abonnement Unibet Coolblue
pi_170690223
Ik word wel eens stapelgek van mijn kat! Hartstikke lief beest, maar ook erg irritant af en toe. Zeker wat eten betreft. Hij is verschrikkelijk kieskeurig.
Ik heb nu van die Felix-maaltijdzakjes senior, met van dat echte vlees. Maar daar zitten dan ook weer smaken bij waar meneer soms wel, en soms geen zin heeft. En dan laat ie het gewoon staan. Soms eet ie daardoor ook slecht, en dan valt ie af. Ik trap dan wel eens in de verleiding ander merk voer te halen, en dat wordt dan helemáál een ramp! Dan is het ook weer een heel gedoe om 'm terug te krijgen op z'n vertrouwde merk.
Hij heeft ook alle merken inmiddels wel een keer gehad. Maar soms gaat het dan een tijdje goed, en denk ik z'n merk gevonden te hebben, maar dan ineens lijkt ie er weer op uitgekeken.

Wat wél altijd goed gaat, is die kleine blikjes mouse van Gourmet. Oftewel: het is gewoon echt puur een kwestie van waar die zin in heeft, en eigenlijk ook gewoon verwend gedrag volgens mij. Gebrek aan eetlust is het niet.

Wat kun je het beste doen in deze situatie?
pi_170690334
Koop een hont
pi_170690341
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:27 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

Wat kun je het beste doen in deze situatie?
Kat wegdoen, hond kopen.
pi_170690374
Serieus antwoord: schotel hem zijn vaste voer voor, en als hij niet eet, dan eet ie maar 's niet. Als hij honger genoeg krijgt, gaat ie vanzelf wel eten.
pi_170691067
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:31 schreef Vanillekwark het volgende:
Serieus antwoord: schotel hem zijn vaste voer voor, en als hij niet eet, dan eet ie maar 's niet. Als hij honger genoeg krijgt, gaat ie vanzelf wel eten.
Ik zwaai naar dieren.
pi_170692267
Hoeveel vlees zit er in? Ik gok maar een paar procent, de rest zal iets anders zijn
pi_170694953
Waarom niet gewoon verschillende smaken voeren? Ik heb ook altijd allemaal verschillende kuipjes en blikjes voor ons 3 tal. Lekker afwisselen. (Ik doe dit ook een beetje met het idee dat etiketten waarschijnlijk niet helemaal kloppen dus mocht in het ene merk iets van vitamines of mineralen tekort komen dan krijgen ze dat met het andere merk wel binnen)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_170696756
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:27 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Ik word wel eens stapelgek van mijn kat! Hartstikke lief beest, maar ook erg irritant af en toe. Zeker wat eten betreft. Hij is verschrikkelijk kieskeurig.
Ik heb nu van die Felix-maaltijdzakjes senior, met van dat echte vlees. Maar daar zitten dan ook weer smaken bij waar meneer soms wel, en soms geen zin heeft. En dan laat ie het gewoon staan. Soms eet ie daardoor ook slecht, en dan valt ie af. Ik trap dan wel eens in de verleiding ander merk voer te halen, en dat wordt dan helemáál een ramp! Dan is het ook weer een heel gedoe om 'm terug te krijgen op z'n vertrouwde merk.
Hij heeft ook alle merken inmiddels wel een keer gehad. Maar soms gaat het dan een tijdje goed, en denk ik z'n merk gevonden te hebben, maar dan ineens lijkt ie er weer op uitgekeken.

Wat wél altijd goed gaat, is die kleine blikjes mouse van Gourmet. Oftewel: het is gewoon echt puur een kwestie van waar die zin in heeft, en eigenlijk ook gewoon verwend gedrag volgens mij. Gebrek aan eetlust is het niet.

Wat kun je het beste doen in deze situatie?
Wat mijn katten nu erg lekker vinden is dit http://www.zooplus.nl/sho(...)yj19MCFU2RGwod53kNVw
pi_170696820
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:27 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Ik word wel eens stapelgek van mijn kat! Hartstikke lief beest, maar ook erg irritant af en toe. Zeker wat eten betreft. Hij is verschrikkelijk kieskeurig.
Ik heb nu van die Felix-maaltijdzakjes senior, met van dat echte vlees. Maar daar zitten dan ook weer smaken bij waar meneer soms wel, en soms geen zin heeft. En dan laat ie het gewoon staan. Soms eet ie daardoor ook slecht, en dan valt ie af. Ik trap dan wel eens in de verleiding ander merk voer te halen, en dat wordt dan helemáál een ramp! Dan is het ook weer een heel gedoe om 'm terug te krijgen op z'n vertrouwde merk.
Hij heeft ook alle merken inmiddels wel een keer gehad. Maar soms gaat het dan een tijdje goed, en denk ik z'n merk gevonden te hebben, maar dan ineens lijkt ie er weer op uitgekeken.

Wat wél altijd goed gaat, is die kleine blikjes mouse van Gourmet. Oftewel: het is gewoon echt puur een kwestie van waar die zin in heeft, en eigenlijk ook gewoon verwend gedrag volgens mij. Gebrek aan eetlust is het niet.

Wat kun je het beste doen in deze situatie?
Mijn kat is verzot op Felix senior. Hoewel er wel een of twee smaken tussen zitten, waar hij niet zo gretig in hapt.
Daarnaast staat er altijd een bakje met droge brokjes, zodat hij toch genoeg eet.
Ik geef hem twee maal per dag een verse Felix. Paar keer per maand nog wat extra's lekkers zoals die gourmet, en een of twee keer per jaar een schoteltje slagroom. Gewoon voor de feestelijkheid.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 00:48:23 #10
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_170696881
Heeft alleen zichzelf ermee als ie niet vreet leert t vanzelf wel af
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 5 mei 2017 @ 00:52:57 #11
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_170696902
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:31 schreef Vanillekwark het volgende:
Serieus antwoord: schotel hem zijn vaste voer voor, en als hij niet eet, dan eet ie maar 's niet. Als hij honger genoeg krijgt, gaat ie vanzelf wel eten.
Dit dus. Het is geen prinses of zo. Hij vreet maar wat hij voorgeschoteld krijgt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')