abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 1 mei 2017 @ 08:26:43 #1
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_170601295
Mijn vraag is simpel: mag een school je juridisch verbieden om bij hetzelfde bedrijf af te studeren als waar je stage hebt gelopen? Ik zie geen andere scholen die dat in het reglement hebben staan...
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_170601301
Dat is volgens mij vrij gebruikelijk bij scholen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 08:33:54 #3
138438 crew  Pizzakoppo
pi_170601350
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 08:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat is volgens mij vrij gebruikelijk bij scholen.
Euh, nee. Meestal is een succesvolle stage juist een perfecte aanleiding voor een onderzoek. Je kent de vragen die er leven binnen de organisatie, hebt connecties en medewerking. Vaak leidt het onderzoek vervolgens tot een baan overigens.
  maandag 1 mei 2017 @ 08:56:23 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170601491
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 08:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat is volgens mij vrij gebruikelijk bij scholen.
Ik weet dat het bij ons op zich wel mocht, maar wel werd ontraden. De gedachte was dat je ervaring opdeed bij meerdere organisaties/bedrijven en daardoor meer kon leren. Maar bij mijn weten werd het niet expliciet verboden
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170606081
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 08:33 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Euh, nee. Meestal is een succesvolle stage juist een perfecte aanleiding voor een onderzoek. Je kent de vragen die er leven binnen de organisatie, hebt connecties en medewerking. Vaak leidt het onderzoek vervolgens tot een baan overigens.
Hier niet anders, en ik weet dat het bij scholen hier in de omgeving ook niet mag...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170606971
Hier mag het niet. Het mag wel op een andere locatie van hetzelfde bedrijf.
  maandag 1 mei 2017 @ 13:42:14 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_170607022
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 08:26 schreef Draganta het volgende:
Mijn vraag is simpel: mag een school je juridisch verbieden om bij hetzelfde bedrijf af te studeren als waar je stage hebt gelopen? Ik zie geen andere scholen die dat in het reglement hebben staan...
Het doet er natuurlijk ook niet zo veel toe wat andere scholen in hun reglement hebben staan. Jij zit ten slotte niet daar op school, maar op je eigen school. Waar dat dus blijkbaar wel in het reglement staat...
***
  maandag 1 mei 2017 @ 13:52:44 #8
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_170607336
de stagiairs hier mogen het vaak niet
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 1 mei 2017 @ 14:34:31 #9
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_170608465
Ik heb in het verleden een mooie stage gehad, en het bedrijf had een afstudeerproject voor mij, inclusief een jaarcontract na het afstuderen. Van school mocht dit dus niet, en nu, jaren later, heb ik er spijt van dat ik het niet heb aangevochten, maar als ik de reacties zo lees, was het aanvechten juridisch gezien sowieso heel lastig...
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_170609381
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:34 schreef Draganta het volgende:
Ik heb in het verleden een mooie stage gehad, en het bedrijf had een afstudeerproject voor mij, inclusief een jaarcontract na het afstuderen. Van school mocht dit dus niet, en nu, jaren later, heb ik er spijt van dat ik het niet heb aangevochten, maar als ik de reacties zo lees, was het aanvechten juridisch gezien sowieso heel lastig...
Wat mocht van school niet? Jaarcontract of afstuderen en waarom?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_170609668
Over welke opleiding hebben we het hier en welk niveau? Ik heb een afstudeerstage gedaan, dus dan MOET je juist afstuderen bij het bedrijf waar je stage loopt...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 1 mei 2017 @ 17:05:13 #12
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_170611781
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 08:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat is volgens mij vrij gebruikelijk bij scholen.
Klinkt inderdaad niet vreemd.
Ik mag mijn afstudeeropdracht ook niet maken waar ik stage heb gelopen.
Het is patat.
  maandag 1 mei 2017 @ 18:41:14 #13
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_170614255
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:12 schreef HSG het volgende:

[..]

Wat mocht van school niet? Jaarcontract of afstuderen en waarom?
Afstudeerproject/stage. Als je je 3e jaars stage daar hebt gedaan mag je er niet ook afstuderen... domme regel. Ik snap het wel, maar in mijn geval was het fijn geweest, maar ja..

quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:26 schreef DireStraits7 het volgende:
Over welke opleiding hebben we het hier en welk niveau? Ik heb een afstudeerstage gedaan, dus dan MOET je juist afstuderen bij het bedrijf waar je stage loopt...
Communicatie & multimedia design op hbo niveau. Het mooie was, het was een multinational, en ik kon de hele afdeling, er was goede groepsdynamiek etc. Was ook heel mooi op mijn cv geweest... Ik ben echt aan het twijfelen om misschien contact op te nemen met een jurist, maar ja wat kan ik daar uit halen?
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_170614292
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:26 schreef DireStraits7 het volgende:
Over welke opleiding hebben we het hier en welk niveau? Ik heb een afstudeerstage gedaan, dus dan MOET je juist afstuderen bij het bedrijf waar je stage loopt...
Hier zal het waarschijnlijk hbo zijn, dan heb je gebruikelijk een meeloopstage en een afstudeerstage.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170615920
Zoiets staat als het goed is vastgelegd in het examen of het afstudeerreglement. Verder sluit ik aan bij wat hierboven wordt gezegd.
  maandag 1 mei 2017 @ 20:55:43 #16
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170618283
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:41 schreef Draganta het volgende:

[..]
Ik ben echt aan het twijfelen om misschien contact op te nemen met een jurist, maar ja wat kan ik daar uit halen?
Vrij weinig, aangezien het een vrij normale regel is blijkbaar. En wat wil je er na al die tijd nog uithalen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170618419
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:41 schreef Draganta het volgende:

[..]

Communicatie & multimedia design op hbo niveau. Het mooie was, het was een multinational, en ik kon de hele afdeling, er was goede groepsdynamiek etc. Was ook heel mooi op mijn cv geweest... Ik ben echt aan het twijfelen om misschien contact op te nemen met een jurist, maar ja wat kan ik daar uit halen?
Bovendien schiet je er ook niets mee op, want uiteindelijk zal je alsnog beoordeeld moeten worden bij je studie.

Overigens ben ik het wel eens met de instelling. Alleen onder zeer uitzonderlijke gevallen vind ik dat je je afstudeerstage bij hetzelfde bedrijf mag doen als je eerdere meeloopstage (bij mij heette het 'onderzoeksstage'). Uiteindelijk is het acquisitietraject evengoed een onderdeel van je opleiding.

Zoek gewoon een ander leuk bedrijf en als je over een half jaar afgestudeerd bent, kun je altijd alsnog terug naar dat andere bedrijf.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')