abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 27 mei 2017 @ 06:11:51 #226
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_171239021
Woooh mazzelaar!!
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zaterdag 27 mei 2017 @ 06:16:16 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171239027
Dat is geen slechte deal
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking zaterdag 27 mei 2017 @ 08:26:23 #228
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_171239455
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 17:10 schreef Legwieh het volgende:
Ecotools bestellinkje binnen.[ afbeelding ]
Blijft leuk om zulke pakketjes te mogen uitpakken en alles in te ruimen en weten dat je weer vooruit kunt he :D

quote:
3s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 01:06 schreef R2cksson het volgende:
Ik heb vanmiddag een tweedehands Voltcraft PS3635 labvoeding op de kop getikt voor 100 euro. 0-36v en maximaal 40A! Normaal betaal je voor zo'n klomp minimaal 1000 euro. Ideaal om in de werkplaats de wat zwaardere onderdelen te testen.
Cool 8-)
Dat is dan een goede deal inderdaad ^O^

Ik heb gisteren besloten om toch een heggenschaar te kopen. Het is de Stihl HSA 56 geworden.



Hij zou 40 minuten op één acculading meegaan. Maar in de reviews hadden ze het erover dat'ie het langer zou uithouden. Ik was nog aan het twijfelen over een zwaardere accu, maar dan kan ik denk ik beter straks -als dat nodig/handig blijkt- nog eenzelfde van 40 min. erbij halen (i.p.v. 1 grote van 80min).
pi_171239796
Ik heb vorige week de spade gekregen van mijn vriendins moeder

En ook een spitvork


De vlakbank heeft nieuwe snaren en een werkschakelaar


Ik moet wel nog een keer de messen slijpen of laten slijpen maar hij doet nu al eigenlijk wat ik wil dat hij doet.



Plankjes vlakken ^O^ Nog even afwerken met de handschaaf en schuren en dan zijn ze perfect 8-)
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:26:24 #230
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_171246629
Vandaag kwamen de Chinese lagers voor mijn RAS binnen. Snel aan de slag natuurlijk, maar met de originele 8mm bouten kwam ik net een mm ruimte tekort :(

Niet getreurd, maar even na zitten denken over een oplossing. Vrij snel gevonden door 6mm bouten te gebruiken met een paar ringetjes er tussen. Niet de mooiste oplossing, wel een effectieve. Originele gaten uitboren ga ik me niet aan wagen, want als ze niet netjes in lijn staan is de zaag niet haaks meer... Dit werkt dan beter :Y

Downside: de bovenste kappen die normaal de lagers afdekken (en iets schoner houden) passen nou niet meer. Deze borgden voorheen ook de moeren, maar dat is nu niet nodig omdat ik borgmoeren gebruikt heb. Optisch iets minder, maar technisch perfect: 0 speling op de zaag *O*

Mochten de lagers nou sneller slijten, dan haal ik over een paar jaar wel nieuwe voor die ¤18 :7

Plaatjes:




  zaterdag 27 mei 2017 @ 16:44:45 #231
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_171248545
Netjes! En desnoods vouw je van plexiglas of dun alu toch nieuw kapjes? Wel tof dat je em alsnog aan de gang gekregen hebt.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 16:55:36 #232
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_171248862
Ja, das nog best een goed idee :Y Alhoewel een plaatje aluminium of iets dergelijks dan ook prima is: gaat er maar om dat die lagers niet helemaal 'open en bloot' liggen :s)

Net even aan het afstellen geweest en de eerste zaagtest is prima. Haaksheid gecontroleerd na de zaag horizontaal in een 'nulstand' gezet te hebben. Daarna twee plaatjes van 18mm op elkaar gelegd en doorgezaagd, één over de lengteas omgedraaid en met dus beide zaagsnedes tegen elkaar gelegd:




Rest van de afstelling komt als de werkbank die ik aan het maken ben af is. Daar komt de zaag in te staan zodat ik een volledig werkblad op dezelfde hoogte heb, zodat ik er ook makkelijk mee kan schulpen.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 22:14:13 #233
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_171257677
Goed bezig :7
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking zondag 28 mei 2017 @ 08:19:27 #234
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_171264881
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 09:00 schreef Roschambo het volgende:
Ik heb vorige week de spade gekregen van mijn vriendins moeder
[ afbeelding ]
En ook een spitvork
[ afbeelding ]

De vlakbank heeft nieuwe snaren en een werkschakelaar
[ afbeelding ]

Ik moet wel nog een keer de messen slijpen of laten slijpen maar hij doet nu al eigenlijk wat ik wil dat hij doet.

[ link | afbeelding ]

Plankjes vlakken ^O^ Nog even afwerken met de handschaaf en schuren en dan zijn ze perfect 8-)
Nice, mooi spul weer ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:26 schreef IrishBastard het volgende:
Vandaag kwamen de Chinese lagers voor mijn RAS binnen. Snel aan de slag natuurlijk, maar met de originele 8mm bouten kwam ik net een mm ruimte tekort :(

Niet getreurd, maar even na zitten denken over een oplossing. Vrij snel gevonden door 6mm bouten te gebruiken met een paar ringetjes er tussen. Niet de mooiste oplossing, wel een effectieve. Originele gaten uitboren ga ik me niet aan wagen, want als ze niet netjes in lijn staan is de zaag niet haaks meer... Dit werkt dan beter :Y

Downside: de bovenste kappen die normaal de lagers afdekken (en iets schoner houden) passen nou niet meer. Deze borgden voorheen ook de moeren, maar dat is nu niet nodig omdat ik borgmoeren gebruikt heb. Optisch iets minder, maar technisch perfect: 0 speling op de zaag *O*

Mochten de lagers nou sneller slijten, dan haal ik over een paar jaar wel nieuwe voor die ¤18 :7

Plaatjes:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Super :7
Lekker klommelen aan je zaag :D
Succes d'r mee!

Ik heb ook weer mazzel gehad dat ik niet meteen bij de eerste de beste webshop iets koop 8)7

Zojuist dit setje gekocht:



Maar er is -zoals altijd- nogal "wat" (alweer 2x zo duur O-)) verschil in prijs...
¤ 268,- https://www.wildkamp.nl/H(...)_880469_cat_18000130
¤ 135,- https://www.installatieva(...)bek-branderkop-1-866

Hoe bestaat het toch dat er zulke enorme prijsverschillen zijn?! Je zou maar gewoon klikklak die dure kopen :')
pi_171265019
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 08:19 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Nice, mooi spul weer ^O^

[..]

Super :7
Lekker klommelen aan je zaag :D
Succes d'r mee!

Ik heb ook weer mazzel gehad dat ik niet meteen bij de eerste de beste webshop iets koop 8)7

Zojuist dit setje gekocht:

[ afbeelding ]

Maar er is -zoals altijd- nogal "wat" (alweer 2x zo duur O-)) verschil in prijs...
¤ 268,- https://www.wildkamp.nl/H(...)_880469_cat_18000130
¤ 135,- https://www.installatieva(...)bek-branderkop-1-866

Hoe bestaat het toch dat er zulke enorme prijsverschillen zijn?! Je zou maar gewoon klikklak die dure kopen :')
Is het 100% dezelfde brander? Die ene brander heeft wel een andere kleur en het lijkt een ander handvat namelijk.
Heb je al een autogeen lasset eigenlijk?
  Knikkerking zondag 28 mei 2017 @ 08:52:58 #236
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_171265027
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 08:51 schreef Roschambo het volgende:

[..]

Is het 100% dezelfde brander? Die ene brander heeft wel een andere kleur en het lijkt een ander handvat namelijk.
Heb je al een autogeen lasset eigenlijk?
Yep is dezelfde (EAN code). De foto van die ene klopt gewoon niet.
Op andere websites is dat verschil (bijna) ook zo groot, dus het klopt echt.

Ik heb alleen een MIG/MAG las-apparaat. Waarom vraag je dat?

[edit]
Oh, ik zie het al... daarmee zou je ook een vlam kunnen krijgen, en dus die gasfles overbodig worden O-)
pi_171265076
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 08:52 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Yep is dezelfde (EAN code). De foto van die ene klopt gewoon niet.
Op andere websites is dat verschil (bijna) ook zo groot, dus het klopt echt.

Ik heb alleen een MIG/MAG las-apparaat. Waarom vraag je dat?

[edit]
Oh, ik zie het al... daarmee zou je ook een vlam kunnen krijgen, en dus die gasfles overbodig worden O-)
En dan kun je ook direct snijbranden en thermisch krimpen. Maar er staat vast al een plasmasnijder op je verlanglijst ~O>
pi_171265109
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 08:19 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Nice, mooi spul weer ^O^

[..]

Super :7
Lekker klommelen aan je zaag :D
Succes d'r mee!

Ik heb ook weer mazzel gehad dat ik niet meteen bij de eerste de beste webshop iets koop 8)7

Zojuist dit setje gekocht:

[ afbeelding ]

Maar er is -zoals altijd- nogal "wat" (alweer 2x zo duur O-)) verschil in prijs...
¤ 268,- https://www.wildkamp.nl/H(...)_880469_cat_18000130
¤ 135,- https://www.installatieva(...)bek-branderkop-1-866

Hoe bestaat het toch dat er zulke enorme prijsverschillen zijn?! Je zou maar gewoon klikklak die dure kopen :')
Heb je ook al een grote fles met vulpijpje?
  Knikkerking zondag 28 mei 2017 @ 09:12:50 #239
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_171265130
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 09:02 schreef Roschambo het volgende:

En dan kun je ook direct snijbranden en thermisch krimpen. Maar er staat vast al een plasmasnijder op je verlanglijst ~O>
Haha, klinkt goed :) Maar nee, hoor... daar heb ik nu echt nog nooit aan gedacht/nodig gehad. Ik ben vooral van 't hout, elektronica en fijn mechanica. Dus bij een las-apparaat houdt het zo'n beetje op. Zo'n brander leek me echter wel fijn om te hebben, en gisteren had ik 'm ook echt nodig.

Maargoed, wie weet... later heb ik hopelijk wat meer ruimte, en dan ligt het eerder voor de hand om bijvoorbeeld ook te kijken naar het grovere werk ^O^

[edit]

quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 09:09 schreef Makrolon het volgende:

Heb je ook al een grote fles met vulpijpje?
Nee. Althans... ik heb er niets speciaals bij gekocht, en ik had ook niets van dit spul...
Bij de escaperoom hebben we echter wel zo'n grote gasfles (wat je bij sommige tankstations kunt kopen/vullen) heb ik daar wat aan? (je bedoeld om zelf te kunnen vullen indien die ooit leeg gaat, right?)
pi_171265970
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 09:12 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Haha, klinkt goed :) Maar nee, hoor... daar heb ik nu echt nog nooit aan gedacht/nodig gehad. Ik ben vooral van 't hout, elektronica en fijn mechanica. Dus bij een las-apparaat houdt het zo'n beetje op. Zo'n brander leek me echter wel fijn om te hebben, en gisteren had ik 'm ook echt nodig.

Maargoed, wie weet... later heb ik hopelijk wat meer ruimte, en dan ligt het eerder voor de hand om bijvoorbeeld ook te kijken naar het grovere werk ^O^

[edit]

[..]

Nee. Althans... ik heb er niets speciaals bij gekocht, en ik had ook niets van dit spul...
Bij de escaperoom hebben we echter wel zo'n grote gasfles (wat je bij sommige tankstations kunt kopen/vullen) heb ik daar wat aan? (je bedoeld om zelf te kunnen vullen indien die ooit leeg gaat, right?)
Ja, zo'n pijpje kost 2 tientjes ofzo. Grote fles die ook in een caravan zit bijvoorbeeld. Kan je dat kleintje steeds mee vullen idd. Weet niet wat je er mee wil doen maar super lang gaat ie niet mee.
  zondag 28 mei 2017 @ 10:39:17 #241
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_171266544
voor een komend klusje bij vrienden waar er wat gehakt moet woren maar een hakkertje gekocht. Niet de duurste maar beter dat met een boormachine die kan beitelen :)



4J slagkracht, 1050 watt. Kan ook slagboren, maar met max 950 toeren zal ik daar wel de bormachine voor pakken :) (naja voor grotere gaten kan het ook met deze :) tot 26mm in beton
  zondag 28 mei 2017 @ 10:53:13 #242
35386 bbfakir
ach jee
pi_171266869
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:11 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ja, zo'n pijpje kost 2 tientjes ofzo. Grote fles die ook in een caravan zit bijvoorbeeld. Kan je dat kleintje steeds mee vullen idd. Weet niet wat je er mee wil doen maar super lang gaat ie niet mee.
Vroeger noemde ze dit een dagflesje.
woef
pi_171266880
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:53 schreef bbfakir het volgende:

[..]

Vroeger noemde ze dit een dagflesje.
nogteeds, of een karweiflesje
  zondag 28 mei 2017 @ 12:43:17 #244
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_171269132
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:39 schreef gateway het volgende:
voor een komend klusje bij vrienden waar er wat gehakt moet woren maar een hakkertje gekocht. Niet de duurste maar beter dat met een boormachine die kan beitelen :)

[ afbeelding ]

4J slagkracht, 1050 watt. Kan ook slagboren, maar met max 950 toeren zal ik daar wel de bormachine voor pakken :) (naja voor grotere gaten kan het ook met deze :) tot 26mm in beton
Altijd mooi zo'n lomp ding. Boren gaat verrassend goed hoor vergis je niet. De pneumatische actie is waar het om draait.
Laat die handjes wapperen!
  zondag 28 mei 2017 @ 12:50:56 #245
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_171269302
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 13:49 schreef Atmoz het volgende:
*O* YES *O*

....ik heb een CNC portaalfrees besteld :D

Gisteren gaan kijken in Neuss (DE) bij Haase waar ze deze machines maken. Zag er allemaal super goed uit, met een lekkere tas koffie in de hand een complete rondleiding gehad. Super gaaf. Zelfs m'n vriendin vond het leuk :P Anderhalf uur verder was ik weer een hoop informatie rijker. Vannacht het spreekwoordelijke nachtje over geslapen, en zojuist (na wat aanpassingen) akkoord gegeven op de offerte.

Woei, echt spannend. Zo'n ding heb ik dus echt altijd al willen hebben... Ik heb constant (vele jaren) aan zelfbouw gedacht, maar omdat ik daar nu echt de tijd niet voor heb doe ik het op deze manier. Later kan ik altijd nog een nieuwe machine zelf bouwen, zeker met de ervaring die ik met deze op doe de komende tijd.

Maar nu is het weer wachten geblazen... zeker 4 weken O-)

Intussen maar alvast wat met de software prutsen ofzo.

Foto's bij het geheel:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Op de foto is een Kress spindel afgebeeld, maar ik heb er een ELTE HF spindel bij genomen:

[ afbeelding ]

Verder nog wat extra's waaronder een zeer nauwkeurige inductieve gereedschapssensor:

[ afbeelding ]

Het wachten kan beginnen -O- :P
Wauw nice *O*

Kun je een beetje frezen of is dit een uit de hand gelopen hobby?
  zondag 28 mei 2017 @ 12:56:36 #246
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_171269415
Als ik dit topic zo doorlees word ik spontaan jaloers. Jammer genoeg heb ik geen eigen schuur of klusruimte -O-
  Knikkerking zondag 28 mei 2017 @ 13:41:05 #247
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_171270379
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 12:50 schreef JaqenHghar het volgende:

Wauw nice *O*

Kun je een beetje frezen of is dit een uit de hand gelopen hobby?
Ik kan frezen met een bovenfrees, maar dat is vast niet wat je bedoeld :P

Maar even zonder gekheid: ik heb nog nooit met een CNC (portaal)frees gewerkt, dus ik zal voorzichtig aan moeten beginnen ermee. Veel lezen en vragen op forums etc... ^O^

Heb jij ervaring?

quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 12:56 schreef JaqenHghar het volgende:
Als ik dit topic zo doorlees word ik spontaan jaloers. Jammer genoeg heb ik geen eigen schuur of klusruimte -O-
Zou ik serieus ook hebben als ik geen eigen klusruimte zou hebben :@
Ooit als je gaat verhuizen daar natuurlijk een beetje rekening mee houden. Al in een klein hokje van 3x3 kun je heerlijk klussen :Y ^O^
pi_171270943
Hoe deed jij dat in je vorige appartement, Atmoz? Had je daar wel ruimte, of deed je dat gewoon in je woonkamer/balkon?
  Knikkerking zondag 28 mei 2017 @ 14:15:08 #249
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_171271309
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 14:02 schreef juiced01 het volgende:
Hoe deed jij dat in je vorige appartement, Atmoz? Had je daar wel ruimte, of deed je dat gewoon in je woonkamer/balkon?
Een combinatie van alle 3.

Ik had een klein hokje (3x3) in de kelder. Maar omdat daar veel spinnen zaten kwam ik daar niet super vaak (alleen om spullen te pakken eigenlijk). Dus uiteindelijk kluste ik voor 80% in de woonkamer, 15% op het dakterras en 5% in de kelder ;)

[edit]

[ontopic] O-)



[edit2]



  zondag 28 mei 2017 @ 14:24:35 #250
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_171271672
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 13:41 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik kan frezen met een bovenfrees, maar dat is vast niet wat je bedoeld :P

Maar even zonder gekheid: ik heb nog nooit met een CNC (portaal)frees gewerkt, dus ik zal voorzichtig aan moeten beginnen ermee. Veel lezen en vragen op forums etc... ^O^

Heb jij ervaring?

[..]

Zou ik serieus ook hebben als ik geen eigen klusruimte zou hebben :@
Ooit als je gaat verhuizen daar natuurlijk een beetje rekening mee houden. Al in een klein hokje van 3x3 kun je heerlijk klussen :Y ^O^
Ik zou niet zeggen dat ik er verstand van heb, ervaring wel. Ik heb 1,5 jaar een leerwerk opleidingstraject tot allround CNC verspaner gedaan en aan alles mogen proeven: zowel conventioneel frezen en draaien als CNC frezen en draaien. Helaas gaat de lol er snel af als je 400 keer het zelfde productje vast houdt :+ Maar als hobby is het een leuke bezigheid.

Tevens heb ik net de huismeester van de flat waar ik woon gevraagd, blijkbaar is er gewoon een klusruimte met een werkbankje *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')