Ben nu voor een klant een IT PM op meerdere vestigingen, vriendin woont 130km bij mij vandaan en die zie ik ook 3, 4 of 5 keer per week, in mijn vrije tijd ook actief als DJ dus ja dan tikt het aan.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 09:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik bedoelde de V70N, maar die zijn nog wel prijzig natuurlijk.
Haha dat heb ik ook met de V8, maar het plezier is groot dus heb het er voorover.
Mag ik vragen wat je doet, dat je zoveel km rijdt? Ik heb vorig jaar voor werk zo een 140.000km gereden, maar ben dan ook int. koerier 😄
Wat betreeft actieradius is LPG inderdaad minder handig. Maar je kunt ook een extra tank plaatsen zodat je bijv. 100+ liter kunt tanken. Maar dan lever je wel in op bagageruimte. En als het moet kun je altijd door op benzine.
ik rijd 500KM op een tank LPG (70L onderbouw) (als ik een beetje normaal doe), vind ik opzich te doen.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 23:26 schreef yup het volgende:
Toch blijft mijn vraag staan:
Als je 100+k aan km's per jaar wegbeukt, dan kan je liever een dikke diesel rijden imho. Alleen al minder tanken lijkt me al fijner. Laten we zeggen voor het gemak dat je 10k per maand rijd. Dat is 2500 km per week. Het maakt een enorm verschil als je om de 400 km moet tanken of 1200 km met een dikke diesel (meestal hebben die dikke Duitse beesten enorme brandstoftanks, volgens mij rond de 70-80 liter).
Met zulke kilometrages zou ik toch zelf, persoonlijk op diesel overstappen of het nou financieel verstandig is of niet.
Omdat het kan, bijna 60PK erbij, is toch leuk en rijdt dan net als een R (op de remmerij na).quote:Op zondag 7 mei 2017 13:21 schreef leolinedance het volgende:
T5 houden. Waarom zou je die trouwens in godnaam gaan chippen
Nee bedoelde de N inderdaad, zag dat je die al rijdt. Maar dacht als je toch wat meer wilt dat de R dan een leuke is. AWD is met veel vermogen natuurlijk leuk + dat een R gewoon net even vetter er uit ziet.quote:Op zondag 7 mei 2017 20:24 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ben nu voor een klant een IT PM op meerdere vestigingen, vriendin woont 130km bij mij vandaan en die zie ik ook 3, 4 of 5 keer per week, in mijn vrije tijd ook actief als DJ dus ja dan tikt het aan.
Ik heb al de V70N, niet de classic, die vind ik niks, of bedoelde je de V70NN?
wat betreft het tanken, zie hieronder.
Ik ben een vreemde eend in de bijt, ik pak dan liever een T5 AWD handbak, en voor het geld wat ik over houd dan 3 inch uitlaat naar achteren werken, intercooler, stage 2 chip en een kado voor vrouwtjelief, vind ik leuker dan een boel geld neerklappen voor die R badge.quote:Op zondag 7 mei 2017 20:27 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee bedoelde de N inderdaad, zag dat je die al rijdt. Maar dacht als je toch wat meer wilt dat de R dan een leuke is. AWD is met veel vermogen natuurlijk leuk + dat een R gewoon net even vetter er uit ziet.
[ afbeelding ]
Niet vreemd natuurlijk, vind ik ook leuk haha. Maar ik houd juist ook van vette uitvoeringen en dan graag origineel. Dus gewoon een mooie nette (eventueel motorisch getunede) V70R vind ik wel ergggg mooi. En dan dat ingetogen vind ik ook wel mooi. Net als de wat oudere M5's bijvoorbeeld.quote:Op zondag 7 mei 2017 20:34 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik ben een vreemde eend in de bijt, ik pak dan liever een T5 AWD handbak, en voor het geld wat ik over houd dan 3 inch uitlaat naar achteren werken, intercooler, stage 2 chip en een kado voor vrouwtjelief, vind ik leuker dan een boel geld neerklappen voor die R badge.
Ik vind de R van volvo niet verbazingwekkend ofsow, een AMG/M of een S van audi heb je meestal veel extra zooi erop, bij volvo heb je wat grotere remmen, andere turbo, uitlaatsierstukje en that's it (spoiler heb je meestal ook gewoon op de T5 en de D5 zitten).
Nuancering: de 6 inlijn e320 heeft geen roetfilter gehad (misschien de latere bouwjaren ofzo?). De eerste types niet in ieder geval. Idem voor de E60 530d. Pijpjes naar beneden: geen roetfilter, rechte pijpen: roetiflter.quote:Op zondag 7 mei 2017 20:24 schreef eXplorer1 het volgende:
ik rijd 500KM op een tank LPG (70L onderbouw) (als ik een beetje normaal doe), vind ik opzich te doen.
het voordeel van 1000km rijden en dan pas moeten tanken snap ik, maar aan de andere kant weer grote kans op EGR, DPF en dat soort gezeik.
Dat is waar, echter, ik begin het wat gedateerd te vinden (of ik ben die auto/platform gewoon zat).quote:Op zondag 7 mei 2017 20:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Niet vreemd natuurlijk, vind ik ook leuk haha. Maar ik houd juist ook van vette uitvoeringen en dan graag origineel. Dus gewoon een mooie nette (eventueel motorisch getunede) V70R vind ik wel ergggg mooi. En dan dat ingetogen vind ik ook wel mooi. Net als de wat oudere M5's bijvoorbeeld.
Maar goed ik zou lekker met de T5 doorrijden, vermogen genoeg! Je weet wat je hebt, cheap op LPG rijden en het geld in een huis stoppen. Offffff juist een speeltje er naast! Kleine hothatch ofzo. Zit ik zelf ook weleens aan te denken, alleen pak dan waarschijnlijk alsnog m'n 540i op LPG omdat dat heerlijk én goedkoper rijdt dan de meeste auto's op benzine!
Ja, al is het niet slim, maar ik ben gewoon verslaafd aan de duw in mijn rug, dus dichtslibben zal niet gebeuren.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 10:03 schreef yup het volgende:
[..]
Nuancering: de 6 inlijn e320 heeft geen roetfilter gehad (misschien de latere bouwjaren ofzo?). De eerste types niet in ieder geval. Idem voor de E60 530d. Pijpjes naar beneden: geen roetfilter, rechte pijpen: roetiflter.
EGR zal wel meevallen met dat soort kilometerstanden, en je rijdt volgens mij behoorlijk hard, dan vervuild een EGR veel minder snel.
Denk dat het qua betrouwbaarheid echt vergelijkbaar zijn. Je hebt een LPG systeem dat is ook storingsgevoelig, diesel heeft storingsgevoelige delen (hogedruk pomp enzo).
Juist hoe jij de wagen gebruikt (heel veel lange afstanden) zal een diesel minder snel slijten.
Maar het punt blijft wel dat het gewoon (waarschijnlijk) goedkoper is om je huidige auto te behouden.
Heb je ze allemaal al gereden? dat is toch vaak wat de doorslag geeft.. niet alleen de motor, maar het interieur, de zit, de ergonomie enzo.. ik kan me behoorlijk ergeren aan knoppies die niet op de plek zitten waar je ze wilt hebben enzo..quote:Op dinsdag 9 mei 2017 19:38 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Dat is waar, echter, ik begin het wat gedateerd te vinden (of ik ben die auto/platform gewoon zat).
moet eerlijk zeggen, mocht ik een nederlandse handgeschakelde Facelift S8 D2 tegenkomen dan is de keuze zo gemaakt, maarja er rijden er maar een paar van rond in NL.
Ik heb het niet verteld in dit topic omdat de kans is dat ik het ga doen minimaal is, maar ik heb offerte's liggen voor een gloednieuwe Renault Talisman 160pk diesel, Renault Megane Estate GT TCE205 en de Kia Optima Sportswagen diesel, eventueel kies ik één van die 3 en zet ik er inderdaad een speel auto ernaast (volvo 960 met T6 swap of een opgefokte Audi 200), maarja zit ik weer met auto's wisselen, ook zijn dan mijn belangrijkste eisen aan een auto gesplit in 2 auto's, voelt voor mij dan aan als half werk.
[..]
Ja, al is het niet slim, maar ik ben gewoon verslaafd aan de duw in mijn rug, dus dichtslibben zal niet gebeuren.
misschien ben ik gewoon bang om de stap naar Diesel te maken omdat ik gewoon super veel rijdt en niet al te zuinig ben op de motor (wel netjes opwarmen uiteraard), dan bedenk ik alweer horror stories dat ik pomp, verstuiver en DPF gezeik om de oren krijg.
misschien nog een puntje, diesel is voor mij nog onbekend gebied, LPG en Benzine motoren ben ik erg goed bekend met de werking, hell ik tune die dingen zelf, diagnose van storingen is ook meestal first time right bij zulke motoren, diesel heb ik nog geen kaas van gegeten wat sleutelen en troubleshooten betreft.
Daar ben ik dus bang voor, volgens mij als ik een rondje rijd in die W211 320cdi dan slaat mijn autofiele hart als een debiel en neem ik hem gelijk mee zonder te twijfelenquote:Op dinsdag 9 mei 2017 21:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heb je ze allemaal al gereden? dat is toch vaak wat de doorslag geeft.. niet alleen de motor, maar het interieur, de zit, de ergonomie enzo.. ik kan me behoorlijk ergeren aan knoppies die niet op de plek zitten waar je ze wilt hebben enzo..
de 320 CDi is wel een heel lekkere motor hoor..
Pfff, zo een S8 D2 is ook wel echt één van mijn favorieten (en dan meteen een S4 B6 Avant ook). Tijdloos mooi model! Net als een BMW E38 overigens.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 19:38 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Dat is waar, echter, ik begin het wat gedateerd te vinden (of ik ben die auto/platform gewoon zat).
moet eerlijk zeggen, mocht ik een nederlandse handgeschakelde Facelift S8 D2 tegenkomen dan is de keuze zo gemaakt, maarja er rijden er maar een paar van rond in NL.
Ik heb het niet verteld in dit topic omdat de kans is dat ik het ga doen minimaal is, maar ik heb offerte's liggen voor een gloednieuwe Renault Talisman 160pk diesel, Renault Megane Estate GT TCE205 en de Kia Optima Sportswagen diesel, eventueel kies ik één van die 3 en zet ik er inderdaad een speel auto ernaast (volvo 960 met T6 swap of een opgefokte Audi 200), maarja zit ik weer met auto's wisselen, ook zijn dan mijn belangrijkste eisen aan een auto gesplit in 2 auto's, voelt voor mij dan aan als half werk.
[..]
Ja, al is het niet slim, maar ik ben gewoon verslaafd aan de duw in mijn rug, dus dichtslibben zal niet gebeuren.
misschien ben ik gewoon bang om de stap naar Diesel te maken omdat ik gewoon super veel rijdt en niet al te zuinig ben op de motor (wel netjes opwarmen uiteraard), dan bedenk ik alweer horror stories dat ik pomp, verstuiver en DPF gezeik om de oren krijg.
misschien nog een puntje, diesel is voor mij nog onbekend gebied, LPG en Benzine motoren ben ik erg goed bekend met de werking, hell ik tune die dingen zelf, diagnose van storingen is ook meestal first time right bij zulke motoren, diesel heb ik nog geen kaas van gegeten wat sleutelen en troubleshooten betreft.
Ben geen Mini D2S kenner, maar lijkt mij de juiste keuze.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 10:19 schreef eXplorer1 het volgende:
Na lang wikken en wegen toch besloten de V70 te houden, ik ga er nog wel wat aan doen:
* vanaf de 3 inch downpipe met 2.5 inch naar achteren werken.
* Chippen (ik pak zelf de ME7 boeken erbij en ga zelf aan de slag)
* Morimoto HID projectoren inbouwen. (voor de kenners, de Mini D2S)
* indien Turbo wat speling heeft ga ik een 19T of een K24 erop klappen.
* alle rubbers vervangen van carterpan/oliepomp.
en dan doorrijden net zo lang tot het blok poef zegt.
ik heb vorige week een beetje spielerei gemacht met zo'n ding, en die ging mooi voor gaas boven de 180-200quote:Op dinsdag 18 juli 2017 19:09 schreef eXplorer1 het volgende:
KICKERDEKICKKICK
Ik heb proefgereden in een A6 3.0 TDI uit 2005 (euro 4 zonder roetfilter) met 250k op de klok (sorry SD, geen 320cdi), vorig jaar volledigedistributie vervangen (ivm zwakke tensioners) en gevuld onderhoudsboekie.
maargoed het volgende laat mij twijfelen:
* betrouwbaarheid, een zegt perfect ander zegt drama.
* verbuik, ik hoop 1 op 11/12 te rijden (130kmh cruisen snelweg).
* mileuzones/wegenbelasting, wat gaat de toekomst brengen?
* angst voor gezeik met roetmeting en dat soort shit (dooie peperdure injectoren en gloeibougies enzo)
wie kan mij helpen om de beslissing door te hakken, prijs is goed en houdt mij niet tegen.
quote:Op vrijdag 26 mei 2017 10:19 schreef eXplorer1 het volgende:
Na lang wikken en wegen toch besloten de V70 te houden, ik ga er nog wel wat aan doen:
* vanaf de 3 inch downpipe met 2.5 inch naar achteren werken.
* Chippen (ik pak zelf de ME7 boeken erbij en ga zelf aan de slag)
* Morimoto HID projectoren inbouwen. (voor de kenners, de Mini D2S)
* indien Turbo wat speling heeft ga ik een 19T of een K24 erop klappen.
* alle rubbers vervangen van carterpan/oliepomp.
en dan doorrijden net zo lang tot het blok poef zegt.
quote:Op dinsdag 18 juli 2017 19:09 schreef eXplorer1 het volgende:
wie kan mij helpen om de beslissing door te hakken, prijs is goed en houdt mij niet tegen.
Betrouwbaarheid bij een 12 jr oude a6 3.0 tdi is alleen perfect als je hem in de garage laat staan. In alle andere gevallen kan het snel richting drama gaan. Naast het feit dat de audi het duurste reguliere onderhoud heeft van alle autos die je noemt kan je bij die km stand ook te maken krijgen met injectoren/brandstofpomp of automaat problemen. Word je denk ik niet blij van en de kans is vrij groot dat je er mee te maken krijgt.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 19:09 schreef eXplorer1 het volgende:
KICKERDEKICKKICK
Ik heb proefgereden in een A6 3.0 TDI uit 2005 (euro 4 zonder roetfilter) met 250k op de klok (sorry SD, geen 320cdi), vorig jaar volledigedistributie vervangen (ivm zwakke tensioners) en gevuld onderhoudsboekie.
maargoed het volgende laat mij twijfelen:
* betrouwbaarheid, een zegt perfect ander zegt drama.
* verbuik, ik hoop 1 op 11/12 te rijden (130kmh cruisen snelweg).
* mileuzones/wegenbelasting, wat gaat de toekomst brengen?
* angst voor gezeik met roetmeting en dat soort shit (dooie peperdure injectoren en gloeibougies enzo)
wie kan mij helpen om de beslissing door te hakken, prijs is goed en houdt mij niet tegen.
Toch smaak blijkbaar, maar van die vag meuk was ik heel ver weg geblevenquote:Op dinsdag 18 juli 2017 23:38 schreef eXplorer1 het volgende:
A6 gekocht, E60 530D vond ik technisch een sterke concurrent, het interieur echter een stuk minder.
let's see what this will bring
Top auto man! Misschien moet je er ook eens in rijden, is fantastisch.quote:Op woensdag 19 juli 2017 00:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Toch smaak blijkbaar, maar van die vag meuk was ik heel ver weg gebleven
Ik weet hoe ze rijden, maar dat iets leuk rijdt betekent niet dat het ook kwalitatief allemaal even goed is.quote:Op woensdag 19 juli 2017 00:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Top auto man! Misschien moet je er ook eens in rijden, is fantastisch.
Veel plezier ermee TS
Wat is er mis mee dan?quote:Op woensdag 19 juli 2017 00:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet hoe ze rijden, maar dat iets leuk rijdt betekent niet dat het ook kwalitatief allemaal even goed is.
Wat ik zeg. In de garage waar ik werkte paar van die dingen op de brug gehad toen ze nieuw of vrij nieuw waren en er was nog redelijk wat gezeik met de motoren van de eerste lichting. Waaronder ook de distributie. Daarnaast is PON pure ongewenste celdeling als het aankomt op coulance en garantie.quote:
Ultimate hoeft niet, maar het scheelt wel of je goedkope Tinq bagger tankt of een lekker Shell of Esso sapje.. Mijn auto wordt erg sjaggerijnig als ik er troep in gooi. Hier in Germanië tank ik standaard goed spul, want dat is hier net zo duur als troep in NL.. Soms een tankje V erin, maar om de een of andere reden is dat hier weer wél gewoon duur-duur.quote:Op woensdag 19 juli 2017 07:08 schreef Fer het volgende:
Zou het leven van de injectors verlengd kunnen worden door altijd Ultimate oid te tanken? Zitten toch reinigers in en componenten om de verbranding te verbeteren.
Dikke bak trouwens, ouwe. Gefeliciteerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |