abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170600008
Hoi , eerst dacht ik : ik ga een topc maken over de hel, ja op een of andere manier zie ik die vaak in mn nachtmerries, zijn soort enge dingen die gebeuren op deze planeet of juist ergens anders in het universum, maar ik twijvelde even zo van : Ja dat word teveel een erg negatief topic,

Dus dan doe ik het zo :

Heb je een voorstelling van een soort hel ? ( gemaakt door goden of gemaakt door mensen of dieren? ) of heb je ook een voorstelling van een soort hemel? :)
  maandag 1 mei 2017 @ 01:07:01 #2
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_170600020
als ik dood ben gaan mijn neurale verbindingen kapot in mijn hersenen waardoor ik niet meer kan nadenken en ik geen idee heb van het concept hell of hemel
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_170600041
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 01:07 schreef cherrycoke het volgende:
als ik dood ben gaan mijn neurale verbindingen kapot in mijn hersenen waardoor ik niet meer kan nadenken en ik geen idee heb van het concept hell of hemel
Ja oke maar dan ga je er gemaks halve van uit dat de dood een slaap is, en het feit wil dan dat niemand die ooit dood gegaan is aan je kan vertellen hoe het na het leven wat we nu hebben, dan daarna is! Voor hetzelfde geld val je helemaal niet in slaap maar blijf je wakker?

Ps door mensen ( of goden ) gemaakte hemel of hel, daarvan ga je dan ervan uit dat hun de technologie hebben om je extreem lang in leven te houden, weet ik veel, bijv 1000 jaar of zelfs 50 000 jaar...
  maandag 1 mei 2017 @ 01:11:17 #4
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_170600047
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 01:10 schreef possetje het volgende:

[..]

Ja oke maar dan ga je er gemaks halve van uit dat de dood een slaap is, en het feit wil dan dat niemand die ooit dood gegaan is aan je kan vertellen hoe het na het leven wat we nu hebben, dan daarna is! Voor hetzelfde geld val je helemaal niet in slaap maar blijf je wakker?

Ps door mensen ( of goden ) gemaakte hemel of hel, daarvan ga je dan ervan uit dat hun de technologie hebben om je extreem lang in leven te houden, weet ik veel, bijv 1000 jaar of zelfs 50 000 jaar...
ik ga er vanuit dat de dood een eeuwige droomloze slaap is waar ik mijzelf niet bewust van ben
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_170600050
ik geloof ook niet in die onzin.
  maandag 1 mei 2017 @ 01:14:04 #6
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_170600064
als je genoeg airmiles gespaard hebt mag je 5 minuten gratis winkelen in de hemel daarna wordt je voor eeuwig in je kont genomen door de duivel :')
  maandag 1 mei 2017 @ 01:15:32 #7
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_170600075
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_170600076
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 01:11 schreef Sjemmert het volgende:
ik geloof ook niet in die onzin.
hoi mensen die erg aards zijn ingesteld, houden zich niet vaak bezig met dit thema, op zich ook niet erg want aardse mensen kunnen ook heel plezant zijn...
pi_170600117
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 01:15 schreef possetje het volgende:

[..]

hoi mensen die erg aards zijn ingesteld, houden zich niet vaak bezig met dit thema, op zich ook niet erg want aardse mensen kunnen ook heel plezant zijn...
Weet je wat het is possetje... Het heeft ook weinig zin om je er mee bezig te houden want je kan er maar op 1 manier achter komen en ik denk niet dat jij dat wilt of wel ?
pi_170600122
Ja zelf zie ik het dan zo : Kijk alle dingen die wij eten en drinken, zijn dan ook een soort levende organismes, en in de new age wereld geloven ze dan ook dat water een geheugen heeft, en water kan al triljoenen jaren oud zijn en ook door de kosmos zweven, en dan vroeg of later komen dan die energien van dat water ergens ook vrij in je hersens.. en dat kan erg vreemde dromen opleveren..
pi_170600136
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 01:23 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Weet je wat het is possetje... Het heeft ook weinig zin om je er mee bezig te houden want je kan er maar op 1 manier achter komen en ik denk niet dat jij dat wilt of wel ?
Nou ja en nee, ik lees vroeger vaak scifi boekjes, daarin hebben ze dan enge planeten die erg veel weg hebben van een hel verzonnen in die boekjes, is erg intressante materie, voor bijv mensen die bezig zijn met echte ruimte schepen te bouwen, want een gewaarschuwd mens telt voor twee ey?

Bijv eentje ging over : Kijk wij zijn nu sterker als planten, maar wat als je nu op een planeet strand waar planten opeens sterker zijn als een mens? een soort groene hel!
pi_170600169
Je bent weer helemaal van het padje af of niet ?
pi_170600187
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 01:31 schreef Sjemmert het volgende:
Je bent weer helemaal van het padje af of niet ?
hoi, nee man, ik heb geen flauw idee wat jij voor soort dvds koopt als je gaat shoppen, maar in mijn geval zit er wel eens eentje tussen die op een of andere manier neigt naar het thema hel, bijv een film als Matrix, is een vrij milde versie... ja nou iig het moet je aanspreken, als ik iemand tegenkom die dat juist niet bestudeerd? ga ik niet gelijk klagen!
pi_170600189
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 01:31 schreef Sjemmert het volgende:
Je bent weer helemaal van het padje af of niet ?
Zo'n hoogstaand heerschap onderuit schoppen, met welke reden
:{w
Jij hebt er geen verstand van, dus ga je eens verdiepen :6
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_170600194
Pos het heeft te maken met sferen e.d. en niveau's van de zielen op aard oid.
Heel gedoe.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_170600205
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 01:35 schreef zhe-devilll het volgende:
Pos het heeft te maken met sferen e.d. en niveau's van de zielen op aard oid.
Heel gedoe.
O nee jij hebt er zo te zien wel verstand van. _O-
pi_170600218
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 01:34 schreef possetje het volgende:

[..]

hoi, nee man, ik heb geen flauw idee wat jij voor soort dvds koopt als je gaat shoppen, maar in mijn geval zit er wel eens eentje tussen die op een of andere manier neigt naar het thema hel, bijv een film als Matrix, is een vrij milde versie... ja nou iig het moet je aanspreken, als ik iemand tegenkom die dat juist niet bestudeerd? ga ik niet gelijk klagen!
Matrix was wel dope ja.

Neem jij de blauwe of de rode pil ?
pi_170600234
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 01:40 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Matrix was wel dope ja.

Neem jij de blauwe of de rode pil ?
allebij haha
pi_170600270
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 01:43 schreef possetje het volgende:

[..]

allebij haha
Ja dat kan dus niet he, heb je de matrix wel gezien ?

met de rode pil leef je in een droomwereld die nep is maar wel zeer plezant.

Met de blauwe pil leef je met alle kennis en wijsheid maar dat kan wel onaangenaam zijn.

Je kan er 1 kiezen en dat niet ongedaan maken.
pi_170600279
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 01:49 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ja dat kan dus niet he, heb je de matrix wel gezien ?

met de rode pil leef je in een droomwereld die nep is maar wel zeer plezant.

Met de blauwe pil leef je met alle kennis en wijsheid maar dat kan wel onaangenaam zijn.
jaja de ene pil is gemaakt om de man te traceren om hem te redden, de tweede is een soort opium.

maar toch : veel mensen ( en ook aliens of goden ) vinden het dan wel grappig als je zegt : ik neem gewoon alle twee de pillen!

ook in de elven wereld zie je vaak elven die half elf zijn en half robot!
pi_170600290
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 01:51 schreef possetje het volgende:

[..]

jaja de ene pil is gemaakt om de man te traceren om hem te redden, de tweede is een soort opium.

maar toch : veel mensen ( en ook aliens of goden ) vinden het dan wel grappig als je zegt : ik neem gewoon alle twee de pillen!

ook in de elven wereld zie je vaak elven die half elf zijn en half robot!
Ik kwam eens een elf tegen in een bordeel. Ik heb haar gekrikt voor een paar kronen.
pi_170600295
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 01:54 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik kwam eens een elf tegen in een bordeel. Ik heb haar gekrikt voor een paar kronen.
pff charmant....
  maandag 1 mei 2017 @ 01:57:25 #23
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170600298
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 01:05 schreef possetje het volgende:

Heb je een voorstelling van een soort hel ? ( gemaakt door goden of gemaakt door mensen of dieren? )
de hel die ik ken is zwemmen in dood&verderf tussen lotgenoten ( die ook in de hel zijn beland) en de duivel die op een afstandje staat te kijken wie er 't eerst met zijn hoofd boven uit komt.
als je er met je hoofd boven uit komt haalt de duivel je er uit voor een nader gesprek, afhankelijk van de informatie die je hem geeft wordt je verder gestuurd naar god of terug geplaatst in 't leven, of je mag nog even verder zwemmen tot je wel de juiste informatie geeft tot vervolg.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_170600367
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 01:56 schreef possetje het volgende:

[..]

pff charmant....
Was wel geinig ja.
pi_170600382
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 02:08 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Was wel geinig ja.
ja ik ben erg gespleten, mn pa kon er soms ook wel om lachen, ,mn moe zag meer de slachtoffer kant van zo een meisje,,,,
pi_170600436
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 02:10 schreef possetje het volgende:

[..]

ja ik ben erg gespleten, mn pa kon er soms ook wel om lachen, ,mn moe zag meer de slachtoffer kant van zo een meisje,,,,
Soms moet je wat minder naar je ouders luisteren en wat meer naar dat water in je hersens waar je het over had.
pi_170600468
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 02:19 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Soms moet je wat minder naar je ouders luisteren en wat meer naar dat water in je hersens waar je het over had.
jaja soms wel soms niet

de wegen die onze voorouders hebben aangelegt 500 jaar geleden, bestaan vaak nog steeds! soms ook vormen van traditie waar je je dan aan vast houd..
pi_170600494
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 02:25 schreef possetje het volgende:

[..]

jaja soms wel soms niet

de wegen die onze voorouders hebben aangelegt 500 jaar geleden, bestaan vaak nog steeds! soms ook vormen van traditie waar je je dan aan vast houd..
Klopt hier in de stad ligt ook nog zo'n weg. Als je je voertuig wilt slopen moet je daar vooral overheen rijden, dan trilt alles kapot. Maarja historie enzo he.
pi_170600498
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 02:30 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Klopt hier in de stad ligt ook nog zo'n weg. Als je je voertuig wilt slopen moet je daar vooral overheen rijden, dan trilt alles kapot. Maarja historie enzo he.
ja maar jij kijkt dan zeker nooit films met verhalen uit 1700? vind je niet charmant?
pi_170600516
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 02:30 schreef possetje het volgende:

[..]

ja maar jij kijkt dan zeker nooit films met verhalen uit 1700? vind je niet charmant?
Ik heb wel laatst nog eens 300 gezien. Wat was dat ? 500 BC ofzo. Goede film wel.
pi_170601016
Geweldig topic weer, Possetje. _O_
pi_170620660
Hemel en hel kunnen niet bestaan omdat de vrije wil niet bestaat. Sommige mensen zijn nou eenmaal 'slecht' geboren (pedofiel, psychopaat, wat dan ook) en sommige mensen zijn 'goed' geboren (hebben altijd de drang om anderen te helpen, gaan werken in de zorg/hulpverlening bijvoorbeeld).

Daar was mijn eerste topic in F&L op gebaseerd, het idee dat als de vrije wil niet bestaat dat dan ook het fundament achter conventionele religies wegvalt (hoe kun je beloond of bestraft worden voor je daden zonder dat er een vrije wil is?).

Ik ben hier nog steeds van overtuigd trouwens. Zo zie je dat dementerende bejaarden soms crimineel gedrag gaan vertonen omdat de frontale dementie (dus het krimpen van de frontale cortex) hun remmingen wegneemt. En dat is maar 1 van de vele voorbeelden van 'wij zijn ons brein'.
pi_170623196
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:55 schreef Libertarisch het volgende:
Hemel en hel kunnen niet bestaan omdat de vrije wil niet bestaat. Sommige mensen zijn nou eenmaal 'slecht' geboren (pedofiel, psychopaat, wat dan ook) en sommige mensen zijn 'goed' geboren (hebben altijd de drang om anderen te helpen, gaan werken in de zorg/hulpverlening bijvoorbeeld).

Daar was mijn eerste topic in F&L op gebaseerd, het idee dat als de vrije wil niet bestaat dat dan ook het fundament achter conventionele religies wegvalt (hoe kun je beloond of bestraft worden voor je daden zonder dat er een vrije wil is?).

Ik ben hier nog steeds van overtuigd trouwens. Zo zie je dat dementerende bejaarden soms crimineel gedrag gaan vertonen omdat de frontale dementie (dus het krimpen van de frontale cortex) hun remmingen wegneemt. En dat is maar 1 van de vele voorbeelden van 'wij zijn ons brein'.
Wij zijn ons brein. Dat klopt. Maar dat brein heeft wel een vrije wil.
pi_170624406
De hel is een plek waar mensen die slecht in het leven waren te leren krijgen waarom hun gedrag slecht was. Het is wel optioneel om dat te leren en het tempo verschilt. Zo kan iemand alsnog in het reine komen en naar een hemel gaan. Maar het kan soms wel erg lang duren. Zo'n slecht persoon is juist erg geschikt om andere slechte zielen te begrijpen en begeleiden naar een goed bestaan, zodra die overtuigd is van het goede.

Er zijn meerdere soorten hellen en ook hemelen, van de allerslechtste tot allerbeste en dan een plek daar voorbij. Die plek is de 'echte' hemel voor sommigen, omdat het los bestaat van het andere hiernamaals, om te voorkomen dat die zielen in de allerslechtste hellen ooit in een hemel zouden geraken. Er zijn mensen die geloven dat een echte hemelbewoner zo goed is dat deze ook de allerslechtste mensen helpt, dat kan natuurlijk niet tenzij men kan reizen tussen hemel en hel.

Ergens geloof ik wel dat 99% van de bevolking in een hel beland, in meer of mindere mate, al was het alleen maar vanwege vlees eten of meebetalen aan oorlogen en geweld, zelfs de meest triviale gedachtes kan maken dat je in een lager hiernamaals beland. In de hemel zijn er geen wezens die anderen kunnen doden en opeten, er is ook geen ruimte voor geweld of conflict (tenzij men de hemel als een dimensie beschouwd die bestaat dankzij de gratie van een heilige die de arme zielen opvangt, ook al leeft de heilige dan zelf in een hel, dan is het een staat van zijn en een plek).

Het mooiste aan een hemel lijkt mij om altijd te bestaan in volledig geluk. Eerst leek het me saai, maar als je je altijd goed voelt dan geloof ik wel dat men dat telkens ieder moment opnieuw wil ervaren. En ook geloof ik dat er altijd wel ergens een planeet is met intelligent leven die wat 'goede oude zielen' kan gebruiken in diens ontwikkeling.
pi_170624478
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 00:20 schreef User8472 het volgende:
De hel is een plek waar mensen die slecht in het leven waren te leren krijgen waarom hun gedrag slecht was. Het is wel optioneel om dat te leren en het tempo verschilt. Zo kan iemand alsnog in het reine komen en naar een hemel gaan. Maar het kan soms wel erg lang duren. Zo'n slecht persoon is juist erg geschikt om andere slechte zielen te begrijpen en begeleiden naar een goed bestaan, zodra die overtuigd is van het goede.

Er zijn meerdere soorten hellen en ook hemelen, van de allerslechtste tot allerbeste en dan een plek daar voorbij. Die plek is de 'echte' hemel voor sommigen, omdat het los bestaat van het andere hiernamaals, om te voorkomen dat die zielen in de allerslechtste hellen ooit in een hemel zouden geraken. Er zijn mensen die geloven dat een echte hemelbewoner zo goed is dat deze ook de allerslechtste mensen helpt, dat kan natuurlijk niet tenzij men kan reizen tussen hemel en hel.

Ergens geloof ik wel dat 99% van de bevolking in een hel beland, in meer of mindere mate, al was het alleen maar vanwege vlees eten of meebetalen aan oorlogen en geweld, zelfs de meest triviale gedachtes kan maken dat je in een lager hiernamaals beland. In de hemel zijn er geen wezens die anderen kunnen doden en opeten, er is ook geen ruimte voor geweld of conflict (tenzij men de hemel als een dimensie beschouwd die bestaat dankzij de gratie van een heilige die de arme zielen opvangt, ook al leeft de heilige dan zelf in een hel, dan is het een staat van zijn en een plek).

Het mooiste aan een hemel lijkt mij om altijd te bestaan in volledig geluk. Eerst leek het me saai, maar als je je altijd goed voelt dan geloof ik wel dat men dat telkens ieder moment opnieuw wil ervaren. En ook geloof ik dat er altijd wel ergens een planeet is met intelligent leven die wat 'goede oude zielen' kan gebruiken in diens ontwikkeling.
Whut waarom ga je naar hell voor het eten van vlees. Zo is natuur.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 00:28:47 #36
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_170624516
Ik hoop/denk dat het een beetje is als DEATH in Discworld. Je gaat heen naar hetgeen wat je verwacht en niets meer of minder. Jij bent zelf degene die jezelf beoordeeld zeg maar. Dat of helemaal niets.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_170624576
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 00:25 schreef Sjemmert het volgende:
Whut waarom ga je naar hell voor het eten van vlees. Zo is natuur.
Ja, stel je voor, een planeet vol met herbivoren. Ik geloof dat de natuur technisch gezien organismen maakt en ook het eten voor hen, namelijk fruit en groenten in ons geval. Maar serieus, het geeft aan hoever wij van het paadje zijn geraakt, 'spiritueel' bezien, bij ons zijn veel zondes 'vlees geworden' als in ons DNA is erdoor veranderd.

Op de niet al te lange termijn zullen veel zielen 'automatisch' een beter hiernamaals krijgen alleen al door kweekvlees. Maar voor nu kan men zich het beste maar voorbereiden, daar kan een ieder nu al mee beginnen. Onwetendheid werkt denk ik ook wel in het hiernamaals, maar dat is niet meer mogelijk om te gebruiken na het lezen van deze post haha

Ik eet zelf ook gewoon vlees trouwens. In mijn geval zal een alien wel een geintje uithalen en mij wijs proberen te maken dat het mij opeet. Of ik verschijn op een helse boerderij waar ik slaaf ben van de zielen van alle beesten die ik ooit heb gebruikt om zelf te leven.
pi_170624705
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 00:34 schreef User8472 het volgende:

[..]

Ja, stel je voor, een planeet vol met herbivoren. Ik geloof dat de natuur technisch gezien organismen maakt en ook het eten voor hen, namelijk fruit en groenten in ons geval. Maar serieus, het geeft aan hoever wij van het paadje zijn geraakt, 'spiritueel' bezien, bij ons zijn veel zondes 'vlees geworden' als in ons DNA is erdoor veranderd.

Op de niet al te lange termijn zullen veel zielen 'automatisch' een beter hiernamaals krijgen alleen al door kweekvlees. Maar voor nu kan men zich het beste maar voorbereiden, daar kan een ieder nu al mee beginnen. Onwetendheid werkt denk ik ook wel in het hiernamaals, maar dat is niet meer mogelijk om te gebruiken na het lezen van deze post haha

Ik eet zelf ook gewoon vlees trouwens. In mijn geval zal een alien wel een geintje uithalen en mij wijs proberen te maken dat het mij opeet. Of ik verschijn op een helse boerderij waar ik slaaf ben van de zielen van alle beesten die ik ooit heb gebruikt om zelf te leven.
Of je nou een carnivoor, omnivoor of herbivoor bent. Ze zijn alle heterotroof. Ze voeden zich met andere organismen. Wat is het verschil en waarom zou de een eerder naar hel gaan dan de ander ?
pi_170624858
.

[ Bericht 99% gewijzigd door possetje op 02-05-2017 01:10:18 ]
pi_170624873
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 00:25 schreef Sjemmert het volgende:
Whut waarom ga je naar hell voor het eten van vlees. Zo is natuur.
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 00:48 schreef Sjemmert het volgende:
Of je nou een carnivoor, omnivoor of herbivoor bent. Ze zijn alle heterotroof. Ze voeden zich met andere organismen. Wat is het verschil en waarom zou de een eerder naar hel gaan dan de ander ?
hoi het gaat er niet om wat jij denkt of de natuur denkt , het gaat erom wat het bedrijf dat die hel gemaakt heeft jou schuldig vind en dus je erin stopt! Beetje zelfde als wetten op aarde dus.
pi_170624917
Je zou ook als je in een hemel bent een keertje een soort signaal kunnen ontvangen, van een heel mooi liedje bijv maar dat van buiten de hemel komt, dus iemand in zo een hemel gaat dan een soort avontuur aan door buiten de muren van de hemel te treden, om zo iets te winnen en met de hoop levend terug te keren,

Ook kan het zijn dat in een hemel een paar individuen elkaar gaan haten, bijv met reden omdat de een iemand wel wil toelaten en de andere hem juist wil weigeren, en dan kan de een proberen de ander uit de hemel te werken!

Ook vraag ik me wel eens af of iemand met vals bewijs naar de hel is gestuurd?
pi_170624957
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 01:12 schreef possetje het volgende:

[..]


[..]

hoi het gaat er niet om wat jij denkt of de natuur denkt , het gaat erom wat het bedrijf dat die hel gemaakt heeft jou schuldig vind en dus je erin stopt! Beetje zelfde als wetten op aarde dus.
Levert dat nou nog wat op ? Zo'n bedrijf ?
pi_170624984
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 01:18 schreef possetje het volgende:
Je zou ook als je in een hemel bent een keertje een soort signaal kunnen ontvangen, van een heel mooi liedje bijv maar dat van buiten de hemel komt, dus iemand in zo een hemel gaat dan een soort avontuur aan door buiten de muren van de hemel te treden, om zo iets te winnen en met de hoop levend terug te keren,

Ook kan het zijn dat in een hemel een paar individuen elkaar gaan haten, bijv met reden omdat de een iemand wel wil toelaten en de andere hem juist wil weigeren, en dan kan de een proberen de ander uit de hemel te werken!

Ook vraag ik me wel eens af of iemand met vals bewijs naar de hel is gestuurd?
De duivel is er ingeluisd door god. Was eigenlijk gewoon een goeie jongen.
pi_170625001
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 01:21 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Levert dat nou nog wat op ? Zo'n bedrijf ?
geen idee, kan ook gewoon iemands hobby zijn om zoiets te beginnen
  dinsdag 2 mei 2017 @ 01:33:11 #45
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_170625044
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 01:24 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

De duivel is er ingeluisd door god. Was eigenlijk gewoon een goeie jongen.
God is eigenlijk ook gewoon een dikke judas en landverrader, ik durf te wedden dat die familie is van Anton Mussert :')
pi_170625067
De hemel is de ontwaakte staat van zijn en alles kunnen beleven vanuit hér-kenning. Wanneer je niet meer beperkt bent door onwetendheid, en je in de ware staat bent.
De hel is diepverloren verdwaald zijn. Volledig overgeleverd aan geloof in angst en verdoemenis.
pi_170625090
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 01:37 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
De hemel is de ontwaakte staat van zijn en alles kunnen beleven vanuit hér-kenning. Wanneer je niet meer beperkt bent door onwetendheid, en je in de ware staat bent.
De hel is diepverloren verdwaald zijn. Volledig overgeleverd aan geloof in angst en verdoemenis.
op zich zou je de middeleeuwen ook een soort hel kunnen noemen,

( armoede, geen ziekenhuizen, hoog aantal kindersterfte, geen politie, veel oorlog , geen gloeilampen geen radio geen tv geen internet epidemien, en ook het leven zonder goede informatie )

en er bestaan dan ook verhalen van erg rijke cosmonauten die dan express een planeet in de middeleeuwen laten leven, door elke vorm van vooruitgang te verbieden,

dan krijg je ook het volgende : iemand heeft een hekel aan een ander iemand, en kan je zo een persoon dan op zo een specifieke planeet dumpen...

[ Bericht 5% gewijzigd door possetje op 02-05-2017 03:02:03 ]
pi_170625132
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 01:33 schreef bijstandboy het volgende:

[..]

God is eigenlijk ook gewoon een dikke judas en landverrader, ik durf te wedden dat die familie is van Anton Mussert :')
Adriaantje !
  dinsdag 2 mei 2017 @ 01:49:52 #49
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_170625149
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 01:46 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Adriaantje !
Teringlijer!
pi_170630376
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 01:40 schreef possetje het volgende:

[..]

op zich zou je de middeleeuwen ook een soort hel kunnen noemen,

( armoede, geen ziekenhuizen, hoog aantal kindersterfte, geen politie, veel oorlog , geen gloeilampen geen radio geen tv geen internet epidemien, en ook het leven zonder goede informatie )

en er bestaan dan ook verhalen van erg rijke cosmonauten die dan express een planeet in de middeleeuwen laten leven, door elke vorm van vooruitgang te verbieden,

dan krijg je ook het volgende : iemand heeft een hekel aan een ander iemand, en kan je zo een persoon dan op zo een specifieke planeet dumpen...
LOL.

Maar de middeleeuwen was inderdaad wel een beetje een nare tijd volgens mij. Sowieso hier in Europa. Zo net na de hoogstaande beschaving van het Romeinse Rijk. Het was eigenlijk een terugval naar het barbarisme. Iets waar ik tegenwoordig ook wel eens bang voor ben die wij die kant langzaam maar zeker weer naar toe glijden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')