abonnement Unibet Coolblue
pi_170603338
Hallo Fok!-mensen,

Een poosje geleden heb ik besloten me aan te melden voor een van de bekendere Nederlandse Datingsite als betaald member.
Nu heb ik een het idee dat ik niet zo goed weet hoe de ''cultuur' op een datingsite precies werkt, als in hoe je een conversatie moet voeren.

Heb naar een aantal vrouwen geschreven en een paar afwijzingen ontvangen, nu vind ik dit op zich niet zo heel erg want dat is altijd nog beter als helemaal geen reactie.
Wat me wel op viel is dat ik voor sommige reacties ruim 1 maand moest wachten voordat ik wat hoorde.

Helaas ook een vage cat-fish achtige praktijk meegemaakt, dat was best wel een domper.

Mijn profiel heb ik zover als mogelijk was wel volledig ingevuld want ga er van uit dat dit ook een beetje de norm is.

Nu zijn mijn verwachtingen waarschijnlijk ook te hoog vermoed ik, maar heeft het zin je voor meerdere dating sites aan te melden of over te gaan op dating apps?
pi_170604635
Standaard vragen stellen werkt niet. Zeggen dat je haar leuk vind ook niet, in het algemeen. Humoristisch zijn. Niet wanhopig overkomen. Zelfstandig overkomen.
  maandag 1 mei 2017 @ 12:09:51 #3
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170604768
Gewoon luchtig en casual blijven en vooral niet te serieus en alleen over serieuze dingen praten.
Jij zit op een datingsite, die vrouwen ook dus iedereen heeft toch ongeveer hetzelfde doel daar.

Kan mij niet voorstellen dat die vrouwen daar betaald zitten om alleen complimentjes te krijgen :') zo laag gaan zelfs vrouwen niet.

Toch? :@
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_170604950
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:05 schreef Cockwhale het volgende:
Standaard vragen stellen werkt niet. Zeggen dat je haar leuk vind ook niet, in het algemeen. Humoristisch zijn. Niet wanhopig overkomen. Zelfstandig overkomen.
Wat versta je onder standaard vragen stellen?

Want wat ik nu meestal doe is het profiel doornemen van de vrouw en op basis daarvan een paar vragen stellen over de (gemeenschappelijke) interesses en probeer het een kop en staart te geven dat het een beetje een soort van kort verhaal wordt.

Want als dat de ''standaard'' is die niet werkt, dan weet ik het even niet meer.
pi_170605084
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:09 schreef 2NutZ het volgende:
Kan mij niet voorstellen dat die vrouwen daar betaald zitten om alleen complimentjes te krijgen :') zo laag gaan zelfs vrouwen niet.

Toch? :@
Jawel. :') Volgens mij zitten er ook niet heel veel vrouwen daar die betalen.

quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:16 schreef anotherRandomdude het volgende:

[..]

Wat versta je onder standaard vragen stellen?

Want wat ik nu meestal doe is het profiel doornemen van de vrouw en op basis daarvan een paar vragen stellen over de (gemeenschappelijke) interesses en probeer het een kop en staart te geven dat het een beetje een soort van kort verhaal wordt.

Want als dat de ''standaard'' is die niet werkt, dan weet ik het even niet meer.
Standaard vragen: Hoe gaat het? Wat heb je dit weekend gedaan? Wat ga je aankomend weekend doen? Wat zijn je hobbies?
Het zijn op zich niet echt verkeerde vragen ofzo, maar zo'n meid zit juist die vragen elke dag al 1500 keer te beantwoorden, en na een tijdje heb je er gewoon GEEN ZIN meer in. ;)
  maandag 1 mei 2017 @ 12:25:49 #6
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170605170
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:21 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Jawel. :') Volgens mij zitten er ook niet heel veel vrouwen daar die betalen.

[..]

Standaard vragen: Hoe gaat het? Wat heb je dit weekend gedaan? Wat ga je aankomend weekend doen? Wat zijn je hobbies?
Het zijn op zich niet echt verkeerde vragen ofzo, maar zo'n meid zit juist die vragen elke dag al 1500 keer te beantwoorden, en na een tijdje heb je er gewoon GEEN ZIN meer in. ;)
Jeetje :') :'(
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 1 mei 2017 @ 12:40:07 #7
138448 PeZu
Suspended animation
pi_170605559
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:21 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Jawel. :') Volgens mij zitten er ook niet heel veel vrouwen daar die betalen.

[..]

Standaard vragen: Hoe gaat het? Wat heb je dit weekend gedaan? Wat ga je aankomend weekend doen? Wat zijn je hobbies?
Het zijn op zich niet echt verkeerde vragen ofzo, maar zo'n meid zit juist die vragen elke dag al 1500 keer te beantwoorden, en na een tijdje heb je er gewoon GEEN ZIN meer in. ;)
maar geef dan tips voor goede vragen
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_170606840
quote:
4s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:40 schreef PeZu het volgende:

[..]

maar geef dan tips voor goede vragen
Die heb ik niet :'(
Ben nooit zo'n date-held geweest :@
  maandag 1 mei 2017 @ 14:23:24 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170608184
quote:
Datingsites werken op zich prima maar er zijn een hele hoop ongeschreven regeltjes rondom je profiel, je foto's en de berichtjes die je stuurt.

Nu is het zo dat de gemiddelde vrouw op zo'n site tig berichten krijgt. Maar het goede nieuws is dat 90% van die berichten totaal kansloos is dus als je het een beetje goed aanpakt dan steek je daar wel bovenuit en krijg je wel een paar positieve reacties. Maar je zal dan dus wel positief moeten opvallen en ook neerleggen bij het feit dat je in het beste geval in 1 op de 5 berichten een positieve respons krijgt.

Je moet vooral proberen te voorkomen dat ze een beeld van je krijgen dat je:

-Wanhopig bent
-Saai bent
-Enkel op seks uit bent

Een paar belangrijke regeltjes
-Maak duidelijk dat je haar profiel ook gelezen hebt. Bijvoorbeeld door te noemen wat je er in aan
-Begin in eerste berichten niet over haar uiterlijk.
-Vermijd iedere seksuele toespeling
-laat zowel in je profieltekst als in je bericht geen enkele schijn van onzekerheid merken

Ik wil ook wel eens een kritische blik op je berichtjes geven als je wilt. Dan kun je me PM'en
pi_170609598
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je moet vooral proberen te voorkomen dat ze een beeld van je krijgen dat je:

-Wanhopig bent
-Saai bent
-Enkel op seks uit bent

Een paar belangrijke regeltjes
-Maak duidelijk dat je haar profiel ook gelezen hebt. Bijvoorbeeld door te noemen wat je er in aan
-Begin in eerste berichten niet over haar uiterlijk.
-Vermijd iedere seksuele toespeling
-laat zowel in je profieltekst als in je bericht geen enkele schijn van onzekerheid merken

Ik wil ook wel eens een kritische blik op je berichtjes geven als je wilt. Dan kun je me PM'en
Hartelijk dank voor deze tips en advies!
Zal denk ik nog wel het een en ander dan aan mijn profiel moeten aanpassen in het opzicht van het gedeelte ''wanhopig'' zijn vermoed ik zo.
pi_170609727
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:23 schreef anotherRandomdude het volgende:

[..]

Hartelijk dank voor deze tips en advies!
Zal denk ik nog wel het een en ander dan aan mijn profiel moeten aanpassen in het opzicht van het gedeelte ''wanhopig'' zijn vermoed ik zo.
En aanvullend hierop: check online of de site waar je aan betaalt gebruik maakt van betaalde "dames" die mensen aan de praat houden enkel en alleen voor het verkopen van een nieuw maandje lidmaatschap.
  maandag 1 mei 2017 @ 15:39:24 #12
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_170609918
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:29 schreef KatOpSpek het volgende:

[..]

En aanvullend hierop: check online of de site waar je aan betaalt gebruik maakt van betaalde "dames" die mensen aan de praat houden enkel en alleen voor het verkopen van een nieuw maandje lidmaatschap.
In hoeverre gebeurt dat op de 'serieuzere' datingsites? Ik dacht dat dat vooral een oplichtingspraktijk was van de seksdatingsites om mannen aan het lijntje te kunnen houden zodat ze blijven betalen terwijl het natuurlijk nooit op wat uitdraait.

quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:29 schreef KatOpSpek het volgende:

[..]

En aanvullend hierop: check online of de site waar je aan betaalt gebruik maakt van betaalde "dames" die mensen aan de praat houden enkel en alleen voor het verkopen van een nieuw maandje lidmaatschap.
In hoeverre gebeurt dat ook op de serieuze datingsites? Ik dacht dat dat een oplichtingstruc was die vooral werd gebruikt op de seksdatingsites om geld te harken.
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:23 schreef Hexagon het volgende:
-Begin in eerste berichten niet over haar uiterlijk.
-Vermijd iedere seksuele toespeling
Doe dit natuurlijk niet tot in het extreme, want je bent wel op zoek naar een date en niet naar een penvriend bij wie je alleen maar je diepste geheimen kan delen voor in het poëziealbum. Genoeg vrouwen die ook een dirty mind hebben, alleen knappen ze er op af als je direct over seks begint, en alleen maar over seks.

Heel krampachtig alles wat om seks gaat proberen te vermijden is natuurlijk een enkeltje friendzone.

Net als complimentjes geven, dat mag best, maar houd het dan bij complimentjes over het profiel, niet alleen over het uiterlijk. "Die en die hobby is echt tof" wordt beter ontvangen dan "Je hebt lekkere tieten, zeg." ;)
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_170609981
Ik zal je eens helpen als vrouw zijnde met mijn blik. Zal je eerlijk zeggen dat ik alleen reageer op mannen die ik er heel leuk uit vind zien, want het is een datingsite en gemiddeld uitziende mannen kom ik al genoeg tegen. Dus ben heel kieskeurig. Ik begin nooit een gesprek, ben geen jager en heb daar geen behoefte aan. Dus goed dat je de eerste stap neemt. Zeg alleen hoi, mooie foto oid of hee ik ben ook pianist of wat dan ook dat je leuk vindt. Gewoon 1 zin max 5 woorden ong. Je kent iemand niet dus ga niet wanhopig doen obv haar profiel. Zorg ervoor dat je niet teveel foto's hebt, dat zie ik als onzekerheid en zichzelf geweldig vinden en de behoefte hebben aan de wereld willen laten zien/ fake aandacht belangrijk vinden. Geen rare foto's ook belangrijk, ook al ben je een bloedmooie vent, ik zou op het kruisje drukken als ik een glimp van "psycho" zou opvangen.

Tekst: gewoon niet. Paar kernwoorden die jou beschrijven en de namen van tentjes waar je naar toe gaat ofzo. Niet meer dan dat. Je bent immers niet wanhopig... :+
pi_170609983
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:39 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

In hoeverre gebeurt dat op de 'serieuzere' datingsites? Ik dacht dat dat vooral een oplichtingspraktijk was van de seksdatingsites om mannen aan het lijntje te kunnen houden zodat ze blijven betalen terwijl het natuurlijk nooit op wat uitdraait.

Daarom ook het advies even de door hem gebruikte sites te googelen op dit onderwerp; ik heb geen idee waar ie vist.
  maandag 1 mei 2017 @ 15:46:31 #15
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_170610067
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:42 schreef TheInnocent het volgende:
Tekst: gewoon niet. Paar kernwoorden die jou beschrijven en de namen van tentjes waar je naar toe gaat ofzo. Niet meer dan dat. Je bent immers niet wanhopig... :+
Ligt aan de site in kwestie. Tinder: Hou het zo kort en bondig mogelijk want mensen gaan niet scrollen om je tekst te lezen.

Zit je op OKCupid? Dan hoef je weinig reacties te verwachten op een blanco profiel.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 1 mei 2017 @ 15:50:08 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170610154
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:29 schreef KatOpSpek het volgende:

[..]

En aanvullend hierop: check online of de site waar je aan betaalt gebruik maakt van betaalde "dames" die mensen aan de praat houden enkel en alleen voor het verkopen van een nieuw maandje lidmaatschap.
Als hij niet op een of andere obscure site zit vol fotomodellen dan is die kans niet zo groot
pi_170610165
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:46 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ligt aan de site in kwestie. Tinder: Hou het zo kort en bondig mogelijk want mensen gaan niet scrollen om je tekst te lezen.

Zit je op OKCupid? Dan hoef je weinig reacties te verwachten op een blanco profiel.
Ik zit alleen op Happn en Inner Circle (zoveel beter... vooral de mannen uit Barcelona)
pi_170610372
Als man zijnde ben je behoorlijk kansloos op een datingsite, tenzij je heel knap bent. De man/vrouw verhouding is op elke site ontzettend scheef, waardoor de vrouwen daar heel kieskeurig worden. Dat terwijl de gemiddelde vrouw echt geen datingsite nodig heeft om aan de man te komen.
pi_170610586
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:42 schreef KatOpSpek het volgende:

[..]

Daarom ook het advies even de door hem gebruikte sites te googelen op dit onderwerp; ik heb geen idee waar ie vist.
Heb mij destijds laten leiden door het datingsites onderzoek van Kassa (Geen idee of dat daadwerkelijk meest betrouwbare is maar goed) en het is toen Relatie-planet geworden.

Zover ik zelf gegoogeld heb was dit dus redelijk betrouwbaar.

quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:42 schreef TheInnocent het volgende:
Ik zal je eens helpen als vrouw zijnde met mijn blik. Zal je eerlijk zeggen dat ik alleen reageer op mannen die ik er heel leuk uit vind zien, want het is een datingsite en gemiddeld uitziende mannen kom ik al genoeg tegen. Dus ben heel kieskeurig. Ik begin nooit een gesprek, ben geen jager en heb daar geen behoefte aan. Dus goed dat je de eerste stap neemt. Zeg alleen hoi, mooie foto oid of hee ik ben ook pianist of wat dan ook dat je leuk vindt. Gewoon 1 zin max 5 woorden ong. Je kent iemand niet dus ga niet wanhopig doen obv haar profiel. Zorg ervoor dat je niet teveel foto's hebt, dat zie ik als onzekerheid en zichzelf geweldig vinden en de behoefte hebben aan de wereld willen laten zien/ fake aandacht belangrijk vinden. Geen rare foto's ook belangrijk, ook al ben je een bloedmooie vent, ik zou op het kruisje drukken als ik een glimp van "psycho" zou opvangen.

Tekst: gewoon niet. Paar kernwoorden die jou beschrijven en de namen van tentjes waar je naar toe gaat ofzo. Niet meer dan dat. Je bent immers niet wanhopig... :+
Zonder meteen mijn eigen zelfbeeld volledig ten gronde te slaan voldoe ik niet echt aan de eis van man die er ''heel erg leuk'' uit ziet.
Dus een wat langer bericht waarbij je aan de hand van het profiel van de andere al vragen stelt is een ''no-go''?
Het laatste van weinig profiel tekst gaat volgens mij beetje tegen alles wat ik tot op heden gelezen heb maar goed kan het wellicht proberen :) .

[ Bericht 56% gewijzigd door anotherRandomdude op 01-05-2017 16:27:45 ]
  FOK!fotograaf maandag 1 mei 2017 @ 16:16:38 #20
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_170610689
Ik ben een dweep voor grapjes en leuke openingszinnen.
Daar vang je vaak aandacht mee.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  maandag 1 mei 2017 @ 16:28:06 #21
138448 PeZu
Suspended animation
pi_170610923
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:16 schreef fraubitch het volgende:
Ik ben een dweep voor grapjes en leuke openingszinnen.
Daar vang je vaak aandacht mee.
zijn er nog leuke openingszinnen dan?
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  maandag 1 mei 2017 @ 16:28:31 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170610933
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:00 schreef Jaeger85 het volgende:
Als man zijnde ben je behoorlijk kansloos op een datingsite, tenzij je heel knap bent. De man/vrouw verhouding is op elke site ontzettend scheef, waardoor de vrouwen daar heel kieskeurig worden. Dat terwijl de gemiddelde vrouw echt geen datingsite nodig heeft om aan de man te komen.
Ja, of je faalt gewoon in het maken van goede teksten, dat kan ook
  maandag 1 mei 2017 @ 16:31:09 #23
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_170611001
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja, of je faalt gewoon in het maken van goede teksten, dat kan ook
Volgens uitgebreid onderzoek door die wiskundepipo van OKCupid maakt de tekst nagenoeg niks uit. Alles draait om je foto's.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_170611055
Als je een leuke kerel bent die goed in het leven staat heb je geen datingsites nodig. Je hebt dan een uitstraling die vrouwen meteen oppikken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_170611064
quote:
5s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:28 schreef PeZu het volgende:

[..]

zijn er nog leuke openingszinnen dan?
Foto sturen van een voetbal en zeggen: "mijn voetbal is in je tuin gevallen, mag ik hem op komen halen?"
  maandag 1 mei 2017 @ 16:35:24 #26
138448 PeZu
Suspended animation
pi_170611097
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:33 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Foto sturen van een voetbal en zeggen: "mijn voetbal is in je tuin gevallen, mag ik hem op komen halen?"
ik denk dat sommige hier meer hebben aan ransomware dating app :D
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_170611129
quote:
17s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:35 schreef PeZu het volgende:

[..]

ik denk dat sommige hier meer hebben aan ransomware dating app :D
Als in, ik verwijder het virus als je met me op date gaat? Wat een uitvinding zou dat zijn...
  maandag 1 mei 2017 @ 16:37:20 #28
138448 PeZu
Suspended animation
pi_170611145
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:36 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Als in, ik verwijder het virus als je met me op date gaat? Wat een uitvinding zou dat zijn...
ja zoiets :Y
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  maandag 1 mei 2017 @ 16:40:40 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170611234
quote:
3s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:31 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Volgens uitgebreid onderzoek door die wiskundepipo van OKCupid maakt de tekst nagenoeg niks uit. Alles draait om je foto's.
Als je acceptabele foto's heb kun je het alsnog verprutsen met kansloze teksten
pi_170611324
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja, of je faalt gewoon in het maken van goede teksten, dat kan ook
Het kan natuurlijk ook dat jij er vrij goed in bent.

Als je namelijk vrij gemiddeld bent, kun je niet echt zeggen dat iemand faalt vind ik. In principe moet gemiddeld zijn voldoende zijn om een gemiddelde dame aan de haak te slaan. Op datingsites lijkt de lat echter een stuk hoger te liggen.
  FOK!fotograaf maandag 1 mei 2017 @ 16:47:43 #31
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_170611387
quote:
5s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:28 schreef PeZu het volgende:

[..]

zijn er nog leuke openingszinnen dan?
meer dan genoeg.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  maandag 1 mei 2017 @ 16:51:56 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170611484
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:44 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk ook dat jij er vrij goed in bent.

Als je namelijk vrij gemiddeld bent, kun je niet echt zeggen dat iemand faalt vind ik. In principe moet gemiddeld zijn voldoende zijn om een gemiddelde dame aan de haak te slaan. Op datingsites lijkt de lat echter een stuk hoger te liggen.
Als je teksten tot 0 positieve reacties leiden dan kun je het toch onmogelijk geslaagd noemen. Em je hoeft niet de nieuwe Multatuli te worden om een kansrijke tekst te schrijven. Je moet alleen goed weten wat de regels van het spel zijn en je onderscheiden van de grote hoeveelheid kansloze bagger die de meeste vrouwen daar krijgen.

Veel mannen maken gewoon allerlei fouten zonder dat ze dat door hebben. Wanneer je probeert te leren van die fouten, en ze dus niet meer maakt, dan kun je wellicht wel dates regelen. Maar dat vergt dan wel de nodige zelfreflectie en oefening.
pi_170611639
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja, of je faalt gewoon in het maken van goede teksten, dat kan ook
Online daten is voor 90% de foto's/ je uiterlijk. Met een leuke tekst ga je dat echt niet compenseren.
  maandag 1 mei 2017 @ 17:01:01 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170611683
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:59 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Online daten is voor 90% de foto's/ je uiterlijk. Met een leuke tekst ga je dat echt niet compenseren.
Tja, als je een enorme rotkop hebt dan wellicht niet. Maar laten we er eens vanuit gaan dat dat niet zo is.
pi_170611724
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je teksten tot 0 positieve reacties leiden dan kun je het toch onmogelijk geslaagd noemen. Em je hoeft niet de nieuwe Multatuli te worden om een kansrijke tekst te schrijven. Je moet alleen goed weten wat de regels van het spel zijn en je onderscheiden van de grote hoeveelheid kansloze bagger die de meeste vrouwen daar krijgen.

Veel mannen maken gewoon allerlei fouten zonder dat ze dat door hebben. Wanneer je probeert te leren van die fouten, en ze dus niet meer maakt, dan kun je wellicht wel dates regelen. Maar dat vergt dan wel de nodige zelfreflectie en oefening.
Geslaagd kun je het niet noemen nee, maar alleen al jouw beschrijving illustreert mijn punt. Die noodzaak om jezelf te onderscheiden, alleen maar om überhaupt een reactie te krijgen.

Als ik nu naar buiten loop en "hoi" zeg tegen een mooi meisje ben ik vrijwel zeker van een reactie. Wat nou onderscheiden? Ik hoef er alleen maar te zijn en de ballen te hebben om iets te zeggen.

Als ik nu een account aanmaak op okcupid moet ik naast een goed profiel hebben, ook nog super interessante berichtjes schrijven, alleen maar om een vrij gemiddeld meisje zover te krijgen dat ze antwoordt.

Dus ja, misschien ligt het aan mij hoor. Misschien faal ik inderdaad, maar de verhouding ligt in mijn geval echt compleet scheef. Daarom vind ik datingsites persoonlijk kut.
  maandag 1 mei 2017 @ 17:14:45 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170612011
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:02 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Geslaagd kun je het niet noemen nee, maar alleen al jouw beschrijving illustreert mijn punt. Die noodzaak om jezelf te onderscheiden, alleen maar om überhaupt een reactie te krijgen.

Als ik nu naar buiten loop en "hoi" zeg tegen een mooi meisje ben ik vrijwel zeker van een reactie. Wat nou onderscheiden? Ik hoef er alleen maar te zijn en de ballen te hebben om iets te zeggen.

Als ik nu een account aanmaak op okcupid moet ik naast een goed profiel hebben, ook nog super interessante berichtjes schrijven, alleen maar om een vrij gemiddeld meisje zover te krijgen dat ze antwoordt.

Dus ja, misschien ligt het aan mij hoor. Misschien faal ik inderdaad, maar de verhouding ligt in mijn geval echt compleet scheef. Daarom vind ik datingsites persoonlijk kut.
Tja, maar draai het eens om. Zou jij, als je veel berichtjes krijgt, enthousiast worden van een meisje dat een of ander ongeinspireerd berichtje stuurt waarvan de wanhoop afstraalt en die verder ook saai overkomt? Dan kies je toch ook liever eentje uit die wel leuk, zelfverzekerd en sprankelend over komt?

En je kan buiten met hoi makkelijker contact maken. Maar als je vervolgens overkomt als een saaie en wanhopige gozer dan wordt het alsnog niks.

De verhouding op zo'n site is inderdaad wel lichtelijk in het voordeel van de vrouwen. Maar daar staat tegenover dat je met een beetje een goede aanpak al beter overkomt dat het gros van de mannen daar. Kijk eens naar het gemiddelde profiel van kerels daar en de kansloosheid straalt er al vanaf. En vraag een vrouw die online date eens naar wat voor berichten ze krijg, dat is vaak een nog groter drama. Dus helemala niet zo moeilijk om bij de betere helft van die site te horen.
pi_170612021
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja, als je een enorme rotkop hebt dan wellicht niet. Maar laten we er eens vanuit gaan dat dat niet zo is.
Of je nou een enorme rotkop hebt of je hebt een gemiddeld uiterlijk, het is wat online dating betreft een pot nat. Als je qua uiterlijk er niet uitspringt ben je als man zijnde daar vrijwel kansloos. Zie de OkCupid studie.
  maandag 1 mei 2017 @ 17:16:38 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170612054
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Of je nou een enorme rotkop hebt of je hebt een gemiddeld uiterlijk, het is wat online dating betreft een pot nat. Als je qua uiterlijk er niet uitspringt ben je als man zijnde daar vrijwel kansloos. Zie de OkCupid studie.
Mja, ik heb een vrij gemiddeld uiterlijk en ben helaas zo fotogeniek als een natte krant. Toch heel wat dates en telefoonnummers gescoord. Rara hoe komt dat?
pi_170612123
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:11 schreef anotherRandomdude het volgende:

[..]

Heb mij destijds laten leiden door het datingsites onderzoek van Kassa (Geen idee of dat daadwerkelijk meest betrouwbare is maar goed) en het is toen Relatie-planet geworden.

Zover ik zelf gegoogeld heb was dit dus redelijk betrouwbaar.

[..]

Zonder meteen mijn eigen zelfbeeld volledig ten gronde te slaan voldoe ik niet echt aan de eis van man die er ''heel erg leuk'' uit ziet.
Dus een wat langer bericht waarbij je aan de hand van het profiel van de andere al vragen stelt is een ''no-go''?
Het laatste van weinig profiel tekst gaat volgens mij beetje tegen alles wat ik tot op heden gelezen heb maar goed kan het wellicht proberen :) .
Hmm, ik vertel alleen wat voor mij werkt. Ik vind het "psycho-achtig" als iemand zich maar al te graag via internet wil verkopen aan vreemde mensen. Maar ik snap ook wel dat je de behoefte kan hebben dat te doen als je er niet leuk genoeg uitziet bijv. Dan is een oppervlakkige datingsite misschien niet zo handig voor je om je dreampartner te vinden denk ik. Wat is je doel eigenlijk? En krijg je aandacht buiten? Ervaring met vrouwen? Val je alleen op erg knappe vrouwen?
pi_170612130
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mja, ik heb een vrij gemiddeld uiterlijk en ben helaas zo fotogeniek als een natte krant. Toch heel wat dates en telefoonnummers gescoord. Rara hoe komt dat?
Je leuke krullen?
pi_170612178
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mja, ik heb een vrij gemiddeld uiterlijk en ben helaas zo fotogeniek als een natte krant. Toch heel wat dates en telefoonnummers gescoord. Rara hoe komt dat?
Dan denk ik eerlijk gezegd niet dat je de allerknapste vrouwen hebt gescoord.. no offence verder. :)
pi_170612277
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:21 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Dan denk ik eerlijk gezegd niet dat je de allerknapste vrouwen hebt gescoord.. no offence verder. :)
Die zitten sowieso niet op datingsites, want die kom wel aan de man via hun sociale leven.
pi_170612452
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:24 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Die zitten sowieso niet op datingsites, want die kom wel aan de man via hun sociale leven.
Je ziet zelden erg knappe mannen op straat, en als je er 1 ziet dan denk je dat die bezet is. Op datingsites weet je gelijk wat er rondloopt en vrij is. Op een datingsite zie ik soms heel knappe mannen die ik niet op straat zie hoor plus hoogopgeleid, jong, niet-roker zonder kids. En anders moet je eens Inner Circle op je tel zetten.
  maandag 1 mei 2017 @ 17:35:48 #44
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_170612576
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:24 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Die zitten sowieso niet op datingsites, want die kom wel aan de man via hun sociale leven.
Dat is gelijk ook een van de problemen van datingsites. Als je denkt aan iets net boven the girl next door (zeg een 7,5 ofzo), dan mik je gelijk al op het maximale wat op zo'n site te vinden is. Met dito kapsones en onbereikbaarheid. En dat terwijl irl zat vrouwen knapper zijn...
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 1 mei 2017 @ 17:36:36 #45
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_170612600
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je acceptabele foto's heb kun je het alsnog verprutsen met kansloze teksten
Klopt. Echter andersom hoef je het niet eens te proberen.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_170612665
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:30 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Je ziet zelden erg knappe mannen op straat, en als je er 1 ziet dan denk je dat die bezet is. Op datingsites weet je gelijk wat er rondloopt en vrij is. Op een datingsite zie ik soms heel knappe mannen die ik niet op straat zie hoor plus hoogopgeleid, jong, niet-roker zonder kids. En anders moet je eens Inner Circle op je tel zetten.
Die hele knappe mannen zitten maar om een reden op datingsites, zoveel mogelijk seks krijgen.
pi_170612954
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Die hele knappe mannen zitten maar om een reden op datingsites, zoveel mogelijk seks krijgen.
Nou ik zit er ook op en heb zeker niet de mindset van zoveel mogelijk seks, dat kan echt zoveel makkelijker dan via internet. Ik wil gewoon zien wat er rondloopt en een selectie maken op bepaalde kenmerken, scheelt tijd irl en ik heb al niet veel tijd vanwege mijn baan.
pi_170613031
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:51 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Nou ik zit er ook op en heb zeker niet de mindset van zoveel mogelijk seks, dat kan echt zoveel makkelijker dan via internet. Ik wil gewoon zien wat er rondloopt en een selectie maken op bepaalde kenmerken, scheelt tijd irl en ik heb al niet veel tijd vanwege mijn baan.
Ben jij een hele knappe man dan?
pi_170613062
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:51 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Nou ik zit er ook op en heb zeker niet de mindset van zoveel mogelijk seks, dat kan echt zoveel makkelijker dan via internet. Ik wil gewoon zien wat er rondloopt en een selectie maken op bepaalde kenmerken, scheelt tijd irl en ik heb al niet veel tijd vanwege mijn baan.
Leuk dat je denkt te kunnen selecteren, maar gezien je eerder topics weet ik niet of dat wel zo realistisch is....
pi_170613070
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja, maar draai het eens om. Zou jij, als je veel berichtjes krijgt, enthousiast worden van een meisje dat een of ander ongeinspireerd berichtje stuurt waarvan de wanhoop afstraalt en die verder ook saai overkomt? Dan kies je toch ook liever eentje uit die wel leuk, zelfverzekerd en sprankelend over komt?

En je kan buiten met hoi makkelijker contact maken. Maar als je vervolgens overkomt als een saaie en wanhopige gozer dan wordt het alsnog niks.

De verhouding op zo'n site is inderdaad wel lichtelijk in het voordeel van de vrouwen. Maar daar staat tegenover dat je met een beetje een goede aanpak al beter overkomt dat het gros van de mannen daar. Kijk eens naar het gemiddelde profiel van kerels daar en de kansloosheid straalt er al vanaf. En vraag een vrouw die online date eens naar wat voor berichten ze krijg, dat is vaak een nog groter drama. Dus helemala niet zo moeilijk om bij de betere helft van die site te horen.
Ik begrijp prima waar het vandaan komt en neem het die dames ook niet kwalijk verder, maar persoonlijk vind ik het de moeite niet.

Wat je zegt, na die hoi moet je wel charmant zijn, maar dat moet je op zo'n datingsite vervolgens ook. Alleen dat dus na alle bochten, waarin je je moet wringen om überhaupt reactie te krijgen.

Ik ben misschien niet de mooiste of charmantste die er rondloopt, maar je kunt het zeker slechter treffen en uit ervaring weet ik dat veel dames best positief op mij reageren. Mijn korte avontuur op okcupid daarentegen wees daar echter totaal niet op.

Ik maakte het aan, omdat ik dacht dat dat lekker makkelijk vrouwen ontmoeten, vanuit mijn luie stoel, was. Was echter vooral lekker makkelijk mijn ego slopen. Scheelt dat mijn ego ervoor vrij groot was. :P

Maar serieus, als ik mannen hier soms zie uitwijden over hoe gemeen en kut vrouwen zijn denk ik "waar ontmoeten jullie die vrouwen?" en dan bedenk ik me "datingsites waarschijnlijk", want daar deel ik hun ervaring wel. En ik stuurde echt geen "hee lekker ding, wanneer gaan we neuken?" berichtjes.
pi_170613136
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:57 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Leuk dat je denkt te kunnen selecteren, maar gezien je eerder topics weet ik niet of dat wel zo realistisch is....
Mijn issue in andere topics is niet ik kan geen aandacht/ dates krijgen, maar ik kan me niet binden emotioneel of fysiek dus moeite met een serieuze relatie beginnen en vervallen in eindeloos daten (met dezelfde gozer in TT) nog eventueel.
pi_170613165
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:57 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ik begrijp prima waar het vandaan komt en neem het die dames ook niet kwalijk verder, maar persoonlijk vind ik het de moeite niet.

Wat je zegt, na die hoi moet je wel charmant zijn, maar dat moet je op zo'n datingsite vervolgens ook. Alleen dat dus na alle bochten, waarin je je moet wringen om überhaupt reactie te krijgen.

Ik ben misschien niet de mooiste of charmantste die er rondloopt, maar je kunt het zeker slechter treffen en uit ervaring weet ik dat veel dames best positief op mij reageren. Mijn korte avontuur op okcupid daarentegen wees daar echter totaal niet op.

Ik maakte het aan, omdat ik dacht dat dat lekker makkelijk vrouwen ontmoeten, vanuit mijn luie stoel, was. Was echter vooral lekker makkelijk mijn ego slopen. Scheelt dat mijn ego ervoor vrij groot was. :P

Maar serieus, als ik mannen hier soms zie uitwijden over hoe gemeen en kut vrouwen zijn denk ik "waar ontmoeten jullie die vrouwen?" en dan bedenk ik me "datingsites waarschijnlijk", want daar deel ik hun ervaring wel. En ik stuurde echt geen "hee lekker ding, wanneer gaan we neuken" berichtjes.
Datingsites zijn ook gewoon teringoppervlakkig. Ik ben zelf jong en zie er redelijk goed uit, maar als ik niet het perfecte praatje weet te maken vis ik ook achter het net. Het boeit me opzich niet aangezien het versieren in real zoveel makkelijker is, maar toch is het fascinerend dat juist het face to face 'versieren' makkelijker is dan online.
pi_170613290
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:00 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Mijn issue in andere topics is niet ik kan geen aandacht/ dates krijgen, maar ik kan me niet binden emotioneel of fysiek dus moeite met een serieuze relatie beginnen en vervallen in eindeloos daten (met dezelfde gozer in TT) nog eventueel.
En dat gaat voor het gros van de mannen, vooral mannen met opties, een dealbreaker worden.
pi_170613331
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:00 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Mijn issue in andere topics is niet ik kan geen aandacht/ dates krijgen, maar ik kan me niet binden emotioneel of fysiek dus moeite met een serieuze relatie beginnen en vervallen in eindeloos daten (met dezelfde gozer in TT) nog eventueel.
Dat wijst erop dat de selectie die je maakt op zo'n site niet erg succesvol is.

quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:01 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Datingsites zijn ook gewoon teringoppervlakkig. Ik ben zelf jong en zie er redelijk goed uit, maar als ik niet het perfecte praatje weet te maken vis ik ook achter het net. Het boeit me opzich niet aangezien het versieren in real zoveel makkelijker is, maar toch is het fascinerend dat juist het face to face 'versieren' makkelijker is dan online.
Precies, maar ondertussen trekken juist mannen die face to face moeite hebben ernaartoe. Nu zal er best een groep zijn, die het op datingsites veel beter doet dan in echt. Alleen de rest zal vooral het laatste beetje zelfvertrouwen, dat ze nog over hadden, kwijtraken en zure berichtjes gaan posten, over dat vrouwen alleen om uiterlijk geven.
pi_170613445
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:07 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dat wijst erop dat de selectie die je maakt op zo'n site niet erg succesvol is.

[..]

Precies, maar ondertussen trekken juist mannen die face to face moeite hebben ernaartoe. Nu zal er best een groep zijn, die het op datingsites veel beter doet dan in echt. Alleen de rest zal vooral het laatste beetje zelfvertrouwen, dat ze nog over hadden, kwijtraken en zure berichtjes gaan posten, over dat vrouwen alleen om uiterlijk geven.
Ja vind het nogal vaag, zo sprak ik laatst met een dame die zei dat ze al 583853843x was aangesproken maar dat mannen afhaken of niks blijken te zijn wanneer het op een real life afspraak aankomt. Ondertussen is het bij mij dus andersom.
  maandag 1 mei 2017 @ 18:16:37 #56
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_170613585
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:01 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Datingsites zijn ook gewoon teringoppervlakkig. Ik ben zelf jong en zie er redelijk goed uit, maar als ik niet het perfecte praatje weet te maken vis ik ook achter het net. Het boeit me opzich niet aangezien het versieren in real zoveel makkelijker is, maar toch is het fascinerend dat juist het face to face 'versieren' makkelijker is dan online.
Een tijd terug heb ik eens nagedacht over wat het probleem toch is met (online) daten en de onderstaande analyse gemaakt. Het is niet zozeer een reactie op jou, maar het sluit wel aan bij wat je zegt.

- - - - -

Er zijn ruwweg twee manieren hoe een relatie kan ontstaan: vanzelf of 'gedwongen'

Wanneer het vanzelf gaat, kom je elkaar tegen in een sociale cirkel en ontstaat er op organische wijze op een gegeven moment een wederzijdse aantrekking. De liefde ontbrandt als het ware.
Wanneer het gedwongen is, ben je met voorbedachte rade tegenover elkaar gaat zitten met als doel dezelfde liefde te laten ontstaan.

Wanneer het vanzelf gaat zijn het gevoelens/emoties die de toenadering voortdrijven.
Wanneer het gedwongen gaat is het een bewuste, rationele aanpak. Je gaat op een bijna zakelijke manier onderhandelen of je wel bij elkaar past. Daarna moeten dan de gevoelens komen. Iets wat sowieso nauwelijks is af te dwingen en door deze omgekeerde manier van werken nog eens verder bemoeilijkt wordt.

Wanneer het vanzelf gaat, zijn er dus eerst gevoelens en ga je daarna pas denken aan een relatie.
Wanneer het gedwongen gaat, zit je (in eerste instantie zeker) zonder gevoelens tegenover elkaar en aan aangezien het om zoiets belangrijks gaat zullen er irrealistisch hoge eisen gesteld worden. Beide partijen zullen in ieder geval niet snel voldoen aan de eisen die de ander stelt. Zeker de man voldoet in deze situatie niet snel aan de eisen van de vrouw. Andersom wil de man eerder minpunten door de vinger zien (kort door de bocht wil een man gewoon neuken).

Wanneer het vanzelf gaat, ontstaan er alleen gevoelens als je elkaar 'leuk' vindt. Iets wat eigenlijk weinig te maken heeft met een al dan niet vervuld eisenpakket. Tussen mensen die elkaar niet (of in ieder geval 1 van hen) liggen / aantrekkelijk vinden gebeurt niets.
Wanneer het gedwongen gaat, is het een kansspel waarbij beide partijen elkaar 'leuk' moeten vinden. Echter omdat je die klik misschien slechts bij 10% (hooguit 20%) van de mensen hebt en omdat het ook nog wederzijds moet zijn, is de kans eigenlijk bijzonder klein (10% x 10% = 1%) dat er liefde zal ontstaan. Wat overblijft is de kille rationele/zakelijke kijk op een eventuele relatie met de ander.

Prematuur
Daten is the other way around. Het kan eigenlijk ook niet goed gaan. Je gaat 'koud' tegenover elkaar zitten, maar spreekt al wel uit eventueel een relatie met de ander te willen. Omdat er (nog) geen wederzijdse gevoelens zijn kan je ook niet anders dan rationeel/zakelijk tegen de situatie aankijken. En omdat het een redelijk overweldigende 'vraag' is, is het eigenlijk vanzelfsprekend dat er kritisch tegenaan wordt gekeken. Zeker door diegene die de 'vraag' gesteld krijgt.

- - - - -

quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:00 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Mijn issue in andere topics is niet ik kan geen aandacht/ dates krijgen, maar ik kan me niet binden emotioneel of fysiek dus moeite met een serieuze relatie beginnen en vervallen in eindeloos daten (met dezelfde gozer in TT) nog eventueel.
Als er iemand is op wie mijn analyse van toepassing is, dan ben jij het wel :X

[ Bericht 5% gewijzigd door Puntenjager op 01-05-2017 18:22:02 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 1 mei 2017 @ 18:19:21 #57
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170613653
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:21 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Dan denk ik eerlijk gezegd niet dat je de allerknapste vrouwen hebt gescoord.. no offence verder. :)
Niet de allerknapste nee, dat is mijn doel ook helemaal niet. Maar wel gewoon vrouwen die gewoon leuk en aantrekkelijk zijn. En die mij aantrekkelijk genoeg vinden.
pi_170613694
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:16 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Een tijd terug heb ik eens nagedacht over wat het probleem toch is met (online) daten en de onderstaande analyse gemaakt. Het is niet alleen een reactie op jou, maar het sluit wel aan bij wat je zegt.

- - - - -

Er zijn ruwweg twee manieren hoe een relatie kan ontstaan: vanzelf of 'gedwongen'

Wanneer het vanzelf gaat, kom je elkaar tegen in een sociale cirkel en ontstaat er op organische wijze op een gegeven moment een wederzijdse aantrekking. De liefde ontbrandt als het ware.
Wanneer het gedwongen is, ben je met voorbedachte rade tegenover elkaar gaat zitten met als doel dezelfde liefde te laten ontstaan.

Wanneer het vanzelf gaat zijn het gevoelens/emoties die de toenadering voortdrijven.
Wanneer het gedwongen gaat is het een bewuste, rationele aanpak. Je gaat op een bijna zakelijke manier onderhandelen of je wel bij elkaar past. Daarna moeten dan de gevoelens komen. Iets wat sowieso nauwelijks is af te dwingen en door deze omgekeerde manier van werken nog eens verder bemoeilijkt wordt.

Wanneer het vanzelf gaat, zijn er dus eerst gevoelens en ga je daarna pas denken aan een relatie.
Wanneer het gedwongen gaat, zit je (in eerste instantie zeker) zonder gevoelens tegenover elkaar en aan aangezien het om zoiets belangrijks gaat zullen er irrealistisch hoge eisen gesteld worden. Beide partijen zullen in ieder geval niet snel voldoen aan de eisen die de ander stelt. Zeker de man voldoet in deze situatie niet snel aan de eisen van de vrouw. Andersom wil de man eerder minpunten door de vinger zien (kort door de bocht wil een man gewoon neuken).

Wanneer het vanzelf gaat, ontstaan er alleen gevoelens als je elkaar 'leuk' vindt. Iets wat eigenlijk weinig te maken heeft met een al dan niet vervuld eisenpakket. Tussen mensen die elkaar niet (of in ieder geval 1 van hen) liggen / aantrekkelijk vinden gebeurt niets.
Wanneer het gedwongen gaat, is het een kansspel waarbij beide partijen elkaar 'leuk' moeten vinden. Echter omdat je die klik misschien slechts bij 10% (hooguit 20%) van de mensen hebt en omdat het ook nog wederzijds moet zijn, is de kans eigenlijk bijzonder klein (10% x 10% = 1%) dat er liefde zal ontstaan. Wat overblijft is de kille rationele/zakelijke kijk op een eventuele relatie met de ander.

Prematuur
Daten is the other way around. Het kan eigenlijk ook niet goed gaan. Je gaat 'koud' tegenover elkaar zitten, maar spreekt al wel uit eventueel een relatie met de ander te willen. Omdat er (nog) geen wederzijdse gevoelens zijn kan je ook niet anders dan rationeel/zakelijk tegen de situatie aankijken. En omdat het een redelijk overweldigende 'vraag' is, is het eigenlijk vanzelfsprekend dat er kritisch tegenaan wordt gekeken. Zeker door diegene die de 'vraag' gesteld krijgt.

- - - - -

[..]

Als er iemand is op wie mijn analyse van toepassing is, dan ben jij het wel :%
Hoewel het niet per se op mij slaat ga ik wel graag op in. Op zich snij je daar wel rake punten aan idd. Echter zijn er soms toch dingen die meer uitleg vragen naar mijn inziens. Bijvoorbeeld: Bij niet elke date die ik real life aanga ken ik diegene, echter kan ik door gewoon mijzelf te zijn en te reageren op de ander wel vaak een klik opwekken/faken (tis hoe je het bekijkt). Ik kan persoonlijk goed inspelen op informatie van anderen, maar als anderen mij niks geven (zoals soms op een datingsite) kan ik er ook weinig van maken.
  maandag 1 mei 2017 @ 18:25:33 #59
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_170613846
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:20 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Hoewel het niet per se op mij slaat ga ik wel graag op in. Op zich snij je daar wel rake punten aan idd. Echter zijn er soms toch dingen die meer uitleg vragen naar mijn inziens. Bijvoorbeeld: Bij niet elke date die ik real life aanga ken ik diegene, echter kan ik door gewoon mijzelf te zijn en te reageren op de ander wel vaak een klik opwekken/faken (tis hoe je het bekijkt). Ik kan persoonlijk goed inspelen op informatie van anderen, maar als anderen mij niks geven (zoals soms op een datingsite) kan ik er ook weinig van maken.
Ik heb niet alleen een reactie op jou al veranderd in niet zozeer een reactie op jou ;)

Het klopt overigens dat er ook nog eens een groot verschil zit tussen online en real life contact. Face to face kun je veel beter en ook veel meer emoties overbrengen. Precies dat wat nodig is om elkaar leuk te kunnen gaan vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Puntenjager op 01-05-2017 18:36:57 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 1 mei 2017 @ 18:25:42 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170613851
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:57 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ik begrijp prima waar het vandaan komt en neem het die dames ook niet kwalijk verder, maar persoonlijk vind ik het de moeite niet.

Wat je zegt, na die hoi moet je wel charmant zijn, maar dat moet je op zo'n datingsite vervolgens ook. Alleen dat dus na alle bochten, waarin je je moet wringen om überhaupt reactie te krijgen.

Ik ben misschien niet de mooiste of charmantste die er rondloopt, maar je kunt het zeker slechter treffen en uit ervaring weet ik dat veel dames best positief op mij reageren. Mijn korte avontuur op okcupid daarentegen wees daar echter totaal niet op.

Ik maakte het aan, omdat ik dacht dat dat lekker makkelijk vrouwen ontmoeten, vanuit mijn luie stoel, was. Was echter vooral lekker makkelijk mijn ego slopen. Scheelt dat mijn ego ervoor vrij groot was. :P

Maar serieus, als ik mannen hier soms zie uitwijden over hoe gemeen en kut vrouwen zijn denk ik "waar ontmoeten jullie die vrouwen?" en dan bedenk ik me "datingsites waarschijnlijk", want daar deel ik hun ervaring wel. En ik stuurde echt geen "hee lekker ding, wanneer gaan we neuken?" berichtjes.
Tja weet je het is ook een instelling natuurlijk. Je kan denken:

"Vrouwen reageren niet op mijn berichtjes. Vrouwen zijn stom en datingsites zijn kut!"

Of je kan denken

"Hee, het lukt mij niet om via een datingsite vrouwen geinteresseerd te krijgen en andere mannen wel. Laat ik eens gaan uitzoeken wat ik verkeerd doe en kijken of het beter kan."

Het laat zich raden met welke instelling je meer succes hebt. Bovendien lijkt je er nogal gemakzuchtig over te denken. Maar je moet er wel serieuze aandacht aan besteden om positief op te vallen.
  maandag 1 mei 2017 @ 18:28:49 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170613935
quote:
3s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:36 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Klopt. Echter andersom hoef je het niet eens te proberen.
Nee maar je moet wel vrij hopeloos lelijk zijn wil je niet een paar foto's kunnen maken waarop je er leuk genoeg uitziet.
pi_170613964
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:25 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ik heb niet alleen een reactie op jou al veranderd in Het is niet zozeer een reactie op jou ;)

Het klopt overigens dat er ook nog eens een groot verschil zit tussen online of real life contact. Face to face kun je veel beter en ook veel meer emoties overbrengen. Precies dat wat nodig is om elkaar leuk te kunnen gaan vinden.
Ik wilde gewoon mijn mening delen... ;(
Maar precies ja
  maandag 1 mei 2017 @ 18:39:33 #63
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_170614201
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee maar je moet wel vrij hopeloos lelijk zijn wil je niet een paar foto's kunnen maken waarop je er leuk genoeg uitziet.
Mwoah. Ik denk dat je niet eens zo lelijk of zo niet-fotogeniek hoeft te zijn om onder de afbreekgrens te komen en letterlijk nul matches te halen op bijvoorbeeld Tinder. Daar is genoeg bewijs van geleverd hier op FOK. En nee, dat zullen echt niet allemaal kontlelijke autisten zijn geweest met die klacht.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_170614421
Ok zo gaat TS niet veel aan de tips hebben..

Probeer dit eens TS:

-3 foto's: een foto die iemand van je heeft genomen terwijl je lacht, met een leuke outfit aan en leuke omgeving, vanuit een invalshoek die je fysiek goed doet uitkomen. Hier moet je mee oefenen. Foto 2: een chillfoto, in de natuur bezig zijn of de hond uitlaten op het strand in de ochtend (wit linnen overhemd met knoopjes open met je rayban zonnebril, een korte beige broek en donkerbruin leren loafers bijv gewoon neutrale kleding), laatste foto het liefst een talent foto: surfen/ skien, muziek maken of kunst. Breng je haar goed in model en zirg voor een kwaliteit shot.

Tekst: 1,90m | adventurer | art lover | je favo ski plek | passion for my job | coffee addict zoiets niet te teveel maar geef een beetje, de rest neemt ze wel.

(En als je per se een tekst wil: zeg dat je geen matches of likes ziet oid maar alleen persoonlijke berichten.)
  maandag 1 mei 2017 @ 18:52:04 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170614517
quote:
2s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:39 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Mwoah. Ik denk dat je niet eens zo lelijk hoeft te zijn of zo niet-fotogeniek hoeft te zijn om onder de afbreekgrens te komen en letterlijk nul matches te halen op bijvoorbeeld Tinder. Daar is genoeg bewijs van geleverd hier op FOK. En nee, dat zullen echt niet allemaal kontlelijke autisten zijn geweest met die klacht.
Tja het is allemaal zo zwart wit niet. Als je wanhoop en onzekerheid uitstraalt op je foto's dan kom je er met een gemiddeld uiterlijk niet. Als je wel zelfverzekerd en levenslust uitstraalt dan bekijkt men je ineens heel anders. En in dat niet zwart-witte gebied kan een profieltekst en een berichtje wel het nodige verschil maken.

Want hoeveel mannen zijn er nou echt buitengewoon knap? Niet zo heel veel eigenijk. En toch weten de meeste mannen gewoon een vriendin te scoren die ze leuk genoeg vinden.
pi_170614784
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja weet je het is ook een instelling natuurlijk. Je kan denken:

"Vrouwen reageren niet op mijn berichtjes. Vrouwen zijn stom en datingsites zijn kut!"

Of je kan denken

"Hee, het lukt mij niet om via een datingsite vrouwen geinteresseerd te krijgen en andere mannen wel. Laat ik eens gaan uitzoeken wat ik verkeerd doe en kijken of het beter kan."

Het laat zich raden met welke instelling je meer succes hebt. Bovendien lijkt je er nogal gemakzuchtig over te denken. Maar je moet er wel serieuze aandacht aan besteden om positief op te vallen.
Daar geef ik je dan ook helemaal gelijk in hoor. Als je na zo'n ervaring vrouwen gaat haten ligt het probleem nog steeds bij jezelf, niet bij die vrouwen.

Ook kun je niet zomaar oordelen dat datingsites kut zijn. Alleen het idee dat je wel echt heel kansloze berichten moet sturen, een grafkop moet hebben, of super wanhopig moet zijn, om teleurgesteld te raken in datingsites, onderschrijf ik niet.

En natuurlijk klinkt "lekker makkelijk vrouwen ontmoeten" gemakzuchtig, maar dat dat je doel is, betekent natuurlijk niet dat je geen serieuze aandacht eraan besteedt.
  maandag 1 mei 2017 @ 19:03:47 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170614827
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:01 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Datingsites zijn ook gewoon teringoppervlakkig. Ik ben zelf jong en zie er redelijk goed uit, maar als ik niet het perfecte praatje weet te maken vis ik ook achter het net. Het boeit me opzich niet aangezien het versieren in real zoveel makkelijker is, maar toch is het fascinerend dat juist het face to face 'versieren' makkelijker is dan online.
Tja, versieren in de kroeg is toch net zo oppervlakkig? Het gaat allemaal om een goede eerste indruk maken en als dat lukt daarop voortbouwen.
pi_170614887
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja, versieren in de kroeg is toch net zo oppervlakkig? Het gaat allemaal om een goede eerste indruk maken en als dat lukt daarop voortbouwen.
In real life is het makkelijker mogelijk een bepaalde vibe over te brengen als het ware als via internet. Ga zelf maar na, een via internet bezorgd berichtje van "Jij houdt duidelijk wel van een feestje" kom al snel heel anders over dan een soortgelijke uitspraak in real life in de kroeg.
  maandag 1 mei 2017 @ 19:14:34 #69
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_170615088
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:30 schreef TheInnocent het volgende:

[..]En anders moet je eens Inner Circle op je tel zetten.
Inner Circle is natuurlijk een beetje een cheat, daar kom je alleen op uitnodiging in en daar vind je dus alleen de elite die bijzonder knap en aantrekkelijk is. Logisch dat je dan alleen knappe dates hebt, want het 'laaghangende fruit' komt er niet in.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 1 mei 2017 @ 19:18:06 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170615158
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:02 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Daar geef ik je dan ook helemaal gelijk in hoor. Als je na zo'n ervaring vrouwen gaat haten ligt het probleem nog steeds bij jezelf, niet bij die vrouwen.

Ook kun je niet zomaar oordelen dat datingsites kut zijn. Alleen het idee dat je wel echt heel kansloze berichten moet sturen, een grafkop moet hebben, of super wanhopig moet zijn, om teleurgesteld te raken in datingsites, onderschrijf ik niet.

En natuurlijk klinkt "lekker makkelijk vrouwen ontmoeten" gemakzuchtig, maar dat dat je doel is, betekent natuurlijk niet dat je geen serieuze aandacht eraan besteedt.
Kijk je kan IRL best de moeite waard zijn. Maar als je dat beeld online geen gestalte kunt geven dan heb je er niet zoveel aan. Dus als jij geen wanhopig, onzelfverzekerd figuur met een grafkop bent dan gaat er misschien iets anders fout.

Heb je wel eens kritisch gekeken naar hoe je jezelf daar profileert? Veel mannen maken gewoon verschrikkelijke fouten en weigeren naar zichzelf te kijken. Als je echter bereid bent te leren van je fouten dan kun het misschien wel succesvol worden.
  maandag 1 mei 2017 @ 19:22:06 #71
138448 PeZu
Suspended animation
pi_170615289
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kijk je kan IRL best de moeite waard zijn. Maar als je dat beeld online geen gestalte kunt geven dan heb je er niet zoveel aan. Dus als jij geen wanhopig, onzelfverzekerd figuur met een grafkop bent dan gaat er misschien iets anders fout.

Heb je wel eens kritisch gekeken naar hoe je jezelf daar profileert? Veel mannen maken gewoon verschrikkelijke fouten en weigeren naar zichzelf te kijken. Als je echter bereid bent te leren van je fouten dan kun het misschien wel succesvol worden.
dus dit, net of alle mannen in nederland die ene relatie hebben knap zijn :D
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  maandag 1 mei 2017 @ 19:24:10 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170615346
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:06 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

In real life is het makkelijker mogelijk een bepaalde vibe over te brengen als het ware als via internet. Ga zelf maar na, een via internet bezorgd berichtje van "Jij houdt duidelijk wel van een feestje" kom al snel heel anders over dan een soortgelijke uitspraak in real life in de kroeg.
Tuurlijk heb je IRL ook weer voordelen. Daar heb je inderdaad je non verbale communicatie bij je. En ik krijg ook vaak te horen dat ik er IRL beter uitzie dan op de foto (ik vind het extreem lastig om leuk op foto's te staan). :D

Maar in de kroeg heb je weer allerlei andere nadelige factoren.
pi_170615386
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:14 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Inner Circle is natuurlijk een beetje een cheat, daar kom je alleen op uitnodiging in en daar vind je dus alleen de elite die bijzonder knap en aantrekkelijk is. Logisch dat je dan alleen knappe dates hebt, want het 'laaghangende fruit' komt er niet in.
Dat valt soms best tegen, van sommige vraag ik me af hoe ze zijn goedgekeurd. Maar sommige zijn ook wel buitengewoon knap, dat ze zich zo een internationale carriere als calvin klein model kunnen permitteren.. dus wel voldoende compensatie.
pi_170615472
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tuurlijk heb je IRL ook weer voordelen. Daar heb je inderdaad je non verbale communicatie bij je. En ik krijg ook vaak te horen dat ik er IRL beter uitzie dan op de foto (ik vind het extreem lastig om leuk op foto's te staan). :D

Maar in de kroeg heb je weer allerlei andere nadelige factoren.
Dat is waar. Mijn mannelijke collega is echt bijzonder knap (9+), maar op puur foto's zou ik hem misschien zelfs geheel passeren omdat er dan een arrogant rotkop verschijnt. Komt echt niet overeen irl, want hij is totaal niet arrogant.
pi_170615487
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tuurlijk heb je IRL ook weer voordelen. Daar heb je inderdaad je non verbale communicatie bij je. En ik krijg ook vaak te horen dat ik er IRL beter uitzie dan op de foto (ik vind het extreem lastig om leuk op foto's te staan). :D

Maar in de kroeg heb je weer allerlei andere nadelige factoren.
Zo herkenbaar, daar heb ik ook echt last van _O- Ik kan best leuk in de spiegel kijken, maar zodra er een camera bijkomt kijk ik zo verkrampt en gemaakt :')
pi_170615530
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kijk je kan IRL best de moeite waard zijn. Maar als je dat beeld online geen gestalte kunt geven dan heb je er niet zoveel aan. Dus als jij geen wanhopig, onzelfverzekerd figuur met een grafkop bent dan gaat er misschien iets anders fout.

Heb je wel eens kritisch gekeken naar hoe je jezelf daar profileert? Veel mannen maken gewoon verschrikkelijke fouten en weigeren naar zichzelf te kijken. Als je echter bereid bent te leren van je fouten dan kun het misschien wel succesvol worden.
Eerlijk is eerlijk, ik heb mijn profiel verwijderd, gezegd "fuck deze shit" en ben verder gegaan met mijn leven. :P
  maandag 1 mei 2017 @ 19:34:09 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170615605
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:30 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, ik heb mijn profiel verwijderd, gezegd "fuck deze shit" en ben verder gegaan met mijn leven. :P
Als je dat bij alles doet dat niet meteen lukt ga je het niet echt ver schoppen
  maandag 1 mei 2017 @ 19:38:58 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170615729
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:29 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Dat is waar. Mijn mannelijke collega is echt bijzonder knap (9+), maar op puur foto's zou ik hem misschien zelfs geheel passeren omdat er dan een arrogant rotkop verschijnt. Komt echt niet overeen irl, want hij is totaal niet arrogant.
Het is natuurlijk ook gewoon smaakafhankelijk. Ik vind veel fotomodellen bijvoorbeeld niet heel boeiend. Gewoon omdat ik ze er veel te gladjes en gepolijst uitzien. Dan raakt het menselijke er een beetje vanaf. Ik houd wel van een rafelrandje. :P
pi_170615803
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je dat bij alles doet dat niet meteen lukt ga je het niet echt ver schoppen
Dat klopt, maar ik vind een datingsite die moeite niet waard. Want al word je super goed in de vaardigheden die nodig zijn, om dates over te houden eraan. Dan heb je nog steeds de vaardigheden nodig, om zo een date tot een goed einde te brengen en als je die vaardigheden hebt kan je, in veel minder stappen, vrouwen (of mannen) versieren in het echt.
pi_170615840
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:42 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik vind een datingsite die moeite niet waard. Want al word je super goed in de vaardigheden die nodig zijn om dates over te houden eraan. Dan heb je nog steeds de vaardigheden nodig om zo een date tot een goed einde te brengen en als je die vaardigheden hebt, kan je in veel minder stappen vrouwen (of mannen) versieren in het echt.
Als je bovengemiddeld knap bent is het wel makkelijk regelen daar
pi_170615912
Verander voor de grap eens je beroep in advocaat, piloot, bankier, architect oid en kijk wat het effect is. Krijg je dan nog geen reactie dan ligt het echt aan je foto's..
  maandag 1 mei 2017 @ 19:49:35 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170616003
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:42 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik vind een datingsite die moeite niet waard. Want al word je super goed in de vaardigheden die nodig zijn, om dates over te houden eraan. Dan heb je nog steeds de vaardigheden nodig, om zo een date tot een goed einde te brengen en als je die vaardigheden hebt kan je, in veel minder stappen, vrouwen (of mannen) versieren in het echt.
Tja, het is gewoon spreiding van mogelijkheden. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Het voordeel van online daten is dat je ook vrouwen treft buiten je bekende sociale cirkeltje.
pi_170616135
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:43 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Als je bovengemiddeld knap bent is het wel makkelijk regelen daar
Ja dat dacht ik ook. :P

quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja, het is gewoon spreiding van mogelijkheden. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Het voordeel van online daten is dat je ook vrouwen treft buiten je bekende sociale cirkeltje.
Ja dat van het kansen spreiden is wel waar.
pi_170616166
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:53 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik ook. :P

[..]

Ja dat van het kansen spreiden is wel waar.
Zolang je niks serieus zoekt dan, en idd, tis vooral kansen spreiden, trek je niks serieus aan van die dames daar TS.
  maandag 1 mei 2017 @ 22:34:14 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170621912
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:16 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Een tijd terug heb ik eens nagedacht over wat het probleem toch is met (online) daten en de onderstaande analyse gemaakt. Het is niet zozeer een reactie op jou, maar het sluit wel aan bij wat je zegt.

- - - - -

Er zijn ruwweg twee manieren hoe een relatie kan ontstaan: vanzelf of 'gedwongen'

Wanneer het vanzelf gaat, kom je elkaar tegen in een sociale cirkel en ontstaat er op organische wijze op een gegeven moment een wederzijdse aantrekking. De liefde ontbrandt als het ware.
Wanneer het gedwongen is, ben je met voorbedachte rade tegenover elkaar gaat zitten met als doel dezelfde liefde te laten ontstaan.

Wanneer het vanzelf gaat zijn het gevoelens/emoties die de toenadering voortdrijven.
Wanneer het gedwongen gaat is het een bewuste, rationele aanpak. Je gaat op een bijna zakelijke manier onderhandelen of je wel bij elkaar past. Daarna moeten dan de gevoelens komen. Iets wat sowieso nauwelijks is af te dwingen en door deze omgekeerde manier van werken nog eens verder bemoeilijkt wordt.

Wanneer het vanzelf gaat, zijn er dus eerst gevoelens en ga je daarna pas denken aan een relatie.
Wanneer het gedwongen gaat, zit je (in eerste instantie zeker) zonder gevoelens tegenover elkaar en aan aangezien het om zoiets belangrijks gaat zullen er irrealistisch hoge eisen gesteld worden. Beide partijen zullen in ieder geval niet snel voldoen aan de eisen die de ander stelt. Zeker de man voldoet in deze situatie niet snel aan de eisen van de vrouw. Andersom wil de man eerder minpunten door de vinger zien (kort door de bocht wil een man gewoon neuken).

Wanneer het vanzelf gaat, ontstaan er alleen gevoelens als je elkaar 'leuk' vindt. Iets wat eigenlijk weinig te maken heeft met een al dan niet vervuld eisenpakket. Tussen mensen die elkaar niet (of in ieder geval 1 van hen) liggen / aantrekkelijk vinden gebeurt niets.
Wanneer het gedwongen gaat, is het een kansspel waarbij beide partijen elkaar 'leuk' moeten vinden. Echter omdat je die klik misschien slechts bij 10% (hooguit 20%) van de mensen hebt en omdat het ook nog wederzijds moet zijn, is de kans eigenlijk bijzonder klein (10% x 10% = 1%) dat er liefde zal ontstaan. Wat overblijft is de kille rationele/zakelijke kijk op een eventuele relatie met de ander.

Prematuur
Daten is the other way around. Het kan eigenlijk ook niet goed gaan. Je gaat 'koud' tegenover elkaar zitten, maar spreekt al wel uit eventueel een relatie met de ander te willen. Omdat er (nog) geen wederzijdse gevoelens zijn kan je ook niet anders dan rationeel/zakelijk tegen de situatie aankijken. En omdat het een redelijk overweldigende 'vraag' is, is het eigenlijk vanzelfsprekend dat er kritisch tegenaan wordt gekeken. Zeker door diegene die de 'vraag' gesteld krijgt.

Jij hebt er echt veel te veel over nagedacht.

Daten is gewoon lekker wat gaan drinken met leuke vrouwen en als beide het naar de zin hebben kan er een vonkje over springen. Gewoon leuk en spannend.

Niks gedwongen aan. Niemand dwingt mij namelijk om dat te doen. Het is pas gedwongen als je gaat bepalen wat de manier zou moeten zijn om een partner te scoren.
pi_170622431
Daten is toch niet de intentie uit spreken dat je met die persoon een relatie wilt.
Je staat open voor relatie.

Net zoals wanneer ik een auto wil kopen en opzoek ga bij verschillende dealers.

Alsik bij een Opel dealer aangeef dat ik open sta voor een aanschaf, maar het moet wel klikken tussen die Opel en mij. Anders ga ik verder op zoek.
Hell To The Liars
pi_170626103
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:19 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Hmm, ik vertel alleen wat voor mij werkt. Ik vind het "psycho-achtig" als iemand zich maar al te graag via internet wil verkopen aan vreemde mensen. Maar ik snap ook wel dat je de behoefte kan hebben dat te doen als je er niet leuk genoeg uitziet bijv. Dan is een oppervlakkige datingsite misschien niet zo handig voor je om je dreampartner te vinden denk ik. Wat is je doel eigenlijk? En krijg je aandacht buiten? Ervaring met vrouwen? Val je alleen op erg knappe vrouwen?
Zal proberen de vragen zo goed mogelijk te beantwoorden:

Mijn doel is het vinden van een vrouw voor een vaste-relatie dus niet zo zeer een 'scharrel'. Iemand waar ik hoop oud mee te worden en een fijne tijd tegemoet wens te gaan.

Of ik aandacht in de buitenwereld krijg? beperkt tot niet maar ik ben ook niet zo handig als het gaat om het opmerken van subtiele signalen tot zelfs voor de meeste mensen over duidelijke signalen.
Ervaring met vrouwen? Nihil zie het vorige punt.
Val je alleen op erg knappe vrouwen, Als een vrouw wordt bestempeld als knap door de buitenwereld is mooi maar voor mijn geen pre. het karakter van de vrouw in kwestie vind ik belangrijker dan of ze een 7-8 is qua uiterlijk (zelfs een 4-5 heb ik geen problemen mee)

quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:16 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Een tijd terug heb ik eens nagedacht over wat het probleem toch is met (online) daten en de onderstaande analyse gemaakt. Het is niet zozeer een reactie op jou, maar het sluit wel aan bij wat je zegt.

- - - - -

Er zijn ruwweg twee manieren hoe een relatie kan ontstaan: vanzelf of 'gedwongen'

Wanneer het vanzelf gaat, kom je elkaar tegen in een sociale cirkel en ontstaat er op organische wijze op een gegeven moment een wederzijdse aantrekking. De liefde ontbrandt als het ware.
Wanneer het gedwongen is, ben je met voorbedachte rade tegenover elkaar gaat zitten met als doel dezelfde liefde te laten ontstaan.

Wanneer het vanzelf gaat zijn het gevoelens/emoties die de toenadering voortdrijven.
Wanneer het gedwongen gaat is het een bewuste, rationele aanpak. Je gaat op een bijna zakelijke manier onderhandelen of je wel bij elkaar past. Daarna moeten dan de gevoelens komen. Iets wat sowieso nauwelijks is af te dwingen en door deze omgekeerde manier van werken nog eens verder bemoeilijkt wordt.

Wanneer het vanzelf gaat, zijn er dus eerst gevoelens en ga je daarna pas denken aan een relatie.
Wanneer het gedwongen gaat, zit je (in eerste instantie zeker) zonder gevoelens tegenover elkaar en aan aangezien het om zoiets belangrijks gaat zullen er irrealistisch hoge eisen gesteld worden. Beide partijen zullen in ieder geval niet snel voldoen aan de eisen die de ander stelt. Zeker de man voldoet in deze situatie niet snel aan de eisen van de vrouw. Andersom wil de man eerder minpunten door de vinger zien (kort door de bocht wil een man gewoon neuken).

Wanneer het vanzelf gaat, ontstaan er alleen gevoelens als je elkaar 'leuk' vindt. Iets wat eigenlijk weinig te maken heeft met een al dan niet vervuld eisenpakket. Tussen mensen die elkaar niet (of in ieder geval 1 van hen) liggen / aantrekkelijk vinden gebeurt niets.
Wanneer het gedwongen gaat, is het een kansspel waarbij beide partijen elkaar 'leuk' moeten vinden. Echter omdat je die klik misschien slechts bij 10% (hooguit 20%) van de mensen hebt en omdat het ook nog wederzijds moet zijn, is de kans eigenlijk bijzonder klein (10% x 10% = 1%) dat er liefde zal ontstaan. Wat overblijft is de kille rationele/zakelijke kijk op een eventuele relatie met de ander.

Prematuur
Daten is the other way around. Het kan eigenlijk ook niet goed gaan. Je gaat 'koud' tegenover elkaar zitten, maar spreekt al wel uit eventueel een relatie met de ander te willen. Omdat er (nog) geen wederzijdse gevoelens zijn kan je ook niet anders dan rationeel/zakelijk tegen de situatie aankijken. En omdat het een redelijk overweldigende 'vraag' is, is het eigenlijk vanzelfsprekend dat er kritisch tegenaan wordt gekeken. Zeker door diegene die de 'vraag' gesteld krijgt.

Uitgebreide post die mijn ziens wel punten aanhaalt tussen ''geforceerd'' daten en mensen in het echt tegenkomen en spontaan iets laten ontstaan/opbloeien. Dank hiervoor.

[ Bericht 50% gewijzigd door anotherRandomdude op 02-05-2017 08:40:11 ]
  dinsdag 2 mei 2017 @ 09:20:29 #88
138448 PeZu
Suspended animation
pi_170626645
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 08:28 schreef anotherRandomdude het volgende:

[..]

Zal proberen de vragen zo goed mogelijk te beantwoorden:

Mijn doel is het vinden van een vrouw voor een vaste-relatie dus niet zo zeer een 'scharrel'. Iemand waar ik hoop oud mee te worden en een fijne tijd tegemoet wens te gaan.

Of ik aandacht in de buitenwereld krijg? beperkt tot niet maar ik ben ook niet zo handig als het gaat om het opmerken van subtiele signalen tot zelfs voor de meeste mensen over duidelijke signalen.
Ervaring met vrouwen? Nihil zie het vorige punt.
Val je alleen op erg knappe vrouwen, Als een vrouw wordt bestempeld als knap door de buitenwereld is mooi maar voor mijn geen pre. het karakter van de vrouw in kwestie vind ik belangrijker dan of ze een 7-8 is qua uiterlijk (zelfs een 4-5 heb ik geen problemen mee)
wat fideel van je :D
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  dinsdag 2 mei 2017 @ 12:17:30 #89
108913 Godshand
guide4you
pi_170629513
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 08:28 schreef anotherRandomdude het volgende:


Of ik aandacht in de buitenwereld krijg? beperkt tot niet maar ik ben ook niet zo handig als het gaat om het opmerken van subtiele signalen tot zelfs voor de meeste mensen over duidelijke signalen.
Heb je een psychiatrische diagnose als Asperger, PDD-NOS of ASS?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170629949
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 12:17 schreef Godshand het volgende:

[..]

Heb je een psychiatrische diagnose als Asperger, PDD-NOS of ASS?
Nooit gediagnostiseerd met een van deze zaken, is wel op gecontroleerd met wat vragenlijsten destijds.
pi_170630003
Wees gewoon jezelf.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_170686182
Mijn tips zouden zijn:
- hou je profiel kort en bondig. Hoe meer info, hoe groter de kans dat ze afhaken. Zeg je dat je veel op vakantie gaat, gek op vis bent en graag fitnesst, dan vallen alle thuisblijvers, vishaters en fitnesshaters af. Zo werkt dat. Terwijl als tijdens de date zelf blijkt dat jij wel en zij niet van vis houdt, dit veel minder een dealbreaker zou zijn.
- Als je contact maakt, maak een korte (liefst grappige of plagerige) opmerking over haar profiel (toont aan dat je het gelezen hebt)
- Stel altijd een vraag in je mail, zodat de dame geprikkeld wordt om iets terug te sturen.

Dus -heel stom voorbeeld-
Zie je een dame die volgens haar profiel gek op wijn is met een biertje ergens op wintersport, kun je iets zeggen als
'je bent gek op wijn en je staat daar gewoon met een pils?? Heiligschennis! :P
Welke prachtige berg zie ik daar op de achtergrond trouwens?'

In 2 zinnen een poging tot plagerige grap, bewijs dat je haar profiel gelezen hebt en een verkapte interesse vraag over de vakantielocatie. Meer hoeft het niet te zijn denk ik. Ik kreeg persoonlijk hier altijd de meeste response op. Maar goed, dat was jaren terug toen datingsites nieuw en leuk waren.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 5 mei 2017 @ 10:05:02 #93
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_170699593
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:39 schreef Knipoogje het volgende:In 2 zinnen een poging tot plagerige grap, bewijs dat je haar profiel gelezen hebt en een verkapte interesse vraag over de vakantielocatie. Meer hoeft het niet te zijn denk ik. Ik kreeg persoonlijk hier altijd de meeste response op. Maar goed, dat was jaren terug toen datingsites nieuw en leuk waren.
Dat lukt je bij de ene datingsite/app wel en bij de andere niet. Op Tinder kun je daarmee prima het ijs breken, alleen als iemand een blanco profieltekst heeft zul je een beetje creatief moeten zijn om niet in cliché pick-up lines terug te vallen.

Op OKCupid zijn de vrouwen veel veeleisender omdat ze letterlijk honderden copy-paste berichtjes per dag binnen krijgen van mannen met een leeg profiel. Dan zul je al meer dan 90% moeten matchen, leuke foto's hebben en een bericht sturen wat er uit springt om een reactie te krijgen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 5 mei 2017 @ 15:25:52 #94
108913 Godshand
guide4you
pi_170706453
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 10:05 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat lukt je bij de ene datingsite/app wel en bij de andere niet. Op Tinder kun je daarmee prima het ijs breken, alleen als iemand een blanco profieltekst heeft zul je een beetje creatief moeten zijn om niet in cliché pick-up lines terug te vallen.

Op OKCupid zijn de vrouwen veel veeleisender omdat ze letterlijk honderden copy-paste berichtjes per dag binnen krijgen van mannen met een leeg profiel. Dan zul je al meer dan 90% moeten matchen, leuke foto's hebben en een bericht sturen wat er uit springt om een reactie te krijgen.
Buiten dat zijn OKC dames beetje alternatief, zweverig of hipster en kom je niet weg met een paar gezellige grappen.

Je moet minstens naar een vlam hebben gestaard en jouw positie in het heelal hebben bepaald. Of juist zeer druk bezig zijn met je carrière maar daarnaast ook de stoere Camel reiziger zijn die dwars door de jungle trekt om even bij haar bij te komen in de Indiase Shram waar ze al 2 weken mediteert. Daarna ziet ze zich al helemaal met jou doortrekken op een paard naar Kazachstan!

Of je bent juist de filosofische boekenwurm die het nut van diepere polyrelaties kan bespreken in het kader van zelf ontwikkeling. De seks is immers maar bijzaak en dient een hoger doel.

Als ze dus een open relatie heeft zie je meestal een foto met hem, gast met lang haar, shirt en een veelkleurige hippiebroek die nors de lens in kijkt terwijl zij lachend om zijn hals hangt.

Als je een simpel profiel hebt met een selfie voor de Vinex woning van je ouders zal ze jouw profiel overslaan...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170929514
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:25 schreef Godshand het volgende:

[..]

Buiten dat zijn OKC dames beetje alternatief, zweverig of hipster en kom je niet weg met een paar gezellige grappen.

Je moet minstens naar een vlam hebben gestaard en jouw positie in het heelal hebben bepaald. Of juist zeer druk bezig zijn met je carrière maar daarnaast ook de stoere Camel reiziger zijn die dwars door de jungle trekt om even bij haar bij te komen in de Indiase Shram waar ze al 2 weken mediteert. Daarna ziet ze zich al helemaal met jou doortrekken op een paard naar Kazachstan!

Of je bent juist de filosofische boekenwurm die het nut van diepere polyrelaties kan bespreken in het kader van zelf ontwikkeling. De seks is immers maar bijzaak en dient een hoger doel.

Als ze dus een open relatie heeft zie je meestal een foto met hem, gast met lang haar, shirt en een veelkleurige hippiebroek die nors de lens in kijkt terwijl zij lachend om zijn hals hangt.

Als je een simpel profiel hebt met een selfie voor de Vinex woning van je ouders zal ze jouw profiel overslaan...
Hier hoor ik duidelijk de stem van een man met veel ervaring en inzicht.
pi_170929525
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 22:54 schreef Droopie het volgende:
Daten is toch niet de intentie uit spreken dat je met die persoon een relatie wilt.
Je staat open voor relatie.

Net zoals wanneer ik een auto wil kopen en opzoek ga bij verschillende dealers.

Alsik bij een Opel dealer aangeef dat ik open sta voor een aanschaf, maar het moet wel klikken tussen die Opel en mij. Anders ga ik verder op zoek.
Leuk voorbeeld.
  zondag 14 mei 2017 @ 10:04:33 #97
416931 yats
(non) Average Joe
pi_170930707
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:00 schreef Jaeger85 het volgende:
Als man zijnde ben je behoorlijk kansloos op een datingsite, tenzij je heel knap bent. De man/vrouw verhouding is op elke site ontzettend scheef, waardoor de vrouwen daar heel kieskeurig worden. Dat terwijl de gemiddelde vrouw echt geen datingsite nodig heeft om aan de man te komen.
Wat een onzin. Wellicht is dat jouw eigen ervaring maar mijn ervaring is compleet anders. Ik heb nooit moeite gehad om via datingsites/apps telefoonnummers en uiteindelijk dates te regelen terwijl ik echt geen fotomodel maar gewoon een average joe qua uiterlijk ben. En voordat je er mee aan komt dat ik dan vast zelf niet zo selectief was en vooral minder knappe vrouwen gedate heb, dat is verre van het geval. Sterker nog, meestal betrof het vrouwen waar ik vooraf van dacht dat ze mij vast niet interessant vonden. Het ligt aan meer dan uiterlijk, met name humor, houding, intellect en hoe sociaal je bent spelen mee. Dat het jou niet lukt moet je dus niet op anderen projecteren, hou dat lekker voor jezelf...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  zondag 14 mei 2017 @ 10:07:16 #98
416931 yats
(non) Average Joe
pi_170930752
quote:
3s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:31 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Volgens uitgebreid onderzoek door die wiskundepipo van OKCupid maakt de tekst nagenoeg niks uit. Alles draait om je foto's.
Toch vreemd dat vrijwel al mijn dates via okcupid aangaven dat juist mijn teksten de interesse bij hen wekten. En ook mijn vriendin benaderde mij op basis van tekst, in dit geval mijn profieltekst...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_170930886
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 10:04 schreef yats het volgende:

[..]

Wat een onzin. Wellicht is dat jouw eigen ervaring maar mijn ervaring is compleet anders. Ik heb nooit moeite gehad om via datingsites/apps telefoonnummers en uiteindelijk dates te regelen terwijl ik echt geen fotomodel maar gewoon een average joe qua uiterlijk ben. En voordat je er mee aan komt dat ik dan vast zelf niet zo selectief was en vooral minder knappe vrouwen gedate heb, dat is verre van het geval. Sterker nog, meestal betrof het vrouwen waar ik vooraf van dacht dat ze mij vast niet interessant vonden. Het ligt aan meer dan uiterlijk, met name humor, houding, intellect en hoe sociaal je bent spelen mee. Dat het jou niet lukt moet je dus niet op anderen projecteren, hou dat lekker voor jezelf...
Jouw anekdotische ervaring is vast meer betrouwbaar dan de onderzoeken rondom datingsites...
  zondag 14 mei 2017 @ 10:21:39 #100
416931 yats
(non) Average Joe
pi_170931000
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 10:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Jouw anekdotische ervaring is vast meer betrouwbaar dan de onderzoeken rondom datingsites...
Vreemd dat hexagon exact dezelfde ervaringen heeft. Heb je er ook rekening mee gehouden dat die onderzoeken vaak niet puur Nederlands zijn?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')