abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170756255
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 09:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ik bedoelde de V70N, maar die zijn nog wel prijzig natuurlijk.

Haha dat heb ik ook met de V8, maar het plezier is groot dus heb het er voorover.

Mag ik vragen wat je doet, dat je zoveel km rijdt? Ik heb vorig jaar voor werk zo een 140.000km gereden, maar ben dan ook int. koerier 😄

Wat betreeft actieradius is LPG inderdaad minder handig. Maar je kunt ook een extra tank plaatsen zodat je bijv. 100+ liter kunt tanken. Maar dan lever je wel in op bagageruimte. En als het moet kun je altijd door op benzine.
Ben nu voor een klant een IT PM op meerdere vestigingen, vriendin woont 130km bij mij vandaan en die zie ik ook 3, 4 of 5 keer per week, in mijn vrije tijd ook actief als DJ dus ja dan tikt het aan.

Ik heb al de V70N, niet de classic, die vind ik niks, of bedoelde je de V70NN?
wat betreft het tanken, zie hieronder.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 23:26 schreef yup het volgende:
Toch blijft mijn vraag staan:

Als je 100+k aan km's per jaar wegbeukt, dan kan je liever een dikke diesel rijden imho. Alleen al minder tanken lijkt me al fijner. Laten we zeggen voor het gemak dat je 10k per maand rijd. Dat is 2500 km per week. Het maakt een enorm verschil als je om de 400 km moet tanken of 1200 km met een dikke diesel (meestal hebben die dikke Duitse beesten enorme brandstoftanks, volgens mij rond de 70-80 liter).

Met zulke kilometrages zou ik toch zelf, persoonlijk op diesel overstappen of het nou financieel verstandig is of niet.
ik rijd 500KM op een tank LPG (70L onderbouw) (als ik een beetje normaal doe), vind ik opzich te doen.

het voordeel van 1000km rijden en dan pas moeten tanken snap ik, maar aan de andere kant weer grote kans op EGR, DPF en dat soort gezeik.

quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 13:21 schreef leolinedance het volgende:
T5 houden. Waarom zou je die trouwens in godnaam gaan chippen :')
Omdat het kan, bijna 60PK erbij, is toch leuk en rijdt dan net als een R (op de remmerij na).
life happens while you're pusing the throttle.
pi_170756356
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:24 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ben nu voor een klant een IT PM op meerdere vestigingen, vriendin woont 130km bij mij vandaan en die zie ik ook 3, 4 of 5 keer per week, in mijn vrije tijd ook actief als DJ dus ja dan tikt het aan.

Ik heb al de V70N, niet de classic, die vind ik niks, of bedoelde je de V70NN?
wat betreft het tanken, zie hieronder.

Nee bedoelde de N inderdaad, zag dat je die al rijdt. Maar dacht als je toch wat meer wilt dat de R dan een leuke is. AWD is met veel vermogen natuurlijk leuk + dat een R gewoon net even vetter er uit ziet.

18qtqxsa1o8hjjpg.jpg
pi_170756626
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:27 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Nee bedoelde de N inderdaad, zag dat je die al rijdt. Maar dacht als je toch wat meer wilt dat de R dan een leuke is. AWD is met veel vermogen natuurlijk leuk + dat een R gewoon net even vetter er uit ziet.

[ afbeelding ]
Ik ben een vreemde eend in de bijt, ik pak dan liever een T5 AWD handbak, en voor het geld wat ik over houd dan 3 inch uitlaat naar achteren werken, intercooler, stage 2 chip en een kado voor vrouwtjelief, vind ik leuker dan een boel geld neerklappen voor die R badge.

Ik vind de R van volvo niet verbazingwekkend ofsow, een AMG/M of een S van audi heb je meestal veel extra zooi erop, bij volvo heb je wat grotere remmen, andere turbo, uitlaatsierstukje en that's it (spoiler heb je meestal ook gewoon op de T5 en de D5 zitten).
life happens while you're pusing the throttle.
pi_170757372
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:34 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ik ben een vreemde eend in de bijt, ik pak dan liever een T5 AWD handbak, en voor het geld wat ik over houd dan 3 inch uitlaat naar achteren werken, intercooler, stage 2 chip en een kado voor vrouwtjelief, vind ik leuker dan een boel geld neerklappen voor die R badge.

Ik vind de R van volvo niet verbazingwekkend ofsow, een AMG/M of een S van audi heb je meestal veel extra zooi erop, bij volvo heb je wat grotere remmen, andere turbo, uitlaatsierstukje en that's it (spoiler heb je meestal ook gewoon op de T5 en de D5 zitten).
Niet vreemd natuurlijk, vind ik ook leuk haha. Maar ik houd juist ook van vette uitvoeringen en dan graag origineel. Dus gewoon een mooie nette (eventueel motorisch getunede) V70R vind ik wel ergggg mooi. En dan dat ingetogen vind ik ook wel mooi. Net als de wat oudere M5's bijvoorbeeld.

Maar goed ik zou lekker met de T5 doorrijden, vermogen genoeg! Je weet wat je hebt, cheap op LPG rijden en het geld in een huis stoppen. Offffff juist een speeltje er naast! Kleine hothatch ofzo. Zit ik zelf ook weleens aan te denken, alleen pak dan waarschijnlijk alsnog m'n 540i op LPG omdat dat heerlijk én goedkoper rijdt dan de meeste auto's op benzine!
pi_170793331
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:24 schreef eXplorer1 het volgende:

ik rijd 500KM op een tank LPG (70L onderbouw) (als ik een beetje normaal doe), vind ik opzich te doen.

het voordeel van 1000km rijden en dan pas moeten tanken snap ik, maar aan de andere kant weer grote kans op EGR, DPF en dat soort gezeik.

Nuancering: de 6 inlijn e320 heeft geen roetfilter gehad (misschien de latere bouwjaren ofzo?). De eerste types niet in ieder geval. Idem voor de E60 530d. Pijpjes naar beneden: geen roetfilter, rechte pijpen: roetiflter.

EGR zal wel meevallen met dat soort kilometerstanden, en je rijdt volgens mij behoorlijk hard, dan vervuild een EGR veel minder snel.

Denk dat het qua betrouwbaarheid echt vergelijkbaar zijn. Je hebt een LPG systeem dat is ook storingsgevoelig, diesel heeft storingsgevoelige delen (hogedruk pomp enzo).

Juist hoe jij de wagen gebruikt (heel veel lange afstanden) zal een diesel minder snel slijten.

Maar het punt blijft wel dat het gewoon (waarschijnlijk) goedkoper is om je huidige auto te behouden.
pi_170806467
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Niet vreemd natuurlijk, vind ik ook leuk haha. Maar ik houd juist ook van vette uitvoeringen en dan graag origineel. Dus gewoon een mooie nette (eventueel motorisch getunede) V70R vind ik wel ergggg mooi. En dan dat ingetogen vind ik ook wel mooi. Net als de wat oudere M5's bijvoorbeeld.

Maar goed ik zou lekker met de T5 doorrijden, vermogen genoeg! Je weet wat je hebt, cheap op LPG rijden en het geld in een huis stoppen. Offffff juist een speeltje er naast! Kleine hothatch ofzo. Zit ik zelf ook weleens aan te denken, alleen pak dan waarschijnlijk alsnog m'n 540i op LPG omdat dat heerlijk én goedkoper rijdt dan de meeste auto's op benzine!
Dat is waar, echter, ik begin het wat gedateerd te vinden (of ik ben die auto/platform gewoon zat).
moet eerlijk zeggen, mocht ik een nederlandse handgeschakelde Facelift S8 D2 tegenkomen dan is de keuze zo gemaakt, maarja er rijden er maar een paar van rond in NL.

Ik heb het niet verteld in dit topic omdat de kans is dat ik het ga doen minimaal is, maar ik heb offerte's liggen voor een gloednieuwe Renault Talisman 160pk diesel, Renault Megane Estate GT TCE205 en de Kia Optima Sportswagen diesel, eventueel kies ik één van die 3 en zet ik er inderdaad een speel auto ernaast (volvo 960 met T6 swap of een opgefokte Audi 200), maarja zit ik weer met auto's wisselen, ook zijn dan mijn belangrijkste eisen aan een auto gesplit in 2 auto's, voelt voor mij dan aan als half werk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 10:03 schreef yup het volgende:

[..]

Nuancering: de 6 inlijn e320 heeft geen roetfilter gehad (misschien de latere bouwjaren ofzo?). De eerste types niet in ieder geval. Idem voor de E60 530d. Pijpjes naar beneden: geen roetfilter, rechte pijpen: roetiflter.

EGR zal wel meevallen met dat soort kilometerstanden, en je rijdt volgens mij behoorlijk hard, dan vervuild een EGR veel minder snel.

Denk dat het qua betrouwbaarheid echt vergelijkbaar zijn. Je hebt een LPG systeem dat is ook storingsgevoelig, diesel heeft storingsgevoelige delen (hogedruk pomp enzo).

Juist hoe jij de wagen gebruikt (heel veel lange afstanden) zal een diesel minder snel slijten.

Maar het punt blijft wel dat het gewoon (waarschijnlijk) goedkoper is om je huidige auto te behouden.
Ja, al is het niet slim, maar ik ben gewoon verslaafd aan de duw in mijn rug, dus dichtslibben zal niet gebeuren.

misschien ben ik gewoon bang om de stap naar Diesel te maken omdat ik gewoon super veel rijdt en niet al te zuinig ben op de motor (wel netjes opwarmen uiteraard), dan bedenk ik alweer horror stories dat ik pomp, verstuiver en DPF gezeik om de oren krijg.

misschien nog een puntje, diesel is voor mij nog onbekend gebied, LPG en Benzine motoren ben ik erg goed bekend met de werking, hell ik tune die dingen zelf, diagnose van storingen is ook meestal first time right bij zulke motoren, diesel heb ik nog geen kaas van gegeten wat sleutelen en troubleshooten betreft.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_170811549
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:38 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Dat is waar, echter, ik begin het wat gedateerd te vinden (of ik ben die auto/platform gewoon zat).
moet eerlijk zeggen, mocht ik een nederlandse handgeschakelde Facelift S8 D2 tegenkomen dan is de keuze zo gemaakt, maarja er rijden er maar een paar van rond in NL.

Ik heb het niet verteld in dit topic omdat de kans is dat ik het ga doen minimaal is, maar ik heb offerte's liggen voor een gloednieuwe Renault Talisman 160pk diesel, Renault Megane Estate GT TCE205 en de Kia Optima Sportswagen diesel, eventueel kies ik één van die 3 en zet ik er inderdaad een speel auto ernaast (volvo 960 met T6 swap of een opgefokte Audi 200), maarja zit ik weer met auto's wisselen, ook zijn dan mijn belangrijkste eisen aan een auto gesplit in 2 auto's, voelt voor mij dan aan als half werk.

[..]

Ja, al is het niet slim, maar ik ben gewoon verslaafd aan de duw in mijn rug, dus dichtslibben zal niet gebeuren.

misschien ben ik gewoon bang om de stap naar Diesel te maken omdat ik gewoon super veel rijdt en niet al te zuinig ben op de motor (wel netjes opwarmen uiteraard), dan bedenk ik alweer horror stories dat ik pomp, verstuiver en DPF gezeik om de oren krijg.

misschien nog een puntje, diesel is voor mij nog onbekend gebied, LPG en Benzine motoren ben ik erg goed bekend met de werking, hell ik tune die dingen zelf, diagnose van storingen is ook meestal first time right bij zulke motoren, diesel heb ik nog geen kaas van gegeten wat sleutelen en troubleshooten betreft.
Heb je ze allemaal al gereden? dat is toch vaak wat de doorslag geeft.. niet alleen de motor, maar het interieur, de zit, de ergonomie enzo.. ik kan me behoorlijk ergeren aan knoppies die niet op de plek zitten waar je ze wilt hebben enzo..

de 320 CDi is wel een heel lekkere motor hoor..
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_170812165
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 21:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Heb je ze allemaal al gereden? dat is toch vaak wat de doorslag geeft.. niet alleen de motor, maar het interieur, de zit, de ergonomie enzo.. ik kan me behoorlijk ergeren aan knoppies die niet op de plek zitten waar je ze wilt hebben enzo..

de 320 CDi is wel een heel lekkere motor hoor..
Daar ben ik dus bang voor, volgens mij als ik een rondje rijd in die W211 320cdi dan slaat mijn autofiele hart als een debiel en neem ik hem gelijk mee zonder te twijfelen :')

het zien van het interieur doet mij al zoiets hebben van opflikkeren met die V70 en die W211 scoren 8)7
life happens while you're pusing the throttle.
pi_170820645
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:38 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Dat is waar, echter, ik begin het wat gedateerd te vinden (of ik ben die auto/platform gewoon zat).
moet eerlijk zeggen, mocht ik een nederlandse handgeschakelde Facelift S8 D2 tegenkomen dan is de keuze zo gemaakt, maarja er rijden er maar een paar van rond in NL.

Ik heb het niet verteld in dit topic omdat de kans is dat ik het ga doen minimaal is, maar ik heb offerte's liggen voor een gloednieuwe Renault Talisman 160pk diesel, Renault Megane Estate GT TCE205 en de Kia Optima Sportswagen diesel, eventueel kies ik één van die 3 en zet ik er inderdaad een speel auto ernaast (volvo 960 met T6 swap of een opgefokte Audi 200), maarja zit ik weer met auto's wisselen, ook zijn dan mijn belangrijkste eisen aan een auto gesplit in 2 auto's, voelt voor mij dan aan als half werk.

[..]

Ja, al is het niet slim, maar ik ben gewoon verslaafd aan de duw in mijn rug, dus dichtslibben zal niet gebeuren.

misschien ben ik gewoon bang om de stap naar Diesel te maken omdat ik gewoon super veel rijdt en niet al te zuinig ben op de motor (wel netjes opwarmen uiteraard), dan bedenk ik alweer horror stories dat ik pomp, verstuiver en DPF gezeik om de oren krijg.

misschien nog een puntje, diesel is voor mij nog onbekend gebied, LPG en Benzine motoren ben ik erg goed bekend met de werking, hell ik tune die dingen zelf, diagnose van storingen is ook meestal first time right bij zulke motoren, diesel heb ik nog geen kaas van gegeten wat sleutelen en troubleshooten betreft.
Pfff, zo een S8 D2 is ook wel echt één van mijn favorieten (en dan meteen een S4 B6 Avant ook). Tijdloos mooi model! Net als een BMW E38 overigens.

Hmm zo een een nieuwe auto is ook weg fijn. Ik heb zelf een Talisman dCi 110pk en Mégane dCi 110pk gereden. Allebei gewoon fijne auto's, maar totaal niet vergelijkbaar met wat je nu gewend bent (qua vermogen). Een vriend van me heeft de Talisman maar is er niet heel erg over te spreken (had daarvoor een F30 320d). Als ik zo je berichten kijk heb je wel echt een autohart en dan denk ik dat je snel bent uitgekeken op die auto's. de TCE205 is dan nog wel leuk denk ik. Of nog even wachten tot er een echte RS komt, al zal die waarschijnlijk niet als Estate komen.

Als je zoveel ervaring hebt met LPG en veel kennis er over hebt, waarom dan overstappen naar een diesel? Ik reed hiervoor ook diesel en vind het nog steeds hele fijne blokken (zeker als je meer dan 4-cilinders hebt). Maar ben nu toch wel om wat betreft LPG. De 540i is echt heel betaalbaar geworden daardoor en dat geluid van een V8.. Tja, daar kan maar weinig tegenop! Denk ook dat je beter de wat oudere auto's kunt nemen qua betrouwbaarheid. Lees toch geregeld problemen (buiten de motor om) in de Facebook groepen die ik volg (Volvo en BMW). Dan ben ik toch weer blij dat mijn E34 nog vrij simpel is.
pi_171215802
Na lang wikken en wegen toch besloten de V70 te houden, ik ga er nog wel wat aan doen:
* vanaf de 3 inch downpipe met 2.5 inch naar achteren werken.
* Chippen (ik pak zelf de ME7 boeken erbij en ga zelf aan de slag)
* Morimoto HID projectoren inbouwen. (voor de kenners, de Mini D2S)
* indien Turbo wat speling heeft ga ik een 19T of een K24 erop klappen.
* alle rubbers vervangen van carterpan/oliepomp.

en dan doorrijden net zo lang tot het blok poef zegt.
life happens while you're pusing the throttle.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 10:55:54 #36
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_171216405
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:19 schreef eXplorer1 het volgende:
Na lang wikken en wegen toch besloten de V70 te houden, ik ga er nog wel wat aan doen:
* vanaf de 3 inch downpipe met 2.5 inch naar achteren werken.
* Chippen (ik pak zelf de ME7 boeken erbij en ga zelf aan de slag)
* Morimoto HID projectoren inbouwen. (voor de kenners, de Mini D2S)
* indien Turbo wat speling heeft ga ik een 19T of een K24 erop klappen.
* alle rubbers vervangen van carterpan/oliepomp.

en dan doorrijden net zo lang tot het blok poef zegt.
Ben geen Mini D2S kenner, maar lijkt mij de juiste keuze. :P
#ivorytowerlivesmatter
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')