abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170871005
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op donderdag 11 mei 2017 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
setje alleen veren van 30/30 ofzo.. kan vaak prima icm originele dempers.. wel goede pakken dan.. heb goede ervaringen met Monroe gasgeveerde dempers, of desnoods rode koni's..
Nu heb ik trouwens recent van iemand begrepen dat je 206'jes standaard achter zonder enige aanpassingen al een heel stuk kunt laten zakken op de achteras. Dan zou je theoretisch alleen voor de vooras nog een set moeten fixen. Maar is dat aan te raden of is het het beste om,dan tóch gewoon een setje voor rondom te pakken?

De prijzen voor Koni's voor een 206 vallen me nog erg mee trouwens, ik had ze stukken duurder verwacht :) .
pi_170890330
Ik ben online aan het kijken voor die stabistangen maar er zijn nogal wat sites die de onderelen aanbieden. Ook de prijzen onderling verschillen enorm, zo betaal ik op een site als 'mijnautoonderdelen' voor Moog ruim ¤20,- terwijl datzelfde stangetje op sites als 'autodoc.nl' en 'auto-onderdelen24.nl' zelfs minder dan ¤10,- per stuk betaal.
Dat is een verschil van ruim 50%.

Verder valt het me ook op dat er nogal wat maatverschil zit in de stabilisatierubbers, zo worden er exemplaren aangeboden met een binnendiameter van 18,19,20 en zelfs 21mm.
Welke zijn nu van toepassing op de 1.4i (TU3JP) en welk merk zouden jullie mij aanraden/afraden :?

Verder meende ik me te herinneren dat er ook nog iets van een stabilisatorstang dwars over de onderzijde van het blok/bak loopt. Kan zijn dat die een andere benaming heeft maar op de brug wees men me daar toen op en die was idd ook aan vervanging toe.
pi_170897473
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 21:16 schreef Garfield1985 het volgende:
Ik ben online aan het kijken voor die stabistangen maar er zijn nogal wat sites die de onderelen aanbieden. Ook de prijzen onderling verschillen enorm, zo betaal ik op een site als 'mijnautoonderdelen' voor Moog ruim ¤20,- terwijl datzelfde stangetje op sites als 'autodoc.nl' en 'auto-onderdelen24.nl' zelfs minder dan ¤10,- per stuk betaal.
Dat is een verschil van ruim 50%.

Verder valt het me ook op dat er nogal wat maatverschil zit in de stabilisatierubbers, zo worden er exemplaren aangeboden met een binnendiameter van 18,19,20 en zelfs 21mm.
Welke zijn nu van toepassing op de 1.4i (TU3JP) en welk merk zouden jullie mij aanraden/afraden :?

Verder meende ik me te herinneren dat er ook nog iets van een stabilisatorstang dwars over de onderzijde van het blok/bak loopt. Kan zijn dat die een andere benaming heeft maar op de brug wees men me daar toen op en die was idd ook aan vervanging toe.
Ik ken dat soort sites en het kan idd verwarrend en tegenstrijdig lijken.
Zelf ook mee te maken gehad en als er zoveel verschillen in zitten is het lastig om een bestelling te plaatsen.

Als je wil help ik je zoeken, dm/pm me jouw kenteken en dan ga ik kijken wat het aanbod is zonder te weten wat jij allemaal al hebt gezien.
Misschien dat we er dan samen uit komen.
pi_170902245
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 03:20 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik ken dat soort sites en het kan idd verwarrend en tegenstrijdig lijken.
Zelf ook mee te maken gehad en als er zoveel verschillen in zitten is het lastig om een bestelling te plaatsen.

Als je wil help ik je zoeken, dm/pm me jouw kenteken en dan ga ik kijken wat het aanbod is zonder te weten wat jij allemaal al hebt gezien.
Misschien dat we er dan samen uit komen.
Thnx, dat waardeer ik zeer, ik zal je een pm sturen ^O^ .
pi_171107529
quote:
14s.gif Op donderdag 11 mei 2017 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
setje alleen veren van 30/30 ofzo.. kan vaak prima icm originele dempers.. wel goede pakken dan.. heb goede ervaringen met Monroe gasgeveerde dempers, of desnoods rode koni's..
Vandaag was het eindelijk 'd-day' en zou de auto op de brug gaan om het geplande grootschalige onderhoud te krijgen. Helaas brak er tijdens de werkzaamheden een stuurkogel af en was deze ook nog eens niet voorradig. ;( De auto staat nu tot aan aankomende dinsdag bij de garage en ik ben onder aan de streep nóg wat duurder uit dan gepland. Ik heb door het veelvoud aan onderdelen wat ik de afgelopen dagen onder mijn neus heb gekregen door de bomen ook het bos niet meer gezien en ben er jammergenoeg door de monteur ook niet op geattendeerd dat dit een risico had kunnen zijn anders had ik ze online gelijk mee besteld. Voor grofweg ¤25,- heb je immers 2 nieuwe. Een lesgeld dus voor eenieder die aan onderdelen moet werken waar de stuurkogels voor los moeten en ze al enige tijd in gebruik heeft: bestel ze maar meteen mee want er gaat er geheid eentje kapot en achteraf ben je altijd duurder uit. :{
  zondag 21 mei 2017 @ 22:56:11 #31
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_171107786
Nog nooit gehad :')
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_171143618
quote:
2s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:18 schreef Sounddragon het volgende:
Alleen ce stabirubbers denk ik.. de rest is volgens mij van invloed op de wielgeometrie. Lijkt me niet de moeite..

Ik zou ook geen maanden meer doorrijden met een verrot veerrpootlager. :X
Het veerpootlager bleek bij het demonteren al letterlijk uit elkaar te vallen, daar had ik dus inderdaad niet al te lang meer mee moeten blijven door rijden. Blij dat ik die tóch maar meteen mee heb laten pakken. Verder bleek ook ónder de veerpootlagers dat de bovenkant van de veerpoot (die plaat dus) óók rot was. Gelukkig kon dit goedkoop opgelost worden met 2 vervangende deksels van de sloop voor een paar tientjes. Verbaas me er wel een beetje over dat de roestduivel toch nog vat kan krijgen op redelijk moderne auto's als dit. Toen ik het hoorde moest ik toch heel even denken aan de volgende aflevering uit 'wrak van de weg' :{ .

pi_171202594
De tyfus zeg, dat iemand er bewust voor kiest om zo te blijven rijden is best wel apart.......
Is bij jou nu alles opgelost?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')