abonnement Unibet Coolblue
pi_173757440
quote:
7s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:41 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Een Peugeot 406 Coupe V6 uit '98 en een 106 Rallye uit '95. Die laatste is schijnbaar wel gemapt na de motorswap (van 1.3 8v naar 1.6 8v van de latere Rallye) vanwege wat inlaat-zaken van de 1.3. Geen idee verder hoe en wat, maar wil er wel eens naar kijken hoe dat gaat.
Beide wordt benchflashen, denk ik, chip eruit of bdm eraan, misschien, heel misschien obd flashen maar moet ik weten welke ecu's het om gaat, kan ik het wel uitzoeken voor je.

Mocht een of beide met mpps gedaan kunnen worden wil ik best een keer een Read doen voor je, kan je in alle rust leren en doen en dan flashen we het terug.

Met die V6 kan je denk ik nog wel wat eruit trekken, ignition mapping is vaak super conservatief ivm slechte benzine meuk in de bananenrepublieken, maar hangt sterk af van de motor (feit dat het een v6 is de kans al een stuk hoger)
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 13 september 2017 @ 20:04:40 #102
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_173757708
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:47 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Beide wordt benchflashen, denk ik, chip eruit of bdm eraan, misschien, heel misschien obd flashen maar moet ik weten welke ecu's het om gaat, kan ik het wel uitzoeken voor je.

Mocht een of beide met mpps gedaan kunnen worden wil ik best een keer een Read doen voor je, kan je in alle rust leren en doen en dan flashen we het terug.

Met die V6 kan je denk ik nog wel wat eruit trekken, ignition mapping is vaak super conservatief ivm slechte benzine meuk in de bananenrepublieken, maar hangt sterk af van de motor (feit dat het een v6 is de kans al een stuk hoger)
Ik ga me er eens in verdiepen. Vreemd wel eigenlijk, dat ik er zo weinig van weet. Petrolhead en electronica/softwaregeek :P

Die V6 is ook nog eens afgeregeld op 194pk, zoals zo'n beetje alle niet-exoot-6pitters uit die tijd. Alfa 156 V6: ~190pk. BMW 325i: ~190pk. Dat zijn 2,5 liters, de Peug is een 3.0 dus je zou zeggen dat er ruimte is.
pi_173759669
Opek Insignia 2.8 v6 op lpg? Opc chip erin en je hebt boven de 300pk.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 13 september 2017 @ 21:10:22 #104
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173759762
quote:
7s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:04 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ik ga me er eens in verdiepen. Vreemd wel eigenlijk, dat ik er zo weinig van weet. Petrolhead en electronica/softwaregeek :P

Die V6 is ook nog eens afgeregeld op 194pk, zoals zo'n beetje alle niet-exoot-6pitters uit die tijd. Alfa 156 V6: ~190pk. BMW 325i: ~190pk. Dat zijn 2,5 liters, de Peug is een 3.0 dus je zou zeggen dat er ruimte is.
Er is altijd ruimte, maar bij een natuurlijk
aangezogen motor kun je maar zoveel doen zonder de motor open te maken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173772067
quote:
7s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:04 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ik ga me er eens in verdiepen. Vreemd wel eigenlijk, dat ik er zo weinig van weet. Petrolhead en electronica/softwaregeek :P

Die V6 is ook nog eens afgeregeld op 194pk, zoals zo'n beetje alle niet-exoot-6pitters uit die tijd. Alfa 156 V6: ~190pk. BMW 325i: ~190pk. Dat zijn 2,5 liters, de Peug is een 3.0 dus je zou zeggen dat er ruimte is.
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Er is altijd ruimte, maar bij een natuurlijk
aangezogen motor kun je maar zoveel doen zonder de motor open te maken.
Hangt sterk af per motor, er zijn zat motoren softwarematig begrenst om verschillende redenen, je moet er maar net eentje treffen.

bij Saab zag je dit in extreme mate (154 pk en 200pk versie waren hardwarematig identiek), in mindere mate heb je dit ook bij TDI'tjes etc etc.
life happens while you're pusing the throttle.
  donderdag 14 september 2017 @ 16:13:26 #106
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173774255
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 14:07 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]


[..]

Hangt sterk af per motor, er zijn zat motoren softwarematig begrenst om verschillende redenen, je moet er maar net eentje treffen.

bij Saab zag je dit in extreme mate (154 pk en 200pk versie waren hardwarematig identiek), in mindere mate heb je dit ook bij TDI'tjes etc etc.
bij MB heb je ook diverse varianten van de 320 cdi met diverse vermogens af fabriek.. Maar voor zover ik begreep zaten daar dus ook wel hardwarematige verschillen in/aan. Zie ook vaak componenten op the Bay die voor verschillende types zijn met ook verschillende onderdeelnummers..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 14 september 2017 @ 18:42:25 #107
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_173776487
Ik verwacht ook niet echt iets hoor, maar vind het vooral interessante materie :)

De 406 heeft een Bosch MP7.0 ECU, de 106 moet ik nog even kijken als het droog is.
pi_173782422
quote:
7s.gif Op donderdag 14 september 2017 18:42 schreef Mano_ het volgende:
Ik verwacht ook niet echt iets hoor, maar vind het vooral interessante materie :)

De 406 heeft een Bosch MP7.0 ECU, de 106 moet ik nog even kijken als het droog is.
Dat wordt benchflashen Helaas, een van de makkelijkste ecu's om te leren en te doen is ME4 en ME7
life happens while you're pusing the throttle.
  vrijdag 15 september 2017 @ 02:21:33 #109
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173785024
Benchflashen?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173789391
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 september 2017 02:21 schreef Sounddragon het volgende:
Benchflashen?
Via bdm (stekker solderen om eeprom direct te kunnen flashen) of eeprom chip eruit solderen en flashen in een programmer.

Eruit solderen heb ik nog nooit gedaan, heb de soldeerskills van een pijnboompit
life happens while you're pusing the throttle.
pi_173804289
Kun je nog wat verbeteren in de offboost/spoolup-fase van de turbo? Dat hij wat agressiever en sneller op druk/vermogen komt? Diesels zijn wat dat betreft zo lui meestal.
.
  zaterdag 16 september 2017 @ 10:39:07 #112
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173805919
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 07:36 schreef Fer het volgende:
Kun je nog wat verbeteren in de offboost/spoolup-fase van de turbo? Dat hij wat agressiever en sneller op druk/vermogen komt? Diesels zijn wat dat betreft zo lui meestal.
biturbo van maken met een kleintje en een grote.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173810774
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 07:36 schreef Fer het volgende:
Kun je nog wat verbeteren in de offboost/spoolup-fase van de turbo? Dat hij wat agressiever en sneller op druk/vermogen komt? Diesels zijn wat dat betreft zo lui meestal.
Diesel is daar juist sterk in, mijn LPG/benzine T5 kwam pas bij 3500rpm bij de les.

Aggresief de turbo in laten komen is iets wat je meestal wilt voorkomen, dit ivm boostspikes en de klappen op de drivetrain.

maar in het kort nee, ga je toch richting LC/ALS of een combinatie daarvan, however! sommige auto's hebben dat wel softwarematig geknepen om de sterkere varianten niet te kannibaliseren, zie je niet vaak overigens.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_179595491
Update over de A6 (mocht men het interessant vinden)

Ik ben 90.000km verder en Ik heb mijn eerste defect te pakken, P0400 EGR malfunction, ik had EGR alleen tot 1250rpm aanstaan om de motor sneller warm te laten worden, ik ga EGR in zijn geheel uitzetten nu.

Overigens heb ik uitlaatdelen besteld om beide einddempers te laten vervallen, die veroorzaken erg veel tegendruk (wat bekend is), dus na die delete zal mijn motor een stuk lekkerder lopen, goedkoop ook! 80 euro voor 2 verloopmoffen, 30graden buizen en rechte pijpen, eindstukken zet ik over om OEM look te behouden.

Ook heb ik de gehele wagen gepolijst met Meguairs UC, Ultimate polish en daarna de wax, ik stap nog over naar de Colinite 845 omdat die een heel stuk beter is
life happens while you're pusing the throttle.
  maandag 4 juni 2018 @ 10:21:05 #115
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179595719
De tandjes 90k in een jaartje tijd :X
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_179600564
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 10:21 schreef fathank het volgende:
De tandjes 90k in een jaartje tijd :X
true :') op een gegeven moment wen je eraan B-)
life happens while you're pusing the throttle.
  maandag 4 juni 2018 @ 14:41:02 #117
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_179600972
90000 is wel een beetje zonde van je tijd. Dan snap ik dat je wat door wilt rijden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 4 juni 2018 @ 14:41:24 #118
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_179600975


[ Bericht 100% gewijzigd door Hyperdude op 04-06-2018 14:41:41 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 4 juni 2018 @ 21:39:00 #119
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179609804


[ Bericht 100% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 04-06-2018 21:39:37 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 4 juni 2018 @ 21:53:14 #120
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179610106
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:48 schreef Sounddragon het volgende:

Ik moet nog steeds gniffelen als ze weer zitten te mauwen over diesels en trekkers; uhhuh, ja hoor, blijf maar lekker oldskool benzine tappen :W
Maaruhm....diesel is toch voor trekkers en vrachtwagens?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_179617221
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 21:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maaruhm....diesel is toch voor trekkers en vrachtwagens?
why?
life happens while you're pusing the throttle.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 11:59:54 #122
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179617532
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 21:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maaruhm....diesel is toch voor trekkers en vrachtwagens?
En voor treinen en schepen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 5 juni 2018 @ 20:20:40 #123
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179626087
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 11:33 schreef eXplorer1 het volgende:

why?
Leuk om zware lasten te trekken en goeiekoop. Mooi voor boeren en transportbedrijven.

En dan is er nog de vervuiling, natuurlijk. Dat spul gooi je toch niet vrijwillig in een personenauto? Lekker een beetje longemfyseem verspreiden onder de hedendaagse jeugd. En dan nog de herrie. Stond pasgeleden bij de supermarkt mijn boodschapjes achter in de auto te laden, hoor ik achter me TAKKETAKKETAKKETAKKETAKKE.
Ik dacht:"Wat voor 3de wereldimporthok is dat dan?" Bleek het een 220 CDI te zijn. Wat een teringherrie maakt zo'n ding.

Nee, dan benzinemotoren: stil, snel, soepel, flexibel. Mooi, spul. ^O^

[ Bericht 20% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 05-06-2018 20:28:14 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_179636838
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Leuk om zware lasten te trekken en goeiekoop. Mooi voor boeren en transportbedrijven.

En dan is er nog de vervuiling, natuurlijk. Dat spul gooi je toch niet vrijwillig in een personenauto? Lekker een beetje longemfyseem verspreiden onder de hedendaagse jeugd. En dan nog de herrie. Stond pasgeleden bij de supermarkt mijn boodschapjes achter in de auto te laden, hoor ik achter me TAKKETAKKETAKKETAKKETAKKE.
Ik dacht:"Wat voor 3de wereldimporthok is dat dan?" Bleek het een 220 CDI te zijn. Wat een teringherrie maakt zo'n ding.

Nee, dan benzinemotoren: stil, snel, soepel, flexibel. Mooi, spul. ^O^
Geluid, eens, alhoewel ik gelukkig een van de beter klinkende motoren heb.
Vervuiling, nooit over nagedacht, doet MRB wel voor mij

ik vermaak mij er wel mee, soms mis ik het toerenjanken wel maar achja
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 6 juni 2018 @ 22:10:42 #125
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179645559
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 13:44 schreef eXplorer1 het volgende:

Geluid, eens, alhoewel ik gelukkig een van de beter klinkende motoren heb.
Vervuiling, nooit over nagedacht, doet MRB wel voor mij

ik vermaak mij er wel mee, soms mis ik het toerenjanken wel maar achja
Je moet wel een beetje koppel hebben. Jouw T5 (met 330nm vanaf 2400rpm) had natuurlijk een heerlijk blok. Mijn MY 2006 V70R doet het ook wel leuk. ;)
Maar daar zou ik geen 90dkm per jaar mee rijden!
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')