abonnement Unibet Coolblue
pi_170678237
Heren,

ik zit de laatste weken c.q. maanden te twijfelen om mijn MY2001 V70N T5 op LPG weg te doen, ik begin hem een beetje gedateerd te vinden en ik wil "denk ik" iets nieuws.

gegevens van de T5:
Gekocht met 310.000KM, nu één jaar later 425.000 erop staan.
Gekocht op benzine en LPG laten inbouwen
Geen storingen gehad in deze periode (muv keerring lek)

wel veel onderhoud gedaan afgelopen maanden, namelijk, ik heb de schokbrekers rondom, subframe rubbers, draagarmen, spoorstangen, aandrijfassen, toplagers, remmerij, alle bobine's, gasklephuis en nog wat kleine dingen vervangen, niet zozeer omdat het allemaal rot was maar om de originele ride quality terug te krijgen en deels preventief.

ik zit nu te twijfelen om hem te vervangen voor één van de auto's vermeldt in de TT, eisen zijn het volgende:
* Diesel
* grote station
* minimaal tussen 200 en 300 PK (ongechipt)

kom je eigenlijk automatisch uit op die 3 auto's, mijn budget is max 6000 ex inruil (ivm huis kopen straks).

wat houdt mij tegen? afgezien van afschrijving zullen die 3 auto's toch iets duurder rijden per kilometer dan mijn T5 op lpg, ik houd rekening met een verbruik van 1 op 10 maximaal (mijn T5 doet 1 op 7/8), ook de bekende problemen houden mij tegen om één van die auto's te scoren zijnde:

* S211 320CDI: Brake By Wire (SBC), als die kapot gaat, en die gaat kapot ben je zomaar 1200-1500 euro verder, je kan éénmaal resetten maar vlak daarna ben je toch aan de beurt, Airmatic is ook prijzig als die besluit te overlijden, de 6 in lijn schijnt een stuk betrouwbaarder te wezen dan de V6. (@SD, heb jij al die SBC storing voor je voeten gehad of is de pomp al vervangen bij jouw W211?)

* A6 C6 3.0TDI: Distributieketting geleiders zijn gemaakt van happy meal plastic, als de auto niet de nieuwe versie gekregen heeft staat mij een dure reparatie te wachten vroeg of laat, kan ik eventueel zelf maken maar is een giga operatie als ik het goed lees, lekkende/overlijdende verstuivers is ook een duur dingetje wat vaak voorkomt.

* Bmw E60/E61 530D: interieur staat mij tegen, lekkende/overlijdende verstuivers en scheur in je uitlaatspruitstuk is ook een ding bij dit model maar schijnt voor de rest relatief foolproof te zijn.

Na heel veel denken en rekenen ben ik er nog niet uit, wellicht kunnen jullie mij helpen een knoop door te hakken, houden of één van deze 3 auto's scoren?
life happens while you're pusing the throttle.
  donderdag 4 mei 2017 @ 12:36:35 #2
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170679125
Wat heb je uitgegeven totaal aan die V70? En wat is die nog waard?
pi_170680764
Hoewel je veel hebt gereden in een jaar heb je ook veel aan onderhoud betaald. Mij lijkt het het beste om daarmee door te rijden, je weet nu wat je hebt.
  donderdag 4 mei 2017 @ 13:32:40 #4
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_170680774
Waarom zou je die Volvo weg doen? Ga je veel geld op verliezen want je krijgt er niks voor terug
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_170681976
Ik heb nu totaal 4250¤ uitgegeven inclusief aanschaf van de auto.

Inruil zal waarschijnlijk 2000 opleveren, verkopen Max 3000 schat ik.
life happens while you're pusing the throttle.
  donderdag 4 mei 2017 @ 14:47:49 #6
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170682552
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:22 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik heb nu totaal 4250¤ uitgegeven inclusief aanschaf van de auto.

Inruil zal waarschijnlijk 2000 opleveren, verkopen Max 3000 schat ik.
Plus dat de auto die je terug koopt wellicht niet zo goed onderhouden is als die V70
pi_170682577
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:47 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Plus dat de auto die je terug koopt wellicht niet zo goed onderhouden is.
Dat is ook een van de dingen waar ik aan denk, verstand roept auto houden maar mijn hart roept anders.

EDIT: ik proef dat de mening van een ieder hier neigt naar het houden van de V70, misschien is dat toch slim, chippen naar 310pk (3 inch downpipe zit er al op) en dan maar doorrijden tot hij plof zegt.

[ Bericht 15% gewijzigd door eXplorer1 op 04-05-2017 15:23:25 ]
life happens while you're pusing the throttle.
  donderdag 4 mei 2017 @ 15:37:15 #8
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_170683679
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:48 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Dat is ook een van de dingen waar ik aan denk, verstand roept auto houden maar mijn hart roept anders.

EDIT: ik proef dat de mening van een ieder hier neigt naar het houden van de V70, misschien is dat toch slim, chippen naar 310pk (3 inch downpipe zit er al op) en dan maar doorrijden tot hij plof zegt.
En dan een fris blok er in en door.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 4 mei 2017 @ 15:42:14 #9
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170683796
Een oud speeltje ernaast?

Er zijn trouwens nog wel meer mbt jouw eisen...

VW Passat, Skoda Octavia, Saab 9-5, Opel Insignia, Subaru Legacy, Alfa Romeo 159
etc..

[ Bericht 76% gewijzigd door Zolderkamer op 04-05-2017 15:55:08 ]
pi_170685325
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:22 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik heb nu totaal 4250¤ uitgegeven inclusief aanschaf van de auto.

Inruil zal waarschijnlijk 2000 opleveren, verkopen Max 3000 schat ik.
Inclusief LPG installatie? Koopje! Zou 'm lekker tunen als je wil en doorblazen. Of een V70R op LPG..
  donderdag 4 mei 2017 @ 17:01:15 #11
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170685436
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:48 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Dat is ook een van de dingen waar ik aan denk, verstand roept auto houden maar mijn hart roept anders.

EDIT: ik proef dat de mening van een ieder hier neigt naar het houden van de V70, misschien is dat toch slim, chippen naar 310pk (3 inch downpipe zit er al op) en dan maar doorrijden tot hij plof zegt.
Zeker als je aangeeft binnenkort een huis te willen gaan kopen ja. Dan vliegt het geld je portemonnee uit aan allerlei randzaken waar je niet aan gedacht had.

Ik zou ook het liefst morgen mijn 1.6 308sw inruilen voor een GT uitvoering, maja eerst maar eens deze afbetalen er staat nog geeneens 30K op de teller.
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:12:26 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170686808
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:07 schreef eXplorer1 het volgende:
Heren,

ik zit de laatste weken c.q. maanden te twijfelen om mijn MY2001 V70N T5 op LPG weg te doen, ik begin hem een beetje gedateerd te vinden en ik wil "denk ik" iets nieuws.

gegevens van de T5:
Gekocht met 310.000KM, nu één jaar later 425.000 erop staan.
Gekocht op benzine en LPG laten inbouwen
Geen storingen gehad in deze periode (muv keerring lek)

wel veel onderhoud gedaan afgelopen maanden, namelijk, ik heb de schokbrekers rondom, subframe rubbers, draagarmen, spoorstangen, aandrijfassen, toplagers, remmerij, alle bobine's, gasklephuis en nog wat kleine dingen vervangen, niet zozeer omdat het allemaal rot was maar om de originele ride quality terug te krijgen en deels preventief.

ik zit nu te twijfelen om hem te vervangen voor één van de auto's vermeldt in de TT, eisen zijn het volgende:
* Diesel
* grote station
* minimaal tussen 200 en 300 PK (ongechipt)

kom je eigenlijk automatisch uit op die 3 auto's, mijn budget is max 6000 ex inruil (ivm huis kopen straks).

wat houdt mij tegen? afgezien van afschrijving zullen die 3 auto's toch iets duurder rijden per kilometer dan mijn T5 op lpg, ik houd rekening met een verbruik van 1 op 10 maximaal (mijn T5 doet 1 op 7/8), ook de bekende problemen houden mij tegen om één van die auto's te scoren zijnde:

* S211 320CDI: Brake By Wire (SBC), als die kapot gaat, en die gaat kapot ben je zomaar 1200-1500 euro verder, je kan éénmaal resetten maar vlak daarna ben je toch aan de beurt, Airmatic is ook prijzig als die besluit te overlijden, de 6 in lijn schijnt een stuk betrouwbaarder te wezen dan de V6. (@SD, heb jij al die SBC storing voor je voeten gehad of is de pomp al vervangen bij jouw W211?)

* A6 C6 3.0TDI: Distributieketting geleiders zijn gemaakt van happy meal plastic, als de auto niet de nieuwe versie gekregen heeft staat mij een dure reparatie te wachten vroeg of laat, kan ik eventueel zelf maken maar is een giga operatie als ik het goed lees, lekkende/overlijdende verstuivers is ook een duur dingetje wat vaak voorkomt.

* Bmw E60/E61 530D: interieur staat mij tegen, lekkende/overlijdende verstuivers en scheur in je uitlaatspruitstuk is ook een ding bij dit model maar schijnt voor de rest relatief foolproof te zijn.

Na heel veel denken en rekenen ben ik er nog niet uit, wellicht kunnen jullie mij helpen een knoop door te hakken, houden of één van deze 3 auto's scoren?
Ik heb geen 211, maar een bescheiden 203.

Na 2007 zit er een andere pomp in, die hebben het niet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170687736
Probleem bij de w211 is dat na 2006 echt bijna letterlijk alle problemen zijn opgelost en je hebt ook een vernieuwd uiterlijk. Ook interieur ziet er frisser uit. Maar bij de facelift heb je de inlijn 6 niet meer.

Je krijgt wel de V6 motor, op zich wel ok, maar volgens mij zwakke punten zijn de oliekoeler en de distributieketting en dat zijn vrij dure problemen om op te lossen.

BMW motor is wel probleemloos, gewoon gietijzeren blok met dikke kettingen vooraan. Enige waar je op moet letten is swirl flaps maar daar kan je gewoon van die blinde plaatjes op doen. En BMW heeft 6 bak, 6 inlijn w211 heeft een 5 bak. Alhoewel de Mercedes bak duidelijk veel sterker en betrouwbaarder is (MITS onderhoud gehad, en dat betekent eigenlijk iedere 60k een bakspoeling).
pi_170688511
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:07 schreef eXplorer1 het volgende:

Na heel veel denken en rekenen ben ik er nog niet uit, wellicht kunnen jullie mij helpen een knoop door te hakken, houden of één van deze 3 auto's scoren?
No-brainer; T5 houden. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  donderdag 4 mei 2017 @ 21:25:27 #15
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_170692058
T5 houden tot hij op is.

Die andere opties zijn auto's voor mensen die premium willen rijden maar het eigenlijk niet kunnen betalen ergo allochtonen en Oost-Europeanen. Oogt altijd zo karig.
pi_170695956
En een V8 op LPG? BMW E39 540i Touring bijvoorbeeld.
pi_170698243
Volvo houden.

Je hebt verschillende punten goed aangepakt en weet wat je aan de auto hebt. Kan makkelijk nog een ton bij qua km.
pi_170698623
De rationele keuze is de Volvo houden.
pi_170700830
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 16:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Inclusief LPG installatie? Koopje! Zou 'm lekker tunen als je wil en doorblazen. Of een V70R op LPG..
V70R (non AWD) vind ik overrated, met een chip ben ik al sneller dan een stock V70R, scheelt me zelfs dan nog een paar duizend in aanschaf, wil ik gewoon niet betalen voor de minimale perks van een R.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:00 schreef yup het volgende:
Probleem bij de w211 is dat na 2006 echt bijna letterlijk alle problemen zijn opgelost en je hebt ook een vernieuwd uiterlijk. Ook interieur ziet er frisser uit. Maar bij de facelift heb je de inlijn 6 niet meer.

Je krijgt wel de V6 motor, op zich wel ok, maar volgens mij zwakke punten zijn de oliekoeler en de distributieketting en dat zijn vrij dure problemen om op te lossen.

BMW motor is wel probleemloos, gewoon gietijzeren blok met dikke kettingen vooraan. Enige waar je op moet letten is swirl flaps maar daar kan je gewoon van die blinde plaatjes op doen. En BMW heeft 6 bak, 6 inlijn w211 heeft een 5 bak. Alhoewel de Mercedes bak duidelijk veel sterker en betrouwbaarder is (MITS onderhoud gehad, en dat betekent eigenlijk iedere 60k een bakspoeling).
Ik vind het interieur weer een beetje jammer ten opzichte van een A6 maar blijft een sterke kandidaat vanwege het foolproof blok.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 21:25 schreef RamboDirk het volgende:
T5 houden tot hij op is.

Die andere opties zijn auto's voor mensen die premium willen rijden maar het eigenlijk niet kunnen betalen ergo allochtonen en Oost-Europeanen. Oogt altijd zo karig.
geeft niet, die rijden een 2.0TDI of een trage FSI, ik pak dan gelijk de sterke diesels met alles erop en eraan.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 23:49 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
En een V8 op LPG? BMW E39 540i Touring bijvoorbeeld.
Heb ik een half jaartje geprobeerd (Audi S8 D2), met mijn rijstijl geen success, kickdown gebruik ik 10-15 keer per dag, gewoon omdat het kan, geen goede combi met het verbruik van een V8

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 08:41 schreef silenthill het volgende:
Volvo houden.

Je hebt verschillende punten goed aangepakt en weet wat je aan de auto hebt. Kan makkelijk nog een ton bij qua km.
dat zou je wel zeggen inderdaad, ik moet alleen nog alle olieringen onderin het carter vervangen, eigenlijk doodsoorzaak nummer 1 voor de 2.3 T5.

Bijna een ieder roept houden, ik denk dat ik hierbij mijn keuze gemaakt heb en hem houd :Y
life happens while you're pusing the throttle.
pi_170716656
Toch blijft mijn vraag staan:

Als je 100+k aan km's per jaar wegbeukt, dan kan je liever een dikke diesel rijden imho. Alleen al minder tanken lijkt me al fijner. Laten we zeggen voor het gemak dat je 10k per maand rijd. Dat is 2500 km per week. Het maakt een enorm verschil als je om de 400 km moet tanken of 1200 km met een dikke diesel (meestal hebben die dikke Duitse beesten enorme brandstoftanks, volgens mij rond de 70-80 liter).

Met zulke kilometrages zou ik toch zelf, persoonlijk op diesel overstappen of het nou financieel verstandig is of niet.
pi_170721965
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 11:09 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

V70R (non AWD) vind ik overrated, met een chip ben ik al sneller dan een stock V70R, scheelt me zelfs dan nog een paar duizend in aanschaf, wil ik gewoon niet betalen voor de minimale perks van een R.

[..]

Ik vind het interieur weer een beetje jammer ten opzichte van een A6 maar blijft een sterke kandidaat vanwege het foolproof blok.

[..]

geeft niet, die rijden een 2.0TDI of een trage FSI, ik pak dan gelijk de sterke diesels met alles erop en eraan.

[..]

Heb ik een half jaartje geprobeerd (Audi S8 D2), met mijn rijstijl geen success, kickdown gebruik ik 10-15 keer per dag, gewoon omdat het kan, geen goede combi met het verbruik van een V8

[..]

dat zou je wel zeggen inderdaad, ik moet alleen nog alle olieringen onderin het carter vervangen, eigenlijk doodsoorzaak nummer 1 voor de 2.3 T5.

Bijna een ieder roept houden, ik denk dat ik hierbij mijn keuze gemaakt heb en hem houd :Y
Ik bedoelde de V70N, maar die zijn nog wel prijzig natuurlijk.

Haha dat heb ik ook met de V8, maar het plezier is groot dus heb het er voorover.

Mag ik vragen wat je doet, dat je zoveel km rijdt? Ik heb vorig jaar voor werk zo een 140.000km gereden, maar ben dan ook int. koerier 😄

Wat betreeft actieradius is LPG inderdaad minder handig. Maar je kunt ook een extra tank plaatsen zodat je bijv. 100+ liter kunt tanken. Maar dan lever je wel in op bagageruimte. En als het moet kun je altijd door op benzine.
pi_170722118
Mijn ervaring met diesel is ook dat het verbruik niet gelijk explosief stijgt als je wat steviger rijdt. En minder vaak tanken, daarme heb je de enige twee voordelen gelijk gehad. Daarnaast alleen maar nadelen.

Je Volvo is van 2001? Dan is het nog leuk te verkopen als youngtimer voor een zzp'r, maar dat wordt wel snel minder.
.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 17:24:52 #23
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170728392
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 09:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ik bedoelde de V70N, maar die zijn nog wel prijzig natuurlijk.

Haha dat heb ik ook met de V8, maar het plezier is groot dus heb het er voorover.

Mag ik vragen wat je doet, dat je zoveel km rijdt? Ik heb vorig jaar voor werk zo een 140.000km gereden, maar ben dan ook int. koerier 😄

Wat betreeft actieradius is LPG inderdaad minder handig. Maar je kunt ook een extra tank plaatsen zodat je bijv. 100+ liter kunt tanken. Maar dan lever je wel in op bagageruimte. En als het moet kun je altijd door op benzine.
collega
  zaterdag 6 mei 2017 @ 21:08:01 #24
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_170732951
Jag XF Sportbrake 2.7 of 3.0 TDV6 :D
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  zondag 7 mei 2017 @ 13:21:20 #25
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170742547
T5 houden. Waarom zou je die trouwens in godnaam gaan chippen :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')