afghanen. En wetten en budgetten schieten ook niet op volgens mij.
Komt omdat je enkel Clinton News Network kijkt. En bovendien ben je links en autistisch omdat je de de woorden van Drumpf niet begrijpt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 mei 2017 @ 18:27:58 #187
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170804323
Oh ik krijg elke keer een ban als ik die vragen stel op Stormfront en zo. Dus ik hoop hier een antwoord te krijgen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 18:28:24 #188
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_170804337
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 18:20 schreef Ulx het volgende:
Daar is Clinton weer. Heeft Trumpgod eigenlijk nog wat gedaan behalve aan zijn handicap werken de laatste tijd, of is die kerel nog steeds niet van de golfbaan te krijgen? Het lijkt was suf en voornamelijk show allemaal. Zelfs die MOAB strike hielp niet veel volgens de Afghanen. En wetten en budgetten schieten ook niet op volgens mij.
Trump is President en de werkloosheid is het laagste in 20 jaar. Bigly Trump achievement.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_170804346
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 18:27 schreef Ulx het volgende:
Oh ik krijg elke keer een ban als ik die vragen stel op Stormfront en zo. Dus ik hoop hier een antwoord te krijgen.
Mag je je daar niks afvragen over Trump?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 mei 2017 @ 18:37:07 #190
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170804554
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 18:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Mag je je daar niks afvragen over Trump?
Nee, dat noemen ze trollen. Daar houden ze niet van.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170804598
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 18:37 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee, dat noemen ze trollen. Daar houden ze niet van.
Terecht. Vragen zijn ook maar vervelend als als een wilde tekeer gaan over vreemdelingen het enige is wat je wil.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 9 mei 2017 @ 18:39:06 #192
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170804608
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 18:09 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Clinton News Network? Man, je moet die election night toch eens terug gaan zien op youtube. Totaal niet neutraal en nog steeds niet.
Nogmaals: Ten opzichte van Fox en MSNBC wel degelijk. Maar dat is niet waar het over ging. Het ging over het opleggen van het aanzetten van een propagandakanaal.

Dus, laten we hem even omdraaien. Stel Clinton had gewonnen en haar regering had opgelegd dat op bepaalde plekken alleen CNN of MSNBC aangezet had mogen worden, dan had jij dat denk ik niet zo tof gevonden, of wel?

Kortom, vrije keuze en dan Fox, vind ik dubieus, maar kan wel... opgelegd vanuit hogerop, vind ik link.

Dat Fox News al geruime tijd het republikeinse propagandakanaal is, lijkt me vrij evident. Maar om toch nog wat zekerder te zijn heeft Trump elke week even, soms meermaals, contact met Murdoch. Een lastigheid hierbij is de nieuwsafdeling nog wel enige integriteit lijkt te hebben, maar de talking heads zoals een Hannity gewoon totale verzinsels de wereld in helpen en dat het onderscheid lastig te maken is; in ieder geval voor de huidige president, laat staan voor een gemiddeld persoontje op het Amerikaanse plattenland.

Dit staat verder los van mijn mening over andere nieuwsbronnen.

[ Bericht 3% gewijzigd door ExtraWaskracht op 09-05-2017 19:06:03 ]
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 mei 2017 @ 19:08:54 #193
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170805424
http://www.bbc.com/news/world-asia-39855956

Nieuwe president in Zuid Korea. Hij wil toenadering naar het Noorden zoeken. Sunshine policy 2.0.

Wat nu voor Trump?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 mei 2017 @ 19:30:09 #194
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170806227
Moon is geen voorstander van het THAAD systeem lees ik net. En ik weet niet wat hij denkt van dat geintje van Trump's vliegdekschip dat kwam. Of toch niet. Of toch maar wel. Misschien.

Dus misschien moet Trump nu ineens een andere strategie verzinnen. Ik ben dan benieuwd hoe hij dat gaat doen. Hij heeft natuurlijk wel flink geblaft. Dus hoe groot is de kans dat hij terugkrabbelt? Kim zal die conclusie ook wel trekken en proberen een wig te drijven tussen de verschillende landen.

Ik ga de chips vast pakken. Laat maar zien, Don.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:38:32 #195
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_170806462
Ah gezellig:
DanScavino twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 17:39:23 Screen shot via @KellyannePolls cell phone- of Huma's call at 2:30amE....6 months ago. I have on video & will share… https://t.co/KNurDy3cMF reageer retweet
Het zit diep.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:49:41 #196
192592 SureD1
------------------------------
pi_170806808
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:38 schreef Dagonet het volgende:
Ah gezellig:
DanScavino twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 17:39:23 Screen shot via @KellyannePolls cell phone- of Huma's call at 2:30amE....6 months ago. I have on video & will share… https://t.co/KNurDy3cMF reageer retweet
Het zit diep.
Dat volg ik even niet... is zij de vrouw van Wiener?
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:51:33 #197
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_170806869
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:49 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat volg ik even niet... is zij de vrouw van Wiener?
Ja, en rechterhand van Hillary.

Zij was degene waarom Comey vlak voor de verkiezingen nog even dat bericht de wereld inslingerde om na de verkiezingen te zeggen dat het niets om het lijf had.

En waar Comey nog laatst onder ede over heeft gelogen door te zeggen dat ze duizenden mails had doorgestuurd terwijl het in werkelijkheid slechts hooguit enkele tientallen betreft.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 mei 2017 @ 19:59:05 #198
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170807073
Graham wil nu ook de belastingpapieren zien. Dus met nog twee republikeinen kan er een subpoena naar 1600 worden gestuurd.

Ik ben ook wel nieuwsgierig, wisten jullie dat?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170807477
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:59 schreef Ulx het volgende:
Graham wil nu ook de belastingpapieren zien. Dus met nog twee republikeinen kan er een subpoena naar 1600 worden gestuurd.

Ik ben ook wel nieuwsgierig, wisten jullie dat?
Niet iemand van wie ik dat zou verwachten eerlijk gezegd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 9 mei 2017 @ 20:26:51 #200
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170807815
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:38 schreef Dagonet het volgende:
Ah gezellig:
DanScavino twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 17:39:23 Screen shot via @KellyannePolls cell phone- of Huma's call at 2:30amE....6 months ago. I have on video & will share… https://t.co/KNurDy3cMF reageer retweet
Het zit diep.
Slechtste winnaars ooit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')