abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 mei 2017 @ 17:55:38 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170686525
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat zei je de vorige keer dat die grafiek gepost werd ook al.
Dat kan kloppen. Er lijkt niet veel verbetering in de prestaties van die treinen te zitten, al heb ik goede hoop dat het voor de reiziger er wel beter op wordt als het door het NS aangekondigde pakket maatregelen ingevoerd wordt. Dan rijden er bij verstoringen op de HSL toch nog zo veel mogelijk treinen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_170686612
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat kan kloppen. Er lijkt niet veel verbetering in de prestaties van die treinen te zitten,
DEZELFDE grafiek. Van DEZELFDE dag.

quote:
al heb ik goede hoop dat het voor de reiziger er wel beter op wordt als het door het NS aangekondigde pakket maatregelen ingevoerd wordt. Dan rijden er bij verstoringen op de HSL toch nog zo veel mogelijk treinen.
Blahblah, huh, ik maakte een grapje, ga er niet zo op in man :D
Bier.
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:01:02 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170686615
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat kan kloppen. Er lijkt niet veel verbetering in de prestaties van die treinen te zitten, al heb ik goede hoop dat het voor de reiziger er wel beter op wordt als het door het NS aangekondigde pakket maatregelen ingevoerd wordt. Dan rijden er bij verstoringen op de HSL toch nog zo veel mogelijk treinen.
Het is eigenlijk sneu dat dit pakket aan maatregelen nu pas genomen wordt. Die hadden er allang moeten zijn toen de IC Den Haag - Eindhoven ging rijden, omdat het alternatief via Dordrecht (met de 1900) wegviel.
pi_170686713
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het is eigenlijk sneu dat dit pakket aan maatregelen nu pas genomen wordt. Die hadden er allang moeten zijn toen de IC Den Haag - Eindhoven ging rijden, omdat het alternatief via Dordrecht (met de 1900) wegviel.
Toen ze begonnen al :')
pi_170687336
Spoorwegen op en rond Sylt - deel 1 (dag 1 en 2)

De afgelopen dagen heb ik een bezoek gebracht aan de dieselspoorlijnen rond Niebüll, gelegen in het uiterste Noorden van Duitsland. Het traject Niebüll - Westerland is het laatste deel van de Marschbahn, de ruim 200 kilometer lange hoofdspoorlijn vanaf Hamburg naar het schiereiland Sylt, wat alleen middels een spoorwegdam met het vaste land verbonden is. Na een reis van een kleine 9 uur kon het eerste en enige zonplaatje van vrijdag 28 april 2017 gemaakt worden op het station van Klanxbüll.

DB 218 315 en 218 833 zijn onderweg met IC 2374 vanuit Karlsruhe naar Westerland(Sylt) en hebben de trein vanaf Hamburg Hauptbahnhof overgenomen van een DB-lok van de serie 101. Terwijl het nagenoeg 100% bewolkt was, het trok pas later op de avond open, piepte de zon precies op juiste moment door het wolkendek. We zien de de passage van deze trein op het stationnetje van Klanxbüll. Rond Niebüll is op veel plekken nog klassieke beveiliging aanwezig.

De spoorlijn over de Hindenburgdamm verbindt het schiereiland Sylt met het vaste land van Duitsland. Omdat op Sylt autoverkeer is toegestaan maar er geen autoweg is aangelegd rijden er elk half uur autotreinen tussen beide plaatsen. DB Autozug rijdt in het hoofdseizoen zeker 20 keer per dag. Sinds december 2016 is concurrentie toegelaten en heeft RDC zich ook in het shuttlevervoer gestort. Bij het toekennen van treinpaden aan vervoerders kon meer capaciteit op het baanvak Westerland-Niebüll verkregen worden indien reismogelijkheden geboden werden over langere afstand.

DB Fernverkehr bedacht toen het concept Syltshuttle Plus: een extra IC verbinding tussen Westerland, Niebüll en het verderop gelegen Bredstedt (en 1x per dag zelfs naar Hamburg). Één tot twee keer per uur wordt sindsdien een treinstel type BR628 achterop de Syltshuttle gerangeerd en in Niebüll weer afgekoppeld. De treinen rijden bijna standaard leeg, want een ticket is flink duurder dan de veel snellere Regionalexpress van DB Regio.

Op zaterdag 29 april 2017 vertrekt de 628 532 hier uit Niebüll als D 1415 naar Bredstedt en passeert hier de Autoverladung in Niebüll.

Zoals beschreven rijdt sinds december 2016 naast DB Autozug ook het private RDC met autotreinen over de Hindenburgdamm tussen Niebüll en Westerland. RDC rijdt vooralsnog met een enkeldeks wagenpark waarop maximaal zo'n 80 auto's per keer vervoerd kunnen worden.

Naar verluid boycotten de bewoners van Sylt deze nieuwe vervoerder, wat vermoedelijk voor een deel de oorzaak zal zijn dat de belading van de RDC-autotreinen te wensen overlaat. Op zaterdagmiddag 29 april 2017 was in elk geval de trein van 13:45 uit Niebüll daarentegen wel prima beladen en kon in een redelijk zonnetje worden vastgelegd bij het bereiken van het schiereiland Sylt, hier bij het dorpje Morsum.

De tractie wordt verzorgd door locomotieven van de serie MaK DE2700 van de Nord-Ostsee-Bahn, in dit geval de DE2700-11.

DB Autozug rijdt tot 20 keer per dag per richting autotreinen tussen Niebüll en Westerland. Jarenlang werden deze treinen voorzien van twee locomotieven van de serie 218, maar deze zijn inmiddels afgelost door dieseltraxxen serie 245. DB Autozug gebruikt dagelijks 5 omlopen, waarbij er tot mijn verbazing en geluk ook nu nog 1 koppeltje 218'en worden ingezet. Naar verluid staat er een dieseltraxx (kapot?) in Kassel, waardoor voorlopig(?) teruggegrepen wordt op de 218'en.

Toen ook de zon nog kortstondig door de alom aanwezige bewolking prikte kon het geluk niet op, als de 218 363 en 218 314 met een vol beladen Syltshuttle hier het eiland Sylt oprijden en weldra het dorpje Morsum passeren op zaterdag 29 april 2017.

De overige omlopen van de Syltshuttle van DB Autozug zijn inmiddels in vaste handen van de diesellokserie 245, de dieseltraxx.

Tijdens een groot zongat kon op zaterdagmiddag 29 april 2017 de 245 022 met een zeer goed beladen autotrein richting Westerland(Sylt) bij Schellinghörn op de foto gezet worden.

Kwa temperaturen was de lente de afgelopen week soms nog aardig ver te zoeken, want met name de wind was wel erg aanwezig op en rond Sylt. De hele dag windkracht 6-7 maakte het er niet echt aangenamer op. Gelukkig scheen de zon geregeld en waren er her en der ook al een aantal in bloei staande koolzaadvelden (of Raps zoals de Duitsers dit noemen), waardoor de lentesfeer prima vertegenwoordigd was.

De 218 322 en 218 473 hebben zojuist het schiereiland Sylt bereikt met IC 2310 uit Frankfurt(Main). De twee oudgedienden trekken de trein vanaf Hamburg tot eindpunt Westerland en passeren hier tussen Morsum en Keitum.

Het regionale treinverkeer op de Marschbahn tussen Hamburg-Altona en Westerland is na het winnen van de aanbesteding sinds december 2016 weer in handen van DB Regio.

In de laatste maanden bij de Nord-Ostsee-Bahn zijn er scheurtjes ontdekt in de koppelingen van de zgn Maried-Pair-wagens, de rijtuigstammen die voorgeschreven zijn door opdrachtgever NAH.SH. Als gevolg hiervan werd een Ersatzconcept gereden en dat heeft ook de nieuwe vervoerder DB Regio moeten voortzetten.

Eind april 2017 rijden er 3 van de in totaal 10 omlopen met de MariedPair-rijtuigen, de overige treinen zijn bont tot zeer bont samengesteld met oude IR/IC rijtuigen, n-wagens uit oa SüdostBayern, CNL zitrijtuigen en n-wagens in NationalExpress kleuren.

Onder super lichtomstandigheden passeerde een van de bontste samenstellingen die er momenteel rijden met aan kop de 245 210 in de kleuren van de opdrachtgever NAH.SH (Nahverkehr Schleswig-Holstein) met RE 11020 bij Schellinghörn op weg naar Westerland(Sylt).

Deel 2 en 3 volgen...
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:44:15 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170687404
Toffe reeks foto's weer, zoals we van je gewend zijn ^O^

Leuk detail: .sh is een bestaand top-level domain, toebehorend aan Sint-Helena, Ascension en Tristan da Cunha. www.nah.sh is dus ook een echte website :)
pi_170687872


Aanrijding met graafmachine in Deurne twee weken geleden, de aftermath.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 4 mei 2017 @ 19:18:58 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170688107
Mooie plaatjes weer Zug! ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_170688160
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:07 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Aanrijding met graafmachine in Deurne twee weken geleden, de aftermath.
Die is best goed stuk, en niet meer helemaal recht bij de cabine.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 19:28:27 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170688322
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:07 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Aanrijding met graafmachine in Deurne twee weken geleden, de aftermath.
Daar is meer van over dan van die kraan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170688607
Het is toch maar een leasebak
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 19:39:35 #212
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170688641
Geweldige plaatjes Zugchef _O_

Dat laatste kan gewoon in Dld hè, verschillende typen rijtuigen icm met een Trax én een stuurstand. Kijk, Nedtrain, beunhazen :P

Waarom rijden die 218's eigenlijk vaak in dubbel tractie, het scheelt maar 200pk (2700 vs 2900) met een 245.

Die 218.8 (eerste foto) heeft als ik het goed lees ook koppelingen om ICE's te slepen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 19:40:15 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170688664
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:38 schreef Salatrel het volgende:
Het is toch maar een leasebak
Zo'n lillike trein zou ik zelf ook niet kopen nee :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 mei 2017 @ 19:45:02 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170688783
Fraai, Zug ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_170688987
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:39 schreef derLudolf het volgende:
Geweldige plaatjes Zugchef _O_

Dat laatste kan gewoon in Dld hè, verschillende typen rijtuigen icm met een Trax én een stuurstand. Kijk, Nedtrain, beunhazen :P

Waarom rijden die 218's eigenlijk vaak in dubbel tractie, het scheelt maar 200pk (2700 vs 2900) met een 245.

Die 218.8 (eerste foto) heeft als ik het goed lees ook koppelingen om ICE's te slepen.
Heeft Nedtrain ooit gezegd dat het niet kan dan?
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 20:05:32 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170689396
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Heeft Nedtrain ooit gezegd dat het niet kan dan?
Er wordt niet voor niets met dubbele Traxxen gereden toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170689553
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Er wordt niet voor niets met dubbele Traxxen gereden toch?
Alles kan, zolang je er maar voldoende muntstukken tegenaan gooit.
  donderdag 4 mei 2017 @ 20:16:37 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170689819
De Duitsers hebben decennia geleden de boel al gestandaardiseerd, zodat verschillende soorten locomotieven en stuurstandrijtuigen met elkaar kunnen praten (KWS, ZWS, ZMS). De Belgen hebben in de afgelopen jaren ook zo'n soort actie uitgevoerd waardoor een M6-stuurrijtuig kan praten met HLE 21, HLE 27 en HLE 18 (via "MUX").

Iemand als Duvel kan waarschijnlijk beter uitleggen dan ik hoe dit technisch allemaal werkt.
pi_170689846
Kon prima. Prototype schijnt ook gewoon gereden te hebben, maar kostte teveel geld (en tijd). Er werd inderdaad ZWS ingebouwd in de stuurstanden, meende ik te hebben begrepen.
  Redactie Sport donderdag 4 mei 2017 @ 22:43:36 #220
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170694350
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:05 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb hèt evenement voor jou gevonden: http://www.eisenbahnmuseu(...)-eisenbahnmuseum.php
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 22:45:52 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170694391
quote:
6s.gif Op donderdag 4 mei 2017 22:43 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik heb hèt evenement voor jou gevonden: http://www.eisenbahnmuseu(...)-eisenbahnmuseum.php
Heeft het smalspoormuseum binnenkort ook ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 4 mei 2017 @ 23:21:33 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_170695188
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:16 schreef James1988 het volgende:

Iemand als Duvel kan waarschijnlijk beter uitleggen dan ik hoe dit technisch allemaal werkt.
Eh, nee, te veel eer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 5 mei 2017 @ 13:09:41 #223
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_170703197
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:16 schreef James1988 het volgende:
De Duitsers hebben decennia geleden de boel al gestandaardiseerd, zodat verschillende soorten locomotieven en stuurstandrijtuigen met elkaar kunnen praten (KWS, ZWS, ZMS). De Belgen hebben in de afgelopen jaren ook zo'n soort actie uitgevoerd waardoor een M6-stuurrijtuig kan praten met HLE 21, HLE 27 en HLE 18 (via "MUX").

Iemand als Duvel kan waarschijnlijk beter uitleggen dan ik hoe dit technisch allemaal werkt.
Op zich hadden we het in Nederland met uitzondering van DDM-1 ook gestandaardiseerd. Alleen dan wel op basis van een Frans systeem. Dit systeem wordt door DDZ, DDAR, loc 1700 en de stuurrijtuigen van ICR gebruikt. De TRAXX-en hebben echter het Duitse systeem aan boord wat daar niet zo goed mee kan praten. De vergelijking met de spreektalen is wel beeldend: "Je veux ralentir" wordt niet verstaan als zijnde "Ich möchte verlangsamen".
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 5 mei 2017 @ 13:53:13 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170704116
Franse systemen :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 5 mei 2017 @ 14:09:45 #225
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170704561
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:39 schreef derLudolf het volgende:
Dat laatste kan gewoon in Dld hè, verschillende typen rijtuigen icm met een Trax én een stuurstand. Kijk, Nedtrain, beunhazen :P
Ze konden het wel... vroeger:




So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')