Nou, denk aan max 10.000 km per jaar en gewoon binnen Nederland.quote:Op zondag 30 april 2017 18:07 schreef vannelle het volgende:
Wat wil je er mee?
Voornamelijk stadsverkeer of ook vaak lange afstanden?
Edit: Wat willen ZE er mee?
Eerste autootje, dus betrouwbaarheid is belangrijk.quote:Op zondag 30 april 2017 18:25 schreef Captain_Ghost het volgende:
Zijn ze beginners wat betreft auto?
Zo, ja is hierboven aantal auto prima. Goedkoop in belasting en verzekering.
Heeft zij ook kind(eren), dan is 5 deurs handiger.
"Binnen Nederland" zegt nog steeds weinig.quote:Op zondag 30 april 2017 18:16 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Nou, denk aan max 10.000 km per jaar en gewoon binnen Nederland.
Prijs rond 2500 - 3000 euro.
Nou ja, kringetje Enschede -Nijmegen-Apeldoorn dus af en toe wat snelweg.quote:Op zondag 30 april 2017 18:26 schreef vannelle het volgende:
[..]
"Binnen Nederland" zegt nog steeds weinig.
Is het vooral stadsverkeer of zullen ze ook vaak op de snelweg willen rijden?
Binnen Nederland ben je namelijk ook als je alleen maar een blokje om gaat zeg maar.
Ervaringen ermee zouden welkom zijn.quote:Op zondag 30 april 2017 18:29 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Een Daihatsu Cuore is ook een vaste waarde bij deze eisen
Die kan ik je helaas niet gevenquote:Op zondag 30 april 2017 18:30 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ervaringen ermee zouden welkom zijn.
Dus redelijke afstanden zeg maar, dan mag een beetje luxe ook wel.quote:Op zondag 30 april 2017 18:27 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Nou ja, kringetje Enschede -Nijmegen-Apeldoorn dus af en toe wat snelweg.
.
C1 is echt aan te raden, rijdt lekker zuinig Zoek er wel een met airconditioning, eentje zonder AC is echt niet te doen in de zomer.quote:Op zondag 30 april 2017 18:34 schreef Captain_Ghost het volgende:
Toyota Agyo
Citroen C1
Peugeot 107
Deze 3 autos hebben hetzelfde basis, techniek, motors zelfs.
Alleen vormgever verschilt van elkaar. Ze hebben een ketting als disturbitie riem, dus hoeft niet om 100.000 km vervangen enzovoort. Alleen V-snaar of multiriem..
Ford KA, focus
VW polo
Betrouwbaarheid staat bij hen en ons bovenaan, vandaar de voorkeur voor een Japanner.quote:Op zondag 30 april 2017 19:57 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
C1 is echt aan te raden, rijdt lekker zuinig Zoek er wel een met airconditioning, eentje zonder AC is echt niet te doen in de zomer.
Ze komen uit de zelfde fabriek toch? (Of zouden ze als ze een Citroen maken de schroefjes minder goed aandraaien dan bij een Toyota zodat vooroordelen tenminste kloppen? )quote:Op zondag 30 april 2017 19:59 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Betrouwbaarheid staat bij hen en ons bovenaan, vandaar de voorkeur voor een Japanner.
De C1 komt uit dezelfde fabriek als de Aygo. Maar goed, bij die auto's verschilt alleen het merk op de motorkap.quote:Op zondag 30 april 2017 19:59 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Betrouwbaarheid staat bij hen en ons bovenaan, vandaar de voorkeur voor een Japanner.
Dan is een Daihatsu Cuore een veel betere auto voor je geld , aanzienlijk ruimer en zeer betrouwbaar. Er zit wel een Daihatsu motor in de Aygo en co maar verder is de bouwkwaliteit ronduit matig te noemen.quote:
Daihatsu is wel prima kleine auto, maar het heeft weg van opa of oma look auto.quote:Op zondag 30 april 2017 22:11 schreef Geranium_Opa het volgende:
[..]
Dan is een Daihatsu Cuore een veel betere auto voor je geld , aanzienlijk ruimer en zeer betrouwbaar. Er zit wel een Daihatsu motor in de Aygo en co maar verder is de bouwkwaliteit ronduit matig te noemen.
Dat is nadeel van kleine autootje..quote:Op zondag 30 april 2017 23:37 schreef devlinmr het volgende:
Laatst een C1/Aygo/107 achterin mijn auto gekregen met zo'n 30km/h.. ding was een total loss. Moet er niet aan denken wat er met 50/100km/h zou gebeuren
Als je daarmee achterin een terreinwagen rijd heb je hetzelfde.. Dus eigenlijk moet er maar een Maybach komen... of wacht.. een pantservoertuig...quote:Op zondag 30 april 2017 23:45 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Dat is nadeel van kleine autootje..
Om dat reden heb ik Ford Focus wagon genomen. (fase 1)
Met 1.6 komt ik overal prima uit en lekker ruim. Dat ook nog in 33 eu per kwartaal!
6 zinnen... Dat had ook makkelijk in 1 post gekund.quote:
Zo'n Swift is prima ding alleen ook best populair en daarom aan de prijs.quote:Op maandag 1 mei 2017 05:28 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
6 zinnen... Dat had ook makkelijk in 1 post gekund.
Maar mijn eerste auto was een Suzuki Baleno.
Kost geen drol, rijdt niet zuinig (helaas) maar gaat als de brandweer.
Ik las ergens dat die Swifts in Japan of in Portugal in elkaar gedraaid worden, en dat daar een opmerkelijk kwaliteitsverschil in zit, die echte Japanner schijnt veel beter te zijn.quote:Op maandag 1 mei 2017 05:31 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Zo'n Swift is prima ding alleen ook best populair en daarom aan de prijs.
Kleine auto's zijn per definitie minder veilig. Alleen al vanwege de minder grote kreukelzonesquote:Op maandag 1 mei 2017 00:10 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Als je daarmee achterin een terreinwagen rijd heb je hetzelfde.. Dus eigenlijk moet er maar een Maybach komen... of wacht.. een pantservoertuig...
Kleine auto's zijn gewoon veilig.. en een grote is ook direct een total loss met al die plastic zooi.. Dus maakt geen verschil... Renault is trouwens een stuk veiliger dan Ford..
Het ging dus om een kleine auto...
Wij willen natuurlijk wel dat ze in een fris karretje gaan rijden, dus ik wilde er wel wat bij leggen, maar dat mag niet. Ga ik stiekem toch doen als het nodig is, achter hun rug om natuurlijk.quote:Op maandag 1 mei 2017 10:37 schreef Sounddragon het volgende:
Met hun budget zitten ze redelijk aan de onderkant van de markt denk ik.. Dat wordt concessies doen. Kleine auto's zijn gewild en dus ook 'aan de prijs', zeker als je ook nog een wat frisser exemplaar wilt..
Cuore komt volgens mij redelijk goed uit botsproeven hoorde ik laatst, had ik ook niet verwacht.quote:Op zondag 30 april 2017 23:37 schreef devlinmr het volgende:
Laatst een C1/Aygo/107 achterin mijn auto gekregen met zo'n 30km/h.. ding was een total loss. Moet er niet aan denken wat er met 50/100km/h zou gebeuren
Mijn ervaring is dat het een heel functionele auto is. Op de achterbank kunnen lange volwassenen gewoon comfortabel zitten bijvoorbeeld, want deze is verstelbaar.quote:Op zondag 30 april 2017 18:30 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ervaringen ermee zouden welkom zijn.
Er zijn maar weinig auto's waar ik comfortabel achterin zit en dan ben ik niet extreem lang ofzo. In veel auto's moet je toch al je hoofd scheefhouden, heb je geen beenruimte, zit je met je hoofd tegen het plafond aan ofzo.quote:Op maandag 1 mei 2017 11:29 schreef Chai het volgende:
Mijn ervaring is dat het een heel functionele auto is. Op de achterbank kunnen lange volwassenen gewoon comfortabel zitten bijvoorbeeld, want deze is verstelbaar.
Broer en vriend van +- 1.95 raken het plafond niet. Daarom ziet hij er wsl ook uit als bejaardenwagentje.quote:Op maandag 1 mei 2017 12:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig auto's waar ik comfortabel achterin zit en dan ben ik niet extreem lang ofzo. In veel auto's moet je toch al je hoofd scheefhouden, heb je geen beenruimte, zit je met je hoofd tegen het plafond aan ofzo.
Rij zelf in een mitsubishi spacestar. Ook een fijne wagen. Schuurt qua formaat tegen de yaris aan maar verbruikt en weegt hetzelfde als een aygo.quote:Op zondag 30 april 2017 18:04 schreef DrDarwin het volgende:
Mijn dochter en haar vriend willen een kleine auto kopen, hebben of hadden jullie een kleine auto?
En wat zijn je ervaringen ermee, wat zijn toppertjes en aan wat voor auto zouden ze nooit moeten beginnen.
Wij denken aan:
Suzuki Swift
Mitsubishi Colt.
Toyota Yaris of Aygo
Daihatsu YRV enz:
Andere modellen en merken waar wij nog niet aan gedacht hebben, wees welkom.
Die zijn nog iets té vers.quote:Op maandag 1 mei 2017 12:29 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Rij zelf in een mitsubishi spacestar. Ook een fijne wagen. Schuurt qua formaat tegen de yaris aan maar verbruikt en weegt hetzelfde als een aygo.
edit: Voor die prijs ga je ze niet vinden.
Ongeveer even lang dus als ik ben, ik heb bij veel auto's problemen (nou zit ik graag rechtop), ofwel met het plafond, ofwel met de beenruimte. En sommige auto's zijn, zoals ik al zei, dusdanig beroerd dat je er niet knap achterin kan zitten zonder scheef te zitten.quote:Op maandag 1 mei 2017 12:20 schreef Chai het volgende:
[..]
Broer en vriend van +- 1.95 raken het plafond niet. Daarom ziet hij er wsl ook uit als bejaardenwagentje.
Dat is wel een beetje inherent aan "de kleine auto" natuurlijk.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
En sommige auto's zijn, zoals ik al zei, dusdanig beroerd dat je er niet knap achterin kan zitten zonder scheef te zitten.
Meer aan kekke vorm, maar daardoor kuttige daklijn.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:39 schreef Geralt het volgende:
Dat is wel een beetje inherent aan "de kleine auto" natuurlijk.
Een vroege Mini tegenover Frans betrouwbaar noemen..quote:Op maandag 1 mei 2017 14:42 schreef fraubitch het volgende:
Ik zweer bij mijn Mini. Ligt stabiel op de weg, is lekker snel, goedkoop in wegenbelasting, en rijdt als een grote auto (dat gevoel geeft ie je) moet je wel de versie nemen met de BMW motor (tot bouwjaar 2006)
Franse auto's zou ik verre van blijven, minder betrouwbaar, rijden ook heel rillerig, heb het gevoel dat ik in een bocht omval.
Positief verrast over de VW Up ook een erg fijne wagen. Ligt stabiel op de weg, voelt niet als een kleine auto en is zuining, maar valt voorlopig nog erg uit hun budget. Mooie andere optie is een Opel Corsa.
Hij vroeg om ervaringen, die geef ik hem.quote:Op maandag 1 mei 2017 15:09 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Een vroege Mini tegenover Frans betrouwbaar noemen..
En zo mini zijn mini's niet..
En ik geef ze ook.. Een vroege Mini staat bekend om problemen..quote:Op maandag 1 mei 2017 15:48 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Hij vroeg om ervaringen, die geef ik hem.
Dat een mini niet heel klein is klopt echter zit de wegenbelasting zit rond de 30 euro.
Die met de franse motor staan bekend om problemen.quote:Op maandag 1 mei 2017 15:49 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En ik geef ze ook.. Een vroege Mini staat bekend om problemen..
Ook de anderen.. om maar wat te noemen waar ze allemaal vroeg of laat last van krijgen: ruitenwissermotor, versnellingsbak en veel roest..quote:Op maandag 1 mei 2017 15:50 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Die met de franse motor staan bekend om problemen.
Moet je er wel 1 zoeken met 1.3 dat 3 cilinder 1.0 blok schiet niet op in die bak.quote:Op maandag 1 mei 2017 21:48 schreef kevin33 het volgende:
Een Daihatsu Sirion 2.
http://www.gaspedaal.nl/Daihatsu/Sirion/?bmin=2005&srt=df
Klinkt goed, en ziet er goed uit, bedankt voor de review!quote:Op maandag 1 mei 2017 22:43 schreef Meike26 het volgende:
Van voorjaar 2014 tot zomer 2016 een YRV gehad. Het was een donders goed bakje. De 1.3 (zelfde uit de Yaris) motor kwam goed tot zijn recht, want het ding woog amper 900 kilo.
Het verbruik lag rond de 1:17 gecombineerd, 1:19 op lange afstanden. Naast verbruik en performance had het wagentje nog 1 goede eigenschap, een erg kleine draaicirkel Heb er met 2 jaar met plezier in gereden. Het plaatje zegt dat het een Daihatsu is, maar je hebt een halve toyota onder je kont.
De zomer van 2014, lekker de bergen in geweest met de YRV, kan die makkelijk aan
Ga dan wel voor de gewone 1.3, de 1.3 turbo's hebben wel meer vermogen, maar zijn dorstiger en gekoppeld aan irritante automaat.
Een Honda Jazz zou ook mogelijk kunnen zijn met jullie budget, ook goede wagentjes
Edit: Dit is wel een leuke YRV, inclusief origineel panorama-dakje en airco. Interieur ziet er ook nog goed uit.
quote:Op dinsdag 2 mei 2017 11:19 schreef HansvanOchten het volgende:
Een fiat grande punto.
De stap van een hele kleine (aygo, c1 etc) naar een "B klasse (fiesta, punto) is echt enorm terwijl deze prijstechnisch niet heel veel uit elkaar lopen.
Frans en Italiaans vallen sowieso af, dat is vragen om problemen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 11:21 schreef Diqiu-Long het volgende:
Peugeot 106 zijn leuke kleine autootjes en beslist niet duur in aanschaf, alleen je moet wel goed opletten dat je geen slecht exemplaar koopt.
En een Peugeot 205 is nog leuker, maar die vind je weinig. Vandaar dat een 106 wellicht makkelijker is te vinden.
Inderdaad, vergeet ook Opel niet! Van oorsprong Duits maar volledig in handen van Fransozen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 11:43 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
[..]
Frans en Italiaans vallen sowieso af, dat is vragen om problemen.
jaren met plezier gereden. Weinig onderhoud en als stadsauto en niet al te vaak lange afstanden prima karretje.quote:
ja, daar hoor je alleen maar goeds over hèquote:Op woensdag 3 mei 2017 08:05 schreef Marrije het volgende:
[..]
jaren met plezier gereden. Weinig onderhoud en als stadsauto en niet al te vaak lange afstanden prima karretje.
Ik zou wel meer dan 1 auto gaan bekijken/proefrijden.. dan kun je ook wat vergelijken..quote:Op donderdag 4 mei 2017 07:26 schreef DrDarwin het volgende:
Ik denk dat ze er uit zijn. Waarschijnlijk gaan we zaterdag kijken voor een Mitsubishi Colt CZ3 1.5.
We hebben nog wat ingebouwde uitwijkmogelijkheden voor zaterdag.quote:Op donderdag 4 mei 2017 09:46 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik zou wel meer dan 1 auto gaan bekijken/proefrijden.. dan kun je ook wat vergelijken..
Stel bij bezichtiging blijkt dat het niets is.. dan heb je nog andere opties..
Succes
Tof bakkiequote:Op donderdag 4 mei 2017 07:26 schreef DrDarwin het volgende:
Ik denk dat ze er uit zijn. Waarschijnlijk gaan we zaterdag kijken voor een Mitsubishi Colt CZ3 1.5.
quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:20 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
We hebben nog wat ingebouwde uitwijkmogelijkheden voor zaterdag.
Ik heb zelf een CZT en een Ralliart gehad.quote:
Die zijn Foto's of ik geloof je niet..quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:28 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik heb zelf een CZT en een Ralliart gehad.
Ypsilon die kwam bijzonder slecht uit de ncap crash testquote:Op dinsdag 2 mei 2017 17:00 schreef Kriegel het volgende:
Opel is echt sinds een maand ofzo onderdeel van PSA, maar goed.
En daarvoor was het ook niet Duits te noemen want het zat al jaren vol General Motors spul.
Hoop standaard verjaardagspraat weer verder. Uiteraard heb ik zelf eerder ook alleen Aziaten aangeraden omdat daar duidelijk om gevraagd werd en het in de prijsklasse en dus leeftijdscategorie waar we hier in vissen ook breed genomen de betrouwbaarste auto's zijn. Maar dat betekent niet dat Fransen en Italianen nooit kwalitatief goede auto's maken of hebben gemaakt, met name op gebied van A- en B-segment (de grote karren hebben een wat minder goede track record).
En de laatste tien jaar is het er in de hele breedte flink op vooruitgegaan, ook al koop je daar in dit geval niks voor want die auto's zijn veelal nog te duur.
Sowieso wil ik nog even aanhalen wat iemand eerder al zei, het is allemaal oud spul, ook van een minder goed bekendstaand model kun je een exemplaar kopen dat bovengemiddeld betrouwbaar is gebleken (en daarom nog goed verzorgd rondrijdt), tegelijk ook een afgetrapte Toyota. Je moet het gewoon per auto bekijken.
Om dan eens een goed model te noemen? Dit is in ieder geval een kleine Italiaan die ik zo aan durf te raden bijvoorbeeld: https://www.autoscout24.n(...)5ab6fa0713?cldtidx=7
De uiterst comfortabele derde generatie Ypsilon. Behalve een kwetsbare stuurbekrachtigingsmotor en een matige semi-automaat geen kostbare modelspecifieke problemen bekend, en dit exemplaar hier is jaren onderhouden bij een Lancia-specialist waar ie nu te koop staat. Met andere woorden, die weten dus heel goed wat ze in huis hebben en dat zal geen dikke rotzooi zijn, want daar brand je je goede naam niet aan.
Ook met de hierboven genoemde Grande Punto is kwalitatief absoluut niks mis, zijn heel degelijk, zelfs met turbomotor (waar genoeg andere merken wel problemen mee hebben gehad). Ook geen roestprobleem of zo.
En een 106 is mechanisch domweg te simpel om veel problemen te kunnen hebben, slijtage daargelaten. De 1.4 heeft een zwakke koppakking... that's it.
Oeh https://en.wikipedia.org/wiki/Ralliartquote:
De generatie hierna geloof ik, wat een verlengde Fiat 500 is.quote:Op donderdag 4 mei 2017 18:51 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Ypsilon die kwam bijzonder slecht uit de ncap crash test
Prima keus. Bekijk er liefst meerdere als het kan en kies degene die er het beste bijstaat (loze tip in feite, was al gezegd ).quote:Op donderdag 4 mei 2017 07:26 schreef DrDarwin het volgende:
Ik denk dat ze er uit zijn. Waarschijnlijk gaan we zaterdag kijken voor een Mitsubishi Colt CZ3 1.5.
quote:Op donderdag 4 mei 2017 13:43 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Die zijn Foto's of ik geloof je niet..
Wolfje in schaapskleding is altijd leuk.quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:58 schreef Meike26 het volgende:
Gaat het er ooit komen? Kleine kans, maar alleen de gedachte alleen al is pret voor de petrolhead
Zo'n Ralliart gaat is ongelofelijk snel, als je die een beetje goed hebt ingereden in ieder geval.quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:58 schreef Meike26 het volgende:
Bijna 200pk toch in dat wagentje ? Mijn vriend en ik hebben het er ook wel eens over gehad, een Colt CZC met 1.5 turbomotor, heeft al een niet te misselijke 150 pk aan boord, maar zou met wat gekietel onder een plastic kapje rond de 181/183 pk uit kunnen komen.. én 1 ding weet ik zeker, er is géén weggebruiker die ook maar iets zal verwachten van zo'n tamelijk bescheiden 'kappersautootje'
Gaat het er ooit komen? Kleine kans, maar alleen de gedachte alleen al is pret voor de petrolhead
Klopt..quote:Op vrijdag 5 mei 2017 01:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wolfje in schaapskleding is altijd leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie Nederlands Japanse samenwerking.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |