abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170675037
Het is geen goed idee weet ik uit ervaring om te daten met iemand met een ander niveau van ontwikkeling, of dit nu om opleidingsniveau gaat, emotionele ontwikkeling of iets dergelijks. Vaak zie je dan dat er misbruik gemaakt wordt van degene met lagere opleiding: even gebruikt en dan weer gedumpt, afhankelijk gemaakt, enz. Tenzij de lager opgeleiden de man financieel misbruiken, maar dat kun je ook niet bepaald een gezonde relatie noemen.
Je kunt nu eenmaal niet vooraf bepalen wie je tegenkomt of waar je verliefd op wordt, maar zodra ik een man tegenkom die hoger opgeleid is dan ikzelf bedenk ik mij wel 10 keer. Veel lager in niveau vind ik anders bij vrouwen omdat ik het gevoel heb dat die toch minder misbruik maken van een man, maar sowieso is een vergelijkbaar geestelijk niveau gewoon het beste.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_170676146
Mensen die bij voorbaat al eisen stellen aan hun (toekomstige) partner, want dat is het doel van daten, kunnen beter gewoon maar niet gaan daten.
Want daar komt het met downdaten, zoals hier bedoelt wordt, in feite op neer.
Je legt bij voorbaat al een eisenpakket neer bij je date. Lekker samen sushi eten en borrelen en ondertussen elkaar bestoken met cijferlijsten en kennis.
En een goede relatie is niet gebaseerd op eisen.
In een relatie draait het om wederzijds respect voor elkaar, je houdt van elkaar om wie je bent.
Opleidingsniveau doet hier niet ter zake.
Is dit toevallig wel het geval, dan is dat hartstikke fijn. Maar het is absoluut geen voorwaarde voor een goede, liefdevolle relatie.
pi_170676333
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:29 schreef E1999 het volgende:
Hoi,

Is het zo dat mensen dat hoogopgeleid zijn, en dus veel verdienen, enkel met mensen daten van de zelfde niveau?

Heb overlaatst met mijn zus erover gehad hoe rijke mannen in elkaar zitten. Ze zij dat een man met een hoge status nooit iets met een vrouw wil beginnen dat bv.een doodgewone job heeft met een basisloon.

Nu, ikzelf hoop dat dat zever is. Als je iemand echt leuk vindt en verliefd bent, maakt het toch niet uit? Of draait het tegenwoordig enkel om het geld?
Vrouwen daten niet snel 'down', mannen hebben daar wat minder moeite mee. Zo lang ze maar knap genoeg is.
  donderdag 4 mei 2017 @ 10:45:45 #79
33189 RM-rf
1/998001
pi_170676358
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 10:36 schreef Persefoneia het volgende:
Mensen die bij voorbaat al eisen stellen aan hun (toekomstige) partner, want dat is het doel van daten, kunnen beter gewoon maar niet gaan daten.
:?

wat is dat voor een rare roep...
sowieso, waarop gaan stellen dat bepaalde mensen niet mogen daten?
tevens lijkt het me dat iedereen het recht heeft een bepaalde mening te hebben, zeker ook waaraan een eventuele partner wel of niet zou moeten voldoen...

Hoe ze daaraan invulling aan geven is volledig hun eigen vrije keuze en ook kun jij niet zeggen dat jij kan bepalen wat een 'goede relatie' is... dat is aan de mensen die in een relatie zitten.

Er zullen mensen zijn die zelf van mening zijn een rima relatie te hebben en erg gelukkig zijn met hun partner, en die bij het ontstaan van die relatie criteria gebruikt hebben die jij verafschuwt of onzin vind.. dat maakt hun relatie echter niet minder
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_170676617
Iedereen stelt eisen, de ene bewuster dan de ander. Overdreven bewust bezig zijn met een eisenlijstje, waaraan een partner moet voldoen, doet het daten in mijn optiek geen goed. Dat neemt niet weg dat je met sommigen veel beter klikt dan met anderen en opleidingsniveau kan daar natuurlijk zeker invloed op hebben.
pi_170676627
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 10:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]

:?

wat is dat voor een rare roep...
sowieso, waarop gaan stellen dat bepaalde mensen niet mogen daten?
tevens lijkt het me dat iedereen het recht heeft een bepaalde mening te hebben, zeker ook waaraan een eventuele partner wel of niet zou moeten voldoen...

Hoe ze daaraan invulling aan geven is volledig hun eigen vrije keuze en ook kun jij niet zeggen dat jij kan bepalen wat een 'goede relatie' is... dat is aan de mensen die in een relatie zitten.

Er zullen mensen zijn die zelf van mening zijn een rima relatie te hebben en erg gelukkig zijn met hun partner, en die bij het ontstaan van die relatie criteria gebruikt hebben die jij verafschuwt of onzin vind.. dat maakt hun relatie echter niet minder
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 10:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]

:?

wat is dat voor een rare roep...
sowieso, waarop gaan stellen dat bepaalde mensen niet mogen daten?
tevens lijkt het me dat iedereen het recht heeft een bepaalde mening te hebben, zeker ook waaraan een eventuele partner wel of niet zou moeten voldoen...

Hoe ze daaraan invulling aan geven is volledig hun eigen vrije keuze en ook kun jij niet zeggen dat jij kan bepalen wat een 'goede relatie' is... dat is aan de mensen die in een relatie zitten.

Er zullen mensen zijn die zelf van mening zijn een rima relatie te hebben en erg gelukkig zijn met hun partner, en die bij het ontstaan van die relatie criteria gebruikt hebben die jij verafschuwt of onzin vind.. dat maakt hun relatie echter niet minder
Waar heb ik woord 'mogen' gebruikt? En wat verafschuw ik?
  donderdag 4 mei 2017 @ 11:01:03 #82
33189 RM-rf
1/998001
pi_170676703
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 10:57 schreef Persefoneia het volgende:

[..]

[..]

Waar heb ik woord 'mogen' gebruikt? En wat verafschuw ik?
je stelt letterlijk dat bepaalde mensen 'beter niet kunnen daten'...

wil je beweren dat dat soms niet een behoorlijke lullige inmenging is, in wat anderen wel of niet doen met hun leven?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_170676821
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:01 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je stelt letterlijk dat bepaalde mensen 'beter niet kunnen daten'...

wil je beweren dat dat soms niet een behoorlijke lullige inmenging is, in wat anderen wel of niet doen met hun leven?
Dus 'beter niet' staat gelijk aan 'niet mogen'.
Bijzonder wel.
  † In Memoriam † donderdag 4 mei 2017 @ 11:08:12 #84
460494 naoomx
pi_170676843
Je hebt natuurlijk mensen met alleen een hoge opleiding, maar ook mensen die hiernaast echt zijn opgegroeid in een "hoogopgeleidencultuur" (grachtengordeltypes, "de elite" etc).
Van de laatste groep willen veel mensen alleen met hoogopgeleiden (veelal HBO+) daten, omdat ze zich met de lageropgeleidencultuur niet genoeg kunnen identificeren en/of lageropgeleiden "beneden hun stand" achten.

Hiernaast stellen vrouwen normaliter eisen aan status (en dus oa opleidingsniveau), terwijl mannen meer gaan voor een goed uiterlijk. Dus doen vrouwen een stuk minder aan "downdaten" (al doen ze dit nu steeds meer, nu de man-vrouwverhoudingen veranderen en simpelweg doordat er steeds minder hoogopgeleide(re) mannen beschikbaar zijn).

Al met al denk ik dat de gemiddelde hoogopgeleide wel met een lager- of zelfs laagopgeleide zou daten, zolang hij/zij wel ambitieus genoeg is (voor de gemiddelde vrouw) of knap genoeg (voor de gemiddelde man).
pi_170676900
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:08 schreef naoomx het volgende:
Je hebt natuurlijk mensen met alleen een hoge opleiding, maar ook mensen die hiernaast echt zijn opgegroeid in een "hoogopgeleidencultuur" (grachtengordeltypes, "de elite" etc).
Van de laatste groep willen veel mensen alleen met hoogopgeleiden (veelal HBO+) daten, omdat ze zich met de lageropgeleidencultuur niet genoeg kunnen identificeren en/of lageropgeleiden "beneden hun stand" achten.

Hiernaast stellen vrouwen normaliter eisen aan status (en dus oa opleidingsniveau), terwijl mannen meer gaan voor een goed uiterlijk. Dus doen vrouwen een stuk minder aan "downdaten" (al doen ze dit nu steeds meer, nu de man-vrouwverhoudingen veranderen en simpelweg doordat er steeds minder hoogopgeleide(re) mannen beschikbaar zijn).

Al met al denk ik dat de gemiddelde hoogopgeleide wel met een lager- of zelfs laagopgeleide zou daten, zolang hij/zij wel ambitieus genoeg is (voor de gemiddelde vrouw) of knap genoeg (voor de gemiddelde man).
Ik denk dat die beide relaties zullen stuklopen na een tijdje, ook voor de vrouwen wil het oog ook wat en een relatie met een domme bimbo houdt geen enkele (hoogopgeleide) man oneindig lang vol.
pi_170677568
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 10:44 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Vrouwen daten niet snel 'down', mannen hebben daar wat minder moeite mee. Zo lang ze maar knap genoeg is.
Dus als een vrouw knap is, maar niet hoogopgeleid, is het opeens geen probleem om daarmee te daten dan als ze minder knap is? Ik denk dat dan ook niet lang zal duren. Heb overlaatst een hele knap vriend gehad, maar hij was zulke leeghoofd dat ik het gewoon niet meer aankon. Heb er ook uit geleerd, want ik keek voordien meer naar het uiterlijk. Nu is het, liever een minder knappe met een brein dan een hele knappe zonder.
pi_170677664
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:40 schreef E1999 het volgende:

[..]

Dus als een vrouw knap is, maar niet hoogopgeleid, is het opeens geen probleem om daarmee te daten dan als ze minder knap is? Ik denk dat dan ook niet lang zal duren. Heb overlaatst een hele knap vriend gehad, maar hij was zulke leeghoofd dat ik het gewoon niet meer aankon. Heb er ook uit geleerd, want ik keek voordien meer naar het uiterlijk. Nu is het, liever een minder knappe met een brein dan een hele knappe zonder.
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat voor mannen uiterlijk op een staat en daarna komt de rest. De rest speelt zeker een rol, maar in mindere mate dan het uiterlijk.
  donderdag 4 mei 2017 @ 11:52:08 #88
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170677832
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:43 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat voor mannen uiterlijk op een staat en daarna komt de rest. De rest speelt zeker een rol, maar in mindere mate dan het uiterlijk.
Bij jou misschien.. maar absoluut niet voor mannen in het algemeen...
Ik had laatst nog een heel knap grietje.. hoge opleiding.. goede carriere.. en die wist op een gegeven moment te uit te brengen dat ze best wel slim was...
Ik kon mn lach bijna niet inhouden.. arm kind..

Kun je nog zo knap en hoogopgeleid zijn.. maar als je niet op 1 lijn zit gaat het niets worden..
Ik heb een vriendin om hoe ze is.. niet om mee te paraderen...
pi_170677861
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:40 schreef E1999 het volgende:

[..]

Dus als een vrouw knap is, maar niet hoogopgeleid, is het opeens geen probleem om daarmee te daten dan als ze minder knap is? Ik denk dat dan ook niet lang zal duren. Heb overlaatst een hele knap vriend gehad, maar hij was zulke leeghoofd dat ik het gewoon niet meer aankon. Heb er ook uit geleerd, want ik keek voordien meer naar het uiterlijk. Nu is het, liever een minder knappe met een brein dan een hele knappe zonder.
Er moet wel iets speciaals zijn denk ik: humor, praktisch, creatief bv.
Als je een oninspirerende baan hebt, geen hobbies of dingen die je leuk vindt en goed kan, is dat wel een echte afknapper.
  † In Memoriam † donderdag 4 mei 2017 @ 11:56:43 #90
460494 naoomx
pi_170677937
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:10 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik denk dat die beide relaties zullen stuklopen na een tijdje, ook voor de vrouwen wil het oog ook wat en een relatie met een domme bimbo houdt geen enkele (hoogopgeleide) man oneindig lang vol.
Vrouwen kijken ook naar uiterlijk ja, gewoon in mindere mate. Had ik er idd wel bij kunnen zetten.

Ligt eraan wat voor relatie de man wil.. Maar de gemiddelde man zou dat denk ik niet willen idd. Zeker Nederlandse niet, die houden in mijn ervaring vaak toch wel van wat pit & intelligentie.

Hiernaast zijn er natuurlijk nog zat vrouwen, die veel meer voor uiterlijk dan status gaan. En andersom.

Het is dus idd niet allemaal zo zwart-wit als ik het hierboven beschreven heb...
pi_170677939
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:29 schreef E1999 het volgende:
Hoi,

Is het zo dat mensen dat hoogopgeleid zijn, en dus veel verdienen, enkel met mensen daten van de zelfde niveau?

Heb overlaatst met mijn zus erover gehad hoe rijke mannen in elkaar zitten. Ze zij dat een man met een hoge status nooit iets met een vrouw wil beginnen dat bv.een doodgewone job heeft met een basisloon.

Nu, ikzelf hoop dat dat zever is. Als je iemand echt leuk vindt en verliefd bent, maakt het toch niet uit? Of draait het tegenwoordig enkel om het geld?
Hoogopgeleid wil niet zeggen dat je 'dus' veel geld verdient. En veelverdieners zijn dus ook niet altijd hoogopgeleid. Kijk maar naar de gemiddelde voetballer. Die bankrekeningen lopen over van het geld, terwijl die gasten niet eens een hele zin kunnen formuleren.
pi_170678127
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:53 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Er moet wel iets speciaals zijn denk ik: humor, praktisch, creatief bv.
Als je een oninspirerende baan hebt, geen hobbies of dingen die je leuk vindt en goed kan, is dat wel een echte afknapper.
Indd.
En hoop dat het later nog zal veranderen, want voor't moment heb ik niet echt specifieke hobby's, enkel uitgaan, weggaan met vrienden etc..Maar werken in de verpleging vind ik persoonlijk wel een interessante job. Nu alleen nog hobby's :p
pi_170678234
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Hoogopgeleid wil niet zeggen dat je 'dus' veel geld verdient. En veelverdieners zijn dus ook niet altijd hoogopgeleid. Kijk maar naar de gemiddelde voetballer. Die bankrekeningen lopen over van het geld, terwijl die gasten niet eens een hele zin kunnen formuleren.
Jup, indd.

Ik onderschat hun sport zeker niet, maar vind het wel te gemakkelijk zoveel geld verdienen.
pi_170678301
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:03 schreef E1999 het volgende:

[..]

Indd.
En hoop dat het later nog zal veranderen, want voor't moment heb ik niet echt specifieke hobby's, enkel uitgaan, weggaan met vrienden etc..Maar werken in de verpleging vind ik persoonlijk wel een interessante job. Nu alleen nog hobby's :p
Zoveel mensen hebben eigenlijk geen hobby hoor :') De tijd van postzegels verzamelen is al wel een beetje voorbij en de meeste mensen die ik spreek doen ook gewoon een beetje netflixen/uitgaan/sporten en voor derest niet zoveel (naast werk/opleiding dan). Niemand die daar een probleem van maakt.
pi_170678525
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:07 schreef E1999 het volgende:

[..]

Jup, indd.

Ik onderschat hun sport zeker niet, maar vind het wel te gemakkelijk zoveel geld verdienen.
"Wij" geven die spelers dat ook.
Hoeveel shirtjes er niet verkocht worden door een Ronaldo of Messi, daar mogen ze voor betaald worden.
Echter die bedragen gaan nergens meer om.

Zelfde als Edwin Evers, die zegt gewoon eerlijk ja ik verdien ontzettend veel geld, maar weet je wat mijn werkgever aan mij verdient.
Hell To The Liars
  † In Memoriam † donderdag 4 mei 2017 @ 12:18:23 #96
460494 naoomx
pi_170678552
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:09 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Zoveel mensen hebben eigenlijk geen hobby hoor :') De tijd van postzegels verzamelen is al wel een beetje voorbij en de meeste mensen die ik spreek doen ook gewoon een beetje netflixen/uitgaan/sporten en voor derest niet zoveel (naast werk/opleiding dan). Niemand die daar een probleem van maakt.
Hoogopgeleide mensen hebben vaak wel "echte hobby's" tho, zeker die van de "elitecultuur".
pi_170678591
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:08 schreef naoomx het volgende:
Je hebt natuurlijk mensen met alleen een hoge opleiding, maar ook mensen die hiernaast echt zijn opgegroeid in een "hoogopgeleidencultuur" (grachtengordeltypes, "de elite" etc).
Van de laatste groep willen veel mensen alleen met hoogopgeleiden (veelal HBO+) daten, omdat ze zich met de lageropgeleidencultuur niet genoeg kunnen identificeren en/of lageropgeleiden "beneden hun stand" achten.

Hiernaast stellen vrouwen normaliter eisen aan status (en dus oa opleidingsniveau), terwijl mannen meer gaan voor een goed uiterlijk. Dus doen vrouwen een stuk minder aan "downdaten" (al doen ze dit nu steeds meer, nu de man-vrouwverhoudingen veranderen en simpelweg doordat er steeds minder hoogopgeleide(re) mannen beschikbaar zijn).

Al met al denk ik dat de gemiddelde hoogopgeleide wel met een lager- of zelfs laagopgeleide zou daten, zolang hij/zij wel ambitieus genoeg is (voor de gemiddelde vrouw) of knap genoeg (voor de gemiddelde man).
Je snijdt een goed punt aan: cultuur. Ongeacht het uiterlijk of de ambitie,

hoewel ik niet zo goed weet wat met ambitie bedoeld wordt (inkomen, functietitel, intenties?),

staat het niet delen van dezelfde normen en waarden en dezelfde manieren van denken en doen, een relatie in de weg tussen hoogopgeleiden en/of rijke mensen en laagopgeleide en/of arme mensen.

Ik merk bijvoorbeeld dat armere/lageropgeleide mensen vaak vinden dat je "interessant" aan het doen bent als je per ongeluk een woord gebruikt dat zij niet snappen, of je proberen te kleineren als ze er achter komen dat je hoger bent opgeleid: 'Oh, meneer hier heeft "gestudeerd" :')'. Negatieve feedback koppelen lager opgeleide/armere mensen vaak aan je opleiding: "jij bent hoog opgeleid en intelligent, je zou toch beter moeten weten?".

Het is moeilijk om te praten over onderwerpen als iemand anders er minder verstand van heeft. Ik ga me dan ergeren aan het gebrek aan kennis en de slecht onderbouwde mening.

Lageropgeleide/armere mensen reageren in mijn beleving ook veel emotioneler: ze voelen zich sneller aangevallen, vermijden de inhoud, gooien eerder met modder dan met argumenten, houden geen rekening met de gevoelens van anderen. Bijvoorbeeld: patiënten die artsen en verplegers afsnauwen, terwijl artsen en verplegers met handen en voeten gebonden zijn aan een bepaald organisatiebeleid dat de patiënt niet bevalt.

Lageropgeleide/armere mensen lijken wat negatiever in het leven te staan: deels komt dat door omstandigheden, maar deels ook door aangeleerde hulpeloosheid en dergelijke manieren van denken waar je niet rijker of gelukkiger van wordt.

Om het kort te houden: hoe lief, knap, aardig, slim en ijverig de ander ook lijkt te zijn op het eerste gezicht, een andere "cultuur" maakt het toch bijzonder moeilijk om relatie aan te gaan.
pi_170678635
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Hoogopgeleid wil niet zeggen dat je 'dus' veel geld verdient. En veelverdieners zijn dus ook niet altijd hoogopgeleid. Kijk maar naar de gemiddelde voetballer. Die bankrekeningen lopen over van het geld, terwijl die gasten niet eens een hele zin kunnen formuleren.
Soms is het wel grappig ja, van die HBO'er die op hun 28e aan komen schuiven bij een bedrijf en dat ik met werkervaring even mag zeggen dat hoofdstuk 2 en 7 van pas komen uit hun opleiding en de overige 50 ze nooit in het bedrijf zullen gebruiken.

Maar ja, ik heb dus alleen MAVO gedaan maar als mensen 2 of 3 keer met mij praten merken ze al snel dat er wel wat meer uitkomt dan alleen onzin.
Zeker als het gaat om zaken die mij interesseren.
Hell To The Liars
pi_170678637
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:18 schreef naoomx het volgende:

[..]

Hoogopgeleide mensen hebben vaak wel "echte hobby's" tho, zeker die van de "elitecultuur".
Mwoa ik ken wel een paar van die mensen van die 'elitecultuur', en bij de jongeren daarvan valt dat ook tegen hoor. Natuurlijk wel sporten (hockey vooral), maar echte hobbies niet echt behalve de standaard dingen, 't zijn ook maar mensen.
pi_170678719
Denk eerder dat vrouwen werk en opleiding een belangrijke factor vinden. Mannen fixeren zich veel meer op het uiterlijk van vrouwen. Vrouwen vallen vooral op mannen die weten wat ze willen in het leven, en op reputatie/macht/geld.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')