abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  vrijdag 5 mei 2017 @ 14:33:51 #151
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_170705162
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:29 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Voor tijdelijke projecten is het absoluut niet ongebruikelijk. Anders heb je iemand in loondienst die je daarna aan het werk moeten houden. Er zijn vele overwegingen die hierin meespelen.

Prijs is slechts een enkele en vaak geen probleem op projecten die een jaar of twee lopen.

[..]

Dat ligt maar net aan de branche en het werk.

Maar ik verbaas me er ook over dat de PvdA ervoor kiest om zich hier druk over te maken. :)
gewoon weer iets om te jammeren over zzp'rs. En die willen die partijen niet, want uitholling sociaal stelsel etc.

Er zijn 2 groepen zzp'rs. Onderkant van de markt, heben geen enkele bescherming, inkomen, zekerheid of wat dan ook. En ook de nieuwe wetgeving helpt dun niet.
Mende bovenkant, waar de OP over ging. En die harken genoeg binnen om heen medelijden mee te hoeven hebben, alleen leveren die mensen in loondienst natuurlijk wel de gewenste belastingen en sociale bijdragen op. En dat moeten we ook niet willen met z'n allen :')
De tweede is iig een groep die echt wel zelf kan bepalen akkoord te gaan met inwerktijden. En die ook gewoon nee kan zeggen.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_170705262
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:29 schreef stinkie het volgende:

[..]

waar haal je toch die rare ideeen vandaan?

Als werkgever betaal je je personeel niet alleen een bedrag per gewerkt (loon) uur maar heb je ook de werkgeverslasten en die zitten ook nog eens tussen de 20-30%. Voor een zzp'r betaal je die niet. Daarnaast kun je een Zzp ook zo de deur wijzen, een werknemer niet.
Denk je dat je nu iets nieuws vertelt?

Als het verschil 60 om 150 is, dan betaal je voor een zzp-er het dubbele. Dan zijn er toch wel hele goede alternatieven als je alleen maar meer flexibiliteit wil.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 14:39:40 #153
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_170705325
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:37 schreef VEM2012 het volgende:

Als het verschil 60 om 150 is, dan betaal je voor een zzp-er het dubbele. Dan zijn er toch wel hele goede alternatieven als je alleen maar meer flexibiliteit wil.
Inhuren bij een Adviesbureau bijvoorbeeld; betaal je ook 180k (soms zelfs nog meer, want voor adviesbureau's is het lastig concurreren met ZZP-ers) :P

Maar als je slim bent, dan zet je het project integraal buiten de deur... Dan zie je de uurtarieven niet ;) :D
Fine, fuck you then!
Getrouwd met een Fok!ster; wie had dat ooit gedacht! :o
Gay! MohMi O+
  vrijdag 5 mei 2017 @ 14:44:00 #154
19297 stinkie
pi_170705447
quote:

[..]

appels en peren. Jij neemt 60 als bruto loon ivm 150 als omzet.

Die 60 loon is wat de werknemer krijgt, niet wat de werkgever betaald.'die betaald 60+pensioen+(in mijn branche) 23% werkgeverslasten. Als het om een detacheerder gaat, moet het bureau ook nog de winst en extra kosten bij de opdrachtgever in rekening brengen. Neemt de opdrachtgever iemand in dienst, dan zit ie daar eeuwig aan vast.

Tariefsversxhil tussen een detacheerder een een zzp'r is ongeveer een tientje (Zzp is wat goedkoper in dat geval dan)
quote:

[..]

Blijkbaar wel
pi_170705660
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:44 schreef stinkie het volgende:

[..]

appels en peren. Jij neemt 60 als bruto loon ivm 150 als omzet.

Die 60 loon is wat de werknemer krijgt, niet wat de werkgever betaald.'die betaald 60+pensioen+(in mijn branche) 23% werkgeverslasten. Als het om een detacheerder gaat, moet het bureau ook nog de winst en extra kosten bij de opdrachtgever in rekening brengen. Neemt de opdrachtgever iemand in dienst, dan zit ie daar eeuwig aan vast.

Tariefsversxhil tussen een detacheerder een een zzp'r is ongeveer een tientje (Zzp is wat goedkoper in dat geval dan)

[..]

Blijkbaar wel

60*2 is bij jou 150?

Tsjonge!
  vrijdag 5 mei 2017 @ 14:59:50 #156
19297 stinkie
pi_170705887
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

60*2 is bij jou 150?

Tsjonge!
het is niet eens meer appels en peren maar inmiddels eerder groente en fruit :')

Zolang je werknemersloon blijft vergelijken met werkgeverskost komt het idd nooit uit nee
pi_170705968
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:33 schreef stinkie het volgende:

[..]

gewoon weer iets om te jammeren over zzp'rs. En die willen die partijen niet, want uitholling sociaal stelsel etc.

Er zijn 2 groepen zzp'rs. Onderkant van de markt, heben geen enkele bescherming, inkomen, zekerheid of wat dan ook. En ook de nieuwe wetgeving helpt dun niet.
Mende bovenkant, waar de OP over ging. En die harken genoeg binnen om heen medelijden mee te hoeven hebben, alleen leveren die mensen in loondienst natuurlijk wel de gewenste belastingen en sociale bijdragen op. En dat moeten we ook niet willen met z'n allen :')
De tweede is iig een groep die echt wel zelf kan bepalen akkoord te gaan met inwerktijden. En die ook gewoon nee kan zeggen.
Eens!

En die eerste groep zou sowieso geen zzp'er moeten zijn. Het is vrij schandalig dat bijna iedereen dat al jaren vindt en het de politiek nog altijd niet gelukt is om dat te regelen. Wederom een dossier waarop Asscher keihard gefaald heeft.
pi_170706223
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:59 schreef stinkie het volgende:

[..]

het is niet eens meer appels en peren maar inmiddels eerder groente en fruit :')

Zolang je werknemersloon blijft vergelijken met werkgeverskost komt het idd nooit uit nee
Wat weet ik er nu van als werkgever. Ik hoef immers nooit na te denken over dit soort beslissingen.
pi_170706584
argumentum ad verecundiam. :) Hoewel het soms moeilijk is om het anders te doen als je echt verstand van zaken hebt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 15:31:57 #161
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_170706603
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:31 schreef NgInE het volgende:
Betaal die mensen gewoon!
Wat is 'gewoon'? :D
Fine, fuck you then!
Getrouwd met een Fok!ster; wie had dat ooit gedacht! :o
Gay! MohMi O+
pi_170706696
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Minimaal modaal, maximaal Balkenende norm.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 15:55:13 #163
19297 stinkie
pi_170707141
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat weet ik er nu van als werkgever. Ik hoef immers nooit na te denken over dit soort beslissingen.
pagina's onzin uitkramen en nu ben je ineens een werkgever :')

Alsof ik tegen een duif aan het schaken ben :N
pi_170707934
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:55 schreef stinkie het volgende:

[..]

pagina's onzin uitkramen en nu ben je ineens een werkgever :')

Alsof ik tegen een duif aan het schaken ben :N
Dat verlies je.
pi_170708238
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Trolololol. Wat ben je toch ook een druif h.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_170708456
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 16:44 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Trolololol. Wat ben je toch ook een druif h.
Gaan jullie ook nog eens iets inhoudelijks roepen, of is op de man spelen het laatste redmiddel?
pi_170709021
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 11:43 schreef stinkie het volgende:

maar denk je dat de meeste zzp'r daar echt hongerlijden door die twee weken? Je komt met dat soort opdrachten op je sloffen aan de 100-150k omzet per jaar :')
Yup, maar bij het woord zzp-er denkt iedereen het eerst aan zielige, uitgebuite, verpleeghulpen en niet per se aan een dikbetaalde IT-er in een Audi.
pi_170710418
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 17:22 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Yup, maar bij het woord zzp-er denkt iedereen het eerst aan zielige, uitgebuite, verpleeghulpen en niet per se aan een dikbetaalde IT-er in een Audi.
Volgens mij zijn er in de it meer zzp-ers met een prius of iets dergelijks droef dan met een lekkere audi (ja, een a3 e tron wellicht).

Het zijn echt niet alleen maar dikbetaalde zzp-ers.
pi_170731926
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wat ze vragen en kies de goedkoopste als je poep kwaliteit wilt en betaal de middelste voor goede kwaliteit.
  zondag 7 mei 2017 @ 23:02:06 #170
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170762711
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 09:27 schreef NgInE het volgende:

Nee: ik zeg dat de meeste mensen in de bijstand willen werken, maar dat ze geen baan kunnen vinden/niemand ze aanneemt.
Maar ze willen niet werken als ze bijstand krijgen? Dat is wat jij suggereert.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_170767172
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 23:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar ze willen niet werken als ze bijstand krijgen? Dat is wat jij suggereert.
Nee, ik suggereer dat ze wel willen werken, maar geen baan kunnen krijgen. Je hoort verhalen van mensen die 100en sollicitatiebrieven sturen, maar nergens worden aangenomen. Er zijn minder banen dan dat er werklozen zijn.
pi_170784335
quote:
2s.gif Op maandag 8 mei 2017 08:50 schreef NgInE het volgende:

[..]

Nee, ik suggereer dat ze wel willen werken, maar geen baan kunnen krijgen. Je hoort verhalen van mensen die 100en sollicitatiebrieven sturen, maar nergens worden aangenomen. Er zijn minder banen dan dat er werklozen zijn.
En mocht het eens voorkomen dat de verhouding een keertje gunstig is voor de werkzoekenden, dan wordt er meteen moord en brand geschreeuwd. Dan is het crisis, dan moet er meteen een oplossing gezocht worden. Want anders 'dreigen we onze concurrentiepositie te verliezen', 'en dan
moeten we de mensen maar uit het buitenland halen'.

Want oh wee, we zouden eens een werknemer aannemen die niet eerste keus is. :')

En intussen zitten er honderdduizenden mensen op de bank, die dolgraag weer mee zouden willen draaien. :{
pi_170785061
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:08 schreef TripleSec het volgende:

[..]

En mocht het eens voorkomen dat de verhouding een keertje gunstig is voor de werkzoekenden, dan wordt er meteen moord en brand geschreeuwd. Dan is het crisis, dan moet er meteen een oplossing gezocht worden. Want anders 'dreigen we onze concurrentiepositie te verliezen', 'en dan
moeten we de mensen maar uit het buitenland halen'.

Want oh wee, we zouden eens een werknemer aannemen die niet eerste keus is. :')

En intussen zitten er honderdduizenden mensen op de bank, die dolgraag weer mee zouden willen draaien. :{
NBSaqzi.png

Deed mij hier aan denken.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 09:20:40 #174
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170898381
quote:
2s.gif Op maandag 8 mei 2017 08:50 schreef NgInE het volgende:

[..]

Maar wat is dan jouw probleem met die wet, precies? Want dat is me dan niet duidelijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 13 mei 2017 @ 09:29:17 #175
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170898452
Die PVDA'er moet zijn bek houden want hij is er zelf verantwoordelijk voor dat Nederlanders moeten concurreren met 500 miljoen EU-burgers voor een baantje in Nederland. Logisch dat de arbeidsvoorwaarden dan slechter worden.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')