abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_178626790
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:29 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Identieke schijven is qua grootte is wel aan te raden, anders wordt je RAID1 set net zo groot als de kleinste schijf. Qua merkverschil maakt niet heel veel uit, maar ik zou bijvoorbeeld geen 5400 rpm schijf naast een 7200rpm schijf plaatsen.

Wil je geen RAID gebruiken, dan kan je de schijven ook los plaatsen, deze zijn dat afzonderlijk benaderbaar. Echter als een schijf dan overlijdt dan ben je ook de data kwijt.
Ik had me al in RAID verdiept, dat leek me wel handig inderdaad. Ik ga even kijken wat ik precies wil, dank voor de informatie in ieder geval!
Is het weer om te lachen?
  donderdag 26 april 2018 @ 14:59:33 #52
13250 Lod
Sapere aude!
pi_178753377
Afgelopen weekend is, na 7 jaar trouwe dienst, een schijf van mijn ds211+ gecrashed ;( .

Weet iemand of het nog zin heeft om nieuwe schijven in deze nas te zetten (die ook al 7 jaar oud is) of kan ik beter gelijk ook een nieuwe synology erbij kopen?
Men mijde de serieuzen, want zij missen de ernst. Zij zijn zo lichtzinnig, dat zij hun mening voor de enige waarheid houden.
Godfried Bomans
http://www.privacymatters.nl
  Forum Admin donderdag 26 april 2018 @ 15:08:23 #53
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_178753465
quote:
5s.gif Op donderdag 26 april 2018 14:59 schreef Lod het volgende:
Afgelopen weekend is, na 7 jaar trouwe dienst, een schijf van mijn ds211+ gecrashed ;( .

Weet iemand of het nog zin heeft om nieuwe schijven in deze nas te zetten (die ook al 7 jaar oud is) of kan ik beter gelijk ook een nieuwe synology erbij kopen?
Had je verder last van traagheid? Zo niet zou ik eerst de schijven kopen en als dat toch niet lekker genoeg werkt voor wat je wil doen kan je er altijd nog een NAS bij kopen.

Ik heb een relatief nieuwe Synology 214Play of zo en ondanks dat het 5 keer zo snel ging als de oude zit ik nu al wel stiekem een beetje te loeren naar een nieuwe dus tja.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
Vrijheid
Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"
  donderdag 26 april 2018 @ 15:29:52 #54
147511 Cyanide-
Extreem irriterend
pi_178753794
Is natuurlijk helemaal afhankelijk van wat je met het ding doet / wil doen...
  donderdag 26 april 2018 @ 15:55:43 #55
13250 Lod
Sapere aude!
pi_178754285
Hij dient alleen nog als fileserver voor mijn mediabestanden. En daarvoor was hij op zich nog wel snel genoeg.
Denk dat een nieuwe schijf wel voldoende zal zijn inderdaad. Bedankt.
Men mijde de serieuzen, want zij missen de ernst. Zij zijn zo lichtzinnig, dat zij hun mening voor de enige waarheid houden.
Godfried Bomans
http://www.privacymatters.nl
pi_179844128
Help. Kreeg ineens de melding dat een (6 mnd oude!!!) schijf is vastgelopen. Data was gelukkig nog te lezen en heb ik over kunnen zetten. Uitgebreide Smarttest geeft vervolgens 'normaal' aan? Wat moet ik nu doen? Ik kan alleen verwijderen, kan ik er gewoon vanuit gaan dat schijf dood is?
Karma is a fucking bitch.
  Forum Admin maandag 18 juni 2018 @ 13:25:24 #57
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_179869763
quote:
9s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:01 schreef MissLuna het volgende:
Help. Kreeg ineens de melding dat een (6 mnd oude!!!) schijf is vastgelopen. Data was gelukkig nog te lezen en heb ik over kunnen zetten. Uitgebreide Smarttest geeft vervolgens 'normaal' aan? Wat moet ik nu doen? Ik kan alleen verwijderen, kan ik er gewoon vanuit gaan dat schijf dood is?
Ik zou er persoonlijk geen vertrouwen meer in hebben nee. Zou je de schijf in een desktop kunnen plaatsen en daar er een paar tests overheen gooien? Kan je het nog formateren? en 6 maanden lijkt me een garantie gevalletje eigenlijk.
Vrijheid
pi_179880069
quote:
5s.gif Op maandag 18 juni 2018 13:25 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik zou er persoonlijk geen vertrouwen meer in hebben nee. Zou je de schijf in een desktop kunnen plaatsen en daar er een paar tests overheen gooien? Kan je het nog formateren? en 6 maanden lijkt me een garantie gevalletje eigenlijk.
Ja, garantie sowieso want dit slaat nergens op. Heb hem in een dock gezet, maar is niet meer leesbaar helaas. Ik heb nog een gedeelte kunnen redden, maar hij gaat retour richting verkoper. Wel balen, had hem aangeschaft als primaire opslag van de schijven die erin hangen. :{ .
  Forum Admin dinsdag 19 juni 2018 @ 14:47:58 #59
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_179895867
quote:
9s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:48 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Ja, garantie sowieso want dit slaat nergens op. Heb hem in een dock gezet, maar is niet meer leesbaar helaas. Ik heb nog een gedeelte kunnen redden, maar hij gaat retour richting verkoper. Wel balen, had hem aangeschaft als primaire opslag van de schijven die erin hangen. :{ .
Heb ik ook een keertje gehad maar gelukkig heb ik al mijn belangrijke data ook in een backup bij Stack, makkelijk in te stellen overigens.
Vrijheid
pi_179895962
quote:
9s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:48 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Geen RAID geconfigureerd? Dan was het een kwestie van nieuwe schijf erin, rebuilden en klaar. En ondertussen draai je gewoon ongestoord dr.
  Forum Admin dinsdag 19 juni 2018 @ 14:55:19 #61
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_179896060
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:51 schreef r_one het volgende:

[..]

Geen RAID geconfigureerd? Dan was het een kwestie van nieuwe schijf erin, rebuilden en klaar. En ondertussen draai je gewoon ongestoord dr.
Dat vind ik altijd zo zonde van de ruimte _O- (maar je hebt wel gelijk)
Vrijheid
pi_179896843
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:55 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zo zonde van de ruimte _O- (maar je hebt wel gelijk)
Hangt er vanaf welke Synology je hebt: bij een 2-bay met RAID1 is het een ander verhaal dan een 12-bay met RAID5 bijvoorbeeld.
  Forum Admin dinsdag 19 juni 2018 @ 15:33:49 #63
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_179896879
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:32 schreef r_one het volgende:

[..]

Hangt er vanaf welke Synology je hebt: bij een 2-bay met RAID1 is het een ander verhaal dan een 12-bay met RAID5 bijvoorbeeld.
True, ik heb inderdaad een 2-bay, dan doet het al snel pijn.
Vrijheid
pi_179896916
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:33 schreef jogy het volgende:

[..]

True, ik heb inderdaad een 2-bay, dan doet het al snel pijn.
* r_one heeft een 12-bay met SHR2 (vergelijkbaar met RAID6) B-)
pi_179897260
Geen Raid dus, maar vanwege 2-bay inderdaad. Schijf (WD RED) is inmiddels opgestuurd, hoop op een incident maar lees helaas wel meer verhalen over dit type schijf en vaak vastlopen in een Synology.
pi_179913776
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:48 schreef MissLuna het volgende:
Geen Raid dus, maar vanwege 2-bay inderdaad. Schijf (WD RED) is inmiddels opgestuurd, hoop op een incident maar lees helaas wel meer verhalen over dit type schijf en vaak vastlopen in een Synology.
dat zal een scheve verhouding van ervaringen zijn: wd reds zijn enorm populair, worden veel gebruikt als NAS schijven en daardoor zie je vaker dat ze kapot zijn, maar procentueel is het misschien gelijk aan anderen schijven
  woensdag 20 juni 2018 @ 18:05:34 #67
272631 redboyke
Say NO to Pre-Orders
pi_179925414
mijn moeder haar nas heeft wd greens 2TB van en die werken goed sinds 2012
en ik heb zelf sinds een jaar wd red 8TB en werkt ook zonder problemen.
Ik ben Belg. Retro trained. ⬆️⬆️⬇️⬇️⬅️➡️⬅️➡️🅱️🅰
pi_179976526
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:05 schreef redboyke het volgende:
mijn moeder haar nas heeft wd greens 2TB van en die werken goed sinds 2012
en ik heb zelf sinds een jaar wd red 8TB en werkt ook zonder problemen.
Heb ook een Green en die werkt al 4 jaar prima. *klopt af* Het zegt ook niks hoor, maar viel me op dat er zoveel verhalen over die Reds icm Synology zijn. Maar misschien komt dat inderdaad wel door wat mschol zegt.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')