abonnement Unibet Coolblue
pi_170772435
DaD ik zou het ook eerder vieren, echt even een feestje voor hem alleen.

Heel veel knuffel plezier met je meisje Tweedle :W

Zo leuk mijn schoonzus is in november uitgerekend, allemaal verse baby's met kerst !!!! *O* *O*
  maandag 8 mei 2017 @ 14:07:52 #202
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_170772905
DaD, dat hadden wij hier ook.

25ste was ks gepland. Ik was 26ste jarig en Vv 29ste.
We hebben Vv's verjaardag (en in mindere mate tegelijk die van mij) op de 19e gevierd (was toen 38 weken). Was heel leuk en gezellig en fijn voor Vv, de volle aandacht!
En inderdaad.. een week later kwamen de meesten weer op kraambezoek :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_170777376
Franny heb je nog wat gekregen tegen de jeuk?

Aloria: wat leuk, een minibabyboom!

Mijn brein is geloof ik al toe aan zwangerschapsverlof.. Ik las net een paar werkmails terug die ik vorige week had verstuurd. Wat een slordige fouten bleken daar in te staan. Woorden vergeten, dingen als 'ik hebben' typen en mijn brein lijkt ook de d/dt-regels te hebben gewist. En dan lees ik alles nog zeker 2x na voor verzenden :'( :') Vandaag maar verstandig gedaan en alle stukken die naar externen verstuurd moeten worden maar even laten liggen om ze morgen nog eens na te lezen. Maarrrr, na morgen hoef ik nog maar 2 weken te werken gelukkig!
  maandag 8 mei 2017 @ 17:36:20 #204
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_170777856
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 17:11 schreef kazy het volgende:
Franny heb je nog wat gekregen tegen de jeuk?

Aloria: wat leuk, een minibabyboom!

Mijn brein is geloof ik al toe aan zwangerschapsverlof.. Ik las net een paar werkmails terug die ik vorige week had verstuurd. Wat een slordige fouten bleken daar in te staan. Woorden vergeten, dingen als 'ik hebben' typen en mijn brein lijkt ook de d/dt-regels te hebben gewist. En dan lees ik alles nog zeker 2x na voor verzenden :'( :') Vandaag maar verstandig gedaan en alle stukken die naar externen verstuurd moeten worden maar even laten liggen om ze morgen nog eens na te lezen. Maarrrr, na morgen hoef ik nog maar 2 weken te werken gelukkig!
Oh herkenbaar! Niet met gekke mails of typfouten, maar soms zie ik iets opvallends in een systeem en dan zoek ik verder en blijk ik dat zelf te hebben gedaan :? Niet dat ik dan iets fout heb gedaan, maar ik kan me gewoon niet herinneren dat ik het gedaan heb :')
En ik durf ook nooit meer zomaar te zeggen dat ik iets gedaan heb, dan controleer ik het altijd nog even. Hoe vaak ik al niet ben vergeten op 'opslaan' te klikken 8)7

En je gaat wel redelijk vroeg met verlof dan, of niet? Ik moet nog 5,5 week.. ;(
pi_170778602
Verlof O+

Ik moet nog 3 dagen. :) Vakantiedagen er voor geplakt.

En dan ga ik ook eens gezellig bijlezen en meeschrijven. ;)
pi_170779829
Ik heb nu al regelmatig dat ik mezelf heel domme dingen zie doen (achteraf dus). Ik had het vorige week nog met de aanvraag voor kraamzorg. Ik had de vraag over de bevaldatum over het hoofd gezien dus die stond nog op 1-1-17, werd ik gebeld met de vraag of dat wel klopte. Eh. Niet bepaald dus. :+ En mijn verlof is nog heel lang weg. Ik denk dat ik op mijn werk ook alles maar twee (of drie...) keer moet gaan nakijken.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 8 mei 2017 @ 19:14:02 #207
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_170780295
Hier net weer goedgekeurd door de vk. Hartje deed het prima, en er waren zelfs bewegingen te horen. Nu nog wachten tot ik ze kan voelen.
Afspraak gemaakt voor de 20weken echo :o, dat betekent dat ik dan halverwege ben :o

Verlof is nog ver weg hier. Ik weet helemaal niet het hoe gaat lopen tegen die tijd. Een week nadat ik mijn contract heb getekend, had ik een positieve test :') Dus als mijn contract afloopt (en dus wel verlengd zou worden) heb ik eerst 3 weken vakantie (is al goedgekeurd) en dan na nog eens 3 weken ben ik 36 weken zwanger en zou ik met verlof gaan. Het gaat om een supermarkt, dus ben erg benieuwd hoe ze daarmee omgaan...

Kraamzorg ook vandaag aangevraagd. Bij het geboortecentrum waar mijn zus al vk werkt, ze weet geloof ik al precies welke zuster ze gaat sturen :D
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 8 mei 2017 @ 19:27:23 #208
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_170780765
Zo. Vandaag weer bij de verloskundige geweest.. Ze schijnt nu vast te liggen, m'n bloeddruk was goed en haar hartje klopte ook hartstikke mooi..
Blijf dat voelen naar het indalen toch een minder fijn trucje te vinden..
Nog 9 dagen op de teller. Vriendlief heeft sowieso al verloren, die had op vandaag gestemd.. Ik gok op de 10e..

^O^
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_170781921
Zwangerschapsdementieboks dus :+ Wel soort van fijn om te lezen dat jullie er ook last van hebben.

Stroop: Mijn verlof begint officieel op 11 juni (36 weken). Daarvoor neem ik nog wat vakantiedagen op, want 36 weken trek ik niet meer.

Het plan was om 2 weken vakantie op te nemen voor mijn verlof. Toen zag ik dat Hemelvaartsdag daarvoor zat en was ik met dat lange weekend erbij ineens 2,5 week eerder vrij. Ik stop nu die woensdag al, want dan ben ik jarig. (Dat vond ik wel een mooi cadeautje aan mezelf *) )
pi_170782482
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 19:59 schreef kazy het volgende:
Zwangerschapsdementieboks dus :+ Wel soort van fijn om te lezen dat jullie er ook last van hebben.

Stroop: Mijn verlof begint officieel op 11 juni (36 weken). Daarvoor neem ik nog wat vakantiedagen op, want 36 weken trek ik niet meer.

Het plan was om 2 weken vakantie op te nemen voor mijn verlof. Toen zag ik dat Hemelvaartsdag daarvoor zat en was ik met dat lange weekend erbij ineens 2,5 week eerder vrij. Ik stop nu die woensdag al, want dan ben ik jarig. (Dat vond ik wel een mooi cadeautje aan mezelf *) )
Maar waarom ga je dan niet gewoon met 34 weken met verlof, en plak je die vakantie dagen er achteraan? Mocht je dan overtijd lopen dan heb je gratis langer verlof of hoef je vakantiedagen niet te gebruiken. En mocht je eerder bevallen dan maakt het ook niet uit, want die 16 weken totaal krijg je sowieso.

Bij een tweeling kun je kiezen tussen stoppen met 30 of 32 weken. Alleen als je stopt met 32 weken krijg je die twee weken er niet na de bevalling nog bij (daar krijg je 10+ (6-aantal weken voor de bevalling dat je al verlof hebt gehad). Ook zo'n vreemde regel waarvan ik niet snap dat iemand met 32 weken pas zou stoppen tenzij workaholic icm makkelijke zwangerschap.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_170782589
quote:
7s.gif Op maandag 8 mei 2017 08:39 schreef rena het volgende:

[..]

Ik kijk nu juist extra uit naar die decembermaand, maar ik weet natuurlijk totaal nog niet hoe het allemaal gaat lopen en hoe ik me voel.
Oh, die decembermaand lijkt me ook heerlijk knus met zo'n kleintje O+
Heb alleen geen zin om hem/haar dan constant overal mee naar toe te 'moeten' sjouwen. Wij zijn eigenlijk altijd op pad met die feestdagen; ouders, schoonouders, vrienden etc.

Qua verjaardagen van anderen maak ik me niet zo'n zorgen eigenlijk. Zou alleen 5 december wat minder vinden. Vorige keer 12 dagen na UD bevallen, dus dat is nog best een optie ook... :{

Ik weet dus niet zo goed wat ik qua verlof zal doen, 34 of 36 weken...
Vorige keer trok ik 36 weken prima, maar die zwangerschap was ook echt een eitje (plus ik had er nog geen rondlopen thuis ;) ). Qua werkzaamheden zal het ook wel gaan (kantoorbaan), maar wel reistijd van een uur (fiets+OV), dus twijfel toch wel een beetje.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 8 mei 2017 @ 20:19:16 #212
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_170782616
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 20:15 schreef FlyingFish het volgende:

Bij een tweeling kun je kiezen tussen stoppen met 30 of 32 weken. Alleen als je stopt met 32 weken krijg je die twee weken er niet na de bevalling nog bij (daar krijg je 10+ (6-aantal weken voor de bevalling dat je al verlof hebt gehad). Ook zo'n vreemde regel waarvan ik niet snap dat iemand met 32 weken pas zou stoppen tenzij workaholic icm makkelijke zwangerschap.
Dat hele meerlingverlof ging sowieso een beetje mis geloof ik. Ze waren vergeten te vermelden dat je de dagen van de zwangerschapsverlof aan je bevallingsverlof mag plakken als je eerder bevalt (zoals met het normale verlof geregeld is). Veel vrouwen die te vroeg zijn bevallen (het gros van de tweelingmoeders dus) had uiteindelijk minder verlof dan dat ze met het reguliere verlof hadden gekregen :{
pi_170783436
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 20:18 schreef twist02 het volgende:

[..]

Oh, die decembermaand lijkt me ook heerlijk knus met zo'n kleintje O+
Heb alleen geen zin om hem/haar dan constant overal mee naar toe te 'moeten' sjouwen. Wij zijn eigenlijk altijd op pad met die feestdagen; ouders, schoonouders, vrienden etc.

Qua verjaardagen van anderen maak ik me niet zo'n zorgen eigenlijk. Zou alleen 5 december wat minder vinden. Vorige keer 12 dagen na UD bevallen, dus dat is nog best een optie ook... :{

Ik hoor het mezelf nog zeggen: "het maakt me echt niet uit wanneer, als het maar niet op 5 december is!" Inmiddels weet ik dat 5-december-kindjes echt de allermooiste, allerleukste, allerliefste kindjes zijn O+ ;)
pi_170783636
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 20:15 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Maar waarom ga je dan niet gewoon met 34 weken met verlof, en plak je die vakantie dagen er achteraan? Mocht je dan overtijd lopen dan heb je gratis langer verlof of hoef je vakantiedagen niet te gebruiken. En mocht je eerder bevallen dan maakt het ook niet uit, want die 16 weken totaal krijg je sowieso.

Bij een tweeling kun je kiezen tussen stoppen met 30 of 32 weken. Alleen als je stopt met 32 weken krijg je die twee weken er niet na de bevalling nog bij (daar krijg je 10+ (6-aantal weken voor de bevalling dat je al verlof hebt gehad). Ook zo'n vreemde regel waarvan ik niet snap dat iemand met 32 weken pas zou stoppen tenzij workaholic icm makkelijke zwangerschap.
Ja, had ook gekund inderdaad. Ik had mijn verlof al vroeg aangevraagd met het idee om evt. een paar dagen eerder te stoppen. Dat heb ik de vorige keer ook gedaan. Toen ik definitief had bedacht toch maar eerder te stoppen, had ik geen zin meer om de aanvraag te laten wijzigen. Grote bureaucratische organisatie hier (en oke + een beetje lui ;) ) Nouja, genoeg vakantiedagen hier dus uiteindelijk maakt het niet zo heel veel uit.

Wat raar trouwens van die regeling bij een meerlingzwangerschap.
  maandag 8 mei 2017 @ 20:49:31 #215
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_170783698
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 20:43 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ik hoor het mezelf nog zeggen: "het maakt me echt niet uit wanneer, als het maar niet op 5 december is!" Inmiddels weet ik dat 5-december-kindjes echt de allermooiste, allerleukste, allerliefste kindjes zijn O+ ;)
Dat zijn 1e kerstdagkindjes ook al O-) O+
pi_170785028
quote:
2s.gif Op maandag 8 mei 2017 20:19 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dat hele meerlingverlof ging sowieso een beetje mis geloof ik. Ze waren vergeten te vermelden dat je de dagen van de zwangerschapsverlof aan je bevallingsverlof mag plakken als je eerder bevalt (zoals met het normale verlof geregeld is). Veel vrouwen die te vroeg zijn bevallen (het gros van de tweelingmoeders dus) had uiteindelijk minder verlof dan dat ze met het reguliere verlof hadden gekregen :{
Ja, ik las dat idd. Beetje jammer dat zoiets aanpassen dan ook weer jaren moet duren.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_170785200
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 20:18 schreef twist02 het volgende:

[..]

Oh, die decembermaand lijkt me ook heerlijk knus met zo'n kleintje O+
Heb alleen geen zin om hem/haar dan constant overal mee naar toe te 'moeten' sjouwen. Wij zijn eigenlijk altijd op pad met die feestdagen; ouders, schoonouders, vrienden etc.

Qua verjaardagen van anderen maak ik me niet zo'n zorgen eigenlijk. Zou alleen 5 december wat minder vinden. Vorige keer 12 dagen na UD bevallen, dus dat is nog best een optie ook... :{

Ik weet dus niet zo goed wat ik qua verlof zal doen, 34 of 36 weken...
Vorige keer trok ik 36 weken prima, maar die zwangerschap was ook echt een eitje (plus ik had er nog geen rondlopen thuis ;) ). Qua werkzaamheden zal het ook wel gaan (kantoorbaan), maar wel reistijd van een uur (fiets+OV), dus twijfel toch wel een beetje.
Ik had precies dezelfde twijfel en ben dus voor de middenweg gegaan :): 35 weken!
pi_170785297
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 19:27 schreef Good.vs.Evil het volgende:
Zo. Vandaag weer bij de verloskundige geweest.. Ze schijnt nu vast te liggen, m'n bloeddruk was goed en haar hartje klopte ook hartstikke mooi..
Blijf dat voelen naar het indalen toch een minder fijn trucje te vinden..
Nog 9 dagen op de teller. Vriendlief heeft sowieso al verloren, die had op vandaag gestemd.. Ik gok op de 10e..

^O^
Dat voelen vind ik peanuts vergeleken met het gevoel van het ingedaald zijn. :') . Vandaag paar keer gewoel in mijn liezen en vlakbij mijn blaas. Dat is echt een rotgevoel. Ken je dat? ;( .

Ik heb van de huisarts hormonenzalf gekregen, wel de lichtste variant. *O* . Hij vond het niet echt heel erg op eczeem lijken, maar kon ook niet bedenken wat het dan wel zou zijn. Peuter was er ook bij en vroeg: waarom heeft mama jeuk? Huisarts, heel serieus: 'Eeh ja, dat weten we dus eigenlijk niet.' :D .
Maar die hormonenzalf doet z'n werk wel en ik heb er ook nog een flinke tube vaseline zalf bij gekregen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 8 mei 2017 @ 21:38:42 #219
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_170785476
quote:
2s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:34 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Dat voelen vind ik peanuts vergeleken met het gevoel van het ingedaald zijn. :') . Vandaag paar keer gewoel in mijn liezen en vlakbij mijn blaas. Dat is echt een rotgevoel. Ken je dat? ;( .

Ik heb van de huisarts hormonenzalf gekregen, wel de lichtste variant. *O* . Hij vond het niet echt heel erg op eczeem lijken, maar kon ook niet bedenken wat het dan wel zou zijn. Peuter was er ook bij en vroeg: waarom heeft mama jeuk? Huisarts, heel serieus: 'Eeh ja, dat weten we dus eigenlijk niet.' :D .
Maar die hormonenzalf doet z'n werk wel en ik heb er ook nog een flinke tube vaseline zalf bij gekregen.
Ja, zo'n soort scherpe steek in je blaas? Die zijn echt niet fijn nee.. :{

Als het spul maar werkt toch ;)
Jezelf helemaal open krabben is ook niks natuurlijk -O-
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_170786317
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 20:43 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ik hoor het mezelf nog zeggen: "het maakt me echt niet uit wanneer, als het maar niet op 5 december is!" Inmiddels weet ik dat 5-december-kindjes echt de allermooiste, allerleukste, allerliefste kindjes zijn O+ ;)
Ja, ik weet ook dat het uiteindelijk echt niets uitmaakt en je er vanzelf een weg in vind. En eerlijk is eerlijk: 4 of 5 december maakt dan eigenlijk ook niet uit ;)
Maar wat zou het fijn zijn als je bij kinderen ook zelf het aflevermoment kunt kiezen hè :+

quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:31 schreef Vieve6 het volgende:

[..]

Ik had precies dezelfde twijfel en ben dus voor de middenweg gegaan :): 35 weken!
Haha, dat is ook nog een goeie ja! :D
Al hoor ik mezelf nu al weer denken: ja, dan maakt die ene week ook niet uit :')

Ach, ik heb ook hartstikke veel vakantiedagen, dus dat is ook altijd nog een optie voor lekker lang verlof ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170787662
Verlof, het lijkt ergens nog zo ver weg, maar 2,5 maand klinkt ook best dichtbij al.
Ik stop met 34 weken. Horeca is toch wel pittig, zwanger. Nu al sta ik niet meer in de afwas, want dat red ik niet meer.
Mijn bazin is wel heel lief, ze zei laatst al dat ik maar moest kijken hoe het gaat in juli. Of eerder met verlof (als het medisch nodig is) of gewoon wat vakantie opnemen kan sowieso altijd O+

Zo, weer een lesje yoga gedaan. We deden yin yoga en hebben heel hard gelachen dat maar 1 meisje uit de groep alle houdingen kon. Ik heb bij de helft van de houdingen verbaasd gekeken hoe anderen het wél voor elkaar kregen :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 8 mei 2017 @ 22:51:00 #222
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_170787924
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 22:40 schreef LeSage het volgende:
Verlof, het lijkt ergens nog zo ver weg, maar 2,5 maand klinkt ook best dichtbij al.
Ik stop met 34 weken. Horeca is toch wel pittig, zwanger. Nu al sta ik niet meer in de afwas, want dat red ik niet meer.
Mijn bazin is wel heel lief, ze zei laatst al dat ik maar moest kijken hoe het gaat in juli. Of eerder met verlof (als het medisch nodig is) of gewoon wat vakantie opnemen kan sowieso altijd O+

Zo, weer een lesje yoga gedaan. We deden yin yoga en hebben heel hard gelachen dat maar 1 meisje uit de groep alle houdingen kon. Ik heb bij de helft van de houdingen verbaasd gekeken hoe anderen het wél voor elkaar kregen :')
Ja, met 34 weken had ik eigenlijk ook wel spijt dat ik niet voor 34 maar voor 36 weken had gekozen (in de catering).. Maar uiteindelijk ben ik denk ik toch liever 2 weken extra met het heksje, dus dat moet het waard zijn geweest.. Merk wel dat tot rust komen vrij moeilijk is, vooral als je amper slaapt..
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_170788312
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 22:51 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Ja, met 34 weken had ik eigenlijk ook wel spijt dat ik niet voor 34 maar voor 36 weken had gekozen (in de catering).. Maar uiteindelijk ben ik denk ik toch liever 2 weken extra met het heksje, dus dat moet het waard zijn geweest.. Merk wel dat tot rust komen vrij moeilijk is, vooral als je amper slaapt..
Ik heb nog al mijn vakantie-uren van dit jaar over, die ik achter mijn verlof aan plak. Al met al hoef ik pas ergens in december weer een keer present te zijn geloof ik :)

Gewoon overdag ook je rust pakken hoor! Zeker nu er nog geen ander kindje in huis rond rent!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 8 mei 2017 @ 23:35:26 #224
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_170789199
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 23:04 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik heb nog al mijn vakantie-uren van dit jaar over, die ik achter mijn verlof aan plak. Al met al hoef ik pas ergens in december weer een keer present te zijn geloof ik :)

Gewoon overdag ook je rust pakken hoor! Zeker nu er nog geen ander kindje in huis rond rent!
Oeh dat klinkt heerlijk.. Ik mag 9 augustus weer..

Ja, dat probeer ik ook te doen. En dan bedenk ik me dat ik nog siliconespray moet halen, en dan bedenk ik me dat ik nog dat moet doen. En oh ja. Dat ook nog.
Vriend probeert wel alles in huis te doen.. Maar daaromheen heb ik het zo druk met niks eigenlijk :')
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_170790874
Verlof is voor mij nog een eeuwigheid weg.
Bij mijn eerste was ik 3 mei uitgerekend en ben ik begin april met verlof gegaan + aantal weken vakantie er achteraan. Aiden kwam ook 1,5 week te vroeg.
Ergens begin augustus pas teruggekomen. :P
Zou ik straks ook kunnen doen, als dat mogelijk is. Gelijk al mijn vakantiedagen erachter. Of op een weekje na nog bewaren.
Anders zou ik vanaf 1 mei ofzo tot december weer door moeten.
Kerst, best onhandig om dan te bevallen. :P
  dinsdag 9 mei 2017 @ 07:01:04 #226
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_170791306
Ah, lekker hoor Kazy! Ik stop ook pas bij 36 weken. Mede omdat ik liefst zo lang mogelijk daarna wil houden, maar ook omdat er nog altijd geen vervanger is om mijn collega te ondersteunen als ik weg ben. De reistijd valt me wel redelijk tegen (goed uur fiets + trein + metro), maar gelukkig kan ik redelijk makkelijk thuis werken. Dat doe ik nu 1x per week, maar dat zou ik best 2 of zelfs 3x kunnen doen als het me te zwaar wordt (en als ik eerlijk ben is het niet zozeer de reistijd maar vooral dat ik dan anderhalf uur langer in bed kan liggen O+)
Ik heb ook nog heel veel vakantiedagen. Een deel plak ik achter het verlof, de rest spreid ik uit zodat ik niet (meteen) fulltime hoef te werken als de baby er is. Soort ouderschapsverlof, maar dan betaald :)

*O* voor de zalf van Franny
pi_170791859
Stroop, die 36 weken, dat moet je alleen doen als je dat zelf wil hè? Het is niet jouw probleem als ze geen vervanging hebben geregeld. Daarvoor ben je werknemer en heb je rechten :*
Sowieso, als je nu het advies zou krijgen om thuis te blijven van de vk, dan hebben ze ook dikke vette pech.
Jij en je kindje zijn nu echt belangrijker hoor!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 9 mei 2017 @ 08:40:51 #228
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_170791990
Gisteren voor het eerst naar pufclubles geweest met mn vriend. We doen zo'n reeks van "Samen Bevallen" op aanraden van de vlos. Het was eigenlijk best leuk en meteen n ontspannende adenhalingstechniek geleerd voor tijdens de weeen. Het is heel erg gericht op wat de partners kunnen doen en ondersteunen zodat zij zich een beetje nuttig kunnen maken op een fijne manier :Y. Zo lief om al die mannen zo bezig te zien met hun vriendinnen O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 9 mei 2017 @ 08:55:52 #229
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_170792136
Ik zou ook met 35 weken stoppen, maar heb dat al aangepast naar 34 weken. Daar ben ik nu al blij mee. Ik ben aan het aftellen, vooral omdat ik me wil kunnen focussen op mezelf en de baby en voorbereiden in pratorische en emotionele zin. Nou heb ik wel de luxe van nog 2 maanden langer vrij na de gewone verloftijd, dus het voelt niet als zonde van de tijd (wat het sowieso niet is, maar toch).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 9 mei 2017 @ 09:12:47 #230
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_170792429
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 08:27 schreef LeSage het volgende:
Stroop, die 36 weken, dat moet je alleen doen als je dat zelf wil hè? Het is niet jouw probleem als ze geen vervanging hebben geregeld. Daarvoor ben je werknemer en heb je rechten :*
Sowieso, als je nu het advies zou krijgen om thuis te blijven van de vk, dan hebben ze ook dikke vette pech.
Jij en je kindje zijn nu echt belangrijker hoor!
Oh zo bedoel ik het ook helemaal niet hoor! Als het echt te zwaar wordt, stop ik eerder, maar zolang het goed gaat voelt het oncollegiaal om thuis te zitten lanterfanteren terwijl zij op kantoor in haar eentje alle ballen hoog moet houden. Nou moet ze dat sowieso als er geen vervanger komt, maar wie weet vinden ze er nog een die snel kan beginnen :')
pi_170792651
Eerder met verlof is een heel goed idee, als ik merk hoe veel goeds het verlof mij doet/heeft gedaan. Bij de eerste zwangerschap voelde dat wat minder, maar toen had ik ook minder op mijn bordje liggen. Evengoed is het gewoon heel fijn om je helemaal te kunnen richten op jezelf en de tijd die komen gaat, je lijf, de rust nemen, en focus krijgen.

Ik probeer nu iedere dag een uurtje in bad te zitten en daar wat hypnobirthing te doen. Daardoor ben ik echt een stuk meer ontspannen. Ik merk het ook in hoe ik met mijn peuter omga: meer geduld, meer met humor kunnen oplossen e.d. O+ . :) .

Op zich ben ik er helemaal klaar voor nu, toch merk ik net als destijds bij I dat ik het geborgen gevoel van mijn baby zo fijn nog in mijn buik en het intieme van dat samenzijn, nog niet echt kan loslaten. Gek genoeg vind ik het laatste, hoogzwangere gedeelte van het zwangerzijn het fijnst, terwijl het lichamelijk vaak als zwaar wordt ervaren. De eerste vijf maanden vond ik, door alle misselijkheid en nog zo weinig contact kunnen maken met de baby, veel zwaarder.

De overgang van dat gevoel naar een echte baby die in je armen ligt, huilt, aan de borst moet, luiers produceert, etc. voelt opnieuw als groot en groots. Ik vraag me af of dit soort zaken ook een rol spelen in het 'overtijd gaan'.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170795466
Ik ben met 36 weken met verlof gegaan. Gisteren was mijn eerste dag. Ben er zo aan toe. Met de kennis van nu was ik eerder gegaan.

Ben nu 36 weken en 2 dagen. Eerste is met 36.6 geboren. Ik vind het zo ontzettend spannend deze week. Ben er echt constant mee bezig.

Wat jij zegt Franny vind ik mooi. Ik ben er ook helemaal nog niet aan toe om deze buikbaby los te laten.

We zijn net weer volledig goedgekeurd door de VK!
pi_170795584
Littledrummergirl, wij hebben (vorige keer) ook samen bevallen gedaan. Wel de minicursus van 4 weken want dat vonden we lang genoeg, maar vond het wel een aanrader. Vooral omdat het voor mijn man heel erg nuttig was qua theorie. Die wist nu ook veel beter wat hij kon verwachten, ook als dingen niet goed gingen, en wat hij kon doen (en juist niet moest doen). En ik was blij dat hij bij al die ademhalingsoefeningen was want ik stopte bij de bevalling af en toe met ademen, en doordat hij dan met me mee deed kon ik dan dat ritme weer terug vinden. Aanrader dus voor iedereen die nog een cursus zoekt.

Het klinkt op zich wel logisch Franny, ik denk dat je geestelijke gesteldheid ook wel wat invloed daarop zal hebben idd. Fijn dat je nu iig kan genieten van de laatste weken, dat heb je wel verdiend! Is de jeuk nu helemaal weg?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 9 mei 2017 @ 12:10:00 #234
390026 Aisly
A flower a day..
pi_170795709
En weer terug van een paar weken vakantie, daarom meeposten zonder alles bijgelezen te hebben :@

Wel een jompel voor alle verse baby's! *O*

Verlof, nog maar 2 weekjes werken en dan gaan genieten O+
Stroop, dat klinkt bekend. Ik heb o.a. ook voor 36 weken gekozen omdat er geen vervanging is en ik het (mede) voor mijn collega's zo lang mogelijk wil volhouden. Hier komt er ook geen vervanging, sommige dingen worden overgenomen door collega's omdat ze wel opgepakt moeten worden. Maar de rest blijft liggen tot ik weer terug ben. Keek ik eerst wel tegenop maar nu kan ik me daar niet zo heel druk meer over maken. Dat zie ik over 4,5 maand wel weer :D

Franny, dat uurtje bad met hypnobirthing klinkt O+. Hierdoor bedenk ik me dat ik tijdens mijn verlof ook elke dag even de tijd moet nemen om te ontspannen en een momentje 'samen' met de buikbaby te creëren.
pi_170795779
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 09:12 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Oh zo bedoel ik het ook helemaal niet hoor! Als het echt te zwaar wordt, stop ik eerder, maar zolang het goed gaat voelt het oncollegiaal om thuis te zitten lanterfanteren terwijl zij op kantoor in haar eentje alle ballen hoog moet houden. Nou moet ze dat sowieso als er geen vervanger komt, maar wie weet vinden ze er nog een die snel kan beginnen :')
Ik bedoel juist wel dat je 'oncollegiaal thuis mag zitten lanterfanten', daar is je verlof nou juist voor O+
Ik vind het verdrietig dat er situaties ontstaan waardoor mensen daar een schuldgevoel over krijgen.
Absoluut geen verwijt naar jou, getuigt alleen maar van het hebben van een hart, maar wel naar je werkgever, die zich niet (genoeg) om de situatie bekommert.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170795849
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:10 schreef Aisly het volgende:
En weer terug van een paar weken vakantie, daarom meeposten zonder alles bijgelezen te hebben :@

Wel een jompel voor alle verse baby's! *O*

Verlof, nog maar 2 weekjes werken en dan gaan genieten O+
Stroop, dat klinkt bekend. Ik heb o.a. ook voor 36 weken gekozen omdat er geen vervanging is en ik het (mede) voor mijn collega's zo lang mogelijk wil volhouden. Hier komt er ook geen vervanging, sommige dingen worden overgenomen door collega's omdat ze wel opgepakt moeten worden. Maar de rest blijft liggen tot ik weer terug ben. Keek ik eerst wel tegenop maar nu kan ik me daar niet zo heel druk meer over maken. Dat zie ik over 4,5 maand wel weer :D

Franny, dat uurtje bad met hypnobirthing klinkt O+. Hierdoor bedenk ik me dat ik tijdens mijn verlof ook elke dag even de tijd moet nemen om te ontspannen en een momentje 'samen' met de buikbaby te creëren.
Nog erger zelfs, dat je werk gewoon maar blijft liggen tot na je verlof. Ik vind het echt triest dat het blijkbaar zo is gesteld in Nederland. :N
Je verlof zou een periode moeten zijn waarin werk ver op de achtergrond ligt en waar je niet zou moeten opzien tegen het moment waarop je weer moet starten (en dus een bult achterstallig werk moet gaan doen).
Ik hoop dat je het lekker los kunt laten en heel erg van kan genieten :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170795965
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:18 schreef LeSage het volgende:

[..]

Nog erger zelfs, dat je werk gewoon maar blijft liggen tot na je verlof. Ik vind het echt triest dat het blijkbaar zo is gesteld in Nederland. :N
Je verlof zou een periode moeten zijn waarin werk ver op de achtergrond ligt en waar je niet zou moeten opzien tegen het moment waarop je weer moet starten (en dus een bult achterstallig werk moet gaan doen).
Ik hoop dat je het lekker los kunt laten en heel erg van kan genieten :*
Hier ook zo hoor. Het maakt het loslaten moeilijk, maar dadelijk met baby is het zo op de achtergrond.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 14:12:56 #238
390026 Aisly
A flower a day..
pi_170798163
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:18 schreef LeSage het volgende:

[..]

Nog erger zelfs, dat je werk gewoon maar blijft liggen tot na je verlof. Ik vind het echt triest dat het blijkbaar zo is gesteld in Nederland. :N
Je verlof zou een periode moeten zijn waarin werk ver op de achtergrond ligt en waar je niet zou moeten opzien tegen het moment waarop je weer moet starten (en dus een bult achterstallig werk moet gaan doen).
Ik hoop dat je het lekker los kunt laten en heel erg van kan genieten :*
Ik moet eerlijk zeggen dat het tot 30 weken nog een ver-van-mn-bed-show was, en ik daarna toch best gepiekerd heb over hoe ik het moet overdragen, aan wie, hoe zou ik het straks aantreffen, etc. Maar door het er thuis, bij de vk en natuurlijk op het werk over te hebben is dat nu weg. Wat ook meehelpt is dat er een rustige zomer tussen zit, en ik nu steeds meer in verlof modus ga *zen* *laathetlos* ;)
  dinsdag 9 mei 2017 @ 14:37:41 #239
467593 BJJ0422
Je kent me al
pi_170798627
Ik kom hier heel voorzichtig om de hoek kijken met een superduper licht streepje vanochtend... ik ben een jaar geleden met de prikpil gestopt en was onregelmatig ongesteld, dus kan nog niet met zekerheid zeggen hoever ik ben.. maar ik gok dat UD de eerste week van januari is..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 15:00:12 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_170799094
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:37 schreef BJJ0422 het volgende:
Ik kom hier heel voorzichtig om de hoek kijken met een superduper licht streepje vanochtend... ik ben een jaar geleden met de prikpil gestopt en was onregelmatig ongesteld, dus kan nog niet met zekerheid zeggen hoever ik ben.. maar ik gok dat UD de eerste week van januari is..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh dan denk ik dat ik het wel weet :D gefeliciteerd!
disclaimer
  dinsdag 9 mei 2017 @ 15:05:01 #241
467593 BJJ0422
Je kent me al
pi_170799211
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oh dan denk ik dat ik het wel weet :D gefeliciteerd!
Jij bent idd ook een van de dames die me ook wel kent :D Dankjewel!!
  dinsdag 9 mei 2017 @ 15:16:17 #242
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_170799488
zit je geboortejaar ook in je naam? :D

anyhow gefeliciteerd *O*
  dinsdag 9 mei 2017 @ 15:17:53 #243
467593 BJJ0422
Je kent me al
pi_170799535
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:16 schreef Budabuddumbam het volgende:
zit je geboortejaar ook in je naam? :D

anyhow gefeliciteerd *O*
haha nee!! mijn geboortejaar is 1990 :P en dankjewel!!
  dinsdag 9 mei 2017 @ 15:24:54 #244
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_170799732
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:14 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik bedoel juist wel dat je 'oncollegiaal thuis mag zitten lanterfanten', daar is je verlof nou juist voor O+
Ik vind het verdrietig dat er situaties ontstaan waardoor mensen daar een schuldgevoel over krijgen.
Absoluut geen verwijt naar jou, getuigt alleen maar van het hebben van een hart, maar wel naar je werkgever, die zich niet (genoeg) om de situatie bekommert.
Sterker nog: na mijn verlof begin ik in een nieuwe functie. Er moet dus een permanente vervanger komen, niet alleen voor de 4 maanden verlof. :X En dat weten ze toch al een tijdje..

Welkom en gefeliciteerd BJ! *O*
Januaribabies alweer? :o
  dinsdag 9 mei 2017 @ 15:54:25 #245
390026 Aisly
A flower a day..
pi_170800434
Gefeliciteerd BJ! *O*

Dat is inderdaad nog lastiger Stroop! De zoektocht naar een permanente vervanger zouden ze toch echt al in gang gezet moeten hebben (lijkt mij)!
pi_170802079
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:03 schreef FlyingFish het volgende:
.Is de jeuk nu helemaal weg?
Nou, dat toch niet. De hormoonzalf werkt ook niet echt super. Gelukkig heb ik er uren achter elkaar geen last van, maar als ik een jeukaanval heb, weet ik echt even niet waar ik het zoeken moet. Vooral op mijn enkels en kuiten is het erg. Wat wel echt verlichting geeft bij acute jeuk is een blikje bier uit de koelkast er tegenaan houden. Dus dat zit ik nu al een paar minuten te doen. :+ . :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170802296
Gefeliciteerd BJJ! *O*

Inderdaad wel triest dat er nog steeds werkgevers zijn die zo omgaan met zwangerschappen ja :N
Vooral omdat ze volledig gecompenseerd worden...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170802371
Net terug van de GUO. Ook hier konden ze slecht beoordelen wat ze nou precies zien. Duidelijk is wel dat het hartje 4 kamers heeft en dat de 3 vaten vanuit de goede kanten komen, echter hóe ze precies lopen (en wat dat dan zegt) weten ze niet. We mogen nu door naar Nijmegen om daar verder te kijken. Het vermoeden is dat het kindje een rechtsdraaiende aorta heeft (ipv links, zoals hoort), en dat daar ook de rest van het afwijkende beeld vandaan komt. Dat zouden ze in Nijmegen beter moeten kunnen beoordelen omdat er dan een kindercardeoloog bij is die daar kijk op heeft. Er zijn echter nog geen garanties dat dat nou is wat ze zien.
Ik weet niet of ik het me nou meer heeft gerustgesteld of meer heedt beangstigd. Ik hoop in elk geval dat de baby er donderdag even goed voor wil liggen (want dat doet hij dus ook niet, lekker eigenwijs ding), want of t nou goed is of niet, ik wil vooral duidelijkheid. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170802473
Oh Nanuke wat slopend zo zeg..! Kan me voorstellen dat je inderdaad vooral duidelijkheid wilt ja.
Maar je kunt donderdag dus al terecht in Nijmegen? Da's wel lekker vlot :*

Ohja, kan iemand me nog eens geruststellen dat je buik bij een tweede gewoon eerder begint met groeien maar daardoor niet per se groter wordt ofzo? :')
Ben nu 11,5 week en er stond net gewoon iemand voor me op in de trein, of ik wilde zitten? :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  dinsdag 9 mei 2017 @ 17:34:32 #250
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_170803034
Spannend zeg, Nanuke! Hebben ze ook aangegeven wat de gevolgen zouden kunnen zijn van een andersomdraaiende aorta? Of maakt dat verder niet uit en leven mensen daar lang en gelukkig mee?
Wel erg fijn dat je al snel terecht kunt! Nog eventjes in de zenuwen dus :* heb je fijne afleiding tot die tijd?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')