abonnement Unibet Coolblue
pi_170551355
Goedenavond,

Ik ben in het bezit van een aantal airsoftwapens. Sommigen hiervan zijn niet van echt te onderscheiden. Er zitten ook een aantal wapens tussen die op gaspatronen werken. Deze wapens liggen niet in een kluis zoals dat eigenlijk wel zou moeten.

Ik vroeg mij af of ik problemen (boetes, taakstraf?) zou kunnen krijgen als de politie hier achter zou komen. Ik schiet wel eens met deze airsoft wapens in de tuin en ben lid van de NABV.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen
pi_170551622
Waarom vraag je dat in hemelsnaam niet aan de NABV?
  vrijdag 28 april 2017 @ 21:11:43 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170551821
Staat ook duidelijk in de wet:
http://www.nabv.nl/over-airsoft/wetgeving

Denk ook niet dat je mede NABV-leden het leuk vinden dat je zo laks met de regels omgaat.
So we just called him Fred
pi_170551837
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 21:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
Waarom vraag je dat in hemelsnaam niet aan de NABV?
Dat. Ze hebben een duidelijke site en er staat genoeg info.

Je vraagt verder naar de bekende weg, maar dat weet je zelf ook wel als je lid bent.
  vrijdag 28 april 2017 @ 23:05:04 #5
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_170554956
Afgesloten kast is genoeg, kluis is niet nodig.

Als ze je pakken in je tuin ben je veel verder van huis dan verkeerde opslag.
Dum de dum
pi_170558177
Ja, als ze er achter komen ben je de pineut. Maar als jij verder niets uithaalt zie ik niet in hoe de politie aan een huiszoekingsbevel zou kunnen komen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_170558742
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 03:56 schreef probeer het volgende:
Ja, als ze er achter komen ben je de pineut. Maar als jij verder niets uithaalt zie ik niet in hoe de politie aan een huiszoekingsbevel zou kunnen komen.
In de tuin schieten vraagt om politie aan de deur, vooral met de aanslagen tegenwoordig kijken ze niet zo moeilijk.
  Moderator zaterdag 29 april 2017 @ 08:46:51 #8
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_170558766
Ik was altijd in de veronderstelling dat de Politie steekproeven hield bij mensen met een wapenvergunning die thuis opslaan toe laat.
pi_170558768
Je huis is toch een grote afgesloten kast...?
Of een schuur? zit toch ook een slot op?
pi_170558880
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 08:47 schreef Mip1988 het volgende:
Je huis is toch een grote afgesloten kast...?
Of een schuur? zit toch ook een slot op?
Heb jij heel de dag de sloten op de deuren? Bij mij lukt dat niet met kinderen en daarbij zou ik niet eens willen dat ze erbij zouden kunnen komen.
pi_170558992
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 08:46 schreef jitzzzze het volgende:
Ik was altijd in de veronderstelling dat de Politie steekproeven hield bij mensen met een wapenvergunning die thuis opslaan toe laat.
Met een wapenvergunning komen ze jaarlijks controleren (in theorie dan). Met airsoft weet ik niet hoe dat zit.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_170561407
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 09:04 schreef cunial het volgende:

[..]

Heb jij heel de dag de sloten op de deuren? Bij mij lukt dat niet met kinderen en daarbij zou ik niet eens willen dat ze erbij zouden kunnen komen.
Mijn voordeur valt in het slot (zoals alle voordeuren), achterdeur zit standaard op slot

Niet iedereen heeft kinderen.....!
pi_170563149
Maar de vraag is, waarom doe je ze niet gewoon in een kluis?
x
pi_170565059
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 08:43 schreef cunial het volgende:

[..]

In de tuin schieten vraagt om politie aan de deur, vooral met de aanslagen tegenwoordig kijken ze niet zo moeilijk.
Stom genoeg heb ik daar helemaal overheen gelezen. Ja, dat is inderdaad vragen om moeilijkheden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_170574473
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 08:46 schreef jitzzzze het volgende:
Ik was altijd in de veronderstelling dat de Politie steekproeven hield bij mensen met een wapenvergunning die thuis opslaan toe laat.
is ook zo
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_170575069
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 08:46 schreef jitzzzze het volgende:
Ik was altijd in de veronderstelling dat de Politie steekproeven hield bij mensen met een wapenvergunning die thuis opslaan toe laat.
Bij ons wel. Niet ieder jaar, maar toen we verhuisd waren kwamen ze even kijken hoe we de opslag in ons nieuwe huis geregeld hadden. (In een kluis, verankerd aan de muur in een afgesloten ruimte)
pi_170578663
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 23:09 schreef dodoria het volgende:

[..]

Bij ons wel. Niet ieder jaar, maar toen we verhuisd waren kwamen ze even kijken hoe we de opslag in ons nieuwe huis geregeld hadden. (In een kluis, verankerd aan de muur in een afgesloten ruimte)
Hier duurde dat een jaar ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_170595325
Niet om zuur te doen, maar ik hoop eigenlijk echt dat ze de TS pakken. Wel wapens kunnen kopen, maar te schraal zijn om ze veilig op te slaan. :N
  zondag 30 april 2017 @ 23:08:22 #19
129836 withxhonor
straight edge
pi_170598643
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 april 2017 09:18 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Met een wapenvergunning komen ze jaarlijks controleren (in theorie dan). Met airsoft weet ik niet hoe dat zit.
Nee, dit is niet het geval. Bijzondere wetten kan komen controleren, maar stelt hier volgens mij geen prioriteit in te zien.

De regelgeving is zo dat airsoftreplicas in een afgesloten kast of kamer moeten zijn opgeborgen die niet vanaf de openbare weg zichtbaar is en niet toegankelijk voor eventuele huisgenoten.
high fives and stagedives
  zondag 30 april 2017 @ 23:16:17 #20
129836 withxhonor
straight edge
pi_170598771
Overigens is de regelgeving eind vorig jaar zonder bericht van de nabv veranderd van afgesloten foedraal naar afgesloten kast.


En in de tuin schieten mag, zolang het niet zichtbaar is vanaf de openbare weg. In de praktijk komt dit vaak neer op mensen die vanuit huis op een doelwit in de tuin schieten.

En als antwoord op je vraag, ts, mocht oom agent gebeld worden omdat de buren iemand met een aanvalswapen hebben gezien is de kans groot dat je een bezoekje krijgt van het AT. En ik durf niet te zeggen welke gevolgen dat heeft voor je nabv lidmaatschap. Maar een nieuwe VOG zou wel eens lastig kunnen worden..
high fives and stagedives
  zondag 30 april 2017 @ 23:36:30 #21
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_170599054
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 23:16 schreef withxhonor het volgende:
Overigens is de regelgeving eind vorig jaar zonder bericht van de nabv veranderd van afgesloten foedraal naar afgesloten kast.

En in de tuin schieten mag, zolang het niet zichtbaar is vanaf de openbare weg. In de praktijk komt dit vaak neer op mensen die vanuit huis op een doelwit in de tuin schieten.

En als antwoord op je vraag, ts, mocht oom agent gebeld worden omdat de buren iemand met een aanvalswapen hebben gezien is de kans groot dat je een bezoekje krijgt van het AT. En ik durf niet te zeggen welke gevolgen dat heeft voor je nabv lidmaatschap. Maar een nieuwe VOG zou wel eens lastig kunnen worden..
TS krijgt dan gewoon door AT een stun gun in zijn nek en wordt als een varken in zijn blote reet afgevoerd naar HvB :')
  maandag 1 mei 2017 @ 06:46:56 #22
129836 withxhonor
straight edge
pi_170600880
😂
high fives and stagedives
pi_170600885
quote:
99s.gif Op zondag 30 april 2017 23:08 schreef withxhonor het volgende:
Nee, dit is niet het geval. Bijzondere wetten kan komen controleren, maar stelt hier volgens mij geen prioriteit in te zien.
Ze zijn voornemens jaarlijks te controleren. Dat het er niet van komt gaf ik ook al aan.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')