Dat is ook niet tof nee. :pquote:Op woensdag 3 mei 2017 15:54 schreef made het volgende:
Kinderachtig is zeggen dat je korting geeft en dat vervolgens niet doen.
Hoeveel mensen zouden dat artikel besteld hebben met 20 euro korting ?
Denk dat ze beter die een of twee mensen de korting hadden kunnen geven. Dan maken ze eens wat minder winst.
Det ben ik met je eens.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Mja ik vind het een beetje kinderachtig :p
Ja klopt maar doe je ding :pquote:Op woensdag 3 mei 2017 15:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Daar ben ik met je eens.
Je schuilen achter "technische fout" en "kennelijke vergissing", en de klant 9 dagen lang niet helpen, is dat ook.
Juist omdat het maar om een paar euro gaat!quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:10 schreef mandarijnfestijn het volgende:
Wat een gedoe om een paar euro. Je zou maar niks beters te doen hebben .
Geschillencommissie Webshops een optie?quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:13 schreef Zelva het volgende:
Je kunt naar de rechter stappen en eisen dat ze de overeenkomst nakomen.
quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:45 schreef zarGon het volgende:
Hoevaak zou Bol.com een kennelijke vergissing van de klant accepteren?
Wat als ik producten bestel, maar deze keer op keer terugstuur? Als het goed is hoef ik niet te betalen voor (eventuele) verzendkosten.
Hm.
.
Klopt het dat dat (minimaal) 27,50 euro aan kosten met zich meebrengt?quote:Op woensdag 3 mei 2017 19:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Geschillencommissie Webshops een optie?
Zou ik sowieso doen als ik TS was.
Mja, moet TS wel eerst de interne klachtenprocedure van bol.com doorlopen. En die is er niet
quote:Goedkoop:
Het klachtengeld bedraagt ¤ 27,50.
Voor dit bedrag wordt zonodig ook een deskundigenrapport opgemaakt. Andere kosten hoeft u niet te maken, met uitzondering van de kosten die direct verband houden met de procedure, zoals portikosten en reiskosten voor het bijwonen van de zitting. De ondernemer moet u het klachtengeld (deels) vergoeden indien u (deels) in het gelijk wordt gesteld.
Schakelt u rechtshulp in, dan komen de kosten daarvan voor eigen rekening.
Alsof hun dat wat boeit. Die retour komt gewoon binnen samen met 1000en retouren van andere klanten die ze dagelijks binnen krijgen.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mwah... Geen leven.
Ik wil best elke week (of elke twee weken) een uurtje reserveren om naar postkantoor heen en weer te lopen. Is nog gezond ook. Dat kan ik lang volhouden.
Weet je wat het is? Als ik gewoon snel een antwoord kreeg, was het al opgelost. Maar de manier waarop ze met mij zijn omgegaan zorgt ervoor dat ik ook kennelijke vergissingen wil maken.
Correct. En die krijg je terug als je in het gelijk gesteld wordt.quote:Op woensdag 3 mei 2017 20:11 schreef kmkmmr het volgende:
[..]
Klopt het dat dat (minimaal) 27,50 euro aan kosten met zich meebrengt?
https://www.degeschillencommissie.nl/media/1754/web-brochure.pdf.
[..]
quote:Op woensdag 3 mei 2017 19:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Geschillencommissie Webshops een optie?
Zou ik sowieso doen als ik TS was.
Mja, moet TS wel eerst de interne klachtenprocedure van bol.com doorlopen. En die is er niet
Geschil aangemeld bij Geschillencommissie. Kosten: 52,50 euro (Klachtengeld/arbitragekosten ¤ 43,39 + BTW 21% ¤ 9,11.quote:Op woensdag 3 mei 2017 20:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Correct. En die krijg je terug als je in het gelijk gesteld wordt.
Daad bij woord voegenquote:Op donderdag 4 mei 2017 11:05 schreef zarGon het volgende:
En ik heb gekozen voor...
[..]
[..]
Geschil aangemeld bij Geschillencommissie. Kosten: 52,50 euro (Klachtengeld/arbitragekosten ¤ 43,39 + BTW 21% ¤ 9,11.
(Bedankt!)
Ik kan het bedrag hierboven wel missen, de ervaring is het mij wel waard. Los daarvan vind ik dat Bol.com moet leveren. Tel daarbij op dat ik door Imro in de 'challange accepted'-modus ben gekomen...
Ben benieuwd. Als de Geschillencommissie mij in het gelijk stelt, ga ik het bedrag (52,50 euro) dat ik geheel of deels terugkrijg, doneren aan een goede doel. .
Ook hier geen definitie.quote:Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
Ik wilde de procedure bij de geschillencommissie niet aangaan, want wilde binnen de 14 dagen retourneren. Uit principe koop ik dan wel (tegen een hogere prijs) bij de concurrent.quote:Het kan voorkomen dat er een fout op de webshop staat en hier worden webshops ook tegen beschermd.
https://uitspraken.rechts(...)NL:GHSHE:2008:BC2420quote:
Interessant, thanks! Je doelt op 4.9 en verder?quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:30 schreef hottentot het volgende:
[..]
https://uitspraken.rechts(...)NL:GHSHE:2008:BC2420
Niet van toepassing op jouw situatie, maar jouw situatie is dan ook anders dan die van TS. Maar kennelijke vergissing word hier gedefinieerd.
Bol.com moet ook een (hoger) bedrag afstorten bij de commissie dacht ik. Dus die marge zijn ze al kwijt .quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:05 schreef zarGon het volgende:
En ik heb gekozen voor...
[..]
[..]
Geschil aangemeld bij Geschillencommissie. Kosten: 52,50 euro (Klachtengeld/arbitragekosten ¤ 43,39 + BTW 21% ¤ 9,11.
(Bedankt!)
Ik kan het bedrag hierboven wel missen, de ervaring is het mij wel waard. Los daarvan vind ik dat Bol.com moet leveren. Tel daarbij op dat ik door Imro in de 'challange accepted'-modus ben gekomen...
Ben benieuwd. Als de Geschillencommissie mij in het gelijk stelt, ga ik het bedrag (52,50 euro) dat ik geheel of deels terugkrijg, doneren aan een goede doel. .
Schikken? Computer says no.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:40 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Bol.com moet ook een (hoger) bedrag afstorten bij de commissie dacht ik. Dus die marge zijn ze al kwijt .
Ik weet dat ze eerder wel geschillen tot schikking hebben gebracht; vraag mij af wat ze in dit geval doen
YesssssSSSSS!!! Een TS met kloten, go get 'mquote:Op donderdag 4 mei 2017 11:05 schreef zarGon het volgende:
En ik heb gekozen voor...
[..]
[..]
Geschil aangemeld bij Geschillencommissie. Kosten: 52,50 euro (Klachtengeld/arbitragekosten ¤ 43,39 + BTW 21% ¤ 9,11.
(Bedankt!)
quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:05 schreef zarGon het volgende:
En ik heb gekozen voor...
[..]
[..]
Geschil aangemeld bij Geschillencommissie. Kosten: 52,50 euro (Klachtengeld/arbitragekosten ¤ 43,39 + BTW 21% ¤ 9,11.
(Bedankt!)
Ik kan het bedrag hierboven wel missen, de ervaring is het mij wel waard. Los daarvan vind ik dat Bol.com moet leveren. Tel daarbij op dat ik door Imro in de 'challange accepted'-modus ben gekomen...
Ben benieuwd. Als de Geschillencommissie mij in het gelijk stelt, ga ik het bedrag (52,50 euro) dat ik geheel of deels terugkrijg, doneren aan een goede doel. .
1) Hij heeft mij op mijn oude nummer gebeld. . Ik heb al dagenlang contact met ze via mijn nieuwe/huidige nummer, ben een paar keer door ze op dat nummer gebeld en deze meneer heeft mij gisteren ook op mijn nieuwe nummer gebeld, maar toch lukt het ze om mij te bellen op mijn oude nummer.quote:Beste heer ...,
Ik heb u vandaag en gister geprobeerd te bereiken op +316416xxxx, helaas heb ik u niet kunnen spreken.
Ik neem contact met u op over de cadeaukaarten zoals we hebben besproken. Ik kan er voor zorgen dat de cadeaukaarten uit uw account worden verwijderd. Vervolgens kan ik fysieke cadeaukaarten naar u toesturen. Ik zag dat er nog een restsaldo van 24 euro op uw kaart staat. Met de 31 euro van het geannuleerde artikel uit bestelling 420862xxxx kom ik uit op een totaalbedrag van 55 euro.
U gaf aan dat u graag nog wat bedenktijd wilde. Dit is uiteraard geen probleem. Kunt u mij dan aangeven of u hiermee akkoord gaat in antwoord op mijn mail? Ik hoor graag van u.
Fijne avond alvast.
Met vriendelijke groet,
Imro
bol.com Klantenservice
www.bol.com
Het lijkt mij dat als je een fout maakt je die fout herstelt en dan excuses aanbiedt voor het ongemak. Voor dit soort bedrijven is gratis excuses maken iets dat in de plaats komt van het herstellen van de fout. Als mij zoiets overkomt begin ik dan ook met stellen dat ik de excuses nog niet kan accepteren zolang de fout niet hersteld is.quote:Op woensdag 3 mei 2017 14:22 schreef Zelva het volgende:
Onbegrijpelijk dat er bij zo'n bedrijf geen enkele maatwerkoplossing verzonnen kan worden ja.
[..]
Dit soort zinnetjes zijn ook altijd zo ontzettend geloofwaardig
Tweakersquote:
Mij juist wel. Dat dit soort bedrijven nog steeds wegkomen met allerlei onzin komt juist doordat veel mensen het er maar bij laten zitten.quote:Op donderdag 4 mei 2017 18:10 schreef Deshain het volgende:
Op basis van urgementen heb je me gewonnen maar mijn sympathie door de manier waarop je je recht wil halen zeer zeker niet.
• Ik heb in 2012 - met velen anderen - een laptop besteld dat bij Bol.com veel goedkoper was dan bij anderen. Deze bestelling werd geannuleerd, mensen verzamelden zich op GoT. Iemand van de groep maakte er werk van (met de Geschillencommissie als ik het goed heb), en uitendelijk heeft Bol.com een soortgelijke laptop aangeboden voor dezelfde prijs (voor 260 euro i.p.v. 500 euro).quote:Op donderdag 4 mei 2017 18:10 schreef Deshain het volgende:
Buiten dat ik vind dat je absoluut gelijk hebt is het iets teveel van het goede dat je dit topic hier en op GoT duaal laat lopen en als dreiging expliciet vermeldt dat je de chatlog op internet post als 'dreigement'.
Op basis van urgementen heb je me gewonnen maar mijn sympathie door de manier waarop je je recht wil halen zeer zeker niet.
.quote:Den Haag, 4 mei 2017
Geachte heer, mevrouw,
Voor de goede orde bevestigen wij de ontvangst van uw bericht.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Geschillencommissie Thuiswinkel
Dat komt nog wel, Zargon, dat komt nog wel.quote:Op donderdag 4 mei 2017 19:19 schreef zarGon het volgende:
Ik wilde dat bol.com er ook wat van zou voelen.
.quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat komt nog wel, Zargon, dat komt nog wel.
Geduld
Dus...quote:Stap 2: Behandelingskosten
Heeft u een klacht ontvangen, dan betaalt u:
1. Behandelkosten
2. Eventueel klachtengeld dat u aan de klachtindiener moet terugbetalen.
Behandelkosten
De hoogte van de behandelkosten verschilt per commissie en hangt bovendien af van de wijze waarop u bent aangesloten bij de Geschillencommissie.
• Bent u individueel aangesloten?
De behandelkosten bestaan uit de afgesproken financiële bijdrage per geschil.
• Via de branche aangesloten?
Wij hebben afspraken gemaakt met uw brancheorganisatie over de betaling van de behandelkosten. Bij sommige branches betaalt de branche de behandelkosten, bij andere organisaties moet u alsnog behandelkosten betalen voor het behandelen van uw klacht. U kunt contact opnemen met de brancheorganisatie of met De Geschillencommissie voor meer informatie.
Klachtengeld
De klachtindiener betaalt dit klachtengeld aan De Geschillencommissie bij het indienen van een klacht. Wanneer de Geschillencommissie de klachtindiener in het gelijk stelt, moet u als ondernemer het klachtengeld terug betalen aan de indiener. Wanneer de Geschillencommissie u in het gelijk stelt, hoeft u dit bedrag niet te betalen. Het kan hier ook om een deel van het bedrag gaan, als u deels in het gelijk wordt gesteld.
https://www.degeschillenc(...)rs/klacht-ontvangen/
Antwoord van Imro:quote:Op donderdag 4 mei 2017 17:23 schreef zarGon het volgende:
Krijg net een mailtje binnen van Bol.com:
5) Even mailen dat hij eventjes helemaal niets meer hoeft te doen, want er loopt een geschil bij de Geschillencommissie.
.
Groetjes terug, Imro.quote:Beste heer ...,
Fijn dat u dit aangeeft. Ik zie inderdaad dat u het een en ander online heeft geplaatst. Ik ben zeer benieuwd. Ik wacht verdere reactie van u of de Geschillencommissie af.
Ik wens u nog een fijne dag verder.
Met vriendelijke groet,
Imro
bol.com Klantenservice
www.bol.com
Dus het is prima als een bedrijf met zulke praktijken weg komt?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:13 schreef Cyanide- het volgende:
Koop gewoon met die 55 euro een cadeaukaart bij Bol? Opgelost...
Dat zeg ik niet, maar ik weet niet wat voor geldelijke oplossing je gaat willen voor het feit dat ze hun shit niet voor elkaar hebben. Ik denk dat de discussie niet eens is of het onterecht geannuleerd is, want dat is niet zo, daar hebben ze wel over nagedacht. Het hele traject daarna is onwijs kansloos en je wordt als klant blijkbaar totaal niet serieus genomen (en das nog een understatement), maar de vraag is wat je verwacht door dat keer op keer te gaan benadrukken en een oplossing te eisen voor iets wat in feite al opgelost is (zeker gezien het feit dat je met je 55euro gewoon een bol.com cadeaukaart bij ze kan bestellen, iets wat in de OP door TS al als 'mogelijke oplossing' wordt aangedragen).quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:15 schreef Beach het volgende:
[..]
Dus het is prima als een bedrijf met zulke praktijken weg komt?
Vanaf nu pas? mij zijn ze al een tijdje kwijt.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:09 schreef Beach het volgende:
zG
Goede reclame voor Bol dit, mij zijn ze vanaf nu ook kwijt.
Dat zal ik pas doen wanneer blijkt dat Bol.com zich niet aan de overeenkomst hoeft te houden (volgens de Geschillencommissie).quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:13 schreef Cyanide- het volgende:
Koop gewoon met die 55 euro een cadeaukaart bij Bol? Opgelost...
- Ik heb het gevoel dat ik totaal niet serieus wordt genomen door Bol.com. Als ze anders (o.a. sneller...) hadden gereageerd, was ik veel meer meegaand en zou er niets aan de hand zijn. Ze kwamen pas in actie nadat ik met een andere instantie contact had genomen.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:17 schreef Cyanide- het volgende:
maar de vraag is wat je verwacht door dat keer op keer te gaan benadrukken en een oplossing te eisen voor iets wat in feite al opgelost is (zeker gezien het feit dat je met je 55euro gewoon een bol.com cadeaukaart bij ze kan bestellen, iets wat in de OP door TS al als 'mogelijke oplossing' wordt aangedragen).
Dit gaat helemaal niet meer om een stomme cadeaukaart. Bol.com vindt dat ze groot en belangrijk genoeg zijn om zelf de regels te bepalen in plaats van de wetgever. Dat mag niet en dus moeten ze op te vingers getikt worden. Openbaarheid/ de publieke schandpaal is één van de weinige dingen waar ze nog gevoelig voor zijn. Het kost wat moeite voor TS maar het is gewoon in het belang van de consument. Een soort van zeer nuttig vrijwilligerswerk dus.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:17 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar ik weet niet wat voor geldelijke oplossing je gaat willen voor het feit dat ze hun shit niet voor elkaar hebben. Ik denk dat de discussie niet eens is of het onterecht geannuleerd is, want dat is niet zo, daar hebben ze wel over nagedacht. Het hele traject daarna is onwijs kansloos en je wordt als klant blijkbaar totaal niet serieus genomen (en das nog een understatement), maar de vraag is wat je verwacht door dat keer op keer te gaan benadrukken en een oplossing te eisen voor iets wat in feite al opgelost is (zeker gezien het feit dat je met je 55euro gewoon een bol.com cadeaukaart bij ze kan bestellen, iets wat in de OP door TS al als 'mogelijke oplossing' wordt aangedragen).
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 14:30 schreef Dally het volgende:
[..]
Dit gaat helemaal niet meer om een stomme cadeaukaart. Bol.com vindt dat ze groot en belangrijk genoeg zijn om zelf de regels te bepalen in plaats van de wetgever. Dat mag niet en dus moeten ze op te vingers getikt worden. Openbaarheid/ de publieke schandpaal is één van de weinige dingen waar ze nog gevoelig voor zijn. Het kost wat moeite voor TS maar het is gewoon in het belang van de consument. Een soort van zeer nuttig vrijwilligerswerk dus.
Dus nogmaals, veel respect voor TS en bedankt namens alle consumenten voor de moeite!
In je account denk ik? Geen letterlijke cadeaubon in je brievenbus die je eventueel aan een ander cadeau kan doen.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:47 schreef delano.888 het volgende:
Wat vaag. Elke keer als ik problemen heb gehad met bol.com qua bedragen, leg ik het vriendelijk uit en krijg ik een cadeaubon ter compensatie, al meerdere keren gehad. Vreemd dat ze bij jou zou moeilijk doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |