abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173757440
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:41 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Een Peugeot 406 Coupe V6 uit '98 en een 106 Rallye uit '95. Die laatste is schijnbaar wel gemapt na de motorswap (van 1.3 8v naar 1.6 8v van de latere Rallye) vanwege wat inlaat-zaken van de 1.3. Geen idee verder hoe en wat, maar wil er wel eens naar kijken hoe dat gaat.
Beide wordt benchflashen, denk ik, chip eruit of bdm eraan, misschien, heel misschien obd flashen maar moet ik weten welke ecu's het om gaat, kan ik het wel uitzoeken voor je.

Mocht een of beide met mpps gedaan kunnen worden wil ik best een keer een Read doen voor je, kan je in alle rust leren en doen en dan flashen we het terug.

Met die V6 kan je denk ik nog wel wat eruit trekken, ignition mapping is vaak super conservatief ivm slechte benzine meuk in de bananenrepublieken, maar hangt sterk af van de motor (feit dat het een v6 is de kans al een stuk hoger)
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 13 september 2017 @ 20:04:40 #102
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_173757708
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:47 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Beide wordt benchflashen, denk ik, chip eruit of bdm eraan, misschien, heel misschien obd flashen maar moet ik weten welke ecu's het om gaat, kan ik het wel uitzoeken voor je.

Mocht een of beide met mpps gedaan kunnen worden wil ik best een keer een Read doen voor je, kan je in alle rust leren en doen en dan flashen we het terug.

Met die V6 kan je denk ik nog wel wat eruit trekken, ignition mapping is vaak super conservatief ivm slechte benzine meuk in de bananenrepublieken, maar hangt sterk af van de motor (feit dat het een v6 is de kans al een stuk hoger)
Ik ga me er eens in verdiepen. Vreemd wel eigenlijk, dat ik er zo weinig van weet. Petrolhead en electronica/softwaregeek :P

Die V6 is ook nog eens afgeregeld op 194pk, zoals zo'n beetje alle niet-exoot-6pitters uit die tijd. Alfa 156 V6: ~190pk. BMW 325i: ~190pk. Dat zijn 2,5 liters, de Peug is een 3.0 dus je zou zeggen dat er ruimte is.
pi_173759669
Opek Insignia 2.8 v6 op lpg? Opc chip erin en je hebt boven de 300pk.
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 21:10:22 #104
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173759762
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:04 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ik ga me er eens in verdiepen. Vreemd wel eigenlijk, dat ik er zo weinig van weet. Petrolhead en electronica/softwaregeek :P

Die V6 is ook nog eens afgeregeld op 194pk, zoals zo'n beetje alle niet-exoot-6pitters uit die tijd. Alfa 156 V6: ~190pk. BMW 325i: ~190pk. Dat zijn 2,5 liters, de Peug is een 3.0 dus je zou zeggen dat er ruimte is.
Er is altijd ruimte, maar bij een natuurlijk
aangezogen motor kun je maar zoveel doen zonder de motor open te maken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173772067
quote:
7s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:04 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ik ga me er eens in verdiepen. Vreemd wel eigenlijk, dat ik er zo weinig van weet. Petrolhead en electronica/softwaregeek :P

Die V6 is ook nog eens afgeregeld op 194pk, zoals zo'n beetje alle niet-exoot-6pitters uit die tijd. Alfa 156 V6: ~190pk. BMW 325i: ~190pk. Dat zijn 2,5 liters, de Peug is een 3.0 dus je zou zeggen dat er ruimte is.
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Er is altijd ruimte, maar bij een natuurlijk
aangezogen motor kun je maar zoveel doen zonder de motor open te maken.
Hangt sterk af per motor, er zijn zat motoren softwarematig begrenst om verschillende redenen, je moet er maar net eentje treffen.

bij Saab zag je dit in extreme mate (154 pk en 200pk versie waren hardwarematig identiek), in mindere mate heb je dit ook bij TDI'tjes etc etc.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_173774255
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 14:07 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]


[..]

Hangt sterk af per motor, er zijn zat motoren softwarematig begrenst om verschillende redenen, je moet er maar net eentje treffen.

bij Saab zag je dit in extreme mate (154 pk en 200pk versie waren hardwarematig identiek), in mindere mate heb je dit ook bij TDI'tjes etc etc.
bij MB heb je ook diverse varianten van de 320 cdi met diverse vermogens af fabriek.. Maar voor zover ik begreep zaten daar dus ook wel hardwarematige verschillen in/aan. Zie ook vaak componenten op the Bay die voor verschillende types zijn met ook verschillende onderdeelnummers..
Torque makes life easy.
Team Jean
  donderdag 14 september 2017 @ 18:42:25 #107
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_173776487
registreer om deze reclame te verbergen
Ik verwacht ook niet echt iets hoor, maar vind het vooral interessante materie :)

De 406 heeft een Bosch MP7.0 ECU, de 106 moet ik nog even kijken als het droog is.
pi_173782422
quote:
7s.gif Op donderdag 14 september 2017 18:42 schreef Mano_ het volgende:
Ik verwacht ook niet echt iets hoor, maar vind het vooral interessante materie :)

De 406 heeft een Bosch MP7.0 ECU, de 106 moet ik nog even kijken als het droog is.
Dat wordt benchflashen Helaas, een van de makkelijkste ecu's om te leren en te doen is ME4 en ME7
life happens while you're pusing the throttle.
pi_173785024
Benchflashen?
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_173789391
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 september 2017 02:21 schreef Sounddragon het volgende:
Benchflashen?
Via bdm (stekker solderen om eeprom direct te kunnen flashen) of eeprom chip eruit solderen en flashen in een programmer.

Eruit solderen heb ik nog nooit gedaan, heb de soldeerskills van een pijnboompit
life happens while you're pusing the throttle.
pi_173804289
Kun je nog wat verbeteren in de offboost/spoolup-fase van de turbo? Dat hij wat agressiever en sneller op druk/vermogen komt? Diesels zijn wat dat betreft zo lui meestal.
.
pi_173805919
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 07:36 schreef Fer het volgende:
Kun je nog wat verbeteren in de offboost/spoolup-fase van de turbo? Dat hij wat agressiever en sneller op druk/vermogen komt? Diesels zijn wat dat betreft zo lui meestal.
biturbo van maken met een kleintje en een grote.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_173810774
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 07:36 schreef Fer het volgende:
Kun je nog wat verbeteren in de offboost/spoolup-fase van de turbo? Dat hij wat agressiever en sneller op druk/vermogen komt? Diesels zijn wat dat betreft zo lui meestal.
Diesel is daar juist sterk in, mijn LPG/benzine T5 kwam pas bij 3500rpm bij de les.

Aggresief de turbo in laten komen is iets wat je meestal wilt voorkomen, dit ivm boostspikes en de klappen op de drivetrain.

maar in het kort nee, ga je toch richting LC/ALS of een combinatie daarvan, however! sommige auto's hebben dat wel softwarematig geknepen om de sterkere varianten niet te kannibaliseren, zie je niet vaak overigens.
life happens while you're pusing the throttle.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')