Nee dat snap ik, maar wellicht hebben zij ook de limieten nog niet gevonden van de nieuwe regels. Autos zijn nog niet zo lang in ontwikkeling en zullen ook volgend jaar weer sneller worden (normaal gesproken).quote:Op maandag 8 mei 2017 20:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat die voortborduren op hun bestaand concept en RB zegt met een "compleet nieuwe" wagen te komen omdat ze met de vorige er flink naast zaten.
De route naar de ideale aerodynamica is logaritmisch. Hoe dichter je erbij komt hoe kleiner de winst wordt. Iets met wet van de remmende voorsprong en zo.
Idd. Dus wat een gelul over een RB14. Gewoon een upgrade aan de RB13 en ze moeten gewoon keihard werken om nog wat 3e plaatsen dit seizoen binnen te harken.quote:Op maandag 8 mei 2017 20:39 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
In racetrim komen ze 1 seconde per ronde tekort.
In kwalificatie is het 1,5 seconde. Dus dan zit je er goed bij, maar heb echt niet de illusie dat ze er opeens staan.
De motor die ze nu gebruiken is juist betrouwbaar. Degene die ze wilden gebruiken was te onbetrouwbaar.quote:Op maandag 8 mei 2017 21:32 schreef SnowOokami het volgende:
Naja Renault loopt ook achter de feiten aan en Honda is ook de weg kwijt op dit moment... McLaren Honda kan net zo goed niet racen met deze motor en dat Renault de motor naar de zomerstop heeft verplaatst is ook niet goed, ze moeten dan nog behoorlijk wat races met een onbetrouwbare motor.
quote:Op maandag 8 mei 2017 18:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Onder welke steen kom jij vandaan?
Dit is al jaren bekend en een paar jaar geleden ook op Fok! geplaatst in een overzicht van wat welk team krijgt. Ze krijgen dat geld om te voorkomen dat ze in 2008? een breakaway serie zouden beginnen en de F1 zouden verlaten. Dit is dus een soort afkoopsom om te garanderen dat Ferrari in de F1 blijft. Al wil Liberty daar wel wat aan doen na het huidige Concorde Agreement.
Dat is geen nieuws. Is al jaren zo...quote:Op maandag 8 mei 2017 19:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
. Lekker is dat, niemand die daar ooit mee kan wedijveren. En ondertussen maar vergaderen over hoe ze het veld weer gelijkwaardig en competitief krijgen. Hoe kun je als Haas nu redelijkerwijs ooit aanhaken en meedoen voor prijzen?
De huidige is ook niet betrouwbaar hoor..quote:Op maandag 8 mei 2017 21:52 schreef franklop het volgende:
[..]
De motor die ze nu gebruiken is juist betrouwbaar. Degene die ze wilden gebruiken was te onbetrouwbaar.
Volgens mij ook.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 12:19 schreef Floriz87 het volgende:
Volgens RIC heeft Pirelli te harde banden gekozen voor Barcelona.
http://www.espn.co.uk/f1/(...)mpounds-way-too-hard
twitter:leestevo1 twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 11:45:25 @thebuxtonblog I like the sound of RB14. Sounds better than 13.... 😉 reageer retweet
Komt door Johan Cruijff.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 14:55 schreef Scrutinizer het volgende:
Met de RB14 wordt Max wereldkampioen. Ga maar na: Max ontmoette in Barcelona nummer 14 en won enige tijd daarna zijn eerste race daar. Het draait allemaal om het getal 14. Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
In de haast las ik "I like the sound of the RB14, it sounds better than the 13." Maar dat staat er niet .quote:Op dinsdag 9 mei 2017 14:40 schreef SnowOokami het volgende:
dumdumdum:twitter:leestevo1 twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 11:45:25 @thebuxtonblog I like the sound of RB14. Sounds better than 13.... 😉 reageer retweet
Hint of geen hint van z'n engineer ze maken het wel spannend zo.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 14:58 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
In de haast las ik "I like the sound of the RB14, it sounds better than the 13." Maar dat staat er niet .
Mwah, ze zijn niet in de positie om lollig te doen. Ze moeten leveren. Anders creëer je alleen maar verwachtingen.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 15:03 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hint of geen hint van z'n engineer ze maken het wel spannend zo.
twitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 14:47:46 Redbull wilde voor Barcelona nog geen motorupdate van Renault; als ze nu dichterbij komen is het 100% aan het chassis toe te schrijven nl reageer retweet
Beetje raar dit, dus eergevoel gaat boven prestaties?quote:Op dinsdag 9 mei 2017 15:25 schreef ondeugend het volgende:twitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 14:47:46 Redbull wilde voor Barcelona nog geen motorupdate van Renault; als ze nu dichterbij komen is het 100% aan het chassis toe te schrijven nl reageer retweet
Mwa, op deze manier kunnen ze wel beter testen of hun chassis de verbetering brengt die ze zoeken. Voor hetzelfde geld is de nieuwe motor helemaal niets beter, als ze dan sneller zijn kunnen ze Renault niet op hun donder geven.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 15:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Beetje raar dit, dus eergevoel gaat boven prestaties?
vreemd, dus Renault zelf heeft wel een motorupdate?quote:Op dinsdag 9 mei 2017 15:25 schreef ondeugend het volgende:twitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 14:47:46 Redbull wilde voor Barcelona nog geen motorupdate van Renault; als ze nu dichterbij komen is het 100% aan het chassis toe te schrijven nl reageer retweet
Een test op het gehele nieuwe package lijkt me beter dan alleen op het aero gedeelte alleen.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 15:31 schreef Operc het volgende:
[..]
Mwa, op deze manier kunnen ze wel beter testen of hun chassis de verbetering brengt die ze zoeken. Voor hetzelfde geld is de nieuwe motor helemaal niets beter, als ze dan sneller zijn kunnen ze Renault niet op hun donder geven.
Op deze manier loopt er iig niets doorelkaar.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 15:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Beetje raar dit, dus eergevoel gaat boven prestaties?
M.a.w.: huidige chassis is kut.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 15:25 schreef ondeugend het volgende:twitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 14:47:46 Redbull wilde voor Barcelona nog geen motorupdate van Renault; als ze nu dichterbij komen is het 100% aan het chassis toe te schrijven nl reageer retweet
Nee, maar dan krijg je nu weer een periode om de auto aan te passen en te testen aan het nieuwe chassis. En dan komt er straks een nieuwe motor, met een andere vermogensafgifte en dan krijg je het hondsgezeik weer opnieuw.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 15:33 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Op deze manier loopt er iig niets doorelkaar.
Het levert sneller data op?quote:Op dinsdag 9 mei 2017 15:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee, maar dan krijg je nu weer een periode om de auto aan te passen en te testen aan het nieuwe chassis. En dan komt er straks een nieuwe motor, met een andere vermogensafgifte en dan krijg je het hondsgezeik weer opnieuw.
Of hoeft er met een nieuwe motor voor de rest niks meer aangepast en getest te worden?
Klopt, maar door deze ontwikkelingen duurt het voor mijn gevoel nog langer voordat er weer geracet gaat worden.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 16:08 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Het levert sneller data op?
Geen idee of er met een nieuwe motor grote aanpassingen nodig zijn. De tijd zal het leren.
Sowieso is alles giswerk tot aan het weekend.
Ik dacht Monaco, maar bier, dus ik weet dat niet meer zekerquote:Op dinsdag 9 mei 2017 16:12 schreef ondeugend het volgende:
Ik herinner me dat vorig jaar de nieuwe motor ook gepland was ergens maar dat Ricciardo het al een race eerder kon beschikken?
Nu weet ik alleen niet meer of dat Canada was of Monaco?
Nouja ze hebben 9,5 keer zoveel punten als Renault zelf en 4,4 keer zoveel punten als Toro Rosso.quote:
Maar wel klote genoeg om hier nog grote veranderingen bij te willen aanbrengen.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 16:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja ze hebben 9,5 keer zoveel punten als Renault zelf en 4,4 keer zoveel punten als Toro Rosso.
Dus zo heel erg kut zal het chassis echt niet zijn.
Als we toch bezig zijn met Wiskunde (met een hoofdletter):quote:Op dinsdag 9 mei 2017 16:20 schreef Geralt het volgende:
In elk geval als het puur aan het chassis ligt (want we weten allemaal dat de rijderinput toch slechts marginaal is ) dan heeft Red Bull een dus 4,4x zo goeie chassis als Toro Rosso en een 9,5x zo goeie chassis als Renault.
Fixedquote:Op dinsdag 9 mei 2017 16:35 schreef AMDB het volgende:
[..]
Als we toch bezig zijn met Wiskunde (met een hoofdletter):
Red Bull staat 3e. Toro Rosso 6e.
6 / 3 = 2.
Ergo: Red Bull is 2x zo goed als Toro Rosso.
Dat is maar net hoe je de nummers draait! Alternative Facts!quote:
Ik vind die van Geralt een stuk beter. Mocht het je ontgaan zijn, hij baseert zijn getallen op het aantal behaalde punten per team. Dat lijkt me accurater dan de positie in het klassement.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 16:35 schreef AMDB het volgende:
[..]
Als we toch bezig zijn met Wiskunde (met een hoofdletter):
Red Bull staat 3e. Toro Rosso 6e.
6 / 3 = 2.
Ergo: Toro Rosso is 2x zo goed als Red Bull.
Alles weer ontkrachtquote:Red Bull heeft geen plannen om de naam van de huidige Formule 1-auto te veranderen. Zo heeft het team aan Motorsport.com laten weten.
De renstal van Max Verstappen en Daniel Ricciardo introduceert komend weekend de eerste grote update van het seizoen op de auto. Volgens geruchten was de upgrade zo groot dat er haast van een compleet nieuwe wagen kon worden gesproken en Red Bull zelfs zou overwegen om de naam van de wagen te veranderen in RB14.
Een woordvoerder van de Britse renstal laat echter aan Motorsport.com weten: “Nee, de naam van de RB13 blijft ongewijzigd. Dit blijft onze auto voor het seizoen 2017.” Ook probeerde de persman de verwachtingen van de geplande verbeteringen voor de auto in te dammen door te zeggen: “In Barcelona komt gewoon de gebruikelijke upgrade.”
De verwachtingen van Red Bull waren dit jaar hooggespannen vanwege de introductie van een compleet nieuwe auto in de Formule 1, maar de prestaties van de RB13 vallen tot op heden tegen. De formatie bleek tijdens de eerste vier races van het seizoen een achterstand van tussen de één en twee seconden te hebben op Mercedes en Ferrari, afhankelijk van het circuit.
...quote:Op dinsdag 9 mei 2017 16:37 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Ik vind die van Geralt een stuk beter. Mocht het je ontgaan zijn, hij baseert zijn getallen op het aantal behaalde punten per team. Dat lijkt me accurater dan de positie in het klassement.
OK, niks gezegd . Eens met de rest.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 16:39 schreef AMDB het volgende:
[..]
...
Was niet serieus.
Als je het goed wil doen zou je de gemiddelde lap times moeten nemen denk ik en daar een % verschil in moeten berekenen. Punten zijn namelijk niet logisch geschaald o.b.v. performance.
De punten schalen echter ook niet lineair.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 16:37 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Ik vind die van Geralt een stuk beter. Mocht het je ontgaan zijn, hij baseert zijn getallen op het aantal behaalde punten per team. Dat lijkt me accurater dan de positie in het klassement.
TeamGeldquote:Op dinsdag 9 mei 2017 17:38 schreef Beach het volgende:
Welk team rijden die Coen en Sander voor? Wie zijn dat
Wat een ellende weer bij Pirelli.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 12:19 schreef Floriz87 het volgende:
Volgens RIC heeft Pirelli te harde banden gekozen voor Barcelona.
http://www.espn.co.uk/f1/(...)mpounds-way-too-hard
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |