abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170678237
registreer om deze reclame te verbergen
Heren,

ik zit de laatste weken c.q. maanden te twijfelen om mijn MY2001 V70N T5 op LPG weg te doen, ik begin hem een beetje gedateerd te vinden en ik wil "denk ik" iets nieuws.

gegevens van de T5:
Gekocht met 310.000KM, nu één jaar later 425.000 erop staan.
Gekocht op benzine en LPG laten inbouwen
Geen storingen gehad in deze periode (muv keerring lek)

wel veel onderhoud gedaan afgelopen maanden, namelijk, ik heb de schokbrekers rondom, subframe rubbers, draagarmen, spoorstangen, aandrijfassen, toplagers, remmerij, alle bobine's, gasklephuis en nog wat kleine dingen vervangen, niet zozeer omdat het allemaal rot was maar om de originele ride quality terug te krijgen en deels preventief.

ik zit nu te twijfelen om hem te vervangen voor één van de auto's vermeldt in de TT, eisen zijn het volgende:
* Diesel
* grote station
* minimaal tussen 200 en 300 PK (ongechipt)

kom je eigenlijk automatisch uit op die 3 auto's, mijn budget is max 6000 ex inruil (ivm huis kopen straks).

wat houdt mij tegen? afgezien van afschrijving zullen die 3 auto's toch iets duurder rijden per kilometer dan mijn T5 op lpg, ik houd rekening met een verbruik van 1 op 10 maximaal (mijn T5 doet 1 op 7/8), ook de bekende problemen houden mij tegen om één van die auto's te scoren zijnde:

* S211 320CDI: Brake By Wire (SBC), als die kapot gaat, en die gaat kapot ben je zomaar 1200-1500 euro verder, je kan éénmaal resetten maar vlak daarna ben je toch aan de beurt, Airmatic is ook prijzig als die besluit te overlijden, de 6 in lijn schijnt een stuk betrouwbaarder te wezen dan de V6. (@SD, heb jij al die SBC storing voor je voeten gehad of is de pomp al vervangen bij jouw W211?)

* A6 C6 3.0TDI: Distributieketting geleiders zijn gemaakt van happy meal plastic, als de auto niet de nieuwe versie gekregen heeft staat mij een dure reparatie te wachten vroeg of laat, kan ik eventueel zelf maken maar is een giga operatie als ik het goed lees, lekkende/overlijdende verstuivers is ook een duur dingetje wat vaak voorkomt.

* Bmw E60/E61 530D: interieur staat mij tegen, lekkende/overlijdende verstuivers en scheur in je uitlaatspruitstuk is ook een ding bij dit model maar schijnt voor de rest relatief foolproof te zijn.

Na heel veel denken en rekenen ben ik er nog niet uit, wellicht kunnen jullie mij helpen een knoop door te hakken, houden of één van deze 3 auto's scoren?
life happens while you're pusing the throttle.
  donderdag 4 mei 2017 @ 12:36:35 #2
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170679125
Wat heb je uitgegeven totaal aan die V70? En wat is die nog waard?
pi_170680764
Hoewel je veel hebt gereden in een jaar heb je ook veel aan onderhoud betaald. Mij lijkt het het beste om daarmee door te rijden, je weet nu wat je hebt.
  donderdag 4 mei 2017 @ 13:32:40 #4
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_170680774
registreer om deze reclame te verbergen
Waarom zou je die Volvo weg doen? Ga je veel geld op verliezen want je krijgt er niks voor terug
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_170681976
Ik heb nu totaal 4250¤ uitgegeven inclusief aanschaf van de auto.

Inruil zal waarschijnlijk 2000 opleveren, verkopen Max 3000 schat ik.
life happens while you're pusing the throttle.
  donderdag 4 mei 2017 @ 14:47:49 #6
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170682552
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:22 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik heb nu totaal 4250¤ uitgegeven inclusief aanschaf van de auto.

Inruil zal waarschijnlijk 2000 opleveren, verkopen Max 3000 schat ik.
Plus dat de auto die je terug koopt wellicht niet zo goed onderhouden is als die V70
pi_170682577
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:47 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Plus dat de auto die je terug koopt wellicht niet zo goed onderhouden is.
Dat is ook een van de dingen waar ik aan denk, verstand roept auto houden maar mijn hart roept anders.

EDIT: ik proef dat de mening van een ieder hier neigt naar het houden van de V70, misschien is dat toch slim, chippen naar 310pk (3 inch downpipe zit er al op) en dan maar doorrijden tot hij plof zegt.

[ Bericht 15% gewijzigd door eXplorer1 op 04-05-2017 15:23:25 ]
life happens while you're pusing the throttle.
  donderdag 4 mei 2017 @ 15:37:15 #8
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_170683679
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:48 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Dat is ook een van de dingen waar ik aan denk, verstand roept auto houden maar mijn hart roept anders.

EDIT: ik proef dat de mening van een ieder hier neigt naar het houden van de V70, misschien is dat toch slim, chippen naar 310pk (3 inch downpipe zit er al op) en dan maar doorrijden tot hij plof zegt.
En dan een fris blok er in en door.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 4 mei 2017 @ 15:42:14 #9
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170683796
Een oud speeltje ernaast?

Er zijn trouwens nog wel meer mbt jouw eisen...

VW Passat, Skoda Octavia, Saab 9-5, Opel Insignia, Subaru Legacy, Alfa Romeo 159
etc..

[ Bericht 76% gewijzigd door Zolderkamer op 04-05-2017 15:55:08 ]
pi_170685325
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:22 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik heb nu totaal 4250¤ uitgegeven inclusief aanschaf van de auto.

Inruil zal waarschijnlijk 2000 opleveren, verkopen Max 3000 schat ik.
Inclusief LPG installatie? Koopje! Zou 'm lekker tunen als je wil en doorblazen. Of een V70R op LPG..
  donderdag 4 mei 2017 @ 17:01:15 #11
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170685436
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:48 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Dat is ook een van de dingen waar ik aan denk, verstand roept auto houden maar mijn hart roept anders.

EDIT: ik proef dat de mening van een ieder hier neigt naar het houden van de V70, misschien is dat toch slim, chippen naar 310pk (3 inch downpipe zit er al op) en dan maar doorrijden tot hij plof zegt.
Zeker als je aangeeft binnenkort een huis te willen gaan kopen ja. Dan vliegt het geld je portemonnee uit aan allerlei randzaken waar je niet aan gedacht had.

Ik zou ook het liefst morgen mijn 1.6 308sw inruilen voor een GT uitvoering, maja eerst maar eens deze afbetalen er staat nog geeneens 30K op de teller.
pi_170686808
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:07 schreef eXplorer1 het volgende:
Heren,

ik zit de laatste weken c.q. maanden te twijfelen om mijn MY2001 V70N T5 op LPG weg te doen, ik begin hem een beetje gedateerd te vinden en ik wil "denk ik" iets nieuws.

gegevens van de T5:
Gekocht met 310.000KM, nu één jaar later 425.000 erop staan.
Gekocht op benzine en LPG laten inbouwen
Geen storingen gehad in deze periode (muv keerring lek)

wel veel onderhoud gedaan afgelopen maanden, namelijk, ik heb de schokbrekers rondom, subframe rubbers, draagarmen, spoorstangen, aandrijfassen, toplagers, remmerij, alle bobine's, gasklephuis en nog wat kleine dingen vervangen, niet zozeer omdat het allemaal rot was maar om de originele ride quality terug te krijgen en deels preventief.

ik zit nu te twijfelen om hem te vervangen voor één van de auto's vermeldt in de TT, eisen zijn het volgende:
* Diesel
* grote station
* minimaal tussen 200 en 300 PK (ongechipt)

kom je eigenlijk automatisch uit op die 3 auto's, mijn budget is max 6000 ex inruil (ivm huis kopen straks).

wat houdt mij tegen? afgezien van afschrijving zullen die 3 auto's toch iets duurder rijden per kilometer dan mijn T5 op lpg, ik houd rekening met een verbruik van 1 op 10 maximaal (mijn T5 doet 1 op 7/8), ook de bekende problemen houden mij tegen om één van die auto's te scoren zijnde:

* S211 320CDI: Brake By Wire (SBC), als die kapot gaat, en die gaat kapot ben je zomaar 1200-1500 euro verder, je kan éénmaal resetten maar vlak daarna ben je toch aan de beurt, Airmatic is ook prijzig als die besluit te overlijden, de 6 in lijn schijnt een stuk betrouwbaarder te wezen dan de V6. (@SD, heb jij al die SBC storing voor je voeten gehad of is de pomp al vervangen bij jouw W211?)

* A6 C6 3.0TDI: Distributieketting geleiders zijn gemaakt van happy meal plastic, als de auto niet de nieuwe versie gekregen heeft staat mij een dure reparatie te wachten vroeg of laat, kan ik eventueel zelf maken maar is een giga operatie als ik het goed lees, lekkende/overlijdende verstuivers is ook een duur dingetje wat vaak voorkomt.

* Bmw E60/E61 530D: interieur staat mij tegen, lekkende/overlijdende verstuivers en scheur in je uitlaatspruitstuk is ook een ding bij dit model maar schijnt voor de rest relatief foolproof te zijn.

Na heel veel denken en rekenen ben ik er nog niet uit, wellicht kunnen jullie mij helpen een knoop door te hakken, houden of één van deze 3 auto's scoren?
Ik heb geen 211, maar een bescheiden 203.

Na 2007 zit er een andere pomp in, die hebben het niet.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_170687736
Probleem bij de w211 is dat na 2006 echt bijna letterlijk alle problemen zijn opgelost en je hebt ook een vernieuwd uiterlijk. Ook interieur ziet er frisser uit. Maar bij de facelift heb je de inlijn 6 niet meer.

Je krijgt wel de V6 motor, op zich wel ok, maar volgens mij zwakke punten zijn de oliekoeler en de distributieketting en dat zijn vrij dure problemen om op te lossen.

BMW motor is wel probleemloos, gewoon gietijzeren blok met dikke kettingen vooraan. Enige waar je op moet letten is swirl flaps maar daar kan je gewoon van die blinde plaatjes op doen. En BMW heeft 6 bak, 6 inlijn w211 heeft een 5 bak. Alhoewel de Mercedes bak duidelijk veel sterker en betrouwbaarder is (MITS onderhoud gehad, en dat betekent eigenlijk iedere 60k een bakspoeling).
pi_170688511
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:07 schreef eXplorer1 het volgende:

Na heel veel denken en rekenen ben ik er nog niet uit, wellicht kunnen jullie mij helpen een knoop door te hakken, houden of één van deze 3 auto's scoren?
No-brainer; T5 houden. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  donderdag 4 mei 2017 @ 21:25:27 #15
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_170692058
T5 houden tot hij op is.

Die andere opties zijn auto's voor mensen die premium willen rijden maar het eigenlijk niet kunnen betalen ergo allochtonen en Oost-Europeanen. Oogt altijd zo karig.
pi_170695956
En een V8 op LPG? BMW E39 540i Touring bijvoorbeeld.
pi_170698243
Volvo houden.

Je hebt verschillende punten goed aangepakt en weet wat je aan de auto hebt. Kan makkelijk nog een ton bij qua km.
pi_170698623
De rationele keuze is de Volvo houden.
pi_170700830
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 16:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Inclusief LPG installatie? Koopje! Zou 'm lekker tunen als je wil en doorblazen. Of een V70R op LPG..
V70R (non AWD) vind ik overrated, met een chip ben ik al sneller dan een stock V70R, scheelt me zelfs dan nog een paar duizend in aanschaf, wil ik gewoon niet betalen voor de minimale perks van een R.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:00 schreef yup het volgende:
Probleem bij de w211 is dat na 2006 echt bijna letterlijk alle problemen zijn opgelost en je hebt ook een vernieuwd uiterlijk. Ook interieur ziet er frisser uit. Maar bij de facelift heb je de inlijn 6 niet meer.

Je krijgt wel de V6 motor, op zich wel ok, maar volgens mij zwakke punten zijn de oliekoeler en de distributieketting en dat zijn vrij dure problemen om op te lossen.

BMW motor is wel probleemloos, gewoon gietijzeren blok met dikke kettingen vooraan. Enige waar je op moet letten is swirl flaps maar daar kan je gewoon van die blinde plaatjes op doen. En BMW heeft 6 bak, 6 inlijn w211 heeft een 5 bak. Alhoewel de Mercedes bak duidelijk veel sterker en betrouwbaarder is (MITS onderhoud gehad, en dat betekent eigenlijk iedere 60k een bakspoeling).
Ik vind het interieur weer een beetje jammer ten opzichte van een A6 maar blijft een sterke kandidaat vanwege het foolproof blok.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 21:25 schreef RamboDirk het volgende:
T5 houden tot hij op is.

Die andere opties zijn auto's voor mensen die premium willen rijden maar het eigenlijk niet kunnen betalen ergo allochtonen en Oost-Europeanen. Oogt altijd zo karig.
geeft niet, die rijden een 2.0TDI of een trage FSI, ik pak dan gelijk de sterke diesels met alles erop en eraan.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 23:49 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
En een V8 op LPG? BMW E39 540i Touring bijvoorbeeld.
Heb ik een half jaartje geprobeerd (Audi S8 D2), met mijn rijstijl geen success, kickdown gebruik ik 10-15 keer per dag, gewoon omdat het kan, geen goede combi met het verbruik van een V8

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 08:41 schreef silenthill het volgende:
Volvo houden.

Je hebt verschillende punten goed aangepakt en weet wat je aan de auto hebt. Kan makkelijk nog een ton bij qua km.
dat zou je wel zeggen inderdaad, ik moet alleen nog alle olieringen onderin het carter vervangen, eigenlijk doodsoorzaak nummer 1 voor de 2.3 T5.

Bijna een ieder roept houden, ik denk dat ik hierbij mijn keuze gemaakt heb en hem houd :Y
life happens while you're pusing the throttle.
pi_170716656
Toch blijft mijn vraag staan:

Als je 100+k aan km's per jaar wegbeukt, dan kan je liever een dikke diesel rijden imho. Alleen al minder tanken lijkt me al fijner. Laten we zeggen voor het gemak dat je 10k per maand rijd. Dat is 2500 km per week. Het maakt een enorm verschil als je om de 400 km moet tanken of 1200 km met een dikke diesel (meestal hebben die dikke Duitse beesten enorme brandstoftanks, volgens mij rond de 70-80 liter).

Met zulke kilometrages zou ik toch zelf, persoonlijk op diesel overstappen of het nou financieel verstandig is of niet.
pi_170721965
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 11:09 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

V70R (non AWD) vind ik overrated, met een chip ben ik al sneller dan een stock V70R, scheelt me zelfs dan nog een paar duizend in aanschaf, wil ik gewoon niet betalen voor de minimale perks van een R.

[..]

Ik vind het interieur weer een beetje jammer ten opzichte van een A6 maar blijft een sterke kandidaat vanwege het foolproof blok.

[..]

geeft niet, die rijden een 2.0TDI of een trage FSI, ik pak dan gelijk de sterke diesels met alles erop en eraan.

[..]

Heb ik een half jaartje geprobeerd (Audi S8 D2), met mijn rijstijl geen success, kickdown gebruik ik 10-15 keer per dag, gewoon omdat het kan, geen goede combi met het verbruik van een V8

[..]

dat zou je wel zeggen inderdaad, ik moet alleen nog alle olieringen onderin het carter vervangen, eigenlijk doodsoorzaak nummer 1 voor de 2.3 T5.

Bijna een ieder roept houden, ik denk dat ik hierbij mijn keuze gemaakt heb en hem houd :Y
Ik bedoelde de V70N, maar die zijn nog wel prijzig natuurlijk.

Haha dat heb ik ook met de V8, maar het plezier is groot dus heb het er voorover.

Mag ik vragen wat je doet, dat je zoveel km rijdt? Ik heb vorig jaar voor werk zo een 140.000km gereden, maar ben dan ook int. koerier 😄

Wat betreeft actieradius is LPG inderdaad minder handig. Maar je kunt ook een extra tank plaatsen zodat je bijv. 100+ liter kunt tanken. Maar dan lever je wel in op bagageruimte. En als het moet kun je altijd door op benzine.
pi_170722118
Mijn ervaring met diesel is ook dat het verbruik niet gelijk explosief stijgt als je wat steviger rijdt. En minder vaak tanken, daarme heb je de enige twee voordelen gelijk gehad. Daarnaast alleen maar nadelen.

Je Volvo is van 2001? Dan is het nog leuk te verkopen als youngtimer voor een zzp'r, maar dat wordt wel snel minder.
.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 17:24:52 #23
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170728392
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 09:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ik bedoelde de V70N, maar die zijn nog wel prijzig natuurlijk.

Haha dat heb ik ook met de V8, maar het plezier is groot dus heb het er voorover.

Mag ik vragen wat je doet, dat je zoveel km rijdt? Ik heb vorig jaar voor werk zo een 140.000km gereden, maar ben dan ook int. koerier 😄

Wat betreeft actieradius is LPG inderdaad minder handig. Maar je kunt ook een extra tank plaatsen zodat je bijv. 100+ liter kunt tanken. Maar dan lever je wel in op bagageruimte. En als het moet kun je altijd door op benzine.
collega
  zaterdag 6 mei 2017 @ 21:08:01 #24
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_170732951
Jag XF Sportbrake 2.7 of 3.0 TDV6 :D
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  zondag 7 mei 2017 @ 13:21:20 #25
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170742547
T5 houden. Waarom zou je die trouwens in godnaam gaan chippen :')
pi_170756255
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 09:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ik bedoelde de V70N, maar die zijn nog wel prijzig natuurlijk.

Haha dat heb ik ook met de V8, maar het plezier is groot dus heb het er voorover.

Mag ik vragen wat je doet, dat je zoveel km rijdt? Ik heb vorig jaar voor werk zo een 140.000km gereden, maar ben dan ook int. koerier 😄

Wat betreeft actieradius is LPG inderdaad minder handig. Maar je kunt ook een extra tank plaatsen zodat je bijv. 100+ liter kunt tanken. Maar dan lever je wel in op bagageruimte. En als het moet kun je altijd door op benzine.
Ben nu voor een klant een IT PM op meerdere vestigingen, vriendin woont 130km bij mij vandaan en die zie ik ook 3, 4 of 5 keer per week, in mijn vrije tijd ook actief als DJ dus ja dan tikt het aan.

Ik heb al de V70N, niet de classic, die vind ik niks, of bedoelde je de V70NN?
wat betreft het tanken, zie hieronder.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 23:26 schreef yup het volgende:
Toch blijft mijn vraag staan:

Als je 100+k aan km's per jaar wegbeukt, dan kan je liever een dikke diesel rijden imho. Alleen al minder tanken lijkt me al fijner. Laten we zeggen voor het gemak dat je 10k per maand rijd. Dat is 2500 km per week. Het maakt een enorm verschil als je om de 400 km moet tanken of 1200 km met een dikke diesel (meestal hebben die dikke Duitse beesten enorme brandstoftanks, volgens mij rond de 70-80 liter).

Met zulke kilometrages zou ik toch zelf, persoonlijk op diesel overstappen of het nou financieel verstandig is of niet.
ik rijd 500KM op een tank LPG (70L onderbouw) (als ik een beetje normaal doe), vind ik opzich te doen.

het voordeel van 1000km rijden en dan pas moeten tanken snap ik, maar aan de andere kant weer grote kans op EGR, DPF en dat soort gezeik.

quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 13:21 schreef leolinedance het volgende:
T5 houden. Waarom zou je die trouwens in godnaam gaan chippen :')
Omdat het kan, bijna 60PK erbij, is toch leuk en rijdt dan net als een R (op de remmerij na).
life happens while you're pusing the throttle.
pi_170756356
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:24 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ben nu voor een klant een IT PM op meerdere vestigingen, vriendin woont 130km bij mij vandaan en die zie ik ook 3, 4 of 5 keer per week, in mijn vrije tijd ook actief als DJ dus ja dan tikt het aan.

Ik heb al de V70N, niet de classic, die vind ik niks, of bedoelde je de V70NN?
wat betreft het tanken, zie hieronder.

Nee bedoelde de N inderdaad, zag dat je die al rijdt. Maar dacht als je toch wat meer wilt dat de R dan een leuke is. AWD is met veel vermogen natuurlijk leuk + dat een R gewoon net even vetter er uit ziet.

18qtqxsa1o8hjjpg.jpg
pi_170756626
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:27 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Nee bedoelde de N inderdaad, zag dat je die al rijdt. Maar dacht als je toch wat meer wilt dat de R dan een leuke is. AWD is met veel vermogen natuurlijk leuk + dat een R gewoon net even vetter er uit ziet.

[ afbeelding ]
Ik ben een vreemde eend in de bijt, ik pak dan liever een T5 AWD handbak, en voor het geld wat ik over houd dan 3 inch uitlaat naar achteren werken, intercooler, stage 2 chip en een kado voor vrouwtjelief, vind ik leuker dan een boel geld neerklappen voor die R badge.

Ik vind de R van volvo niet verbazingwekkend ofsow, een AMG/M of een S van audi heb je meestal veel extra zooi erop, bij volvo heb je wat grotere remmen, andere turbo, uitlaatsierstukje en that's it (spoiler heb je meestal ook gewoon op de T5 en de D5 zitten).
life happens while you're pusing the throttle.
pi_170757372
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:34 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ik ben een vreemde eend in de bijt, ik pak dan liever een T5 AWD handbak, en voor het geld wat ik over houd dan 3 inch uitlaat naar achteren werken, intercooler, stage 2 chip en een kado voor vrouwtjelief, vind ik leuker dan een boel geld neerklappen voor die R badge.

Ik vind de R van volvo niet verbazingwekkend ofsow, een AMG/M of een S van audi heb je meestal veel extra zooi erop, bij volvo heb je wat grotere remmen, andere turbo, uitlaatsierstukje en that's it (spoiler heb je meestal ook gewoon op de T5 en de D5 zitten).
Niet vreemd natuurlijk, vind ik ook leuk haha. Maar ik houd juist ook van vette uitvoeringen en dan graag origineel. Dus gewoon een mooie nette (eventueel motorisch getunede) V70R vind ik wel ergggg mooi. En dan dat ingetogen vind ik ook wel mooi. Net als de wat oudere M5's bijvoorbeeld.

Maar goed ik zou lekker met de T5 doorrijden, vermogen genoeg! Je weet wat je hebt, cheap op LPG rijden en het geld in een huis stoppen. Offffff juist een speeltje er naast! Kleine hothatch ofzo. Zit ik zelf ook weleens aan te denken, alleen pak dan waarschijnlijk alsnog m'n 540i op LPG omdat dat heerlijk én goedkoper rijdt dan de meeste auto's op benzine!
pi_170793331
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:24 schreef eXplorer1 het volgende:

ik rijd 500KM op een tank LPG (70L onderbouw) (als ik een beetje normaal doe), vind ik opzich te doen.

het voordeel van 1000km rijden en dan pas moeten tanken snap ik, maar aan de andere kant weer grote kans op EGR, DPF en dat soort gezeik.

Nuancering: de 6 inlijn e320 heeft geen roetfilter gehad (misschien de latere bouwjaren ofzo?). De eerste types niet in ieder geval. Idem voor de E60 530d. Pijpjes naar beneden: geen roetfilter, rechte pijpen: roetiflter.

EGR zal wel meevallen met dat soort kilometerstanden, en je rijdt volgens mij behoorlijk hard, dan vervuild een EGR veel minder snel.

Denk dat het qua betrouwbaarheid echt vergelijkbaar zijn. Je hebt een LPG systeem dat is ook storingsgevoelig, diesel heeft storingsgevoelige delen (hogedruk pomp enzo).

Juist hoe jij de wagen gebruikt (heel veel lange afstanden) zal een diesel minder snel slijten.

Maar het punt blijft wel dat het gewoon (waarschijnlijk) goedkoper is om je huidige auto te behouden.
pi_170806467
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Niet vreemd natuurlijk, vind ik ook leuk haha. Maar ik houd juist ook van vette uitvoeringen en dan graag origineel. Dus gewoon een mooie nette (eventueel motorisch getunede) V70R vind ik wel ergggg mooi. En dan dat ingetogen vind ik ook wel mooi. Net als de wat oudere M5's bijvoorbeeld.

Maar goed ik zou lekker met de T5 doorrijden, vermogen genoeg! Je weet wat je hebt, cheap op LPG rijden en het geld in een huis stoppen. Offffff juist een speeltje er naast! Kleine hothatch ofzo. Zit ik zelf ook weleens aan te denken, alleen pak dan waarschijnlijk alsnog m'n 540i op LPG omdat dat heerlijk én goedkoper rijdt dan de meeste auto's op benzine!
Dat is waar, echter, ik begin het wat gedateerd te vinden (of ik ben die auto/platform gewoon zat).
moet eerlijk zeggen, mocht ik een nederlandse handgeschakelde Facelift S8 D2 tegenkomen dan is de keuze zo gemaakt, maarja er rijden er maar een paar van rond in NL.

Ik heb het niet verteld in dit topic omdat de kans is dat ik het ga doen minimaal is, maar ik heb offerte's liggen voor een gloednieuwe Renault Talisman 160pk diesel, Renault Megane Estate GT TCE205 en de Kia Optima Sportswagen diesel, eventueel kies ik één van die 3 en zet ik er inderdaad een speel auto ernaast (volvo 960 met T6 swap of een opgefokte Audi 200), maarja zit ik weer met auto's wisselen, ook zijn dan mijn belangrijkste eisen aan een auto gesplit in 2 auto's, voelt voor mij dan aan als half werk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 10:03 schreef yup het volgende:

[..]

Nuancering: de 6 inlijn e320 heeft geen roetfilter gehad (misschien de latere bouwjaren ofzo?). De eerste types niet in ieder geval. Idem voor de E60 530d. Pijpjes naar beneden: geen roetfilter, rechte pijpen: roetiflter.

EGR zal wel meevallen met dat soort kilometerstanden, en je rijdt volgens mij behoorlijk hard, dan vervuild een EGR veel minder snel.

Denk dat het qua betrouwbaarheid echt vergelijkbaar zijn. Je hebt een LPG systeem dat is ook storingsgevoelig, diesel heeft storingsgevoelige delen (hogedruk pomp enzo).

Juist hoe jij de wagen gebruikt (heel veel lange afstanden) zal een diesel minder snel slijten.

Maar het punt blijft wel dat het gewoon (waarschijnlijk) goedkoper is om je huidige auto te behouden.
Ja, al is het niet slim, maar ik ben gewoon verslaafd aan de duw in mijn rug, dus dichtslibben zal niet gebeuren.

misschien ben ik gewoon bang om de stap naar Diesel te maken omdat ik gewoon super veel rijdt en niet al te zuinig ben op de motor (wel netjes opwarmen uiteraard), dan bedenk ik alweer horror stories dat ik pomp, verstuiver en DPF gezeik om de oren krijg.

misschien nog een puntje, diesel is voor mij nog onbekend gebied, LPG en Benzine motoren ben ik erg goed bekend met de werking, hell ik tune die dingen zelf, diagnose van storingen is ook meestal first time right bij zulke motoren, diesel heb ik nog geen kaas van gegeten wat sleutelen en troubleshooten betreft.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_170811549
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:38 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Dat is waar, echter, ik begin het wat gedateerd te vinden (of ik ben die auto/platform gewoon zat).
moet eerlijk zeggen, mocht ik een nederlandse handgeschakelde Facelift S8 D2 tegenkomen dan is de keuze zo gemaakt, maarja er rijden er maar een paar van rond in NL.

Ik heb het niet verteld in dit topic omdat de kans is dat ik het ga doen minimaal is, maar ik heb offerte's liggen voor een gloednieuwe Renault Talisman 160pk diesel, Renault Megane Estate GT TCE205 en de Kia Optima Sportswagen diesel, eventueel kies ik één van die 3 en zet ik er inderdaad een speel auto ernaast (volvo 960 met T6 swap of een opgefokte Audi 200), maarja zit ik weer met auto's wisselen, ook zijn dan mijn belangrijkste eisen aan een auto gesplit in 2 auto's, voelt voor mij dan aan als half werk.

[..]

Ja, al is het niet slim, maar ik ben gewoon verslaafd aan de duw in mijn rug, dus dichtslibben zal niet gebeuren.

misschien ben ik gewoon bang om de stap naar Diesel te maken omdat ik gewoon super veel rijdt en niet al te zuinig ben op de motor (wel netjes opwarmen uiteraard), dan bedenk ik alweer horror stories dat ik pomp, verstuiver en DPF gezeik om de oren krijg.

misschien nog een puntje, diesel is voor mij nog onbekend gebied, LPG en Benzine motoren ben ik erg goed bekend met de werking, hell ik tune die dingen zelf, diagnose van storingen is ook meestal first time right bij zulke motoren, diesel heb ik nog geen kaas van gegeten wat sleutelen en troubleshooten betreft.
Heb je ze allemaal al gereden? dat is toch vaak wat de doorslag geeft.. niet alleen de motor, maar het interieur, de zit, de ergonomie enzo.. ik kan me behoorlijk ergeren aan knoppies die niet op de plek zitten waar je ze wilt hebben enzo..

de 320 CDi is wel een heel lekkere motor hoor..
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_170812165
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 21:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Heb je ze allemaal al gereden? dat is toch vaak wat de doorslag geeft.. niet alleen de motor, maar het interieur, de zit, de ergonomie enzo.. ik kan me behoorlijk ergeren aan knoppies die niet op de plek zitten waar je ze wilt hebben enzo..

de 320 CDi is wel een heel lekkere motor hoor..
Daar ben ik dus bang voor, volgens mij als ik een rondje rijd in die W211 320cdi dan slaat mijn autofiele hart als een debiel en neem ik hem gelijk mee zonder te twijfelen :')

het zien van het interieur doet mij al zoiets hebben van opflikkeren met die V70 en die W211 scoren 8)7
life happens while you're pusing the throttle.
pi_170820645
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:38 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Dat is waar, echter, ik begin het wat gedateerd te vinden (of ik ben die auto/platform gewoon zat).
moet eerlijk zeggen, mocht ik een nederlandse handgeschakelde Facelift S8 D2 tegenkomen dan is de keuze zo gemaakt, maarja er rijden er maar een paar van rond in NL.

Ik heb het niet verteld in dit topic omdat de kans is dat ik het ga doen minimaal is, maar ik heb offerte's liggen voor een gloednieuwe Renault Talisman 160pk diesel, Renault Megane Estate GT TCE205 en de Kia Optima Sportswagen diesel, eventueel kies ik één van die 3 en zet ik er inderdaad een speel auto ernaast (volvo 960 met T6 swap of een opgefokte Audi 200), maarja zit ik weer met auto's wisselen, ook zijn dan mijn belangrijkste eisen aan een auto gesplit in 2 auto's, voelt voor mij dan aan als half werk.

[..]

Ja, al is het niet slim, maar ik ben gewoon verslaafd aan de duw in mijn rug, dus dichtslibben zal niet gebeuren.

misschien ben ik gewoon bang om de stap naar Diesel te maken omdat ik gewoon super veel rijdt en niet al te zuinig ben op de motor (wel netjes opwarmen uiteraard), dan bedenk ik alweer horror stories dat ik pomp, verstuiver en DPF gezeik om de oren krijg.

misschien nog een puntje, diesel is voor mij nog onbekend gebied, LPG en Benzine motoren ben ik erg goed bekend met de werking, hell ik tune die dingen zelf, diagnose van storingen is ook meestal first time right bij zulke motoren, diesel heb ik nog geen kaas van gegeten wat sleutelen en troubleshooten betreft.
Pfff, zo een S8 D2 is ook wel echt één van mijn favorieten (en dan meteen een S4 B6 Avant ook). Tijdloos mooi model! Net als een BMW E38 overigens.

Hmm zo een een nieuwe auto is ook weg fijn. Ik heb zelf een Talisman dCi 110pk en Mégane dCi 110pk gereden. Allebei gewoon fijne auto's, maar totaal niet vergelijkbaar met wat je nu gewend bent (qua vermogen). Een vriend van me heeft de Talisman maar is er niet heel erg over te spreken (had daarvoor een F30 320d). Als ik zo je berichten kijk heb je wel echt een autohart en dan denk ik dat je snel bent uitgekeken op die auto's. de TCE205 is dan nog wel leuk denk ik. Of nog even wachten tot er een echte RS komt, al zal die waarschijnlijk niet als Estate komen.

Als je zoveel ervaring hebt met LPG en veel kennis er over hebt, waarom dan overstappen naar een diesel? Ik reed hiervoor ook diesel en vind het nog steeds hele fijne blokken (zeker als je meer dan 4-cilinders hebt). Maar ben nu toch wel om wat betreft LPG. De 540i is echt heel betaalbaar geworden daardoor en dat geluid van een V8.. Tja, daar kan maar weinig tegenop! Denk ook dat je beter de wat oudere auto's kunt nemen qua betrouwbaarheid. Lees toch geregeld problemen (buiten de motor om) in de Facebook groepen die ik volg (Volvo en BMW). Dan ben ik toch weer blij dat mijn E34 nog vrij simpel is.
pi_171215802
Na lang wikken en wegen toch besloten de V70 te houden, ik ga er nog wel wat aan doen:
* vanaf de 3 inch downpipe met 2.5 inch naar achteren werken.
* Chippen (ik pak zelf de ME7 boeken erbij en ga zelf aan de slag)
* Morimoto HID projectoren inbouwen. (voor de kenners, de Mini D2S)
* indien Turbo wat speling heeft ga ik een 19T of een K24 erop klappen.
* alle rubbers vervangen van carterpan/oliepomp.

en dan doorrijden net zo lang tot het blok poef zegt.
life happens while you're pusing the throttle.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 10:55:54 #36
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_171216405
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:19 schreef eXplorer1 het volgende:
Na lang wikken en wegen toch besloten de V70 te houden, ik ga er nog wel wat aan doen:
* vanaf de 3 inch downpipe met 2.5 inch naar achteren werken.
* Chippen (ik pak zelf de ME7 boeken erbij en ga zelf aan de slag)
* Morimoto HID projectoren inbouwen. (voor de kenners, de Mini D2S)
* indien Turbo wat speling heeft ga ik een 19T of een K24 erop klappen.
* alle rubbers vervangen van carterpan/oliepomp.

en dan doorrijden net zo lang tot het blok poef zegt.
Ben geen Mini D2S kenner, maar lijkt mij de juiste keuze. :P
#ivorytowerlivesmatter
pi_172510292
KICKERDEKICKKICK

Ik heb proefgereden in een A6 3.0 TDI uit 2005 (euro 4 zonder roetfilter) met 250k op de klok (sorry SD, geen 320cdi), vorig jaar volledigedistributie vervangen (ivm zwakke tensioners) en gevuld onderhoudsboekie.

maargoed het volgende laat mij twijfelen:
* betrouwbaarheid, een zegt perfect ander zegt drama.
* verbuik, ik hoop 1 op 11/12 te rijden (130kmh cruisen snelweg).
* mileuzones/wegenbelasting, wat gaat de toekomst brengen?
* angst voor gezeik met roetmeting en dat soort shit (dooie peperdure injectoren en gloeibougies enzo)

wie kan mij helpen om de beslissing door te hakken, prijs is goed en houdt mij niet tegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door eXplorer1 op 18-07-2017 19:15:28 ]
life happens while you're pusing the throttle.
pi_172511002
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 19:09 schreef eXplorer1 het volgende:
KICKERDEKICKKICK

Ik heb proefgereden in een A6 3.0 TDI uit 2005 (euro 4 zonder roetfilter) met 250k op de klok (sorry SD, geen 320cdi), vorig jaar volledigedistributie vervangen (ivm zwakke tensioners) en gevuld onderhoudsboekie.

maargoed het volgende laat mij twijfelen:
* betrouwbaarheid, een zegt perfect ander zegt drama.
* verbuik, ik hoop 1 op 11/12 te rijden (130kmh cruisen snelweg).
* mileuzones/wegenbelasting, wat gaat de toekomst brengen?
* angst voor gezeik met roetmeting en dat soort shit (dooie peperdure injectoren en gloeibougies enzo)

wie kan mij helpen om de beslissing door te hakken, prijs is goed en houdt mij niet tegen.
ik heb vorige week een beetje spielerei gemacht met zo'n ding, en die ging mooi voor gaas boven de 180-200 8-)
Torque makes life easy.
Team Jean
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:06:23 #39
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172511660
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:19 schreef eXplorer1 het volgende:
Na lang wikken en wegen toch besloten de V70 te houden, ik ga er nog wel wat aan doen:
* vanaf de 3 inch downpipe met 2.5 inch naar achteren werken.
* Chippen (ik pak zelf de ME7 boeken erbij en ga zelf aan de slag)
* Morimoto HID projectoren inbouwen. (voor de kenners, de Mini D2S)
* indien Turbo wat speling heeft ga ik een 19T of een K24 erop klappen.
* alle rubbers vervangen van carterpan/oliepomp.

en dan doorrijden net zo lang tot het blok poef zegt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 19:09 schreef eXplorer1 het volgende:

wie kan mij helpen om de beslissing door te hakken, prijs is goed en houdt mij niet tegen.
:')

Ach als je toch geld teveel hebt.. waar maak je je dan druk om als er een paar duizend in moet..
Betrouwbaarheid is dus niet van belang..
Milieuzones in de toekomst ook niet, want dan is die auto allang weer weg..
En groot onderhoud kun je ook wel betalen.. anders deed je die Volvo niet zo makkelijk weg..

Gewoon doen dus..
Je komt vanzelf weer terug bij Volvo..
pi_172512194
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 19:09 schreef eXplorer1 het volgende:
KICKERDEKICKKICK

Ik heb proefgereden in een A6 3.0 TDI uit 2005 (euro 4 zonder roetfilter) met 250k op de klok (sorry SD, geen 320cdi), vorig jaar volledigedistributie vervangen (ivm zwakke tensioners) en gevuld onderhoudsboekie.

maargoed het volgende laat mij twijfelen:
* betrouwbaarheid, een zegt perfect ander zegt drama.
* verbuik, ik hoop 1 op 11/12 te rijden (130kmh cruisen snelweg).
* mileuzones/wegenbelasting, wat gaat de toekomst brengen?
* angst voor gezeik met roetmeting en dat soort shit (dooie peperdure injectoren en gloeibougies enzo)

wie kan mij helpen om de beslissing door te hakken, prijs is goed en houdt mij niet tegen.
Betrouwbaarheid bij een 12 jr oude a6 3.0 tdi is alleen perfect als je hem in de garage laat staan. In alle andere gevallen kan het snel richting drama gaan. Naast het feit dat de audi het duurste reguliere onderhoud heeft van alle autos die je noemt kan je bij die km stand ook te maken krijgen met injectoren/brandstofpomp of automaat problemen. Word je denk ik niet blij van en de kans is vrij groot dat je er mee te maken krijgt.

Verbruik 1 op 12 is te doen.

Milieuzones zou ik me niet druk om maken.

Ik zou zeggen niet doen. Uit het lijstje wat jij noemt zou ik voor een e60 530d gaan. Rijdt beter dan de audi, kwalitatief beter en minder duur in onderhoud.
pi_172517630
A6 gekocht, E60 530D vond ik technisch een sterke concurrent, het interieur echter een stuk minder.

let's see what this will bring :7
life happens while you're pusing the throttle.
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 00:50:13 #42
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172518419
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:38 schreef eXplorer1 het volgende:
A6 gekocht, E60 530D vond ik technisch een sterke concurrent, het interieur echter een stuk minder.

let's see what this will bring :7
Toch smaak blijkbaar, maar van die vag meuk was ik heel ver weg gebleven :X
Het zwakste punt is al aangepakt zeg je, gelukkig. Desondanks heb ik vaker 3.0 tdis gezien waarvan de verstuivers er vroeg mee ophielden (waren wel jonge als in een van de eerste versies) en zelfs een waarvan de krukaslagers eruit lagen na nog geen ton, zonder enige aanleiding.

Maar ik hoop dat je er veel plezier van hebt en zelf geen problemen gaat krijgen. Het is verder wel een fijn torretje die goed reageert op tjippon. Chassis heeft niet echt problemen volgens mij. Dus zolang de motor goed is, gaan met die banaan

[ Bericht 10% gewijzigd door Straatcommando. op 19-07-2017 00:57:14 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 19 juli 2017 @ 00:54:06 #43
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172518446
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Toch smaak blijkbaar, maar van die vag meuk was ik heel ver weg gebleven :X
Top auto man! Misschien moet je er ook eens in rijden, is fantastisch.
Veel plezier ermee TS ^O^
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 00:54:59 #44
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172518449
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Top auto man! Misschien moet je er ook eens in rijden, is fantastisch.
Veel plezier ermee TS ^O^
Ik weet hoe ze rijden, maar dat iets leuk rijdt betekent niet dat het ook kwalitatief allemaal even goed is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 19 juli 2017 @ 00:55:44 #45
38065 MaGNeT
fretjes.nl - levensgevaarlijk
pi_172518455
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 21:25 schreef RamboDirk het volgende:

T5 houden tot hij op is.

Dan koopt TS nooit weer een andere auto :P
bekijk mijn gevaarlijke huisdieren in actie op http://www.fretjes.nl
  woensdag 19 juli 2017 @ 00:57:24 #46
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172518471
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik weet hoe ze rijden, maar dat iets leuk rijdt betekent niet dat het ook kwalitatief allemaal even goed is.
Wat is er mis mee dan?
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 00:58:26 #47
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172518479
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:57 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat is er mis mee dan?
Wat ik zeg. In de garage waar ik werkte paar van die dingen op de brug gehad toen ze nieuw of vrij nieuw waren en er was nog redelijk wat gezeik met de motoren van de eerste lichting. Waaronder ook de distributie. Daarnaast is PON pure ongewenste celdeling als het aankomt op coulance en garantie.

T zit m vooral in de motor. Het is geen Mercedes die roest :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_172519375
Zou het leven van de injectors verlengd kunnen worden door altijd Ultimate oid te tanken? Zitten toch reinigers in en componenten om de verbranding te verbeteren.

Dikke bak trouwens, ouwe. Gefeliciteerd.
.
pi_172519446
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 07:08 schreef Fer het volgende:
Zou het leven van de injectors verlengd kunnen worden door altijd Ultimate oid te tanken? Zitten toch reinigers in en componenten om de verbranding te verbeteren.

Dikke bak trouwens, ouwe. Gefeliciteerd.
Ultimate hoeft niet, maar het scheelt wel of je goedkope Tinq bagger tankt of een lekker Shell of Esso sapje.. Mijn auto wordt erg sjaggerijnig als ik er troep in gooi. Hier in Germanië tank ik standaard goed spul, want dat is hier net zo duur als troep in NL.. Soms een tankje V erin, maar om de een of andere reden is dat hier weer wél gewoon duur-duur.
Volgens mijn merkspecialist help je met die goedkope brandstofjes van witte- en pricefighter pompen idd met een redelijke noodgang je injectoren om zeep.
Torque makes life easy.
Team Jean
  woensdag 19 juli 2017 @ 09:59:02 #50
38065 MaGNeT
fretjes.nl - levensgevaarlijk
pi_172520889
-

[ Bericht 100% gewijzigd door MaGNeT op 19-07-2017 09:59:29 ]
bekijk mijn gevaarlijke huisdieren in actie op http://www.fretjes.nl
  woensdag 19 juli 2017 @ 09:59:22 #51
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172520891
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 07:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ultimate hoeft niet, maar het scheelt wel of je goedkope Tinq bagger tankt of een lekker Shell of Esso sapje.. Mijn auto wordt erg sjaggerijnig als ik er troep in gooi. Hier in Germanië tank ik standaard goed spul, want dat is hier net zo duur als troep in NL.. Soms een tankje V erin, maar om de een of andere reden is dat hier weer wél gewoon duur-duur.
Volgens mijn merkspecialist help je met die goedkope brandstofjes van witte- en pricefighter pompen idd met een redelijke noodgang je injectoren om zeep.
Dat heeft niets met merken te maken maar met de hoeveelheid bijgemengd ethanol.. v power heeft iig 5 % of meer.. etc
Ik ontwijk het spul zoveel mogelijk..

http://www.gerritspeek.nl(...)-octaan-ethanol.html
pi_172521017
Ethanol in diesel?

Anyway, hier in het westen komt ieder geval de benzine van alle tankstations uit een enkel depot in Westpoort. En dan wordt er per merk de eigen toevoeging bijgemengt bij het tankstation. Het verhaal is dat Tinq/Tango alleen de basis 95 nemen en de merken huh toevoeging.

Overigens kan een toevoeging heel goed vuil vasthouden of oplossen ter voorkoming van vuilafzetting/ophoping in het systeem.

Ik heb zelf een tijdje consequent Ultimate diesel getankt, tot de werkgever het ons verbood. Merkte daarna wel iets minder power in de lage toeren, het stuk waar de turbo moest oppakken. Iets minder soepel zeg maar.
.
  woensdag 19 juli 2017 @ 10:14:42 #53
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172521135
Ohja.. het is nog vroeg enzo.. Alleen het deel van mn hersenen die SD willen pesten zijn wakker.. Das een soort basisbehoefte blijkbaar.. o|O

Verder: ethanol trekt water aan...(hygroscopisch) en bij diesel word overal verplicht een deel biodiesel bijgemengd.. Waarom een deel? Omdat de problemen anders zo groot worden dat je auto vind dat je maar moet gaan lopen..
pi_172524738
thx voor de felicitaties!

als het goed is hoef ik geen zorgen te maken om de injectoren, foute batch zit er niet (meer) in, even kap eraf gejankt en gekeken namelijk.

desalniettemin zet ik 3k vast voor onvoorzien gebagger, maar gezien het feit dat boekie gevuld is en van eerste eigenaar verwacht ik niet al teveel gezeik.

Edit: smaak is subjectief he, W211 en A6 4F (C6) vind ik gewoon erg gaaf en E60 gewoon totaal niet, maarja smaken verschillen he.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_172525195
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:14 schreef Zolderkamer het volgende:
Ohja.. het is nog vroeg enzo.. Alleen het deel van mn hersenen die SD willen pesten zijn wakker.. Das een soort basisbehoefte blijkbaar.. o|O

Verder: ethanol trekt water aan...(hygroscopisch) en bij diesel word overal verplicht een deel biodiesel bijgemengd.. Waarom een deel? Omdat de problemen anders zo groot worden dat je auto vind dat je maar moet gaan lopen..
Hehehe, voortaan eerst effe genoeg koffie laaien dan _O-

Biodiesel maakt idd plantjes in je tank, leidingen en filters, maar je ontkomt er niet aan.
Torque makes life easy.
Team Jean
  woensdag 19 juli 2017 @ 15:18:24 #56
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_172527910
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:14 schreef Zolderkamer het volgende:
Ohja.. het is nog vroeg enzo.. Alleen het deel van mn hersenen die SD willen pesten zijn wakker.. Das een soort basisbehoefte blijkbaar.. o|O

Verder: ethanol trekt water aan...(hygroscopisch) en bij diesel word overal verplicht een deel biodiesel bijgemengd.. Waarom een deel? Omdat de problemen anders zo groot worden dat je auto vind dat je maar moet gaan lopen..
Ethanol wil bij mijn weten ook nog wel aardig vervuilen. Ken iemand met een retesnelle S2 gemapt op E85 en die brand er eens in de zoveel tijd een tank 98 doorheen om alles schoon te branden.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_172560592
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:51 schreef eXplorer1 het volgende:
thx voor de felicitaties!

als het goed is hoef ik geen zorgen te maken om de injectoren, foute batch zit er niet (meer) in, even kap eraf gejankt en gekeken namelijk.

desalniettemin zet ik 3k vast voor onvoorzien gebagger, maar gezien het feit dat boekie gevuld is en van eerste eigenaar verwacht ik niet al teveel gezeik.

Edit: smaak is subjectief he, W211 en A6 4F (C6) vind ik gewoon erg gaaf en E60 gewoon totaal niet, maarja smaken verschillen he.
Heb je hem al trouwens? Meteen in laten pakken?
Torque makes life easy.
Team Jean
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 21:41:57 #58
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172561240
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:51 schreef eXplorer1 het volgende:
thx voor de felicitaties!

als het goed is hoef ik geen zorgen te maken om de injectoren, foute batch zit er niet (meer) in, even kap eraf gejankt en gekeken namelijk.

desalniettemin zet ik 3k vast voor onvoorzien gebagger, maar gezien het feit dat boekie gevuld is en van eerste eigenaar verwacht ik niet al teveel gezeik.

Edit: smaak is subjectief he, W211 en A6 4F (C6) vind ik gewoon erg gaaf en E60 gewoon totaal niet, maarja smaken verschillen he.
Het is dan ook gewoon een bazenbak met dikke diezzel, niks mis mee. :7
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_172576069
sQHutZf.jpg
JMLrtmX.jpg


Oud naast nieuw! A6 rijdt heerlijk, had niet verwacht dat het zóveel beter zou rijden dan een V70, behalve de soms wat omslachtige bediening nog geen minpunten ontdekt.

verbruik volgens BC 7.2L/100KM, nu 400 KM gereden, geloof er geen fuck van maar we zullen zien.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_172578734
Mooie bak hoor, nice ^O^

Ben benieuwd wat je gaat winnen met chippen. Wat doet 'ie nu standaard? Of ga je banken?

7.2/100 kan best hoor als je normaal doet.. Dat is mijn gemiddelde verbruik ook (in NL).
Torque makes life easy.
Team Jean
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 21:09:00 #61
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172583113
Verbruik klinkt redelijk plausibel inderdaad. Met een leuke off the shelf chip kom je een eind, maar jou kennende zou ik er wat milde mods op doen en hem dan laten mappen.

Je weet wel. Ander downpipeje en dat soort frutsels en dutsels :7 kan nog leuk klinken ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_172583256
Blijft een mooi model! C6 RS6 is nog steeds 1 van mijn favorieten 😬
pi_172586233
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Verbruik klinkt redelijk plausibel inderdaad. Met een leuke off the shelf chip kom je een eind, maar jou kennende zou ik er wat milde mods op doen en hem dan laten mappen.

Je weet wel. Ander downpipeje en dat soort frutsels en dutsels :7 kan nog leuk klinken ook.
Diesel V6, daar kan gewoon een dubbele rechte pijp onder.

.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 22:58:10 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172586463
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 22:50 schreef Fer het volgende:

[..]

Diesel V6, daar kan gewoon een dubbele rechte pijp onder.

Rij je er wel als een petjespauper bij met zo'n aftermarket uitlaat.
pi_172586711
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 22:50 schreef Fer het volgende:

[..]

Diesel V6, daar kan gewoon een dubbele rechte pijp onder.

Hoi Sjonnie :W

Onder een classy zakendiesel hang je geen open pijp.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_172586761
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 23:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hoi Sjonnie :W

Onder een classy zakendiesel hang je geen open pijp.
Tuurlijk wel, met een klep. Mag alleen open bij volgas/kickdown.
.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 00:36:58 #67
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172588851
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 23:07 schreef Fer het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, met een klep. Mag alleen open bij volgas/kickdown.
Nee :')
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')