abonnement Unibet Coolblue
pi_170653450
Intro
Ik heb thuis een heleboel oude harde schijven. Om de gegevens erop uit te kunnen lezen ben ik op zoek gegaan naar een apparaat waar ik ze op kan aansluiten. Veel opties vergeleken, op meerdere webshops gekeken, en uiteindelijk besloten om te bestellen bij Bol.com. Alleen omdat er 20 euro kassakorting werd gegeven.

Bestelling geplaats, maar de bestelling is later geannuleerd. Wegens "kennelijke vergissing".
Ik ben het niet met ze eens en heb sinds 24 april contact met Bol.com. Sindsdien heb ik geen enkele keren een inhoudelijke antwoord gekregen (wel heel veel excuses).


­
­
­

Chronologisch...
24 april 04.35 uur
Bestelling geplaatst (1 product).
- Kosten product: 51 euro.
- Korting: 20 euro.
- Bedrag na korting: 31 euro.


31 euro betaald met een cadeaukaart die ik had. De enige reden waarom ik het product bij Bol.com heb gehaald, is omdat het product door de korting aantrekelijkker werd dan alternatieven. Anders had ik mijn cadeaukaart niet gebruikt.

­

24 april 16.29 uur
Bestelling geannuleerd door Bol.com.

SPOILER: Annuleringsmail
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Artikel 4 van de Algemene Voorwaarden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
­

24 april 15.40 uur
Een chatgesprek gestart met de klantenservice. Uitleg gevraagd over "kennelijke vergissing": de korting was niet de bedoeling, daarom is het een vergissing.

SPOILER: Gesprek met klantenservice
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let wel: op het moment van bestellen (inmiddels niet meer) waren er electronicadeals. Hoge kortingen tot wel 45%.
Screenshot van de kortingen: voorbeeld 1 - voorbeeld 2.

­

24 april 17.13 uur
Een mail verstuurd naar de klantenservice.

SPOILER: Inhoud mail naar klantenservice
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Autoreply van Bol.com op mijn mail: "Je ontvangt binnen 24 uur een reactie".

Geen reactie ontvangen binnen 24 uur.

­

25 april 11.40 uur
Gebeld naar de klantenservice.

Het volgende meegekregen:
- Mijn mail/case is doorgezet naar een externe afdeling, die gaan mij contacteren.
- Ik krijg nog een mail met de exacte uitleg waarom mijn bestelling is geannuleerd. Deze mail ontvang ik binnen enkele dagen.

Ik ben niet gecontacteerd door de externe afdeling/Bol.com.
Ik heb geen mail ontvangen met de exacte uitleg van de annulering.


­

25 april (omstreeks) 17.30 uur
Geen antwoord gehad na 24 uur, contact opgenomen met de klantenservice. Tegen mij werd verteld dat ik binnen 48 uur een antwoord zou ontvangen. Deze 48 uur wordt ook gemeld op de Klantenservice-pagina.

Geen kopie ontvangen van chatgesprek via mail, helaas...
Geen reactie ontvangen binnen 48 uur.
­

27 april 08.34 uur
Gebeld naar de klantenservice. Zeer onaangenaam gesprek gehad; de medewerker reageerde gefrustreerd, waardoor ik ook gefrustreerd terugreageerde.

- Medewerker kon me niet meer helpen dan het systeem hem toeliet (kreeg geen inhoudelijk antwoord wat betreft "kennelijke vergissing").
- Ik kreeg te horen dat het hoofdkantoor een massamail gaat sturen over dit probleem, met daarin een (algemene) verklaring over het ontstane probleem ("onterechte korting"). Daar wachten de afdelingen op, voordat ze antwoord kunnen geven. Er zijn 2 cases die hierover gaan die bij dezelfde afdeling liggen.
- Ik ontvang 2 mails: een algemene, een inhoudelijke. Medewerker kon mij niet vertellen wanneer.

Ik heb geen enkele mail van Bol.com ontvangen.

­

1 mei 14.02 uur
Gechat met de klantenservice.

SPOILER: Chatgesprek klantenservice
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is een terugbelafspraak! Ik zal op 2 mei rond 16.00 uur gebeld worden!

Ik ben niet teruggebeld.


­

2 mei 17.28 uur
Gebeld naar de klantenservice.

Meer dan 30 minuten gesproken.
- De medewerker snapt mijn frustraties, heeft meerdere malen zijn excuses aangeboden, maar kan mij niet verder helpen.
- Het product/de bestelling is geannuleerd en dat blijft zo. Ik ontvang het product niet.
- Het bedrag ontvang ik terug op mijn account. Ik ben mijn cadeaukaart kwijt, en heb straks 55 euro op mijn account staan. Aangezien ik nooit meer wat wil bestellen bij Bol.com, heb ik daar niets aan. Ik wil mijn cadeaukaart terug in de staat zoals voor de bestelling (niet gekopppeld aan mijn account).

- Medewerker gaf aan dat ik een klacht kon indienen, en dat er op de website twee nummers staan ik kan bellen. Dit bleek achteraf niet zo te zijn, zie hieronder.

­

2 mei 18.04 uur
Ik wilde bellen naar Bol.com om een klacht in te dienen, maar kon op de website geen 'klachtnummer' vinden. Dus ben ik gaan chatten met de klantenservice.

SPOILER: Chatgesprek klantenservice
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Er is geen telefoonnummer om een klacht in te dienen.
- Medewerker geeft aan dat ik de klacht bij haar kan neerleggen, zodat ze het naar het hoofdkantoor kan sturen.
- Ik stuur mijn samenvatting via de chat naar haar.
- Medewerker wil mij bellen.
- Medewerker heeft nier meer bevoegdheden dan de medewerker aan de telefoon die ik net heb gebeld. Medewerker geeft aan dat ik niemand aan de telefoon kan krijgen met andere bevoegdheden.
- Ik vraag door wat bellen met haar gaat oplossen: helemaal niets.
- Medewerker wil de case afsluiten, zonder mij van een oplossing te voorzien (want dat kunnen ze blijkbaar niet).
- Ik geef nogmaals aan dat ik een klacht wil indienen, en vraag waar ik dat kan doen.
- Ik kan een brief sturen volgens de medewerker (:D).
- Ik kan ook een mail sturen, maar dan komt het standaard terecht bij de klantenservice (die al op de hoogte is van mijn probleem, maar mij nog steeds niet van een antwoord hebben voorzien).
- Ik krijg te horen dat er niemand in het hoofdkantoor is die wat kan dan moet aan mijn probleem.
- Er zal binnen 2 dagen contact met mij opgenomen worden door Bol.com.
- Mijn klacht is doorgestuurd naar het hoofdkantoor...


­
­


- Inmiddels zijn we 9 dagen verder (sinds bestelling/annulering).
- Ik heb meerdere malen op verschillende manieren contact opgenomen met Bol.com.
- Bol.com heeft echter geen enkele keer contact met mij opgenomen.

­
­
­

Gewenste oplossing
Oplossing 1: Product alsog inclusief korting ontvangen.

Oplossing 2: Mocht de eerste oplossing niet mogelijk zijn en ik het product niet ontvangen, dan wil ik mijn cadeaukaart weer terug. Dit houdt in: ontkoppelt van mijn account en in zo'n staat dat ik het cadeau kan geven aan een ander.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2017 12:39:43 ]
pi_170653457
Mijn vragen zijn:
- Kan Bol.com mijn bestelling 'zomaar' annuleren wegens een "kennelijke vergissing" (definitie onbekend)?
- Kan ik het product alsnog eisen (want overeenkomst)? De korting die gegeven is op het moment van bestelling komt overeen met de andere kortingen die er op dat moment werden gegeven. Er is wat mij betreft geen sprake van een "kennelijke vergissing".
- Mocht ik het product niet ontvangen, kan ik dan eisen dat ik mijn cadeuakaart weer 'intact' (zonder een koppeling op account) terugkrijg?
pi_170653556
Mijn hemel wat een verhaal.... maar ik snap de frustratie
pi_170653621
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 12:42 schreef Rekkie het volgende:
Mijn hemel wat een verhaal.... maar ik snap de frustratie
Ik weet dat het heel veel in één keer is, maar ik wilde zo compleet mogelijk zijn zodat het verhaal duidelijk is vanaf het begin.

9 dagen aan contact...
pi_170653623
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 12:38 schreef zarGon het volgende:
- Mocht ik het product niet ontvangen, kan ik dan eisen dat ik mijn cadeuakaart weer 'intact' (zonder een koppeling op account) terugkrijg?
Dat geef je toch in je OP aan dat ze letterlijk in hun voorwaarden genoemd hebben?

Heb je (een gedeelte van) het bedrag betaald met een cadeaubon, dan wordt de cadeaubon direct weer opgewaardeerd.
pi_170653655
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 12:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat geef je toch in je OP aan dat ze letterlijk in hun voorwaarden genoemd hebben?

Heb je (een gedeelte van) het bedrag betaald met een cadeaubon, dan wordt de cadeaubon direct weer opgewaardeerd.
Ja, dat heb ik meerdere malen gehoord.

Het probleem is echter dat de cadeaubon dan aan mijn account gekoppeld is. Ik wil het weer hebben zoals voor de bestelling: een cadeaukaart dat aan niemand is gekoppeld en die ik eventueel cadeau kan doen.

Anders heb ik 55 euro op mijn account die ik niet wil gebruiken, want ik wil niets meer bestellen bij Bol.com.

Overigens is het bedrag tot op heden niet teruggezet op mijn account.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2017 12:50:33 ]
pi_170653661
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 12:44 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik weet dat het heel veel in één keer is, maar ik wilde zo compleet mogelijk zijn zodat het verhaal duidelijk is vanaf het begin.

9 dagen aan contact...
Ik bedoelde ook meer het inhoudelijke dan de kwantiteit...... ik bedoel het kost bol bijna meer dan het daadwerkelijk geven van de korting.
  Moderator woensdag 3 mei 2017 @ 12:50:05 #8
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_170653726
Vreemd dat ze die cadeaubon niet terug willen zetten. Wat ze er nu aan personele kosten (en negatieve publiciteit) in hebben zitten kan echt niet op tegen die cadeaubon.

Hoe moeilijk kan het zijn om dat bedrag los te koppelen van een account :?
Je zou zeggen dat ze voor je 'persoonlijk tegoed' zo een bestelling voor een nieuwe cadeaukaart aan kunnen maken ofzo
pi_170653814
Vertel ze dat zij zich onterecht beroepen op een kennelijke vergissing, want daarvoor is ook nodig dat een gemiddelde consument door moet hebben dat de prijs niet klopt. Doordat de prijs zelf al niet onredelijk is te noemen en Bol zelf vermeld dat het om een korting gaat zitten zij fout en ontbinden zij onrechtmatig.

Probleem in deze is dat jij helemaal in je gelijk staat aangaande het eisen van uitlevering van het product, maar dat het om zo iets kleins gaat dat het de moeite niet loont om je gelijk te behalen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_170654405
Damm lijkt mij niet zo moeilijk om dit gewoon op te lossen :O
Neem contact op met stekeligheden van de Consumentenbond
We fear that which we cannot see
  woensdag 3 mei 2017 @ 13:30:07 #11
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170654685
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 13:18 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Damm lijkt mij niet zo moeilijk om dit gewoon op te lossen :O
Neem contact op met stekeligheden van de Consumentenbond
OP naar consumentenbond mailen met CC aan bol. Kijken of ze dan wakker worden.
And so is the past
  Moderator woensdag 3 mei 2017 @ 13:34:19 #12
9859 crew  Karina
Woman
pi_170654783
Ik heb geen tips maar ik dacht wel, dit heeft bol al meer gekost dan de 51 euro wat de prijs van je product is. Snap niet dat ze zo moeilijk doen.

Oh zie nu dat rekkie dezelfde opmerking had :P Nou ja heel irritant gedoe inderdaad en kost jou (ts) ook een heleboel tijd.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_170654958
Bol mag helemaal niet zomaar eenzijdig een koopovereenkomst ontbinden.
Maarja zie maar je gelijk te halen. Heb je rechtsbijstand?
  woensdag 3 mei 2017 @ 13:45:57 #14
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_170655010
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 13:43 schreef jatochneetoch het volgende:
Bol mag helemaal niet zomaar eenzijdig een koopovereenkomst ontbinden.
Als een tv per ongeluk voor 100 euro geprijsd staat i.p.v 1000 euro dan mogen ze dat in principe wel. Of het in dit geval mag is wat anders.
  woensdag 3 mei 2017 @ 13:52:35 #15
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_170655131
Kun je van die 55 euro op je account niet een nieuwe cadeaubon kopen? Of is dat niet mogelijk? Maar jeetje wat een verhaal. Snap niet waarom ze zo moeilijk doen. Als het nou om een tv van 1000 euro ging die jij voor 100 euro wil, snap ik wel dat ze zich beroepen op een kennelijke fout. Maar gezien de andere acties lijkt me dit geen fout waarvan je achteraf wel had kunnen begrijpen dat het niet klopte.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator woensdag 3 mei 2017 @ 13:55:25 #16
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_170655197
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 13:43 schreef jatochneetoch het volgende:
Bol mag helemaal niet zomaar eenzijdig een koopovereenkomst ontbinden.
Maarja zie maar je gelijk te halen. Heb je rechtsbijstand?
Die zullen voor een dergelijk bedrag niets doen. Hebben meestal een minimumbedrag waarvoor ze in actie komen.
pi_170655348
quote:
99s.gif Op woensdag 3 mei 2017 13:34 schreef Karina het volgende:
Ik heb geen tips maar ik dacht wel, dit heeft bol al meer gekost dan de 51 euro wat de prijs van je product is. Snap niet dat ze zo moeilijk doen.

Oh zie nu dat rekkie dezelfde opmerking had :P Nou ja heel irritant gedoe inderdaad en kost jou (ts) ook een heleboel tijd.
Eigenlijk 20 euro want ts had het product gewoon afgenomen met korting.
  Moderator woensdag 3 mei 2017 @ 14:07:45 #18
9859 crew  Karina
Woman
pi_170655388
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 14:04 schreef Oberkullie het volgende:

[..]

Eigenlijk 20 euro want ts had het product gewoon afgenomen met korting.
Inderdaad ja nog erger :') Wat een bureaucratie: regels zijn regels.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 3 mei 2017 @ 14:22:11 #19
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_170655660
Onbegrijpelijk dat er bij zo'n bedrijf geen enkele maatwerkoplossing verzonnen kan worden ja.


quote:
Onze oprechte excuses voor het ongemak, ook wij betreuren deze fout.
Dit soort zinnetjes zijn ook altijd zo ontzettend geloofwaardig :')
  woensdag 3 mei 2017 @ 14:34:41 #20
47102 Elvi
miemkwien
pi_170655906
Heb je het al op social media gegooid? Facebook bijvoorbeeld? Ik heb het idee dat ze dan altijd wat harder lopen voor je. En aangezien je die 55 euro nog niet terug hebt op je account kunnen ze je best een cadeaubon geven van 55 euro, zodat jij die weer aan een ander kan geven/verkopen.
pi_170656791
Ik heb het bedrag nog niet ontvangen op mijn account.

Goed...

Ik heb na het openen van dit topic de Consumentenbond en Thuiswinkel benaderd. Ben net gebeld door Bol.com.

- De meneer aan de telefoon gaf aan dat het echt, echt, echt niet gaat gebeuren dat ik die 20 euro korting ontvang.
- Bol.com blijft volhouden dat het om een "kennelijke vergissing" gaat en dat ze daardoor dus eenzijdig de overeenkomst kunnen annuleren.
- Hij wilde mij wel helpen wat betreft de cadeaukaart. Hij gaat uitzoeken of een uitzondering mogelijk is en of ik het bedrag op mijn account op de één of andere manier kan terugkrijgen. Ik word er later over teruggebeld.
pi_170656857
Wat een gedoe om een paar euro. Je zou maar niks beters te doen hebben :') .
Dolfijn.
pi_170656865
Alhoewel ik natuurlijk blij zal zijn als ik het bedrag op mijn account terugkrijg als een cadeaukaart- of bon, wil ik alsnog weten of de gemaakte overeenkomst eenzijdig geannulleerd mag worden.

Het liefst zou ik de bestelling alsnog ontvangen voor de overeengekomen prijs...

Ik heb geen rechtsbijstand, en ik gok dat niemand het gedoe waard vindt voor 20 euro. Wat zijn mijn opties? Heb ik überhaupt meer opties dan accepteren wat Bol.com mij biedt?
  woensdag 3 mei 2017 @ 15:10:50 #24
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_170656878
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:06 schreef zarGon het volgende:
- Bol.com blijft volhouden dat het om een "kennelijke vergissing" gaat en dat ze daardoor dus eenzijdig de overeenkomst kunnen annuleren.
:')

quote:
- Hij wilde mij wel helpen wat betreft de cadeaukaart. Hij gaat uitzoeken of een uitzondering mogelijk is en of ik het bedrag op mijn account op de één of andere manier kan terugkrijgen. Ik word er later over teruggebeld.
:')

Dat dat überhaupt nog uitgezocht moet worden. Kan me niet voorstellen dat in het systeem geen enkele mogelijkheid is zo'n cadeaukaart af te boeken. Ze kunnen immers ook bijboeken. En zo'n vervangende cadeaubon is natuurlijk ook zonder problemen af te geven.
pi_170656909
Kan je met een cadeaukaart geen cadeaukaart kopen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')