Wat had je qua verbruik verwacht dan? Dat een diesel bij hogere snelheden relatief meer ging verbruiken dan een auto op LPG?quote:Op woensdag 26 juli 2017 10:01 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
het afzakken van vermogen bij hogere toerentallen en verbruik met mijn rijstijl, beide valt niet tegen!
Ik had 1 op 10 verwacht, op zijn hoogst.quote:Op woensdag 26 juli 2017 16:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat had je qua verbruik verwacht dan? Dat een diesel bij hogere snelheden relatief meer ging verbruiken dan een auto op LPG?
Ben overigens wel benieuwd naar jouw al vaker aangehaalde rijstijl. Altijd volle bak gassen?
komt vanzelf welquote:Op donderdag 27 juli 2017 16:07 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik had 1 op 10 verwacht, op zijn hoogst.
ik houd mij vaak wel aan vmax (of vmax+10), maar optrekken deed ik meestal wel plankgas vaak naar die snelheid toe.
doe ik overigens niet meer met de A6, ben ik een stuk, stuk rustiger mee.
Ik reageerde op deze post:quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:07 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik had 1 op 10 verwacht, op zijn hoogst.
ik houd mij vaak wel aan vmax (of vmax+10), maar optrekken deed ik meestal wel plankgas vaak naar die snelheid toe.
doe ik overigens niet meer met de A6, ben ik een stuk, stuk rustiger mee.
En dat begrijp ik dus niet. Beweer je nu dat diesel altijd goedkoper is dan LPG met jouw rijstijl? Ik durf dat wel in twijfel te trekken. Ik beweer dat het zeer afhankelijk is van de auto. Daarnaast is het kostenplaatje ook wezenlijk anders. Puur naar het verbruik kijken is dus niet echt reëel om een vergelijk te maken.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:32 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik heb een hele tank leeggereden en flink lopen gassen, weer 1 op 11 gereden, wat de neuk joh nu begrijp ik denk ik waarom men kiest voor diesel ipv lpg.
Ik heb letterlijk altijd lpg gereden en dacht spijt te krijgen van de overstap, niets is minder waar, holy cow.
Na wat rekenen is deze auto ongeveer 8% duurder, scheelt niks maar scheelt een hoop in praktisch gebruikquote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:46 schreef Sounddragon het volgende:
Wegvlammen bij het verkeerslicht zuipt harder als 160 cruisen op de snelweg.. 35km stadsverkeer (normaal vlot rijden) doet zomaar 9 liter op 100, moet ik op de snelweg echt constant 180-200 voor rijden.
Ja alleen dat wegvlammen kun je zelden omdat je lang niet altijd vooraan staat. Mijn ervaring is dat de kans groter is dat je een gezinsvoiture voor je hebt dan vrij baan (helaas).quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:46 schreef Sounddragon het volgende:
Wegvlammen bij het verkeerslicht zuipt harder als 160 cruisen op de snelweg.. 35km stadsverkeer (normaal vlot rijden) doet zomaar 9 liter op 100, moet ik op de snelweg echt constant 180-200 voor rijden.
Haha ik doe het nu juist vaker. Maar dat komt omdat ik vroeger de brandstof zelf moest betalen en nu niet meerquote:Op vrijdag 28 juli 2017 17:26 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Na wat rekenen is deze auto ongeveer 8% duurder, scheelt niks maar scheelt een hoop in praktisch gebruik
Idd dat wegvlammen steeds kost het meeste, deed ik ook steevast met mijn vorige auto's, planken bij elk stoplicht (als de situatie het toelaat) en inhalen.
Doe ik bij deze auto niet meer, ik word ook ouder (al is 25 niet heel oud lol)
netjes! Lang mee bezig geweest?quote:Op woensdag 13 september 2017 14:46 schreef eXplorer1 het volgende:
na Tuning spulletjes besteld te hebben en aardig wat geleerd te hebben (WinOls is drama wat gebruiksgemak betreft) is het gelukt, 280pk bij 600NM, na aardig wat gelogd te hebben zie ik dat er makkelijk nog ruimte is voor 300pk bij 630NM maar ik wil graag de tiptronic heel houden (max 600NM volgens ZF spec). Ik ga wel proberen die 600NM door te kunnen trekken tot 4250rpm , moet daarvoor EGT binnen de perken zien te houden, en daarvoor moet ik met SOI gaan spelen (start of injection).
Wat een kanon is dat ding geworden, damn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
best wel, EDC16 is flink modulair opgebouwd en gebruikt giga veel limiters die lekker verstopt zitten, de meeste tuners passen NM <=> IQ (injection quantity) aan en turbo druk, door NM-IQ aan te passen denkt de motor dat hij voor de 450NM standaard veel meer brandstof moet inspuiten en samen met hogere turbodruk krijg je meer vermogen, maar dat is valsspelen, automaat vind dat ook niet leuk want die krijgt meer klappen te verduren tijdens het schakelen door het degecalibreerde NM-IQ map.quote:Op woensdag 13 september 2017 14:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
netjes! Lang mee bezig geweest?
Hahaha als je iets wil weten DM maarquote:Op woensdag 13 september 2017 15:21 schreef Sounddragon het volgende:
Hehe, hoop moeilijke woorden, snap er vrij weinig van
En hoe heb je die powerup nou getest? Heb je een bank ter beschikking of is dat puur theoretisch?
ok, cijfertjes zijn theoretisch dus, op basis van berekeningen. Ben wel benieuwd hoeveel die cijfertjes dan afwijken van een banksessie.quote:Op woensdag 13 september 2017 15:24 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Hahaha als je iets wil weten DM maar
Nee nog niet, maar slip met quattro in de eerste versnelling launchen maakt mij al een hoop duidelijk hahaha.
Als ik helemaal klaar ben ga ik banken met dat hok.
Gemeten op krukas is het verschil bijna altijd nihil (zolang er niet gekloot is met calibratie en er geen mechanische problemen zijn), op de wielen zal je 10-20% verschil zien door verliezen in de aandrijving.quote:Op woensdag 13 september 2017 15:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ok, cijfertjes zijn theoretisch dus, op basis van berekeningen. Ben wel benieuwd hoeveel die cijfertjes dan afwijken van een banksessie.
Zo te zien wel, vanaf 1D668A t/m 1D67C0.quote:Op woensdag 13 september 2017 17:36 schreef Fer het volgende:
Kan je het aantal nm ook beperken aan de hand van welke versnelling hij staat en of lockup aan/uit is?
Welke auto? Mpps V16 kom je aardig ver, wel bdm tool erbij igv bricken met de mpps.quote:Op woensdag 13 september 2017 17:39 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zo te zien wel, vanaf 1D668A t/m 1D67C0.
Jammer dat mijn auto's beide niet zo makkelijk te mappen zijn en dat het niet veel zou uitmaken want atmosferisch, maar lijkt me best leuk om mee bezig te zijn.
Ja, inderdaad zoals mano zegt, lockup echter niet, dat wordt door de TCM bepaald, ik ga de eerste versnelling cappen op 500nm om de bak te beschermen tijdens het launchen. nu nog 6xxnm, is te bruut, Tel vliegt uit de carkit.quote:Op woensdag 13 september 2017 17:36 schreef Fer het volgende:
Kan je het aantal nm ook beperken aan de hand van welke versnelling hij staat en of lockup aan/uit is?
Een Peugeot 406 Coupe V6 uit '98 en een 106 Rallye uit '95. Die laatste is schijnbaar wel gemapt na de motorswap (van 1.3 8v naar 1.6 8v van de latere Rallye) vanwege wat inlaat-zaken van de 1.3. Geen idee verder hoe en wat, maar wil er wel eens naar kijken hoe dat gaat.quote:Op woensdag 13 september 2017 18:39 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Welke auto? Mpps V16 kom je aardig ver, wel bdm tool erbij igv bricken met de mpps.
[..]
Ja, inderdaad zoals mano zegt, lockup echter niet, dat wordt door de TCM bepaald, ik ga de eerste versnelling cappen op 500nm om de bak te beschermen tijdens het launchen. nu nog 6xxnm, is te bruut, Tel vliegt uit de carkit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |