abonnement Unibet Coolblue
pi_170666366
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 20:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Aanbestedingen zijn bedoeld om marktpartijen tegen elkaar uit te spelen. Zodra je een grote partij bent die vele kleintjes tegen elkaar uitspeelt is dat simpelweg machtsmisbruik. De overheid doet dat op zeer grote schaal. Infrastructurele werken, de zorg, inkoop van diensten, enz.

Een fatsoenlijke overheid doet zoiets niet. En ook marktpartijen met een grote marktmacht zouden daar niet vrij in moeten zijn (bv uitbuiting van de marktmacht door AH ten opzichte van de kleinere leveranciers).
Goede post.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170666437
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 20:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Goede post.
Dank.
  woensdag 3 mei 2017 @ 21:22:11 #78
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170667233
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 20:29 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nare profiteurs. De schaamte voorbij.
Inderdaad. Men noemt het voor het gemak een stage. 😁
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_170667594
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:27 schreef MichaelScott het volgende:
dat bedrijven vragen om een gratis proefperiode zodat ze weten dat ze geen beunhazen binnenhalen is dat niet.
Het betalen of niet betalen van een proefperiode heeft natuurlijk geen moer te maken met het uitfilteren van beunhazen.

Het is dat de Rabobank inhoudelijk nog wel interessante klussen heeft over het algemeen, anders hadden ze toch echt moeite om aan voldoende flexibele werkers te komen. Hun tarieven zijn nou ook niet direct de hoogste in de markt tenslotte.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  donderdag 4 mei 2017 @ 08:51:18 #80
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_170674341
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 12:45 schreef Red_85 het volgende:
Er zijn altijd gekken die er op in willen gaan natuurlijk.
Natuurlijk; voor een contract van 180k per jaar wil ik best 2 weken investeren. Nogmaals , als je niet wil ondernemen moet je geen ZZP'er worden.

Bovendien zijn er wel constructies te verzinnen om die 2 weken weer terug te pakken. Het gaat om relatief hoogwaardig werk voor een lange periode. Niet om een bouwproject van 2 weken. :)

quote:
Als je principes hebt, stellen ze het niet eens voor.
Een voorstel van een externe partij heeft niets met mijn principes te maken. Bovendien... Je hoeft het niet te doen! Vrije keus.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_170674526
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 10:14 schreef Red_85 het volgende:
Zo'n constructie is bizar, maar dat de overheid dat overneemt, is nog bizarder. Terwijl ze grote monden hebben en met hun vingertjes staan te wijzen.

Ranzig hypocriet wel.
Niet zeuren. Onze a-politieke ezeltjes in Nederland vielen voor de derde maal voor de charmes van beroepsleugenaar Rutte. Dan niet gaan mekkeren als men het hoofd voor de derde maal aan dezelfde steen stoot.
pi_170674763
Heerlijk lijkt het leven als ZZP'er mij. 50 onbetaalde uren moeten steken in offertes, nooit echt vrij hebben, afgeperst worden bij iedere opdracht en gaat de bv Nederland er onder de streep op voorruit? Ik denk het niet.
pi_170674961
Een heerlijk vak als ZZP-er: Zweten Zonder Poen.
pi_170674982
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 17:32 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Tijdverlies, tijdens de inwerktijd ben je gewoon weinig productief. De IT klus komt op jouw manier nooit af.
Dan moet die inwerktijd worden ingepland, want zo ging dat voor de crisis namelijk ook gewoon. Het is van de zotte dat jij 'gratis werken' als een normaal, logisch iets beschouwt. Als een bedrijf geen salaris betaalt, dan doet de staat dat dmv. uitkeringen. Wat je dan krijgt is een rechtse vorm van communisme; mensen werken, maar krijgen allemaal betaald op bijstandsniveau.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170675006
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Is je probleem met die wet dat ze werk van anderen doen, of dat ze arbeid moeten verrichten omdat ze leven op rug van de Nederlandse samenleving?
In dit geval is vooral het probleem dat jij mensen in de bijstand ziet als zijnde levend op de rug van de samenleving. Er zijn echt heel weinig mensen die voor hun lol in de bijstand zitten, een gezond mens wil gewoon een baan. Maar er zijn weinig banen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170675041
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 20:28 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het hier om hogergeschoold personeel. In de IT is het bijvoorbeeld gebruikelijk om zelf bewust de keuze tussen loondienst en zzp te maken. Loondienst levert pakweg 80k per jaar op en zzp pakweg 180k.

Bij lager geschoold personeel zoals in de bouw lijkt me een dergelijke constructie wel vreemd. Eerst een maandje werken en daarna betaald krijgen, terwijl de klus al binnen er maand klaar is kan natuurlijk niet.
Ook voor hogergeschoolde mensen vindt ik het vreemd. Waarom moet je gratis werk verrichten? Dit is toch een kapitalistische samenleving?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170675300
Veel ZZPers werken via een bemiddelingsbureau/detacheringsbureau of uitzendbureau, allemaal eufemismen voor koppelbazen. Deze bureau's verdienen makkelijk marges vanaf 25% en hoger.
Die zullen niet blij zijn met een paar weken 0 tarief.
Hoe gaan die er mee om, iemand ervaringen?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 4 mei 2017 @ 09:57:31 #88
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_170675419
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 09:50 schreef Oud_student het volgende:
Veel ZZPers werken via een bemiddelingsbureau/detacheringsbureau of uitzendbureau, allemaal eufemismen voor koppelbazen. Deze bureau's verdienen makkelijk marges vanaf 25% en hoger.
:')_!
Waarom begin je geen koppelbureau. Das gvd graties rijk worden met zulke marges! :D
quote:
Die zullen niet blij zijn met een paar weken 0 tarief.
Als je nou gelezen had hè, dan had je kunnen lezen dat er één bureau is wat hier uitleg over gegeven heeft. :)
quote:
Hoe gaan die er mee om, iemand ervaringen?
Als je nou gelezen had hè...
Bovendien is het zeer zeker niet ongebruikelijk om, wanneer iemand vervangen wordt op een functie, iemand anders er een week of wat gratis tegenaan te plakken. Waarom moet de Opdrachgever kosten maken, als de Opdrachtnemer zijn afspraken/ contract niet nakomt?

Want daar gaat het om, tenminste in het RWS voorbeeld.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 4 mei 2017 @ 09:57:36 #89
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_170675425
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 09:50 schreef Oud_student het volgende:
Veel ZZPers werken via een bemiddelingsbureau/detacheringsbureau of uitzendbureau, allemaal eufemismen voor koppelbazen. Deze bureau's verdienen makkelijk marges vanaf 25% en hoger.
Die zullen niet blij zijn met een paar weken 0 tarief.
Hoe gaan die er mee om, iemand ervaringen?
die kunnen zelf een andere regelen gebruiken, zolang zij doet wee weken inwerkkosten bij vervanging maar dekken.

Die marges zijn overigens bullshit. Ja er zijn nog steeds kantoren die dat proberen, maar een headfirst uit de OP krijg 1 euro per uur. Betaald door de opdrachtgever. Grote partijen als Abn Rabo shell etc doen nauwelijks nog zaken met bedrijven die dat soort marges hanteren
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_170675756
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 09:57 schreef stinkie het volgende:

[..]

die kunnen zelf een andere regelen gebruiken, zolang zij doet wee weken inwerkkosten bij vervanging maar dekken.

Die marges zijn overigens bullshit. Ja er zijn nog steeds kantoren die dat proberen, maar een headfirst uit de OP krijg 1 euro per uur. Betaald door de opdrachtgever. Grote partijen als Abn Rabo shell etc doen nauwelijks nog zaken met bedrijven die dat soort marges hanteren
Als je 1 euro per uur krijgt terwijl de door jou geplaatste ZZPer een 0 tarief heeft, dan is je marge dus ... % (mijn calculator geeft een fout) :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 4 mei 2017 @ 10:18:53 #91
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170675850
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 09:32 schreef Elzies het volgende:
Een heerlijk vak als ZZP-er: Zweten Zonder Poen.
Die had ik nog niet gehoord.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 4 mei 2017 @ 10:30:42 #92
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_170676045
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 10:13 schreef Oud_student het volgende:
Als je 1 euro per uur krijgt terwijl de door jou geplaatste ZZPer een 0 tarief heeft, dan is je marge dus ... % (mijn calculator geeft een fout) :)
Je snapt het nog steeds niet hè. Doe je er wel moeite voor? :D

Opdrachtnemer (ON) plaatst Oud_student bij opdrachtgever (OG).
Oud_student zegt; Shit! Ik kan ergens anders 25% marge verdienen, ik ga!
ON moet nu vervanging regelen voor Oud_student, want dat staat in het contract. In het contract staat dat ON geen dubbele kosten/ inwerk uren in rekening mag brengen in zo'n geval.
ON wentelt dat af op de kandidaat, want wanneer hij dit terug moet verdienden op zijn marge moet en er 8.000 uur gewerkt worden. (Voor 80 uur, tegen ¤ 100,-)

Niet heel gek toch?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_170676474
quote:
6s.gif Op donderdag 4 mei 2017 10:30 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je snapt het nog steeds niet hè. Doe je er wel moeite voor? :D

Opdrachtnemer (ON) plaatst Oud_student bij opdrachtgever (OG).
Oud_student zegt; Shit! Ik kan ergens anders 25% marge verdienen, ik ga!
ON moet nu vervanging regelen voor Oud_student, want dat staat in het contract. In het contract staat dat ON geen dubbele kosten/ inwerk uren in rekening mag brengen in zo'n geval.
ON wentelt dat af op de kandidaat, want wanneer hij dit terug moet verdienden op zijn marge moet en er 8.000 uur gewerkt worden. (Voor 80 uur, tegen ¤ 100,-)

Niet heel gek toch?
Ik denk niet dat de ZZPer ¤ 100,- per uur krijgt.
Het merkwaardige is natuurlijk dat de kosten worden afgewenteld op de opvolger en niet diegene die vertrekt.
Verder denk ik dat Headfirst niet lang zal overleven, met dergelijke marges en contracten :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 4 mei 2017 @ 10:56:21 #94
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_170676588
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 10:50 schreef Oud_student het volgende:
Ik denk niet dat de ZZPer ¤ 100,- per uur krijgt.
Waar baseer je dat op? :)

Een interim contractmanager bij RWS?.. Is echt niet minder dan ¤ 85,- (Jaaromzet: 160k), bovendien trekt de markt aan. Die kunnen zo weer weg voor ¤ 100,- of meer.
quote:
Het merkwaardige is natuurlijk dat de kosten worden afgewenteld op de opvolger en niet diegene die vertrekt.
Daar zal wel over nagedacht zijn ;)
quote:
Verder denk ik dat Headfirst niet lang zal overleven, met dergelijke marges en contracten :)
Volume en kostenreductie is dan key; kennelijk kunnen ze uit, want ze bestaan al een tijdje en hebben een aantal aardige contracten met oa. de Rabobank en RWS.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 4 mei 2017 @ 11:48:45 #95
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_170677769
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 10:50 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de ZZPer ¤ 100,- per uur krijgt.
Het merkwaardige is natuurlijk dat de kosten worden afgewenteld op de opvolger en niet diegene die vertrekt.
Verder denk ik dat Headfirst niet lang zal overleven, met dergelijke marges en contracten :)
ik denk dat jij vooral heel erg uit de zzp wereld moet blijven :')
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_170677770
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 10:18 schreef Cherna het volgende:

[..]

Die had ik nog niet gehoord.
Volgens mij verdienen de meeste echte zzp-ers heel behoorlijk.

De pijn zit vooral bij de zzp-ers die helemaal geen zzp-er zouden moeten en zelf mogen zijn. Vaak situaties waarbij uitbuiting mogelijk wordt gemaakt door de constructie zzp.
pi_170677879
Top krijgt uitbetaald als ze het verneuken. Politici delen de winst als ze de boel oplichten. ZZP-er krijgt misschien betaald als hij of zij het goed doet. Eerlijk toch?
pi_170677941
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:54 schreef Cockwhale het volgende:
Top krijgt uitbetaald als ze het verneuken. Politici delen de winst als ze de boel oplichten. ZZP-er krijgt misschien betaald als hij of zij het goed doet. Eerlijk toch?
De ZZP-er kan ook een gouden handdruk proberen te onderhandelen zodra hij wegens wanprestatie buiten word gezet.
pi_170678098
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Volgens mij verdienen de meeste echte zzp-ers heel behoorlijk.

De pijn zit vooral bij de zzp-ers die helemaal geen zzp-er zouden moeten en zelf mogen zijn. Vaak situaties waarbij uitbuiting mogelijk wordt gemaakt door de constructie zzp.
En dat zijn dan weer niet de zzp-ers die aanbiedingen krijgen zoals in de OP genoemd, maar de PvdA gaat deze uitbuitinggevoelige zzp-ers wel even helpen.
Ik ben echt blij dat ze niet meer gaan regeren, straks krijg je weer een onzinwet om dit tegen te gaan, waardoor mensen die zichzelf prima kunnen verdedigen en verkopen het lastiger krijgen en er niets verandert voor degene die ze proberen te helpen.
  donderdag 4 mei 2017 @ 12:15:35 #100
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_170678476
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:02 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

En dat zijn dan weer niet de zzp-ers die aanbiedingen krijgen zoals in de OP genoemd, maar de PvdA gaat deze uitbuitinggevoelige zzp-ers wel even helpen.
Ik ben echt blij dat ze niet meer gaan regeren, straks krijg je weer een onzinwet om dit tegen te gaan, waardoor mensen die zichzelf prima kunnen verdedigen en verkopen het lastiger krijgen en er niets verandert voor degene die ze proberen te helpen.
Ik zal je een geheimpje verklappen: die wet is er al. Asscher heeft iets met modelovereenkomsten verzonnen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')