abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  woensdag 26 juli 2017 @ 16:29:56 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172691634
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 10:01 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

het afzakken van vermogen bij hogere toerentallen en verbruik met mijn rijstijl, beide valt niet tegen!

Wat had je qua verbruik verwacht dan? Dat een diesel bij hogere snelheden relatief meer ging verbruiken dan een auto op LPG?

Ben overigens wel benieuwd naar jouw al vaker aangehaalde rijstijl. Altijd volle bak gassen?
pi_172692433
1:11 ik haal het dubbele met mijn eco-bijteller. En blazen over de autobahn is 1:16-17.
.
  woensdag 26 juli 2017 @ 17:14:50 #78
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_172692472
1 op 12. Rijden als een oud wijf in een 523i (benzine, 3 liter, 204 PK) :')
#ivorytowerlivesmatter
pi_172715300
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat had je qua verbruik verwacht dan? Dat een diesel bij hogere snelheden relatief meer ging verbruiken dan een auto op LPG?

Ben overigens wel benieuwd naar jouw al vaker aangehaalde rijstijl. Altijd volle bak gassen?
Ik had 1 op 10 verwacht, op zijn hoogst.

ik houd mij vaak wel aan vmax (of vmax+10), maar optrekken deed ik meestal wel plankgas vaak naar die snelheid toe.

doe ik overigens niet meer met de A6, ben ik een stuk, stuk rustiger mee.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_172716659
Mijn ervaring is planken met diesel 25-50% meerverbruik. Planken met benzine/gas is dubbel verbruik.
.
pi_172716699
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 16:07 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ik had 1 op 10 verwacht, op zijn hoogst.

ik houd mij vaak wel aan vmax (of vmax+10), maar optrekken deed ik meestal wel plankgas vaak naar die snelheid toe.

doe ik overigens niet meer met de A6, ben ik een stuk, stuk rustiger mee.
komt vanzelf wel :+

Neh, valt wel mee hoor, het rijdt gewoon veel relaxter, weinig herrie, geen motivatie of noodzaak om die motor te horen, je kunt gierend van de lach 80% van het blik om je heen eruit trekken zonder boven de 1500 rpm te komen.. Tuutudutudu, en doei he :W
Als je wilt kn het allemaal wel, maar het is gewoon niet nodig..

Ik merk wel dat het heel erg went allemaal, eerst vond ik chippen onzin, niet nodig, maar nu wil ik eigenlijk wel weer een tikkie extra.. Ik moet moeite doen voor een concullega V6 op de autobahn, en eigenlijk wil je dat natuurlijk niet :7 :+
Torque makes life easy.
Team Jean
  donderdag 27 juli 2017 @ 23:19:52 #82
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172726850
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 16:07 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ik had 1 op 10 verwacht, op zijn hoogst.

ik houd mij vaak wel aan vmax (of vmax+10), maar optrekken deed ik meestal wel plankgas vaak naar die snelheid toe.

doe ik overigens niet meer met de A6, ben ik een stuk, stuk rustiger mee.
Ik reageerde op deze post:

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 12:32 schreef eXplorer1 het volgende:

Ik heb een hele tank leeggereden en flink lopen gassen, weer 1 op 11 gereden, wat de neuk joh :P nu begrijp ik denk ik waarom men kiest voor diesel ipv lpg.

Ik heb letterlijk altijd lpg gereden en dacht spijt te krijgen van de overstap, niets is minder waar, holy cow.
En dat begrijp ik dus niet. Beweer je nu dat diesel altijd goedkoper is dan LPG met jouw rijstijl? Ik durf dat wel in twijfel te trekken. Ik beweer dat het zeer afhankelijk is van de auto. Daarnaast is het kostenplaatje ook wezenlijk anders. Puur naar het verbruik kijken is dus niet echt reel om een vergelijk te maken.

Je snelheid op de snelweg valt wel mee, je bent dus een aardig rustige rijder. Ook jij zult niet altijd vooraan staan bij het stoplicht dus vol kunnen gassen, en op de meeste plaatsen waar stoplichten staan mag je niet harder dan 50 of 80. Van die 3 tot 5 tellen het pedaal vloeren indien je vooraan staat zal het verbruik gemiddeld genomen niet echt toenemen :P

Zeer mooie auto overigens hoor ^O^
pi_172731468
Wegvlammen bij het verkeerslicht zuipt harder als 160 cruisen op de snelweg.. 35km stadsverkeer (normaal vlot rijden) doet zomaar 9 liter op 100, moet ik op de snelweg echt constant 180-200 voor rijden.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_172741131
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:46 schreef Sounddragon het volgende:
Wegvlammen bij het verkeerslicht zuipt harder als 160 cruisen op de snelweg.. 35km stadsverkeer (normaal vlot rijden) doet zomaar 9 liter op 100, moet ik op de snelweg echt constant 180-200 voor rijden.
Na wat rekenen is deze auto ongeveer 8% duurder, scheelt niks maar scheelt een hoop in praktisch gebruik

Idd dat wegvlammen steeds kost het meeste, deed ik ook steevast met mijn vorige auto's, planken bij elk stoplicht (als de situatie het toelaat) en inhalen.

Doe ik bij deze auto niet meer, ik word ook ouder (al is 25 niet heel oud lol)
life happens while you're pusing the throttle.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 17:32:10 #85
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172741282
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:46 schreef Sounddragon het volgende:
Wegvlammen bij het verkeerslicht zuipt harder als 160 cruisen op de snelweg.. 35km stadsverkeer (normaal vlot rijden) doet zomaar 9 liter op 100, moet ik op de snelweg echt constant 180-200 voor rijden.
Ja alleen dat wegvlammen kun je zelden omdat je lang niet altijd vooraan staat. Mijn ervaring is dat de kans groter is dat je een gezinsvoiture voor je hebt dan vrij baan (helaas).

En als je dan de kans hebt mag je tot 50 of 80 optrekken. Joepie ;)

Overigens is het zeer afhankelijk van je ritjes. Ik rijd 90% snelweg dus dat is moeilijk te vergelijken met mensen die enkel stadsverkeer rijden.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 17:36:03 #86
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172741380
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:26 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Na wat rekenen is deze auto ongeveer 8% duurder, scheelt niks maar scheelt een hoop in praktisch gebruik

Idd dat wegvlammen steeds kost het meeste, deed ik ook steevast met mijn vorige auto's, planken bij elk stoplicht (als de situatie het toelaat) en inhalen.

Doe ik bij deze auto niet meer, ik word ook ouder (al is 25 niet heel oud lol)
Haha ik doe het nu juist vaker. Maar dat komt omdat ik vroeger de brandstof zelf moest betalen en nu niet meer :P

Ach wat is 8%, je rijdt er wel een dikke wagen voor. Is ook wat waard h!
pi_172742270
Bij mij is het omgekeerd, bij het stoplicht hard weg, mits ik gelijk naar een 80km of snelweg ga en op de snelweg max 110-120. Dan kan ik redelijk constant rijden, ipv remmen en optrekken. Is zuiniger dan bijvoorbeeld vmax+20 proberen.
.
pi_172743088
Idd, vandaar ook dat je op 8,5 tot 9 liter uit komt ipv 11 :+

Net in drukke kutspits vanuit Hamburg naar huis gereden hutje mutje, uiteraard standaard links gehangen en zoveel mogelijk getrapt.. Resultaat; 483km in 5 uur en een kwartier, 92 p/u gemiddeld en 9.1 op 100.
Vebruik was beter, maar na Oberhausen werd het rustiger en heb ik de frustratie er effe uit gestampt. :@

Vorige keer reed ik hem 's nachts, 139 gemiddeld in 3 uur en 20 minuten en 8,7 op 100.

Dat scheelt het dus.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_173752003
na Tuning spulletjes besteld te hebben en aardig wat geleerd te hebben (WinOls is drama wat gebruiksgemak betreft) is het gelukt, 280pk bij 600NM, na aardig wat gelogd te hebben zie ik dat er makkelijk nog ruimte is voor 300pk bij 630NM maar ik wil graag de tiptronic heel houden (max 600NM volgens ZF spec). Ik ga wel proberen die 600NM door te kunnen trekken tot 4250rpm _O_ , moet daarvoor EGT binnen de perken zien te houden, en daarvoor moet ik met SOI gaan spelen (start of injection).

Wat een kanon is dat ding geworden, damn.
jihllj.jpg
2jdjjpl.jpg
life happens while you're pusing the throttle.
pi_173752059
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:46 schreef eXplorer1 het volgende:
na Tuning spulletjes besteld te hebben en aardig wat geleerd te hebben (WinOls is drama wat gebruiksgemak betreft) is het gelukt, 280pk bij 600NM, na aardig wat gelogd te hebben zie ik dat er makkelijk nog ruimte is voor 300pk bij 630NM maar ik wil graag de tiptronic heel houden (max 600NM volgens ZF spec). Ik ga wel proberen die 600NM door te kunnen trekken tot 4250rpm _O_ , moet daarvoor EGT binnen de perken zien te houden, en daarvoor moet ik met SOI gaan spelen (start of injection).

Wat een kanon is dat ding geworden, damn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
netjes! Lang mee bezig geweest?
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_173752216
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

netjes! Lang mee bezig geweest?
best wel, EDC16 is flink modulair opgebouwd en gebruikt giga veel limiters die lekker verstopt zitten, de meeste tuners passen NM <=> IQ (injection quantity) aan en turbo druk, door NM-IQ aan te passen denkt de motor dat hij voor de 450NM standaard veel meer brandstof moet inspuiten en samen met hogere turbodruk krijg je meer vermogen, maar dat is valsspelen, automaat vind dat ook niet leuk want die krijgt meer klappen te verduren tijdens het schakelen door het degecalibreerde NM-IQ map.

om het echt goed te doen moeten alle maps aangepast worden die je hier ziet, rest heb ik weggefilterd (nadat je 29329 uur bezig bent geweest die maps te vinden. Weet ik ook gelijk waarom zoveel tuners de makkelijke weg kiezen met rare effecten als gevolg...... (ok niet alle maps echt nodig, maar wel puntjes op de i)
2po4fx0.png
life happens while you're pusing the throttle.
pi_173752276
Dat is trouwens ook de reden waarom de ene zegt ik kan zoveel PK eruit halen en de ander zegt een stuk meer, als je een stuk meer wilt doen moet je gelijk schaalverdelingen gaan aanpassen in veel maps omdat die er gewoon weg niet zijn, de ene heeft daar wel zin in (en kennis) de ander niet.

namelijk, je kan wel 650nm willen (for example) maar als de maps 650nm er niet in heb zitten (ongeacht z, x of y as) moet je ineens gaan extrapoleren etc.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_173752567
Hehe, hoop moeilijke woorden, snap er vrij weinig van _O-

En hoe heb je die powerup nou getest? Heb je een bank ter beschikking of is dat puur theoretisch?
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_173752636
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:21 schreef Sounddragon het volgende:
Hehe, hoop moeilijke woorden, snap er vrij weinig van _O-

En hoe heb je die powerup nou getest? Heb je een bank ter beschikking of is dat puur theoretisch?
Hahaha als je iets wil weten DM maar :D

Nee nog niet, maar slip met quattro in de eerste versnelling launchen maakt mij al een hoop duidelijk hahaha.

Als ik helemaal klaar ben ga ik banken met dat hok.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_173752686
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:24 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Hahaha als je iets wil weten DM maar :D

Nee nog niet, maar slip met quattro in de eerste versnelling launchen maakt mij al een hoop duidelijk hahaha.

Als ik helemaal klaar ben ga ik banken met dat hok.
ok, cijfertjes zijn theoretisch dus, op basis van berekeningen. Ben wel benieuwd hoeveel die cijfertjes dan afwijken van een banksessie.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_173753081
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ok, cijfertjes zijn theoretisch dus, op basis van berekeningen. Ben wel benieuwd hoeveel die cijfertjes dan afwijken van een banksessie.
Gemeten op krukas is het verschil bijna altijd nihil (zolang er niet gekloot is met calibratie en er geen mechanische problemen zijn), op de wielen zal je 10-20% verschil zien door verliezen in de aandrijving.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_173755148
Kan je het aantal nm ook beperken aan de hand van welke versnelling hij staat en of lockup aan/uit is?
.
  woensdag 13 september 2017 @ 17:39:24 #98
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_173755198
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:36 schreef Fer het volgende:
Kan je het aantal nm ook beperken aan de hand van welke versnelling hij staat en of lockup aan/uit is?
Zo te zien wel, vanaf 1D668A t/m 1D67C0.

Jammer dat mijn auto's beide niet zo makkelijk te mappen zijn en dat het niet veel zou uitmaken want atmosferisch, maar lijkt me best leuk om mee bezig te zijn.
pi_173756155
quote:
7s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:39 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Zo te zien wel, vanaf 1D668A t/m 1D67C0.

Jammer dat mijn auto's beide niet zo makkelijk te mappen zijn en dat het niet veel zou uitmaken want atmosferisch, maar lijkt me best leuk om mee bezig te zijn.
Welke auto? Mpps V16 kom je aardig ver, wel bdm tool erbij igv bricken met de mpps.

quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:36 schreef Fer het volgende:
Kan je het aantal nm ook beperken aan de hand van welke versnelling hij staat en of lockup aan/uit is?
Ja, inderdaad zoals mano zegt, lockup echter niet, dat wordt door de TCM bepaald, ik ga de eerste versnelling cappen op 500nm om de bak te beschermen tijdens het launchen. nu nog 6xxnm, is te bruut, Tel vliegt uit de carkit.
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 13 september 2017 @ 18:41:44 #100
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_173756187
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:39 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Welke auto? Mpps V16 kom je aardig ver, wel bdm tool erbij igv bricken met de mpps.

[..]

Ja, inderdaad zoals mano zegt, lockup echter niet, dat wordt door de TCM bepaald, ik ga de eerste versnelling cappen op 500nm om de bak te beschermen tijdens het launchen. nu nog 6xxnm, is te bruut, Tel vliegt uit de carkit.
Een Peugeot 406 Coupe V6 uit '98 en een 106 Rallye uit '95. Die laatste is schijnbaar wel gemapt na de motorswap (van 1.3 8v naar 1.6 8v van de latere Rallye) vanwege wat inlaat-zaken van de 1.3. Geen idee verder hoe en wat, maar wil er wel eens naar kijken hoe dat gaat.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')