SPOILER: AnnuleringsmailOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Artikel 4 van de Algemene Voorwaarden:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
24 april 15.40 uur
Een chatgesprek gestart met de klantenservice. Uitleg gevraagd over "kennelijke vergissing": de korting was niet de bedoeling, daarom is het een vergissing.SPOILER: Gesprek met klantenserviceOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let wel: op het moment van bestellen (inmiddels niet meer) waren er electronicadeals. Hoge kortingen tot wel 45%.
Screenshot van de kortingen: voorbeeld 1 - voorbeeld 2.
24 april 17.13 uur
Een mail verstuurd naar de klantenservice.SPOILER: Inhoud mail naar klantenserviceOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Autoreply van Bol.com op mijn mail: "Je ontvangt binnen 24 uur een reactie".
Geen reactie ontvangen binnen 24 uur.
25 april 11.40 uur
Gebeld naar de klantenservice.
Het volgende meegekregen:
- Mijn mail/case is doorgezet naar een externe afdeling, die gaan mij contacteren.
- Ik krijg nog een mail met de exacte uitleg waarom mijn bestelling is geannuleerd. Deze mail ontvang ik binnen enkele dagen.
Ik ben niet gecontacteerd door de externe afdeling/Bol.com.
Ik heb geen mail ontvangen met de exacte uitleg van de annulering.
25 april (omstreeks) 17.30 uur
Geen antwoord gehad na 24 uur, contact opgenomen met de klantenservice. Tegen mij werd verteld dat ik binnen 48 uur een antwoord zou ontvangen. Deze 48 uur wordt ook gemeld op de Klantenservice-pagina.
Geen kopie ontvangen van chatgesprek via mail, helaas...
Geen reactie ontvangen binnen 48 uur.
27 april 08.34 uur
Gebeld naar de klantenservice. Zeer onaangenaam gesprek gehad; de medewerker reageerde gefrustreerd, waardoor ik ook gefrustreerd terugreageerde.
- Medewerker kon me niet meer helpen dan het systeem hem toeliet (kreeg geen inhoudelijk antwoord wat betreft "kennelijke vergissing").
- Ik kreeg te horen dat het hoofdkantoor een massamail gaat sturen over dit probleem, met daarin een (algemene) verklaring over het ontstane probleem ("onterechte korting"). Daar wachten de afdelingen op, voordat ze antwoord kunnen geven. Er zijn 2 cases die hierover gaan die bij dezelfde afdeling liggen.
- Ik ontvang 2 mails: een algemene, een inhoudelijke. Medewerker kon mij niet vertellen wanneer.
Ik heb geen enkele mail van Bol.com ontvangen.
1 mei 14.02 uur
Gechat met de klantenservice.SPOILER: Chatgesprek klantenserviceOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is een terugbelafspraak! Ik zal op 2 mei rond 16.00 uur gebeld worden!
Ik ben niet teruggebeld.
2 mei 17.28 uur
Gebeld naar de klantenservice.
Meer dan 30 minuten gesproken.
- De medewerker snapt mijn frustraties, heeft meerdere malen zijn excuses aangeboden, maar kan mij niet verder helpen.
- Het product/de bestelling is geannuleerd en dat blijft zo. Ik ontvang het product niet.
- Het bedrag ontvang ik terug op mijn account. Ik ben mijn cadeaukaart kwijt, en heb straks 55 euro op mijn account staan. Aangezien ik nooit meer wat wil bestellen bij Bol.com, heb ik daar niets aan. Ik wil mijn cadeaukaart terug in de staat zoals voor de bestelling (niet gekopppeld aan mijn account).
- Medewerker gaf aan dat ik een klacht kon indienen, en dat er op de website twee nummers staan ik kan bellen. Dit bleek achteraf niet zo te zijn, zie hieronder.
2 mei 18.04 uur
Ik wilde bellen naar Bol.com om een klacht in te dienen, maar kon op de website geen 'klachtnummer' vinden. Dus ben ik gaan chatten met de klantenservice.SPOILER: Chatgesprek klantenserviceOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Er is geen telefoonnummer om een klacht in te dienen.
- Medewerker geeft aan dat ik de klacht bij haar kan neerleggen, zodat ze het naar het hoofdkantoor kan sturen.
- Ik stuur mijn samenvatting via de chat naar haar.
- Medewerker wil mij bellen.
- Medewerker heeft nier meer bevoegdheden dan de medewerker aan de telefoon die ik net heb gebeld. Medewerker geeft aan dat ik niemand aan de telefoon kan krijgen met andere bevoegdheden.
- Ik vraag door wat bellen met haar gaat oplossen: helemaal niets.
- Medewerker wil de case afsluiten, zonder mij van een oplossing te voorzien (want dat kunnen ze blijkbaar niet).
- Ik geef nogmaals aan dat ik een klacht wil indienen, en vraag waar ik dat kan doen.
- Ik kan een brief sturen volgens de medewerker (:D).
- Ik kan ook een mail sturen, maar dan komt het standaard terecht bij de klantenservice (die al op de hoogte is van mijn probleem, maar mij nog steeds niet van een antwoord hebben voorzien).
- Ik krijg te horen dat er niemand in het hoofdkantoor is die wat kan dan moet aan mijn probleem.
- Er zal binnen 2 dagen contact met mij opgenomen worden door Bol.com.
- Mijn klacht is doorgestuurd naar het hoofdkantoor...
- Inmiddels zijn we 9 dagen verder (sinds bestelling/annulering).
- Ik heb meerdere malen op verschillende manieren contact opgenomen met Bol.com.
- Bol.com heeft echter geen enkele keer contact met mij opgenomen.
Gewenste oplossing
Oplossing 1: Product alsog inclusief korting ontvangen.
Oplossing 2: Mocht de eerste oplossing niet mogelijk zijn en ik het product niet ontvangen, dan wil ik mijn cadeaukaart weer terug. Dit houdt in: ontkoppelt van mijn account en in zo'n staat dat ik het cadeau kan geven aan een ander.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2017 12:39:43 ]Mijn vragen zijn:
- Kan Bol.com mijn bestelling 'zomaar' annuleren wegens een "kennelijke vergissing" (definitie onbekend)?
- Kan ik het product alsnog eisen (want overeenkomst)? De korting die gegeven is op het moment van bestelling komt overeen met de andere kortingen die er op dat moment werden gegeven. Er is wat mij betreft geen sprake van een "kennelijke vergissing".
- Mocht ik het product niet ontvangen, kan ik dan eisen dat ik mijn cadeuakaart weer 'intact' (zonder een koppeling op account) terugkrijg?Ik weet dat het heel veel in één keer is, maar ik wilde zo compleet mogelijk zijn zodat het verhaal duidelijk is vanaf het begin.quote:Op woensdag 3 mei 2017 12:42 schreef Rekkie het volgende:
Mijn hemel wat een verhaal.... maar ik snap de frustratie
9 dagen aan contact...Scarlet_Dragonfly
draakjeDat geef je toch in je OP aan dat ze letterlijk in hun voorwaarden genoemd hebben?quote:Op woensdag 3 mei 2017 12:38 schreef zarGon het volgende:
- Mocht ik het product niet ontvangen, kan ik dan eisen dat ik mijn cadeuakaart weer 'intact' (zonder een koppeling op account) terugkrijg?
Heb je (een gedeelte van) het bedrag betaald met een cadeaubon, dan wordt de cadeaubon direct weer opgewaardeerd.Ja, dat heb ik meerdere malen gehoord.quote:Op woensdag 3 mei 2017 12:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat geef je toch in je OP aan dat ze letterlijk in hun voorwaarden genoemd hebben?
Heb je (een gedeelte van) het bedrag betaald met een cadeaubon, dan wordt de cadeaubon direct weer opgewaardeerd.
Het probleem is echter dat de cadeaubon dan aan mijn account gekoppeld is. Ik wil het weer hebben zoals voor de bestelling: een cadeaukaart dat aan niemand is gekoppeld en die ik eventueel cadeau kan doen.
Anders heb ik 55 euro op mijn account die ik niet wil gebruiken, want ik wil niets meer bestellen bij Bol.com.
Overigens is het bedrag tot op heden niet teruggezet op mijn account.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2017 12:50:33 ]Ik bedoelde ook meer het inhoudelijke dan de kwantiteit...... ik bedoel het kost bol bijna meer dan het daadwerkelijk geven van de korting.quote:Op woensdag 3 mei 2017 12:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik weet dat het heel veel in één keer is, maar ik wilde zo compleet mogelijk zijn zodat het verhaal duidelijk is vanaf het begin.
9 dagen aan contact...noodgang
noodgangVreemd dat ze die cadeaubon niet terug willen zetten. Wat ze er nu aan personele kosten (en negatieve publiciteit) in hebben zitten kan echt niet op tegen die cadeaubon.
Hoe moeilijk kan het zijn om dat bedrag los te koppelen van een account
Je zou zeggen dat ze voor je 'persoonlijk tegoed' zo een bestelling voor een nieuwe cadeaukaart aan kunnen maken ofzoVertel ze dat zij zich onterecht beroepen op een kennelijke vergissing, want daarvoor is ook nodig dat een gemiddelde consument door moet hebben dat de prijs niet klopt. Doordat de prijs zelf al niet onredelijk is te noemen en Bol zelf vermeld dat het om een korting gaat zitten zij fout en ontbinden zij onrechtmatig.
Probleem in deze is dat jij helemaal in je gelijk staat aangaande het eisen van uitlevering van het product, maar dat het om zo iets kleins gaat dat het de moeite niet loont om je gelijk te behalen.“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”woensdag 3 mei 2017 @ 13:18:54 #10Ali_Ilegali
OMNIDamm lijkt mij niet zo moeilijk om dit gewoon op te lossen
Neem contact op met stekeligheden van de ConsumentenbondWe fear that which we cannot seewoensdag 3 mei 2017 @ 13:30:07 #11nogeenoudebekende
The future is shit...OP naar consumentenbond mailen met CC aan bol. Kijken of ze dan wakker worden.quote:Op woensdag 3 mei 2017 13:18 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Damm lijkt mij niet zo moeilijk om dit gewoon op te lossen
Neem contact op met stekeligheden van de ConsumentenbondAnd so is the pastKarina
WomanIk heb geen tips maar ik dacht wel, dit heeft bol al meer gekost dan de 51 euro wat de prijs van je product is. Snap niet dat ze zo moeilijk doen.
Oh zie nu dat rekkie dezelfde opmerking had Nou ja heel irritant gedoe inderdaad en kost jou (ts) ook een heleboel tijd.Bol mag helemaal niet zomaar eenzijdig een koopovereenkomst ontbinden.
Maarja zie maar je gelijk te halen. Heb je rechtsbijstand?woensdag 3 mei 2017 @ 13:45:57 #14Gunner
#teamkroegenlosAls een tv per ongeluk voor 100 euro geprijsd staat i.p.v 1000 euro dan mogen ze dat in principe wel. Of het in dit geval mag is wat anders.quote:Op woensdag 3 mei 2017 13:43 schreef jatochneetoch het volgende:
Bol mag helemaal niet zomaar eenzijdig een koopovereenkomst ontbinden.woensdag 3 mei 2017 @ 13:52:35 #15Maraca
#cijferfetisjistKun je van die 55 euro op je account niet een nieuwe cadeaubon kopen? Of is dat niet mogelijk? Maar jeetje wat een verhaal. Snap niet waarom ze zo moeilijk doen. Als het nou om een tv van 1000 euro ging die jij voor 100 euro wil, snap ik wel dat ze zich beroepen op een kennelijke fout. Maar gezien de andere acties lijkt me dit geen fout waarvan je achteraf wel had kunnen begrijpen dat het niet klopte.Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)Armani XL
Taggen heeft geen zinDie zullen voor een dergelijk bedrag niets doen. Hebben meestal een minimumbedrag waarvoor ze in actie komen.quote:Op woensdag 3 mei 2017 13:43 schreef jatochneetoch het volgende:
Bol mag helemaal niet zomaar eenzijdig een koopovereenkomst ontbinden.
Maarja zie maar je gelijk te halen. Heb je rechtsbijstand?Eigenlijk 20 euro want ts had het product gewoon afgenomen met korting.quote:Op woensdag 3 mei 2017 13:34 schreef Karina het volgende:
Ik heb geen tips maar ik dacht wel, dit heeft bol al meer gekost dan de 51 euro wat de prijs van je product is. Snap niet dat ze zo moeilijk doen.
Oh zie nu dat rekkie dezelfde opmerking had Nou ja heel irritant gedoe inderdaad en kost jou (ts) ook een heleboel tijd.Karina
WomanInderdaad ja nog erger Wat een bureaucratie: regels zijn regels.quote:Op woensdag 3 mei 2017 14:04 schreef Oberkullie het volgende:
[..]
Eigenlijk 20 euro want ts had het product gewoon afgenomen met korting.woensdag 3 mei 2017 @ 14:22:11 #19Zelva
Fortunate observer of timeOnbegrijpelijk dat er bij zo'n bedrijf geen enkele maatwerkoplossing verzonnen kan worden ja.Dit soort zinnetjes zijn ook altijd zo ontzettend geloofwaardigquote:Onze oprechte excuses voor het ongemak, ook wij betreuren deze fout.woensdag 3 mei 2017 @ 14:34:41 #20Elvi
miemkwienHeb je het al op social media gegooid? Facebook bijvoorbeeld? Ik heb het idee dat ze dan altijd wat harder lopen voor je. En aangezien je die 55 euro nog niet terug hebt op je account kunnen ze je best een cadeaubon geven van 55 euro, zodat jij die weer aan een ander kan geven/verkopen.Ik heb het bedrag nog niet ontvangen op mijn account.
Goed...
Ik heb na het openen van dit topic de Consumentenbond en Thuiswinkel benaderd. Ben net gebeld door Bol.com.
- De meneer aan de telefoon gaf aan dat het echt, echt, echt niet gaat gebeuren dat ik die 20 euro korting ontvang.
- Bol.com blijft volhouden dat het om een "kennelijke vergissing" gaat en dat ze daardoor dus eenzijdig de overeenkomst kunnen annuleren.
- Hij wilde mij wel helpen wat betreft de cadeaukaart. Hij gaat uitzoeken of een uitzondering mogelijk is en of ik het bedrag op mijn account op de één of andere manier kan terugkrijgen. Ik word er later over teruggebeld.woensdag 3 mei 2017 @ 15:10:00 #22mandarijnfestijn
Schil me niet.Wat een gedoe om een paar euro. Je zou maar niks beters te doen hebben .Dolfijn.Alhoewel ik natuurlijk blij zal zijn als ik het bedrag op mijn account terugkrijg als een cadeaukaart- of bon, wil ik alsnog weten of de gemaakte overeenkomst eenzijdig geannulleerd mag worden.
Het liefst zou ik de bestelling alsnog ontvangen voor de overeengekomen prijs...
Ik heb geen rechtsbijstand, en ik gok dat niemand het gedoe waard vindt voor 20 euro. Wat zijn mijn opties? Heb ik überhaupt meer opties dan accepteren wat Bol.com mij biedt?woensdag 3 mei 2017 @ 15:10:50 #24Zelva
Fortunate observer of timequote:Op woensdag 3 mei 2017 15:06 schreef zarGon het volgende:
- Bol.com blijft volhouden dat het om een "kennelijke vergissing" gaat en dat ze daardoor dus eenzijdig de overeenkomst kunnen annuleren.quote:- Hij wilde mij wel helpen wat betreft de cadeaukaart. Hij gaat uitzoeken of een uitzondering mogelijk is en of ik het bedrag op mijn account op de één of andere manier kan terugkrijgen. Ik word er later over teruggebeld.
Dat dat überhaupt nog uitgezocht moet worden. Kan me niet voorstellen dat in het systeem geen enkele mogelijkheid is zo'n cadeaukaart af te boeken. Ze kunnen immers ook bijboeken. En zo'n vervangende cadeaubon is natuurlijk ook zonder problemen af te geven.Ik heb 9 dagen contact met Bol.com; ik heb gemaild, gechat en gebeld. In die 9 dagen ben ik vandaag voor het eerst door Bol.com benaderd.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:10 schreef mandarijnfestijn het volgende:
Wat een gedoe om een paar euro. Je zou maar niks beters te doen hebben .
Het is natuurlijk prima dat jij er geen moeite voor zou doen, maar de manier waarop ik behandeld ben zorgt ervoor dat ik het niet makkelijk wil maken voor Bol.com.Misschien is het mogelijk dat ik zelf nieuwe cadeaubonnen koop met het bedrag dat op mijn account staat, maar aangezien ik het geld nog niet terugheb...quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:10 schreef Zelva het volgende:
[..]
[..]
Dat dat überhaupt nog uitgezocht moet worden. Kan me niet voorstellen dat in het systeem geen enkele mogelijkheid is zo'n cadeaukaart af te boeken. Ze kunnen immers ook bijboeken. En zo'n vervangende cadeaubon is natuurlijk ook zonder problemen af te geven.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2017 15:12:58 ]woensdag 3 mei 2017 @ 15:13:41 #28Zelva
Fortunate observer of timeIk zeg nee. Dit is geen prijs waar je als consument bij voorbaat had kunnen weten dat het niet juist is.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:10 schreef zarGon het volgende:
Alhoewel ik natuurlijk blij zal zijn als ik het bedrag op mijn account terugkrijg als een cadeaukaart- of bon, wil ik alsnog weten of de gemaakte overeenkomst eenzijdig geannulleerd mag worden.
Dan is er alleen de mogelijkheid om vooraf nog zo'n overeenkomst te blokkeren. ,,Fouten en prijswijzigingen voorbehouden", zeg maar, maar dat kan natuurlijk niet meer als de overeenkomst al gesloten is.Je kunt naar de rechter stappen en eisen dat ze de overeenkomst nakomen.quote:Ik heb geen rechtsbijstand, en ik gok dat niemand het gedoe waard vindt voor 20 euro. Wat zijn mijn opties? Heb ik überhaupt meer opties dan accepteren wat Bol.com mij biedt?woensdag 3 mei 2017 @ 15:14:26 #29mandarijnfestijn
Schil me niet.Dat zal ze leren!quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb 9 dagen contact met Bol.com; ik heb gemaild, gechat en gebeld. In die 9 dagen ben ik vandaag voor het eerst door Bol.com benaderd.
Het is natuurlijk prima dat jij er geen moeite voor zou doen, maar de manier waarop ik behandeld ben zorgt ervoor dat ik het niet makkelijk wil maken voor Bol.com.Dolfijn.Ik zie net dat ik het bedrag op mijn account kan besteden aan het kopen van cadeaubonnen.
. . .
Ook echt niemand die dat voorstelt in die 9 dagen.
Wat een teringzooi.Coolblue. .quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:15 schreef Leonos het volgende:
Achja, overal worden weleens fouten gemaakt.
Bol.com!
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2017 15:16:47 ]woensdag 3 mei 2017 @ 15:16:09 #33Copycat
I am a trigger hippiequote:Op woensdag 3 mei 2017 15:15 schreef zarGon het volgende:
Ik zie net dat ik het bedrag op mijn account kan besteden aan het kopen van cadeaubonnen.
. . .
Ook echt niemand die dat voorstelt in die 9 dagen.
Wat een teringzooi.
Lutsers.Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?woensdag 3 mei 2017 @ 15:16:37 #34finsdefis
I.. I got authoritah?Wat een losers. Alleen maar denken in hokjes en procedures daar. Nou, gewoon een cadeaubon kopen dus.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:15 schreef zarGon het volgende:
Ik zie net dat ik het bedrag op mijn account kan besteden aan het kopen van cadeaubonnen.
. . .
Ook echt niemand die dat voorstelt in die 9 dagen.
Wat een teringzooi.
Je kan er ook cadeaubonnen kopen van andere winkels, dat scheelt ook weer wat.The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydideswoensdag 3 mei 2017 @ 15:17:03 #35Zelva
Fortunate observer of timePas maar op, straks is het een kennelijke vergissing dat je van cadeaubonnen cadeaubonnen kunt kopen. Kun je weer van voren af aan beginnen.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:15 schreef zarGon het volgende:
Ik zie net dat ik het bedrag op mijn account kan besteden aan het kopen van cadeaubonnen.
. . .
Ook echt niemand die dat voorstelt in die 9 dagen.
Wat een teringzooi.woensdag 3 mei 2017 @ 15:17:47 #36Copycat
I am a trigger hippiequote:Op woensdag 3 mei 2017 15:16 schreef finsdefis het volgende:
Je kan er ook cadeaubonnen kopen van andere winkels, dat scheelt ook weer wat.Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?Ik zie het.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:16 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Je kan er ook cadeaubonnen kopen van andere winkels, dat scheelt ook weer wat.
Thanks. .woensdag 3 mei 2017 @ 15:19:48 #39Elvi
miemkwienquote:Op woensdag 3 mei 2017 15:17 schreef Zelva het volgende:
[..]
Pas maar op, straks is het een kennelijke vergissing dat je van cadeaubonnen cadeaubonnen kunt kopen. Kun je weer van voren af aan beginnen.woensdag 3 mei 2017 @ 15:24:44 #40Maraca
#cijferfetisjistIk stelde het voorquote:Op woensdag 3 mei 2017 15:15 schreef zarGon het volgende:
Ik zie net dat ik het bedrag op mijn account kan besteden aan het kopen van cadeaubonnen.
. . .
Ook echt niemand die dat voorstelt in die 9 dagen.
Wat een teringzooi.Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)Vele jaren terug bestelde ik een boek op Bol.com. Er zatten drukfouten in (pagina's die dubbelgeprint waren en andere die ontbraken). Die stuur ik terug en vraag ze om een ander exemplaar. 2 weken later krijg ik van Bol precies datzelfde boek. Terug gestuurd en nogmaals gevraagd om een nieuw boek zonder drukfouten. Komt dat zelfde boek nog eens terug...
Ik denk ook dat ik niet de eerste was die dat had gehad, ik kon herkennen dat het om hetzelfde boek ging gezien iemand er een één met potlood had opgeschreven.
Sindsdien nooit mee wat besteld bij Bol.com.2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCYGebeld, mevrouw aan de telefoon was heel lief, maar kan mij helaas niet helpen met het terugkrijgen van het bedrag, omdat het ligt bij een andere afdeling.
Nou, wachten totdat ik teruggebeld word.Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltelNiet te geloven dat ze zo moeilijk doen over 20 euroMost people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!Hoevaak zou Bol.com een kennelijke vergissing van de klant accepteren?
Wat als ik producten bestel, maar deze keer op keer terugstuur? Als het goed is hoef ik niet te betalen voor (eventuele) verzendkosten.
Hm.
.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2017 15:46:15 ]Maar de cadeaukaart kan niet weer opnieuw geldig worden? Of kan je met dat bedrag het product opnieuw bestellen met korting?quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:42 schreef zarGon het volgende:
Nou, ik ben gebeld door de aardige mevrouw. Over een half uur staat het bedrag op mijn account.
Oh zie het al, je gaat jezelf mogelijk ook 'kennelijk vergissen'.woensdag 3 mei 2017 @ 15:47:27 #47bitterbal
Met mayo.Als je verder geen leven hebt kun je dat doen ja :pquote:Op woensdag 3 mei 2017 15:45 schreef zarGon het volgende:
Hoevaak zou Bol.com een kennelijke vergissing van de klant accepteren?
Wat als ik producten bestel, maar deze keer op keer terugstuur? Als het goed is hoef ik niet te betalen voor (eventuele) verzendkosten.
Hm.
.De korting is niet terecht volgens Bol.com en dus niet geldig.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:46 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar de cadeaukaart kan niet weer opnieuw geldig worden? Of kan je met dat bedrag het product opnieuw bestellen met korting?
Oh zie het al, je gaat jezelf mogelijk ook 'kennelijk vergissen'.
Enige mogelijkheid (dat acceptabel is voor mij) is cadeaubonnen bestellen met het geld.Mwah... Geen leven.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als je verder geen leven hebt kun je dat doen ja :p
Ik wil best elke week (of elke twee weken) een uurtje reserveren om naar postkantoor heen en weer te lopen. Is nog gezond ook. Dat kan ik lang volhouden.
Weet je wat het is? Als ik gewoon snel een antwoord kreeg, was het al opgelost. Maar de manier waarop ze met mij zijn omgegaan zorgt ervoor dat ik ook kennelijke vergissingen wil maken.woensdag 3 mei 2017 @ 15:52:46 #50bitterbal
Met mayo.Mja ik vind het een beetje kinderachtig :pquote:Op woensdag 3 mei 2017 15:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mwah... Geen leven.
Ik wil best elke week (of elke twee weken) een uurtje reserveren om naar postkantoor heen en weer te lopen. Is nog gezond ook. Dat kan ik lang volhouden.
Weet je wat het is? Als ik gewoon snel een antwoord kreeg, was het al opgelost. Maar de manier waarop ze met mij zijn omgegaan zorgt ervoor dat ik ook kennelijke vergissingen wil maken.woensdag 3 mei 2017 @ 15:54:56 #51made
..made by made..Kinderachtig is zeggen dat je korting geeft en dat vervolgens niet doen.
Hoeveel mensen zouden dat artikel besteld hebben met 20 euro korting ?
Denk dat ze beter die een of twee mensen de korting hadden kunnen geven. Dan maken ze eens wat minder winst.Lurkt !woensdag 3 mei 2017 @ 15:55:27 #52bitterbal
Met mayo.Dat is ook niet tof nee. :pquote:Op woensdag 3 mei 2017 15:54 schreef made het volgende:
Kinderachtig is zeggen dat je korting geeft en dat vervolgens niet doen.
Hoeveel mensen zouden dat artikel besteld hebben met 20 euro korting ?
Denk dat ze beter die een of twee mensen de korting hadden kunnen geven. Dan maken ze eens wat minder winst.Det ben ik met je eens.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Mja ik vind het een beetje kinderachtig :p
Je schuilen achter "technische fout" en "kennelijke vergissing", en de klant 9 dagen lang niet helpen, is dat ook.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2017 16:24:53 ]woensdag 3 mei 2017 @ 16:01:45 #54bitterbal
Met mayo.Ja klopt maar doe je ding :pquote:Op woensdag 3 mei 2017 15:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Daar ben ik met je eens.
Je schuilen achter "technische fout" en "kennelijke vergissing", en de klant 9 dagen lang niet helpen, is dat ook.Je zou zeggen dat ze gewoon een kortingscode, account onafhankelijk aan jou moeten kunnen geven ter waarde van de bon..woensdag 3 mei 2017 @ 19:07:15 #56Dally
Juist omdat het maar om een paar euro gaat!quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:10 schreef mandarijnfestijn het volgende:
Wat een gedoe om een paar euro. Je zou maar niks beters te doen hebben .
Waarom zou een bedrijf zich anders aan de regels houden? Als iedereen zo gemakkelijk zou denken hebben bedrijven vrij spel om te doen wat ze maar willen tot een bepaalde grens van xxx euro waarbij een rechtszaak de moeite waard wordt. Kleine aankopen komen veel vaker voor dus het is heel belangrijk dat bedrijven hier ook op de vingers getikt worden. Ik heb juist respect voor TS dat hij hier achteraan gaat. Wegkijken is goedkeuren.Koop een nieuwe cadeaubon van t geld wat je hebt in jouw account. Wordt gratis thuisgestuurd.Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?woensdag 3 mei 2017 @ 19:17:31 #58r_one
R1Geschillencommissie Webshops een optie?quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:13 schreef Zelva het volgende:
Je kunt naar de rechter stappen en eisen dat ze de overeenkomst nakomen.
Zou ik sowieso doen als ik TS was.
Mja, moet TS wel eerst de interne klachtenprocedure van bol.com doorlopen. En die is er nietquote:Op woensdag 3 mei 2017 15:45 schreef zarGon het volgende:
Hoevaak zou Bol.com een kennelijke vergissing van de klant accepteren?
Wat als ik producten bestel, maar deze keer op keer terugstuur? Als het goed is hoef ik niet te betalen voor (eventuele) verzendkosten.
Hm.
.
Het is meer dan die 20 euro. Als dit op meerdere producten is gebeurd en er zijn duizenden bestellingen op binnengekomen dan snap ik de reactie van bol.com. Schijnbaar nog niet alle mensen weg geautomatiseerd daar dus er worden nog fouten gemaakt.
Over jouw plan, als je een bepaalde drempel haalt dan leveren ze jou gewoon geen producten meer. En kan je niet meer bestellen bij bol.com.
Koop lekker wat bonnetjes van je geld en leef er mee.
https://www.bol.com/nl/m/cadeaubon/cadeaubon-bestellen/index.htmlwoensdag 3 mei 2017 @ 19:39:33 #60FF
.o0O(ik typo dus ik ...)Klopt het dat dat (minimaal) 27,50 euro aan kosten met zich meebrengt?quote:Op woensdag 3 mei 2017 19:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Geschillencommissie Webshops een optie?
Zou ik sowieso doen als ik TS was.
Mja, moet TS wel eerst de interne klachtenprocedure van bol.com doorlopen. En die is er niet
https://www.degeschillencommissie.nl/media/1754/web-brochure.pdf.quote:Goedkoop:
Het klachtengeld bedraagt ¤ 27,50.
Voor dit bedrag wordt zonodig ook een deskundigenrapport opgemaakt. Andere kosten hoeft u niet te maken, met uitzondering van de kosten die direct verband houden met de procedure, zoals portikosten en reiskosten voor het bijwonen van de zitting. De ondernemer moet u het klachtengeld (deels) vergoeden indien u (deels) in het gelijk wordt gesteld.
Schakelt u rechtshulp in, dan komen de kosten daarvan voor eigen rekening.woensdag 3 mei 2017 @ 20:12:07 #62Luxuria
It was love at first biteAlsof hun dat wat boeit. Die retour komt gewoon binnen samen met 1000en retouren van andere klanten die ze dagelijks binnen krijgen.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mwah... Geen leven.
Ik wil best elke week (of elke twee weken) een uurtje reserveren om naar postkantoor heen en weer te lopen. Is nog gezond ook. Dat kan ik lang volhouden.
Weet je wat het is? Als ik gewoon snel een antwoord kreeg, was het al opgelost. Maar de manier waarop ze met mij zijn omgegaan zorgt ervoor dat ik ook kennelijke vergissingen wil maken.
Het zal jou meer tijd en energie kosten dan hen.All she wants and needs is just a little taste..woensdag 3 mei 2017 @ 20:25:40 #63r_one
R1Correct. En die krijg je terug als je in het gelijk gesteld wordt.quote:Op woensdag 3 mei 2017 20:11 schreef kmkmmr het volgende:
[..]
Klopt het dat dat (minimaal) 27,50 euro aan kosten met zich meebrengt?
https://www.degeschillencommissie.nl/media/1754/web-brochure.pdf.
[..]donderdag 4 mei 2017 @ 07:37:42 #65TheoddDutchGuy
angry bearSommige reacties vind ik kortzichtig, dan met name van "ach het gaat maar om x euro dus..".
Vreemde instelling.
Als iedereen nou 'moeilijk deed voor die paar euro', dan zouden bedrijven waarschijnlijk wat minder schijt hebben aan de consument.
Of op z'n minst ondertussen een beter systeem hebben dan na heel veel moeite na 10 dagen (kun je nagaan hoe lang het zou duren als je er niet achteraan zit) een antwoord te krijgen die volgens mij niet eens goed aansluit op wat het probleem is.. en de vraag of de oplossing sowieso correct is want ik vind het geen rare korting waarbij je zelf zou moeten inzien dat de prijs niet klopt.
Maar nee, doe vooral geen moeite voor je zuurverdiende geld.Even een update:
Ik heb gisteren na het openen van dit topic contact opgenomen met Thuiswinkel.org en de Consumentenbond. Gek genoeg werd ik toen voor het eerst gebeld door Bol.com (door mijn klacht bij Thuiswinkel.org kreeg ik te horen).
Imro van Bol.com wilde het probleem met mij oplossen. Hij herhaalde het riedeltje; technische storing, kennelijke vergissing, algemene voorwaarden, het was een fout en ik krijg het product niet. Ik ging in discussie over "kennelijke vergissing" en hoe waardeloos de Algemene Voorwaarden was (bevat geen definitie van de term). Je kan je voorstellen dat ik moeilijk ga doen na 9 dagen genegeerd te worden. Het kwam erop neer dat Imro mij belde voor een oplossing en niet om "kennelijke vergissing" met mij te bespreken; de enige mogelijke oplossing was dat ik het cadeaukaart terug zou krijgen. Hij zou dat uitzoeken, want tja, er moest een uitzondering gemaakt worden. Ik gaf aan dat ik bedenktijd wilde voordat ik akkoord zou gaan met zijn oplossing, want ik wilde nog uitzoeken of ik het product echt niet volgens overeenkomst in ontvangst kon nemen. Hij zou me terugbellen.
Na dat gesprek kwam ik in dit topic erachter dat ik zelf cadeaubonnen kon bestellen met het bedrag op mijn account. Probleem was echter dat ik het bedrag dat ik had betaald na 9 dagen nog steeds niet terug had op mijn account (zou direct gebeuren volgens de annuleringsmail...). Ik dus weer bellen, aardige mevrouw aan de lijn, geef aan dat ik het bedrag graag op mijn account wil hebben. Kon zij niet regelen (ligt bij andere afdeling). Kwartier later gebeld door haar, het bedrag zou over een half uur op mijn account staan.
Ik zou teruggebeld worden door Imro? Is niet gebeurd. Ik moest weer zelf in actie komen om het bedrag op mijn account te krijgen...
Ik heb getwijfeld over wat ik zou kunnen doen... Terugpesten (constant retourneren), Mediamarkt-bonnen bestellen of kijken of ik alsnog het product voor de afgesproken prijs kan krijgen...
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2017 11:27:10 ]En ik heb gekozen voor...quote:Op woensdag 3 mei 2017 19:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Geschillencommissie Webshops een optie?
Zou ik sowieso doen als ik TS was.
Mja, moet TS wel eerst de interne klachtenprocedure van bol.com doorlopen. En die is er nietGeschil aangemeld bij Geschillencommissie. Kosten: 52,50 euro (Klachtengeld/arbitragekosten ¤ 43,39 + BTW 21% ¤ 9,11.quote:Op woensdag 3 mei 2017 20:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Correct. En die krijg je terug als je in het gelijk gesteld wordt.
(Bedankt!)
Ik kan het bedrag hierboven wel missen, de ervaring is het mij wel waard. Los daarvan vind ik dat Bol.com moet leveren. Tel daarbij op dat ik door Imro in de 'challange accepted'-modus ben gekomen...
Ben benieuwd. Als de Geschillencommissie mij in het gelijk stelt, ga ik het bedrag (52,50 euro) dat ik geheel of deels terugkrijg, doneren aan een goede doel. .donderdag 4 mei 2017 @ 11:14:39 #68finsdefis
I.. I got authoritah?Daad bij woord voegenquote:Op donderdag 4 mei 2017 11:05 schreef zarGon het volgende:
En ik heb gekozen voor...
[..]
[..]
Geschil aangemeld bij Geschillencommissie. Kosten: 52,50 euro (Klachtengeld/arbitragekosten ¤ 43,39 + BTW 21% ¤ 9,11.
(Bedankt!)
Ik kan het bedrag hierboven wel missen, de ervaring is het mij wel waard. Los daarvan vind ik dat Bol.com moet leveren. Tel daarbij op dat ik door Imro in de 'challange accepted'-modus ben gekomen...
Ben benieuwd. Als de Geschillencommissie mij in het gelijk stelt, ga ik het bedrag (52,50 euro) dat ik geheel of deels terugkrijg, doneren aan een goede doel. .The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydidesdonderdag 4 mei 2017 @ 11:24:45 #69baskick
Juist ja!Ik begrijp je frustratie en principe
Ik heb eerder een soortgelijk geval gehad. Specificaties spraken elkaar kennelijk ( ) tegen; prominent stond er dat een onderdeel inclusief was, in kleine lettertjes onderaan stond dat het betreffende onderdeel exclusief was.
Ik wilde naleving, de winkel bood als 'oplossing' om kosteloos te retourneren en beriep zich daarbij op hun voorwaarden:Ook hier geen definitie.quote:Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
De reactie op mijn klacht door Stichting Webshop Keurmerk:Ik wilde de procedure bij de geschillencommissie niet aangaan, want wilde binnen de 14 dagen retourneren. Uit principe koop ik dan wel (tegen een hogere prijs) bij de concurrent.quote:Het kan voorkomen dat er een fout op de webshop staat en hier worden webshops ook tegen beschermd."Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."https://uitspraken.rechts(...)NL:GHSHE:2008:BC2420quote:
Niet van toepassing op jouw situatie, maar jouw situatie is dan ook anders dan die van TS. Maar kennelijke vergissing word hier gedefinieerd.“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”donderdag 4 mei 2017 @ 11:38:54 #71baskick
Juist ja!Interessant, thanks! Je doelt op 4.9 en verder?quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:30 schreef hottentot het volgende:
[..]
https://uitspraken.rechts(...)NL:GHSHE:2008:BC2420
Niet van toepassing op jouw situatie, maar jouw situatie is dan ook anders dan die van TS. Maar kennelijke vergissing word hier gedefinieerd.
In mijn geval prijst de winkel artikelen in rood (op wit) in een font size die 4-5 keer groter is dan de vermelde adviesprijs (lichtgrijs op wit). De adviesprijs ligt fors hoger. Ik leid af dat ze stunten met de prijs en dat het aanbod (met in dit geval een lader) prima legitiem zou zijn. In dit geval ging het om een copy-paste-fout (op 1 plek wel gecorrigeerd, op de andere plek niet en dus tegenstrijdig)."Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."donderdag 4 mei 2017 @ 11:40:16 #72RobertNL
For your gear.Bol.com moet ook een (hoger) bedrag afstorten bij de commissie dacht ik. Dus die marge zijn ze al kwijt .quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:05 schreef zarGon het volgende:
En ik heb gekozen voor...
[..]
[..]
Geschil aangemeld bij Geschillencommissie. Kosten: 52,50 euro (Klachtengeld/arbitragekosten ¤ 43,39 + BTW 21% ¤ 9,11.
(Bedankt!)
Ik kan het bedrag hierboven wel missen, de ervaring is het mij wel waard. Los daarvan vind ik dat Bol.com moet leveren. Tel daarbij op dat ik door Imro in de 'challange accepted'-modus ben gekomen...
Ben benieuwd. Als de Geschillencommissie mij in het gelijk stelt, ga ik het bedrag (52,50 euro) dat ik geheel of deels terugkrijg, doneren aan een goede doel. .
Ik weet dat ze eerder wel geschillen tot schikking hebben gebracht; vraag mij af wat ze in dit geval doenMisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/donderdag 4 mei 2017 @ 12:00:11 #73Zelva
Fortunate observer of timeSchikken? Computer says no.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:40 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Bol.com moet ook een (hoger) bedrag afstorten bij de commissie dacht ik. Dus die marge zijn ze al kwijt .
Ik weet dat ze eerder wel geschillen tot schikking hebben gebracht; vraag mij af wat ze in dit geval doendonderdag 4 mei 2017 @ 14:51:00 #74Mark
Awesome dad from hellHou ons op de hoogteWe used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromagedonderdag 4 mei 2017 @ 15:31:12 #75r_one
R1YesssssSSSSS!!! Een TS met kloten, go get 'mquote:Op donderdag 4 mei 2017 11:05 schreef zarGon het volgende:
En ik heb gekozen voor...
[..]
[..]
Geschil aangemeld bij Geschillencommissie. Kosten: 52,50 euro (Klachtengeld/arbitragekosten ¤ 43,39 + BTW 21% ¤ 9,11.
(Bedankt!)
(Graag gedaan!)
Bol.com - Bestelling geannuleerd wegens "kennelijke vergissing"
Forum Opties Forumhop: Hop naar: