Plus dat de auto die je terug koopt wellicht niet zo goed onderhouden is als die V70quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:22 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik heb nu totaal 4250¤ uitgegeven inclusief aanschaf van de auto.
Inruil zal waarschijnlijk 2000 opleveren, verkopen Max 3000 schat ik.
Dat is ook een van de dingen waar ik aan denk, verstand roept auto houden maar mijn hart roept anders.quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Plus dat de auto die je terug koopt wellicht niet zo goed onderhouden is.
En dan een fris blok er in en door.quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:48 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Dat is ook een van de dingen waar ik aan denk, verstand roept auto houden maar mijn hart roept anders.
EDIT: ik proef dat de mening van een ieder hier neigt naar het houden van de V70, misschien is dat toch slim, chippen naar 310pk (3 inch downpipe zit er al op) en dan maar doorrijden tot hij plof zegt.
Inclusief LPG installatie? Koopje! Zou 'm lekker tunen als je wil en doorblazen. Of een V70R op LPG..quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:22 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik heb nu totaal 4250¤ uitgegeven inclusief aanschaf van de auto.
Inruil zal waarschijnlijk 2000 opleveren, verkopen Max 3000 schat ik.
Zeker als je aangeeft binnenkort een huis te willen gaan kopen ja. Dan vliegt het geld je portemonnee uit aan allerlei randzaken waar je niet aan gedacht had.quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:48 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Dat is ook een van de dingen waar ik aan denk, verstand roept auto houden maar mijn hart roept anders.
EDIT: ik proef dat de mening van een ieder hier neigt naar het houden van de V70, misschien is dat toch slim, chippen naar 310pk (3 inch downpipe zit er al op) en dan maar doorrijden tot hij plof zegt.
Ik heb geen 211, maar een bescheiden 203.quote:Op donderdag 4 mei 2017 12:07 schreef eXplorer1 het volgende:
Heren,
ik zit de laatste weken c.q. maanden te twijfelen om mijn MY2001 V70N T5 op LPG weg te doen, ik begin hem een beetje gedateerd te vinden en ik wil "denk ik" iets nieuws.
gegevens van de T5:
Gekocht met 310.000KM, nu één jaar later 425.000 erop staan.
Gekocht op benzine en LPG laten inbouwen
Geen storingen gehad in deze periode (muv keerring lek)
wel veel onderhoud gedaan afgelopen maanden, namelijk, ik heb de schokbrekers rondom, subframe rubbers, draagarmen, spoorstangen, aandrijfassen, toplagers, remmerij, alle bobine's, gasklephuis en nog wat kleine dingen vervangen, niet zozeer omdat het allemaal rot was maar om de originele ride quality terug te krijgen en deels preventief.
ik zit nu te twijfelen om hem te vervangen voor één van de auto's vermeldt in de TT, eisen zijn het volgende:
* Diesel
* grote station
* minimaal tussen 200 en 300 PK (ongechipt)
kom je eigenlijk automatisch uit op die 3 auto's, mijn budget is max 6000 ex inruil (ivm huis kopen straks).
wat houdt mij tegen? afgezien van afschrijving zullen die 3 auto's toch iets duurder rijden per kilometer dan mijn T5 op lpg, ik houd rekening met een verbruik van 1 op 10 maximaal (mijn T5 doet 1 op 7/8), ook de bekende problemen houden mij tegen om één van die auto's te scoren zijnde:
* S211 320CDI: Brake By Wire (SBC), als die kapot gaat, en die gaat kapot ben je zomaar 1200-1500 euro verder, je kan éénmaal resetten maar vlak daarna ben je toch aan de beurt, Airmatic is ook prijzig als die besluit te overlijden, de 6 in lijn schijnt een stuk betrouwbaarder te wezen dan de V6. (@SD, heb jij al die SBC storing voor je voeten gehad of is de pomp al vervangen bij jouw W211?)
* A6 C6 3.0TDI: Distributieketting geleiders zijn gemaakt van happy meal plastic, als de auto niet de nieuwe versie gekregen heeft staat mij een dure reparatie te wachten vroeg of laat, kan ik eventueel zelf maken maar is een giga operatie als ik het goed lees, lekkende/overlijdende verstuivers is ook een duur dingetje wat vaak voorkomt.
* Bmw E60/E61 530D: interieur staat mij tegen, lekkende/overlijdende verstuivers en scheur in je uitlaatspruitstuk is ook een ding bij dit model maar schijnt voor de rest relatief foolproof te zijn.
Na heel veel denken en rekenen ben ik er nog niet uit, wellicht kunnen jullie mij helpen een knoop door te hakken, houden of één van deze 3 auto's scoren?
No-brainer; T5 houden.quote:Op donderdag 4 mei 2017 12:07 schreef eXplorer1 het volgende:
Na heel veel denken en rekenen ben ik er nog niet uit, wellicht kunnen jullie mij helpen een knoop door te hakken, houden of één van deze 3 auto's scoren?
V70R (non AWD) vind ik overrated, met een chip ben ik al sneller dan een stock V70R, scheelt me zelfs dan nog een paar duizend in aanschaf, wil ik gewoon niet betalen voor de minimale perks van een R.quote:Op donderdag 4 mei 2017 16:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Inclusief LPG installatie? Koopje! Zou 'm lekker tunen als je wil en doorblazen. Of een V70R op LPG..
Ik vind het interieur weer een beetje jammer ten opzichte van een A6 maar blijft een sterke kandidaat vanwege het foolproof blok.quote:Op donderdag 4 mei 2017 19:00 schreef yup het volgende:
Probleem bij de w211 is dat na 2006 echt bijna letterlijk alle problemen zijn opgelost en je hebt ook een vernieuwd uiterlijk. Ook interieur ziet er frisser uit. Maar bij de facelift heb je de inlijn 6 niet meer.
Je krijgt wel de V6 motor, op zich wel ok, maar volgens mij zwakke punten zijn de oliekoeler en de distributieketting en dat zijn vrij dure problemen om op te lossen.
BMW motor is wel probleemloos, gewoon gietijzeren blok met dikke kettingen vooraan. Enige waar je op moet letten is swirl flaps maar daar kan je gewoon van die blinde plaatjes op doen. En BMW heeft 6 bak, 6 inlijn w211 heeft een 5 bak. Alhoewel de Mercedes bak duidelijk veel sterker en betrouwbaarder is (MITS onderhoud gehad, en dat betekent eigenlijk iedere 60k een bakspoeling).
geeft niet, die rijden een 2.0TDI of een trage FSI, ik pak dan gelijk de sterke diesels met alles erop en eraan.quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:25 schreef RamboDirk het volgende:
T5 houden tot hij op is.
Die andere opties zijn auto's voor mensen die premium willen rijden maar het eigenlijk niet kunnen betalen ergo allochtonen en Oost-Europeanen. Oogt altijd zo karig.
Heb ik een half jaartje geprobeerd (Audi S8 D2), met mijn rijstijl geen success, kickdown gebruik ik 10-15 keer per dag, gewoon omdat het kan, geen goede combi met het verbruik van een V8quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:49 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
En een V8 op LPG? BMW E39 540i Touring bijvoorbeeld.
dat zou je wel zeggen inderdaad, ik moet alleen nog alle olieringen onderin het carter vervangen, eigenlijk doodsoorzaak nummer 1 voor de 2.3 T5.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 08:41 schreef silenthill het volgende:
Volvo houden.
Je hebt verschillende punten goed aangepakt en weet wat je aan de auto hebt. Kan makkelijk nog een ton bij qua km.
Ik bedoelde de V70N, maar die zijn nog wel prijzig natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:09 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
V70R (non AWD) vind ik overrated, met een chip ben ik al sneller dan een stock V70R, scheelt me zelfs dan nog een paar duizend in aanschaf, wil ik gewoon niet betalen voor de minimale perks van een R.
[..]
Ik vind het interieur weer een beetje jammer ten opzichte van een A6 maar blijft een sterke kandidaat vanwege het foolproof blok.
[..]
geeft niet, die rijden een 2.0TDI of een trage FSI, ik pak dan gelijk de sterke diesels met alles erop en eraan.
[..]
Heb ik een half jaartje geprobeerd (Audi S8 D2), met mijn rijstijl geen success, kickdown gebruik ik 10-15 keer per dag, gewoon omdat het kan, geen goede combi met het verbruik van een V8
[..]
dat zou je wel zeggen inderdaad, ik moet alleen nog alle olieringen onderin het carter vervangen, eigenlijk doodsoorzaak nummer 1 voor de 2.3 T5.
Bijna een ieder roept houden, ik denk dat ik hierbij mijn keuze gemaakt heb en hem houd
collegaquote:Op zaterdag 6 mei 2017 09:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik bedoelde de V70N, maar die zijn nog wel prijzig natuurlijk.
Haha dat heb ik ook met de V8, maar het plezier is groot dus heb het er voorover.
Mag ik vragen wat je doet, dat je zoveel km rijdt? Ik heb vorig jaar voor werk zo een 140.000km gereden, maar ben dan ook int. koerier 😄
Wat betreeft actieradius is LPG inderdaad minder handig. Maar je kunt ook een extra tank plaatsen zodat je bijv. 100+ liter kunt tanken. Maar dan lever je wel in op bagageruimte. En als het moet kun je altijd door op benzine.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |