abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170688753
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 20:30 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Nu geen last van je rug meer?
Met hardlopen niet gelukkig, bouw ook wel bewust langzaam op.
Heb alleen nog last als ik teveel zit.
Een jaar geleden kon ik alleen nog maar strompelen.
pi_170689917
Voor de mensen die 2 uur lang naar rondjes willen kijken op zaterdag:
http://www.runnersworld.c(...)b-2-marathon-attempt

hmm als die video kijkt van die test, dan is het allemaal leuk en aardig zo'n sub 2, maar heel veel belang hecht ik er niet aan.
Die klok op die auto die er voor rijdt alleen al, enorme windvanger. Die hazen lopen ook strak geregistreerd in een bepaalde vorm, zodat de 3 waar het om gaat maximaal uit de wind blijven.
Hartstikke knap als het lukt, maar niet hetzelfde als een marathon in wedstrijdverband lopen als je het mij vraagt.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_170690099
Lijkt me ook wel saai en zwaar 17,5 keer hetzelfde rondje.
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 20:38:34 #154
155227 crew  Guppy
dus
pi_170690548
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:19 schreef Guard het volgende:
Voor de mensen die 2 uur lang naar rondjes willen kijken op zaterdag:
http://www.runnersworld.c(...)b-2-marathon-attempt

hmm als die video kijkt van die test, dan is het allemaal leuk en aardig zo'n sub 2, maar heel veel belang hecht ik er niet aan.
Die klok op die auto die er voor rijdt alleen al, enorme windvanger. Die hazen lopen ook strak geregistreerd in een bepaalde vorm, zodat de 3 waar het om gaat maximaal uit de wind blijven.
Hartstikke knap als het lukt, maar niet hetzelfde als een marathon in wedstrijdverband lopen als je het mij vraagt.
Wat een onzin zeg, met die auto zo ervoor. Super knap inderdaad allemaal hoor, maar inderdaad, in wedstrijdverband, neuh...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_170691041
Je weet in ieder geval dat het fysiek mogelijk al alles meezit.
pi_170691376
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:19 schreef Guard het volgende:
Voor de mensen die 2 uur lang naar rondjes willen kijken op zaterdag:
http://www.runnersworld.c(...)b-2-marathon-attempt

hmm als die video kijkt van die test, dan is het allemaal leuk en aardig zo'n sub 2, maar heel veel belang hecht ik er niet aan.
Die klok op die auto die er voor rijdt alleen al, enorme windvanger. Die hazen lopen ook strak geregistreerd in een bepaalde vorm, zodat de 3 waar het om gaat maximaal uit de wind blijven.
Hartstikke knap als het lukt, maar niet hetzelfde als een marathon in wedstrijdverband lopen als je het mij vraagt.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:38 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg, met die auto zo ervoor. Super knap inderdaad allemaal hoor, maar inderdaad, in wedstrijdverband, neuh...
Nou, onzin.. Het is de bedoeling om er alles aan te doen om te kijken of sub2 mogelijk is. Dus niet gek dat je dan een auto inzet lijkt mij.

Het is alleen de vraag of dit goed is voor de marathonsport. Aan de ene kant brengt het wel extra aandacht naar de anders vrij anonieme marathontoppers, aan de andere kant; als dit nu lukt of bijna lukt, denkt het grote publiek waarschijnlijk dat een tijd van 2.04 op een stadsmarathon niks voorstelt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 21:10:14 #157
155227 crew  Guppy
dus
pi_170691572
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 21:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

[..]

Nou, onzin.. Het is de bedoeling om er alles aan te doen om te kijken of sub2 mogelijk is. Dus niet gek dat je dan een auto inzet lijkt mij.

Het is alleen de vraag of dit goed is voor de marathonsport. Aan de ene kant brengt het wel extra aandacht naar de anders vrij anonieme marathontoppers, aan de andere kant; als dit nu lukt of bijna lukt, denkt het grote publiek waarschijnlijk dat een tijd van 2.04 op een stadsmarathon niks voorstelt.
Dat je hazen inzet vind ik nog tot daaraan toe, maar die auto is, zoals Guard ook zelf, een enorme windvanger. Waar trek je dan de grens? Wat is "alles eraan doen"? Zet je er nog een windmachine achter? Ga je binnen lopen?

Ik weet niet, ik vind het hoe dan ook knap hoor. Maar niet te vergelijken met de 'gewone' tijden op de M.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 4 mei 2017 @ 21:13:13 #158
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_170691657
Alles voor de marketing...
F means you're fucked
pi_170693939
Het werelduurrecord wielrennen zou ook een stuk verder kunnen liggen als je achter een derny zou mogen rijden, maar in hoeverre is het dan nog alleen het menselijke kunnen wat voor die afstand heeft gezorgd?
En wat voor waarde heeft dat?

Natuurlijk rijden er ook auto's voor de koplopers in gewone marathons, meer dan een zelfs, want ja die mooie camerabeelden komen ook niet vanzelf tot stand.
Maar toen ik dat ding om die klok zeg op het dak van die auto dacht ik meteen: ja das lekker uit de wind lopen.
Misschien hebben ze zaterdag wel iets anders...

Marketing technisch prima stunt natuurlijk dat hele project, maar meer dan dat is het niet voor mij.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_170696261
Ik wil best een paar jaar wachten tot ze onder 2 uur lopen. Op een normale manier, tijdens een echte marathon. Dit circus hoeft van mij niet. Aan de andere kant ook wel heel gaaf als de magische grens doorbroken wordt.

Als ze het per se nu willen: als je ze op een recht stuk vals plat naar beneden met wind in de rug laat lopen zullen ze vast wel onder 2 uur kunnen lopen, toch? Ook nog eens minder slijtage aan de linkerknie. :+
pi_170696840
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 00:04 schreef wyccie het volgende:
Ik wil best een paar jaar wachten tot ze onder 2 uur lopen. Op een normale manier, tijdens een echte marathon. Dit circus hoeft van mij niet. Aan de andere kant ook wel heel gaaf als de magische grens doorbroken wordt.

Als ze het per se nu willen: als je ze op een recht stuk vals plat naar beneden met wind in de rug laat lopen zullen ze vast wel onder 2 uur kunnen lopen, toch? Ook nog eens minder slijtage aan de linkerknie. :+
Nee, er is uitgerekend dat dat niet sneller gaat vanwege de impact op de spieren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170697552
Uitgerekend? Ook daar kun je voor trainen, lijkt me toch. Dat was immers ook jouw idee voor Boston.

Weer een uitslaaploos begin van het weekend. Duurlopen zijn best leuk, maar slapen ook. Zo even rondjes rennen. Geen 17, maar 3.
pi_170698019
Ik ben een waardeloze duurloper. ;(

Na 20 minuten moest ik al nodig plassen en wilde het rondje inkorten, dus ik ging van de brug af. Maar toen wist ik al dat ik thuis niet zou redden, dus ik wilde onder de brug plassen. Staat er daar tot mijn verbazing een Dixie, niet op slot en schoon. Zelfs met toiletpapier. :D
De brug weer op om mijn rondje af te maken. Moet ik 20 minuten later weer plassen. :( Enigszins uit het zicht van de auto's maar weer even de broek naar beneden. Toen was ik het zat en ben maar naar huis gegaan.
In het centrum nog wel een steile straat op gelopen. Ging lekker, maar wel wat hijgen.
pi_170698998
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 06:35 schreef wyccie het volgende:
Uitgerekend? Ook daar kun je voor trainen, lijkt me toch. Dat was immers ook jouw idee voor Boston.

Weer een uitslaaploos begin van het weekend. Duurlopen zijn best leuk, maar slapen ook. Zo even rondjes rennen. Geen 17, maar 3.
Natuurlijk, overal kun je voor trainen, maar de marathon is uiteindelijk een langdurige inspanning dus wat over lange termijn het beste volgehouden kan worden gaat het snelste. Het gaat hier niet om mensen zoals ik die hun eigen potentieel proberen te optimaliseren maar om wat fysiologisch het hoogst haalbare is, en dan is heuvelafwaarts op een lange afstand niet handig. Misschien zou het sneller zijn als die atleten zich een heel jaar gingen 'omscholen' voor het heuvelafwaarts lopen, maar die tijd nemen ze niet.

Hier staat er wat uitleg over:

https://sportsscientists.(...)17-thoughts-concept/

"The problem with downhill running is this – we know that it reduces the metabolic and cardiorespiratory load, but it very definitely increases the eccentric load on the muscles and joints. And those are significant in the marathon. If you consider that an elite athlete running 2:50 per kilometer is likely taking just over 11,000 strides to complete the marathon, then you have an increase in eccentric load, repeated 11,000 times per leg, and that is significant.

I would predict that a sub-2 hour marathon with a downhill gradient of 1 to 2% is possible from a cardiorespiratory point of view, but the cumulative load on the joints and muscle would limit the athlete, making sub-2 unattainable this way. It would be fun to watch though. A lot of cramps and muscle seizures in the final 5km maybe…"
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170700053
Ze hadden het record ook binnen kunnen proberen te zetten, dat doen ze niet. Ik vraag me af in hoeverre die auto echt voor windbreker kan zorgen op een rond traject. Het zal enig effect hebben maar dat is maar op kleine delen.
Het tijdstip is veel interessanter, windstil en koud.
pi_170701378
Als ze er flink profijt van willen hebben dan hadden ze die klok rand natuurlijk wel wat aerodynamischer gemaakt, zodat de luchtstromen mooi om het groepje lopers achter de auto heen worden geleid. Dan profiteer je flink van verminderde luchtweerstand.
Als je een boordcomputer in je auto hebt kun je het effect zelf daar van zien, ga maar eens (op een vlak stuk snelweg, moet in NL te vinden zijn :P ) dicht achter een vrachtwagen rijden, je verbruik is dan significant lager dan wanneer je met dezelfde snelheid voor die vrachtwagen gaat rijden. Er is minder energie nodig achter de vrachtwagen om je snelheid te behouden dan ervoor.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de onderlinge verschillen tussen de 3.
Wellicht dat het competitieve in de drie nog roet in het eten kan gooien waardoor ze de perfect uitgedachte strategie gaan laten voor wat het is en elkaar proberen af te troeven om de eerste sub-2 mensch te worden :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_170701813
Net de derde les van keep running gedaan, met voor het eerste een aantal (4 dacht ik) 30s interval erin. Viel me gelukkig alles mee. Vond het moeilijker om 10 minuten heel rustig uit te lopen, je voelt je net een slak.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 11:59:43 #168
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_170701825
Zo maar eens klaarmaken voor de Koning van Spanje trail. Straks die kant op, rustig aan wat te eten zoeken, biertje erbij en op tijd naar bed. Morgenvroeg 10 uur starten! Zeer weinig getraind de laatste tijd, motivatie is echt laag, maar we gaan er gewoon voor!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_170702189
BREEK
-----------------------------
Geschiedenis is geschreven. De sub-2 marathon is een feit.
-----------------------------
BREEK

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En een filmpje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170702197
'Breek' :') Hoi Fielaks.
Ja doei.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 12:32:57 #171
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_170702556
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 11:59 schreef Daywalk3r het volgende:
Zo maar eens klaarmaken voor de Koning van Spanje trail. Straks die kant op, rustig aan wat te eten zoeken, biertje erbij en op tijd naar bed. Morgenvroeg 10 uur starten! Zeer weinig getraind de laatste tijd, motivatie is echt laag, maar we gaan er gewoon voor!
Succes, geniet van je tripje zo daar!

"Morgenvroeg 10 uur " > Ik moest lachen :D
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_170703075
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 11:59 schreef Daywalk3r het volgende:
Zo maar eens klaarmaken voor de Koning van Spanje trail. Straks die kant op, rustig aan wat te eten zoeken, biertje erbij en op tijd naar bed. Morgenvroeg 10 uur starten! Zeer weinig getraind de laatste tijd, motivatie is echt laag, maar we gaan er gewoon voor!
Proost alvast!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 14:21:33 #173
394924 steffelonio
steffelonio
pi_170704848
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 12:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
BREEK
-----------------------------
Geschiedenis is geschreven. De sub-2 marathon is een feit.
-----------------------------
BREEK

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En een filmpje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Netjes! Zeker heel de tijd achter een vrachtwagen gebleven?
pi_170705092
Ik ben weer terug van de Bevrijdingsloop. 's Nachts van Wageningen naar (in ons geval) Kamp Amersfoort lopen. Indrukwekkend om het vuur om middernacht aangestoken te zien worden naast hotel De Wereld. Vervolgens 38 km teruglopen, of in het geval van de skatersgroep 45 km skaten. Eerlijk is eerlijk, ik ben na 26 km in de bezemwagen gaan zitten en ik heb de laatste 3 km weer meegelopen om met zijn allen aan te komen bij het Kamp. Daar werden we ontvangen door de burgemeester en twee vrijwilligers van het kamp. We hebben afgesloten met een gezamenlijk ontbijt.

Al met al een indrukwekkende nacht, met de nodige symboliek. Er wordt bijvoorbeeld 's nachts gelopen omdat veel verzetswerk ook 's nachts plaatsvond.

[ Bericht 0% gewijzigd door McTwente op 05-05-2017 17:01:31 ]
pi_170705134
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:21 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Netjes! Zeker heel de tijd achter een vrachtwagen gebleven?
Precies 1 keer, maar die besloot achteruit te gaan waardoor ik rapido de berm in moest om niet geplet te worden (true story). Ik had geen hazen, geen oversized klok aka windscherm op een auto en geen ideaal parcours (heuvels en stoplichten).
pi_170705254
Lijkt me erg mooi om te doen McT! Welke spelersgroep heb je het over?
pi_170708071
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:31 schreef McTwente het volgende:
Ik ben weer terug van de Bevrijdingsloop. 's Nachts van Wageningen naar (in ons geval) Kamp Amersfoort lopen. Indrukwekkend om het vuur om middernacht aangestoken te zien worden naast hotel De Wereld. Vervolgens 38 km teruglopen, of in het geval van de spelersgroep 45 km skaten. Eerlijk is eerlijk, ik ben na 26 km in de bezemwagen gaan zitten en ik heb de laatste 3 km weer meegelopen om met zijn allen aan te komen bij het Kamp. Daar werden we ontvangen door de burgemeester en twee vrijwilligers van het kamp. We hebben afgesloten met een gezamenlijk ontbijt.

Al met al een indrukwekkende nacht, met de nodige symboliek. Er wordt bijvoorbeeld 's nachts gelopen omdat veel verzetswerk ook 's nachts plaatsvond.
Ik vind het een mooie manier van herdenken. Ben er in de vroege morgen wel eens bij geweest in Soest. Meelopen (nog) nooit gedaan.
pi_170708651
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Lijkt me erg mooi om te doen McT! Welke spelersgroep heb je het over?
Dat moest skatersgroep zijn, in dit geval van de AIJV (Amersfoortse IjsVereniging). Gevalletje autocorrect...
pi_170708696
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 16:37 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Ik vind het een mooie manier van herdenken. Ben er in de vroege morgen wel eens bij geweest in Soest. Meelopen (nog) nooit gedaan.
Er was inderdaad ook een groep van Pijnenburg. Het is inderdaad mooi, niet in de laatste plaats door onze bestemming.
pi_170708749
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:31 schreef McTwente het volgende:
Ik ben weer terug van de Bevrijdingsloop. 's Nachts van Wageningen naar (in ons geval) Kamp Amersfoort lopen. Indrukwekkend om het vuur om middernacht aangestoken te zien worden naast hotel De Wereld. Vervolgens 38 km teruglopen, of in het geval van de skatersgroep 45 km skaten. Eerlijk is eerlijk, ik ben na 26 km in de bezemwagen gaan zitten en ik heb de laatste 3 km weer meegelopen om met zijn allen aan te komen bij het Kamp. Daar werden we ontvangen door de burgemeester en twee vrijwilligers van het kamp. We hebben afgesloten met een gezamenlijk ontbijt.

Al met al een indrukwekkende nacht, met de nodige symboliek. Er wordt bijvoorbeeld 's nachts gelopen omdat veel verzetswerk ook 's nachts plaatsvond.
Goh, dat ken ik helemaal niet. Mooi inderdaad! (ook omdat ik in Amersfoort woon). Maar ik lees dus op de site dat er vanuit Wageningen naar alle kanten van het land lopersgroepen gaan? Aan welke plekken moet ik dan denken? (kan het niet vinden op de site). Dat moet toch een behoorlijke organisatie zijn? Plus dat er een flinke afstand wordt gelopen ...
Somebody that I used to know
pi_170709133
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 17:07 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Goh, dat ken ik helemaal niet. Mooi inderdaad! (ook omdat ik in Amersfoort woon). Maar ik lees dus op de site dat er vanuit Wageningen naar alle kanten van het land lopersgroepen gaan? Aan welke plekken moet ik dan denken? (kan het niet vinden op de site). Dat moet toch een behoorlijke organisatie zijn? Plus dat er een flinke afstand wordt gelopen ...
meestal is het een atletiekvereniging die het organiseert. Maar wat ik begrijp is het echt het hele land en kan het dus ook Groningen zijn waar je naar toe moet.
In Soest rijdt er touringcar mee en je kan dus tussentijds ook de benen even omhoog doen.
Maar die vlam wordt lopend naar Soest gebracht. Dus hardlopen en ondertussen een fakkel dragen.
pi_170709884
Vanochtend zag ik errst ern touringcar ergens op een rare plek stilstaan. Iets verderop op het fietspad een man in wel heel erg fluoriserende kleding, op een vreemde plaats waar je geen wandelaar verwacht langs een provinciale weg. Naderhand twee hardlopers gevolgd door twee fietsers die wel heel ergopvallend gekleed waren in reflecterende wegwerkers achtige kleding. Een fakkel of iets dergelijks kon ik nergens ontdekken.
pi_170710320
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 17:07 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Goh, dat ken ik helemaal niet. Mooi inderdaad! (ook omdat ik in Amersfoort woon). Maar ik lees dus op de site dat er vanuit Wageningen naar alle kanten van het land lopersgroepen gaan? Aan welke plekken moet ik dan denken? (kan het niet vinden op de site). Dat moet toch een behoorlijke organisatie zijn? Plus dat er een flinke afstand wordt gelopen ...
Oceanonix heeft als deels het antwoord gegeven. Er waren groepen uit onder andere Leeuwarden, Heerlen, Brielle en Purmerend. Zij brengen de fakkel, gezien de afstand, in estafettevorm naar de betreffende plaats. De groepen uit bijvoorbeeld Soest, Veenendaal en dus Amersfoort overbruggen dit zonder estafette.
pi_170710381
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 18:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Vanochtend zag ik errst ern touringcar ergens op een rare plek stilstaan. Iets verderop op het fietspad een man in wel heel erg fluoriserende kleding, op een vreemde plaats waar je geen wandelaar verwacht langs een provinciale weg. Naderhand twee hardlopers gevolgd door twee fietsers die wel heel ergopvallend gekleed waren in reflecterende wegwerkers achtige kleding. Een fakkel of iets dergelijks kon ik nergens ontdekken.
Het neemt misschien iets van de romantiek en heroïek weg, maar bij ons ging de vlam mee in de bus. Er werd een lantaarn aangestoken en de fakkel is onderweg gedoofd. Pas vlakbij de bestemming is de fakkel weer aangestoken. Anders is met de wind de kans aanwezig dat de fakkel uitwaait. Maar ik durf niet te zeggen hoe de andere groepen dit doen.
pi_170710796
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 18:39 schreef McTwente het volgende:

[..]

Het neemt misschien iets van de romantiek en heroïek weg, maar bij ons ging de vlam mee in de bus. Er werd een lantaarn aangestoken en de fakkel is onderweg gedoofd. Pas vlakbij de bestemming is de fakkel weer aangestoken. Anders is met de wind de kans aanwezig dat de fakkel uitwaait. Maar ik durf niet te zeggen hoe de andere groepen dit doen.
reservefakkel in de bus (brandend) zou ik doen. Hoe geef je het vuur anders door. Deze manier vind ik een beetje raar. :@
pi_170711611
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 17:07 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Goh, dat ken ik helemaal niet. Mooi inderdaad! (ook omdat ik in Amersfoort woon). Maar ik lees dus op de site dat er vanuit Wageningen naar alle kanten van het land lopersgroepen gaan? Aan welke plekken moet ik dan denken? (kan het niet vinden op de site). Dat moet toch een behoorlijke organisatie zijn? Plus dat er een flinke afstand wordt gelopen ...
Er lopen ook elk jaar mensen naar Alkmaar, in estafette idd.
pi_170713070
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 19:00 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

reservefakkel in de bus (brandend) zou ik doen. Hoe geef je het vuur anders door. Deze manier vind ik een beetje raar. :@
Op zich snap ik je wel. Maar een brandende fakkel in de bus is te gevaarlijk en in een lantaarn kan het wel... En het is in ieder geval de vlam uit Wageningen.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 20:54:37 #188
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170713081
Vorig jaar is mijn meneer van Wageningen naar Delft gelopen op die manier. Was erg leuk :s) Grappige was dat ze aankwamen tijdens de finish van de 5k van de Golden Tenloop. Althans, dat was de bedoeling. Ze hadden sneller gelopen dan ingeschat, waardoor ze nog een uur ergens net buiten het centrum hebben gewacht met een bakkie koffie, voordat ze hun heldenentrée mochten maken :P
pi_170720880
2:00:24 -O-
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_170720958
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 07:47 schreef Guard het volgende:
2:00:24 -O-
Ik had sneller verwacht van de Rompelbergs van de atletiek.
pi_170721002
Tot aan de 30 km ging het nog volgens schema.
Uiteindelijk is vandaag bewezen dat de marathon pas echt begint bij de 35 km.
Wij gewone stervelingen kunnen dan minuten per km verliezen, superatleten als Kipchoge verliezen seconden.
Die rare klok reed trouwens te ver voor de runners uit om van invloed te kunnen zijn.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_170722516
Ik vond het toch wel tof dat ze dit gedaan hebben.

Overigens heb ik een huis gekocht. Waaah. En ga ik morgen rennen als performance art. Komt dat zien allemaal!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin zaterdag 6 mei 2017 @ 10:57:05 #193
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_170722526
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 10:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vond het toch wel tof dat ze dit gedaan hebben.

Overigens heb ik een huis gekocht. Waaah. En ga ik morgen rennen als performance art. Komt dat zien allemaal!
In rotjeknor?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_170722538
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 10:57 schreef Pharkus het volgende:

[..]

In rotjeknor?
Het rennen is in Wassenaar en het huis in Den Haag ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170722792
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 10:58 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het rennen is in Wassenaar en het huis in Den Haag ;)
Voorlinden dus? (De performance art; niet het huis.)

Ik ben benieuwd naar je logjes op Strava.
pi_170722844
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 11:17 schreef pijll het volgende:

[..]

Voorlinden dus? (De performance art; niet het huis.)

Ik ben benieuwd naar je logjes op Strava.
Haha ja! Ik weet niet of het zin heeft om mijn loophorloge aan te zetten :P Misschien gaat hij ook wel piepen of zo en dat leidt nogal af.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 6 mei 2017 @ 11:23:40 #197
394924 steffelonio
steffelonio
pi_170722880
Vandaag stond een LDL van 26km op het programma. Eerst 12km easy, daarna 13km op marathontempo (5:20/km), en nog een km uitlopen.

Dat was niet echt goed voor het zelfvertrouwen. Na 11km op marathontempo was het op, en moest ik een wandelpauze nemen en daarna kwam ik niet meer echt op gang.

Even kijken hoe het komende week gaat. Als marathontempo dan nog lastig blijft, ga ik mijn ambities wat terugschroeven.
pi_170722946
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 11:23 schreef steffelonio het volgende:
Vandaag stond een LDL van 26km op het programma. Eerst 12km easy, daarna 13km op marathontempo (5:20/km), en nog een km uitlopen.

Dat was niet echt goed voor het zelfvertrouwen. Na 11km op marathontempo was het op, en moest ik een wandelpauze nemen en daarna kwam ik niet meer echt op gang.

Even kijken hoe het komende week gaat. Als marathontempo dan nog lastig blijft, ga ik mijn ambities wat terugschroeven.
Dat lijkt me ook wel een erg heftige training!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 6 mei 2017 @ 11:50:02 #199
394924 steffelonio
steffelonio
pi_170723347
Ja, dat bleek ook wel heftig. Had het makkelijker verwacht.

Het doel van de komende weken is om het marathontempo er goed in te rammen. De lengte van de duurlopen neemt af. Vorige week had ik de laatste 'normale' duurloop (35km op easy tempo, tevens de langste duurloop). Vandaag de start met duurlopen met stukken op marathontempo. Deze week 26km, waarvan 13km op marathontempo, volgende week 24km, waarvan 12 op marathontempo, de week erna 19km, waarvan 10 op marathontempo.

En op de dinsdag ook veel stukken op marathontempo. Maar dat dan afgewisseld met een stukje in het midden op halve marathontempo. Bijv. 3km inlopen, 6km marathontempo, 2km halve marathontempo, 5km marathontempo, 2km uitlopen.
Dat is dus ook een pittige training.
  Forum Admin zaterdag 6 mei 2017 @ 11:52:37 #200
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_170723401
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 10:58 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het rennen is in Wassenaar en het huis in Den Haag ;)
Ah ik dacht aan de urban trail in Rotterdam. En gefeliciteerd met je huis.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')