Goeie grap ditquote:Garagehouder die oprecht is
quote:
Als de stuurbekrachtiging niet werkt; hoe gaat dan precies een brandstofslang en de motor schoonmaken helpen?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:16 schreef kahnus het volgende:
de brandstofslang vervangen moet worden en de gehele motor schoongemaakt moet worden. Kosten, ¤600 euro.
Ja maar me dunkt dat dat weinig te maken heeft met de stuurbekrachtiging.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:20 schreef Soohr het volgende:
220 km per maand maakt wel dat zo'n motor bijna niks doet en de motor eigenlijk nooit op temperatuur komt.
schoonmaken ervan lijkt me dan gekke optie.
nee, daar zei ik dan ook niks over.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja maar me dunkt dat dat weinig te maken heeft met de stuurbekrachtiging.
De motor sloeg niet aan. En haar opa en oma gebruikte de auto inderdaad alleen maar voor korte ritten naar de lokale buurtsuper, kan niet meer zijn geweest dan 10km per keer.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:24 schreef Fer het volgende:
Er is kans dat het blok verstopt zit met "black sludge" zeker als opa en oma er veel korte ritten mee gereden hebben. Hierdoor verstopt de olie doorvoer en kunnen onderdelen droog lopen met een motorschade tot gevolg. Dit van buitenaf niet te zien.
Maar draaide de startmotor niet of sloeg de motor niet aan?
Een 15 jaar oude polo die zo weinig gebruikt is al die jaren, is er slechter aan toe dan eentje met 200.000 op de teller!quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:16 schreef kahnus het volgende:
Zou iemand met gegronde kennis van auto's deze nitwit kunnen informeren wat betreft de deal van de garagehouder? Een VW polo uit 2002 met slechts 40000km op de teller zou toch nog jaren mee kunnen gaan? Of niet?
Mijn dank is groot FOK!ers
De garagehouder heeft de auto hier van het erf opgehaald. Op het moment dat hij de sleutel in het contact draaide sloeg de auto op miraculeuze wijze aan, neemt niet weg dat er iets mis is. Er hoeft wellicht ook geen relatie te bestaan tussen stuurbekrachtiging en het kapot gaan van de brandstofpomp.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:28 schreef PascalDutch het volgende:
De auto startte niet, was de accu niet gewoon leeg gezien de korte ritten? Wat betreft de stuurbekrachtiging, ik zie de relatie met de brandstofslang niet helemaal. Maar goed, ik ben dan ook geen automonteur.
Ik vraag me dan af wat hij aan dat probleem wil doen, bovendien is een brandstofpomp wat anders dan een brandstofslang, ook qua prijs. Overigens kun je natuurlijk altijd een second opinion vragen bij een andere garage.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:31 schreef kahnus het volgende:
[..]
De garagehouder heeft de auto hier van het erf opgehaald. Op het moment dat hij de sleutel in het contact draaide sloeg de auto op miraculeuze wijze aan, neemt niet weg dat er iets mis is. Er hoeft wellicht ook geen relatie te bestaan tussen stuurbekrachtiging en het kapot gaan van de brandstofpomp.
Huh? Dat is je nokkenas, weer compleet wat andersquote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:32 schreef kahnus het volgende:
Sorry ik had het steeds over brandstofslang, maar bedoelde brandstofpomp. Een ding wat kleppen aandrijft??
Ja of dat de motor niet aanstond en de stuurbekrachtiging het daarom niet deed, je weet maar nooit natuurlijk gezien bovenstaande postsquote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:32 schreef Sounddragon het volgende:
Neem glijmiddel mee de volgende keer.
Beter nog; ga niet meer terug en ga ergens anders heen..
Gaat de motor wel rond, of doet hij helemaal niks als je de sleutel omdraait? Geen idee of de stuurbekrachtiging hydraulisch of elektrisch is bij een 2002, maar indien hydraulisch kan het zijn dat de pomp kaduuk is, of er domweg geen- of te weinig olie in zit. Elektrische stuurbekrachtiging heb ik weinig kaas van gegeten, dus daar kan ik weinig nuttigs over zeggen.
Motoren schoonmaken is gelul, gooi er zo'n fesje injectorcleaner in en ga eens lekker 100km snelweg doen en trek hem bij vlagen lekker door, dat helpt vaak een hoop voor auto's die maar matigjes gebruikt worden of alleen voor korte stukjes.. Moet hij wel eerst lopen natuurlijk.
Ik zou even bij een andere garagist langs gaan, want deze lult maar wat volgens mij, en hij wil je nu gewoon de auto verkopen die hij heeft ingeruild van de vorige naieve klant
Precies door dit soort ritjes warmt de motor niet goed op en verdampt het vocht in de carter niet. Dit vermengt zich met olie en zo ontstaat sludge. Als het niet starten niet veroorzaakt wordt door en makkelijk te vinden probleem, zoals geen vonk of brandstof, zou de oorzaak best wel eens motorschade door de sludge kunnen zijn.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:27 schreef kahnus het volgende:
[..]
De motor sloeg niet aan. En haar opa en oma gebruikte de auto inderdaad alleen maar voor korte ritten naar de lokale buurtsuper, kan niet meer zijn geweest dan 10km per keer.
Dit is misschien wel de beste oplossing, grote beurt geven en daarna goed warm rijden en een paar honderd kilometer over de snelweg cruisen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:40 schreef sturmpie het volgende:
second opinion vragen bij andere garage.
er is vast wel een serieuze garage in de buurt die de Polo weer rijdend kan maken.
een autootje dat amper heeft gereden wordt misschien 'n beetje lui, accu kan leeg zijn, injectie-problemen e.d.
dus: accu vervangen, vloeistoffen verversen, en veel kans dat er verder niks aan de hand is.
en als hij rijdt, ga dan eens de een uurtje de snelweg op, lekker warmrijden en richting de 160km/u. schoonrijden. een auto is gemaakt om te rijden, niet om stil te staan, dan krijg je luiheidsproblemen.
Bel zelf ff, vrouwen en auto's en een technisch verhaal helder overbrengen, gaat soms niet goed.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:32 schreef kahnus het volgende:
Sorry ik had het steeds over brandstofslang, maar bedoelde brandstofpomp. Een ding wat kleppen aandrijft?? Een pomp die ervoor zorgt dat de kleppen open gaan, volgens mijn vriendin.
brandstofpomp slurpt brandstof uit je tank en pompt het richting motor.. Zit meestal achterin je tank.. Je kunt hem horen (heel eventjes) als je het contact aan zet. Dat ding doet het of hij doet het niet.. Als hij het doet; gewoon vanaf blijven. Zit ook nog een brandstoffilter tussen wat met enige regelmaat vervangen dient te worden, als die verstopt zit gaat ie er ook niet beter van lopen, zou je kunnen laten vervangen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:32 schreef kahnus het volgende:
Sorry ik had het steeds over brandstofslang, maar bedoelde brandstofpomp. Een ding wat kleppen aandrijft??
hoe komt dat vocht in de carter ?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:40 schreef Fer het volgende:
verdampt het vocht in de carter niet. Dit vermengt zich met olie
goede keus inderdaad. heb ook goede ervaring met Profile Tyrecenter. echte vakmannen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:44 schreef Sounddragon het volgende:
fatsoenlijke garage (profile ofzo) eens een grote beurt laten geven.
dude, sludge zit in het gesmeerde gedeelte van een motor. Daar zitten én de bougies niet (die je overigens domweg kunt vervangen), én het heeft geen reet met je brandstofsysteem te maken.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Precies door dit soort ritjes warmt de motor niet goed op en verdampt het vocht in de carter niet. Dit vermengt zich met olie en zo ontstaat sludge. Als het niet starten niet veroorzaakt wordt door en makkelijk te vinden probleem, zoals geen vonk of brandstof, zou de oorzaak best wel eens motorschade door de sludge kunnen zijn.
Ik denk dat de garagehouder hier best weleens eerlijk over zou kunnen zijn.
Misschien even langsrijden en vragen of ze het nogmaals willen uitleggen, neem eventueel een technisch persoon mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |