FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Ervaringen met kleine auto's.
DrDarwinzondag 30 april 2017 @ 18:04
Mijn dochter en haar vriend willen een kleine auto kopen, hebben of hadden jullie een kleine auto?
En wat zijn je ervaringen ermee, wat zijn toppertjes en aan wat voor auto zouden ze nooit moeten beginnen.
Wij denken aan:

Suzuki Swift
Mitsubishi Colt.
Toyota Yaris of Aygo
Daihatsu YRV enz:

Andere modellen en merken waar wij nog niet aan gedacht hebben, wees welkom.
vannellezondag 30 april 2017 @ 18:07
Wat wil je er mee?
Voornamelijk stadsverkeer of ook vaak lange afstanden?

Edit: Wat willen ZE er mee?
lobotmzondag 30 april 2017 @ 18:08
weet niet wat het budget is maar een kia picanto is best ok voor die paar maanden dat ik er 1tje had in de lease ..
Zolderkamerzondag 30 april 2017 @ 18:14
Gebruikt of nieuw?
Gebruikt kan er met elke auto iets zijn.. dus NAP erbij.. onderhoudspapieren.. rekeningen etc..
Evt een aankoopkeuring laten uitvoeren..

Verder kun je weinig met zo'n topic waar de enige eis "klein" is..
DrDarwinzondag 30 april 2017 @ 18:16
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 18:07 schreef vannelle het volgende:
Wat wil je er mee?
Voornamelijk stadsverkeer of ook vaak lange afstanden?

Edit: Wat willen ZE er mee?
Nou, denk aan max 10.000 km per jaar en gewoon binnen Nederland.
Prijs rond 2500 - 3000 euro.
Captain_Ghostzondag 30 april 2017 @ 18:25
Zijn ze beginners wat betreft auto?
Zo, ja is hierboven aantal auto prima. Goedkoop in belasting en verzekering.

Heeft zij ook kind(eren), dan is 5 deurs handiger.
DrDarwinzondag 30 april 2017 @ 18:26
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 18:25 schreef Captain_Ghost het volgende:
Zijn ze beginners wat betreft auto?
Zo, ja is hierboven aantal auto prima. Goedkoop in belasting en verzekering.

Heeft zij ook kind(eren), dan is 5 deurs handiger.
Eerste autootje, dus betrouwbaarheid is belangrijk.
Geen kids, en ook geen kleinkids voor mij tot nu toe.
:)
vannellezondag 30 april 2017 @ 18:26
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 18:16 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Nou, denk aan max 10.000 km per jaar en gewoon binnen Nederland.
Prijs rond 2500 - 3000 euro.
"Binnen Nederland" zegt nog steeds weinig.
Is het vooral stadsverkeer of zullen ze ook vaak op de snelweg willen rijden?
Binnen Nederland ben je namelijk ook als je alleen maar een blokje om gaat zeg maar.
DrDarwinzondag 30 april 2017 @ 18:27
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 18:26 schreef vannelle het volgende:

[..]

"Binnen Nederland" zegt nog steeds weinig.
Is het vooral stadsverkeer of zullen ze ook vaak op de snelweg willen rijden?
Binnen Nederland ben je namelijk ook als je alleen maar een blokje om gaat zeg maar.
Nou ja, kringetje Enschede -Nijmegen-Apeldoorn dus af en toe wat snelweg.
.
SgtPorkbeanszondag 30 april 2017 @ 18:29
Een Daihatsu Cuore is ook een vaste waarde bij deze eisen ^O^
DrDarwinzondag 30 april 2017 @ 18:30
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 18:29 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Een Daihatsu Cuore is ook een vaste waarde bij deze eisen ^O^
Ervaringen ermee zouden welkom zijn.
SgtPorkbeanszondag 30 april 2017 @ 18:32
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 18:30 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Ervaringen ermee zouden welkom zijn.
Die kan ik je helaas niet geven :P
Maar het is degelijke Toyota techniek die erom bekend staat oerdegelijk (en zuinig) te zijn.
Captain_Ghostzondag 30 april 2017 @ 18:34
Toyota Agyo
Citroen C1
Peugeot 107

Deze 3 autos hebben hetzelfde basis, techniek, motors zelfs.
Alleen vormgever verschilt van elkaar. Ze hebben een ketting als disturbitie riem, dus hoeft niet om 100.000 km vervangen enzovoort. Alleen V-snaar of multiriem..

Ford KA, focus
VW polo
vannellezondag 30 april 2017 @ 18:44
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 18:27 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Nou ja, kringetje Enschede -Nijmegen-Apeldoorn dus af en toe wat snelweg.
.
Dus redelijke afstanden zeg maar, dan mag een beetje luxe ook wel.
Waar ik zelf ervaring mee heb is een Ford Fiesta en een Peugeot 306, geschikt voor de stad én langere afstanden terwijl de maandlasten relatief laag liggen.
Ook het verbruik is vriendelijk te noemen maar dat kan ik niet vergelijken met de auto's die jij noemt omdat ik daar geen ervaring mee heb.
RolStaart-Beerzondag 30 april 2017 @ 19:57
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 18:34 schreef Captain_Ghost het volgende:
Toyota Agyo
Citroen C1
Peugeot 107

Deze 3 autos hebben hetzelfde basis, techniek, motors zelfs.
Alleen vormgever verschilt van elkaar. Ze hebben een ketting als disturbitie riem, dus hoeft niet om 100.000 km vervangen enzovoort. Alleen V-snaar of multiriem..

Ford KA, focus
VW polo
C1 is echt aan te raden, rijdt lekker zuinig ^O^ Zoek er wel een met airconditioning, eentje zonder AC is echt niet te doen in de zomer.
DrDarwinzondag 30 april 2017 @ 19:59
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 19:57 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

C1 is echt aan te raden, rijdt lekker zuinig ^O^ Zoek er wel een met airconditioning, eentje zonder AC is echt niet te doen in de zomer.
Betrouwbaarheid staat bij hen en ons bovenaan, vandaar de voorkeur voor een Japanner.
virl3zondag 30 april 2017 @ 20:08
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 19:59 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Betrouwbaarheid staat bij hen en ons bovenaan, vandaar de voorkeur voor een Japanner.
Ze komen uit de zelfde fabriek toch? (Of zouden ze als ze een Citroen maken de schroefjes minder goed aandraaien dan bij een Toyota zodat vooroordelen tenminste kloppen? ^O^ )
ff ontopic. Ik kreeg pas Aygo mee bij m'n garage, het nieuwe model en 't reed eigelijk prima.Lekker klik klak schakelen, En best wel voldoende pit binnen de stad.
RolStaart-Beerzondag 30 april 2017 @ 20:12
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 19:59 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Betrouwbaarheid staat bij hen en ons bovenaan, vandaar de voorkeur voor een Japanner.
De C1 komt uit dezelfde fabriek als de Aygo. Maar goed, bij die auto's verschilt alleen het merk op de motorkap.
sturmpiezondag 30 april 2017 @ 20:14
Suzuki Alto
Geranium_Opazondag 30 april 2017 @ 22:11
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 18:34 schreef Captain_Ghost het volgende:
Toyota Agyo
Citroen C1
Peugeot 107

Dan is een Daihatsu Cuore een veel betere auto voor je geld , aanzienlijk ruimer en zeer betrouwbaar. Er zit wel een Daihatsu motor in de Aygo en co maar verder is de bouwkwaliteit ronduit matig te noemen.
Captain_Ghostzondag 30 april 2017 @ 22:13
quote:
14s.gif Op zondag 30 april 2017 22:11 schreef Geranium_Opa het volgende:

[..]

Dan is een Daihatsu Cuore een veel betere auto voor je geld , aanzienlijk ruimer en zeer betrouwbaar. Er zit wel een Daihatsu motor in de Aygo en co maar verder is de bouwkwaliteit ronduit matig te noemen.
Daihatsu is wel prima kleine auto, maar het heeft weg van opa of oma look auto.
pwmh82zondag 30 april 2017 @ 23:32
Cuore is geen pretje op de snelweg. Van al deze kleine auto's is de Swift met kop en schouders de ruimste en meest volwassen auto. Dat merk je bijvoorbeeld ook met wind. C1, Aygo 107 hebben een redelijk vinnig motortje waarmee je nog wel eens een auto kan inhalen zonder dat je meteen een file veroorzaakt. Lange versnellingen maken het ook iets prettiger invoegen.
Binnen de bebouwde kom en op provinciale weg ontloopt het elkaar allemaal weinig maar op de snelweg ga je de verschillen merken.
devlinmrzondag 30 april 2017 @ 23:37
Laatst een C1/Aygo/107 achterin mijn auto gekregen met zo'n 30km/h.. ding was een total loss. Moet er niet aan denken wat er met 50/100km/h zou gebeuren
Captain_Ghostzondag 30 april 2017 @ 23:45
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 23:37 schreef devlinmr het volgende:
Laatst een C1/Aygo/107 achterin mijn auto gekregen met zo'n 30km/h.. ding was een total loss. Moet er niet aan denken wat er met 50/100km/h zou gebeuren
Dat is nadeel van kleine autootje..
Om dat reden heb ik Ford Focus wagon genomen. (fase 1)
Met 1.6 komt ik overal prima uit en lekker ruim. Dat ook nog in 33 eu per kwartaal!
Zolderkamermaandag 1 mei 2017 @ 00:10
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 23:45 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Dat is nadeel van kleine autootje..
Om dat reden heb ik Ford Focus wagon genomen. (fase 1)
Met 1.6 komt ik overal prima uit en lekker ruim. Dat ook nog in 33 eu per kwartaal!
Als je daarmee achterin een terreinwagen rijd heb je hetzelfde.. Dus eigenlijk moet er maar een Maybach komen... of wacht.. een pantservoertuig...

Kleine auto's zijn gewoon veilig.. en een grote is ook direct een total loss met al die plastic zooi.. Dus maakt geen verschil... Renault is trouwens een stuk veiliger dan Ford..
Het ging dus om een kleine auto...
reeybehnmaandag 1 mei 2017 @ 02:06
iets meer uitgeven en gaan voor een up/mii/citigo. veruit de beste in deze klasse.
Pizza_Boommaandag 1 mei 2017 @ 04:50
Yaris of Aygo, uitgaande van een recent model, is toch echt een wereld van verschil. De Aygo is nog boven de Yaris geplaatst, de Yaris is een stukje groter geworden. Net als men de Up! boven de Polo heeft geplaatst en de Polo de laatste jaren ook aardig gegroeid is.

Citroen C2 is ook wel geinig en hoeft niet al te duur te zijn. Belangrijkste met die dingen is de staat van onderhoud. En dat geldt eigenlijk voor alle oudere auto's. Je kan een slecht model hebben, maar toevallig een goed exemplaar en die kan beter zijn dan een slecht exemplaar van een beter model. Modellen laten staan, zeker bij oudere autotjes, omdat het ooit een slecht ding was, is geen slim idee, je moet per voertuig individueel kijken. Zeker oudere dingen, ze rijden nog, dus kans dat ie goed is, is best groot. Ik zou gewoon eens een rondje dealers doen en kijken wat ze hebben. Zeker goed aangeschreven dealers willen goede autotjes wel eens zelf houden, maar zitten niet te wachten op gezeik. Dozenschuivers als Jetcars verpatsen alles dat in hun handen komt zonder zelfs ook maar de motorkap te openen. Je zou eens kunnen kijken naar typische bejaardenbakken: Atos, Agila, Meriva, etc. Vaak goed onderhouden, weinig kilometers, optisch wel eens hier en daar een butsje, krasje of deukje.

Ik vind je, met de regio die je aan geeft, erg optimistisch met 10k voor 2 man in 1 auto. Iedere maand 1x naar Apeldoorn en 1x naar Nijmegen en je bent in het jaar al door de helft van je kilometers. En in de regio waar je zit is het OV volgens mij ook niet zo dekkend als hier in de Randstad, waardoor de auto al snel een veelgebruikt vervoersmiddel wordt. 800 km in de maand is niet echt heel veel, vind ik. Maargoed, ik vind ook dat ik met 25k per jaar momenteel rustig aan doe, dus wellicht ben ik niet geheel objectief. :P :P
#ANONIEMmaandag 1 mei 2017 @ 04:52
Die Swift en Colt zijn stuk beter al , denk dat die laatste meeste waar voor je geld geeft wanneer 2e hands.
#ANONIEMmaandag 1 mei 2017 @ 04:55
Kijk zelf altijd tot 1150 kg , is wat duurder maar stuk goedkoper in aanschaf.
#ANONIEMmaandag 1 mei 2017 @ 05:03
Je moet ook beetje geluk hebben ermee, mijn laatste is Mazda 626 die al bijna 2 jaar rijdt zonder beurt en 1x wiellager en remslang vervangen.

Snap nog steeds niet waarom vorige eigenaar dat ding verkocht heb, wat roest aan de wielranden achter denk ik.
#ANONIEMmaandag 1 mei 2017 @ 05:07
Zelfs olie bijvullen hoeft niet en op de peilstok ziet die olie er nog prima uit, niet zwart of zo.
#ANONIEMmaandag 1 mei 2017 @ 05:12
Mijn dochter heeft nieuwe Twingo 2 gekocht in 2008, die heeft inmiddels er 150k opzitten.
De rubbers in voorwielwielophanging zijn keer vervangen, banden en remblokken verder blijft dat ding gewoon rijden.
#ANONIEMmaandag 1 mei 2017 @ 05:15
Het is alleen niet echt snel.
TheThirdMarkmaandag 1 mei 2017 @ 05:28
quote:
3s.gif Op maandag 1 mei 2017 05:15 schreef Stien_Struis het volgende:
Het is alleen niet echt snel.
6 zinnen... Dat had ook makkelijk in 1 post gekund.
Maar mijn eerste auto was een Suzuki Baleno.
Kost geen drol, rijdt niet zuinig (helaas) maar gaat als de brandweer.
#ANONIEMmaandag 1 mei 2017 @ 05:31
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 05:28 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

6 zinnen... Dat had ook makkelijk in 1 post gekund.
Maar mijn eerste auto was een Suzuki Baleno.
Kost geen drol, rijdt niet zuinig (helaas) maar gaat als de brandweer.
Zo'n Swift is prima ding alleen ook best populair en daarom aan de prijs.
DrDarwinmaandag 1 mei 2017 @ 07:44
quote:
12s.gif Op maandag 1 mei 2017 05:31 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Zo'n Swift is prima ding alleen ook best populair en daarom aan de prijs.
Ik las ergens dat die Swifts in Japan of in Portugal in elkaar gedraaid worden, en dat daar een opmerkelijk kwaliteitsverschil in zit, die echte Japanner schijnt veel beter te zijn.
Leandramaandag 1 mei 2017 @ 07:49
Colt gehad, prima autootje, ook op de snelweg, en net een tikje groter dan de Aygo/107/C1, wat vooral op de snelweg wel prettig is.
devlinmrmaandag 1 mei 2017 @ 08:02
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 00:10 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Als je daarmee achterin een terreinwagen rijd heb je hetzelfde.. Dus eigenlijk moet er maar een Maybach komen... of wacht.. een pantservoertuig...

Kleine auto's zijn gewoon veilig.. en een grote is ook direct een total loss met al die plastic zooi.. Dus maakt geen verschil... Renault is trouwens een stuk veiliger dan Ford..
Het ging dus om een kleine auto...
Kleine auto's zijn per definitie minder veilig. Alleen al vanwege de minder grote kreukelzones
Beetjegekmaandag 1 mei 2017 @ 09:18
De toyota aygo (of de c1/107) is echt een aanrader. Zelf ook vaak in gereden (zelfs mee naar de belgische ardennen), motor is pittig genoeg voor in de stad en met een beetje gassen (dus niet invoegen met 60 in de 5e versnelling want "zuinig") kom je best vlot vooruit. Verbruik van minimaal 1:18 bij eerdergenoemde rijstijl en ook goedkoop in verzekering en wegenbelasting. Een goede maat van mij heeft 4 jaar in een tweedehands 107 gereden. Van 115.000 tot 185.000 km met enkel wat oliewissels en klein onderhoud bij apk.

Enig minpuntje is dat beide autos bij 130 niet erg koersvast voelen. Als het hard waait dan merk je dat de auto net ff te weinig vlees heeft. Ook zijn de stoelen tamelijk aan de harde kant mocht je 50+km moeten rijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beetjegek op 01-05-2017 09:26:27 ]
Ivo1985maandag 1 mei 2017 @ 09:49
Ga voor een 5-deurs.

Ook als je altijd maar met 1 of 2 personen in de auto zit. Kleine autootjes hebben een kleine kofferbak, en met een 5-deurs is het een stuk makkelijker om die doos boodschappen oid even op de achterbank te zetten.

Fiat Panda een optie? Bij Fiat denk je niet meteen aan superbetrouwbaar, maar de Panda schijnt best degelijk in elkaar te zitten.
Sounddragonmaandag 1 mei 2017 @ 10:37
Met hun budget zitten ze redelijk aan de onderkant van de markt denk ik.. Dat wordt concessies doen. Kleine auto's zijn gewild en dus ook 'aan de prijs', zeker als je ook nog een wat frisser exemplaar wilt..
DrDarwinmaandag 1 mei 2017 @ 11:15
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 10:37 schreef Sounddragon het volgende:
Met hun budget zitten ze redelijk aan de onderkant van de markt denk ik.. Dat wordt concessies doen. Kleine auto's zijn gewild en dus ook 'aan de prijs', zeker als je ook nog een wat frisser exemplaar wilt..
Wij willen natuurlijk wel dat ze in een fris karretje gaan rijden, dus ik wilde er wel wat bij leggen, maar dat mag niet. Ga ik stiekem toch doen als het nodig is, achter hun rug om natuurlijk.
#ANONIEMmaandag 1 mei 2017 @ 11:29
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 23:37 schreef devlinmr het volgende:
Laatst een C1/Aygo/107 achterin mijn auto gekregen met zo'n 30km/h.. ding was een total loss. Moet er niet aan denken wat er met 50/100km/h zou gebeuren
Cuore komt volgens mij redelijk goed uit botsproeven hoorde ik laatst, had ik ook niet verwacht.
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 18:30 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Ervaringen ermee zouden welkom zijn.
Mijn ervaring is dat het een heel functionele auto is. Op de achterbank kunnen lange volwassenen gewoon comfortabel zitten bijvoorbeeld, want deze is verstelbaar.

Qua rijcomfort lever je wel in als je een luxere wagen gewend bent. Hij is af en toe wat lawaaiig bijvoorbeeld, maar het is niet zo dat je op de snelweg naar elkaar hoeft te schreeuwen.

Oh en als je in de file de airco laat loeien merk je dat aan de motor, die moet dan een tandje bijzetten. Zal denk ik niet zo voordelig zijn voor het brandstofverbruik.
Pizza_Boommaandag 1 mei 2017 @ 12:14
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:29 schreef Chai het volgende:
Mijn ervaring is dat het een heel functionele auto is. Op de achterbank kunnen lange volwassenen gewoon comfortabel zitten bijvoorbeeld, want deze is verstelbaar.
Er zijn maar weinig auto's waar ik comfortabel achterin zit en dan ben ik niet extreem lang ofzo. In veel auto's moet je toch al je hoofd scheefhouden, heb je geen beenruimte, zit je met je hoofd tegen het plafond aan ofzo.
#ANONIEMmaandag 1 mei 2017 @ 12:20
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:14 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig auto's waar ik comfortabel achterin zit en dan ben ik niet extreem lang ofzo. In veel auto's moet je toch al je hoofd scheefhouden, heb je geen beenruimte, zit je met je hoofd tegen het plafond aan ofzo.
Broer en vriend van +- 1.95 raken het plafond niet. Daarom ziet hij er wsl ook uit als bejaardenwagentje.
einzeinzmaandag 1 mei 2017 @ 12:25
Ford Fiësta
Nissan Micra
Mazda 2
Honda Civic
Metro2005maandag 1 mei 2017 @ 12:29
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 18:04 schreef DrDarwin het volgende:
Mijn dochter en haar vriend willen een kleine auto kopen, hebben of hadden jullie een kleine auto?
En wat zijn je ervaringen ermee, wat zijn toppertjes en aan wat voor auto zouden ze nooit moeten beginnen.
Wij denken aan:

Suzuki Swift
Mitsubishi Colt.
Toyota Yaris of Aygo
Daihatsu YRV enz:

Andere modellen en merken waar wij nog niet aan gedacht hebben, wees welkom.
Rij zelf in een mitsubishi spacestar. Ook een fijne wagen. Schuurt qua formaat tegen de yaris aan maar verbruikt en weegt hetzelfde als een aygo.

edit: Voor die prijs ga je ze niet vinden.
DrDarwinmaandag 1 mei 2017 @ 12:44
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:29 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Rij zelf in een mitsubishi spacestar. Ook een fijne wagen. Schuurt qua formaat tegen de yaris aan maar verbruikt en weegt hetzelfde als een aygo.

edit: Voor die prijs ga je ze niet vinden.

Die zijn nog iets té vers.
Pizza_Boommaandag 1 mei 2017 @ 13:25
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:20 schreef Chai het volgende:

[..]

Broer en vriend van +- 1.95 raken het plafond niet. Daarom ziet hij er wsl ook uit als bejaardenwagentje.
Ongeveer even lang dus als ik ben, ik heb bij veel auto's problemen (nou zit ik graag rechtop), ofwel met het plafond, ofwel met de beenruimte. En sommige auto's zijn, zoals ik al zei, dusdanig beroerd dat je er niet knap achterin kan zitten zonder scheef te zitten.
Geraltmaandag 1 mei 2017 @ 13:39
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
En sommige auto's zijn, zoals ik al zei, dusdanig beroerd dat je er niet knap achterin kan zitten zonder scheef te zitten.
Dat is wel een beetje inherent aan "de kleine auto" natuurlijk. :+
Pizza_Boommaandag 1 mei 2017 @ 13:39
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:39 schreef Geralt het volgende:
Dat is wel een beetje inherent aan "de kleine auto" natuurlijk. :+
Meer aan kekke vorm, maar daardoor kuttige daklijn.
#ANONIEMmaandag 1 mei 2017 @ 14:06
waarom een yaris?
zware auto aygo is 100 keer beter
fraubitchmaandag 1 mei 2017 @ 14:42
Ik zweer bij mijn Mini. Ligt stabiel op de weg, is lekker snel, goedkoop in wegenbelasting, en rijdt als een grote auto (dat gevoel geeft ie je) moet je wel de versie nemen met de BMW motor (tot bouwjaar 2006)
Franse auto's zou ik verre van blijven, minder betrouwbaar, rijden ook heel rillerig, heb het gevoel dat ik in een bocht omval.
Positief verrast over de VW Up ook een erg fijne wagen. Ligt stabiel op de weg, voelt niet als een kleine auto en is zuining, maar valt voorlopig nog erg uit hun budget. Mooie andere optie is een Opel Corsa.
Zolderkamermaandag 1 mei 2017 @ 15:09
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:42 schreef fraubitch het volgende:
Ik zweer bij mijn Mini. Ligt stabiel op de weg, is lekker snel, goedkoop in wegenbelasting, en rijdt als een grote auto (dat gevoel geeft ie je) moet je wel de versie nemen met de BMW motor (tot bouwjaar 2006)
Franse auto's zou ik verre van blijven, minder betrouwbaar, rijden ook heel rillerig, heb het gevoel dat ik in een bocht omval.
Positief verrast over de VW Up ook een erg fijne wagen. Ligt stabiel op de weg, voelt niet als een kleine auto en is zuining, maar valt voorlopig nog erg uit hun budget. Mooie andere optie is een Opel Corsa.
Een vroege Mini tegenover Frans betrouwbaar noemen.. :D _O-
En zo mini zijn mini's niet.. :{w
fraubitchmaandag 1 mei 2017 @ 15:48
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:09 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Een vroege Mini tegenover Frans betrouwbaar noemen.. :D _O-
En zo mini zijn mini's niet.. :{w
Hij vroeg om ervaringen, die geef ik hem.
Dat een mini niet heel klein is klopt echter zit de wegenbelasting zit rond de 30 euro.
Zolderkamermaandag 1 mei 2017 @ 15:49
quote:
8s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:48 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Hij vroeg om ervaringen, die geef ik hem.
Dat een mini niet heel klein is klopt echter zit de wegenbelasting zit rond de 30 euro.
En ik geef ze ook.. Een vroege Mini staat bekend om problemen..
fraubitchmaandag 1 mei 2017 @ 15:50
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:49 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En ik geef ze ook.. Een vroege Mini staat bekend om problemen..
Die met de franse motor staan bekend om problemen.
Zolderkamermaandag 1 mei 2017 @ 15:58
quote:
4s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:50 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Die met de franse motor staan bekend om problemen.
Ook de anderen.. om maar wat te noemen waar ze allemaal vroeg of laat last van krijgen: ruitenwissermotor, versnellingsbak en veel roest..
Kriegelmaandag 1 mei 2017 @ 17:13
Ik kan de Mitsubishi Colt die je zelf al noemde van harte aanbevelen, zijn ruim en praktisch (achterbank op rails en in delen neerklapbaar of zelfs verwijderbaar, en voorin een aircogekoelde 'koelbox' voor je fles drinken :D), behoorlijk zuinig voor B-segment, domweg ontzettend betrouwbaar en met een simpel 1.3je al van ruim voldoende vermogen voorzien om aangenaam op te schieten.

Tevens verkrijgbaar als extravagantere Smart Forfour, onderhuids identiek. Hier wat interessante voorbeelden:

https://www.marktplaats.n(...)-foto-s-nwe-apk.html
https://www.marktplaats.n(...)-cz3-2005-blauw.html
https://voorraad.vakgarage.nl/smart/forfour/13-pulse/occ3233243
http://ww3.autoscout24.nl/classified/304030243?asrc=st
https://www.marktplaats.n(...)passion-bj-2004.html
http://ww3.autoscout24.nl/classified/308473045?asrc=st

De Swift is in z'n geheel wat minder ruim en heeft hier en daar weleens een probleem met de versnellingsbak (maar dat is het dan ook meteen wel qua beruchte euvels), rijdt echter wel erg lekker. Stuurmansauto. Prima wagens al met al, alleen normaal gesproken wat duurder in aanschaf. Met een budget rond de ¤3000 ga je de nettere exemplaren nog niet snel vinden.

Aygo, C1 etc zou ik persoonlijk lekker laten staan tenzij je echt elk dubbeltje omdraait, dat zijn sardienenblikjes met verkapte campingstoelen, en zeker als er ooit nog kinderen bij komen gewoon krap. En dan is er nog het dingetje met de kantelende zuigers in de motor, die 1.0 driepitter is gewoon niet zo bombproof als Toyota's 1.3 viercylinder uit die tijd, te vinden in o.a. de Yaris en Daihatsu's Sirion 2. Wat trouwens ook aanraders zijn.

Tenzij je een berg kilometers rijdt zodat het verbruiksplaatje gaat meetellen is zo'n Colt / Forfour echt niet een veel duurdere klant dan een Aygo-variant, en het is merkbaar meer auto op zo ongeveer elk vlak. De iets hogere vaste lasten zijn het n.m.m. zonder meer waard, ze stellen immers nog steeds niet veel voor.

Was de Hyundai Getz trouwens al genoemd hier? Voorloper van de i20 met een nogal ongelukkige naam die weinig recht doet aan de auto zelf. Een beetje Fisher Price van binnen, maar wederom gebouwd als een tank, hoor je ook alleen maar tevreden eigenaren over.

Verder niks opmerkelijks aan, gewoon een anoniem hok dat overal een beetje de definitie van doorsnee in is, maar wel prima kwaliteit en dat telt uiteindelijk. Bovendien zijn ze gunstig geprijsd, voor ¤3000 heb je een vrij jong facelift-exemplaar van 2006/7 met de toen net nieuwe 1.4 (verving de 1.3 en is een wat verfijnder apparaat).

https://www.marktplaats.n(...)-eigenaar-airco.html
https://www.marktplaats.n(...)co-el-pakket-lv.html
https://www.marktplaats.n(...)007-grijs-airco.html

[ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 01-05-2017 22:02:13 ]
Djeezmaandag 1 mei 2017 @ 19:38
We zijn zelf ook aan het kijken voor een kleinere auto dan onze Kia Carens (want bijna 1400 kg, erg duur in mrb), en we zitten te denken aan een Kia Rio of Mazda 2. Schijnen ook goeie auto's te zijn, en voor rond de 3k te koop
kevin33maandag 1 mei 2017 @ 21:48
Een Daihatsu Sirion 2.

http://www.gaspedaal.nl/Daihatsu/Sirion/?bmin=2005&srt=df
#ANONIEMmaandag 1 mei 2017 @ 21:50
quote:
Moet je er wel 1 zoeken met 1.3 dat 3 cilinder 1.0 blok schiet niet op in die bak.
Meike26maandag 1 mei 2017 @ 22:43
Van voorjaar 2014 tot zomer 2016 een YRV gehad. Het was een donders goed bakje. De 1.3 (zelfde uit de Yaris) motor kwam goed tot zijn recht, want het ding woog amper 900 kilo.

Het verbruik lag rond de 1:17 gecombineerd, 1:19 op lange afstanden. Naast verbruik en performance had het wagentje nog 1 goede eigenschap, een erg kleine draaicirkel ^O^ Heb er met 2 jaar met plezier in gereden. Het plaatje zegt dat het een Daihatsu is, maar je hebt een halve toyota onder je kont.

IMG_20140905_192106.jpg
De zomer van 2014, lekker de bergen in geweest met de YRV, kan die makkelijk aan 8-)
Ga dan wel voor de gewone 1.3, de 1.3 turbo's hebben wel meer vermogen, maar zijn dorstiger en gekoppeld aan irritante automaat.

Een Honda Jazz zou ook mogelijk kunnen zijn met jullie budget, ook goede wagentjes :)

Edit: Dit is wel een leuke YRV, inclusief origineel panorama-dakje en airco. Interieur ziet er ook nog goed uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Meike26 op 01-05-2017 22:57:38 ]
DrDarwindinsdag 2 mei 2017 @ 09:48
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 22:43 schreef Meike26 het volgende:
Van voorjaar 2014 tot zomer 2016 een YRV gehad. Het was een donders goed bakje. De 1.3 (zelfde uit de Yaris) motor kwam goed tot zijn recht, want het ding woog amper 900 kilo.

Het verbruik lag rond de 1:17 gecombineerd, 1:19 op lange afstanden. Naast verbruik en performance had het wagentje nog 1 goede eigenschap, een erg kleine draaicirkel ^O^ Heb er met 2 jaar met plezier in gereden. Het plaatje zegt dat het een Daihatsu is, maar je hebt een halve toyota onder je kont.

IMG_20140905_192106.jpg
De zomer van 2014, lekker de bergen in geweest met de YRV, kan die makkelijk aan 8-)
Ga dan wel voor de gewone 1.3, de 1.3 turbo's hebben wel meer vermogen, maar zijn dorstiger en gekoppeld aan irritante automaat.

Een Honda Jazz zou ook mogelijk kunnen zijn met jullie budget, ook goede wagentjes :)

Edit: Dit is wel een leuke YRV, inclusief origineel panorama-dakje en airco. Interieur ziet er ook nog goed uit.
Klinkt goed, en ziet er goed uit, bedankt voor de review!
HansvanOchtendinsdag 2 mei 2017 @ 11:19
Een fiat grande punto.

De stap van een hele kleine (aygo, c1 etc) naar een "B klasse (fiesta, punto) is echt enorm terwijl deze prijstechnisch niet heel veel uit elkaar lopen.
Diqiu-Longdinsdag 2 mei 2017 @ 11:21
Peugeot 106 zijn leuke kleine autootjes en beslist niet duur in aanschaf, alleen je moet wel goed opletten dat je geen slecht exemplaar koopt.

En een Peugeot 205 is nog leuker, maar die vind je weinig. Vandaar dat een 106 wellicht makkelijker is te vinden.
DrDarwindinsdag 2 mei 2017 @ 11:43
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 11:19 schreef HansvanOchten het volgende:
Een fiat grande punto.

De stap van een hele kleine (aygo, c1 etc) naar een "B klasse (fiesta, punto) is echt enorm terwijl deze prijstechnisch niet heel veel uit elkaar lopen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 11:21 schreef Diqiu-Long het volgende:
Peugeot 106 zijn leuke kleine autootjes en beslist niet duur in aanschaf, alleen je moet wel goed opletten dat je geen slecht exemplaar koopt.

En een Peugeot 205 is nog leuker, maar die vind je weinig. Vandaar dat een 106 wellicht makkelijker is te vinden.
Frans en Italiaans vallen sowieso af, dat is vragen om problemen.
einzeinzdinsdag 2 mei 2017 @ 12:26
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 11:43 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

[..]

Frans en Italiaans vallen sowieso af, dat is vragen om problemen.
Inderdaad, vergeet ook Opel niet! Van oorsprong Duits maar volledig in handen van Fransozen.
Iedereen die ik vertel dat ze Frans of Italiaans moeten laten links liggen vraagt om met degelijke argumenten af te komen. Zelfs bij Cardoen (grote verkoper van allerlei wagens) zei dat dit complete nonsens is.
5 maanden later hebben ze een olielek ofwel zit de zetel niet comfortabel. Tja!!!

Ja, Fransoosjes gaan vooruit en bollen goed. Maar verwacht maar niet teveel! Voor comfort raadt ik eerder de Aziaten (liefst nog Japans als het kan) aan. Kies voor een Mazda, Hyundai, Nissan, ...
Ok, minder hip maar veel degelijker dan een Peugeot, Renault, Citroën (al is die misschien nog de betere) of zelfs Opel. En het is nog eens goedkoper ook. Zowel in aankoop als in onderhoud en herstellingen.
einzeinzdinsdag 2 mei 2017 @ 12:30
Trouwens bij de nieuwe Opels en Renault al het interieur gezien. Het is één en al plastic. Van dat glanzend dan nog dat superveel stof vangt.
Ik raad ten sterkste af om dit met een papieren doekje (keukenpapier, wc-papier) weg te vegen. Je veegt aan een gigantisch tempo krasjes in je interieur.

Dat ze dit anno 2017 nog bouwen, het is gewoon niet te geloven.
Kriegeldinsdag 2 mei 2017 @ 17:00
Opel is echt sinds een maand ofzo onderdeel van PSA, maar goed. :')
En daarvoor was het ook niet Duits te noemen want het zat al jaren vol General Motors spul.

Hoop standaard verjaardagspraat weer verder. Uiteraard heb ik zelf eerder ook alleen Aziaten aangeraden omdat daar duidelijk om gevraagd werd en het in de prijsklasse en dus leeftijdscategorie waar we hier in vissen ook breed genomen de betrouwbaarste auto's zijn. Maar dat betekent niet dat Fransen en Italianen nooit kwalitatief goede auto's maken of hebben gemaakt, met name op gebied van A- en B-segment (de grote karren hebben een wat minder goede track record).

En de laatste tien jaar is het er in de hele breedte flink op vooruitgegaan, ook al koop je daar in dit geval niks voor want die auto's zijn veelal nog te duur.

Sowieso wil ik nog even aanhalen wat iemand eerder al zei, het is allemaal oud spul, ook van een minder goed bekendstaand model kun je een exemplaar kopen dat bovengemiddeld betrouwbaar is gebleken (en daarom nog goed verzorgd rondrijdt), tegelijk ook een afgetrapte Toyota. Je moet het gewoon per auto bekijken.

Om dan eens een goed model te noemen? Dit is in ieder geval een kleine Italiaan die ik zo aan durf te raden bijvoorbeeld: https://www.autoscout24.n(...)5ab6fa0713?cldtidx=7

De uiterst comfortabele derde generatie Ypsilon. Behalve een kwetsbare stuurbekrachtigingsmotor en een matige semi-automaat geen kostbare modelspecifieke problemen bekend, en dit exemplaar hier is jaren onderhouden bij een Lancia-specialist waar ie nu te koop staat. Met andere woorden, die weten dus heel goed wat ze in huis hebben en dat zal geen dikke rotzooi zijn, want daar brand je je goede naam niet aan.


Ook met de hierboven genoemde Grande Punto is kwalitatief absoluut niks mis, zijn heel degelijk, zelfs met turbomotor (waar genoeg andere merken wel problemen mee hebben gehad). Ook geen roestprobleem of zo.
En een 106 is mechanisch domweg te simpel om veel problemen te kunnen hebben, slijtage daargelaten. De 1.4 heeft een zwakke koppakking... that's it.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 02-05-2017 20:28:40 ]
Marrijewoensdag 3 mei 2017 @ 08:05
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 20:14 schreef sturmpie het volgende:
Suzuki Alto
jaren met plezier gereden. Weinig onderhoud en als stadsauto en niet al te vaak lange afstanden prima karretje.
sturmpiewoensdag 3 mei 2017 @ 16:09
quote:
14s.gif Op woensdag 3 mei 2017 08:05 schreef Marrije het volgende:

[..]

jaren met plezier gereden. Weinig onderhoud en als stadsauto en niet al te vaak lange afstanden prima karretje.
ja, daar hoor je alleen maar goeds over hè ;)
xpompompomxwoensdag 3 mei 2017 @ 16:21
Ik heb een Daihatsu Cuore gehad, was eigenlijk gewoon een heel fijn autotje. :) Alleen had 'ie wel wat probleempjes met het op de snelweg tegen de wind in, inhalen van vrachtwagens.
DrDarwindonderdag 4 mei 2017 @ 07:26
Ik denk dat ze er uit zijn. Waarschijnlijk gaan we zaterdag kijken voor een Mitsubishi Colt CZ3 1.5.
Leandradonderdag 4 mei 2017 @ 08:53
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 07:26 schreef DrDarwin het volgende:
Ik denk dat ze er uit zijn. Waarschijnlijk gaan we zaterdag kijken voor een Mitsubishi Colt CZ3 1.5.
Lijkt me een prima keuze!
Zolderkamerdonderdag 4 mei 2017 @ 09:46
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 07:26 schreef DrDarwin het volgende:
Ik denk dat ze er uit zijn. Waarschijnlijk gaan we zaterdag kijken voor een Mitsubishi Colt CZ3 1.5.
Ik zou wel meer dan 1 auto gaan bekijken/proefrijden.. dan kun je ook wat vergelijken..
Stel bij bezichtiging blijkt dat het niets is.. dan heb je nog andere opties..

Succes ;)
DrDarwindonderdag 4 mei 2017 @ 10:20
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 09:46 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik zou wel meer dan 1 auto gaan bekijken/proefrijden.. dan kun je ook wat vergelijken..
Stel bij bezichtiging blijkt dat het niets is.. dan heb je nog andere opties..

Succes ;)
We hebben nog wat ingebouwde uitwijkmogelijkheden voor zaterdag.
Meike26donderdag 4 mei 2017 @ 10:26
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 07:26 schreef DrDarwin het volgende:
Ik denk dat ze er uit zijn. Waarschijnlijk gaan we zaterdag kijken voor een Mitsubishi Colt CZ3 1.5.
Tof bakkie :Y ^O^
Zolderkamerdonderdag 4 mei 2017 @ 10:27
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 10:20 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

We hebben nog wat ingebouwde uitwijkmogelijkheden voor zaterdag.
^O^
DrDarwindonderdag 4 mei 2017 @ 10:28
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 10:26 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Tof bakkie :Y ^O^
Ik heb zelf een CZT en een Ralliart gehad.
Meike26donderdag 4 mei 2017 @ 13:43
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 10:28 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Ik heb zelf een CZT en een Ralliart gehad.
Die zijn :9~ Foto's of ik geloof je niet.. ;)
Stokken_en_stenendonderdag 4 mei 2017 @ 18:51
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 17:00 schreef Kriegel het volgende:
Opel is echt sinds een maand ofzo onderdeel van PSA, maar goed. :')
En daarvoor was het ook niet Duits te noemen want het zat al jaren vol General Motors spul.

Hoop standaard verjaardagspraat weer verder. Uiteraard heb ik zelf eerder ook alleen Aziaten aangeraden omdat daar duidelijk om gevraagd werd en het in de prijsklasse en dus leeftijdscategorie waar we hier in vissen ook breed genomen de betrouwbaarste auto's zijn. Maar dat betekent niet dat Fransen en Italianen nooit kwalitatief goede auto's maken of hebben gemaakt, met name op gebied van A- en B-segment (de grote karren hebben een wat minder goede track record).

En de laatste tien jaar is het er in de hele breedte flink op vooruitgegaan, ook al koop je daar in dit geval niks voor want die auto's zijn veelal nog te duur.

Sowieso wil ik nog even aanhalen wat iemand eerder al zei, het is allemaal oud spul, ook van een minder goed bekendstaand model kun je een exemplaar kopen dat bovengemiddeld betrouwbaar is gebleken (en daarom nog goed verzorgd rondrijdt), tegelijk ook een afgetrapte Toyota. Je moet het gewoon per auto bekijken.

Om dan eens een goed model te noemen? Dit is in ieder geval een kleine Italiaan die ik zo aan durf te raden bijvoorbeeld: https://www.autoscout24.n(...)5ab6fa0713?cldtidx=7

De uiterst comfortabele derde generatie Ypsilon. Behalve een kwetsbare stuurbekrachtigingsmotor en een matige semi-automaat geen kostbare modelspecifieke problemen bekend, en dit exemplaar hier is jaren onderhouden bij een Lancia-specialist waar ie nu te koop staat. Met andere woorden, die weten dus heel goed wat ze in huis hebben en dat zal geen dikke rotzooi zijn, want daar brand je je goede naam niet aan.


Ook met de hierboven genoemde Grande Punto is kwalitatief absoluut niks mis, zijn heel degelijk, zelfs met turbomotor (waar genoeg andere merken wel problemen mee hebben gehad). Ook geen roestprobleem of zo.
En een 106 is mechanisch domweg te simpel om veel problemen te kunnen hebben, slijtage daargelaten. De 1.4 heeft een zwakke koppakking... that's it.
Ypsilon die kwam bijzonder slecht uit de ncap crash test :X :X
Stokken_en_stenendonderdag 4 mei 2017 @ 18:53
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 13:43 schreef Meike26 het volgende:
Ralliart
Oeh https://en.wikipedia.org/wiki/Ralliart :9~
Kriegeldonderdag 4 mei 2017 @ 20:39
quote:
4s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:51 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Ypsilon die kwam bijzonder slecht uit de ncap crash test :X :X
De generatie hierna geloof ik, wat een verlengde Fiat 500 is.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 07:26 schreef DrDarwin het volgende:
Ik denk dat ze er uit zijn. Waarschijnlijk gaan we zaterdag kijken voor een Mitsubishi Colt CZ3 1.5.
Prima keus. Bekijk er liefst meerdere als het kan en kies degene die er het beste bijstaat (loze tip in feite, was al gezegd ;) ).

[ Bericht 16% gewijzigd door Kriegel op 04-05-2017 20:45:34 ]
DrDarwindonderdag 4 mei 2017 @ 21:37
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 13:43 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Die zijn :9~ Foto's of ik geloof je niet.. ;)
mt120j.jpg

2zyzle1.jpg

[ Bericht 6% gewijzigd door DrDarwin op 04-05-2017 21:46:05 (Nog een foto.) ]
DrDarwindonderdag 4 mei 2017 @ 23:36
Ik kom uit Italië en ben in de buurt van Zürich, vlak voor Zürich richting Basel voegt de snelweg zich samen met de snelweg vanuit Geneve.
Achter mij zit de gebruikelijke kloteklapper met een BMW, met naast zich een blonde deerne die onder de indruk moet worden gebracht.
Knipperende koplampen zijn mijn deel.

Blijkbaar is het kleine Ralliart embleem de Duitser ontgaan, en is hij in zijn Deutsche Übermobil de baas op de snelweg.
Rechts naast mij rijd een kolonne vrachtwagens, het is extreem druk, maar Herr Grafi Deutscher wenst dat ik aan de kant ga voor zijn superiore Automobile.

Ik kijk op het samenvoegende en opstropende verkeer, maar helemaal links op de samenvoegende snelweg rijd bijna niets, ik laat mijn snelheid nog even iets terugvallen zodat meneer Germania helemaal hoteldebotel wordt, zie het gat van mijn keuze in de kolonne naderen en schakel twee versnellingen terug.
Met plankgas ga ik de samenvoeging op, kom tussen twee vrachtwagens uit, links zit nog niets en ik gebruik dat gat.
De Bayerische bully is niet meer te zien.

Ik ga weer netjes 130 rijden en wacht, en ja hoor, na vijf minuten komt het witte gevaar met zwarte wielen weer in de buurt.
Nou, die van mij is ook wit met zwarte wielen
Het meisje kijkt heel erg boos, of teleurgesteld naar mij, en ik zwaai even, terwijl ik terugschakel en volgas geef.

Die ralliart was echt levensgevaarlijk geweldig.
Meike26donderdag 4 mei 2017 @ 23:58
Bijna 200pk toch in dat wagentje ? Mijn vriend en ik hebben het er ook wel eens over gehad, een Colt CZC met 1.5 turbomotor, heeft al een niet te misselijke 150 pk aan boord, maar zou met wat gekietel onder een plastic kapje rond de 181/183 pk uit kunnen komen.. én 1 ding weet ik zeker, er is géén weggebruiker die ook maar iets zal verwachten van zo'n tamelijk bescheiden 'kappersautootje' :D

Gaat het er ooit komen? Kleine kans, maar alleen de gedachte alleen al is pret voor de petrolhead 8-)
Pizza_Boomvrijdag 5 mei 2017 @ 01:42
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 23:58 schreef Meike26 het volgende:
Gaat het er ooit komen? Kleine kans, maar alleen de gedachte alleen al is pret voor de petrolhead 8-)
Wolfje in schaapskleding is altijd leuk. O+ O+
DrDarwinvrijdag 5 mei 2017 @ 14:25
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 23:58 schreef Meike26 het volgende:
Bijna 200pk toch in dat wagentje ? Mijn vriend en ik hebben het er ook wel eens over gehad, een Colt CZC met 1.5 turbomotor, heeft al een niet te misselijke 150 pk aan boord, maar zou met wat gekietel onder een plastic kapje rond de 181/183 pk uit kunnen komen.. én 1 ding weet ik zeker, er is géén weggebruiker die ook maar iets zal verwachten van zo'n tamelijk bescheiden 'kappersautootje' :D

Gaat het er ooit komen? Kleine kans, maar alleen de gedachte alleen al is pret voor de petrolhead 8-)
Zo'n Ralliart gaat is ongelofelijk snel, als je die een beetje goed hebt ingereden in ieder geval.
Er staan leuke filmpjes van op YouTube, gewoon met de standaard uitvoering.
Maar dat ga ik mijn dochter maar niet aandoen, een gewone 1.5 gaat al veel te snel voor haar denk ik.
Meike26vrijdag 5 mei 2017 @ 14:40
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 01:42 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wolfje in schaapskleding is altijd leuk. O+ O+
Klopt.. :Y

Offtopic geneuzel
SPOILER
Dat hadden we ook wel met de Figaro. Super schattig karretje natuurlijk om te zien. Geen strepentrekker met 83pk aan boord, maarja, het woog ook slechts iets van 730 kilo. Maar het turbotje op het 1 liter blokje was verrassend soepel en samen met de automaat wilde het ding blijven accelereren, tot voorbij de 170 bleef de naald maar kruipen :D En dan moet je je dus verplaatsen in je voorganger, hoe dat er voor hem zou hebben uit gezien om zo'n kruimeldief achter je aan te hebben richting Oberhausen :D

Nissan_Figaro_-_Flickr_-_exfordy_%281%29.jpg
Kon niet zo snel afbeeldingen vinden van onze oude Figarootje, maar om een idee te krijgen.. dat dit met 170 in je spiegel zit te priemen.. :D
DrDarwinzaterdag 6 mei 2017 @ 15:57
Het is een Kobaltblauwe Colt CZ3 1.5 QS uit december 2007 geworden.
3000 euro.

Zo een dus.

4035_480.jpg

Een kek wagentje, echt heel erg leuk..
Zolderkamerzaterdag 6 mei 2017 @ 16:06
Mooi karretje.. beetje pit ook :Y
DrDarwinzaterdag 6 mei 2017 @ 16:10
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 16:06 schreef Zolderkamer het volgende:
Mooi karretje.. beetje pit ook :Y
Mooie Nederlands Japanse samenwerking.
Captain_Ghostzaterdag 6 mei 2017 @ 18:04
Gefeliciteerd met nieuwste rijplezier!
mpc007zaterdag 6 mei 2017 @ 19:48
CZ3, leuke generatie Colt ook! Weet nog wel dat de AutoRai waar ze voor eerst stonden in 2001 mijn eerste was als elfjarig knuppeltje.