abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179206578
registreer om deze reclame te verbergen
Ik dacht op een gegeven moment dat Mrs Waterford met June samen zou gaan spannen om te ontsnappen. Maar toen kwam dat gekke huwelijk er tussendoor dus ik denk niet dat dat nog gaat gebeuren.

Wat zijn dat eigenlijk voor meisjes die gaan trouwen? Moeten die geen handmaidens worden? Of zijn ze van 'rijke' afkomst en hoeven ze dat niet en moeten ze daarvoor in de plaats trouwen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 16 mei 2018 @ 22:12:33 #77
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_179207848
Jammer dat het een ep per week is :)
Tijd begint te tikken nu.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_179213527
quote:
99s.gif Op woensdag 16 mei 2018 21:25 schreef Karina het volgende:
Ik dacht op een gegeven moment dat Mrs Waterford met June samen zou gaan spannen om te ontsnappen. Maar toen kwam dat gekke huwelijk er tussendoor dus ik denk niet dat dat nog gaat gebeuren.

Wat zijn dat eigenlijk voor meisjes die gaan trouwen? Moeten die geen handmaidens worden? Of zijn ze van 'rijke' afkomst en hoeven ze dat niet en moeten ze daarvoor in de plaats trouwen.
Nick is een guardian, dus zijn vrouw zal denk ik een econowife worden. Ik denk dat het gezien wordt als een eer om met een guardian te trouwen, misschien hebben haar ouders haar daarvoor opgegeven oid? Econowives kunnen ook gewoon kinderen krijgen (in theorie), handmaid worden is eerder een straf voor zonden.

Was wel blij te zien dat tijdens de prayvagana tenminste sommige mensen nog het fatsoen hadden afkeurend te kijken toen de sluiers opgelicht werden.
pi_179213605
Dankje!

Ik heb dat econowive nog even opgezocht.
quote:
Econowives are a class of women in the Republic of Gilead. Aside from Unwomen, they are some of the lowest ranking members of Gileadean society. Econowives are the wives of poor or low ranking men, such as Guardians. They are forced to fulfill the roles of Martha (servant), Wife and, if they are fertile, Handmaid. In the TV Series, the class is expanded to include low-ranking men and is thus titled Econopeople.
Hier staat nog wat meer.

Unwomen zijn die vrouwen zoals eenoog.
niet zo tof doen
pi_179213670
quote:
99s.gif Op donderdag 17 mei 2018 07:22 schreef Karina het volgende:
Dankje!

Ik heb dat econowive nog even opgezocht.

[..]

Hier staat nog wat meer.

Unwomen zijn die vrouwen zoals eenoog.
Volgens mij kon je in die scene met Serena ook zien dat die grijze kleding die de econowives dragen in de serie op het bed legde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179213710
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 22:12 schreef matthijst het volgende:
Jammer dat het een ep per week is :)
Tijd begint te tikken nu.
Het boek is ook verfilmd, in 1990. Compleet andere sfeer dan de serie, maar als je ontwenningsverschijnselen krijgt is het de moeite waard die film eens te kijken ^O^
  Moderator donderdag 17 mei 2018 @ 11:22:12 #82
273461 crew  AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_179216442
quote:
99s.gif Op woensdag 16 mei 2018 21:25 schreef Karina het volgende:

Denk niet dat Mrs Waterford dat ooit zou doen, ze wil te graag een kind hebben. Wel zag ik wat tekenen bij haar dat ze zich wel degelijk een beetje zorgen maakte om June. Plus dat ze die Lydia echt niet uit kan staan :D

Verder wel een goede aflevering. Weer erg dark. Dat hele gebeuren in de Colonies ook.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox One: Alwayshappyz | Photographer: D610, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, Game of Thrones, Person of Interest, Homeland, Brothers & Sisters, Veronica Mars & many more!
pi_179217372
Ahhhh. Ik zit nu net in de nieuwe aflevering. Fred Waterford probeert 'driver' Nick weg te werken. Ben benieuwd!

*kijkt verder*
pi_179218689
Aww, al die jonge meisjes die met die guardians moesten trouwen..
pi_179223088
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 13:35 schreef DonnaRush het volgende:
Aww, al die jonge meisjes die met die guardians moesten trouwen..
Al die volwassen mannen die met pubers moesten trouwen dan -O-
Ellende voor iedereen.
pi_179239088
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:56 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Al die volwassen mannen die met pubers moesten trouwen dan -O-
Ellende voor iedereen.
inderdaad onder het mom van gaat heen en vermenigvuldig u even snel uitgehuwelijkt worden :N
Wel fijn dat June weer terug is, vraag me alleen af of ze gevallen of gesprongen is......
En ik hoop dat Janine en Emily weten te ontsnappen of een opstand ofzo organiseren......
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_179344096
Arme Nick en Eden ;(
Arme Offred, arme Serena, wat een kutwereld ;(

Fuck Fred, dat wel.
pi_179344160
nvm heb de aflevering afgekeken nu. Fuck Serena ook.
pi_179345346
Een van de uitvoerend producenten van de serie legt uit hoe het zit met vrouwen en hun status en rol in Gilead: https://www.amny.com/ente(...)id-s-tale-1.18656550
pi_179420975
De neukscene van nick met dat laken met een gat erin was heel raar. Ze zijn toch getrouwd waarom moet het dan zo?
niet zo tof doen
pi_179433246
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 13:30 schreef Karina het volgende:
De neukscene van nick met dat laken met een gat erin was heel raar. Ze zijn toch getrouwd waarom moet het dan zo?
Volgens mij moet seks vooral heel klinisch zijn in zo'n religieuze samenleving? Seks is toch vooral voor de voortplanting, niet om van te genieten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_179434578
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 21:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij moet seks vooral heel klinisch zijn in zo'n religieuze samenleving? Seks is toch vooral voor de voortplanting, niet om van te genieten.
Dat laatste klopt maar dit is wel heel overdreven en hypocriet, de mannen gaan wel naar een hoerentent. Maar goed de vrouwen zijn ook alleen broedmachines, huishoudsters of hoertjes. Desalniettemin vond ik het wel apart, zelfs in de meest gelovige gemeenschappen hebben ze (denk ik) op een 'normale'manier seks. Het zag er in ieder geval heel gek uit.
niet zo tof doen
pi_179435298
quote:
99s.gif Op zondag 27 mei 2018 21:43 schreef Karina het volgende:

[..]

Dat laatste klopt maar dit is wel heel overdreven en hypocriet, de mannen gaan wel naar een hoerentent. Maar goed de vrouwen zijn ook alleen broedmachines, huishoudsters of hoertjes. Desalniettemin vond ik het wel apart, zelfs in de meest gelovige gemeenschappen hebben ze (denk ik) op een 'normale'manier seks. Het zag er in ieder geval heel gek uit.
Die hoerentent toont natuurlijk vooral de hypocrisie van dat soort samenlevingen aan. De welgestelde, vrome leiders wanen zichzelf boven de wet.

Afgezien daarvan wordt seks toch vooral als een klinisch ritueel met voortplanting als doel neergezet.
Dat is weliswaar niet helemaal in lijn met wat je ziet bij hedendaagse conservatieve gelovigen, maar iets als vrouwenbesnijdenis is ook deels bedoeld om te zorgen dat seks niet plezierig is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_179435436
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 22:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die hoerentent toont natuurlijk vooral de hypocrisie van dat soort samenlevingen aan. De welgestelde, vrome leiders wanen zichzelf boven de wet.

Afgezien daarvan wordt seks toch vooral als een klinisch ritueel met voortplanting als doel neergezet.
Dat is weliswaar niet helemaal in lijn met wat je ziet bij hedendaagse conservatieve gelovigen, maar iets als vrouwenbesnijdenis is ook deels bedoeld om te zorgen dat seks niet plezierig is.
Snap ik maar als man lijkt het me ook geen pretje om op deze manier kindertjes te maken, een laken neuken :D Maar voor de pret zijn die hoertjes natuurlijk weer.

Verder heb ik nog steeds het idee dat Mrs Waterford in opstand gaat komen, al dan niet samen met June. Of misschien is haar man wel dood na die bom!
niet zo tof doen
pi_179443359
Jaaa zou Fred dood zijn? Ik hoop het, stiekem..
pi_179443396
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 11:27 schreef DonnaRush het volgende:
Jaaa zou Fred dood zijn? Ik hoop het, stiekem..
Ik wens hem iets veel pijnlijkers toe, dat ook veel langer duurt.
pi_179443736
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 11:29 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Ik wens hem iets veel pijnlijkers toe, dat ook veel langer duurt.
Dood is dood haha, maar ik snap je gedachte.

Ik hoop dat Serena en June samen kunnen 'spannen'.
Zou Nick echt weg gaan?
pi_179535702
Serena gaat het heft in handen nemen.... Benieuwd hoe dat gaat aflopen, want dat kind wil ze wel erg graag en nu snap ik ook een beetje waarom ze zo radicaal is. Nick heeft een probleem nu zijn opper commander Pryce weg is alhoewel hij nu Serena/Fred kan helpen en hopelijk de security wat minder maken zodat ontsnappen makkelijker gaat worden? Hannah meenemen wordt dan ook nog wel een uitdaging......
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_179545286
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 13:09 schreef ser het volgende:
Serena gaat het heft in handen nemen.... Benieuwd hoe dat gaat aflopen, want dat kind wil ze wel erg graag en nu snap ik ook een beetje waarom ze zo radicaal is. Nick heeft een probleem nu zijn opper commander Pryce weg is alhoewel hij nu Serena/Fred kan helpen en hopelijk de security wat minder maken zodat ontsnappen makkelijker gaat worden? Hannah meenemen wordt dan ook nog wel een uitdaging......
Ik zag het niet aankomen dat Serena dat zou doen!
pi_179545334
Bij die begrafenis zat ik de hele tijd te bedenken wie bedacht had dat het zo moest gaan. Iemand, en dan bedoel ik een karakter in de show, moet de tijd genomen hebben om die hele ceremonie met dat om de kisten heen lopen enzo te bedenken.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')