abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 mei 2017 @ 15:49:48 #1
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_170634068
Ik wilde een inbouw gashaard aanschaffen. Deze wordt dan door de aannemer strak weggewerkt. Het hoeft niet eens een grote te zijn en toch schrik ik mij een ongeluk van de prijzen. En de installatiekosten gaat ook helemaal nergens over, en dat terwijl ik al een gashaard en dus wat noodzakelijke dingen heb.
Iemand die hier ervaring mee heeft en nog wat goede installateurs kent die redelijke bedragen vraagt?
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_170638635
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 15:49 schreef yvette1982 het volgende:
Ik wilde een inbouw gashaard aanschaffen. Deze wordt dan door de aannemer strak weggewerkt. Het hoeft niet eens een grote te zijn en toch schrik ik mij een ongeluk van de prijzen. En de installatiekosten gaat ook helemaal nergens over, en dat terwijl ik al een gashaard en dus wat noodzakelijke dingen heb.
Iemand die hier ervaring mee heeft en nog wat goede installateurs kent die redelijke bedragen vraagt?
Kwaliteit kost geld, en zeker in deze.
Er zijn wel goedkopere gashaarden (bijvoorbeeld de global serie van dru) maar je krijgt dan ook echt een ander product.
Installatie kosten blijven vrijwel altijd gelijk. en een concentrisch kanaal kost gewoon het één en het ander.

mocht je willen weten of een offerte reeël is mag je me altijd PM'en dan kijk ik er even overheen.
pi_170639283
Staat er geen tweedehands op marktplaats ?

Een gashaard is het meest basale verbrandingstoestel wat er is. Raar dat het duur is want qua kostprijs stelt het helemaal niks voor. Rookgasafvoer is ook maar gewoon een enkele pijp.

Het zijn inderdaad belachelijke prijzen die worden gevraagd.
pi_170640882
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 20:11 schreef machtpen het volgende:
Staat er geen tweedehands op marktplaats ?

Een gashaard is het meest basale verbrandingstoestel wat er is. Raar dat het duur is want qua kostprijs stelt het helemaal niks voor. Rookgasafvoer is ook maar gewoon een enkele pijp.

Het zijn inderdaad belachelijke prijzen die worden gevraagd.
Als dat werkelijk zo zou zijn, zouden er op een vrije markt wel de nodige concurrentie ontstaan door nieuwe partijen die ook graag een graantje mee pikken van de hoge marges.

En ja, installatie is duur. 50 euro ex BTW per uur voor een goede vakman is namelijk niet duur. En een goede installateur is echt wel even bezig.
  woensdag 3 mei 2017 @ 09:44:55 #5
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_170649933
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 21:04 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als dat werkelijk zo zou zijn, zouden er op een vrije markt wel de nodige concurrentie ontstaan door nieuwe partijen die ook graag een graantje mee pikken van de hoge marges.

En ja, installatie is duur. 50 euro ex BTW per uur voor een goede vakman is namelijk niet duur. En een goede installateur is echt wel even bezig.
Ik begrijp dat het geen 20 euro per uur is. Maar installatiekosten tussen de 1.000 en 2.000 vind ik wat overdreven.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_170650015
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 21:04 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als dat werkelijk zo zou zijn, zouden er op een vrije markt wel de nodige concurrentie ontstaan door nieuwe partijen die ook graag een graantje mee pikken van de hoge marges.
Er zal wel weer sprake zijn van allerlei onfrisse prijsafspraken die de consument benadelen. Ik weet niet hoe de prijzen op dit moment liggen maar een paar jaar geleden kon je op het internet onder de 300 euro een inbouwbrander kopen met nederlandse nozzels

quote:
En ja, installatie is duur. 50 euro ex BTW per uur voor een goede vakman is namelijk niet duur. En een goede installateur is echt wel even bezig.
Gas aansluiten, de stelpootjes draaien en de rookgasafvoer aansluiten stelt niet zo heel erg veel voor en moet je toch vrij snel kunnen doen. Altijd een blauwe vlam en je weet ook dat de afstelling goed is. Dat kunnen ze zelfs op de sociale werkplaats in een middagje.
pi_170650061
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 09:44 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het geen 20 euro per uur is. Maar installatiekosten tussen de 1.000 en 2.000 vind ik wat overdreven.
dag arbeid
wat plaatjes superisol
stucadoor
gasleiding
electra bijleggen
uurtje terugkomen om de roosters te plaatsen, en uitleg te geven over de afstandbediening
eventueel aanmelding van de haard in het wifi-netwerk.

Zoals ik al zei twijfel je over de oprechtheid van de offerte stuur hem me dan toe, dan check ik hem even.
pi_170650152
By the way, als je installatie te duur vind kan je het ook zelf doen hoor.
kijk hier maar hoe het moet.
Bij een gashaard hoef je dan de rookgasafvoer niet te isoleren, uiteraard wel gas aansluiten.
Maar zo heb je in ieder geval een beeld.
pi_170650706
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 09:59 schreef Legwieh het volgende:
By the way, als je installatie te duur vind kan je het ook zelf doen hoor.
kijk hier maar hoe het moet.

Er zijn natuurlijke nog veel meer manieren om een inbouwhaard te installeren. Wat je hier ziet is zelfs lelijk en doet goedkoop aan.
pi_170650842
quote:
2s.gif Op woensdag 3 mei 2017 10:33 schreef machtpen het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijke nog veel meer manieren om een inbouwhaard te installeren. Wat je hier ziet is zelfs lelijk en doet goedkoop aan.
Dit is de basis, uiteraard kun je nog veel mooiere creaties bouwen, maar aangezien TS het heeft over een goedkope uitvoering, ga ik ervanuit dat ze kiest voor een strakke kolom, en niet allerlei toeters en bellen.
pi_170651076
Je kunt die kolommen ook gewoon prefab kopen eventueel met allerlei uitbouwen. Moet je wel even de grens overgaan maar dat is een stuk goedkoper en dan heb je wel kwaliteit.

Kan natuurlijk een stuk goedkoper dan in dat filmpje. Is weer van die sneeuwvlokjesonzin , je betaalt de hoofdprijs en je krijgt rotzooi.
  donderdag 11 mei 2017 @ 09:34:21 #12
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_170844811
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 10:40 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Dit is de basis, uiteraard kun je nog veel mooiere creaties bouwen, maar aangezien TS het heeft over een goedkope uitvoering, ga ik ervanuit dat ze kiest voor een strakke kolom, en niet allerlei toeters en bellen.
Eens. Ik vind de open haard in het filmpje wel mooi. De afwerking zou mooier kunnen maar dat kan ik zelf wel bepalen.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_171186371
Ik had er onlangs al eens een topic over geopend, maar daar kwamen niet echt reacties op, dus ik vraag het hier eens.

Wij hebben een huis gekocht (sleutel hebben we nog niet) en daar zit een gashaard in en ik vroeg me ineens af of je dan ook elke x tijd de schoorsteen moet laten reinigen of dat dat niet hoeft omdat je geen hout stookt, maar enkel gas verbrandt en dat mij dat schoner lijkt?

Geen idee of dit een hele domme vraag is, maar ik weet het simpelweg niet :@

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen in dit topic toevallig? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171190573
quote:
7s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:08 schreef Geralt het volgende:
Ik had er onlangs al eens een topic over geopend, maar daar kwamen niet echt reacties op, dus ik vraag het hier eens.

Wij hebben een huis gekocht (sleutel hebben we nog niet) en daar zit een gashaard in en ik vroeg me ineens af of je dan ook elke x tijd de schoorsteen moet laten reinigen of dat dat niet hoeft omdat je geen hout stookt, maar enkel gas verbrandt en dat mij dat schoner lijkt?

Geen idee of dit een hele domme vraag is, maar ik weet het simpelweg niet :@

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen in dit topic toevallig? :)
Een kanaal voor een gashaard hoef je niet te vegen.
Wel af en toe onderhoud plegen (zeker als het een haard is met een open verbranding)
pi_171192220
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 07:13 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Een kanaal voor een gashaard hoef je niet te vegen.
Wel af en toe onderhoud plegen (zeker als het een haard is met een open verbranding)
Hoe weet ik of het een open verbranding is? Er zit glas voor. :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 11:07:11 #16
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_171192602
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:39 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hoe weet ik of het een open verbranding is? Er zit glas voor. :@
Toestel met een open verbranding haalt de benodigde zuurstof uit de ruimte zelf
pi_171192633
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:07 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Toestel met een open verbranding haalt de benodigde zuurstof uit de ruimte zelf
Ah okay en hoe weet ik dat? :@
Zitten er dan gaten ergens?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 11:10:26 #18
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_171192648
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:09 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ah okay en hoe weet ik dat? :@
Zitten er dan gaten ergens?
Enige wat ik zo snel vind is dit document : https://www.ilent.nl/Imag(...)en_tcm334-321823.pdf
pi_171192655


Zo ziet ie eruit.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 11:12:55 #20
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_171192683
Een open (verbrandingen)toestel is een ketel of een haard of een geiser waarvan het vlammetje niet is afgesloten door een glazen plaatje. Open toestellen onttrekken zuurstof uit de ruimte waarin het toestel zich bevindt. Goede (natuurlijke) ventilatie zorgt hierbij voor een optimale verbranding.
pi_171192730
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:12 schreef Vonkenboer het volgende:
Een open (verbrandingen)toestel is een ketel of een haard of een geiser waarvan het vlammetje niet is afgesloten door een glazen plaatje. Open toestellen onttrekken zuurstof uit de ruimte waarin het toestel zich bevindt. Goede (natuurlijke) ventilatie zorgt hierbij voor een optimale verbranding.
Ah, bovenstaand plaatje zal dan wel gesloten zijn neem ik aan. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171293314
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:10 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]

Zo ziet ie eruit.
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:10 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]

Zo ziet ie eruit.
Zo op het eerste gezicht en Retrobell Intermediate,

http://barbasbellfires.co(...)eboekjes/archief-bfg

Kan je het instructieboekje downloaden.
Is inderdaad een gesloten toestel.
pi_171293328
By the way, vegen is niet nodig.
Regelmatig onderhoudt wel.
Let wel als je het zelf gaat doen dat je de ruit niet al te strak aandraait bij het terugplaatsen. Op het moment dat de haard wordt zet t ruitje uit en kan die knallen.
En ik kan je vertellen dat ruitjes van zo'n ruit duur zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')