Plus dat de auto die je terug koopt wellicht niet zo goed onderhouden is als die V70quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:22 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik heb nu totaal 4250¤ uitgegeven inclusief aanschaf van de auto.
Inruil zal waarschijnlijk 2000 opleveren, verkopen Max 3000 schat ik.
Dat is ook een van de dingen waar ik aan denk, verstand roept auto houden maar mijn hart roept anders.quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Plus dat de auto die je terug koopt wellicht niet zo goed onderhouden is.
En dan een fris blok er in en door.quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:48 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Dat is ook een van de dingen waar ik aan denk, verstand roept auto houden maar mijn hart roept anders.
EDIT: ik proef dat de mening van een ieder hier neigt naar het houden van de V70, misschien is dat toch slim, chippen naar 310pk (3 inch downpipe zit er al op) en dan maar doorrijden tot hij plof zegt.
Inclusief LPG installatie? Koopje! Zou 'm lekker tunen als je wil en doorblazen. Of een V70R op LPG..quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:22 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik heb nu totaal 4250¤ uitgegeven inclusief aanschaf van de auto.
Inruil zal waarschijnlijk 2000 opleveren, verkopen Max 3000 schat ik.
Zeker als je aangeeft binnenkort een huis te willen gaan kopen ja. Dan vliegt het geld je portemonnee uit aan allerlei randzaken waar je niet aan gedacht had.quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:48 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Dat is ook een van de dingen waar ik aan denk, verstand roept auto houden maar mijn hart roept anders.
EDIT: ik proef dat de mening van een ieder hier neigt naar het houden van de V70, misschien is dat toch slim, chippen naar 310pk (3 inch downpipe zit er al op) en dan maar doorrijden tot hij plof zegt.
Ik heb geen 211, maar een bescheiden 203.quote:Op donderdag 4 mei 2017 12:07 schreef eXplorer1 het volgende:
Heren,
ik zit de laatste weken c.q. maanden te twijfelen om mijn MY2001 V70N T5 op LPG weg te doen, ik begin hem een beetje gedateerd te vinden en ik wil "denk ik" iets nieuws.
gegevens van de T5:
Gekocht met 310.000KM, nu één jaar later 425.000 erop staan.
Gekocht op benzine en LPG laten inbouwen
Geen storingen gehad in deze periode (muv keerring lek)
wel veel onderhoud gedaan afgelopen maanden, namelijk, ik heb de schokbrekers rondom, subframe rubbers, draagarmen, spoorstangen, aandrijfassen, toplagers, remmerij, alle bobine's, gasklephuis en nog wat kleine dingen vervangen, niet zozeer omdat het allemaal rot was maar om de originele ride quality terug te krijgen en deels preventief.
ik zit nu te twijfelen om hem te vervangen voor één van de auto's vermeldt in de TT, eisen zijn het volgende:
* Diesel
* grote station
* minimaal tussen 200 en 300 PK (ongechipt)
kom je eigenlijk automatisch uit op die 3 auto's, mijn budget is max 6000 ex inruil (ivm huis kopen straks).
wat houdt mij tegen? afgezien van afschrijving zullen die 3 auto's toch iets duurder rijden per kilometer dan mijn T5 op lpg, ik houd rekening met een verbruik van 1 op 10 maximaal (mijn T5 doet 1 op 7/8), ook de bekende problemen houden mij tegen om één van die auto's te scoren zijnde:
* S211 320CDI: Brake By Wire (SBC), als die kapot gaat, en die gaat kapot ben je zomaar 1200-1500 euro verder, je kan éénmaal resetten maar vlak daarna ben je toch aan de beurt, Airmatic is ook prijzig als die besluit te overlijden, de 6 in lijn schijnt een stuk betrouwbaarder te wezen dan de V6. (@SD, heb jij al die SBC storing voor je voeten gehad of is de pomp al vervangen bij jouw W211?)
* A6 C6 3.0TDI: Distributieketting geleiders zijn gemaakt van happy meal plastic, als de auto niet de nieuwe versie gekregen heeft staat mij een dure reparatie te wachten vroeg of laat, kan ik eventueel zelf maken maar is een giga operatie als ik het goed lees, lekkende/overlijdende verstuivers is ook een duur dingetje wat vaak voorkomt.
* Bmw E60/E61 530D: interieur staat mij tegen, lekkende/overlijdende verstuivers en scheur in je uitlaatspruitstuk is ook een ding bij dit model maar schijnt voor de rest relatief foolproof te zijn.
Na heel veel denken en rekenen ben ik er nog niet uit, wellicht kunnen jullie mij helpen een knoop door te hakken, houden of één van deze 3 auto's scoren?
No-brainer; T5 houden.quote:Op donderdag 4 mei 2017 12:07 schreef eXplorer1 het volgende:
Na heel veel denken en rekenen ben ik er nog niet uit, wellicht kunnen jullie mij helpen een knoop door te hakken, houden of één van deze 3 auto's scoren?
V70R (non AWD) vind ik overrated, met een chip ben ik al sneller dan een stock V70R, scheelt me zelfs dan nog een paar duizend in aanschaf, wil ik gewoon niet betalen voor de minimale perks van een R.quote:Op donderdag 4 mei 2017 16:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Inclusief LPG installatie? Koopje! Zou 'm lekker tunen als je wil en doorblazen. Of een V70R op LPG..
Ik vind het interieur weer een beetje jammer ten opzichte van een A6 maar blijft een sterke kandidaat vanwege het foolproof blok.quote:Op donderdag 4 mei 2017 19:00 schreef yup het volgende:
Probleem bij de w211 is dat na 2006 echt bijna letterlijk alle problemen zijn opgelost en je hebt ook een vernieuwd uiterlijk. Ook interieur ziet er frisser uit. Maar bij de facelift heb je de inlijn 6 niet meer.
Je krijgt wel de V6 motor, op zich wel ok, maar volgens mij zwakke punten zijn de oliekoeler en de distributieketting en dat zijn vrij dure problemen om op te lossen.
BMW motor is wel probleemloos, gewoon gietijzeren blok met dikke kettingen vooraan. Enige waar je op moet letten is swirl flaps maar daar kan je gewoon van die blinde plaatjes op doen. En BMW heeft 6 bak, 6 inlijn w211 heeft een 5 bak. Alhoewel de Mercedes bak duidelijk veel sterker en betrouwbaarder is (MITS onderhoud gehad, en dat betekent eigenlijk iedere 60k een bakspoeling).
geeft niet, die rijden een 2.0TDI of een trage FSI, ik pak dan gelijk de sterke diesels met alles erop en eraan.quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:25 schreef RamboDirk het volgende:
T5 houden tot hij op is.
Die andere opties zijn auto's voor mensen die premium willen rijden maar het eigenlijk niet kunnen betalen ergo allochtonen en Oost-Europeanen. Oogt altijd zo karig.
Heb ik een half jaartje geprobeerd (Audi S8 D2), met mijn rijstijl geen success, kickdown gebruik ik 10-15 keer per dag, gewoon omdat het kan, geen goede combi met het verbruik van een V8quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:49 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
En een V8 op LPG? BMW E39 540i Touring bijvoorbeeld.
dat zou je wel zeggen inderdaad, ik moet alleen nog alle olieringen onderin het carter vervangen, eigenlijk doodsoorzaak nummer 1 voor de 2.3 T5.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 08:41 schreef silenthill het volgende:
Volvo houden.
Je hebt verschillende punten goed aangepakt en weet wat je aan de auto hebt. Kan makkelijk nog een ton bij qua km.
Ik bedoelde de V70N, maar die zijn nog wel prijzig natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:09 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
V70R (non AWD) vind ik overrated, met een chip ben ik al sneller dan een stock V70R, scheelt me zelfs dan nog een paar duizend in aanschaf, wil ik gewoon niet betalen voor de minimale perks van een R.
[..]
Ik vind het interieur weer een beetje jammer ten opzichte van een A6 maar blijft een sterke kandidaat vanwege het foolproof blok.
[..]
geeft niet, die rijden een 2.0TDI of een trage FSI, ik pak dan gelijk de sterke diesels met alles erop en eraan.
[..]
Heb ik een half jaartje geprobeerd (Audi S8 D2), met mijn rijstijl geen success, kickdown gebruik ik 10-15 keer per dag, gewoon omdat het kan, geen goede combi met het verbruik van een V8
[..]
dat zou je wel zeggen inderdaad, ik moet alleen nog alle olieringen onderin het carter vervangen, eigenlijk doodsoorzaak nummer 1 voor de 2.3 T5.
Bijna een ieder roept houden, ik denk dat ik hierbij mijn keuze gemaakt heb en hem houd
collegaquote:Op zaterdag 6 mei 2017 09:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik bedoelde de V70N, maar die zijn nog wel prijzig natuurlijk.
Haha dat heb ik ook met de V8, maar het plezier is groot dus heb het er voorover.
Mag ik vragen wat je doet, dat je zoveel km rijdt? Ik heb vorig jaar voor werk zo een 140.000km gereden, maar ben dan ook int. koerier 😄
Wat betreeft actieradius is LPG inderdaad minder handig. Maar je kunt ook een extra tank plaatsen zodat je bijv. 100+ liter kunt tanken. Maar dan lever je wel in op bagageruimte. En als het moet kun je altijd door op benzine.
Ben nu voor een klant een IT PM op meerdere vestigingen, vriendin woont 130km bij mij vandaan en die zie ik ook 3, 4 of 5 keer per week, in mijn vrije tijd ook actief als DJ dus ja dan tikt het aan.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 09:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik bedoelde de V70N, maar die zijn nog wel prijzig natuurlijk.
Haha dat heb ik ook met de V8, maar het plezier is groot dus heb het er voorover.
Mag ik vragen wat je doet, dat je zoveel km rijdt? Ik heb vorig jaar voor werk zo een 140.000km gereden, maar ben dan ook int. koerier 😄
Wat betreeft actieradius is LPG inderdaad minder handig. Maar je kunt ook een extra tank plaatsen zodat je bijv. 100+ liter kunt tanken. Maar dan lever je wel in op bagageruimte. En als het moet kun je altijd door op benzine.
ik rijd 500KM op een tank LPG (70L onderbouw) (als ik een beetje normaal doe), vind ik opzich te doen.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 23:26 schreef yup het volgende:
Toch blijft mijn vraag staan:
Als je 100+k aan km's per jaar wegbeukt, dan kan je liever een dikke diesel rijden imho. Alleen al minder tanken lijkt me al fijner. Laten we zeggen voor het gemak dat je 10k per maand rijd. Dat is 2500 km per week. Het maakt een enorm verschil als je om de 400 km moet tanken of 1200 km met een dikke diesel (meestal hebben die dikke Duitse beesten enorme brandstoftanks, volgens mij rond de 70-80 liter).
Met zulke kilometrages zou ik toch zelf, persoonlijk op diesel overstappen of het nou financieel verstandig is of niet.
Omdat het kan, bijna 60PK erbij, is toch leuk en rijdt dan net als een R (op de remmerij na).quote:Op zondag 7 mei 2017 13:21 schreef leolinedance het volgende:
T5 houden. Waarom zou je die trouwens in godnaam gaan chippen
Nee bedoelde de N inderdaad, zag dat je die al rijdt. Maar dacht als je toch wat meer wilt dat de R dan een leuke is. AWD is met veel vermogen natuurlijk leuk + dat een R gewoon net even vetter er uit ziet.quote:Op zondag 7 mei 2017 20:24 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ben nu voor een klant een IT PM op meerdere vestigingen, vriendin woont 130km bij mij vandaan en die zie ik ook 3, 4 of 5 keer per week, in mijn vrije tijd ook actief als DJ dus ja dan tikt het aan.
Ik heb al de V70N, niet de classic, die vind ik niks, of bedoelde je de V70NN?
wat betreft het tanken, zie hieronder.
Ik ben een vreemde eend in de bijt, ik pak dan liever een T5 AWD handbak, en voor het geld wat ik over houd dan 3 inch uitlaat naar achteren werken, intercooler, stage 2 chip en een kado voor vrouwtjelief, vind ik leuker dan een boel geld neerklappen voor die R badge.quote:Op zondag 7 mei 2017 20:27 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee bedoelde de N inderdaad, zag dat je die al rijdt. Maar dacht als je toch wat meer wilt dat de R dan een leuke is. AWD is met veel vermogen natuurlijk leuk + dat een R gewoon net even vetter er uit ziet.
[ afbeelding ]
Niet vreemd natuurlijk, vind ik ook leuk haha. Maar ik houd juist ook van vette uitvoeringen en dan graag origineel. Dus gewoon een mooie nette (eventueel motorisch getunede) V70R vind ik wel ergggg mooi. En dan dat ingetogen vind ik ook wel mooi. Net als de wat oudere M5's bijvoorbeeld.quote:Op zondag 7 mei 2017 20:34 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik ben een vreemde eend in de bijt, ik pak dan liever een T5 AWD handbak, en voor het geld wat ik over houd dan 3 inch uitlaat naar achteren werken, intercooler, stage 2 chip en een kado voor vrouwtjelief, vind ik leuker dan een boel geld neerklappen voor die R badge.
Ik vind de R van volvo niet verbazingwekkend ofsow, een AMG/M of een S van audi heb je meestal veel extra zooi erop, bij volvo heb je wat grotere remmen, andere turbo, uitlaatsierstukje en that's it (spoiler heb je meestal ook gewoon op de T5 en de D5 zitten).
Nuancering: de 6 inlijn e320 heeft geen roetfilter gehad (misschien de latere bouwjaren ofzo?). De eerste types niet in ieder geval. Idem voor de E60 530d. Pijpjes naar beneden: geen roetfilter, rechte pijpen: roetiflter.quote:Op zondag 7 mei 2017 20:24 schreef eXplorer1 het volgende:
ik rijd 500KM op een tank LPG (70L onderbouw) (als ik een beetje normaal doe), vind ik opzich te doen.
het voordeel van 1000km rijden en dan pas moeten tanken snap ik, maar aan de andere kant weer grote kans op EGR, DPF en dat soort gezeik.
Dat is waar, echter, ik begin het wat gedateerd te vinden (of ik ben die auto/platform gewoon zat).quote:Op zondag 7 mei 2017 20:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Niet vreemd natuurlijk, vind ik ook leuk haha. Maar ik houd juist ook van vette uitvoeringen en dan graag origineel. Dus gewoon een mooie nette (eventueel motorisch getunede) V70R vind ik wel ergggg mooi. En dan dat ingetogen vind ik ook wel mooi. Net als de wat oudere M5's bijvoorbeeld.
Maar goed ik zou lekker met de T5 doorrijden, vermogen genoeg! Je weet wat je hebt, cheap op LPG rijden en het geld in een huis stoppen. Offffff juist een speeltje er naast! Kleine hothatch ofzo. Zit ik zelf ook weleens aan te denken, alleen pak dan waarschijnlijk alsnog m'n 540i op LPG omdat dat heerlijk én goedkoper rijdt dan de meeste auto's op benzine!
Ja, al is het niet slim, maar ik ben gewoon verslaafd aan de duw in mijn rug, dus dichtslibben zal niet gebeuren.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 10:03 schreef yup het volgende:
[..]
Nuancering: de 6 inlijn e320 heeft geen roetfilter gehad (misschien de latere bouwjaren ofzo?). De eerste types niet in ieder geval. Idem voor de E60 530d. Pijpjes naar beneden: geen roetfilter, rechte pijpen: roetiflter.
EGR zal wel meevallen met dat soort kilometerstanden, en je rijdt volgens mij behoorlijk hard, dan vervuild een EGR veel minder snel.
Denk dat het qua betrouwbaarheid echt vergelijkbaar zijn. Je hebt een LPG systeem dat is ook storingsgevoelig, diesel heeft storingsgevoelige delen (hogedruk pomp enzo).
Juist hoe jij de wagen gebruikt (heel veel lange afstanden) zal een diesel minder snel slijten.
Maar het punt blijft wel dat het gewoon (waarschijnlijk) goedkoper is om je huidige auto te behouden.
Heb je ze allemaal al gereden? dat is toch vaak wat de doorslag geeft.. niet alleen de motor, maar het interieur, de zit, de ergonomie enzo.. ik kan me behoorlijk ergeren aan knoppies die niet op de plek zitten waar je ze wilt hebben enzo..quote:Op dinsdag 9 mei 2017 19:38 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Dat is waar, echter, ik begin het wat gedateerd te vinden (of ik ben die auto/platform gewoon zat).
moet eerlijk zeggen, mocht ik een nederlandse handgeschakelde Facelift S8 D2 tegenkomen dan is de keuze zo gemaakt, maarja er rijden er maar een paar van rond in NL.
Ik heb het niet verteld in dit topic omdat de kans is dat ik het ga doen minimaal is, maar ik heb offerte's liggen voor een gloednieuwe Renault Talisman 160pk diesel, Renault Megane Estate GT TCE205 en de Kia Optima Sportswagen diesel, eventueel kies ik één van die 3 en zet ik er inderdaad een speel auto ernaast (volvo 960 met T6 swap of een opgefokte Audi 200), maarja zit ik weer met auto's wisselen, ook zijn dan mijn belangrijkste eisen aan een auto gesplit in 2 auto's, voelt voor mij dan aan als half werk.
[..]
Ja, al is het niet slim, maar ik ben gewoon verslaafd aan de duw in mijn rug, dus dichtslibben zal niet gebeuren.
misschien ben ik gewoon bang om de stap naar Diesel te maken omdat ik gewoon super veel rijdt en niet al te zuinig ben op de motor (wel netjes opwarmen uiteraard), dan bedenk ik alweer horror stories dat ik pomp, verstuiver en DPF gezeik om de oren krijg.
misschien nog een puntje, diesel is voor mij nog onbekend gebied, LPG en Benzine motoren ben ik erg goed bekend met de werking, hell ik tune die dingen zelf, diagnose van storingen is ook meestal first time right bij zulke motoren, diesel heb ik nog geen kaas van gegeten wat sleutelen en troubleshooten betreft.
Daar ben ik dus bang voor, volgens mij als ik een rondje rijd in die W211 320cdi dan slaat mijn autofiele hart als een debiel en neem ik hem gelijk mee zonder te twijfelenquote:Op dinsdag 9 mei 2017 21:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heb je ze allemaal al gereden? dat is toch vaak wat de doorslag geeft.. niet alleen de motor, maar het interieur, de zit, de ergonomie enzo.. ik kan me behoorlijk ergeren aan knoppies die niet op de plek zitten waar je ze wilt hebben enzo..
de 320 CDi is wel een heel lekkere motor hoor..
Pfff, zo een S8 D2 is ook wel echt één van mijn favorieten (en dan meteen een S4 B6 Avant ook). Tijdloos mooi model! Net als een BMW E38 overigens.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 19:38 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Dat is waar, echter, ik begin het wat gedateerd te vinden (of ik ben die auto/platform gewoon zat).
moet eerlijk zeggen, mocht ik een nederlandse handgeschakelde Facelift S8 D2 tegenkomen dan is de keuze zo gemaakt, maarja er rijden er maar een paar van rond in NL.
Ik heb het niet verteld in dit topic omdat de kans is dat ik het ga doen minimaal is, maar ik heb offerte's liggen voor een gloednieuwe Renault Talisman 160pk diesel, Renault Megane Estate GT TCE205 en de Kia Optima Sportswagen diesel, eventueel kies ik één van die 3 en zet ik er inderdaad een speel auto ernaast (volvo 960 met T6 swap of een opgefokte Audi 200), maarja zit ik weer met auto's wisselen, ook zijn dan mijn belangrijkste eisen aan een auto gesplit in 2 auto's, voelt voor mij dan aan als half werk.
[..]
Ja, al is het niet slim, maar ik ben gewoon verslaafd aan de duw in mijn rug, dus dichtslibben zal niet gebeuren.
misschien ben ik gewoon bang om de stap naar Diesel te maken omdat ik gewoon super veel rijdt en niet al te zuinig ben op de motor (wel netjes opwarmen uiteraard), dan bedenk ik alweer horror stories dat ik pomp, verstuiver en DPF gezeik om de oren krijg.
misschien nog een puntje, diesel is voor mij nog onbekend gebied, LPG en Benzine motoren ben ik erg goed bekend met de werking, hell ik tune die dingen zelf, diagnose van storingen is ook meestal first time right bij zulke motoren, diesel heb ik nog geen kaas van gegeten wat sleutelen en troubleshooten betreft.
Ben geen Mini D2S kenner, maar lijkt mij de juiste keuze.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 10:19 schreef eXplorer1 het volgende:
Na lang wikken en wegen toch besloten de V70 te houden, ik ga er nog wel wat aan doen:
* vanaf de 3 inch downpipe met 2.5 inch naar achteren werken.
* Chippen (ik pak zelf de ME7 boeken erbij en ga zelf aan de slag)
* Morimoto HID projectoren inbouwen. (voor de kenners, de Mini D2S)
* indien Turbo wat speling heeft ga ik een 19T of een K24 erop klappen.
* alle rubbers vervangen van carterpan/oliepomp.
en dan doorrijden net zo lang tot het blok poef zegt.
ik heb vorige week een beetje spielerei gemacht met zo'n ding, en die ging mooi voor gaas boven de 180-200quote:Op dinsdag 18 juli 2017 19:09 schreef eXplorer1 het volgende:
KICKERDEKICKKICK
Ik heb proefgereden in een A6 3.0 TDI uit 2005 (euro 4 zonder roetfilter) met 250k op de klok (sorry SD, geen 320cdi), vorig jaar volledigedistributie vervangen (ivm zwakke tensioners) en gevuld onderhoudsboekie.
maargoed het volgende laat mij twijfelen:
* betrouwbaarheid, een zegt perfect ander zegt drama.
* verbuik, ik hoop 1 op 11/12 te rijden (130kmh cruisen snelweg).
* mileuzones/wegenbelasting, wat gaat de toekomst brengen?
* angst voor gezeik met roetmeting en dat soort shit (dooie peperdure injectoren en gloeibougies enzo)
wie kan mij helpen om de beslissing door te hakken, prijs is goed en houdt mij niet tegen.
quote:Op vrijdag 26 mei 2017 10:19 schreef eXplorer1 het volgende:
Na lang wikken en wegen toch besloten de V70 te houden, ik ga er nog wel wat aan doen:
* vanaf de 3 inch downpipe met 2.5 inch naar achteren werken.
* Chippen (ik pak zelf de ME7 boeken erbij en ga zelf aan de slag)
* Morimoto HID projectoren inbouwen. (voor de kenners, de Mini D2S)
* indien Turbo wat speling heeft ga ik een 19T of een K24 erop klappen.
* alle rubbers vervangen van carterpan/oliepomp.
en dan doorrijden net zo lang tot het blok poef zegt.
quote:Op dinsdag 18 juli 2017 19:09 schreef eXplorer1 het volgende:
wie kan mij helpen om de beslissing door te hakken, prijs is goed en houdt mij niet tegen.
Betrouwbaarheid bij een 12 jr oude a6 3.0 tdi is alleen perfect als je hem in de garage laat staan. In alle andere gevallen kan het snel richting drama gaan. Naast het feit dat de audi het duurste reguliere onderhoud heeft van alle autos die je noemt kan je bij die km stand ook te maken krijgen met injectoren/brandstofpomp of automaat problemen. Word je denk ik niet blij van en de kans is vrij groot dat je er mee te maken krijgt.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 19:09 schreef eXplorer1 het volgende:
KICKERDEKICKKICK
Ik heb proefgereden in een A6 3.0 TDI uit 2005 (euro 4 zonder roetfilter) met 250k op de klok (sorry SD, geen 320cdi), vorig jaar volledigedistributie vervangen (ivm zwakke tensioners) en gevuld onderhoudsboekie.
maargoed het volgende laat mij twijfelen:
* betrouwbaarheid, een zegt perfect ander zegt drama.
* verbuik, ik hoop 1 op 11/12 te rijden (130kmh cruisen snelweg).
* mileuzones/wegenbelasting, wat gaat de toekomst brengen?
* angst voor gezeik met roetmeting en dat soort shit (dooie peperdure injectoren en gloeibougies enzo)
wie kan mij helpen om de beslissing door te hakken, prijs is goed en houdt mij niet tegen.
Toch smaak blijkbaar, maar van die vag meuk was ik heel ver weg geblevenquote:Op dinsdag 18 juli 2017 23:38 schreef eXplorer1 het volgende:
A6 gekocht, E60 530D vond ik technisch een sterke concurrent, het interieur echter een stuk minder.
let's see what this will bring
Top auto man! Misschien moet je er ook eens in rijden, is fantastisch.quote:Op woensdag 19 juli 2017 00:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Toch smaak blijkbaar, maar van die vag meuk was ik heel ver weg gebleven
Ik weet hoe ze rijden, maar dat iets leuk rijdt betekent niet dat het ook kwalitatief allemaal even goed is.quote:Op woensdag 19 juli 2017 00:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Top auto man! Misschien moet je er ook eens in rijden, is fantastisch.
Veel plezier ermee TS
Wat is er mis mee dan?quote:Op woensdag 19 juli 2017 00:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet hoe ze rijden, maar dat iets leuk rijdt betekent niet dat het ook kwalitatief allemaal even goed is.
Wat ik zeg. In de garage waar ik werkte paar van die dingen op de brug gehad toen ze nieuw of vrij nieuw waren en er was nog redelijk wat gezeik met de motoren van de eerste lichting. Waaronder ook de distributie. Daarnaast is PON pure ongewenste celdeling als het aankomt op coulance en garantie.quote:
Ultimate hoeft niet, maar het scheelt wel of je goedkope Tinq bagger tankt of een lekker Shell of Esso sapje.. Mijn auto wordt erg sjaggerijnig als ik er troep in gooi. Hier in Germanië tank ik standaard goed spul, want dat is hier net zo duur als troep in NL.. Soms een tankje V erin, maar om de een of andere reden is dat hier weer wél gewoon duur-duur.quote:Op woensdag 19 juli 2017 07:08 schreef Fer het volgende:
Zou het leven van de injectors verlengd kunnen worden door altijd Ultimate oid te tanken? Zitten toch reinigers in en componenten om de verbranding te verbeteren.
Dikke bak trouwens, ouwe. Gefeliciteerd.
Dat heeft niets met merken te maken maar met de hoeveelheid bijgemengd ethanol.. v power heeft iig 5 % of meer.. etcquote:Op woensdag 19 juli 2017 07:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ultimate hoeft niet, maar het scheelt wel of je goedkope Tinq bagger tankt of een lekker Shell of Esso sapje.. Mijn auto wordt erg sjaggerijnig als ik er troep in gooi. Hier in Germanië tank ik standaard goed spul, want dat is hier net zo duur als troep in NL.. Soms een tankje V erin, maar om de een of andere reden is dat hier weer wél gewoon duur-duur.
Volgens mijn merkspecialist help je met die goedkope brandstofjes van witte- en pricefighter pompen idd met een redelijke noodgang je injectoren om zeep.
Hehehe, voortaan eerst effe genoeg koffie laaien danquote:Op woensdag 19 juli 2017 10:14 schreef Zolderkamer het volgende:
Ohja.. het is nog vroeg enzo.. Alleen het deel van mn hersenen die SD willen pesten zijn wakker.. Das een soort basisbehoefte blijkbaar..
Verder: ethanol trekt water aan...(hygroscopisch) en bij diesel word overal verplicht een deel biodiesel bijgemengd.. Waarom een deel? Omdat de problemen anders zo groot worden dat je auto vind dat je maar moet gaan lopen..
Ethanol wil bij mijn weten ook nog wel aardig vervuilen. Ken iemand met een retesnelle S2 gemapt op E85 en die brand er eens in de zoveel tijd een tank 98 doorheen om alles schoon te branden.quote:Op woensdag 19 juli 2017 10:14 schreef Zolderkamer het volgende:
Ohja.. het is nog vroeg enzo.. Alleen het deel van mn hersenen die SD willen pesten zijn wakker.. Das een soort basisbehoefte blijkbaar..
Verder: ethanol trekt water aan...(hygroscopisch) en bij diesel word overal verplicht een deel biodiesel bijgemengd.. Waarom een deel? Omdat de problemen anders zo groot worden dat je auto vind dat je maar moet gaan lopen..
Heb je hem al trouwens? Meteen in laten pakken?quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:51 schreef eXplorer1 het volgende:
thx voor de felicitaties!
als het goed is hoef ik geen zorgen te maken om de injectoren, foute batch zit er niet (meer) in, even kap eraf gejankt en gekeken namelijk.
desalniettemin zet ik 3k vast voor onvoorzien gebagger, maar gezien het feit dat boekie gevuld is en van eerste eigenaar verwacht ik niet al teveel gezeik.
Edit: smaak is subjectief he, W211 en A6 4F (C6) vind ik gewoon erg gaaf en E60 gewoon totaal niet, maarja smaken verschillen he.
Het is dan ook gewoon een bazenbak met dikke diezzel, niks mis mee.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:51 schreef eXplorer1 het volgende:
thx voor de felicitaties!
als het goed is hoef ik geen zorgen te maken om de injectoren, foute batch zit er niet (meer) in, even kap eraf gejankt en gekeken namelijk.
desalniettemin zet ik 3k vast voor onvoorzien gebagger, maar gezien het feit dat boekie gevuld is en van eerste eigenaar verwacht ik niet al teveel gezeik.
Edit: smaak is subjectief he, W211 en A6 4F (C6) vind ik gewoon erg gaaf en E60 gewoon totaal niet, maarja smaken verschillen he.
Diesel V6, daar kan gewoon een dubbele rechte pijp onder.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 21:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Verbruik klinkt redelijk plausibel inderdaad. Met een leuke off the shelf chip kom je een eind, maar jou kennende zou ik er wat milde mods op doen en hem dan laten mappen.
Je weet wel. Ander downpipeje en dat soort frutsels en dutsels kan nog leuk klinken ook.
Rij je er wel als een petjespauper bij met zo'n aftermarket uitlaat.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 22:50 schreef Fer het volgende:
[..]
Diesel V6, daar kan gewoon een dubbele rechte pijp onder.
Hoi Sjonniequote:Op vrijdag 21 juli 2017 22:50 schreef Fer het volgende:
[..]
Diesel V6, daar kan gewoon een dubbele rechte pijp onder.
Tuurlijk wel, met een klep. Mag alleen open bij volgas/kickdown.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 23:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoi Sjonnie
Onder een classy zakendiesel hang je geen open pijp.
Neequote:Op vrijdag 21 juli 2017 23:07 schreef Fer het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, met een klep. Mag alleen open bij volgas/kickdown.
das idd niet echt verkeerd.. Ik krijg hem alleen boven de 8 liter als ik de cc op 200/u zet, en 9 tot 9,5 als ik een beetje aan het stampen-remmen-stampen ben..quote:Op maandag 24 juli 2017 15:39 schreef eXplorer1 het volgende:
Uitlaat blijft OEM, ga geen tokkie pijp onder een A6 TDI bouwen......
verbruik is 1 op 11/12 met flink doorrijden, ben tevreden, zeker icm Quattro.
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 17:58 schreef Sounddragon het volgende:
Ben benieuwd wat je gaat winnen met chippen. Wat doet 'ie nu standaard? Of ga je banken?
is wel lekker lang doorrijden op een tank ipv een latrelatie met de pomp te hebben.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
das idd niet echt verkeerd.. Ik krijg hem alleen boven de 8 liter als ik de cc op 200/u zet, en 9 tot 9,5 als ik een beetje aan het stampen-remmen-stampen ben..
Wanneer gaat de klapjap eraan?
[..]
ik heb er nog nooit meer dan 950 km uit gehaald.. als ik tank en ik ga meteen eco mode rijden dan loopt ie wel naar de 1150 op de BC, maar ik heb hem nog nooit echt over de 1000 gehad aan het eind van de tank volgens mij.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:44 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
is wel lekker lang doorrijden op een tank ipv een latrelatie met de pomp te hebben.
heeft bijna 240pk en JD/Hartog trekken hem richting de 300 met tuning, ik wacht echter nog even, even olieverbruik, injectoren enzo in de gaten houden.
eerste foutmelding al gehad (eenmalig), automatische hoogteverstelling, zal wel die kut dingen aan de draagarmen wezen, was bij de S8 ook hit or miss. even VCDS bestellen, wil eerst diagnose stellen voordat ik lukraak onderdelen ga checken/vervangen.
Ik ga voor vermogen, koppel is hetgeen dat je homokineten, koppelomvormer, en clutchpacks probeert te verkrachtenquote:Op maandag 24 juli 2017 20:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb er nog nooit meer dan 950 km uit gehaald.. als ik tank en ik ga meteen eco mode rijden dan loopt ie wel naar de 1150 op de BC, maar ik heb hem nog nooit echt over de 1000 gehad aan het eind van de tank volgens mij.
Mijn blok kom ik tegen met max 273 en 630 Nm ofzo.. doe ik het wel voor.. 250 en 700Nm is nog beter.. koppel is leuker als pk's.
Is dan ook niet echt te vergelijken. Waarom dacht je spijt te krijgen?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:32 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik ga voor vermogen, koppel is hetgeen dat je homokineten, koppelomvormer, en clutchpacks probeert te verkrachten
Ik heb een hele tank leeggereden en flink lopen gassen, weer 1 op 11 gereden, wat de neuk joh nu begrijp ik denk ik waarom men kiest voor diesel ipv lpg.
Ik heb letterlijk altijd lpg gereden en dacht spijt te krijgen van de overstap, niets is minder waar, holy cow.
ik heb een 6 bakquote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:32 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik ga voor vermogen, koppel is hetgeen dat je homokineten, koppelomvormer, en clutchpacks probeert te verkrachten
Ik heb een hele tank leeggereden en flink lopen gassen, weer 1 op 11 gereden, wat de neuk joh nu begrijp ik denk ik waarom men kiest voor diesel ipv lpg.
Ik heb letterlijk altijd lpg gereden en dacht spijt te krijgen van de overstap, niets is minder waar, holy cow.
het afzakken van vermogen bij hogere toerentallen en verbruik met mijn rijstijl, beide valt niet tegen!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 13:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is dan ook niet echt te vergelijken. Waarom dacht je spijt te krijgen?
hahaha dat scheelt al een hoop iddquote:Op dinsdag 25 juli 2017 13:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb een 6 bak
Ik moet nog steeds gniffelen als ze weer zitten te mauwen over diesels en trekkers; uhhuh, ja hoor, blijf maar lekker oldskool benzine tappen
It's Brutus on wheels, en als ik met een benzeenbak zo zou rijden als ik met de diesel doe, zou ik standaard 1 op emmer rijden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |