abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  maandag 1 mei 2017 @ 13:05:21 #26
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_170606162
registreer om deze reclame te verbergen
Wat houdt je tegen om die varkens nu al los te laten?

Een gefundeerd hok is mooi maar in de tussentijd nemen ze best genoegen met een ge´mproviseerd onderdak.

Laat die beesten een paar weken hun gang gaan en alles wordt met wortel en al verwijderd totdat de sanering aan de beurt is. Dan stal je de varkens tijdelijk anders, of je eet ze op en koopt naderhand nieuwe.
pi_170606248
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:05 schreef Barrah het volgende:
Wat houdt je tegen om die varkens nu al los te laten?

Een gefundeerd hok is mooi maar in de tussentijd nemen ze best genoegen met een ge´mproviseerd onderdak.

Laat die beesten een paar weken hun gang gaan en alles wordt met wortel en al verwijderd totdat de sanering aan de beurt is. Dan stal je de varkens tijdelijk anders, of je eet ze op en koopt naderhand nieuwe.
Omdat het bij ons zo'n chaos is :P Er staan hele gare hekken om het weiland, er is dus geen onderdak, ik weet niet wanneer we gaan saneren. Nee, hoe graag ik ook varkens wil eten houden, ik trek het nog even niet om extra taken aan te nemen.
I happen to think that mine is the level head and yours is the one things would roll off of.
We zijn bezig: K&W / Begonnen: Verhuizen van A tot Z #2
pi_170606258
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ken geen boer hoor. Ik woon net een half jaar in een dorp. Ik ben nog niet zo geintegreerd :P

Misschien dat ik een grondwerker kan googlen. Ik heb in de schuur nog een potje illegale pesticide staan. Maar dat lijkt me dan net iets te onverstandig.
MCPA en PCPP heb ik een paar jaar geleden bij de boerenbond gehaald, maar ik denk dat je de landbouwvariant daar tegenwoordig niet meer kunt krijgen. Op Ebay zie ik nog wel MCPA staan, vreemd genoeg geen MCPP.

In plaats van Round-up kun je ook glyphosat (glyfosaat in het Nederlands) kopen. Round-up is een productnaam voor de stof Glyfosaat. In Duitsland zie ik dat ook gewoon op Ebay staan, in Nederland niet.
  maandag 1 mei 2017 @ 13:15:07 #29
345721 spierbal
Tricepbal
pi_170606375
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat is niet 1-2-3 verteerd, zo'n zode. Goed bemesten helpt overigens wel tegen onkruid, maar hier zijn eerst zwaardere maatregelen nodig ;)
dat gebeurd ook zeker niet, maar mensen die gaan vaak gras en onkruid afvoeren. Dat is gewoon zonde van het geld aangezien als voeding g gebruik kan worden.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 13:16:00 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170606392
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik denk dat we het zo moeten aanpakken. Nu nog bedenken hoe we het gaan maaien. Een apparaat huren of iemand met een apparaat huren.
Akkerbouwers zat bij jou in de straat, als ze straks weer schouwpaden en slootkanten gaan maaien even vragen. 500m2 is weinig werk.

Ligt er veel rotzooi? Weidepaaltjes of bakstenen door zo'n maaier vinden die machines niet tof :+
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 13:18:11 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170606435
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:09 schreef qltel het volgende:

In plaats van Round-up kun je ook glyphosat (glyfosaat in het Nederlands) kopen. Round-up is een productnaam voor de stof Glyfosaat. In Duitsland zie ik dat ook gewoon op Ebay staan, in Nederland niet.
Glysofaat mag in NL niet meer aan particulieren verkocht worden geloof ik. Of alleen in "homeopatische" oplossingen
pi_170606449
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Glysofaat mag in NL niet meer aan particulieren verkocht worden geloof ik. Of alleen in "homeopatische" oplossingen
En round-up wel? Of ook alleen in homeopathische oplossingen?
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 13:22:35 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170606519
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:18 schreef qltel het volgende:

[..]

En round-up wel? Of ook alleen in homeopathische oplossingen?
Alle middelen die glysofaat bevatten.

Ik bedoel van die sterk verdunde / kant&klare oplossingen voor een hoge prijs trouwens, mochten daar misverstanden over ontstaan ;)
pi_170606655
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Alle middelen die glysofaat bevatten.

Ik bedoel van die sterk verdunde / kant&klare oplossingen voor een hoge prijs trouwens, mochten daar misverstanden over ontstaan ;)
Lastig. (en dat laatste was me duidelijk :) )

In Duitsland bestellen dan maar.

Gelukkig heb ik van al die middelen nog een paar liter staan. Ik heb ook een vrij fors weiland waarin allerlei onkruid opkomt. En vaak laat ik het gewoon groeien en maai ik het af, maar ik kan niet overal komen met de maaier.
  maandag 1 mei 2017 @ 13:29:55 #35
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170606726
Gewoon met een bosmaaier.. en anders met een klepelmaaier.. die kun je gewoon huren, bij boels of borent etc.. want er is geen loonwerker die voor 500m2 komt.. hooguit in het najaar, als ze toevallig in de buurt zijn, dan kunnen ze het in de loop meenemen..

Met een bosmaaier 500m2 is een lachertje.. ik heb hier 5000m2 waarvan ik de helft met een bosmaaier doe..

Frezen moet je absoluut niet doen.. de meeste wortelonkruidsoorten groeien namelijk vrolijk verder.. en als je ze met een frees in 1000 stukjes hakt, heb je dus 1000 keer meer... Geloof me.. dat wil je echt niet..

Een paar keer maaien, en je hebt het zo onder controle..
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 13:30:54 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170606764
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:27 schreef qltel het volgende:
In Duitsland bestellen dan maar.
Daar is veel meer mogelijk, als je de handelaars maar weet.
  maandag 1 mei 2017 @ 13:40:06 #37
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170606966
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Daar is veel meer mogelijk, als je de handelaars maar weet.
Maar vorige week is er in belgie net geconstateerd dat er onderzoeken naar de kankerverwekkendheid van het spul gefrustreerd zijn..

Het spul is niet voor niets niet meer verkrijgbaar.. en met azijn bereik je hetzelfde op een zonnige dag...
Zoveel meer oplossingen...
Glyfosaat is echt geen wondermiddel.. Je bent hooguit een paar maand van je onkruid af en het bodemleven verniel je voor veel langere tijd..
Het is een makkelijke snelle manier.. maar eigenlijk totaal overbodig..
  maandag 1 mei 2017 @ 13:42:30 #38
422610 Barrah
pi_170607026
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Omdat het bij ons zo'n chaos is :P Er staan hele gare hekken om het weiland, er is dus geen onderdak, ik weet niet wanneer we gaan saneren. Nee, hoe graag ik ook varkens wil eten houden, ik trek het nog even niet om extra taken aan te nemen.
Begrijpelijk.

Ik vroeg het me vooral af doordat ook geiten en schapen werden voorgesteld in dit topic.

Een varken is makkelijker binnen te houden dan een geit of een schaap. Voor varkens kom je een heel eind met een lage schrikdraad terwijl met name geiten echte uitbrekers zijn. Al kun je die laatste eventueel ook aan een spit zetten.
  maandag 1 mei 2017 @ 13:48:19 #39
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170607197
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:42 schreef Barrah het volgende:
Al kun je die laatste eventueel ook aan een spit zetten.
Dat houd je niet vol... Die beesten gaan mekkeren als een malle.. en als je geen ketting gebruikt knagen ze het touw zo door.. of ze trekken het spit los of kapot..
Hier liepen er twee.. en die waren meer bij de buren dan waar ze hoorden...
Dat zijn echt belhamels.. gewoon omdat het kan.. erger dan een stel pubers..
pi_170607267
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:40 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Het is een makkelijke snelle manier.. maar eigenlijk totaal overbodig..
Met een Nederlands tuintje heb je volkomen gelijk. Mijn grondstuk is 12.000 m2 (nee, geen 0 teveel) + een leuk Nederlands tuintje. En er zijn jaren dat ik geen gif gebruik, maar als het nodig is gebruik ik het.

Overigens, ik heb hier nog een stuk van +/- 20x20 meter waar braam zo'n 3 meter hoog staat. Ga jij dat te lijf met azijn? :+ Ik gebruik dat overbodige product wel. Kijken wie er eerder succes heeft.
  maandag 1 mei 2017 @ 13:51:37 #41
422610 Barrah
pi_170607299
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:48 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat houd je niet vol... Die beesten gaan mekkeren als een malle.. en als je geen ketting gebruikt knagen ze het touw zo door.. of ze trekken het spit los of kapot..
Hier liepen er twee.. en die waren meer bij de buren dan waar ze hoorden...
Dat zijn echt belhamels.. gewoon omdat het kan.. erger dan een stel pubers..
:Y _O-
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 13:54:57 #42
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170607405
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:50 schreef qltel het volgende:

[..]

Met een Nederlands tuintje heb je volkomen gelijk. Mijn grondstuk is 12.000 m2 (nee, geen 0 teveel) + een leuk Nederlands tuintje. En er zijn jaren dat ik geen gif gebruik, maar als het nodig is gebruik ik het.

Overigens, ik heb hier nog een stuk van +/- 20x20 meter waar braam zo'n 3 meter hoog staat. Ga jij dat te lijf met azijn? :+ Ik gebruik dat overbodige product wel. Kijken wie er eerder succes heeft.
Round Up gebruik ik eigenlijk ook nauwelijks, vooral MCPA.

Azijn lijkt me overigens ook niet goed voor de bodem. Lijkt me dat het dan nogal verzuurd
  maandag 1 mei 2017 @ 13:55:53 #43
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170607434
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:50 schreef qltel het volgende:

[..]

Nee daar heb ik gewoon een bosmaaier voor... Hoef je ook niet naar de sportschool..
Ik heb dus ala minute succes... en bramen met gif verwijderen is nog een heel klusje..

Je kan natuurlijk ook gewoon zorgen dat het niet zo ver komt.. En anders moet je gewoon een dagje bikkelen in plaats van lui zijn en een beetje spuiten..
Ik snap niet wat je met zo'n stuk grond moet als het een probleem is om het een beetje bij te houden..
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 13:57:41 #44
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170607494
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:55 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nee daar heb ik gewoon een bosmaaier voor... Hoef je ook niet naar de sportschool..
Ik heb dus ala minute succes... en bramen met gif verwijderen is nog een heel klusje..

Je kan natuurlijk ook gewoon zorgen dat het niet zo ver komt.. En anders moet je gewoon een dagje bikkelen in plaats van lui zijn en een beetje spuiten..
Ik snap niet wat je met zo'n stuk grond moet als het een probleem is om het een beetje bij te houden..
Dat is een discussie voor elders.
  maandag 1 mei 2017 @ 13:59:16 #45
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170607553
quote:
3s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat is een discussie voor elders.
Och ik vond het hier wel passen..

Maar gewoon een mes op een bosmaaier werkt prima... En een stuk sneller ook
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 14:00:53 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170607593
En qua maaien, 500m2 valt eigenlijk best mee. Doe ook wel es een rondje weiland met de bosmaaier, dan maai ik onder het draad. Das 800m rond, dus zeg 300m2 in zo'n 2-3 uur
pi_170607756
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:55 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat gif zorgt ervoor dat het niet zo snel terugkomt. Voor de rest een kwestie van knippen. Bosmaaier met braamstruiken van 3 meter hoog gaat lastig en achter je groeit het net zo snel weer op.

En nu: on topic. En bedenk daarbij dat er mensen zijn met een andere tuin dan jij gewend bent. En dat oplossingen daarbij vaak ook anders zijn dan jij als ideaal ziet.
  maandag 1 mei 2017 @ 14:17:07 #48
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170608029
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:07 schreef qltel het volgende:

[..]

Dat gif zorgt ervoor dat het niet zo snel terugkomt. Voor de rest een kwestie van knippen. Bosmaaier met braamstruiken van 3 meter hoog gaat lastig en achter je groeit het net zo snel weer op.

En nu: on topic. En bedenk daarbij dat er mensen zijn met een andere tuin dan jij gewend bent. En dat oplossingen daarbij vaak ook anders zijn dan jij als ideaal ziet.
Ik heb er anders geen problemen mee.. Heb vaak genoeg in de bramen gezeten met het ding..
En wat ik eerder ook al zei.. gif heeft maar een zeer beperkt tijdelijk effect op het terug groeien..

Een aantal keren maaien heeft veel meer effect omdat het op den duur gewoon niet meer terug komt..
pi_170608060
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:17 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik heb er anders geen problemen mee vaak genoeg in de bramen gezeten met het ding..
En wat ik eerder ook al zei.. gif heeft maar een zeer beperkt tijdelijk effect op het terug groeien..

Een aantal keren maaien heeft veel meer effect omdat het op den duur gewoon niet meer terug komt..
Misschien is het nuttiger om met een oplossing voor het probleem van TS te komen.. :P
  maandag 1 mei 2017 @ 14:20:17 #50
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170608107
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:18 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, open er een topic over..
Waarom moet ik dat doen als jij mij quote? :D
Doe dat lekker zelf...

OT: de tips zijn allemaal wel voorbij gekomen..

Plaatje erbij:

vVDjL0O.jpg
aVMYHZq.jpg
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')