abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170704653
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:09 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ze konden het wel... vroeger:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die beneluxstuurstand, denk jij dat die daadwerkelijk kan rijden met een 1600/1700/1800 achterop? :D En dan niet dat er iemand instructies zit door te bellen naar de machinistencabine eah.
Bier.
  Moderator vrijdag 5 mei 2017 @ 14:13:52 #227
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170704670
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Die beneluxstuurstand, denk jij dat die daadwerkelijk kan rijden met een 1600/1700/1800 achterop? :D En dan niet dat er iemand instructies zit door te bellen naar de machinistencabine eah.
Die reed dan ook met de 25.5 van de Belgen ;)
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_170704692
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:13 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die reed dan ook met de 25.5 van de Belgen ;)
Ja. Het enige wat je dus bevestigt is wat Klaasje eerder heeft gezegd.
Bier.
  Moderator vrijdag 5 mei 2017 @ 14:19:57 #229
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170704807
registreer om deze reclame te verbergen
En dat Nedtrain in het verleden wel iets kon fabriceren waarbij het mogelijk was verschillende materieeltypen te gebruiken icm een werkende stuurstand.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_170704903
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:19 schreef FredvZ het volgende:
En dat Nedtrain in het verleden wel iets kon fabriceren waarbij het mogelijk was verschillende materieeltypen te gebruiken icm een werkende stuurstand.
Ja, mag je me dus vertellen wat dat toevoegt ten opzichte van wat Klaasje postte. Het is exact hetzelfde. Daarnaast is je assertie verkeerd. Het probleem is niet dat het nu niet kan, het probleem is dat het niet kan voor het bedrag wat er voor uitgetrokken was. Te duur.

Hier staat het:
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 13:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Op zich hadden we het in Nederland met uitzondering van DDM-1 ook gestandaardiseerd. Alleen dan wel op basis van een Frans systeem. Dit systeem wordt door DDZ, DDAR, loc 1700 en de stuurrijtuigen van ICR gebruikt. De TRAXX-en hebben echter het Duitse systeem aan boord wat daar niet zo goed mee kan praten. De vergelijking met de spreektalen is wel beeldend: "Je veux ralentir" wordt niet verstaan als zijnde "Ich mŲchte verlangsamen".


[ Bericht 18% gewijzigd door DeaDLocK2K op 05-05-2017 14:34:11 ]
Bier.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 14:28:43 #231
256146 b2py
Beton!
pi_170705029
Amen.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 14:48:05 #232
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_170705551
registreer om deze reclame te verbergen
Daarnaast schijnt een reden te zijn dat het te lang ging duren om het inclusief ETCS goed werkend te krijgen in de stuurrijtuigen. Dan is het makkelijker om dat trucje alleen bij de TRAXX te doen. Naja.. Makkelijk nog steeds niet want anders reed de Benelux al via Breda.
pi_170705617
En dat is dus wel een beetje suf. Het enige wat er nodig is, is communicatie tussen de locs. Dat kan met een stuurstroomkabel waar je alle rijtuigen mee kan uitrusten of met een multiplexer in de normale stuurstroomkabel voor een redelijk bedrag. Daar hebben ze wel steken laten vallen vind ik, het had niet zo lang hoeven duren met communicatie 'wel-niet-wel-niet'.
Bier.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 14:57:15 #234
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_170705821
De communicatie tussen de loc's is ook helemaal het probleem niet. ETCS-Software 9 wordt maar niet toegelaten in de benodigde landen.
pi_170705941
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De communicatie tussen de loc's is ook helemaal het probleem niet. ETCS-Software 9 wordt maar niet toegelaten in de benodigde landen.
Stom! Aanpakken.

Mijn reactie en de vurigheid werden trouwens ingegeven door de notie dat NedTrain een faalbedrijf zou zijn. Iedereen die dat zegt moet zich eens even heel goed achter de oren krabben en bekijken wat voor prestaties die neer hebben gezet bij de "modernisering" van DDZ, ICM, ICR en nu VIRM, welke in een gigantische hoge snelheid en kwaliteit gebeurt. De Belgen spreken door deze operaties schande van hun eigen onderhoudswerkplaatsen omdat daar met twee keer zoveel mensen een treinstel PER KWARTAAL afgeleverd wordt. En in Duitsland is er vanwege bezuinigingen in het onderhoud ooit eens een ICE tegen een brug gereden met hoge snelheid. Ik kan daar pissig om worden, een hele fucking organisatie als faalhazerig neerzetten omdat je zelf niet de moeite hebt gedaan om wat verder te lezen dan je neus lang is. Fucking typisch voor Fok! ook, vooral verontwaardigd gaan lopen doen en niet de moeite nemen om jezelf beter te informeren.
Bier.
pi_170706000
Kan iemand me trouwens vertellen wat het probleem met BR189 in BelgiŽ is?
Bier.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 15:07:52 #237
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_170706094
Ik zou het oprecht niet weten. Hun eigen HLE18 is er daarvan afgeleid (driespannings-Taurus met een nieuw frontje).
pi_170706442
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik zou het oprecht niet weten. Hun eigen HLE18 is er daarvan afgeleid (driespannings-Taurus met een nieuw frontje).
Ik lees iets over een toelating in november 2011 voor 3KV maar niet voor 25KV. Toch zie je die dingen daar nooit en RailMagazine heeft het er regelmatig over "Geen BR189 in BelgiŽ". Ik wil weten waarom.
Bier.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 15:28:28 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170706510
BR189 heeft een tijdje een toelating gehad, maar daar waren voorwaarden aan verbonden (ik meen me te herinneren dat het iets met energiemeters te maken had). Daar werd niet (genoeg) mee gedaan, dus kwam de toelating weer te vervallen.

Gevonden: de toelating is per december 2012 komen te vervallen omdat er bepaalde aanpassingen werden gevraagd aan het remsysteem, wat Siemens niet heeft gedaan. http://www.wallorail.be/a(...)r-le-reseau-infrabel

[ Bericht 46% gewijzigd door James1988 op 05-05-2017 15:38:18 ]
We are shaping the future.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 15:52:30 #240
256146 b2py
Beton!
pi_170707098
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kan iemand me trouwens vertellen wat het probleem met BR189 in BelgiŽ is?
Je weet dat de NS een BR186 heeft? Of was dit bewust BR189?
pi_170707193
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:52 schreef b2py het volgende:

[..]

Je weet dat de NS een BR186 heeft? Of was dit bewust BR189?
Wat denk je zelf....
Bier.
pi_170707202
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:28 schreef James1988 het volgende:
BR189 heeft een tijdje een toelating gehad, maar daar waren voorwaarden aan verbonden (ik meen me te herinneren dat het iets met energiemeters te maken had). Daar werd niet (genoeg) mee gedaan, dus kwam de toelating weer te vervallen.

Gevonden: de toelating is per december 2012 komen te vervallen omdat er bepaalde aanpassingen werden gevraagd aan het remsysteem, wat Siemens niet heeft gedaan. http://www.wallorail.be/a(...)r-le-reseau-infrabel
Ah thanks. Er zijn er nog wel wat met het goede pakket. Hmmm.
Bier.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 16:07:08 #243
256146 b2py
Beton!
pi_170707398
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wat denk je zelf....
Ja soms weet ik het zelf ook niet meer
  vrijdag 5 mei 2017 @ 18:13:06 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170709953
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ah thanks. Er zijn er nog wel wat met het goede pakket. Hmmm.
Als ik de tekst op Wallorail goed lees heeft er niemand met die loc gereden in de periode dat de BR189 toegelaten is geweest in BelgiŽ. Ik vermoed dat Siemens / de leasemaatschappij daarom niet de moeite hebben genomen om de gevraagde aanpassingen te maken.

Goederenvervoerders lijken gekozen te hebben voor de BR186 en Class 66 voor vervoer van/naar BelgiŽ. Wat misschien meespeelt is dat er vanuit BelgiŽ genoeg vervoer naar Frankrijk is (o.a. EuroCargoRail) wat met 186'igers gebeurt. Naar mijn weten mag de 189 Frankrijk niet binnen.
We are shaping the future.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 18:25:50 #245
256146 b2py
Beton!
pi_170710120
Misschien kunnen we Siemens wel zo ver krijgen dat ze het karakteristieke geluid van de Taurus weer terugbrengen in locs als ze niet besteld worden :P
  vrijdag 5 mei 2017 @ 19:37:51 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170711467
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 18:25 schreef b2py het volgende:
Misschien kunnen we Siemens wel zo ver krijgen dat ze het karakteristieke geluid van de Taurus weer terugbrengen in locs als ze niet besteld worden :P
Jaaaa! En doedelzak.mp3 opnemen in de vertrekprocedure van VIRM :D

Oh wacht :'(
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
  vrijdag 5 mei 2017 @ 19:45:36 #247
256146 b2py
Beton!
pi_170711627
Het is halfgenot als zo'n TRAXX vanaf Schiphol vertrekt maar zo'n Taurus zou echt orgastisch zijn _O_
  vrijdag 5 mei 2017 @ 19:49:38 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170711708
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 19:45 schreef b2py het volgende:
Het is halfgenot als zo'n TRAXX vanaf Schiphol vertrekt
Een e320 is ook wel tof :Y

We are shaping the future.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 19:52:56 #249
256146 b2py
Beton!
pi_170711765
_O_

Nu nog in een tunnel
  vrijdag 5 mei 2017 @ 19:57:45 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170711838
Schiphol ook goed? :P

(Video van ene "Inverted T")
We are shaping the future.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')