abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170546661
Ik heb geen persoonlijke AH Bonuskaart omdat ik geen behoefte heb aan persoonlijke aanbiedingen in ruil voor mijn gegevens. Toch ben ik altijd wel benieuwd geweest naar wat die persoonlijke aanbiedingen voorstellen, meer dan de reguliere bonus-aanbiedingen. En ik vraag me af in hoeverre dit persoonlijk is of dat de meesten eigenlijk dezelfde aanbiedingen krijgen. Naar aanleiding van dit topic KLB / AH mijn persoonlijke bonusaanbieding ... kreeg ik het idee voor dit topic.

Vermeld hier:
1) welke persoonlijke bonusaanbieding je hebt ontvangen
2) of dit aansluit bij wat jij nodig hebt.

w/
Somebody that I used to know
pi_170546738
Niet helemaal on-topic, maar waarom wil je je 'persoonlijke gegevens' (beter verwoord: winkelgedrag) niet aan AH verstrekken?

On topic; de persoonlijke aanbiedingen variëren inderdaad van de normale bonusaanbiedingen. Ook heb je nu de optie om (volgens mij) 4 weken lang een product voor de bonusprijs te kunnen halen.

1) Geen zin in
2) Ja, want eerder gekocht en vaker nodig (denk aan bananen, wc-papier, enzovoorts)
pi_170547185
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:26 schreef gekkiehenke het volgende:
Niet helemaal on-topic, maar waarom wil je je 'persoonlijke gegevens' (beter verwoord: winkelgedrag) niet aan AH verstrekken?
Omdat het kapitalisten zijn die met die data hun winst optimaliseren, zodat jij als klant uiteindelijk duurder uit bent. Verder hebben ze natuurlijk niets van doen met jouw priveleven. Mensen die denken dat de AH die informatie gebruikt, om jou te helpen. :') De Albert Heijn is geen liefdadigheidsinstelling.
pi_170547996
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:51 schreef vaduz het volgende:

[..]

Omdat het kapitalisten zijn die met die data hun winst optimaliseren, zodat jij als klant uiteindelijk duurder uit bent. Verder hebben ze natuurlijk niets van doen met jouw priveleven. Mensen die denken dat de AH die informatie gebruikt, om jou te helpen. :') De Albert Heijn is geen liefdadigheidsinstelling.
Je geeft ze toch ook niet je echte naam, adres en telefoonnummer?
So we just called him Fred too
pi_170548031
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:22 schreef Postbus100 het volgende:
Vermeld hier:
1) welke persoonlijke bonusaanbieding je hebt ontvangen
2) of dit aansluit bij wat jij nodig hebt.

w/
1) regelmatig 25% korting op spullen die ik regelmatig koop
2) ja
So we just called him Fred too
pi_170548057
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:32 schreef Cothen het volgende:

[..]

Je geeft ze toch ook niet je echte naam, adres en telefoonnummer?
Ik niet (de meeste mensen dus wel). Maar dan kunnen ze nog steeds je koopgedrag analyseren en je met de minimaal mogelijke korting naar de winkel lokken, waar je dan veel producten voor de volle mep aanschaft. Als je slim bent, kun je natuurlijk van het systeem profiteren, door het op de juiste manieren uit te buiten. Maar het systeem is er op gebouwd dat de mensen dom zijn.
pi_170548583




Aanbiedingen zijn volgens mij behoorlijk random, want ik heb geen van deze producten eerder in huis gehaald. (Croissantje misschien)
  vrijdag 28 april 2017 @ 19:24:49 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170548988
Meergranentriangels, gemengde noten, scharrelkippendijfilet, etc.

En ja, dat koop ik geregeld.
The love you take is equal to the love you make.
pi_170549800
deze week fijne worteltjes, ah maaltijdpakketten, chocomel en biologische knäckebröd.
Knäckebröd eet ik nooit, dat lust ik niet, maar de rest koop ik wel geregeld.
pi_170550219
Het zijn bij mij vaak een aantal artikelen die ik regelmatig koop (zoals bepaald type brood, vlees, vis, toiletpapier, toetjes, chips, etc) en vaak één artikel met de noemer 'ook eens proberen'.
  vrijdag 28 april 2017 @ 20:19:12 #11
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_170550228
Ik krijg vaak korting berichtjes die vervolgens niet werken bij de kassa.

Vandaag mocht ik 1 fles sprite gratis meenemen. Deed het mooi niet. En ja, ik had de goede bonuskaart.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  roze vrijdag 28 april 2017 @ 20:21:38 #12
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_170550266

IJs en drinken nooit gekocht. Wel chill aan die persoonlijke aanbiedingen is dat ik soms een gratis fles Coca Cola ofzo mag meenemen. En ik had een keer gratis doosje Happas.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:06 schreef tralalala het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Aanbiedingen zijn volgens mij behoorlijk random, want ik heb geen van deze producten eerder in huis gehaald. (Croissantje misschien)
Saus en soepgroente heb ik wel keer gekocht. Maar die heb ik dan weer niet.
Your beauty never ever scared me.
pi_170550440
Ik haal alleen speciaalbier bij de AH xl met de scanner kan ik het gelijk in m'n tas doen afrekenen, geen gedoe met flesjes op de band leggen.
Dus die zien alleen maar bier , bier , bier bij mijn aankopen, krijg nooit een persoonlijke bier aanbieding. 😂
pi_170551654
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:26 schreef gekkiehenke het volgende:
Niet helemaal on-topic, maar waarom wil je je 'persoonlijke gegevens' (beter verwoord: winkelgedrag) niet aan AH verstrekken?

Geen behoefte aan reclame voor die paar dubbeltjes.

Zeker als ik zie wat voor aanbiedingen hier langskomen. Niet echt noemenswaardig, en niet echt dingen die ik snel zou kopen. En ook geen behoefte aan een gratis fles frisdrank ofzo. Maar wel interessant om te zien dat iedereen best wel diverse aanbiedingen heeft! Weinig overlap.
Somebody that I used to know
  vrijdag 28 april 2017 @ 21:07:41 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170551708
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 april 2017 21:05 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Geen behoefte aan reclame voor die paar dubbeltjes.

Zeker als ik zie wat voor aanbiedingen hier langskomen. Niet echt noemenswaardig, en niet echt dingen die ik snel zou kopen. En ook geen behoefte aan een gratis fles frisdrank ofzo. Maar wel interessant om te zien dat iedereen best wel diverse aanbiedingen heeft! Weinig overlap.
Welke reclame? Als je geen mail wilt, dan zet je dat uit. Wil je wel weten wat je persoonlijke bonussen zijn, dan kijk je in de app.
The love you take is equal to the love you make.
pi_170554002
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:32 schreef Cothen het volgende:

[..]

Je geeft ze toch ook niet je echte naam, adres en telefoonnummer?
Zeker wel, waarom niet?

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:37 schreef vaduz het volgende:

[..]

Ik niet (de meeste mensen dus wel). Maar dan kunnen ze nog steeds je koopgedrag analyseren en je met de minimaal mogelijke korting naar de winkel lokken, waar je dan veel producten voor de volle mep aanschaft. Als je slim bent, kun je natuurlijk van het systeem profiteren, door het op de juiste manieren uit te buiten. Maar het systeem is er op gebouwd dat de mensen dom zijn.
Persoonlijk beschouw ik dat als zeer negatieve instelling en het geeft ook niet mijn gebruik van het systeem weer.

Denk ook niet dat het een kwestie van slim zijn is, want naar mijn mening is het eerder een kwestie van geluk. Soms zitten er handige aanbiedingen tussen, maar meestal (nog) niet.

Gelukkig zijn in ieder geval de irrelevante persoonlijke bonus-aanbiedingen verdwenen, bij mij waren dit altijd koekjes en dat soort onzin terwijl ik nooit iets van zoet/snoepgoed koop.
pi_170554274
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 22:26 schreef gekkiehenke het volgende:
Persoonlijk beschouw ik dat als zeer negatieve instelling
Kapitalisme is hard, helaas. Zaak om zelf dus goed voorbereid te zijn.
quote:
Denk ook niet dat het een kwestie van slim zijn is,
Dat is het wel, het is de kunst om bepaalde goederen onder de marktprijs in te kopen. Dat kan alleen als je goed geinformeerd bent en de markt kan voorspellen. Als je niet op de hoogte van de markt bent, laat je je leiden door lokkertjes, die bepaalde psychologische behoeftes verzadigen en ervoor zorgen dat je je begeeft op het territorium van een bepaalde aanbieder, die daarna kan aanzetten tot niet-rationele aankoop gedrag, waardoor de consument boven de marktprijs goederen inkoopt en toch psychologisch verzadigd is. Het doel van het verzamelen van persoonlijke informatie is onder andere het verlagen van de kosten van lokkertjes om de consument op een efficiente manier naar de winkel te lokken om daar vervolgens niet-rationele aankopen te doen.
pi_170554410
1. Weet ik niet meer, zal dus niet zo heel boeiend zijn geweest.
2. Nee, sloot niet aan.

Nu moet ik ook zeggen dat ik heel weinig bij de AH kom (1x in de 3-4 maanden), omdat ik boodschappen laat bezorgen van de Hoogvliet.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170554529
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 22:36 schreef vaduz het volgende:

[..]

Kapitalisme is hard, helaas. Zaak om zelf dus goed voorbereid te zijn.

[..]

Dat is het wel, het is de kunst om bepaalde goederen onder de marktprijs in te kopen. Dat kan alleen als je goed geinformeerd bent en de markt kan voorspellen. Als je niet op de hoogte van de markt bent, laat je je leiden door lokkertjes, die bepaalde psychologische behoeftes verzadigen en ervoor zorgen dat je je begeeft op het territorium van een bepaalde aanbieder, die daarna kan aanzetten tot niet-rationele aankoop gedrag, waardoor de consument boven de marktprijs goederen inkoopt en toch psychologisch verzadigd is. Het doel van het verzamelen van persoonlijke informatie is onder andere het verlagen van de kosten van lokkertjes om de consument op een efficiente manier naar de winkel te lokken om daar vervolgens niet-rationele aankopen te doen.
Ik doelde erop dat je instelling negatief is omdat je een systeem tracht te ge/misbruiken dat hiervoor niet ontworpen is en bovendien niet mogelijk is zonder jezelf eerst meerdere malen te benadelen.

Het systeem schotelt aanbiedingen voor op basis van je koopgedrag, je kunt dit dus alleen 'bespelen' door bijvoorbeeld 10x aardbeien te kopen om daarna *hopelijk* een aanbieding voor de aardbeien die je eerder hebt gekocht te ontvangen. Deze aanbieding is vaak slechts één week geldig en daarmee niet rendabel t.o.v. de eerdere 10 aankopen.

Edit: uitzonderingen zijn aanwezig, denk aan het dagelijks inkopen van koffiemelk tegen bonusprijs, maar... Kosten en tijd spelen ook een rol in het dagelijks doen van boodschappen waardoor men hoogstwaarschijnlijk tķch duurder uit is (reiskosten, tijdsverlies, et cetera).

Moet hier wel aan toevoegen dat ik onlangs een nieuwe functie voorbij heb zien komen waarbij je, volgens mij, één gewenst product vier weken lang voor de bonusprijs kunt kopen.

Met bovenstaande in gedachte, heeft het dus - nogmaals - niets met slim zijn te maken, want je bent naar mijn mening tamelijk dom wanneer je eerst 10x iets koopt om dit vervolgens één week, of zelfs één maand voor de bonusprijs te kunnen kopen. Winst maken ze bij AH toch zat, zelfs op producten met bonusprijzen. Onder de marktprijs kopen is daarmee een gewaagde uitspraak, want dat doe je als consument zelden.

Echter, snap ik je punt betreffende de verzadiging in de tweede quote maar geldt dit enkel voor 'het gros' van de mensen en bij lange na niet iedereen. Voor mij is het totaal irrelevant wat er in de bonus is of niet, ik beschouw het enkel als een meevaller wanneer een van mijn vaak-gekochte producten in de bonus is. Het is dus niet zo dat ik iets aanschaf omdat het in de bonus is.

[ Bericht 15% gewijzigd door gekkiehenke op 28-04-2017 23:03:32 ]
pi_170555229
Kaas, ijsthee en liga zijn mijn persoonlijke aanbiedingen. Past prima bij wat ik bij de Appie koop. Ik laat elke 10 dagen een vracht boodschappen van de Appie bezorgen. Ik heb een spuughekel aan supermarkten en kom er enkel tussendoor eens voor een doos eieren of verse groenten/fruit.
pi_170564722
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 22:46 schreef gekkiehenke het volgende:
je kunt dit dus alleen 'bespelen' door bijvoorbeeld 10x aardbeien te kopen om daarna *hopelijk* een aanbieding voor de aardbeien die je eerder hebt gekocht te ontvangen.
Zaak is om met meerdere mensen samen te spannen en zelf meerdere bonuskaarten onder pseudoniem te beheren. Of gewoon niet meedoen met dat achterlijke gedoe van de Albert Heijn om ze zo buiten spel te zetten.
pi_170564761
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 22:46 schreef gekkiehenke het volgende:
Echter, snap ik je punt betreffende de verzadiging in de tweede quote maar geldt dit enkel voor 'het gros' van de mensen en bij lange na niet iedereen. Voor mij is het totaal irrelevant wat er in de bonus is of niet, ik beschouw het enkel als een meevaller wanneer een van mijn vaak-gekochte producten in de bonus is. Het is dus niet zo dat ik iets aanschaf omdat het in de bonus is.
Systemen zijn altijd toegerekend op het gros van de mensen. Om ze te veranderen heb je dus een breed maatschappelijk draagvlak nodig.
  zaterdag 29 april 2017 @ 16:15:37 #23
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_170565245
Ik maak er veel gebruik van, zit elke week eigenlijk wel wat bij wat ik gebruik. Kreeg laatst zelfs een fles cola zero gratis :o
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zaterdag 29 april 2017 @ 22:53:32 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170574604
Bij de bijenkorf is al een tijd een systeem actief dat er voor zorgt dat men weet welke klanten er in de winkel zijn, de big spenders worden gevlagt en krijgen snel persoonlijke aandacht. Je hoeft helemaal geen bonuskaart meer te hebben om gevolgt te worden, je telefoon bij je hebben is genoeg.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 30 april 2017 @ 11:10:41 #25
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_170580354
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 16:15 schreef LPFAN het volgende:
Ik maak er veel gebruik van, zit elke week eigenlijk wel wat bij wat ik gebruik. Kreeg laatst zelfs een fles cola zero gratis :o
Ik ook, mijn aanbiedingen sluiten bijna altijd aan bij mijn koopgedrag. De gratis flessen frisdrank haal ik meestal niet op maar ik was wel blij met een aantal keer gratis wasmiddel. Ik kom wekelijks bij AH dus ik kijk altijd even naar mijn persoonlijke aanbiedingen.

Mijn vriend en ik krijgen trouwens elke week dezelfde aanbiedingen.
Spoilers!
pi_170580588
Ik heb twee geregistreerde kaarten (een voor mij, een voor m'n man) en we krijgen beide andere aanbiedingen, ook omdat hij vaak net andere dingen koopt en de grote boodschappen afrekent, maar wekelijks op beide kaarten minimaal 1 ding dat we regelmatig gebruiken.

Toen we nog katten hadden was om de paar weken ofzo alle kattengrit met 25% korting. Daar wachtten we wel op met kopen.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
  zondag 30 april 2017 @ 11:25:42 #27
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_170580620
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 22:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij de bijenkorf is al een tijd een systeem actief dat er voor zorgt dat men weet welke klanten er in de winkel zijn, de big spenders worden gevlagt en krijgen snel persoonlijke aandacht. Je hoeft helemaal geen bonuskaart meer te hebben om gevolgt te worden, je telefoon bij je hebben is genoeg.
Wow. Op basis van een koppeling van gegevens via WiFi zeker?
  zondag 30 april 2017 @ 17:19:09 #28
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_170588376
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 11:25 schreef Aventura het volgende:

[..]

Wow. Op basis van een koppeling van gegevens via WiFi zeker?
Daarom ook wifi altijd uitzetten buitens huis.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_170588811
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 22:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij de bijenkorf is al een tijd een systeem actief dat er voor zorgt dat men weet welke klanten er in de winkel zijn, de big spenders worden gevlagt en krijgen snel persoonlijke aandacht. Je hoeft helemaal geen bonuskaart meer te hebben om gevolgt te worden, je telefoon bij je hebben is genoeg.
Wow, dat is best schokkend. Het was mij wel bekend dat er op WiFi wordt gescreend, maar niet dat dit ook wordt gebruikt om gericht op bepaalde mensen af te stappen.

Maar hoe weten ze dan wie de big spenders zijn? Hoe koppelen ze zeg maar de pintransactie aan de telefoon van die persoon?
Somebody that I used to know
pi_170589579
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 22:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij de bijenkorf is al een tijd een systeem actief dat er voor zorgt dat men weet welke klanten er in de winkel zijn, de big spenders worden gevlagt en krijgen snel persoonlijke aandacht. Je hoeft helemaal geen bonuskaart meer te hebben om gevolgt te worden, je telefoon bij je hebben is genoeg.
Voor zover ik weet, mag dit gebruik van wifi/bluetooth-signalen niet meer. De enige data die nu nog is toegestaan vanuit wifi- en bluetoothtrackers, is niet-persoonsgebonden metadata zoals de aantallen bezoekers per moment, de gemiddelde verblijfsduur van bezoekers, de gevolgde route e.d.
Daar wordt overigens wel massaal gebruik van gemaakt, o.a. door NS/Prorail (mooi te calibreren via OVCP-data) en vrijwel alle grotere winkelketens.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_170590719
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 18:11 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Voor zover ik weet, mag dit gebruik van wifi/bluetooth-signalen niet meer. De enige data die nu nog is toegestaan vanuit wifi- en bluetoothtrackers, is niet-persoonsgebonden metadata zoals de aantallen bezoekers per moment, de gemiddelde verblijfsduur van bezoekers, de gevolgde route e.d.
Daar wordt overigens wel massaal gebruik van gemaakt, o.a. door NS/Prorail (mooi te calibreren via OVCP-data) en vrijwel alle grotere winkelketens.
Voor het gebruik van wifi-tracking gelden strenge regels. Wordt idd vornamelijk gebruikt voor hoeveel mensen passeren een winkel, gaan de winkel in of hoelang blijven ze op een bepaalde plaats in de winkel. Worden geen personen geidentificeerd of gekoppeld aan pintransacties. Verhaal van de Bijenkorf klopt dan ook zo goed als zeker niet. In ieder geval niet zoals het hierboven wordt geschetst. Wellicht dat mensen die een App van de Bijenkorf hebben geīnstalleerd! en toestemming geven! om persoonlijke aanbiedingen te ontvangen bij binnenkomst een notificatie ontvangen, die kant gaat het wel op inderdaad.

Mbt de AH. Mogen van mij best mijn aankopen registreren. Toepassen van persoonlijke aanbiedingen is (nog) lang niet effectief. Ja, ontvang eens in de zo veel tijd aanbiedingen voor de hond (wacht ik dan ook bewust op) of AH varianten op eerdere merkartikelen die ik heb gekocht.
pi_170885356
AH begrijpt dat ik veganist ben. Ik koop nu ongeveer 5 maanden consequent vegan eten en ik krijg ook veganistische aanbiedingen :)

Zo had ik deze week 25% korting op Grunschnabel (kokos) ijs, Alpro gekoeld, aardbeien, diepvries aardappelbolletjes eigen merk, tofureepjes en blikjes fris.

Ik ben erg blij met de optie, ik kan zo heel goedkoop boodschappen doen bij de supermarkt die het dichtste bij huis is. Ik zit zelden boven de 30 euro per week aan eten voor 1 persoon.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')