abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 mei 2017 @ 15:54:56 #51
26374 made
..made by made..
pi_170658068
Kinderachtig is zeggen dat je korting geeft en dat vervolgens niet doen.

Hoeveel mensen zouden dat artikel besteld hebben met 20 euro korting ?

Denk dat ze beter die een of twee mensen de korting hadden kunnen geven. Dan maken ze eens wat minder winst.
Lurkt !
pi_170658084
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:54 schreef made het volgende:
Kinderachtig is zeggen dat je korting geeft en dat vervolgens niet doen.

Hoeveel mensen zouden dat artikel besteld hebben met 20 euro korting ?

Denk dat ze beter die een of twee mensen de korting hadden kunnen geven. Dan maken ze eens wat minder winst.
Dat is ook niet tof nee. :p
pi_170658181
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mja ik vind het een beetje kinderachtig :p
Det ben ik met je eens.

Je schuilen achter "technische fout" en "kennelijke vergissing", en de klant 9 dagen lang niet helpen, is dat ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2017 16:24:53 ]
pi_170658226
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:59 schreef zarGon het volgende:

[..]

Daar ben ik met je eens.

Je schuilen achter "technische fout" en "kennelijke vergissing", en de klant 9 dagen lang niet helpen, is dat ook.
Ja klopt maar doe je ding :p
pi_170659722
Je zou zeggen dat ze gewoon een kortingscode, account onafhankelijk aan jou moeten kunnen geven ter waarde van de bon..
pi_170661938
quote:
2s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:10 schreef mandarijnfestijn het volgende:
Wat een gedoe om een paar euro. Je zou maar niks beters te doen hebben :') .
Juist omdat het maar om een paar euro gaat!
Waarom zou een bedrijf zich anders aan de regels houden? Als iedereen zo gemakkelijk zou denken hebben bedrijven vrij spel om te doen wat ze maar willen tot een bepaalde grens van xxx euro waarbij een rechtszaak de moeite waard wordt. Kleine aankopen komen veel vaker voor dus het is heel belangrijk dat bedrijven hier ook op de vingers getikt worden. Ik heb juist respect voor TS dat hij hier achteraan gaat. Wegkijken is goedkeuren.
pi_170662101
Koop een nieuwe cadeaubon van t geld wat je hebt in jouw account. Wordt gratis thuisgestuurd.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_170662309
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:13 schreef Zelva het volgende:
Je kunt naar de rechter stappen en eisen dat ze de overeenkomst nakomen.
Geschillencommissie Webshops een optie?

Zou ik sowieso doen als ik TS was.

Mja, moet TS wel eerst de interne klachtenprocedure van bol.com doorlopen. En die is er niet :')
pi_170662750
quote:
5s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:45 schreef zarGon het volgende:
Hoevaak zou Bol.com een kennelijke vergissing van de klant accepteren?

Wat als ik producten bestel, maar deze keer op keer terugstuur? Als het goed is hoef ik niet te betalen voor (eventuele) verzendkosten.

Hm.

:s).
:') :')

Het is meer dan die 20 euro. Als dit op meerdere producten is gebeurd en er zijn duizenden bestellingen op binnengekomen dan snap ik de reactie van bol.com. Schijnbaar nog niet alle mensen weg geautomatiseerd daar dus er worden nog fouten gemaakt.

Over jouw plan, als je een bepaalde drempel haalt dan leveren ze jou gewoon geen producten meer. En kan je niet meer bestellen bij bol.com.

Koop lekker wat bonnetjes van je geld en leef er mee.
https://www.bol.com/nl/m/cadeaubon/cadeaubon-bestellen/index.html
  woensdag 3 mei 2017 @ 19:39:33 #60
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_170664542
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Geschillencommissie Webshops een optie?

Zou ik sowieso doen als ik TS was.

Mja, moet TS wel eerst de interne klachtenprocedure van bol.com doorlopen. En die is er niet :')
Klopt het dat dat (minimaal) 27,50 euro aan kosten met zich meebrengt?

https://www.degeschillencommissie.nl/media/1754/web-brochure.pdf.

quote:
Goedkoop:
Het klachtengeld bedraagt ¤ 27,50.
Voor dit bedrag wordt zonodig ook een deskundigenrapport opgemaakt. Andere kosten hoeft u niet te maken, met uitzondering van de kosten die direct verband houden met de procedure, zoals portikosten en reiskosten voor het bijwonen van de zitting. De ondernemer moet u het klachtengeld (deels) vergoeden indien u (deels) in het gelijk wordt gesteld.
Schakelt u rechtshulp in, dan komen de kosten daarvan voor eigen rekening.
  woensdag 3 mei 2017 @ 20:12:07 #62
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_170664561
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

Mwah... Geen leven.

Ik wil best elke week (of elke twee weken) een uurtje reserveren om naar postkantoor heen en weer te lopen. Is nog gezond ook. Dat kan ik lang volhouden.

Weet je wat het is? Als ik gewoon snel een antwoord kreeg, was het al opgelost. Maar de manier waarop ze met mij zijn omgegaan zorgt ervoor dat ik ook kennelijke vergissingen wil maken.
Alsof hun dat wat boeit. Die retour komt gewoon binnen samen met 1000en retouren van andere klanten die ze dagelijks binnen krijgen.
Het zal jou meer tijd en energie kosten dan hen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_170665248
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 20:11 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

Klopt het dat dat (minimaal) 27,50 euro aan kosten met zich meebrengt?

https://www.degeschillencommissie.nl/media/1754/web-brochure.pdf.

[..]

Correct. En die krijg je terug als je in het gelijk gesteld wordt.
pi_170671619
Ik zou van dat geld op
je account iig een relax-cd bestellen.
pi_170673788
Sommige reacties vind ik kortzichtig, dan met name van "ach het gaat maar om x euro dus..".

Vreemde instelling.
Als iedereen nou 'moeilijk deed voor die paar euro', dan zouden bedrijven waarschijnlijk wat minder schijt hebben aan de consument.

Of op z'n minst ondertussen een beter systeem hebben dan na heel veel moeite na 10 dagen (kun je nagaan hoe lang het zou duren als je er niet achteraan zit) een antwoord te krijgen die volgens mij niet eens goed aansluit op wat het probleem is.. en de vraag of de oplossing sowieso correct is want ik vind het geen rare korting waarbij je zelf zou moeten inzien dat de prijs niet klopt.

Maar nee, doe vooral geen moeite voor je zuurverdiende geld.
pi_170676595
Even een update:

Ik heb gisteren na het openen van dit topic contact opgenomen met Thuiswinkel.org en de Consumentenbond. Gek genoeg werd ik toen voor het eerst gebeld door Bol.com (door mijn klacht bij Thuiswinkel.org kreeg ik te horen).

Imro van Bol.com wilde het probleem met mij oplossen. Hij herhaalde het riedeltje; technische storing, kennelijke vergissing, algemene voorwaarden, het was een fout en ik krijg het product niet. Ik ging in discussie over "kennelijke vergissing" en hoe waardeloos de Algemene Voorwaarden was (bevat geen definitie van de term). Je kan je voorstellen dat ik moeilijk ga doen na 9 dagen genegeerd te worden. Het kwam erop neer dat Imro mij belde voor een oplossing en niet om "kennelijke vergissing" met mij te bespreken; de enige mogelijke oplossing was dat ik het cadeaukaart terug zou krijgen. Hij zou dat uitzoeken, want tja, er moest een uitzondering gemaakt worden. Ik gaf aan dat ik bedenktijd wilde voordat ik akkoord zou gaan met zijn oplossing, want ik wilde nog uitzoeken of ik het product echt niet volgens overeenkomst in ontvangst kon nemen. Hij zou me terugbellen.

Na dat gesprek kwam ik in dit topic erachter dat ik zelf cadeaubonnen kon bestellen met het bedrag op mijn account. Probleem was echter dat ik het bedrag dat ik had betaald na 9 dagen nog steeds niet terug had op mijn account (zou direct gebeuren volgens de annuleringsmail...). Ik dus weer bellen, aardige mevrouw aan de lijn, geef aan dat ik het bedrag graag op mijn account wil hebben. Kon zij niet regelen (ligt bij andere afdeling). Kwartier later gebeld door haar, het bedrag zou over een half uur op mijn account staan.

Ik zou teruggebeld worden door Imro? Is niet gebeurd. Ik moest weer zelf in actie komen om het bedrag op mijn account te krijgen...

Ik heb getwijfeld over wat ik zou kunnen doen... Terugpesten (constant retourneren), Mediamarkt-bonnen bestellen of kijken of ik alsnog het product voor de afgesproken prijs kan krijgen...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2017 11:27:10 ]
pi_170676783
En ik heb gekozen voor...

quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Geschillencommissie Webshops een optie?

Zou ik sowieso doen als ik TS was.

Mja, moet TS wel eerst de interne klachtenprocedure van bol.com doorlopen. En die is er niet :')
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 20:25 schreef r_one het volgende:

[..]

Correct. En die krijg je terug als je in het gelijk gesteld wordt.
Geschil aangemeld bij Geschillencommissie. Kosten: 52,50 euro (Klachtengeld/arbitragekosten ¤ 43,39 + BTW 21% ¤ 9,11.
(Bedankt!)

Ik kan het bedrag hierboven wel missen, de ervaring is het mij wel waard. Los daarvan vind ik dat Bol.com moet leveren. Tel daarbij op dat ik door Imro in de 'challange accepted'-modus ben gekomen...

Ben benieuwd. Als de Geschillencommissie mij in het gelijk stelt, ga ik het bedrag (52,50 euro) dat ik geheel of deels terugkrijg, doneren aan een goede doel. :s).
  donderdag 4 mei 2017 @ 11:14:39 #68
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_170676987
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:05 schreef zarGon het volgende:
En ik heb gekozen voor...

[..]

[..]

Geschil aangemeld bij Geschillencommissie. Kosten: 52,50 euro (Klachtengeld/arbitragekosten ¤ 43,39 + BTW 21% ¤ 9,11.
(Bedankt!)

Ik kan het bedrag hierboven wel missen, de ervaring is het mij wel waard. Los daarvan vind ik dat Bol.com moet leveren. Tel daarbij op dat ik door Imro in de 'challange accepted'-modus ben gekomen...

Ben benieuwd. Als de Geschillencommissie mij in het gelijk stelt, ga ik het bedrag (52,50 euro) dat ik geheel of deels terugkrijg, doneren aan een goede doel. :s).
Daad bij woord voegen _O_
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_170677186
Ik begrijp je frustratie en principe :Y

Ik heb eerder een soortgelijk geval gehad. Specificaties spraken elkaar kennelijk ( :') ) tegen; prominent stond er dat een onderdeel inclusief was, in kleine lettertjes onderaan stond dat het betreffende onderdeel exclusief was.

Ik wilde naleving, de winkel bood als 'oplossing' om kosteloos te retourneren en beriep zich daarbij op hun voorwaarden:
quote:
Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
Ook hier geen definitie.

De reactie op mijn klacht door Stichting Webshop Keurmerk:
quote:
Het kan voorkomen dat er een fout op de webshop staat en hier worden webshops ook tegen beschermd.
Ik wilde de procedure bij de geschillencommissie niet aangaan, want wilde binnen de 14 dagen retourneren. Uit principe koop ik dan wel (tegen een hogere prijs) bij de concurrent.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_170677309
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:24 schreef baskick het volgende:
Ook hier geen definitie.
https://uitspraken.rechts(...)NL:GHSHE:2008:BC2420

Niet van toepassing op jouw situatie, maar jouw situatie is dan ook anders dan die van TS. Maar kennelijke vergissing word hier gedefinieerd.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_170677523
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:30 schreef hottentot het volgende:

[..]

https://uitspraken.rechts(...)NL:GHSHE:2008:BC2420

Niet van toepassing op jouw situatie, maar jouw situatie is dan ook anders dan die van TS. Maar kennelijke vergissing word hier gedefinieerd.
Interessant, thanks! Je doelt op 4.9 en verder?

In mijn geval prijst de winkel artikelen in rood (op wit) in een font size die 4-5 keer groter is dan de vermelde adviesprijs (lichtgrijs op wit). De adviesprijs ligt fors hoger. Ik leid af dat ze stunten met de prijs en dat het aanbod (met in dit geval een lader) prima legitiem zou zijn. In dit geval ging het om een copy-paste-fout (op 1 plek wel gecorrigeerd, op de andere plek niet en dus tegenstrijdig).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 4 mei 2017 @ 11:40:16 #72
327191 RobertNL
For your gear.
pi_170677562
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:05 schreef zarGon het volgende:
En ik heb gekozen voor...

[..]

[..]

Geschil aangemeld bij Geschillencommissie. Kosten: 52,50 euro (Klachtengeld/arbitragekosten ¤ 43,39 + BTW 21% ¤ 9,11.
(Bedankt!)

Ik kan het bedrag hierboven wel missen, de ervaring is het mij wel waard. Los daarvan vind ik dat Bol.com moet leveren. Tel daarbij op dat ik door Imro in de 'challange accepted'-modus ben gekomen...

Ben benieuwd. Als de Geschillencommissie mij in het gelijk stelt, ga ik het bedrag (52,50 euro) dat ik geheel of deels terugkrijg, doneren aan een goede doel. :s).
Bol.com moet ook een (hoger) bedrag afstorten bij de commissie dacht ik. Dus die marge zijn ze al kwijt :P.

Ik weet dat ze eerder wel geschillen tot schikking hebben gebracht; vraag mij af wat ze in dit geval doen :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 4 mei 2017 @ 12:00:11 #73
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_170678029
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:40 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Bol.com moet ook een (hoger) bedrag afstorten bij de commissie dacht ik. Dus die marge zijn ze al kwijt :P.

Ik weet dat ze eerder wel geschillen tot schikking hebben gebracht; vraag mij af wat ze in dit geval doen :)
Schikken? Computer says no.
  donderdag 4 mei 2017 @ 14:51:00 #74
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_170682621
Hou ons op de hoogte ^O^
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_170683546
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:05 schreef zarGon het volgende:
En ik heb gekozen voor...

[..]

[..]

Geschil aangemeld bij Geschillencommissie. Kosten: 52,50 euro (Klachtengeld/arbitragekosten ¤ 43,39 + BTW 21% ¤ 9,11.
(Bedankt!)
YesssssSSSSS!!! Een TS met kloten, go get 'm ^O^ *O* ^O^ *O*

(Graag gedaan!)
pi_170683684
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:05 schreef zarGon het volgende:
En ik heb gekozen voor...

[..]

[..]

Geschil aangemeld bij Geschillencommissie. Kosten: 52,50 euro (Klachtengeld/arbitragekosten ¤ 43,39 + BTW 21% ¤ 9,11.
(Bedankt!)

Ik kan het bedrag hierboven wel missen, de ervaring is het mij wel waard. Los daarvan vind ik dat Bol.com moet leveren. Tel daarbij op dat ik door Imro in de 'challange accepted'-modus ben gekomen...

Ben benieuwd. Als de Geschillencommissie mij in het gelijk stelt, ga ik het bedrag (52,50 euro) dat ik geheel of deels terugkrijg, doneren aan een goede doel. :s).
*O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_170685858
Krijg net een mailtje binnen van Bol.com:
quote:
Beste heer ...,

Ik heb u vandaag en gister geprobeerd te bereiken op +316416xxxx, helaas heb ik u niet kunnen spreken.

Ik neem contact met u op over de cadeaukaarten zoals we hebben besproken. Ik kan er voor zorgen dat de cadeaukaarten uit uw account worden verwijderd. Vervolgens kan ik fysieke cadeaukaarten naar u toesturen. Ik zag dat er nog een restsaldo van 24 euro op uw kaart staat. Met de 31 euro van het geannuleerde artikel uit bestelling 420862xxxx kom ik uit op een totaalbedrag van 55 euro.

U gaf aan dat u graag nog wat bedenktijd wilde. Dit is uiteraard geen probleem. Kunt u mij dan aangeven of u hiermee akkoord gaat in antwoord op mijn mail? Ik hoor graag van u.

Fijne avond alvast.

Met vriendelijke groet,

Imro

bol.com Klantenservice
www.bol.com
1) Hij heeft mij op mijn oude nummer gebeld. :'). Ik heb al dagenlang contact met ze via mijn nieuwe/huidige nummer, ben een paar keer door ze op dat nummer gebeld en deze meneer heeft mij gisteren ook op mijn nieuwe nummer gebeld, maar toch lukt het ze om mij te bellen op mijn oude nummer.

2) Blijkbaar loopt de communicatie intern helemaal niet zo soepel als ik dacht. Afdelingen werken naast elkaar heen. Ik ben gisteren geholpen door een aardige mevrouw die het voor elkaar kreeg om binnen een kwartier het bedrag van 31,00 euro op mijn account terug te storen.

3) Ik weet niet wat ik ervan moet vinden, maar Imro stelt zelfs nu niet voor dat ik zelf cadeaubonnen kan kopen. Ik ben zo gefocussed op een cadeaukaart, omdat ik een cadeaukaart had. Een cadeaubon werkt (blijkbaar) hetzelfde, maar het komt blijkbaar in niemand om aan te geven dat ik zelf het bedrag op mijn account kan spenderen aan cadeaubonnen (zodat ik niet op ze hoef te wachten).

4) Het totaalbedrag is 55,05 euro, niet 55,00 euro.

5) Even mailen dat hij eventjes helemaal niets meer hoeft te doen, want er loopt een geschil bij de Geschillencommissie.

:s).
pi_170686474
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 14:22 schreef Zelva het volgende:
Onbegrijpelijk dat er bij zo'n bedrijf geen enkele maatwerkoplossing verzonnen kan worden ja.

[..]

Dit soort zinnetjes zijn ook altijd zo ontzettend geloofwaardig :')
Het lijkt mij dat als je een fout maakt je die fout herstelt en dan excuses aanbiedt voor het ongemak. Voor dit soort bedrijven is gratis excuses maken iets dat in de plaats komt van het herstellen van de fout. Als mij zoiets overkomt begin ik dan ook met stellen dat ik de excuses nog niet kan accepteren zolang de fout niet hersteld is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_170686768
Buiten dat ik vind dat je absoluut gelijk hebt is het iets teveel van het goede dat je dit topic hier en op GoT duaal laat lopen en als dreiging expliciet vermeldt dat je de chatlog op internet post als 'dreigement'.

Op basis van urgementen heb je me gewonnen maar mijn sympathie door de manier waarop je je recht wil halen zeer zeker niet.
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:10:45 #80
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_170686778
Go zarGon.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_170686872
GoT?
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:21:27 #82
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_170686952
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:16 schreef kmkmmr het volgende:
GoT?
Tweakers

quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:10 schreef Deshain het volgende:
Op basis van urgementen heb je me gewonnen maar mijn sympathie door de manier waarop je je recht wil halen zeer zeker niet.
Mij juist wel. Dat dit soort bedrijven nog steeds wegkomen met allerlei onzin komt juist doordat veel mensen het er maar bij laten zitten.

Acties als dit zijn alleen maar toe te juichen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Zelva op 04-05-2017 18:31:48 ]
pi_170688111
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:10 schreef Deshain het volgende:
Buiten dat ik vind dat je absoluut gelijk hebt is het iets teveel van het goede dat je dit topic hier en op GoT duaal laat lopen en als dreiging expliciet vermeldt dat je de chatlog op internet post als 'dreigement'.

Op basis van urgementen heb je me gewonnen maar mijn sympathie door de manier waarop je je recht wil halen zeer zeker niet.
• Ik heb in 2012 - met velen anderen - een laptop besteld dat bij Bol.com veel goedkoper was dan bij anderen. Deze bestelling werd geannuleerd, mensen verzamelden zich op GoT. Iemand van de groep maakte er werk van (met de Geschillencommissie als ik het goed heb), en uitendelijk heeft Bol.com een soortgelijke laptop aangeboden voor dezelfde prijs (voor 260 euro i.p.v. 500 euro).

Dat is de eerste reden waarom ik het topic óók op Tweakers opende. Ik heb geen idee hoe het forum daar in elkaar zit, ik kom er amper. Ik heb mijn nieuwe topic ook maar in hetzelfde forum geopend.

Ik heb het topic op Tweakers zelf laten sluiten overigens.

• De tweede reden waarom ik het topic óók daar opende, was omdat ik had verwacht dat ik inhoudelijke reacties op Tweakers zou krijgen, vooral als ik aandacht zou schenken aan mijn openingspost. Dat viel keihard tegen; ik moest mijzelf verdedigen en ik werd hier op FOK! meer geholpen.

• Ik heb meer affiniteit met FOK!. Ik weet hoe het hier werk, ik weet hoe ik mijn post moet opmaken, ik ben ex-crew en heb meer dan 100.000 posts. Dankzij de preview-functie heb ik mijn post vaak kunnen bekijken voordat ik het daadwerkelijk postte. Dit allemaal is de reden waarom hier op het forum heb gepost.

• Verder is het gewoon fijn om op meerdere plekken advies in te winnen, meer kans op een oplossing waar ik content mee ben.

• Ik ben dagenlang geduldig geweest en heb geprobeerd om het probleem met Bol.com op te lossen. Ik heb 9 dagen lang gewacht op antwoord, dus je kan hopelijk inbeelden hoe gefrustreerd ik was met de manier waarop Bol.com met mij is omgegaan. Om een complete en eerlijke beeld te schetsen, heb ik besloten om alle schriftelijke communicatie te posten. Ik heb ook bewust gekozen om de namen zoveel mogelijk onherkenbaar te maken, door initialen te gebruiken.

• Ik heb geen idee hoe je erbij komt dat ik de chatgesprekken heb gepost om te 'dreigen'. Ik heb ook geen idee waar ik daar iets "expliciets" over heb gezegd.

• De inhoud van spoilers is alleen zichtbaar voor ingelogde leden. Ze zijn dus niet zichtbaar voor iedereen. Niet dat dat wat uitmaakt, maar als ik wilde dreigen zou ik geen spoilers gebruiken.

Ik wil bij elke beschuldiging kunnen aantonen waar ik het op baseer. Ik ben keer op keer genegeerd en Bol.com is keer op keer zijn belofte om contact met mij op te nemen niet nagekomen. Dan is het wel fijn als je iets concreets toont.

• De enige persoon die ik bij naam heb genoemd en gepost is Imro. Imro van Bol.com. Bij hem was mijn geduld daadwerkelijk opgeraakt, want bij hem merkte ik echt dat hij het probleem voor Bol.com wilde oplossen en niet mijn probleem wilde oplossen. Het gesprek met hem is ook de reden waarom ik naar de Geschillencommissie ben gestapt, al levert dat kosten op voor mij. Ik wilde dat Bol.com er ook wat van zou voelen.

Heb ik iets gemist? Geen idee. Als je inhoudelijke vragen hebt, hoor ik ze graag.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2017 19:43:05 ]
pi_170688228
Bericht van de Geschillencommissie:
quote:
Den Haag, 4 mei 2017

Geachte heer, mevrouw,

Voor de goede orde bevestigen wij de ontvangst van uw bericht.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Geschillencommissie Thuiswinkel
:s).
pi_170695212
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:19 schreef zarGon het volgende:
Ik wilde dat bol.com er ook wat van zou voelen.
Dat komt nog wel, Zargon, dat komt nog wel.
Geduld :s)
pi_170701215
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 23:22 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat komt nog wel, Zargon, dat komt nog wel.
Geduld :s)
:).

Keek even rond op de website van de Geschillencommissie, wilde weten wat zo'n klacht voor de ondernemer betekent. Kwam dit tegen:
quote:
Stap 2: Behandelingskosten

Heeft u een klacht ontvangen, dan betaalt u:
1. Behandelkosten
2. Eventueel klachtengeld dat u aan de klachtindiener moet terugbetalen.

Behandelkosten
De hoogte van de behandelkosten verschilt per commissie en hangt bovendien af van de wijze waarop u bent aangesloten bij de Geschillencommissie.

• Bent u individueel aangesloten?
De behandelkosten bestaan uit de afgesproken financiële bijdrage per geschil.

• Via de branche aangesloten?
Wij hebben afspraken gemaakt met uw brancheorganisatie over de betaling van de behandelkosten. Bij sommige branches betaalt de branche de behandelkosten, bij andere organisaties moet u alsnog behandelkosten betalen voor het behandelen van uw klacht. U kunt contact opnemen met de brancheorganisatie of met De Geschillencommissie voor meer informatie.

Klachtengeld
De klachtindiener betaalt dit klachtengeld aan De Geschillencommissie bij het indienen van een klacht. Wanneer de Geschillencommissie de klachtindiener in het gelijk stelt, moet u als ondernemer het klachtengeld terug betalen aan de indiener. Wanneer de Geschillencommissie u in het gelijk stelt, hoeft u dit bedrag niet te betalen. Het kan hier ook om een deel van het bedrag gaan, als u deels in het gelijk wordt gesteld.

https://www.degeschillenc(...)rs/klacht-ontvangen/
Dus...
- Mocht ik gelijk krijgen, betaalt Bol.com de kosten die ik heb gemaakt (deels) terug
- En krijg ik het product mét korting
- Bol.com betaalt sowieso behandelkosten (of de branche)
- Heb ik de klantenservice zo bezig gehouden dat het Bol.com sowieso meer heeft gekost dan 20 euro waar dit allemaal om gaat
- Wat er ook gebeurt, is Bol.com mij als klant kwijt (dat overleven ze wel) en zal ik vanaf nu in ieder geval niet positief over ze zijn (dit overleven ze ook wel)
- Ga ik de 55 euro die ik aan Bol.com-cadeaubon heb niet besteden aan Bol.com

­
­
­

In het ergste geval ben ik 52,50 euro kwijt, maar dat is dit vermaak wel waard.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2017 11:34:47 ]
pi_170701820
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:23 schreef zarGon het volgende:
Krijg net een mailtje binnen van Bol.com:

5) Even mailen dat hij eventjes helemaal niets meer hoeft te doen, want er loopt een geschil bij de Geschillencommissie.

:s).
Antwoord van Imro:
quote:
Beste heer ...,

Fijn dat u dit aangeeft. Ik zie inderdaad dat u het een en ander online heeft geplaatst. Ik ben zeer benieuwd. Ik wacht verdere reactie van u of de Geschillencommissie af.

Ik wens u nog een fijne dag verder.

Met vriendelijke groet,

Imro

bol.com Klantenservice
www.bol.com
Groetjes terug, Imro.
pi_170701970
zG _O_
Goede reclame voor Bol dit, mij zijn ze vanaf nu ook kwijt.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_170702055
Koop gewoon met die 55 euro een cadeaukaart bij Bol? Opgelost...
pi_170702106
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 12:13 schreef Cyanide- het volgende:
Koop gewoon met die 55 euro een cadeaukaart bij Bol? Opgelost...
Dus het is prima als een bedrijf met zulke praktijken weg komt?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_170702162
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 12:15 schreef Beach het volgende:

[..]

Dus het is prima als een bedrijf met zulke praktijken weg komt?
Dat zeg ik niet, maar ik weet niet wat voor geldelijke oplossing je gaat willen voor het feit dat ze hun shit niet voor elkaar hebben. Ik denk dat de discussie niet eens is of het onterecht geannuleerd is, want dat is niet zo, daar hebben ze wel over nagedacht. Het hele traject daarna is onwijs kansloos en je wordt als klant blijkbaar totaal niet serieus genomen (en das nog een understatement), maar de vraag is wat je verwacht door dat keer op keer te gaan benadrukken en een oplossing te eisen voor iets wat in feite al opgelost is (zeker gezien het feit dat je met je 55euro gewoon een bol.com cadeaukaart bij ze kan bestellen, iets wat in de OP door TS al als 'mogelijke oplossing' wordt aangedragen).
  vrijdag 5 mei 2017 @ 12:25:45 #92
47102 Elvi
miemkwien
pi_170702373
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 12:09 schreef Beach het volgende:
zG _O_
Goede reclame voor Bol dit, mij zijn ze vanaf nu ook kwijt.
Vanaf nu pas? :D mij zijn ze al een tijdje kwijt.
pi_170702564
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 12:13 schreef Cyanide- het volgende:
Koop gewoon met die 55 euro een cadeaukaart bij Bol? Opgelost...
Dat zal ik pas doen wanneer blijkt dat Bol.com zich niet aan de overeenkomst hoeft te houden (volgens de Geschillencommissie).

En wat jij hierboven voorstelt... Ik wist pas dat zoiets mogelijk was nadat ik dit topic had geopend. Ik bestel amper bij Bol.com, dus ik wist serieus niet dat ik cadeaubonnen kon kopen met (geactiveerde) cadeaubonnen. Niet eens aan gedacht. In die 9 dagen heeft niemand van Bol.com zoiets ook voorgesteld; dat ik zelf ook cadeaubonnen kon kopen, in plaats van wachten op een cadeaukaart die Bol.com voor mij moest regelen.

En, oh, om het nog leuker te maken: die 31 euro die ik heb betaald met mijn cadeaukaart zou volgens het annuleringsmailtje direct op mijn account teruggeboekt worden. Gok eens: dat is pas na 9 dagen gebeurd en ook pas toen ik er specifiek om vroeg...

quote:
2s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 12:17 schreef Cyanide- het volgende:
maar de vraag is wat je verwacht door dat keer op keer te gaan benadrukken en een oplossing te eisen voor iets wat in feite al opgelost is (zeker gezien het feit dat je met je 55euro gewoon een bol.com cadeaukaart bij ze kan bestellen, iets wat in de OP door TS al als 'mogelijke oplossing' wordt aangedragen).
- Ik heb het gevoel dat ik totaal niet serieus wordt genomen door Bol.com. Als ze anders (o.a. sneller...) hadden gereageerd, was ik veel meer meegaand en zou er niets aan de hand zijn. Ze kwamen pas in actie nadat ik met een andere instantie contact had genomen.

- Die cadeaubon-oplossing geniet niet van mijn voorkeur, maar is de oplossing waar ik mee kan (moet) leven als ze echt echt echt niet hoeven te leveren. Mijn gewenste oplossing is dat Bol.com levert volgens overeenkomst.

- Door de manier waarop ze met mij zijn omgegaan en omdat ze beweren dat ik het product echt niet zal ontvangen, ben ik benieuwd wie er nou eigenlijk gelijk heeft.

Het is echt een optelsom van zoveel frustratie dat ik me feller opstel...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2017 12:37:48 ]
pi_170703258
Nooit problemen met bol gehad trouwens, bestel er al meer dan tien jaar allerlei zooi.

Maar ben wel heel benieuwd hoe dit afloopt. :P
pi_170703936
Wat vaag. Elke keer als ik problemen heb gehad met bol.com qua bedragen, leg ik het vriendelijk uit en krijg ik een cadeaubon ter compensatie, al meerdere keren gehad. Vreemd dat ze bij jou zou moeilijk doen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_170704417
Kudos dat je gewoon doorzet en je niet laat afschepen!
Twiddel
pi_170705067
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 12:17 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar ik weet niet wat voor geldelijke oplossing je gaat willen voor het feit dat ze hun shit niet voor elkaar hebben. Ik denk dat de discussie niet eens is of het onterecht geannuleerd is, want dat is niet zo, daar hebben ze wel over nagedacht. Het hele traject daarna is onwijs kansloos en je wordt als klant blijkbaar totaal niet serieus genomen (en das nog een understatement), maar de vraag is wat je verwacht door dat keer op keer te gaan benadrukken en een oplossing te eisen voor iets wat in feite al opgelost is (zeker gezien het feit dat je met je 55euro gewoon een bol.com cadeaukaart bij ze kan bestellen, iets wat in de OP door TS al als 'mogelijke oplossing' wordt aangedragen).
Dit gaat helemaal niet meer om een stomme cadeaukaart. Bol.com vindt dat ze groot en belangrijk genoeg zijn om zelf de regels te bepalen in plaats van de wetgever. Dat mag niet en dus moeten ze op te vingers getikt worden. Openbaarheid/ de publieke schandpaal is één van de weinige dingen waar ze nog gevoelig voor zijn. Het kost wat moeite voor TS maar het is gewoon in het belang van de consument. Een soort van zeer nuttig vrijwilligerswerk dus.

Dus nogmaals, veel respect voor TS en bedankt namens alle consumenten voor de moeite!
pi_170705139
Tof dat je actie onderneemt! Ben benieuwd naar het resultaat!
  vrijdag 5 mei 2017 @ 14:43:37 #99
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_170705433
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:30 schreef Dally het volgende:

[..]

Dit gaat helemaal niet meer om een stomme cadeaukaart. Bol.com vindt dat ze groot en belangrijk genoeg zijn om zelf de regels te bepalen in plaats van de wetgever. Dat mag niet en dus moeten ze op te vingers getikt worden. Openbaarheid/ de publieke schandpaal is één van de weinige dingen waar ze nog gevoelig voor zijn. Het kost wat moeite voor TS maar het is gewoon in het belang van de consument. Een soort van zeer nuttig vrijwilligerswerk dus.

Dus nogmaals, veel respect voor TS en bedankt namens alle consumenten voor de moeite!
Helemaal mee eens.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator vrijdag 5 mei 2017 @ 14:45:11 #100
382129 crew  Donna
pi_170705475
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 13:47 schreef delano.888 het volgende:
Wat vaag. Elke keer als ik problemen heb gehad met bol.com qua bedragen, leg ik het vriendelijk uit en krijg ik een cadeaubon ter compensatie, al meerdere keren gehad. Vreemd dat ze bij jou zou moeilijk doen.
In je account denk ik? Geen letterlijke cadeaubon in je brievenbus die je eventueel aan een ander cadeau kan doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')