Ahzo. Okquote:Op zondag 7 mei 2017 15:39 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
@ Atmoz , Venvulas maakt voor zover ik begrijp Rowac lasmachines uit onderdelen die ze inkopen bij derden. Dus de Rowac VBE10 is in dit geval gewoon een Lorch Saprom 905 qua print en trafo's.
Het randgebeuren is van Venvulas, dus bv de behuizing en de knoppen en dergelijke.
Ze doen dit vaker, ook Fronius onderdelen worden bv gebruikt.
Omdat ze het dure spul ws net wat goedkoper inkopen en de behuizing en knoppen zelf net ff wat goedkoper fabriceren zijn ze goedkoper. Je merkt het wel aan de behuizing bv, de draadkoffer heeft bv een lang pianoscharnier bij de deksel, bij Lorch zie je daar betere kwaliteit (maar dus duurdere) scharnieren
Interlas bv doet hetzelfde op Miller basis, waardoor je bv Interlas Tig apparaten kunt kopen waarop op de frontplaat Miller staat.
Per 2 aan de prijs te zien.quote:Op maandag 8 mei 2017 22:36 schreef bleiblei het volgende:
Waren die klemmen samen 28 euro of per stuk?
met een schroevendraaier.......quote:Op maandag 8 mei 2017 22:43 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ahzo. Ok
Dus een zeer mooi apparaat
[..]
Per 2 aan de prijs te zien.
Wel nog excl. BTW
[edit]
Trouwens Bartos: zo'n conusuitdrijver, dat is dus een soort taps toelopend ijzer waarmee je makkelijk de boorkop eruit kunt slaan? Dat is denk ik precies wat ik moet hebben voor mijn kolomboormachine... Zit nu steeds met een dikke/stevige schroevendraaier te kloten.
Wait what ?quote:Op maandag 8 mei 2017 22:43 schreef Atmoz het volgende:Trouwens Bartos: zo'n conusuitdrijver, dat is dus een soort taps toelopend ijzer waarmee je makkelijk de boorkop eruit kunt slaan? Dat is denk ik precies wat ik moet hebben voor mijn kolomboormachine... Zit nu steeds met een dikke/stevige schroevendraaier te kloten.
Het ging ook niet heel makkelijk nee Vandaar dat ik dus maar zo'n uitdrijfspie moet kopen. Thanks voor de tip!quote:Op maandag 8 mei 2017 22:58 schreef bartos het volgende:
met een schroevendraaier.......
Maar ja dat is een uitdrijfspie voor MK 2. Spie er in klein tikje en boorkop valt er uit, Als het binnen is schiet ik wel ff fotos voor je. Ze zijn overal tekrijgen maar ik heb hem hier besteld omdat hun een goede prijs hadden voor de boorstift:
https://www.esmax.nl/konusuitdrijver-nr-1.html?search=846100100
Toch maar besteld want ik kreeg hem er niet uit met een schroevendraaier
Prijs is inderdaad goed. Bleiblei wilde alleen weten of dat voor 1 of 2 stuks was.quote:
Lol, hij kan wel wat hebben he En ik heb dat gelukkig nog niet zo vaak hoeven te doen gelukkigquote:Op maandag 8 mei 2017 23:09 schreef bluemoon23 het volgende:
Wait what ?
Jij zit met een schroevendraaier te rossen op je Flott boormachine van ¤2000
Haha Sorry Atmoz maar dat had je opzich wel moeten weten, kopen zo'n ding!quote:Op dinsdag 9 mei 2017 06:50 schreef Atmoz het volgende:
Lol, hij kan wel wat hebben he En ik heb dat gelukkig nog niet zo vaak hoeven te doen gelukkig
Hoe moet je dat weten als je nog nooit met MK2 hebt gewerkt?quote:Op dinsdag 9 mei 2017 07:41 schreef Sjoerdfoto het volgende:
Haha Sorry Atmoz maar dat had je opzich wel moeten weten, kopen zo'n ding!
Er zijn ook extra fancy uitdrijspien zodat je geen hamer nodig hebt:quote:Op dinsdag 9 mei 2017 08:07 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Hoe moet je dat weten als je nog nooit met MK2 hebt gewerkt?
Ik wist ook niet dat er standaard geen boorkop bij zat
Tja.... ervaring he... en dat had ik niet met zo'n machine. Nu wel, dus alles komt goed
Werken best redelijk eigenlijkquote:Op dinsdag 9 mei 2017 11:36 schreef bartos het volgende:
[..]
Er zijn ook extra fancy uitdrijspien zodat je geen hamer nodig hebt:
https://www.primexbv.nl/p(...)uitvoering/itm/14935
https://www.hbm-machines.(...)tische-uitdrijfspien
Maar had toch me twijfels hoe goed dat zou werken dus heb voor me zelf een normale besteld.
Die Bahco (merk) moersleutel hangt ook aan mijn rek. Fantastisch handzaam en praktisch ding!quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:17 schreef Legwieh het volgende:
[ afbeelding ]
De postcode is weer geweest :-)
Lekker ding; staat bij mij ook op de oprit. Heb je een diesel HDi motor erin liggen?quote:Op woensdag 10 mei 2017 09:26 schreef Legwieh het volgende:
[ afbeelding ]
By the way deze heb ik van t weekend ook nog gekocht.
Nee een turboloze unit uit het jaar blok.quote:Op woensdag 10 mei 2017 09:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Lekker ding; staat bij mij ook op de oprit. Heb je een diesel HDi motor erin liggen?
Op zich minder vermogen, maar die HDi's hebben nogal eens problemen met de turbo (te weinig smering en koeling) en de hogedruk verstuivers (lekkage). Dus dit exemplaar heeft ook zo z'n voordelen. M'n vorige Partner was ook zonder turbo, een gewone 1,9 diesel.quote:Op woensdag 10 mei 2017 09:39 schreef Legwieh het volgende:
Nee een turboloze unit uit het jaar blok.
Ik heb zonder te rijden al problemenquote:Op woensdag 10 mei 2017 09:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Op zich minder vermogen, maar die HDi's hebben nogal eens problemen met de turbo (te weinig smering en koeling) en de hogedruk verstuivers (lekkage). Dus dit exemplaar heeft ook zo z'n voordelen. M'n vorige Partner was ook zonder turbo, een gewone 1,9 diesel.
Daarmee 3 ton (extra) probleemloos mee gereden.
Die HDi is een 1.8? De 1.9D's zijn volgens mij nagenoeg onverwoestbaar.quote:Op woensdag 10 mei 2017 09:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Op zich minder vermogen, maar die HDi's hebben nogal eens problemen met de turbo
Klopt, de HDi is een1.6 HDi. Op zich een geavanceerd ontwerp met dat common rail principe, maar relatief gevoelig voor te weinig (olie) koeling en smering. Bekend probleem is de afdichting tussen de motorkop en de HD verstuivers. Als di afdichting te heet wordt, gaat ie diesel lekken naar het motorcompartiment, krijg je roet- en teerafzetting rond de verstuiver en andere smeringsproblemen, o.a. dichtslibben van de oliekanalen richting de turbo, die dan weer te weinig wordt gekoeld.quote:Op woensdag 10 mei 2017 11:41 schreef derLudolf het volgende:
Die HDi is een 1.8? De 1.9D's zijn volgens mij nagenoeg onverwoestbaar.
Mag zo'n ding nog 750kg beuren?quote:Op woensdag 10 mei 2017 15:34 schreef Roschambo het volgende:
Doe mij maar lekker mijn Daihatsu sirion een dikke 1 liter 3 cilinder 400 kg in de auto 750 er achter. En nooit problemen mee gehad ow behalve toen een van de bobines overleed maar verder
Gisteren bij BMW in Dingolfing geweest, daar stikte het ook van de Bosch Blauw, misschien moet je daar gaan werken Atmozquote:Op woensdag 10 mei 2017 16:50 schreef Atmoz het volgende:
Mooi
Zeer goed bezig hier, met al die aankopen
2 mooie merken jaquote:Op woensdag 10 mei 2017 16:54 schreef Legwieh het volgende:
Gisteren bij BMW in Dingolfing geweest, daar stikte het ook van de Bosch Blauw, misschien moet je daar gaan werken Atmoz
Is een M5 Touring niet van praktischerquote:
Laten we dat in het BMW fantopic doen en het hier beperken tot gereedschapquote:
quote:
Grapje mag wel toch?quote:Op woensdag 10 mei 2017 17:30 schreef derLudolf het volgende:
Laten we dat in het BMW fantopic doen en het hier beperken tot gereedschap
750 kg geremd hij kan wel iets meer en heeft ook aan het begin iets meer meegemaakt toen wist ik nog niet hoeveel 750 kg was.. Puin is zwaar maar dat is niet de bedoeling en maar 60 euro per kwartaal aan wegenbelasting ofzoquote:
Mooi! Eigenlijk moet ik ook wel een fatsoenlijke stofzuiger nu m'n zelfbouw cycloonzuiger niet zo fantastisch blijkt te werken. Maarja, geldquote:Op woensdag 10 mei 2017 16:43 schreef Legwieh het volgende:
En weer kwam de postbode.
[ afbeelding ]
En nu ga ik er echt ff mee stoppen. Nu is het goed geweest. Portemonnee is leeg.
Trekken is het probleem vaak ook niet, remmen meer. Heb wel es zo'n 3,5-4 ton zand op een tandemasser gehad. Maar daar gaf de Mestkever (VW Touareg) niet zoveel om.quote:Op woensdag 10 mei 2017 20:05 schreef Roschambo het volgende:
[..]
750 kg geremd hij kan wel iets meer en heeft ook aan het begin iets meer meegemaakt toen wist ik nog niet hoeveel 750 kg was.. Puin is zwaar maar dat is niet de bedoeling en maar 60 euro per kwartaal aan wegenbelasting ofzo
[ afbeelding ]
Deze bij de toolstation gekocht om mijn beitels te slijpen
Maar das wel een goeie. Ik heb exact dezelfde. Ben er nog steeds erg tevreden over.quote:Op woensdag 10 mei 2017 16:43 schreef Legwieh het volgende:
En weer kwam de postbode.
[ afbeelding ]
En nu ga ik er echt ff mee stoppen. Nu is het goed geweest. Portemonnee is leeg.
Mijn 1.9 TDI in m'n caddy is anders ook nog altijd zonder problemen hoor. En daar kan je nog eens een kar achter hangen zonder mee te hoeven steppenquote:Op woensdag 10 mei 2017 11:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die HDi is een 1.8? De 1.9D's zijn volgens mij nagenoeg onverwoestbaar.
Net als die 1.9SDI's van VW.
Zal het zaagblad dan niet gaan klemmen?quote:Op donderdag 11 mei 2017 14:02 schreef blomke het volgende:
Kan je er ook een cirkel mee uitzagen als je de arm draait?
Ja, het was ook maar een geintje......quote:Op donderdag 11 mei 2017 14:06 schreef derLudolf het volgende:
Zal het zaagblad dan niet gaan klemmen?
Nóu... er zitten twee spindles (10k en 3450 toeren) aan de andere kant van de motor waarmee je bijvoorbeeld zou kunnen frezenquote:Op donderdag 11 mei 2017 14:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, het was ook maar een geintje......
Goeden vraag! Schaalverdeling op de arm zegt 28 inch, dus dat is ongeveer 71cmquote:Op donderdag 11 mei 2017 12:47 schreef Makrolon het volgende:
Vet ding!
Hoe brede planken kan je er mee?
Niet hele snelle verzending maar vandaag alles binnen met kadotjequote:Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef bartos het volgende:
[ afbeelding ]
ik was opzoek naar de boorstift om een Rohm boorkopje te kunnen gebruiken in de kolomboor.
Maar zonder de bessey klemmen was het natuurlijk zonde van de verzendkosten.......
Die dingen zijn conisch en borgen zichzelf. Grote boren zijn vaak ook conisch aan de achterkant, deze zou je niet met een schroefje kunnen borgen. Wel heb je bij freesbanken een trekstang omdat zijwaartse krachten de boel los kunnen werken. Maar bij een gewone kolomboor is dat niet nodig dus hebben ze dat weg gelaten.quote:Op donderdag 11 mei 2017 21:14 schreef bartos het volgende:
[..]
Zat alleen geen schroefgat in de boorstift om de boorkop teborgen. Had ik eigenlijk wel verwacht net zo als op een handboormachine. Maar het boort een gat dus het zal wel goed zijn.
Niet helemaal. wat jij zegt klopt voor B16 boorkoppen. Dit is een boorkop van een Metabo handboormachine met een 1/2"-20UNF opname.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 09:50 schreef Roschambo het volgende:
[..]
Die dingen zijn conisch en borgen zichzelf. Grote boren zijn vaak ook conisch aan de achterkant, deze zou je niet met een schroefje kunnen borgen. Wel heb je bij freesbanken een trekstang omdat zijwaartse krachten de boel los kunnen werken. Maar bij een gewone kolomboor is dat niet nodig dus hebben ze dat weg gelaten.
Dan krijg je 'm ook nooit meer losquote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:12 schreef bartos het volgende:
[..]
En als hij toch loskomt borg ik hem wel met een loctide draadborg middel.
Dat type zaag wordt nog steeds wel gemaakt.quote:Op donderdag 11 mei 2017 12:55 schreef derLudolf het volgende:
Aha, zo heet zo'n zaag dus. In de werkplaats van de locale dhzzaak/timmerman ook wel es zo'n ding gezien.
Gaaf ding
voordat je dat ding in je boormachine doet moet je ff met een krijtje over de conus gaan zodat je wat krijt op je conus hebtquote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:12 schreef bartos het volgende:
[..]
En als hij toch loskomt borg ik hem wel met een loctide draadborg middel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |