Dat heeft niets met merken te maken maar met de hoeveelheid bijgemengd ethanol.. v power heeft iig 5 % of meer.. etcquote:Op woensdag 19 juli 2017 07:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ultimate hoeft niet, maar het scheelt wel of je goedkope Tinq bagger tankt of een lekker Shell of Esso sapje.. Mijn auto wordt erg sjaggerijnig als ik er troep in gooi. Hier in Germanië tank ik standaard goed spul, want dat is hier net zo duur als troep in NL.. Soms een tankje V erin, maar om de een of andere reden is dat hier weer wél gewoon duur-duur.
Volgens mijn merkspecialist help je met die goedkope brandstofjes van witte- en pricefighter pompen idd met een redelijke noodgang je injectoren om zeep.
Hehehe, voortaan eerst effe genoeg koffie laaien danquote:Op woensdag 19 juli 2017 10:14 schreef Zolderkamer het volgende:
Ohja.. het is nog vroeg enzo.. Alleen het deel van mn hersenen die SD willen pesten zijn wakker.. Das een soort basisbehoefte blijkbaar..
Verder: ethanol trekt water aan...(hygroscopisch) en bij diesel word overal verplicht een deel biodiesel bijgemengd.. Waarom een deel? Omdat de problemen anders zo groot worden dat je auto vind dat je maar moet gaan lopen..
Ethanol wil bij mijn weten ook nog wel aardig vervuilen. Ken iemand met een retesnelle S2 gemapt op E85 en die brand er eens in de zoveel tijd een tank 98 doorheen om alles schoon te branden.quote:Op woensdag 19 juli 2017 10:14 schreef Zolderkamer het volgende:
Ohja.. het is nog vroeg enzo.. Alleen het deel van mn hersenen die SD willen pesten zijn wakker.. Das een soort basisbehoefte blijkbaar..
Verder: ethanol trekt water aan...(hygroscopisch) en bij diesel word overal verplicht een deel biodiesel bijgemengd.. Waarom een deel? Omdat de problemen anders zo groot worden dat je auto vind dat je maar moet gaan lopen..
Heb je hem al trouwens? Meteen in laten pakken?quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:51 schreef eXplorer1 het volgende:
thx voor de felicitaties!
als het goed is hoef ik geen zorgen te maken om de injectoren, foute batch zit er niet (meer) in, even kap eraf gejankt en gekeken namelijk.
desalniettemin zet ik 3k vast voor onvoorzien gebagger, maar gezien het feit dat boekie gevuld is en van eerste eigenaar verwacht ik niet al teveel gezeik.
Edit: smaak is subjectief he, W211 en A6 4F (C6) vind ik gewoon erg gaaf en E60 gewoon totaal niet, maarja smaken verschillen he.
Het is dan ook gewoon een bazenbak met dikke diezzel, niks mis mee.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:51 schreef eXplorer1 het volgende:
thx voor de felicitaties!
als het goed is hoef ik geen zorgen te maken om de injectoren, foute batch zit er niet (meer) in, even kap eraf gejankt en gekeken namelijk.
desalniettemin zet ik 3k vast voor onvoorzien gebagger, maar gezien het feit dat boekie gevuld is en van eerste eigenaar verwacht ik niet al teveel gezeik.
Edit: smaak is subjectief he, W211 en A6 4F (C6) vind ik gewoon erg gaaf en E60 gewoon totaal niet, maarja smaken verschillen he.
Diesel V6, daar kan gewoon een dubbele rechte pijp onder.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 21:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Verbruik klinkt redelijk plausibel inderdaad. Met een leuke off the shelf chip kom je een eind, maar jou kennende zou ik er wat milde mods op doen en hem dan laten mappen.
Je weet wel. Ander downpipeje en dat soort frutsels en dutsels kan nog leuk klinken ook.
Rij je er wel als een petjespauper bij met zo'n aftermarket uitlaat.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 22:50 schreef Fer het volgende:
[..]
Diesel V6, daar kan gewoon een dubbele rechte pijp onder.
Hoi Sjonniequote:Op vrijdag 21 juli 2017 22:50 schreef Fer het volgende:
[..]
Diesel V6, daar kan gewoon een dubbele rechte pijp onder.
Tuurlijk wel, met een klep. Mag alleen open bij volgas/kickdown.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 23:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoi Sjonnie
Onder een classy zakendiesel hang je geen open pijp.
Neequote:Op vrijdag 21 juli 2017 23:07 schreef Fer het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, met een klep. Mag alleen open bij volgas/kickdown.
das idd niet echt verkeerd.. Ik krijg hem alleen boven de 8 liter als ik de cc op 200/u zet, en 9 tot 9,5 als ik een beetje aan het stampen-remmen-stampen ben..quote:Op maandag 24 juli 2017 15:39 schreef eXplorer1 het volgende:
Uitlaat blijft OEM, ga geen tokkie pijp onder een A6 TDI bouwen......
verbruik is 1 op 11/12 met flink doorrijden, ben tevreden, zeker icm Quattro.
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 17:58 schreef Sounddragon het volgende:
Ben benieuwd wat je gaat winnen met chippen. Wat doet 'ie nu standaard? Of ga je banken?
is wel lekker lang doorrijden op een tank ipv een latrelatie met de pomp te hebben.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
das idd niet echt verkeerd.. Ik krijg hem alleen boven de 8 liter als ik de cc op 200/u zet, en 9 tot 9,5 als ik een beetje aan het stampen-remmen-stampen ben..
Wanneer gaat de klapjap eraan?
[..]
ik heb er nog nooit meer dan 950 km uit gehaald.. als ik tank en ik ga meteen eco mode rijden dan loopt ie wel naar de 1150 op de BC, maar ik heb hem nog nooit echt over de 1000 gehad aan het eind van de tank volgens mij.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:44 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
is wel lekker lang doorrijden op een tank ipv een latrelatie met de pomp te hebben.
heeft bijna 240pk en JD/Hartog trekken hem richting de 300 met tuning, ik wacht echter nog even, even olieverbruik, injectoren enzo in de gaten houden.
eerste foutmelding al gehad (eenmalig), automatische hoogteverstelling, zal wel die kut dingen aan de draagarmen wezen, was bij de S8 ook hit or miss. even VCDS bestellen, wil eerst diagnose stellen voordat ik lukraak onderdelen ga checken/vervangen.
Ik ga voor vermogen, koppel is hetgeen dat je homokineten, koppelomvormer, en clutchpacks probeert te verkrachtenquote:Op maandag 24 juli 2017 20:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb er nog nooit meer dan 950 km uit gehaald.. als ik tank en ik ga meteen eco mode rijden dan loopt ie wel naar de 1150 op de BC, maar ik heb hem nog nooit echt over de 1000 gehad aan het eind van de tank volgens mij.
Mijn blok kom ik tegen met max 273 en 630 Nm ofzo.. doe ik het wel voor.. 250 en 700Nm is nog beter.. koppel is leuker als pk's.
Is dan ook niet echt te vergelijken. Waarom dacht je spijt te krijgen?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:32 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik ga voor vermogen, koppel is hetgeen dat je homokineten, koppelomvormer, en clutchpacks probeert te verkrachten
Ik heb een hele tank leeggereden en flink lopen gassen, weer 1 op 11 gereden, wat de neuk joh nu begrijp ik denk ik waarom men kiest voor diesel ipv lpg.
Ik heb letterlijk altijd lpg gereden en dacht spijt te krijgen van de overstap, niets is minder waar, holy cow.
ik heb een 6 bakquote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:32 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik ga voor vermogen, koppel is hetgeen dat je homokineten, koppelomvormer, en clutchpacks probeert te verkrachten
Ik heb een hele tank leeggereden en flink lopen gassen, weer 1 op 11 gereden, wat de neuk joh nu begrijp ik denk ik waarom men kiest voor diesel ipv lpg.
Ik heb letterlijk altijd lpg gereden en dacht spijt te krijgen van de overstap, niets is minder waar, holy cow.
het afzakken van vermogen bij hogere toerentallen en verbruik met mijn rijstijl, beide valt niet tegen!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 13:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is dan ook niet echt te vergelijken. Waarom dacht je spijt te krijgen?
hahaha dat scheelt al een hoop iddquote:Op dinsdag 25 juli 2017 13:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb een 6 bak
Ik moet nog steeds gniffelen als ze weer zitten te mauwen over diesels en trekkers; uhhuh, ja hoor, blijf maar lekker oldskool benzine tappen
It's Brutus on wheels, en als ik met een benzeenbak zo zou rijden als ik met de diesel doe, zou ik standaard 1 op emmer rijden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |