eXplorer1 | donderdag 4 mei 2017 @ 12:07 |
Heren, ik zit de laatste weken c.q. maanden te twijfelen om mijn MY2001 V70N T5 op LPG weg te doen, ik begin hem een beetje gedateerd te vinden en ik wil "denk ik" iets nieuws. gegevens van de T5: Gekocht met 310.000KM, nu één jaar later 425.000 erop staan. Gekocht op benzine en LPG laten inbouwen Geen storingen gehad in deze periode (muv keerring lek) wel veel onderhoud gedaan afgelopen maanden, namelijk, ik heb de schokbrekers rondom, subframe rubbers, draagarmen, spoorstangen, aandrijfassen, toplagers, remmerij, alle bobine's, gasklephuis en nog wat kleine dingen vervangen, niet zozeer omdat het allemaal rot was maar om de originele ride quality terug te krijgen en deels preventief. ik zit nu te twijfelen om hem te vervangen voor één van de auto's vermeldt in de TT, eisen zijn het volgende: * Diesel * grote station * minimaal tussen 200 en 300 PK (ongechipt) kom je eigenlijk automatisch uit op die 3 auto's, mijn budget is max 6000 ex inruil (ivm huis kopen straks). wat houdt mij tegen? afgezien van afschrijving zullen die 3 auto's toch iets duurder rijden per kilometer dan mijn T5 op lpg, ik houd rekening met een verbruik van 1 op 10 maximaal (mijn T5 doet 1 op 7/8), ook de bekende problemen houden mij tegen om één van die auto's te scoren zijnde: * S211 320CDI: Brake By Wire (SBC), als die kapot gaat, en die gaat kapot ben je zomaar 1200-1500 euro verder, je kan éénmaal resetten maar vlak daarna ben je toch aan de beurt, Airmatic is ook prijzig als die besluit te overlijden, de 6 in lijn schijnt een stuk betrouwbaarder te wezen dan de V6. (@SD, heb jij al die SBC storing voor je voeten gehad of is de pomp al vervangen bij jouw W211?) * A6 C6 3.0TDI: Distributieketting geleiders zijn gemaakt van happy meal plastic, als de auto niet de nieuwe versie gekregen heeft staat mij een dure reparatie te wachten vroeg of laat, kan ik eventueel zelf maken maar is een giga operatie als ik het goed lees, lekkende/overlijdende verstuivers is ook een duur dingetje wat vaak voorkomt. * Bmw E60/E61 530D: interieur staat mij tegen, lekkende/overlijdende verstuivers en scheur in je uitlaatspruitstuk is ook een ding bij dit model maar schijnt voor de rest relatief foolproof te zijn. Na heel veel denken en rekenen ben ik er nog niet uit, wellicht kunnen jullie mij helpen een knoop door te hakken, houden of één van deze 3 auto's scoren? | |
kaasplankje | donderdag 4 mei 2017 @ 12:36 |
Wat heb je uitgegeven totaal aan die V70? En wat is die nog waard? | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 4 mei 2017 @ 13:32 |
Hoewel je veel hebt gereden in een jaar heb je ook veel aan onderhoud betaald. Mij lijkt het het beste om daarmee door te rijden, je weet nu wat je hebt. | |
Catch22- | donderdag 4 mei 2017 @ 13:32 |
Waarom zou je die Volvo weg doen? Ga je veel geld op verliezen want je krijgt er niks voor terug | |
eXplorer1 | donderdag 4 mei 2017 @ 14:22 |
Ik heb nu totaal 4250¤ uitgegeven inclusief aanschaf van de auto. Inruil zal waarschijnlijk 2000 opleveren, verkopen Max 3000 schat ik. | |
kaasplankje | donderdag 4 mei 2017 @ 14:47 |
Plus dat de auto die je terug koopt wellicht niet zo goed onderhouden is als die V70 | |
eXplorer1 | donderdag 4 mei 2017 @ 14:48 |
Dat is ook een van de dingen waar ik aan denk, verstand roept auto houden maar mijn hart roept anders. EDIT: ik proef dat de mening van een ieder hier neigt naar het houden van de V70, misschien is dat toch slim, chippen naar 310pk (3 inch downpipe zit er al op) en dan maar doorrijden tot hij plof zegt. [ Bericht 15% gewijzigd door eXplorer1 op 04-05-2017 15:23:25 ] | |
Catch22- | donderdag 4 mei 2017 @ 15:37 |
En dan een fris blok er in en door. | |
Zolderkamer | donderdag 4 mei 2017 @ 15:42 |
Een oud speeltje ernaast? Er zijn trouwens nog wel meer mbt jouw eisen... VW Passat, Skoda Octavia, Saab 9-5, Opel Insignia, Subaru Legacy, Alfa Romeo 159 etc.. [ Bericht 76% gewijzigd door Zolderkamer op 04-05-2017 15:55:08 ] | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 4 mei 2017 @ 16:56 |
Inclusief LPG installatie? Koopje! Zou 'm lekker tunen als je wil en doorblazen. Of een V70R op LPG.. | |
kaasplankje | donderdag 4 mei 2017 @ 17:01 |
Zeker als je aangeeft binnenkort een huis te willen gaan kopen ja. Dan vliegt het geld je portemonnee uit aan allerlei randzaken waar je niet aan gedacht had. Ik zou ook het liefst morgen mijn 1.6 308sw inruilen voor een GT uitvoering, maja eerst maar eens deze afbetalen er staat nog geeneens 30K op de teller. | |
Sounddragon | donderdag 4 mei 2017 @ 18:12 |
Ik heb geen 211, maar een bescheiden 203. Na 2007 zit er een andere pomp in, die hebben het niet. | |
yup | donderdag 4 mei 2017 @ 19:00 |
Probleem bij de w211 is dat na 2006 echt bijna letterlijk alle problemen zijn opgelost en je hebt ook een vernieuwd uiterlijk. Ook interieur ziet er frisser uit. Maar bij de facelift heb je de inlijn 6 niet meer. Je krijgt wel de V6 motor, op zich wel ok, maar volgens mij zwakke punten zijn de oliekoeler en de distributieketting en dat zijn vrij dure problemen om op te lossen. BMW motor is wel probleemloos, gewoon gietijzeren blok met dikke kettingen vooraan. Enige waar je op moet letten is swirl flaps maar daar kan je gewoon van die blinde plaatjes op doen. En BMW heeft 6 bak, 6 inlijn w211 heeft een 5 bak. Alhoewel de Mercedes bak duidelijk veel sterker en betrouwbaarder is (MITS onderhoud gehad, en dat betekent eigenlijk iedere 60k een bakspoeling). | |
Tango5Romeo | donderdag 4 mei 2017 @ 19:35 |
No-brainer; T5 houden. | |
RamboDirk | donderdag 4 mei 2017 @ 21:25 |
T5 houden tot hij op is. Die andere opties zijn auto's voor mensen die premium willen rijden maar het eigenlijk niet kunnen betalen ergo allochtonen en Oost-Europeanen. Oogt altijd zo karig. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 4 mei 2017 @ 23:49 |
En een V8 op LPG? BMW E39 540i Touring bijvoorbeeld. | |
silenthill | vrijdag 5 mei 2017 @ 08:41 |
Volvo houden. Je hebt verschillende punten goed aangepakt en weet wat je aan de auto hebt. Kan makkelijk nog een ton bij qua km. | |
Ivo1985 | vrijdag 5 mei 2017 @ 09:10 |
De rationele keuze is de Volvo houden. | |
eXplorer1 | vrijdag 5 mei 2017 @ 11:09 |
V70R (non AWD) vind ik overrated, met een chip ben ik al sneller dan een stock V70R, scheelt me zelfs dan nog een paar duizend in aanschaf, wil ik gewoon niet betalen voor de minimale perks van een R. Ik vind het interieur weer een beetje jammer ten opzichte van een A6 maar blijft een sterke kandidaat vanwege het foolproof blok. geeft niet, die rijden een 2.0TDI of een trage FSI, ik pak dan gelijk de sterke diesels met alles erop en eraan. Heb ik een half jaartje geprobeerd (Audi S8 D2), met mijn rijstijl geen success, kickdown gebruik ik 10-15 keer per dag, gewoon omdat het kan, geen goede combi met het verbruik van een V8 dat zou je wel zeggen inderdaad, ik moet alleen nog alle olieringen onderin het carter vervangen, eigenlijk doodsoorzaak nummer 1 voor de 2.3 T5. Bijna een ieder roept houden, ik denk dat ik hierbij mijn keuze gemaakt heb en hem houd | |
yup | vrijdag 5 mei 2017 @ 23:26 |
Toch blijft mijn vraag staan: Als je 100+k aan km's per jaar wegbeukt, dan kan je liever een dikke diesel rijden imho. Alleen al minder tanken lijkt me al fijner. Laten we zeggen voor het gemak dat je 10k per maand rijd. Dat is 2500 km per week. Het maakt een enorm verschil als je om de 400 km moet tanken of 1200 km met een dikke diesel (meestal hebben die dikke Duitse beesten enorme brandstoftanks, volgens mij rond de 70-80 liter). Met zulke kilometrages zou ik toch zelf, persoonlijk op diesel overstappen of het nou financieel verstandig is of niet. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 6 mei 2017 @ 09:58 |
Ik bedoelde de V70N, maar die zijn nog wel prijzig natuurlijk. Haha dat heb ik ook met de V8, maar het plezier is groot dus heb het er voorover. Mag ik vragen wat je doet, dat je zoveel km rijdt? Ik heb vorig jaar voor werk zo een 140.000km gereden, maar ben dan ook int. koerier 😄 Wat betreeft actieradius is LPG inderdaad minder handig. Maar je kunt ook een extra tank plaatsen zodat je bijv. 100+ liter kunt tanken. Maar dan lever je wel in op bagageruimte. En als het moet kun je altijd door op benzine. | |
Fer | zaterdag 6 mei 2017 @ 10:16 |
Mijn ervaring met diesel is ook dat het verbruik niet gelijk explosief stijgt als je wat steviger rijdt. En minder vaak tanken, daarme heb je de enige twee voordelen gelijk gehad. Daarnaast alleen maar nadelen. Je Volvo is van 2001? Dan is het nog leuk te verkopen als youngtimer voor een zzp'r, maar dat wordt wel snel minder. | |
kaasplankje | zaterdag 6 mei 2017 @ 17:24 |
collega | |
mpc007 | zaterdag 6 mei 2017 @ 21:08 |
Jag XF Sportbrake 2.7 of 3.0 TDV6 | |
leolinedance | zondag 7 mei 2017 @ 13:21 |
T5 houden. Waarom zou je die trouwens in godnaam gaan chippen | |
eXplorer1 | zondag 7 mei 2017 @ 20:24 |
Ben nu voor een klant een IT PM op meerdere vestigingen, vriendin woont 130km bij mij vandaan en die zie ik ook 3, 4 of 5 keer per week, in mijn vrije tijd ook actief als DJ dus ja dan tikt het aan. Ik heb al de V70N, niet de classic, die vind ik niks, of bedoelde je de V70NN? wat betreft het tanken, zie hieronder. ik rijd 500KM op een tank LPG (70L onderbouw) (als ik een beetje normaal doe), vind ik opzich te doen. het voordeel van 1000km rijden en dan pas moeten tanken snap ik, maar aan de andere kant weer grote kans op EGR, DPF en dat soort gezeik. Omdat het kan, bijna 60PK erbij, is toch leuk en rijdt dan net als een R (op de remmerij na). | |
LoveAtFirstDrive | zondag 7 mei 2017 @ 20:27 |
Nee bedoelde de N inderdaad, zag dat je die al rijdt. Maar dacht als je toch wat meer wilt dat de R dan een leuke is. AWD is met veel vermogen natuurlijk leuk + dat een R gewoon net even vetter er uit ziet. | |
eXplorer1 | zondag 7 mei 2017 @ 20:34 |
Ik ben een vreemde eend in de bijt, ik pak dan liever een T5 AWD handbak, en voor het geld wat ik over houd dan 3 inch uitlaat naar achteren werken, intercooler, stage 2 chip en een kado voor vrouwtjelief, vind ik leuker dan een boel geld neerklappen voor die R badge. Ik vind de R van volvo niet verbazingwekkend ofsow, een AMG/M of een S van audi heb je meestal veel extra zooi erop, bij volvo heb je wat grotere remmen, andere turbo, uitlaatsierstukje en that's it (spoiler heb je meestal ook gewoon op de T5 en de D5 zitten). | |
LoveAtFirstDrive | zondag 7 mei 2017 @ 20:55 |
Niet vreemd natuurlijk, vind ik ook leuk haha. Maar ik houd juist ook van vette uitvoeringen en dan graag origineel. Dus gewoon een mooie nette (eventueel motorisch getunede) V70R vind ik wel ergggg mooi. En dan dat ingetogen vind ik ook wel mooi. Net als de wat oudere M5's bijvoorbeeld. Maar goed ik zou lekker met de T5 doorrijden, vermogen genoeg! Je weet wat je hebt, cheap op LPG rijden en het geld in een huis stoppen. Offffff juist een speeltje er naast! Kleine hothatch ofzo. Zit ik zelf ook weleens aan te denken, alleen pak dan waarschijnlijk alsnog m'n 540i op LPG omdat dat heerlijk én goedkoper rijdt dan de meeste auto's op benzine! | |
yup | dinsdag 9 mei 2017 @ 10:03 |
Nuancering: de 6 inlijn e320 heeft geen roetfilter gehad (misschien de latere bouwjaren ofzo?). De eerste types niet in ieder geval. Idem voor de E60 530d. Pijpjes naar beneden: geen roetfilter, rechte pijpen: roetiflter. EGR zal wel meevallen met dat soort kilometerstanden, en je rijdt volgens mij behoorlijk hard, dan vervuild een EGR veel minder snel. Denk dat het qua betrouwbaarheid echt vergelijkbaar zijn. Je hebt een LPG systeem dat is ook storingsgevoelig, diesel heeft storingsgevoelige delen (hogedruk pomp enzo). Juist hoe jij de wagen gebruikt (heel veel lange afstanden) zal een diesel minder snel slijten. Maar het punt blijft wel dat het gewoon (waarschijnlijk) goedkoper is om je huidige auto te behouden. | |
eXplorer1 | dinsdag 9 mei 2017 @ 19:38 |
Dat is waar, echter, ik begin het wat gedateerd te vinden (of ik ben die auto/platform gewoon zat). moet eerlijk zeggen, mocht ik een nederlandse handgeschakelde Facelift S8 D2 tegenkomen dan is de keuze zo gemaakt, maarja er rijden er maar een paar van rond in NL. Ik heb het niet verteld in dit topic omdat de kans is dat ik het ga doen minimaal is, maar ik heb offerte's liggen voor een gloednieuwe Renault Talisman 160pk diesel, Renault Megane Estate GT TCE205 en de Kia Optima Sportswagen diesel, eventueel kies ik één van die 3 en zet ik er inderdaad een speel auto ernaast (volvo 960 met T6 swap of een opgefokte Audi 200), maarja zit ik weer met auto's wisselen, ook zijn dan mijn belangrijkste eisen aan een auto gesplit in 2 auto's, voelt voor mij dan aan als half werk. Ja, al is het niet slim, maar ik ben gewoon verslaafd aan de duw in mijn rug, dus dichtslibben zal niet gebeuren. misschien ben ik gewoon bang om de stap naar Diesel te maken omdat ik gewoon super veel rijdt en niet al te zuinig ben op de motor (wel netjes opwarmen uiteraard), dan bedenk ik alweer horror stories dat ik pomp, verstuiver en DPF gezeik om de oren krijg. misschien nog een puntje, diesel is voor mij nog onbekend gebied, LPG en Benzine motoren ben ik erg goed bekend met de werking, hell ik tune die dingen zelf, diagnose van storingen is ook meestal first time right bij zulke motoren, diesel heb ik nog geen kaas van gegeten wat sleutelen en troubleshooten betreft. | |
Sounddragon | dinsdag 9 mei 2017 @ 21:31 |
Heb je ze allemaal al gereden? dat is toch vaak wat de doorslag geeft.. niet alleen de motor, maar het interieur, de zit, de ergonomie enzo.. ik kan me behoorlijk ergeren aan knoppies die niet op de plek zitten waar je ze wilt hebben enzo.. de 320 CDi is wel een heel lekkere motor hoor.. | |
eXplorer1 | dinsdag 9 mei 2017 @ 21:39 |
Daar ben ik dus bang voor, volgens mij als ik een rondje rijd in die W211 320cdi dan slaat mijn autofiele hart als een debiel en neem ik hem gelijk mee zonder te twijfelen het zien van het interieur doet mij al zoiets hebben van opflikkeren met die V70 en die W211 scoren | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 10 mei 2017 @ 02:54 |
Pfff, zo een S8 D2 is ook wel echt één van mijn favorieten (en dan meteen een S4 B6 Avant ook). Tijdloos mooi model! Net als een BMW E38 overigens. Hmm zo een een nieuwe auto is ook weg fijn. Ik heb zelf een Talisman dCi 110pk en Mégane dCi 110pk gereden. Allebei gewoon fijne auto's, maar totaal niet vergelijkbaar met wat je nu gewend bent (qua vermogen). Een vriend van me heeft de Talisman maar is er niet heel erg over te spreken (had daarvoor een F30 320d). Als ik zo je berichten kijk heb je wel echt een autohart en dan denk ik dat je snel bent uitgekeken op die auto's. de TCE205 is dan nog wel leuk denk ik. Of nog even wachten tot er een echte RS komt, al zal die waarschijnlijk niet als Estate komen. Als je zoveel ervaring hebt met LPG en veel kennis er over hebt, waarom dan overstappen naar een diesel? Ik reed hiervoor ook diesel en vind het nog steeds hele fijne blokken (zeker als je meer dan 4-cilinders hebt). Maar ben nu toch wel om wat betreft LPG. De 540i is echt heel betaalbaar geworden daardoor en dat geluid van een V8.. Tja, daar kan maar weinig tegenop! Denk ook dat je beter de wat oudere auto's kunt nemen qua betrouwbaarheid. Lees toch geregeld problemen (buiten de motor om) in de Facebook groepen die ik volg (Volvo en BMW). Dan ben ik toch weer blij dat mijn E34 nog vrij simpel is. | |
eXplorer1 | vrijdag 26 mei 2017 @ 10:19 |
Na lang wikken en wegen toch besloten de V70 te houden, ik ga er nog wel wat aan doen: * vanaf de 3 inch downpipe met 2.5 inch naar achteren werken. * Chippen (ik pak zelf de ME7 boeken erbij en ga zelf aan de slag) * Morimoto HID projectoren inbouwen. (voor de kenners, de Mini D2S) * indien Turbo wat speling heeft ga ik een 19T of een K24 erop klappen. * alle rubbers vervangen van carterpan/oliepomp. en dan doorrijden net zo lang tot het blok poef zegt. | |
Hyperdude | vrijdag 26 mei 2017 @ 10:55 |
Ben geen Mini D2S kenner, maar lijkt mij de juiste keuze. | |
eXplorer1 | dinsdag 18 juli 2017 @ 19:09 |
KICKERDEKICKKICK Ik heb proefgereden in een A6 3.0 TDI uit 2005 (euro 4 zonder roetfilter) met 250k op de klok (sorry SD, geen 320cdi), vorig jaar volledigedistributie vervangen (ivm zwakke tensioners) en gevuld onderhoudsboekie. maargoed het volgende laat mij twijfelen: * betrouwbaarheid, een zegt perfect ander zegt drama. * verbuik, ik hoop 1 op 11/12 te rijden (130kmh cruisen snelweg). * mileuzones/wegenbelasting, wat gaat de toekomst brengen? * angst voor gezeik met roetmeting en dat soort shit (dooie peperdure injectoren en gloeibougies enzo) wie kan mij helpen om de beslissing door te hakken, prijs is goed en houdt mij niet tegen. [ Bericht 0% gewijzigd door eXplorer1 op 18-07-2017 19:15:28 ] | |
Sounddragon | dinsdag 18 juli 2017 @ 19:39 |
ik heb vorige week een beetje spielerei gemacht met zo'n ding, en die ging mooi voor gaas boven de 180-200 | |
Zolderkamer | dinsdag 18 juli 2017 @ 20:06 |
Ach als je toch geld teveel hebt.. waar maak je je dan druk om als er een paar duizend in moet.. Betrouwbaarheid is dus niet van belang.. Milieuzones in de toekomst ook niet, want dan is die auto allang weer weg.. En groot onderhoud kun je ook wel betalen.. anders deed je die Volvo niet zo makkelijk weg.. Gewoon doen dus.. Je komt vanzelf weer terug bij Volvo.. | |
ElChupo | dinsdag 18 juli 2017 @ 20:29 |
Betrouwbaarheid bij een 12 jr oude a6 3.0 tdi is alleen perfect als je hem in de garage laat staan. In alle andere gevallen kan het snel richting drama gaan. Naast het feit dat de audi het duurste reguliere onderhoud heeft van alle autos die je noemt kan je bij die km stand ook te maken krijgen met injectoren/brandstofpomp of automaat problemen. Word je denk ik niet blij van en de kans is vrij groot dat je er mee te maken krijgt. Verbruik 1 op 12 is te doen. Milieuzones zou ik me niet druk om maken. Ik zou zeggen niet doen. Uit het lijstje wat jij noemt zou ik voor een e60 530d gaan. Rijdt beter dan de audi, kwalitatief beter en minder duur in onderhoud. | |
eXplorer1 | dinsdag 18 juli 2017 @ 23:38 |
A6 gekocht, E60 530D vond ik technisch een sterke concurrent, het interieur echter een stuk minder. let's see what this will bring | |
Straatcommando. | woensdag 19 juli 2017 @ 00:50 |
Toch smaak blijkbaar, maar van die vag meuk was ik heel ver weg gebleven Het zwakste punt is al aangepakt zeg je, gelukkig. Desondanks heb ik vaker 3.0 tdis gezien waarvan de verstuivers er vroeg mee ophielden (waren wel jonge als in een van de eerste versies) en zelfs een waarvan de krukaslagers eruit lagen na nog geen ton, zonder enige aanleiding. Maar ik hoop dat je er veel plezier van hebt en zelf geen problemen gaat krijgen. Het is verder wel een fijn torretje die goed reageert op tjippon. Chassis heeft niet echt problemen volgens mij. Dus zolang de motor goed is, gaan met die banaan [ Bericht 10% gewijzigd door Straatcommando. op 19-07-2017 00:57:14 ] | |
leolinedance | woensdag 19 juli 2017 @ 00:54 |
Top auto man! Misschien moet je er ook eens in rijden, is fantastisch. Veel plezier ermee TS | |
Straatcommando. | woensdag 19 juli 2017 @ 00:54 |
Ik weet hoe ze rijden, maar dat iets leuk rijdt betekent niet dat het ook kwalitatief allemaal even goed is. | |
TheFreshPrince | woensdag 19 juli 2017 @ 00:55 |
Dan koopt TS nooit weer een andere auto | |
leolinedance | woensdag 19 juli 2017 @ 00:57 |
Wat is er mis mee dan? | |
Straatcommando. | woensdag 19 juli 2017 @ 00:58 |
Wat ik zeg. In de garage waar ik werkte paar van die dingen op de brug gehad toen ze nieuw of vrij nieuw waren en er was nog redelijk wat gezeik met de motoren van de eerste lichting. Waaronder ook de distributie. Daarnaast is PON pure ongewenste celdeling als het aankomt op coulance en garantie. T zit m vooral in de motor. Het is geen Mercedes die roest | |
Fer | woensdag 19 juli 2017 @ 07:08 |
Zou het leven van de injectors verlengd kunnen worden door altijd Ultimate oid te tanken? Zitten toch reinigers in en componenten om de verbranding te verbeteren. Dikke bak trouwens, ouwe. Gefeliciteerd. | |
Sounddragon | woensdag 19 juli 2017 @ 07:29 |
Ultimate hoeft niet, maar het scheelt wel of je goedkope Tinq bagger tankt of een lekker Shell of Esso sapje.. Mijn auto wordt erg sjaggerijnig als ik er troep in gooi. Hier in Germanië tank ik standaard goed spul, want dat is hier net zo duur als troep in NL.. Soms een tankje V erin, maar om de een of andere reden is dat hier weer wél gewoon duur-duur. Volgens mijn merkspecialist help je met die goedkope brandstofjes van witte- en pricefighter pompen idd met een redelijke noodgang je injectoren om zeep. | |
TheFreshPrince | woensdag 19 juli 2017 @ 09:59 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-07-2017 09:59:29 ] | |
Zolderkamer | woensdag 19 juli 2017 @ 09:59 |
Dat heeft niets met merken te maken maar met de hoeveelheid bijgemengd ethanol.. v power heeft iig 5 % of meer.. etc Ik ontwijk het spul zoveel mogelijk.. http://www.gerritspeek.nl(...)-octaan-ethanol.html | |
Fer | woensdag 19 juli 2017 @ 10:07 |
Ethanol in diesel? Anyway, hier in het westen komt ieder geval de benzine van alle tankstations uit een enkel depot in Westpoort. En dan wordt er per merk de eigen toevoeging bijgemengt bij het tankstation. Het verhaal is dat Tinq/Tango alleen de basis 95 nemen en de merken huh toevoeging. Overigens kan een toevoeging heel goed vuil vasthouden of oplossen ter voorkoming van vuilafzetting/ophoping in het systeem. Ik heb zelf een tijdje consequent Ultimate diesel getankt, tot de werkgever het ons verbood. Merkte daarna wel iets minder power in de lage toeren, het stuk waar de turbo moest oppakken. Iets minder soepel zeg maar. | |
Zolderkamer | woensdag 19 juli 2017 @ 10:14 |
Ohja.. het is nog vroeg enzo.. Alleen het deel van mn hersenen die SD willen pesten zijn wakker.. Das een soort basisbehoefte blijkbaar.. Verder: ethanol trekt water aan...(hygroscopisch) en bij diesel word overal verplicht een deel biodiesel bijgemengd.. Waarom een deel? Omdat de problemen anders zo groot worden dat je auto vind dat je maar moet gaan lopen.. | |
eXplorer1 | woensdag 19 juli 2017 @ 12:51 |
thx voor de felicitaties! als het goed is hoef ik geen zorgen te maken om de injectoren, foute batch zit er niet (meer) in, even kap eraf gejankt en gekeken namelijk. desalniettemin zet ik 3k vast voor onvoorzien gebagger, maar gezien het feit dat boekie gevuld is en van eerste eigenaar verwacht ik niet al teveel gezeik. Edit: smaak is subjectief he, W211 en A6 4F (C6) vind ik gewoon erg gaaf en E60 gewoon totaal niet, maarja smaken verschillen he. | |
Sounddragon | woensdag 19 juli 2017 @ 13:12 |
Hehehe, voortaan eerst effe genoeg koffie laaien dan Biodiesel maakt idd plantjes in je tank, leidingen en filters, maar je ontkomt er niet aan. | |
x3ro | woensdag 19 juli 2017 @ 15:18 |
Ethanol wil bij mijn weten ook nog wel aardig vervuilen. Ken iemand met een retesnelle S2 gemapt op E85 en die brand er eens in de zoveel tijd een tank 98 doorheen om alles schoon te branden. | |
Sounddragon | donderdag 20 juli 2017 @ 21:24 |
Heb je hem al trouwens? Meteen in laten pakken? | |
Straatcommando. | donderdag 20 juli 2017 @ 21:41 |
Het is dan ook gewoon een bazenbak met dikke diezzel, niks mis mee. | |
eXplorer1 | vrijdag 21 juli 2017 @ 15:51 |
Oud naast nieuw! A6 rijdt heerlijk, had niet verwacht dat het zóveel beter zou rijden dan een V70, behalve de soms wat omslachtige bediening nog geen minpunten ontdekt. verbruik volgens BC 7.2L/100KM, nu 400 KM gereden, geloof er geen fuck van maar we zullen zien. | |
Sounddragon | vrijdag 21 juli 2017 @ 17:58 |
Mooie bak hoor, nice Ben benieuwd wat je gaat winnen met chippen. Wat doet 'ie nu standaard? Of ga je banken? 7.2/100 kan best hoor als je normaal doet.. Dat is mijn gemiddelde verbruik ook (in NL). | |
Straatcommando. | vrijdag 21 juli 2017 @ 21:09 |
Verbruik klinkt redelijk plausibel inderdaad. Met een leuke off the shelf chip kom je een eind, maar jou kennende zou ik er wat milde mods op doen en hem dan laten mappen. Je weet wel. Ander downpipeje en dat soort frutsels en dutsels kan nog leuk klinken ook. | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 21 juli 2017 @ 21:13 |
Blijft een mooi model! C6 RS6 is nog steeds 1 van mijn favorieten 😬 | |
Fer | vrijdag 21 juli 2017 @ 22:50 |
Diesel V6, daar kan gewoon een dubbele rechte pijp onder. | |
leolinedance | vrijdag 21 juli 2017 @ 22:58 |
Rij je er wel als een petjespauper bij met zo'n aftermarket uitlaat. | |
Sounddragon | vrijdag 21 juli 2017 @ 23:05 |
Hoi Sjonnie Onder een classy zakendiesel hang je geen open pijp. | |
Fer | vrijdag 21 juli 2017 @ 23:07 |
Tuurlijk wel, met een klep. Mag alleen open bij volgas/kickdown. | |
leolinedance | zaterdag 22 juli 2017 @ 00:36 |
Nee | |
eXplorer1 | maandag 24 juli 2017 @ 15:39 |
Uitlaat blijft OEM, ga geen tokkie pijp onder een A6 TDI bouwen...... verbruik is 1 op 11/12 met flink doorrijden, ben tevreden, zeker icm Quattro. | |
Sounddragon | maandag 24 juli 2017 @ 16:04 |
das idd niet echt verkeerd.. Ik krijg hem alleen boven de 8 liter als ik de cc op 200/u zet, en 9 tot 9,5 als ik een beetje aan het stampen-remmen-stampen ben.. Wanneer gaat de klapjap eraan?
| |
eXplorer1 | maandag 24 juli 2017 @ 16:44 |
is wel lekker lang doorrijden op een tank ipv een latrelatie met de pomp te hebben. heeft bijna 240pk en JD/Hartog trekken hem richting de 300 met tuning, ik wacht echter nog even, even olieverbruik, injectoren enzo in de gaten houden. eerste foutmelding al gehad (eenmalig), automatische hoogteverstelling, zal wel die kut dingen aan de draagarmen wezen, was bij de S8 ook hit or miss. even VCDS bestellen, wil eerst diagnose stellen voordat ik lukraak onderdelen ga checken/vervangen. | |
Sounddragon | maandag 24 juli 2017 @ 20:33 |
ik heb er nog nooit meer dan 950 km uit gehaald.. als ik tank en ik ga meteen eco mode rijden dan loopt ie wel naar de 1150 op de BC, maar ik heb hem nog nooit echt over de 1000 gehad aan het eind van de tank volgens mij. Mijn blok kom ik tegen met max 273 en 630 Nm ofzo.. doe ik het wel voor.. 250 en 700Nm is nog beter.. koppel is leuker als pk's. | |
eXplorer1 | dinsdag 25 juli 2017 @ 12:32 |
Ik ga voor vermogen, koppel is hetgeen dat je homokineten, koppelomvormer, en clutchpacks probeert te verkrachten Ik heb een hele tank leeggereden en flink lopen gassen, weer 1 op 11 gereden, wat de neuk joh nu begrijp ik denk ik waarom men kiest voor diesel ipv lpg. Ik heb letterlijk altijd lpg gereden en dacht spijt te krijgen van de overstap, niets is minder waar, holy cow. | |
leolinedance | dinsdag 25 juli 2017 @ 13:25 |
Is dan ook niet echt te vergelijken. Waarom dacht je spijt te krijgen? | |
Sounddragon | dinsdag 25 juli 2017 @ 13:48 |
ik heb een 6 bak Ik moet nog steeds gniffelen als ze weer zitten te mauwen over diesels en trekkers; uhhuh, ja hoor, blijf maar lekker oldskool benzine tappen It's Brutus on wheels, en als ik met een benzeenbak zo zou rijden als ik met de diesel doe, zou ik standaard 1 op emmer rijden | |
eXplorer1 | woensdag 26 juli 2017 @ 10:01 |
het afzakken van vermogen bij hogere toerentallen en verbruik met mijn rijstijl, beide valt niet tegen! hahaha dat scheelt al een hoop idd | |
leolinedance | woensdag 26 juli 2017 @ 16:29 |
Wat had je qua verbruik verwacht dan? Dat een diesel bij hogere snelheden relatief meer ging verbruiken dan een auto op LPG? Ben overigens wel benieuwd naar jouw al vaker aangehaalde rijstijl. Altijd volle bak gassen? | |
Fer | woensdag 26 juli 2017 @ 17:12 |
1:11 ik haal het dubbele met mijn eco-bijteller. En blazen over de autobahn is 1:16-17. | |
Hyperdude | woensdag 26 juli 2017 @ 17:14 |
1 op 12. Rijden als een oud wijf in een 523i (benzine, 3 liter, 204 PK) | |
eXplorer1 | donderdag 27 juli 2017 @ 16:07 |
Ik had 1 op 10 verwacht, op zijn hoogst. ik houd mij vaak wel aan vmax (of vmax+10), maar optrekken deed ik meestal wel plankgas vaak naar die snelheid toe. doe ik overigens niet meer met de A6, ben ik een stuk, stuk rustiger mee. | |
Fer | donderdag 27 juli 2017 @ 17:11 |
Mijn ervaring is planken met diesel 25-50% meerverbruik. Planken met benzine/gas is dubbel verbruik. | |
Sounddragon | donderdag 27 juli 2017 @ 17:13 |
komt vanzelf wel Neh, valt wel mee hoor, het rijdt gewoon veel relaxter, weinig herrie, geen motivatie of noodzaak om die motor te horen, je kunt gierend van de lach 80% van het blik om je heen eruit trekken zonder boven de 1500 rpm te komen.. Tuutudutudu, en doei he Als je wilt kán het allemaal wel, maar het is gewoon niet nodig.. Ik merk wel dat het heel erg went allemaal, eerst vond ik chippen onzin, niet nodig, maar nu wil ik eigenlijk wel weer een tikkie extra.. Ik moet moeite doen voor een concullega V6 op de autobahn, en eigenlijk wil je dat natuurlijk niet | |
leolinedance | donderdag 27 juli 2017 @ 23:19 |
Ik reageerde op deze post: En dat begrijp ik dus niet. Beweer je nu dat diesel altijd goedkoper is dan LPG met jouw rijstijl? Ik durf dat wel in twijfel te trekken. Ik beweer dat het zeer afhankelijk is van de auto. Daarnaast is het kostenplaatje ook wezenlijk anders. Puur naar het verbruik kijken is dus niet echt reëel om een vergelijk te maken. Je snelheid op de snelweg valt wel mee, je bent dus een aardig rustige rijder. Ook jij zult niet altijd vooraan staan bij het stoplicht dus vol kunnen gassen, en op de meeste plaatsen waar stoplichten staan mag je niet harder dan 50 of 80. Van die 3 tot 5 tellen het pedaal vloeren indien je vooraan staat zal het verbruik gemiddeld genomen niet echt toenemen Zeer mooie auto overigens hoor | |
Sounddragon | vrijdag 28 juli 2017 @ 09:46 |
Wegvlammen bij het verkeerslicht zuipt harder als 160 cruisen op de snelweg.. 35km stadsverkeer (normaal vlot rijden) doet zomaar 9 liter op 100, moet ik op de snelweg echt constant 180-200 voor rijden. | |
eXplorer1 | vrijdag 28 juli 2017 @ 17:26 |
Na wat rekenen is deze auto ongeveer 8% duurder, scheelt niks maar scheelt een hoop in praktisch gebruik Idd dat wegvlammen steeds kost het meeste, deed ik ook steevast met mijn vorige auto's, planken bij elk stoplicht (als de situatie het toelaat) en inhalen. Doe ik bij deze auto niet meer, ik word ook ouder (al is 25 niet heel oud lol) | |
leolinedance | vrijdag 28 juli 2017 @ 17:32 |
Ja alleen dat wegvlammen kun je zelden omdat je lang niet altijd vooraan staat. Mijn ervaring is dat de kans groter is dat je een gezinsvoiture voor je hebt dan vrij baan (helaas). En als je dan de kans hebt mag je tot 50 of 80 optrekken. Joepie Overigens is het zeer afhankelijk van je ritjes. Ik rijd 90% snelweg dus dat is moeilijk te vergelijken met mensen die enkel stadsverkeer rijden. | |
leolinedance | vrijdag 28 juli 2017 @ 17:36 |
Haha ik doe het nu juist vaker. Maar dat komt omdat ik vroeger de brandstof zelf moest betalen en nu niet meer Ach wat is 8%, je rijdt er wel een dikke wagen voor. Is ook wat waard hè! | |
Fer | vrijdag 28 juli 2017 @ 18:16 |
Bij mij is het omgekeerd, bij het stoplicht hard weg, mits ik gelijk naar een 80km of snelweg ga en op de snelweg max 110-120. Dan kan ik redelijk constant rijden, ipv remmen en optrekken. Is zuiniger dan bijvoorbeeld vmax+20 proberen. | |
Sounddragon | vrijdag 28 juli 2017 @ 18:52 |
Idd, vandaar ook dat je op 8,5 tot 9 liter uit komt ipv 11 Net in drukke kutspits vanuit Hamburg naar huis gereden hutje mutje, uiteraard standaard links gehangen en zoveel mogelijk getrapt.. Resultaat; 483km in 5 uur en een kwartier, 92 p/u gemiddeld en 9.1 op 100. Vebruik was beter, maar na Oberhausen werd het rustiger en heb ik de frustratie er effe uit gestampt. Vorige keer reed ik hem 's nachts, 139 gemiddeld in 3 uur en 20 minuten en 8,7 op 100. Dat scheelt het dus. | |
eXplorer1 | woensdag 13 september 2017 @ 14:46 |
na Tuning spulletjes besteld te hebben en aardig wat geleerd te hebben (WinOls is drama wat gebruiksgemak betreft) is het gelukt, 280pk bij 600NM, na aardig wat gelogd te hebben zie ik dat er makkelijk nog ruimte is voor 300pk bij 630NM maar ik wil graag de tiptronic heel houden (max 600NM volgens ZF spec). Ik ga wel proberen die 600NM door te kunnen trekken tot 4250rpm , moet daarvoor EGT binnen de perken zien te houden, en daarvoor moet ik met SOI gaan spelen (start of injection). Wat een kanon is dat ding geworden, damn. | |
Sounddragon | woensdag 13 september 2017 @ 14:49 |
netjes! Lang mee bezig geweest? | |
eXplorer1 | woensdag 13 september 2017 @ 14:59 |
best wel, EDC16 is flink modulair opgebouwd en gebruikt giga veel limiters die lekker verstopt zitten, de meeste tuners passen NM <=> IQ (injection quantity) aan en turbo druk, door NM-IQ aan te passen denkt de motor dat hij voor de 450NM standaard veel meer brandstof moet inspuiten en samen met hogere turbodruk krijg je meer vermogen, maar dat is valsspelen, automaat vind dat ook niet leuk want die krijgt meer klappen te verduren tijdens het schakelen door het degecalibreerde NM-IQ map. om het echt goed te doen moeten alle maps aangepast worden die je hier ziet, rest heb ik weggefilterd (nadat je 29329 uur bezig bent geweest die maps te vinden. Weet ik ook gelijk waarom zoveel tuners de makkelijke weg kiezen met rare effecten als gevolg...... (ok niet alle maps echt nodig, maar wel puntjes op de i) | |
eXplorer1 | woensdag 13 september 2017 @ 15:03 |
Dat is trouwens ook de reden waarom de ene zegt ik kan zoveel PK eruit halen en de ander zegt een stuk meer, als je een stuk meer wilt doen moet je gelijk schaalverdelingen gaan aanpassen in veel maps omdat die er gewoon weg niet zijn, de ene heeft daar wel zin in (en kennis) de ander niet. namelijk, je kan wel 650nm willen (for example) maar als de maps 650nm er niet in heb zitten (ongeacht z, x of y as) moet je ineens gaan extrapoleren etc. | |
Sounddragon | woensdag 13 september 2017 @ 15:21 |
Hehe, hoop moeilijke woorden, snap er vrij weinig van En hoe heb je die powerup nou getest? Heb je een bank ter beschikking of is dat puur theoretisch? | |
eXplorer1 | woensdag 13 september 2017 @ 15:24 |
Hahaha als je iets wil weten DM maar Nee nog niet, maar slip met quattro in de eerste versnelling launchen maakt mij al een hoop duidelijk hahaha. Als ik helemaal klaar ben ga ik banken met dat hok. | |
Sounddragon | woensdag 13 september 2017 @ 15:27 |
ok, cijfertjes zijn theoretisch dus, op basis van berekeningen. Ben wel benieuwd hoeveel die cijfertjes dan afwijken van een banksessie. | |
eXplorer1 | woensdag 13 september 2017 @ 15:48 |
Gemeten op krukas is het verschil bijna altijd nihil (zolang er niet gekloot is met calibratie en er geen mechanische problemen zijn), op de wielen zal je 10-20% verschil zien door verliezen in de aandrijving. | |
Fer | woensdag 13 september 2017 @ 17:36 |
Kan je het aantal nm ook beperken aan de hand van welke versnelling hij staat en of lockup aan/uit is? | |
Mano_ | woensdag 13 september 2017 @ 17:39 |
Zo te zien wel, vanaf 1D668A t/m 1D67C0. Jammer dat mijn auto's beide niet zo makkelijk te mappen zijn en dat het niet veel zou uitmaken want atmosferisch, maar lijkt me best leuk om mee bezig te zijn. | |
eXplorer1 | woensdag 13 september 2017 @ 18:39 |
Welke auto? Mpps V16 kom je aardig ver, wel bdm tool erbij igv bricken met de mpps. Ja, inderdaad zoals mano zegt, lockup echter niet, dat wordt door de TCM bepaald, ik ga de eerste versnelling cappen op 500nm om de bak te beschermen tijdens het launchen. nu nog 6xxnm, is te bruut, Tel vliegt uit de carkit. | |
Mano_ | woensdag 13 september 2017 @ 18:41 |
Een Peugeot 406 Coupe V6 uit '98 en een 106 Rallye uit '95. Die laatste is schijnbaar wel gemapt na de motorswap (van 1.3 8v naar 1.6 8v van de latere Rallye) vanwege wat inlaat-zaken van de 1.3. Geen idee verder hoe en wat, maar wil er wel eens naar kijken hoe dat gaat. | |
eXplorer1 | woensdag 13 september 2017 @ 19:47 |
Beide wordt benchflashen, denk ik, chip eruit of bdm eraan, misschien, heel misschien obd flashen maar moet ik weten welke ecu's het om gaat, kan ik het wel uitzoeken voor je. Mocht een of beide met mpps gedaan kunnen worden wil ik best een keer een Read doen voor je, kan je in alle rust leren en doen en dan flashen we het terug. Met die V6 kan je denk ik nog wel wat eruit trekken, ignition mapping is vaak super conservatief ivm slechte benzine meuk in de bananenrepublieken, maar hangt sterk af van de motor (feit dat het een v6 is de kans al een stuk hoger) | |
Mano_ | woensdag 13 september 2017 @ 20:04 |
Ik ga me er eens in verdiepen. Vreemd wel eigenlijk, dat ik er zo weinig van weet. Petrolhead en electronica/softwaregeek Die V6 is ook nog eens afgeregeld op 194pk, zoals zo'n beetje alle niet-exoot-6pitters uit die tijd. Alfa 156 V6: ~190pk. BMW 325i: ~190pk. Dat zijn 2,5 liters, de Peug is een 3.0 dus je zou zeggen dat er ruimte is. | |
Den_Haag | woensdag 13 september 2017 @ 21:08 |
Opek Insignia 2.8 v6 op lpg? Opc chip erin en je hebt boven de 300pk. | |
Straatcommando. | woensdag 13 september 2017 @ 21:10 |
Er is altijd ruimte, maar bij een natuurlijk aangezogen motor kun je maar zoveel doen zonder de motor open te maken. | |
eXplorer1 | donderdag 14 september 2017 @ 14:07 |
Hangt sterk af per motor, er zijn zat motoren softwarematig begrenst om verschillende redenen, je moet er maar net eentje treffen. bij Saab zag je dit in extreme mate (154 pk en 200pk versie waren hardwarematig identiek), in mindere mate heb je dit ook bij TDI'tjes etc etc. | |
Sounddragon | donderdag 14 september 2017 @ 16:13 |
bij MB heb je ook diverse varianten van de 320 cdi met diverse vermogens af fabriek.. Maar voor zover ik begreep zaten daar dus ook wel hardwarematige verschillen in/aan. Zie ook vaak componenten op the Bay die voor verschillende types zijn met ook verschillende onderdeelnummers.. | |
Mano_ | donderdag 14 september 2017 @ 18:42 |
Ik verwacht ook niet echt iets hoor, maar vind het vooral interessante materie De 406 heeft een Bosch MP7.0 ECU, de 106 moet ik nog even kijken als het droog is. | |
eXplorer1 | donderdag 14 september 2017 @ 22:25 |
Dat wordt benchflashen Helaas, een van de makkelijkste ecu's om te leren en te doen is ME4 en ME7 | |
Sounddragon | vrijdag 15 september 2017 @ 02:21 |
Benchflashen? | |
eXplorer1 | vrijdag 15 september 2017 @ 11:55 |
Via bdm (stekker solderen om eeprom direct te kunnen flashen) of eeprom chip eruit solderen en flashen in een programmer. Eruit solderen heb ik nog nooit gedaan, heb de soldeerskills van een pijnboompit | |
Fer | zaterdag 16 september 2017 @ 07:36 |
Kun je nog wat verbeteren in de offboost/spoolup-fase van de turbo? Dat hij wat agressiever en sneller op druk/vermogen komt? Diesels zijn wat dat betreft zo lui meestal. | |
Sounddragon | zaterdag 16 september 2017 @ 10:39 |
biturbo van maken met een kleintje en een grote. | |
eXplorer1 | zaterdag 16 september 2017 @ 15:50 |
Diesel is daar juist sterk in, mijn LPG/benzine T5 kwam pas bij 3500rpm bij de les. Aggresief de turbo in laten komen is iets wat je meestal wilt voorkomen, dit ivm boostspikes en de klappen op de drivetrain. maar in het kort nee, ga je toch richting LC/ALS of een combinatie daarvan, however! sommige auto's hebben dat wel softwarematig geknepen om de sterkere varianten niet te kannibaliseren, zie je niet vaak overigens. | |
eXplorer1 | maandag 4 juni 2018 @ 10:10 |
Update over de A6 (mocht men het interessant vinden) Ik ben 90.000km verder en Ik heb mijn eerste defect te pakken, P0400 EGR malfunction, ik had EGR alleen tot 1250rpm aanstaan om de motor sneller warm te laten worden, ik ga EGR in zijn geheel uitzetten nu. Overigens heb ik uitlaatdelen besteld om beide einddempers te laten vervallen, die veroorzaken erg veel tegendruk (wat bekend is), dus na die delete zal mijn motor een stuk lekkerder lopen, goedkoop ook! 80 euro voor 2 verloopmoffen, 30graden buizen en rechte pijpen, eindstukken zet ik over om OEM look te behouden. Ook heb ik de gehele wagen gepolijst met Meguairs UC, Ultimate polish en daarna de wax, ik stap nog over naar de Colinite 845 omdat die een heel stuk beter is | |
fathank | maandag 4 juni 2018 @ 10:21 |
De tandjes 90k in een jaartje tijd | |
eXplorer1 | maandag 4 juni 2018 @ 14:14 |
true op een gegeven moment wen je eraan | |
Hyperdude | maandag 4 juni 2018 @ 14:41 |
90000 is wel een beetje zonde van je tijd. Dan snap ik dat je wat door wilt rijden. | |
Hyperdude | maandag 4 juni 2018 @ 14:41 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Hyperdude op 04-06-2018 14:41:41 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 4 juni 2018 @ 21:39 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 04-06-2018 21:39:37 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 4 juni 2018 @ 21:53 |
Maaruhm....diesel is toch voor trekkers en vrachtwagens? | |
eXplorer1 | dinsdag 5 juni 2018 @ 11:33 |
why? | |
fathank | dinsdag 5 juni 2018 @ 11:59 |
En voor treinen en schepen | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 5 juni 2018 @ 20:20 |
Leuk om zware lasten te trekken en goeiekoop. Mooi voor boeren en transportbedrijven. En dan is er nog de vervuiling, natuurlijk. Dat spul gooi je toch niet vrijwillig in een personenauto? Lekker een beetje longemfyseem verspreiden onder de hedendaagse jeugd. En dan nog de herrie. Stond pasgeleden bij de supermarkt mijn boodschapjes achter in de auto te laden, hoor ik achter me TAKKETAKKETAKKETAKKETAKKE. Ik dacht:"Wat voor 3de wereldimporthok is dat dan?" Bleek het een 220 CDI te zijn. Wat een teringherrie maakt zo'n ding. Nee, dan benzinemotoren: stil, snel, soepel, flexibel. Mooi, spul. [ Bericht 20% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 05-06-2018 20:28:14 ] | |
eXplorer1 | woensdag 6 juni 2018 @ 13:44 |
Geluid, eens, alhoewel ik gelukkig een van de beter klinkende motoren heb. Vervuiling, nooit over nagedacht, doet MRB wel voor mij ik vermaak mij er wel mee, soms mis ik het toerenjanken wel maar achja | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 6 juni 2018 @ 22:10 |
Je moet wel een beetje koppel hebben. Jouw T5 (met 330nm vanaf 2400rpm) had natuurlijk een heerlijk blok. Mijn MY 2006 V70R doet het ook wel leuk. Maar daar zou ik geen 90dkm per jaar mee rijden! | |
eXplorer1 | woensdag 6 juni 2018 @ 23:59 |
Klopt, irriteerde mij wel vaak aan het relatief grote turbogat van de T5 en de brakke wegligging, wellicht minder erg bij de R yesss, 600-630NM heb ik (afhankelijk van temperatuur buiten), kickt er aardig goed in, houdt ook snel op helaas (vanaf 4000rpm zakt het hard af) | |
bluemoon23 | donderdag 7 juni 2018 @ 22:02 |
Ik neem aan dat je zoveel km's voor je werk rijdt ? Hoe kom je in godsnaam aan zoveel km's als je geen koerier bent ? | |
eXplorer1 | donderdag 7 juni 2018 @ 22:30 |
werk is 40-50k ongeveer, rest privé en DJ'en | |
eXplorer1 | dinsdag 10 december 2019 @ 02:12 |
dikke vette kick na 1 jaar die A6 niet meer te hebben ben ik toe aan de volgende (ongeluk gehad en 1 jaar lease auto gereden). A6 C6 3.0 tdi (nog een keer) of een bmw E60 LCI 530d, ik kom er niet uit, wat zeggen jullie? even ter extra info, ik twijfel omdat: • A6 heeft quattro en de 5 RWD (je hebt ook de xdrive, maar torsen geniet mijn voorkeur) • 5 LCI heeft geen last van shit injectoren • 5 is lichter dan de A6 • A6 heeft een mooier interieur (mijn maar subjectieve mening) . • 5 is net wat moderner (E60 LCI vs A6 C6) • 5 heeft wat lager verbruik. • A6 Ecu management kan ik dromen (ivm chippen enzo) INB4 E320 CDI (W211), auto ligt mij gewoon niet, dus die ik heb ik afgestreept. | |
fathank | dinsdag 10 december 2019 @ 13:44 |
Als je al een A6 hebt gehad pak je nu een fünfer. 535 geen optie? | |
TheFreshPrince | dinsdag 10 december 2019 @ 13:49 |
We spreken je wel weer in 2038. | |
Fer | dinsdag 10 december 2019 @ 14:01 |
Waarom geen model 3 of ben je nog altijd petrol(diesel)head? | |
fathank | dinsdag 10 december 2019 @ 14:27 |
Omdat je dan al gauw 60k verder bent. En met 90k kilometer per jaar sta je vaak bij de laadpaal | |
Fer | dinsdag 10 december 2019 @ 14:38 |
Ja maar hij kan toch leasen? En bovendien komt een getunede V6 ook verder dan 700km op een tank diesel. | |
TheFreshPrince | dinsdag 10 december 2019 @ 14:44 |
Als je uitgaat van 240 werkdagen per jaar dan is 90.000km maar 375km per dag. Zou je thuis iedere dag laden dan kan je wss in 90% van de gevallen prima toe met die acculading van een Model 3. Het wordt natuurlijk anders als je 4 dagen per week op kantoor zit en de 5e dag een paar duizend kilometer rijdt | |
fathank | dinsdag 10 december 2019 @ 14:49 |
Mij ontgaat de logica waarom je een model 3 zou leasen als je op zoek bent naar een youngtimer dikke diesel om een nog dikkere diesel van te maken.. | |
eXplorer1 | dinsdag 17 december 2019 @ 16:55 |
Ik heb al eentje gekocht, E61 LCI 530D, met pano dak etc etc etc, leuk ding. ja dit dus, ik heb nog geen gezin dus dat geouwehoer komt nog wel. Heb al 1500km achter de rug (1 week), verbruik is heerlijk, Idrive vind ik onwennig vergeleken met MMI van de audi, maar kan ook gewenning zijn. ik merk echt dat het blok verder naar achteren staat, de neus voelt veel minder zwaar, moet nog wel wennen aan het gedateerde interieur van de auto. schijnbaar heeft hij al een EGR OFF + DPF OFF kuurtje gehad, maar helaas zijn alleen de diag routines gesloopt want hij wil wel regeneren terwijl er geen DPF in zit, amateur chippers helaas was mijn MPPS ook in de sloot beland (samen met de audi toen), nu even kijken of ik weer een MPPS ga bestellen of even ga spelen met de KESS interface, hoe dan ook, SW moet hersteld worden, nog even twijfelen of ik er een stage1 op druk, of gelijk stage 3 met de gt2260v, kan ik 350pk realiseren. verder merk ik echt wel dat BMW slim is geweest om de 6HP26 te monteren ipv de 6HP19A die Audi in de C6 3.0 tdi gooit, ik zal met chippen de torque limiters wel eraf kunnen slopen. sorry voor late reactie trouwens, had het enorm druk en FOK was mij even ontglipt. |