abonnement Unibet Coolblue
pi_170711451
Reuzenhoofd! O+

Hier tussen 6 en 11 maanden geen afspraken bij cb, dat is standaard. Volgende keer wel weer een prik. Vind ik misschien nog wel lastiger bij een kind met iets meer bewustzijn!
pi_170711827
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:18 schreef Svane het volgende:
Hoe is het eigenlijk met cygne? :W
Goed hoor! M groeit goed in de lengte, gewicht iets aan de krappe kant maar wel gestaag. Slaapt snachts prima wil overdag alleen maar plakken en kroelen en drinken. Heb nu mijn nichtje van 16 ook te logeren dus nog meer extra knuffels. Ze neemt me ook veel uit handen dus voor mij ook genieten.

[ Bericht 25% gewijzigd door Cygne op 05-05-2017 20:50:00 ]
pi_170711888
Hier ook cb met 6 en 11 maanden en dan ook prikjes. Net als svane vind ik het nu denk ik ook zieliger. Ik neem mijn man maar mee.

Hai cygne. Fijn dat het goed gaat
  vrijdag 5 mei 2017 @ 20:39:10 #154
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170712691
Wij gingen eind van de middag even naar zo'n rrrrollend foodtruckfestival (lekker hipster), met Max in de Tula. Ik kon niks eten, of meneer wou een hapje. Dus heeft hij flammkuchen op, patat van zoete aardappel en een stokbroodje brie :D Nou ja, hapjes dan. Echt een sociale eter, net als zijn ouders O+ En maar lachen met dat beavis and butthead lachje van 'm. Uiteindelijk gewoon naar huis gegaan rond zevenen en alsnog een pot fruit leeggelepeld en nu zonder morren naar bed. Jeetje, wat ben ik toch trots op 'm.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 17:42 schreef Arja het volgende:
Die swimtrainer lijkt me zo lastig om om te doen. Ik ben niet zo handig en Emmy is niet geduldig.
Denk dat ik ga voor de tip van Q
Het afdoen van die ene ging me wel enigszins......stumperig af. Omdat het telkens niet lukte, dacht ik: we blijven dan nog maar even zwemmen. Maar na een uur moest hij eraan geloven en moest ik 'm uit de band wrikken. Maar nu, na een derde keer, gaat het eindelijk goed. Oefening baart kunst.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 18:27 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nou heeft ZZ wel een uitzonderlijk groot hoofd hoor, maar dat past toch niet? :o

[..]

Wij krijgen een tussentijdse afspraak bij 7,5 maand vanwege haar ontwikkeling, ze kan zichzelf in buikligging niet opduwen met de armpjes. Ik vind het maar gezeik, want A) ze heeft een groot hoofd dus dat is gewoon zwaarder dan voor andere kindjes, B) de kinderfysio is er al mee bezig, C) zwakke armspieren zitten hier in de familie* en dat heeft verder geen blijvende gevolgen gehad voor onze ontwikkeling. *Mijn zusje en ik kunnen geen push-ups doen vanaf de grond, terwijl zij mega sportief en afgetraind is.

Edit: ter illustratie, haar hoofd is nu bij 6 maanden groter dan een gemiddeld kindje bij 15 maanden. :D
[ afbeelding ]

Komt vast helemaal goed! Hadden jullie dan ook toevallig als baby een groter hoofd (in verhouding)?

En de kinderfysio! Vindt ZZ het ook een beetje leuk daar? Een beetje ravotten op zo'n matje is toch niet gek, vond Max uiteindelijk.
pi_170714563
Quoi: Wat een gezelligert! :D
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_170715021
In het kader van de a 3u komen 's nachts is nu experiment 'slapen op eigen kamertje' gestart.
Ik voel me incompleet zo met die lege cosleeper naast me -O-
Maar we gaan eens even testen of het niet een kwestie is van elkaar wakker maken cq houden 's nachts.
Vaak wordt ze nl al wakker als we rond 22/23 naar bed gaan.
Keep my fingerd crossed, heb namelijk vroege diensten dit weekend en om 5.45 de wekker is eens langer dan blokjes van 2,5 uur slapen wenselijk.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 22:32:09 #157
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_170715336
Hoop op een goede nacht Blue!
Hier ging het doorslapen ook veel beter na verhuizing naar eigen kamertje :Y
Vond het ook wel een dingetje hoor.. dus begrijp je incomplete gevoel.

Quoi klinkt als een heerlijk dagje weer :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_170717844
Hopelijk slaap je lekker Blue! Lijkt mij ook raar hoor, een lege co-sleeper. Snap je goed!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 6 mei 2017 @ 00:59:28 #159
269689 crew  Viv
pi_170718845
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 19:23 schreef WupWup het volgende:
Maar als je het onzin vindt, dan zeg je die afspraak toch af? Je bent niet verplicht te gaan.
Misschien gaan we daar wel selectiever in worden voortaan. Mijn man zei dat de cb-arts sowieso heel negatief deed terwijl het verder gewoon goed gaat. Ook bijvoorbeeld qua bijvoeding. We hadden ZZ pas 3 keer aan tafel gehad, want we zouden bij 6 maanden beginnen en toen was ze ziek. Gaf ze als commentaar dat alleen groente echt niet meer genoeg was en dat ze inmiddels ook brood en zuivel zou moeten krijgen. }:|
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:39 schreef Quoi het volgende:
Het afdoen van die ene ging me wel enigszins......stumperig af. Omdat het telkens niet lukte, dacht ik: we blijven dan nog maar even zwemmen.
:D
quote:
Komt vast helemaal goed! Hadden jullie dan ook toevallig als baby een groter hoofd (in verhouding)?

En de kinderfysio! Vindt ZZ het ook een beetje leuk daar? Een beetje ravotten op zo'n matje is toch niet gek, vond Max uiteindelijk.
Van mezelf zou ik het moeten opzoeken (ik heb dat groene cb-boekje ergens), maar mijn man heeft ook nu nog een groot hoofd. :Y)

Hier komt de kinderfysio aan huis, ideaal! ZZ is altijd net precies moe en/of hongerig tijdens de afspraak, dus het is wel een uitdaging om het gezellig te houden tijdens de oefeningen. :+
pi_170720727
Hoe is het gegaan Blue?

Aan het aantal verwisselde kompressen naast mijn bed te zien heb ik vannacht 7 voedingen gegeven. :+ L. bleef maar woelen, wakker worden, huilen en sliep alleen verder aan de borst. Gisteren was het ook zo, maar vandaag heftiger. Echt geen idee wat ze heeft, last van oren/keel/snot, iets van krampjes? Qua eetpatroon heb ik niks veranderd, alleen gisteren en eergisteren broccoli gegeten, lijkt me toch sterk dat ze daar zo op reageert? :? Nog twee nachten tot mijn eerste werkdag, hoera. :')
  zaterdag 6 mei 2017 @ 08:01:35 #161
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_170720943
Oh selv ik hoop dat ze snel iets beter gaat slapen :*
pi_170721181
Ach vivi, ze krijgt haar hele leven toch al zuivel :Y) Nee,maar ik denk dat ze verder ook niet veel kunnen behalve je eventueel verwijzen naar een fysio. En daar lopen jullie al, dus tja.

Pittig selvaria. Het lijkt me ook sterk dat ze zo reageert op broccoli. Ik merk wel dat mijn baby vooral 's nachts snotjes verzamelt en dan maar moeizaam ademen kan > slecht drinkt > onrustig slaapt > vaak komt. Kan dat het ook zijn?

Sq, hebben jullie nog steeds de stijgende lijn te pakken?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 6 mei 2017 @ 08:44:09 #163
269689 crew  Viv
pi_170721194
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 07:13 schreef Selvaria het volgende:
Aan het aantal verwisselde kompressen naast mijn bed te zien heb ik vannacht 7 voedingen gegeven. :+
Heb je die kompressen eigenlijk wel nodig als er ieder uur gedronken wordt? :+ Ik hoop dat je nachten snel weer beter worden!

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 08:42 schreef WupWup het volgende:
Ach vivi, ze krijgt haar hele leven toch al zuivel :Y) Nee,maar ik denk dat ze verder ook niet veel kunnen behalve je eventueel verwijzen naar een fysio. En daar lopen jullie al, dus tja.
Ja dat dacht ik ook nog: alsof ik die moedermelk waar ik hard genoeg voor werk zo snel ga vervangen door kwark en yoghurt. :(
pi_170721961
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 08:42 schreef WupWup het volgende:
Ach vivi, ze krijgt haar hele leven toch al zuivel :Y) Nee,maar ik denk dat ze verder ook niet veel kunnen behalve je eventueel verwijzen naar een fysio. En daar lopen jullie al, dus tja.

Pittig selvaria. Het lijkt me ook sterk dat ze zo reageert op broccoli. Ik merk wel dat mijn baby vooral 's nachts snotjes verzamelt en dan maar moeizaam ademen kan > slecht drinkt > onrustig slaapt > vaak komt. Kan dat het ook zijn?

Sq, hebben jullie nog steeds de stijgende lijn te pakken?
Dat is ook mijn eerste gedachte hoor. Ooit zullen we die snotoorlog winnen. :(

Vivi, ik durf ze niet niet te vervangen omdat ik doodsbang ben dat de spruw weer terugkomt. }:|
pi_170722378
Zit nu te kolven op kantoor van mn hoofdverpleegkundige :')
Is me even teveel gedoe om naar andere afdeling te lopen naar onze hippe kolfkamers.

De nacht ging oké, 22u, 1u en 5u gevoed. En om 5.45 uit mn bed.
Gelukkig was haar broer om 5.30 ook al klaar voor de dag dus feest voor allen in huis *O*
Ga nog even proberen een paar nachten en anders ligt ze rap weer bij me in de cosleeper.

Selv 7x :o das ook geen doen met werken in t verschiet.

Wup die snottebellen }:|
Waarom worden die idd in de nacht verzameld?
pi_170722707
Waren het maar snottebellen! Die kun je nog enigszins wegzuigen. Nee, keiharde snotjes zo ver mogelijk achterin dat neusgat. Daar zitten ze veilig :')
  zaterdag 6 mei 2017 @ 12:00:11 #167
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170723560
Met buikslapen altijd zo leuk, die harde snotjes. Een derde plakt ergens tegen zijn wang aan, een derde zit op zijn achterhoofd en de rest hoor ik op de grond vallen als ik dan het bedje opklop. In praktijk betekent dat elke dag een nieuwe hydrofiel in zijn bed.

Pffft..... Blue, als ik hoor onder welke omstandigheden jij bent gaan werken. Diepe respect _O_
En Sel, ik hoop dat de nachten beter gaan worden.

Ik zal mijn mond wel weer houden. Kom net terug van hardlopen en meneer ligt alweer in zijn bed. Kan ik mooi als een walvis op de bank gaan liggen, want echt, dat lijf wil soms nog niet echt :')
pi_170725727
Wat een gedoe Selvaria :o. :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:39 schreef Quoi het volgende:
Het afdoen van die ene ging me wel enigszins......stumperig af. Omdat het telkens niet lukte, dacht ik: we blijven dan nog maar even zwemmen. Maar na een uur moest hij eraan geloven en moest ik 'm uit de band wrikken. Maar nu, na een derde keer, gaat het eindelijk goed. Oefening baart kunst.
Haha zo zou ik ook reageren :D. Ok ff zwempauze hoor.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 00:59 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Misschien gaan we daar wel selectiever in worden voortaan. Mijn man zei dat de cb-arts sowieso heel negatief deed terwijl het verder gewoon goed gaat. Ook bijvoorbeeld qua bijvoeding. We hadden ZZ pas 3 keer aan tafel gehad, want we zouden bij 6 maanden beginnen en toen was ze ziek. Gaf ze als commentaar dat alleen groente echt niet meer genoeg was en dat ze inmiddels ook brood en zuivel zou moeten krijgen. }:|
Ja brood moet wel echt hoor!!! 2 sneetjes! Ze moet wel groeien!
En groente hoor wel echt een hele maaltijd moet ze binnen krijgen met 7 maand! Veel groente want ze moet groeien!
En of ze al een toetje op had, ik zeg wij eten geen toetjes... maar toevallig gisteren heeft ze yoghurt gehad (kokosyoghurt maar dat zei ik er niet bij :D).. want "gewoon zuivel" moet ze aan wennen, ik zeg dan dat ik haar zuivelbron ben :+.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 14:51:09 #169
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170725782
Het is advies, je hoeft het niet op te volgen

Larf eet een cracotte met boter en gorgonzola, ik drink koffie in de tuin.
Vorig jaar was dit mijn eerste verlofdag en was ik compleet naar de tering.
Nu zit mijn baby die af en toe wel een volwassen wijf lijkt naast me in de kinderstoel.
Time flies!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_170725819
Doe ik ook niet maar ik vraag ook helemaal niet om advies, en het komt ook niet over als vrijblijvend advies, zo van ons advies is het beste advies anders groeit je kind niet meer goed/ben je onverstandig. Dat vind ik zo jammer.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 14:56:32 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170725859
Je komt op een afspraak daar, dat is toch akkoord gaan met ontvangen van advies?

Toon kan natuurlijk altijd anders, maar als het je niet bevalt, lekker naast je neerleggen als je baby gewoon goed gaat naar jouw zin. Net als al die honderdmiljoen andere adviezen van mensen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 6 mei 2017 @ 14:57:06 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170725872
Kokosyoghurt is trouwens heerlijk, maar zo duur :'(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_170726485
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:56 schreef Molo het volgende:
Je komt op een afspraak daar, dat is toch akkoord gaan met ontvangen van advies?

Toon kan natuurlijk altijd anders, maar als het je niet bevalt, lekker naast je neerleggen als je baby gewoon goed gaat naar jouw zin. Net als al die honderdmiljoen andere adviezen van mensen.
niet helemaal. wij gaan alleen voor entingen juist vabwege de manier waarop 'advies' gegeven word. maar nu MOETEN we verplicht eerst op controle anders mag hij xijn prikjes niet. ze hoeven bij mij dus ook niet met opdringerig advies aan te komen want vrikblijven is bij hun nooit zo vrijblijvend
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zaterdag 6 mei 2017 @ 15:48:02 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170726795
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 15:32 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

niet helemaal. wij gaan alleen voor entingen juist vabwege de manier waarop 'advies' gegeven word. maar nu MOETEN we verplicht eerst op controle anders mag hij xijn prikjes niet. ze hoeven bij mij dus ook niet met opdringerig advies aan te komen want vrikblijven is bij hun nooit zo vrijblijvend
Controle voor vaccinaties snap ik wel. Check of kind vaccinaties aan kan etc. De rest, het advies kun je toch aanhoren en dan doen wat je zelf goed vindt. Dus naast je neerleggen wat je niet aan staat.
Ergste wat ze kunnen doen (dus het niet vrijblijvende wat je bedoelt?) is in extreme gevallen je huisarts of Jeugdzorg (of hoe dat ook tegenwoordig heet) inschakelen lijkt mij. En dan alleen bij extreme dingen en na overleg met jullie als ouders.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_170727306
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 15:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Controle voor vaccinaties snap ik wel. Check of kind vaccinaties aan kan etc. De rest, het advies kun je toch aanhoren en dan doen wat je zelf goed vindt. Dus naast je neerleggen wat je niet aan staat.
Ergste wat ze kunnen doen (dus het niet vrijblijvende wat je bedoelt?) is in extreme gevallen je huisarts of Jeugdzorg (of hoe dat ook tegenwoordig heet) inschakelen lijkt mij. En dan alleen bij extreme dingen en na overleg met jullie als ouders.
Hoe check je of een kind de vaccinaties aan kan dan? Zonder uitgebeide bloedtesten en allergietesten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')