abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 8 juni 2018 @ 14:29:47 #201
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179674307
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 19:43 schreef Fixers het volgende:
Mijn account weer eens afgestoft, dit topic ga ik vast fijn vinden komende tijd. Vandaag eindelijk -ik ben twee keer zou oud als de meeste lessers - mijn allereerste echte rijles gehad. Ga echt moeten leren dat stuur relaxter vasthouden, pijn in mijn schouders nadien. :o
dat kwart voor 3 vasthouden is (vind ik) ook een heel krampachtige en geforceerde houding. Troost je; na je examen kun je je stuur lekker vasthouden zoals jij dat wilt 😉👍
Je gaat je vanzelf meer op je gemak voelen en dan komt dat ontspannen vanzelf.. Miljoenen mensen alleen al in NL hebben het gefikst, jij kan dat ook gewoon 😉
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179677224
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:40 schreef Luukiemaster het volgende:

[..]

Boeit niet zo heel veel volgens mij. Ik heb zelf een cursus gedaan en dat was het geld dubbel en dwars waard.
^O^ ik vind dat zelf wat onnodig aangezien ik ook prima uit een boek leer.

maar geen specifieke aanraders dus, gewoon een random boek aanschaffen

[ Bericht 3% gewijzigd door poker4lifee op 08-06-2018 18:10:04 ]
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 25 juni 2018 @ 11:02:17 #203
408813 crew  trein2000
pi_180031168
Geslaagd voor theorie *O*
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 25 juni 2018 @ 23:03:08 #204
408813 crew  trein2000
pi_180048320
Maar wat een kutvragen zitten er in dat examen joh.

Maar ik geef toe, ook wel veel inkoppertjes
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:33:30 #205
408813 crew  trein2000
pi_181020011
Ik heb een vraag; ik had van de week een discussie met mijn vader, ik leer bij rijles om tijdens bijzondere verrichtingen of als je even snelheid moet matigen achter een fietser oid de snelheid te regelen met de koppeling.

Mijn vader zegt echter dat ik oo die manier de koppeling sloop. Wat is waar en wat is de manier om dit te doen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181025900
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 23:33 schreef trein2000 het volgende:
Ik heb een vraag; ik had van de week een discussie met mijn vader, ik leer bij rijles om tijdens bijzondere verrichtingen of als je even snelheid moet matigen achter een fietser oid de snelheid te regelen met de koppeling.

Mijn vader zegt echter dat ik oo die manier de koppeling sloop. Wat is waar en wat is de manier om dit te doen.
Je vader heeft gelijk. Bij het intrappen van de koppeling belast je de druklager, zelfs als je je voet op de koppeling laat rusten. Daarnaast krijg je natuurlijk slijtage als je de koppeling laat slippen.

De koppeling gebruik je alleen als je weg wilt rijden, stil komt te staan of bij het schakelen. Je kunt daarom beter een versnelling terugschakelen.

Soms kan het niet anders (als je met lage snelheid moet manoeuvreren) maar houd het dan zo kort mogelijk.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 8 augustus 2018 @ 13:25:57 #207
408813 crew  trein2000
pi_181029787
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 10:06 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je vader heeft gelijk. Bij het intrappen van de koppeling belast je de druklager, zelfs als je je voet op de koppeling laat rusten. Daarnaast krijg je natuurlijk slijtage als je de koppeling laat slippen.

De koppeling gebruik je alleen als je weg wilt rijden, stil komt te staan of bij het schakelen. Je kunt daarom beter een versnelling terugschakelen.

Soms kan het niet anders (als je met lage snelheid moet manoeuvreren) maar houd het dan zo kort mogelijk.
Dank! ^O^
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181198781
Ik ben ook begonnen met lessen, in maart proefles en gister 'n uurtje les gehad, heb er alleen totaal geen aanleg voor :{ nooit eerder illegaal in een auto gereden ook on te proberen dus hoe de auto reageert op bijv alleen sturen al, is heel erg wennen voor mij. Tot nu toe ook echt alleen nog gestuurd, straks 90min les. Wordt al met al nog een hele lange weg en ik voel me zo'n kneus, ik wil te graag dingen in 1x kunnen en goed doen :') ben ook gewoon ook 'n heel stuk ouder dan de gemiddelde leerling. Mja.
pi_181199844
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:42 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik ben ook begonnen met lessen, in maart proefles en gister 'n uurtje les gehad, heb er alleen totaal geen aanleg voor :{ nooit eerder illegaal in een auto gereden ook on te proberen dus hoe de auto reageert op bijv alleen sturen al, is heel erg wennen voor mij. Tot nu toe ook echt alleen nog gestuurd, straks 90min les. Wordt al met al nog een hele lange weg en ik voel me zo'n kneus, ik wil te graag dingen in 1x kunnen en goed doen :') ben ook gewoon ook 'n heel stuk ouder dan de gemiddelde leerling. Mja.
haha alsof ik mezelf hoor praten :D

Ik heb nu een jaar mijn rijbewijs en ben 36. Heb wel eerder lessen gevolgd, maar die instructeur was voor mij geen goede instructeur, en dus toen mee gekapt. Dus ja, ben ook veel ouder dan de gemiddelde leerling. En ook ik wil graag alles goed doen in 1 keer. Hoeveel ik wel niet heb zitten vloeken in die auto :@ Dat parkeren ook. Wilde ik in 1 keer de auto in zn vak hebben staan. Nu denk je: ok, nou dan steek ik nog een paar keer toch?

Enige wat je kunt doen is gewoon gaan. Het komt vanzelf goed. Je bent nog maar net begonnen en logisch dat je niet nu al kunt afrijden en klaar :P En desnoods maar een langere weg dan de 'gemiddelde' leerling. Fuck it. Je kunt het. ;) Succes!
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_181201521
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:34 schreef Apotheose het volgende:

[..]

haha alsof ik mezelf hoor praten :D

Ik heb nu een jaar mijn rijbewijs en ben 36. Heb wel eerder lessen gevolgd, maar die instructeur was voor mij geen goede instructeur, en dus toen mee gekapt. Dus ja, ben ook veel ouder dan de gemiddelde leerling. En ook ik wil graag alles goed doen in 1 keer. Hoeveel ik wel niet heb zitten vloeken in die auto :@ Dat parkeren ook. Wilde ik in 1 keer de auto in zn vak hebben staan. Nu denk je: ok, nou dan steek ik nog een paar keer toch?

Enige wat je kunt doen is gewoon gaan. Het komt vanzelf goed. Je bent nog maar net begonnen en logisch dat je niet nu al kunt afrijden en klaar :P En desnoods maar een langere weg dan de 'gemiddelde' leerling. Fuck it. Je kunt het. ;) Succes!
Dit idd. Ook 36 en ong 1,5 jaar mn rijbewijs.

Eerste lessen gingen ook minder dan ik zou willen maar blijkt uiteindelijk niet de graadmeter voor hoe je verder gaat rijden. Na een paar lessen zul je ws al snel zien dat het al beter en makkelijker gaat. Gewoon volhoudenen doorzetten ^O^
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_181202433
Les 2 net gehad, dit keer ook zelf gas gegeven en een paar keer geremd, vooruitgang zullen we maar zeggen. :P ook met sturen, ben ik geneigd te kort voor me uit te kijken ipv waar ik naartoe wil, dat ging uiteindelijk wel beter en wanneer het weer gebeurde, was ik me er wel bewust van. En instructeur benoemd ook alles, heel leerzaam maar dan bemerk je wel wat allemaal fout gaat euh leermomenten zijn , gelukkig ook wel een aantal keer gecomplimenteerd. En ik heb geen haast met het behalen, ben nu 30 dus nog wat langer zonder rijbewijs, red ik ook wel :+
pi_181207165
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:31 schreef Memento-Mori het volgende:
Les 2 net gehad, dit keer ook zelf gas gegeven en een paar keer geremd, vooruitgang zullen we maar zeggen. :P ook met sturen, ben ik geneigd te kort voor me uit te kijken ipv waar ik naartoe wil, dat ging uiteindelijk wel beter en wanneer het weer gebeurde, was ik me er wel bewust van. En instructeur benoemd ook alles, heel leerzaam maar dan bemerk je wel wat allemaal fout gaat euh leermomenten zijn , gelukkig ook wel een aantal keer gecomplimenteerd. En ik heb geen haast met het behalen, ben nu 30 dus nog wat langer zonder rijbewijs, red ik ook wel :+
Wat je zegt is heel herkenbaar. Ik ben de eerste les begonnen met sturen en gasgeven en vond het bijzonder overweldigend. Inclusief de gedachte dat ik dit nooooooit zou gaan leren en ik er maar beter gelijk weer mee op zou kunnen houden. Nu een les of 8 verder begin ik ook het terugschakelen onder de knie te krijgen en merk ik dat het al een beetje deelnemen aan het verkeer wordt in plaats van een auto proberen te bedienen. En ik begin het nu ook een beetje leuk te vinden.

Zelf ben ik letterlijk twee keer zo oud als de meeste leerlingen en mijn rijinstructeur heeft de ervaring dat het vér vooruit leren kijken dan wat extra tijd kost. Omdat je dat al zo lang niet doet. Ik heb daar eens op gelet toen ik op de fiets zat, verder dan 10 meter voor m'n voorwiel kijk ik niet. Probeer ik tijdens het fietsen ook wel een beetje te oefenen.
pi_181207332
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:51 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wat je zegt is heel herkenbaar. Ik ben de eerste les begonnen met sturen en gasgeven en vond het bijzonder overweldigend. Inclusief de gedachte dat ik dit nooooooit zou gaan leren en ik er maar beter gelijk weer mee op zou kunnen houden. Nu een les of 8 verder begin ik ook het terugschakelen onder de knie te krijgen en merk ik dat het al een beetje deelnemen aan het verkeer wordt in plaats van een auto proberen te bedienen. En ik begin het nu ook een beetje leuk te vinden.

Zelf ben ik letterlijk twee keer zo oud als de meeste leerlingen en mijn rijinstructeur heeft de ervaring dat het vér vooruit leren kijken dan wat extra tijd kost. Omdat je dat al zo lang niet doet. Ik heb daar eens op gelet toen ik op de fiets zat, verder dan 10 meter voor m'n voorwiel kijk ik niet. Probeer ik tijdens het fietsen ook wel een beetje te oefenen.
Op de fiets kijk ik juist wel ver vooruit omdat ik er niet over na te denken hoe de fiets reageert met sturen ed, dat weet ik en ben ik gewend, op de fiets en als bijrijder ben ik zelf ook heel bewust van verkeer ed voor me (meer voor mezelf, laat de bestuurder z'n ding doen) maar zelf achter het stuur in de auto, vooral in bochten ben ik zo geneigd in de bocht en kort voor me te kijken en niet waar ik naartoe moet. Ging op gegeven moment wel stuk beter en ook rijbaan wisselen,op 80km weg 'n vrachtwagen inhalen, ging best ok.
  FOK!fotograaf woensdag 15 augustus 2018 @ 22:01:50 #214
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_181215535
En over 10 lessen lach je om wat je nu goed vind gaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_181216497
Dat hoop ik wel ja :D
pi_181685770
Net mijn eerste rijles gehad. Was totaal niet zenuwachtig maar erg benieuwd.
Ik mocht sturen, dit ging best lastig in het begin met het overpakken etc. Toen ik het eenmaal onder de knie had ging het wel wat beter.
Halverwege de les mocht ik zelf koppelen, gassen en remmen. Dit ging ook moeizaam omdat ik de handeling nog niet gewend ben.

Na de les werd mij 48 lessen aanbevolen, wat gelijk staat aan iig een pakket van 40 lessen. En dan eventueel wat meer lessen als het nog moeizaam gaat.

Ik vind 48 lessen zelf wel erg veel, maar ben blij dat ik ben begonnen
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 25 september 2018 @ 10:56:01 #217
408813 crew  trein2000
pi_182121109
Wat is een normale “te-laat-marge” voor een rijschool?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 11 oktober 2018 @ 11:46:35 #218
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182448880
Hey jongens, ik ga beginnen met mijn rijbewijs. Ik vroeg mij af wat jullie mij adviseren. Ik heb een theorieboek, maar ik vind het zo saai om dat allemaal te lezen en vooral hoe je het voor elkaar krijgt om al die theorie in je hoofd te stampen :’)

Maar adviseren jullie mij om toch eerst het boek -helemaal- door te lezen/ stampen en of een theoriecursus te nemen? Maar ja ik ben wel bang dat ik door alleen de theoriecursus geen inzicht krijg in de verkeersregels. Ik hoor graag van jullie.
pi_182449861
Het boek van kaft tot kaft doorlezen is niet verstandig. Je zou dan net zo goed een telefoonboek uit je hoofd proberen te leren.

Het is de bedoeling dat je inzicht krijgt in plaats van alleen kennis stampen. En dat kan beter met een theoriecursus
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 6 december 2018 @ 11:32:13 #220
408813 crew  trein2000
pi_183564134
Ik had net mn TussenTijdse toets. Slecht gereden door mij. Maar wat een oetlul van een examinator joh.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 6 december 2018 @ 11:42:11 #221
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_183564334
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:32 schreef trein2000 het volgende:
Ik had net mn TussenTijdse toets. Slecht gereden door mij. Maar wat een oetlul van een examinator joh.
Pfft :{
pi_183564506
Gelukkig is het 'maar' een TTT. Leren van je fouten, maar ook vooral van de omstandigheden en volgende keer beter rijden. En hopen op een relaxtere examinator :)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 6 december 2018 @ 11:53:50 #223
408813 crew  trein2000
pi_183564569
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:51 schreef LuNaTiC het volgende:
Gelukkig is het 'maar' een TTT. Leren van je fouten, maar ook vooral van de omstandigheden en volgende keer beter rijden. En hopen op een relaxtere examinator :)
Zo beschouw ik het ook maar... Heb m’n vrijstelling wel gehaald btw *O*
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183564612
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zo beschouw ik het ook maar... Heb m’n vrijstelling wel gehaald btw *O*
Relaxtere examinator scheelt echt een heleboel heb ik uiteindelijk gemerkt ;) Bij mijn laatste examen was mijn examinatrice echt zo fijn. Ik hem mijn roze pasje inmiddels al een tijdje, rij nu nog rond in de auto van MeneerEend maar kan zaterdag mijn eigen auto ophalen O+
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 6 december 2018 @ 11:56:47 #225
408813 crew  trein2000
pi_183564630
quote:
17s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:56 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Relaxtere examinator scheelt echt een heleboel. Ik hem mijn roze pasje inmiddels al een tijdje, rij nu nog rond in de auto van MeneerEend maar kan zaterdag mijn eigen auto ophalen O+
Zei instructeur ook al. Die was ook boos btw, was niet de enige die het een hond vond
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183564673
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zei instructeur ook al. Die was ook boos btw, was niet de enige die het een hond vond
Heb je het ergste maar gehad, de volgende kan dan alleen maar meevallen en zul je sneller denken 'ah wat relaxed, deze is een stuk aardiger' ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_183564803
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zei instructeur ook al. Die was ook boos btw, was niet de enige die het een hond vond
Sommige zijn ook echt niet geschikt voor hun werk :N

Mijn instructeur zij vanaf moment 1 al dat ik een specifieke examinatrice nodig had. En toevallig had ik die de laatste keer. Zij was echt de enige die tijdens een examen ervoor heeft gezorgd dat ik niet volledig dichtklapte, ik heb die keer zowaar heerlijk kunnen rijden, een mooie rit neergezet dus dan kan het ook niet anders dan dat je slaagt.

Ik hoop voor jou dat je met een examen een fijne examinator mag treffen en dat het gewoon lekker gaat. Heb vooral vertrouwen in jezelf, je kunt rijden als je mag afrijden.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 6 december 2018 @ 12:16:59 #228
408813 crew  trein2000
pi_183564925
quote:
17s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:05 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Sommige zijn ook echt niet geschikt voor hun werk :N

Mijn instructeur zij vanaf moment 1 al dat ik een specifieke examinatrice nodig had. En toevallig had ik die de laatste keer. Zij was echt de enige die tijdens een examen ervoor heeft gezorgd dat ik niet volledig dichtklapte, ik heb die keer zowaar heerlijk kunnen rijden, een mooie rit neergezet dus dan kan het ook niet anders dan dat je slaagt.

Ik hoop voor jou dat je met een examen een fijne examinator mag treffen en dat het gewoon lekker gaat. Heb vooral vertrouwen in jezelf, je kunt rijden als je mag afrijden.
Ik ben een ramp joh... Maar uiteindelijk komt het wel goed. Doen we er wat langer over, lekker boeiend.
Was ook weer zoiets, volgens die debiel wist ik niet wat borden betekenen, das echt pure onzin.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183582230
Had net m'n TTT, was er niet klaar voor, wilde het ook verzetten, kon niet. Heb steeds verschillende instructeurs gehad, weinig evaluatie, weinig uitleg. Nu ging de eigenaar mee, die zag nu ook in dat ik t beste 1 vaste instructeur kan krijgen, had hier al om gevraagd... nu pauze tot januari, dan terug naar de basis bij 1 instructeur. Wil het liefst de handdoek in de ring gooien. However, advies was dus terug naar de basis, uiteindelijk een nieuwe TTT verder lessen, dan examen. Tweede TTT krijg ik van de rijschool dus dat is wel fijn.

Wel een officiėle klacht ingediend bij het CBR, de examinator vond het nodig te insinueren dat ik iets zou mankeren vooral ook omdat ik 'kleine handjes heb'. Ze zette me echt weg als een mongooltje, echt alle perken te buiten En nee, daar zal wel niks mee worden gedaan maar kon dit niet zomaar laten gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Memento-Mori op 07-12-2018 18:34:11 ]
pi_183589193
En dan krijg je het evaluatieformulier en daarin is alles netjes en politiek correct verwoord, heel anders dan de toon die ze tegen me aansloeg. Dat het slecht was, mag je best gewoon zeggen maar kwetsend en neerbuigend doen, is nergens voor nodig. Bij tweede TTT en als ik ooit examen doe, hell no dat ik haar nog 'n keer als examinator wil en accepteer.
pi_183589380
WTF?! 'Kleine handjes'? Dat slaat echt nergens op.
pi_183589592
Jup en ze insinueerde echt dat ik mede daarom iets zou mankeren... Eerst werd alles volledig maar ook echt volledig afgezeken van m'n houding en stuurtechniek en alles (de diverse iinstructeurs hebben daar nooit iets van gezegd overigens dus ik veronderstelde dat dat wel ok zou zijn) toen 'heb je je eigen verklaring ingevuld?' ja. Heb je je al ooit ergens op laten testen? Want je hebt ook nog zulke kleine handjes '


Instructeur en ik zaten echt van Wtf. En zo abnormaal klein zijn ze ook niet. En de toon waarop ze tegen me sprak, echt alsof ik zwaar verstandelijk beperkt ben maar dan wel lekker neerbuigend en kwetsend. Bij terugkomst ook: 'zo memo vind je dat je kan auto rijden?' ik: nee. zij op zo'n toontje : 'nee he?'


Ja ik ben behoorlijk onzeker en wist al dat ik niet toe was aan de TTT, alles gedaan om dat uit te stellen en 1 instructeur te krijgen maar goed voordeel is dat ik dat laatste nu heb bereikt iig :')
pi_183590782
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 12:14 schreef Memento-Mori het volgende:
Heb steeds verschillende instructeurs gehad, weinig evaluatie, weinig uitleg. Nu ging de eigenaar mee, die zag nu ook in dat ik t beste 1 vaste instructeur kan krijgen, had hier al om gevraagd... nu pauze tot januari, dan terug naar de basis bij 1 instructeur. Wil het liefst de handdoek in de ring gooien.

Niet de handdoek in de ring gooien! Neem je pauze, straks 1 vaste instructeur kan echt een grandioos verschil maken. En de volgende keer een TTT of examen doen op het moment dat jij voelt dat je er aan toe bent :*

Echt serieus, ik gun jullie mijn instructeur :@. Dat is echt een ware held die mij leuk en goed heeft leren rijden.
pi_183592221
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 december 2018 19:22 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Niet de handdoek in de ring gooien! Neem je pauze, straks 1 vaste instructeur kan echt een grandioos verschil maken. En de volgende keer een TTT of examen doen op het moment dat jij voelt dat je er aan toe bent :*

Echt serieus, ik gun jullie mijn instructeur :@. Dat is echt een ware held die mij leuk en goed heeft leren rijden.
I know, was net begonnen met lessen in september en toen werd door hun ivm wachttijden de TTT gewoon ingepland. In januari met frisse moed weer beginnen.
pi_183595038
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 20:11 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

I know, was net begonnen met lessen in september en toen werd door hun ivm wachttijden de TTT gewoon ingepland. In januari met frisse moed weer beginnen.
Laat je niet uit het veld slaan, zeker niet door zo’n rare examinator! :) Is de instructeur die je hebt wel prettig?
pi_183595904
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 22:00 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Laat je niet uit het veld slaan, zeker niet door zo’n rare examinator! :) Is de instructeur die je hebt wel prettig?
Op zich wel maar moet ook daar nu gewoon aan vragen dat er dingen vooraf uitgelegd worden en naderhand evalueren want dat deed deze ook niet.
pi_183608708
Die examinator is echt ongeschikt voor dat beroep, ik hoop echt dat het CBR hem/haar om uitleg gaat vragen want dit kan echt niet en is ook absoluut niet normaal!
Als instructeur heb ik tijdens een examen zoiets nog nooit meegemaakt en zou er ook direct op inspelen al was het maar om mijn leerling(e) te steunen.
Bijvoorbeeld dit:
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 18:30 schreef Memento-Mori het volgende:
toen 'heb je je eigen verklaring ingevuld?'
Daar had je instructeur op kunnen antwoorden dat iedereen die ook maar een klein beetje weet hoe het werkt ook zou weten dat er zonder een EV niet eens een examen kan worden aangevraagd.
Oftewel die examinator even op z'n plek zetten.

Maar laat je hierdoor niet ontmoedigen, dat soort examinatoren zijn er goddank niet veel.
En gelukkig (helaas wel aan de late kant) ga je vanaf januari op pad met een vaste instructeur. :)
Je kunt het écht wel, laat je niet naar beneden praten door zo'n stuk onbenul die voor het CBR werkt.
pi_183608979
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 18:11 schreef vannelle het volgende:
Die examinator is echt ongeschikt voor dat beroep, ik hoop echt dat het CBR hem/haar om uitleg gaat vragen want dit kan echt niet en is ook absoluut niet normaal!
Als instructeur heb ik tijdens een examen zoiets nog nooit meegemaakt en zou er ook direct op inspelen al was het maar om mijn leerling(e) te steunen.
Bijvoorbeeld dit:

[..]

Daar had je instructeur op kunnen antwoorden dat iedereen die ook maar een klein beetje weet hoe het werkt ook zou weten dat er zonder een EV niet eens een examen kan worden aangevraagd.
Oftewel die examinator even op z'n plek zetten.

Maar laat je hierdoor niet ontmoedigen, dat soort examinatoren zijn er goddank niet veel.
En gelukkig (helaas wel aan de late kant) ga je vanaf januari op pad met een vaste instructeur. :)
Je kunt het écht wel, laat je niet naar beneden praten door zo'n stuk onbenul die voor het CBR werkt.
thanks! Ligt dus ook niet aan mij dat ik dit gedrag en deze uitspraken absurd vond.

En ga ik ook zeker doen, nu dit achter me laten en in januari laten zien dat ik het wél kan en ook gewoon meer m'n bek opentrekken tegen m'n instructeur, al paar keer les met die instructeur gehad ook. Door steeds wisselen tussen instructeurs leek het meer alsof iedereen z'n les wilde uitzitten maar ik eigenlijk niet echt iemands leerling /verantwoordelijkheid was. Ook met de rijschoolhouder besproken en ook daar ga ik eerder m'n mond naar open trekken. Heb het nu te lang al zo geaccepteerd.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 december 2018 @ 18:30:03 #239
408813 crew  trein2000
pi_183609048
Waarom is men hier zo voor een vaste instructeur, ik heb steeds een wisselende. Vind dat heel prettig...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183609393
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 18:11 schreef vannelle het volgende:
Die examinator is echt ongeschikt voor dat beroep, ik hoop echt dat het CBR hem/haar om uitleg gaat vragen want dit kan echt niet en is ook absoluut niet normaal!
Als instructeur heb ik tijdens een examen zoiets nog nooit meegemaakt en zou er ook direct op inspelen al was het maar om mijn leerling(e) te steunen.
Bijvoorbeeld dit:

[..]

Daar had je instructeur op kunnen antwoorden dat iedereen die ook maar een klein beetje weet hoe het werkt ook zou weten dat er zonder een EV niet eens een examen kan worden aangevraagd.
Oftewel die examinator even op z'n plek zetten.

Maar laat je hierdoor niet ontmoedigen, dat soort examinatoren zijn er goddank niet veel.
En gelukkig (helaas wel aan de late kant) ga je vanaf januari op pad met een vaste instructeur. :)
Je kunt het écht wel, laat je niet naar beneden praten door zo'n stuk onbenul die voor het CBR werkt.
een EV is niet nodig voor een TTT. Ik kreeg voor mijn TTT een gewone examinator die toen met andere mensen moest gaan bellen of hij mijn TTT wel af mocht nemen, want ik kon wegens mijn EV alleen een AA-examen doen en die specialisatie had hij niet :P .
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 18:30 schreef trein2000 het volgende:
Waarom is men hier zo voor een vaste instructeur, ik heb steeds een wisselende. Vind dat heel prettig...
Omdat je instructeur weet waar je mee bezig bent, waar je aandachtspunten liggen. Een paar keer bij een ander lessen is niet erg, want die zien vaak ook andere dingen of geven nieuwe tips.
pi_183610018
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 18:25 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

thanks! Ligt dus ook niet aan mij dat ik dit gedrag en deze uitspraken absurd vond.

En ga ik ook zeker doen, nu dit achter me laten en in januari laten zien dat ik het wél kan en ook gewoon meer m'n bek opentrekken tegen m'n instructeur, al paar keer les met die instructeur gehad ook. Door steeds wisselen tussen instructeurs leek het meer alsof iedereen z'n les wilde uitzitten maar ik eigenlijk niet echt iemands leerling /verantwoordelijkheid was. Ook met de rijschoolhouder besproken en ook daar ga ik eerder m'n mond naar open trekken. Heb het nu te lang al zo geaccepteerd.
Kijk, en met zo'n instelling (mits redelijk gecommuniceerd) komt het vast wel goed en zullen ze rekening houden met je vraag. :)
Zelf was ik eerlijk gezegd destijds nooit zo blij met een leerling van een collega.
Ook al zijn de leskaarten goed ingevuld dan nog kun je er als instructeur niet uithalen wat het karakter van iemand is en wat de beste aanpak is.
Wmb dus zoals je zegt redelijk verloren uurtjes, voor allebei.
Behalve als het gaat om nieuwe inzichten zoals douche-eendje terecht zegt maar dat wordt anders als je voor de zoveelste keer een leerling overneemt van een collega.
Ik moet wel zeggen dat het voor mij meer dan 10 jaar geleden is dat ik instructeur was maar bepaalde omgangsnormen zijn tijdloos.

quote:
17s.gif Op zaterdag 8 december 2018 18:45 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

een EV is niet nodig voor een TTT. Ik kreeg voor mijn TTT een gewone examinator die toen met andere mensen moest gaan bellen of hij mijn TTT wel af mocht nemen, want ik kon wegens mijn EV alleen een AA-examen doen en die specialisatie had hij niet :P .

My bad, ik ging uit van een examen. Lezen is ook een kunst mompel ik nu tegen mezelf.... :@
En zoals ik al schreef ben ik er al een tijdje uit, wat is een AA-examen?
Als dat een motorexamen is zoals ik denk dan zal dat volgens mij niet mogen want als instructeur/examinator ben je juridisch bestuurder en dus aansprakelijk.
En om motorrijles te geven heb je een andere bevoegdheid nodig dan voor een auto, is een compleet andere opleiding.
Het feit dat de examinator dit na moest gaan vragen zegt wel eea over de planning van het CBR en de kennis van de examinatoren.

Edit: Oh wacht.
Ging niet over auto/motor maar over een apart examen wegens een EV.
Blijft nog steeds een groot gedeelte van mijn reactie overeind.
Maar weet nog steeds niet wat een AA-examen is.....
pi_183610272
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 19:21 schreef vannelle het volgende:

[..]

Kijk, en met zo'n instelling (mits redelijk gecommuniceerd) komt het vast wel goed en zullen ze rekening houden met je vraag. :)
Zelf was ik eerlijk gezegd destijds nooit zo blij met een leerling van een collega.
Ook al zijn de leskaarten goed ingevuld dan nog kun je er als instructeur niet uithalen wat het karakter van iemand is en wat de beste aanpak is.
Wmb dus zoals je zegt redelijk verloren uurtjes, voor allebei.
Behalve als het gaat om nieuwe inzichten zoals douche-eendje terecht zegt maar dat wordt anders als je voor de zoveelste keer een leerling overneemt van een collega.
Ik moet wel zeggen dat het voor mij meer dan 10 jaar geleden is dat ik instructeur was maar bepaalde omgangsnormen zijn tijdloos.

[..]

My bad, ik ging uit van een examen. Lezen is ook een kunst mompel ik nu tegen mezelf.... :@
En zoals ik al schreef ben ik er al een tijdje uit, wat is een AA-examen?
Als dat een motorexamen is zoals ik denk dan zal dat volgens mij niet mogen want als instructeur/examinator ben je juridisch bestuurder en dus aansprakelijk.
En om motorrijles te geven heb je een andere bevoegdheid nodig dan voor een auto, is een compleet andere opleiding.
Het feit dat de examinator dit na moest gaan vragen zegt wel eea over de planning van het CBR en de kennis van de examinatoren.

Edit: Oh wacht.
Ging niet over auto/motor maar over een apart examen wegens een EV.
Blijft nog steeds een groot gedeelte van mijn reactie overeind.
Maar weet nog steeds niet wat een AA-examen is.....
ik heb geen leskaart.... Wordt ook na de les niet geėvalueerd of opgeschreven oid tot nu toe.

Edit : lessen staan digitaal maar puur wanneer en hoe laat, niets meer of minder.
pi_183621513
@vannelle, een AA-examen is een 'aangepast' examen vanwege een lichamelijke beperking of handicap. Ik zie namelijk maar met 1 oog, voor auto rijden kan dat soms wel eens een ding zijn :P
pi_183624736
Ah post van cbr in m'n brievenbus gevonden, m'n klacht is in behandeling genomen en 'indien de klacht over een medewerker gaat, zal deze worden gevraagd naar zijn /haar kant van het verhaal'.

Het komt dus iig bij haar terecht ^O^
pi_183629498
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 19:36 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ik heb geen leskaart.... Wordt ook na de les niet geėvalueerd of opgeschreven oid tot nu toe.

Edit : lessen staan digitaal maar puur wanneer en hoe laat, niets meer of minder.
Niet evalueren vind ik niet handig, hoe weet je dan wat je probleempunten zijn waar je aan moet werken?
Je weet dus ook niet of je vorderingen maakt of wat dan ook. Niet handig.

quote:
17s.gif Op zondag 9 december 2018 11:16 schreef douche-eendje het volgende:
@vannelle, een AA-examen is een 'aangepast' examen vanwege een lichamelijke beperking of handicap. Ik zie namelijk maar met 1 oog, voor auto rijden kan dat soms wel eens een ding zijn :P
Kee, dat wist ik dus niet. Thanks! ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 15:14 schreef Memento-Mori het volgende:
Ah post van cbr in m'n brievenbus gevonden, m'n klacht is in behandeling genomen en 'indien de klacht over een medewerker gaat, zal deze worden gevraagd naar zijn /haar kant van het verhaal'.

Het komt dus iig bij haar terecht ^O^
Ik ben heel benieuwd hoe dat verder gaat, laat je dat nog weten?
pi_183629750
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 20:01 schreef vannelle het volgende:

[..]

Niet evalueren vind ik niet handig, hoe weet je dan wat je probleempunten zijn waar je aan moet werken?
Je weet dus ook niet of je vorderingen maakt of wat dan ook. Niet handig.

[..]

Kee, dat wist ik dus niet. Thanks! ^O^

[..]

Ik ben heel benieuwd hoe dat verder gaat, laat je dat nog weten?
Dat niet evalueren vind ik ook niet handig dus had ik het, tevergeefs, aangekaart maar nu gaat dat als het goed is wel veranderen.


En zal ik doen, dat zij op de hoogte wordt gebracht en er een fijn klachtendossiertje komt gekoppeld aan haar naam is wrs het enige maar dat is prima , als zij vaker zo achterlijk doet tegen mensen, staat het iig vast. Ik word zelf ook nog eerst gebeld om m'n klacht toe te lichten geloof ik.we shall see.
pi_183630092
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 20:16 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

Dat niet evalueren vind ik ook niet handig dus had ik het, tevergeefs, aangekaart maar nu gaat dat als het goed is wel veranderen.
Niet helemaal tevergeefs dus. ;)
Ik begrijp alleen niet dat ze dat niet uit zichzelf doen.

quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 20:16 schreef Memento-Mori het volgende:
En zal ik doen, dat zij op de hoogte wordt gebracht en er een fijn klachtendossiertje komt gekoppeld aan haar naam is wrs het enige maar dat is prima , als zij vaker zo achterlijk doet tegen mensen, staat het iig vast. Ik word zelf ook nog eerst gebeld om m'n klacht toe te lichten geloof ik.we shall see.
Kijk, dat vind ik mooi! :D
Dat ze je willen spreken om je klacht toe te lichten is naar mijn mening goed, zo komt er wat meer informatie naar boven dan uit een typsel.
En kun je ook het gevoel wat het met je deed wat beter uitleggen.
Misschien zijn er ook al meer klachten binnengekomen over die persoon, zou mooi zijn want daardoor sta jij sterker en hopelijk wordt die persoon er ook daadwerkelijk op aangesproken.
Wat mij betreft zoals ik het lees is die persoon ongeschikt voor dat werk.
pi_183663442
Goed bezig dat je er werk van gemaakt hebt, belachelijk dat er zo tegen je gesproken word door iemand die jou juist hoort te helpen :')

Niet bij mijn examen maar bij mijn 2e instructeur had ik ook een rot gevoel. Die man liet mij allemaal dingen doen zonder aanwijzingen, en als hij dan moest ingrijpen was ik levensgevaariljk*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu al ruim 3 jaar m'n rijbewijs en *afkloppen* zonder schades of dergelijke al 80k op de weg

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2018 16:05:48 ]
pi_183827443
Net gebeld door klachtbehandelaar, examinatrice is erop aangesproken, klachtbehandelaar vond ook de opmerking over de kleine handen lastig uit te leggen. Examinatrice gaf als verklaring bij twijfel over medische geschiktheid en het daarom te hebben aangekaart en bood haar excuses aan. Daarnaast komt de klacht ook terug in haar functioneringsgesprek en last but not least aan mijn gegevens gekoppeld komt er een blokkade op haar zodat ik in de toekomst nooit bij haar ingedeeld wordt voor 'n TTT of examen ^O^
pi_183828921
Goed nieuws!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')