abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 11 mei 2017 @ 23:25:33 #26
405473 Garfield1985
''plata o plomo'
pi_170871005
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op donderdag 11 mei 2017 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
setje alleen veren van 30/30 ofzo.. kan vaak prima icm originele dempers.. wel goede pakken dan.. heb goede ervaringen met Monroe gasgeveerde dempers, of desnoods rode koni's..
Nu heb ik trouwens recent van iemand begrepen dat je 206'jes standaard achter zonder enige aanpassingen al een heel stuk kunt laten zakken op de achteras. Dan zou je theoretisch alleen voor de vooras nog een set moeten fixen. Maar is dat aan te raden of is het het beste om,dan tch gewoon een setje voor rondom te pakken?

De prijzen voor Koni's voor een 206 vallen me nog erg mee trouwens, ik had ze stukken duurder verwacht :) .
  vrijdag 12 mei 2017 @ 21:16:16 #27
405473 Garfield1985
''plata o plomo'
pi_170890330
Ik ben online aan het kijken voor die stabistangen maar er zijn nogal wat sites die de onderelen aanbieden. Ook de prijzen onderling verschillen enorm, zo betaal ik op een site als 'mijnautoonderdelen' voor Moog ruim 20,- terwijl datzelfde stangetje op sites als 'autodoc.nl' en 'auto-onderdelen24.nl' zelfs minder dan 10,- per stuk betaal.
Dat is een verschil van ruim 50%.

Verder valt het me ook op dat er nogal wat maatverschil zit in de stabilisatierubbers, zo worden er exemplaren aangeboden met een binnendiameter van 18,19,20 en zelfs 21mm.
Welke zijn nu van toepassing op de 1.4i (TU3JP) en welk merk zouden jullie mij aanraden/afraden :?

Verder meende ik me te herinneren dat er ook nog iets van een stabilisatorstang dwars over de onderzijde van het blok/bak loopt. Kan zijn dat die een andere benaming heeft maar op de brug wees men me daar toen op en die was idd ook aan vervanging toe.
pi_170897473
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 21:16 schreef Garfield1985 het volgende:
Ik ben online aan het kijken voor die stabistangen maar er zijn nogal wat sites die de onderelen aanbieden. Ook de prijzen onderling verschillen enorm, zo betaal ik op een site als 'mijnautoonderdelen' voor Moog ruim 20,- terwijl datzelfde stangetje op sites als 'autodoc.nl' en 'auto-onderdelen24.nl' zelfs minder dan 10,- per stuk betaal.
Dat is een verschil van ruim 50%.

Verder valt het me ook op dat er nogal wat maatverschil zit in de stabilisatierubbers, zo worden er exemplaren aangeboden met een binnendiameter van 18,19,20 en zelfs 21mm.
Welke zijn nu van toepassing op de 1.4i (TU3JP) en welk merk zouden jullie mij aanraden/afraden :?

Verder meende ik me te herinneren dat er ook nog iets van een stabilisatorstang dwars over de onderzijde van het blok/bak loopt. Kan zijn dat die een andere benaming heeft maar op de brug wees men me daar toen op en die was idd ook aan vervanging toe.
Ik ken dat soort sites en het kan idd verwarrend en tegenstrijdig lijken.
Zelf ook mee te maken gehad en als er zoveel verschillen in zitten is het lastig om een bestelling te plaatsen.

Als je wil help ik je zoeken, dm/pm me jouw kenteken en dan ga ik kijken wat het aanbod is zonder te weten wat jij allemaal al hebt gezien.
Misschien dat we er dan samen uit komen.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 13:09:55 #29
405473 Garfield1985
''plata o plomo'
pi_170902245
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 03:20 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik ken dat soort sites en het kan idd verwarrend en tegenstrijdig lijken.
Zelf ook mee te maken gehad en als er zoveel verschillen in zitten is het lastig om een bestelling te plaatsen.

Als je wil help ik je zoeken, dm/pm me jouw kenteken en dan ga ik kijken wat het aanbod is zonder te weten wat jij allemaal al hebt gezien.
Misschien dat we er dan samen uit komen.
Thnx, dat waardeer ik zeer, ik zal je een pm sturen ^O^ .
  zondag 21 mei 2017 @ 22:43:18 #30
405473 Garfield1985
''plata o plomo'
pi_171107529
quote:
14s.gif Op donderdag 11 mei 2017 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
setje alleen veren van 30/30 ofzo.. kan vaak prima icm originele dempers.. wel goede pakken dan.. heb goede ervaringen met Monroe gasgeveerde dempers, of desnoods rode koni's..
Vandaag was het eindelijk 'd-day' en zou de auto op de brug gaan om het geplande grootschalige onderhoud te krijgen. Helaas brak er tijdens de werkzaamheden een stuurkogel af en was deze ook nog eens niet voorradig. ;( De auto staat nu tot aan aankomende dinsdag bij de garage en ik ben onder aan de streep ng wat duurder uit dan gepland. Ik heb door het veelvoud aan onderdelen wat ik de afgelopen dagen onder mijn neus heb gekregen door de bomen ook het bos niet meer gezien en ben er jammergenoeg door de monteur ook niet op geattendeerd dat dit een risico had kunnen zijn anders had ik ze online gelijk mee besteld. Voor grofweg 25,- heb je immers 2 nieuwe. Een lesgeld dus voor eenieder die aan onderdelen moet werken waar de stuurkogels voor los moeten en ze al enige tijd in gebruik heeft: bestel ze maar meteen mee want er gaat er geheid eentje kapot en achteraf ben je altijd duurder uit. :{
  zondag 21 mei 2017 @ 22:56:11 #31
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_171107786
Nog nooit gehad :')
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 13:52:06 #32
405473 Garfield1985
''plata o plomo'
pi_171143618
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
2s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:18 schreef Sounddragon het volgende:
Alleen ce stabirubbers denk ik.. de rest is volgens mij van invloed op de wielgeometrie. Lijkt me niet de moeite..

Ik zou ook geen maanden meer doorrijden met een verrot veerrpootlager. :X
Het veerpootlager bleek bij het demonteren al letterlijk uit elkaar te vallen, daar had ik dus inderdaad niet al te lang meer mee moeten blijven door rijden. Blij dat ik die tch maar meteen mee heb laten pakken. Verder bleek ook nder de veerpootlagers dat de bovenkant van de veerpoot (die plaat dus) k rot was. Gelukkig kon dit goedkoop opgelost worden met 2 vervangende deksels van de sloop voor een paar tientjes. Verbaas me er wel een beetje over dat de roestduivel toch nog vat kan krijgen op redelijk moderne auto's als dit. Toen ik het hoorde moest ik toch heel even denken aan de volgende aflevering uit 'wrak van de weg' :{ .

pi_171202594
De tyfus zeg, dat iemand er bewust voor kiest om zo te blijven rijden is best wel apart.......
Is bij jou nu alles opgelost?
  zondag 4 juni 2017 @ 13:40:15 #34
405473 Garfield1985
''plata o plomo'
pi_171444484
quote:
14s.gif Op donderdag 11 mei 2017 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
setje alleen veren van 30/30 ofzo.. kan vaak prima icm originele dempers.. wel goede pakken dan.. heb goede ervaringen met Monroe gasgeveerde dempers, of desnoods rode koni's..
Wat vindt je hier van, is dit wat?

http://www.extreme-carsty(...)erk=11546&type=43773

of deze?

http://www.extreme-carsty(...)erk=11546&type=43773

quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 18:26 schreef vannelle het volgende:
De tyfus zeg, dat iemand er bewust voor kiest om zo te blijven rijden is best wel apart.......
Is bij jou nu alles opgelost?
Alles is nu opgelost, nieuwe aandrijfas zit er eindelijk onder, de nieuwe motorsteunen zijn geplaatst, stabistangen etc. De auto is stkken minder zijwind gevoelig en trekt ook een stuk soepeler op nu, waar ik eerst het idee had dat er een paar paarden ergens op stal waren blijven staan heb ik nu wel het idee dat het opgegeven vermogen er ook daadwerkelijk in zit. Maar die veerpootlagers en vooral de bovenkant van de veerpoten waren dermate rot dat die bij nog wat langer ermee door blijven rijden binnen zeer korte tijd dwars door de motorruimte naar boven waren gekomen :X . Ergens deze week alleen nog nieuw schoeisel eronder en meteen laten uitlijnen en dan mag ie er even stevig tegenaan voor het komende half jaar qua kilometers :) .
  zondag 4 juni 2017 @ 13:41:48 #35
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171444536
quote:
14s.gif Op donderdag 11 mei 2017 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
setje alleen veren van 30/30 ofzo.. kan vaak prima icm originele dempers.. wel goede pakken dan.. heb goede ervaringen met Monroe gasgeveerde dempers, of desnoods rode koni's..
30/30 nog wel! wow! En erna nog Monroes? wil je die gast dood?
  zondag 4 juni 2017 @ 13:44:42 #36
405473 Garfield1985
''plata o plomo'
pi_171444616
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:41 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

30/30 nog wel! wow! En erna nog Monroes? wil je die gast dood?
Hoe bedoel je? Wat mis ik hier?
  zondag 4 juni 2017 @ 13:47:07 #37
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171444688
Laat je weten hoe het gaat?
  zondag 4 juni 2017 @ 13:50:34 #38
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171444781
Je insteek is super, ik ben te snel!

[ Bericht 39% gewijzigd door PluggieOD op 04-06-2017 13:56:04 ]
  zondag 4 juni 2017 @ 13:59:00 #39
405473 Garfield1985
''plata o plomo'
pi_171444984
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:50 schreef PluggieOD het volgende:
Je insteek is super, ik ben te snel!
Ik volg het nu helemaal niet meer :?
  zondag 4 juni 2017 @ 14:06:12 #40
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171445178
Bel dan.
  zondag 4 juni 2017 @ 14:14:53 #41
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171445467
30/30 met die Monroe rommel gaat die jongen dood.
  zondag 4 juni 2017 @ 16:22:02 #42
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_171448811
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 23:25 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Nu heb ik trouwens recent van iemand begrepen dat je 206'jes standaard achter zonder enige aanpassingen al een heel stuk kunt laten zakken op de achteras. Dan zou je theoretisch alleen voor de vooras nog een set moeten fixen. Maar is dat aan te raden of is het het beste om,dan tch gewoon een setje voor rondom te pakken?

De prijzen voor Koni's voor een 206 vallen me nog erg mee trouwens, ik had ze stukken duurder verwacht :) .
Dat kan inderdaad door de torsieas te verdraaien, maar daarmee tast je wel de veerkarakteristiek aan. Een beetje alsof je wat grindtegels in de kofferbak legt, maar dan zonder extra gewicht.
pi_171449414
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:40 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Wat vindt je hier van, is dit wat?

http://www.extreme-carsty(...)erk=11546&type=43773

of deze?

http://www.extreme-carsty(...)erk=11546&type=43773

[..]

Alles is nu opgelost, nieuwe aandrijfas zit er eindelijk onder, de nieuwe motorsteunen zijn geplaatst, stabistangen etc. De auto is stkken minder zijwind gevoelig en trekt ook een stuk soepeler op nu, waar ik eerst het idee had dat er een paar paarden ergens op stal waren blijven staan heb ik nu wel het idee dat het opgegeven vermogen er ook daadwerkelijk in zit. Maar die veerpootlagers en vooral de bovenkant van de veerpoten waren dermate rot dat die bij nog wat langer ermee door blijven rijden binnen zeer korte tijd dwars door de motorruimte naar boven waren gekomen :X . Ergens deze week alleen nog nieuw schoeisel eronder en meteen laten uitlijnen en dan mag ie er even stevig tegenaan voor het komende half jaar qua kilometers :) .
Goed bezig, kan niks anders zeggen. ^O^
  zondag 4 juni 2017 @ 19:29:49 #44
405473 Garfield1985
''plata o plomo'
pi_171453560
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 16:45 schreef vannelle het volgende:

[..]

Goed bezig, kan niks anders zeggen. ^O^
Ehm tsja......het was bij sommige onderdelen ook een beetje ''one thing lead to another'', zoals met die bovenkant van die veerpoten (veerschotels?) . Maar ben toch wel blij dat ik niet het risico heb genomen om er mee door te blijven rijden. Ik ben me er bovendien terdege van bewust geworden dat dat laatste tevens een aandachtspuntje is voor elke 206 die vanaf '98 op de weg is gekomen. Zowel de monteur als ikzelf hadden dit in onze stroutste dromen serieus niet verwacht, want het deel waar je tijdens een keuring op controleert of dat niet krokant is was afgezien van wat oppervlakkige aantasting nog ''hard''. Maar hij was dus in werkelijkheid vl rotter dan je tijdens een visuele inspectie zou denken en het geeft ook te denken: ''hoeveel rijden er nog rond met dit verborgen gebrek of hebben er in het verleden een crash gehad hierdoor?''

Het is sowieso een dingetje wat ik meeneem bij lke volgende 206 die erin komt, dienen de veerpootlagers vervangen te worden of zitten ze er al een behoorlijke tijd in?

Vervang ze maar gelijk en controleer ook echt GOED hoe het met het materiaal eronder gesteld is waar het op vast gemonteerd zit, want de kans bestaat dat je dus rond rijdt met een serieus gevaarlijk gebrek!

Ironisch genoeg was die aan de bestuurderskant zelfs vl rotter dan die aan de bijrijderszijde waar ik enkele maanden op aansloeg. Terwijl die linkse juist weer geen krimp gegeven heeft. Zo zie je maar dat er voor sommige onderdelen dus geen peil op te trekken is hoe ze reageren als ze versleten zijn.

Verder kwam ik vanmiddag nog achter een kleinigheidje toen ik toevallig even onder de auto lag:

2wpbf928trnaf.jpeg

Het ophangpunt van de uitlaat aan de bakzijde is compleet langs de lasnaad gescheurd! Daar kan ik dus van de week k nog even mee langs de garage of iemand met kennis van lassen gaan :{ .

[ Bericht 1% gewijzigd door Garfield1985 op 04-06-2017 19:42:46 ]
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')