Beide wordt benchflashen, denk ik, chip eruit of bdm eraan, misschien, heel misschien obd flashen maar moet ik weten welke ecu's het om gaat, kan ik het wel uitzoeken voor je.quote:Op woensdag 13 september 2017 18:41 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Een Peugeot 406 Coupe V6 uit '98 en een 106 Rallye uit '95. Die laatste is schijnbaar wel gemapt na de motorswap (van 1.3 8v naar 1.6 8v van de latere Rallye) vanwege wat inlaat-zaken van de 1.3. Geen idee verder hoe en wat, maar wil er wel eens naar kijken hoe dat gaat.
Ik ga me er eens in verdiepen. Vreemd wel eigenlijk, dat ik er zo weinig van weet. Petrolhead en electronica/softwaregeekquote:Op woensdag 13 september 2017 19:47 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Beide wordt benchflashen, denk ik, chip eruit of bdm eraan, misschien, heel misschien obd flashen maar moet ik weten welke ecu's het om gaat, kan ik het wel uitzoeken voor je.
Mocht een of beide met mpps gedaan kunnen worden wil ik best een keer een Read doen voor je, kan je in alle rust leren en doen en dan flashen we het terug.
Met die V6 kan je denk ik nog wel wat eruit trekken, ignition mapping is vaak super conservatief ivm slechte benzine meuk in de bananenrepublieken, maar hangt sterk af van de motor (feit dat het een v6 is de kans al een stuk hoger)
Er is altijd ruimte, maar bij een natuurlijkquote:Op woensdag 13 september 2017 20:04 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik ga me er eens in verdiepen. Vreemd wel eigenlijk, dat ik er zo weinig van weet. Petrolhead en electronica/softwaregeek
Die V6 is ook nog eens afgeregeld op 194pk, zoals zo'n beetje alle niet-exoot-6pitters uit die tijd. Alfa 156 V6: ~190pk. BMW 325i: ~190pk. Dat zijn 2,5 liters, de Peug is een 3.0 dus je zou zeggen dat er ruimte is.
quote:Op woensdag 13 september 2017 20:04 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik ga me er eens in verdiepen. Vreemd wel eigenlijk, dat ik er zo weinig van weet. Petrolhead en electronica/softwaregeek
Die V6 is ook nog eens afgeregeld op 194pk, zoals zo'n beetje alle niet-exoot-6pitters uit die tijd. Alfa 156 V6: ~190pk. BMW 325i: ~190pk. Dat zijn 2,5 liters, de Peug is een 3.0 dus je zou zeggen dat er ruimte is.
Hangt sterk af per motor, er zijn zat motoren softwarematig begrenst om verschillende redenen, je moet er maar net eentje treffen.quote:Op woensdag 13 september 2017 21:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er is altijd ruimte, maar bij een natuurlijk
aangezogen motor kun je maar zoveel doen zonder de motor open te maken.
bij MB heb je ook diverse varianten van de 320 cdi met diverse vermogens af fabriek.. Maar voor zover ik begreep zaten daar dus ook wel hardwarematige verschillen in/aan. Zie ook vaak componenten op the Bay die voor verschillende types zijn met ook verschillende onderdeelnummers..quote:Op donderdag 14 september 2017 14:07 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
[..]
Hangt sterk af per motor, er zijn zat motoren softwarematig begrenst om verschillende redenen, je moet er maar net eentje treffen.
bij Saab zag je dit in extreme mate (154 pk en 200pk versie waren hardwarematig identiek), in mindere mate heb je dit ook bij TDI'tjes etc etc.
Dat wordt benchflashen Helaas, een van de makkelijkste ecu's om te leren en te doen is ME4 en ME7quote:Op donderdag 14 september 2017 18:42 schreef Mano_ het volgende:
Ik verwacht ook niet echt iets hoor, maar vind het vooral interessante materie
De 406 heeft een Bosch MP7.0 ECU, de 106 moet ik nog even kijken als het droog is.
Via bdm (stekker solderen om eeprom direct te kunnen flashen) of eeprom chip eruit solderen en flashen in een programmer.quote:
biturbo van maken met een kleintje en een grote.quote:Op zaterdag 16 september 2017 07:36 schreef Fer het volgende:
Kun je nog wat verbeteren in de offboost/spoolup-fase van de turbo? Dat hij wat agressiever en sneller op druk/vermogen komt? Diesels zijn wat dat betreft zo lui meestal.
Diesel is daar juist sterk in, mijn LPG/benzine T5 kwam pas bij 3500rpm bij de les.quote:Op zaterdag 16 september 2017 07:36 schreef Fer het volgende:
Kun je nog wat verbeteren in de offboost/spoolup-fase van de turbo? Dat hij wat agressiever en sneller op druk/vermogen komt? Diesels zijn wat dat betreft zo lui meestal.
true op een gegeven moment wen je eraanquote:
Maaruhm....diesel is toch voor trekkers en vrachtwagens?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 13:48 schreef Sounddragon het volgende:
Ik moet nog steeds gniffelen als ze weer zitten te mauwen over diesels en trekkers; uhhuh, ja hoor, blijf maar lekker oldskool benzine tappen
why?quote:Op maandag 4 juni 2018 21:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maaruhm....diesel is toch voor trekkers en vrachtwagens?
En voor treinen en schepenquote:Op maandag 4 juni 2018 21:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maaruhm....diesel is toch voor trekkers en vrachtwagens?
Leuk om zware lasten te trekken en goeiekoop. Mooi voor boeren en transportbedrijven.quote:
Geluid, eens, alhoewel ik gelukkig een van de beter klinkende motoren heb.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 20:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Leuk om zware lasten te trekken en goeiekoop. Mooi voor boeren en transportbedrijven.
En dan is er nog de vervuiling, natuurlijk. Dat spul gooi je toch niet vrijwillig in een personenauto? Lekker een beetje longemfyseem verspreiden onder de hedendaagse jeugd. En dan nog de herrie. Stond pasgeleden bij de supermarkt mijn boodschapjes achter in de auto te laden, hoor ik achter me TAKKETAKKETAKKETAKKETAKKE.
Ik dacht:"Wat voor 3de wereldimporthok is dat dan?" Bleek het een 220 CDI te zijn. Wat een teringherrie maakt zo'n ding.
Nee, dan benzinemotoren: stil, snel, soepel, flexibel. Mooi, spul.
Je moet wel een beetje koppel hebben. Jouw T5 (met 330nm vanaf 2400rpm) had natuurlijk een heerlijk blok. Mijn MY 2006 V70R doet het ook wel leuk.quote:Op woensdag 6 juni 2018 13:44 schreef eXplorer1 het volgende:
Geluid, eens, alhoewel ik gelukkig een van de beter klinkende motoren heb.
Vervuiling, nooit over nagedacht, doet MRB wel voor mij
ik vermaak mij er wel mee, soms mis ik het toerenjanken wel maar achja
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |