abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  woensdag 19 juli 2017 @ 09:59:22 #51
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172520891
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 07:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ultimate hoeft niet, maar het scheelt wel of je goedkope Tinq bagger tankt of een lekker Shell of Esso sapje.. Mijn auto wordt erg sjaggerijnig als ik er troep in gooi. Hier in Germani tank ik standaard goed spul, want dat is hier net zo duur als troep in NL.. Soms een tankje V erin, maar om de een of andere reden is dat hier weer wl gewoon duur-duur.
Volgens mijn merkspecialist help je met die goedkope brandstofjes van witte- en pricefighter pompen idd met een redelijke noodgang je injectoren om zeep.
Dat heeft niets met merken te maken maar met de hoeveelheid bijgemengd ethanol.. v power heeft iig 5 % of meer.. etc
Ik ontwijk het spul zoveel mogelijk..

http://www.gerritspeek.nl(...)-octaan-ethanol.html
pi_172521017
Ethanol in diesel?

Anyway, hier in het westen komt ieder geval de benzine van alle tankstations uit een enkel depot in Westpoort. En dan wordt er per merk de eigen toevoeging bijgemengt bij het tankstation. Het verhaal is dat Tinq/Tango alleen de basis 95 nemen en de merken huh toevoeging.

Overigens kan een toevoeging heel goed vuil vasthouden of oplossen ter voorkoming van vuilafzetting/ophoping in het systeem.

Ik heb zelf een tijdje consequent Ultimate diesel getankt, tot de werkgever het ons verbood. Merkte daarna wel iets minder power in de lage toeren, het stuk waar de turbo moest oppakken. Iets minder soepel zeg maar.
.
  woensdag 19 juli 2017 @ 10:14:42 #53
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172521135
Ohja.. het is nog vroeg enzo.. Alleen het deel van mn hersenen die SD willen pesten zijn wakker.. Das een soort basisbehoefte blijkbaar.. o|O

Verder: ethanol trekt water aan...(hygroscopisch) en bij diesel word overal verplicht een deel biodiesel bijgemengd.. Waarom een deel? Omdat de problemen anders zo groot worden dat je auto vind dat je maar moet gaan lopen..
pi_172524738
registreer om deze reclame te verbergen
thx voor de felicitaties!

als het goed is hoef ik geen zorgen te maken om de injectoren, foute batch zit er niet (meer) in, even kap eraf gejankt en gekeken namelijk.

desalniettemin zet ik 3k vast voor onvoorzien gebagger, maar gezien het feit dat boekie gevuld is en van eerste eigenaar verwacht ik niet al teveel gezeik.

Edit: smaak is subjectief he, W211 en A6 4F (C6) vind ik gewoon erg gaaf en E60 gewoon totaal niet, maarja smaken verschillen he.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_172525195
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:14 schreef Zolderkamer het volgende:
Ohja.. het is nog vroeg enzo.. Alleen het deel van mn hersenen die SD willen pesten zijn wakker.. Das een soort basisbehoefte blijkbaar.. o|O

Verder: ethanol trekt water aan...(hygroscopisch) en bij diesel word overal verplicht een deel biodiesel bijgemengd.. Waarom een deel? Omdat de problemen anders zo groot worden dat je auto vind dat je maar moet gaan lopen..
Hehehe, voortaan eerst effe genoeg koffie laaien dan _O-

Biodiesel maakt idd plantjes in je tank, leidingen en filters, maar je ontkomt er niet aan.
Torque makes life easy.
Team Jean
  woensdag 19 juli 2017 @ 15:18:24 #56
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_172527910
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:14 schreef Zolderkamer het volgende:
Ohja.. het is nog vroeg enzo.. Alleen het deel van mn hersenen die SD willen pesten zijn wakker.. Das een soort basisbehoefte blijkbaar.. o|O

Verder: ethanol trekt water aan...(hygroscopisch) en bij diesel word overal verplicht een deel biodiesel bijgemengd.. Waarom een deel? Omdat de problemen anders zo groot worden dat je auto vind dat je maar moet gaan lopen..
Ethanol wil bij mijn weten ook nog wel aardig vervuilen. Ken iemand met een retesnelle S2 gemapt op E85 en die brand er eens in de zoveel tijd een tank 98 doorheen om alles schoon te branden.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_172560592
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:51 schreef eXplorer1 het volgende:
thx voor de felicitaties!

als het goed is hoef ik geen zorgen te maken om de injectoren, foute batch zit er niet (meer) in, even kap eraf gejankt en gekeken namelijk.

desalniettemin zet ik 3k vast voor onvoorzien gebagger, maar gezien het feit dat boekie gevuld is en van eerste eigenaar verwacht ik niet al teveel gezeik.

Edit: smaak is subjectief he, W211 en A6 4F (C6) vind ik gewoon erg gaaf en E60 gewoon totaal niet, maarja smaken verschillen he.
Heb je hem al trouwens? Meteen in laten pakken?
Torque makes life easy.
Team Jean
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 21:41:57 #58
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172561240
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:51 schreef eXplorer1 het volgende:
thx voor de felicitaties!

als het goed is hoef ik geen zorgen te maken om de injectoren, foute batch zit er niet (meer) in, even kap eraf gejankt en gekeken namelijk.

desalniettemin zet ik 3k vast voor onvoorzien gebagger, maar gezien het feit dat boekie gevuld is en van eerste eigenaar verwacht ik niet al teveel gezeik.

Edit: smaak is subjectief he, W211 en A6 4F (C6) vind ik gewoon erg gaaf en E60 gewoon totaal niet, maarja smaken verschillen he.
Het is dan ook gewoon een bazenbak met dikke diezzel, niks mis mee. :7
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_172576069
sQHutZf.jpg
JMLrtmX.jpg


Oud naast nieuw! A6 rijdt heerlijk, had niet verwacht dat het zveel beter zou rijden dan een V70, behalve de soms wat omslachtige bediening nog geen minpunten ontdekt.

verbruik volgens BC 7.2L/100KM, nu 400 KM gereden, geloof er geen fuck van maar we zullen zien.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_172578734
Mooie bak hoor, nice ^O^

Ben benieuwd wat je gaat winnen met chippen. Wat doet 'ie nu standaard? Of ga je banken?

7.2/100 kan best hoor als je normaal doet.. Dat is mijn gemiddelde verbruik ook (in NL).
Torque makes life easy.
Team Jean
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 21:09:00 #61
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172583113
Verbruik klinkt redelijk plausibel inderdaad. Met een leuke off the shelf chip kom je een eind, maar jou kennende zou ik er wat milde mods op doen en hem dan laten mappen.

Je weet wel. Ander downpipeje en dat soort frutsels en dutsels :7 kan nog leuk klinken ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_172583256
Blijft een mooi model! C6 RS6 is nog steeds 1 van mijn favorieten 😬
pi_172586233
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Verbruik klinkt redelijk plausibel inderdaad. Met een leuke off the shelf chip kom je een eind, maar jou kennende zou ik er wat milde mods op doen en hem dan laten mappen.

Je weet wel. Ander downpipeje en dat soort frutsels en dutsels :7 kan nog leuk klinken ook.
Diesel V6, daar kan gewoon een dubbele rechte pijp onder.

.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 22:58:10 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172586463
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 22:50 schreef Fer het volgende:

[..]

Diesel V6, daar kan gewoon een dubbele rechte pijp onder.

Rij je er wel als een petjespauper bij met zo'n aftermarket uitlaat.
pi_172586711
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 22:50 schreef Fer het volgende:

[..]

Diesel V6, daar kan gewoon een dubbele rechte pijp onder.

Hoi Sjonnie :W

Onder een classy zakendiesel hang je geen open pijp.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_172586761
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 23:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hoi Sjonnie :W

Onder een classy zakendiesel hang je geen open pijp.
Tuurlijk wel, met een klep. Mag alleen open bij volgas/kickdown.
.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 00:36:58 #67
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172588851
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 23:07 schreef Fer het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, met een klep. Mag alleen open bij volgas/kickdown.
Nee :')
pi_172644461
Uitlaat blijft OEM, ga geen tokkie pijp onder een A6 TDI bouwen......

verbruik is 1 op 11/12 met flink doorrijden, ben tevreden, zeker icm Quattro.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_172644912
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 15:39 schreef eXplorer1 het volgende:
Uitlaat blijft OEM, ga geen tokkie pijp onder een A6 TDI bouwen......

verbruik is 1 op 11/12 met flink doorrijden, ben tevreden, zeker icm Quattro.
das idd niet echt verkeerd.. Ik krijg hem alleen boven de 8 liter als ik de cc op 200/u zet, en 9 tot 9,5 als ik een beetje aan het stampen-remmen-stampen ben..

Wanneer gaat de klapjap eraan?

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:58 schreef Sounddragon het volgende:

Ben benieuwd wat je gaat winnen met chippen. Wat doet 'ie nu standaard? Of ga je banken?

Torque makes life easy.
Team Jean
pi_172645680
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 16:04 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

das idd niet echt verkeerd.. Ik krijg hem alleen boven de 8 liter als ik de cc op 200/u zet, en 9 tot 9,5 als ik een beetje aan het stampen-remmen-stampen ben..

Wanneer gaat de klapjap eraan?

[..]

is wel lekker lang doorrijden op een tank ipv een latrelatie met de pomp te hebben.

heeft bijna 240pk en JD/Hartog trekken hem richting de 300 met tuning, ik wacht echter nog even, even olieverbruik, injectoren enzo in de gaten houden.

eerste foutmelding al gehad (eenmalig), automatische hoogteverstelling, zal wel die kut dingen aan de draagarmen wezen, was bij de S8 ook hit or miss. even VCDS bestellen, wil eerst diagnose stellen voordat ik lukraak onderdelen ga checken/vervangen.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_172650410
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 16:44 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

is wel lekker lang doorrijden op een tank ipv een latrelatie met de pomp te hebben.

heeft bijna 240pk en JD/Hartog trekken hem richting de 300 met tuning, ik wacht echter nog even, even olieverbruik, injectoren enzo in de gaten houden.

eerste foutmelding al gehad (eenmalig), automatische hoogteverstelling, zal wel die kut dingen aan de draagarmen wezen, was bij de S8 ook hit or miss. even VCDS bestellen, wil eerst diagnose stellen voordat ik lukraak onderdelen ga checken/vervangen.
ik heb er nog nooit meer dan 950 km uit gehaald.. als ik tank en ik ga meteen eco mode rijden dan loopt ie wel naar de 1150 op de BC, maar ik heb hem nog nooit echt over de 1000 gehad aan het eind van de tank volgens mij.

Mijn blok kom ik tegen met max 273 en 630 Nm ofzo.. doe ik het wel voor.. 250 en 700Nm is nog beter.. koppel is leuker als pk's.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_172664057
quote:
14s.gif Op maandag 24 juli 2017 20:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik heb er nog nooit meer dan 950 km uit gehaald.. als ik tank en ik ga meteen eco mode rijden dan loopt ie wel naar de 1150 op de BC, maar ik heb hem nog nooit echt over de 1000 gehad aan het eind van de tank volgens mij.

Mijn blok kom ik tegen met max 273 en 630 Nm ofzo.. doe ik het wel voor.. 250 en 700Nm is nog beter.. koppel is leuker als pk's.
Ik ga voor vermogen, koppel is hetgeen dat je homokineten, koppelomvormer, en clutchpacks probeert te verkrachten :P

Ik heb een hele tank leeggereden en flink lopen gassen, weer 1 op 11 gereden, wat de neuk joh :P nu begrijp ik denk ik waarom men kiest voor diesel ipv lpg.

Ik heb letterlijk altijd lpg gereden en dacht spijt te krijgen van de overstap, niets is minder waar, holy cow.
life happens while you're pusing the throttle.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 13:25:27 #73
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172665264
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 12:32 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ik ga voor vermogen, koppel is hetgeen dat je homokineten, koppelomvormer, en clutchpacks probeert te verkrachten :P

Ik heb een hele tank leeggereden en flink lopen gassen, weer 1 op 11 gereden, wat de neuk joh :P nu begrijp ik denk ik waarom men kiest voor diesel ipv lpg.

Ik heb letterlijk altijd lpg gereden en dacht spijt te krijgen van de overstap, niets is minder waar, holy cow.
Is dan ook niet echt te vergelijken. Waarom dacht je spijt te krijgen?
pi_172665853
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 12:32 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ik ga voor vermogen, koppel is hetgeen dat je homokineten, koppelomvormer, en clutchpacks probeert te verkrachten :P

Ik heb een hele tank leeggereden en flink lopen gassen, weer 1 op 11 gereden, wat de neuk joh :P nu begrijp ik denk ik waarom men kiest voor diesel ipv lpg.

Ik heb letterlijk altijd lpg gereden en dacht spijt te krijgen van de overstap, niets is minder waar, holy cow.
ik heb een 6 bak :7

Ik moet nog steeds gniffelen als ze weer zitten te mauwen over diesels en trekkers; uhhuh, ja hoor, blijf maar lekker oldskool benzine tappen :W

It's Brutus on wheels, en als ik met een benzeenbak zo zou rijden als ik met de diesel doe, zou ik standaard 1 op emmer rijden :X
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_172684208
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Is dan ook niet echt te vergelijken. Waarom dacht je spijt te krijgen?
het afzakken van vermogen bij hogere toerentallen en verbruik met mijn rijstijl, beide valt niet tegen!

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik heb een 6 bak :7

Ik moet nog steeds gniffelen als ze weer zitten te mauwen over diesels en trekkers; uhhuh, ja hoor, blijf maar lekker oldskool benzine tappen :W

It's Brutus on wheels, en als ik met een benzeenbak zo zou rijden als ik met de diesel doe, zou ik standaard 1 op emmer rijden :X
hahaha dat scheelt al een hoop idd
life happens while you're pusing the throttle.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')