FOK!forum / Formule 1 / Wat als die regeltjes (voor de auto) afgeschaft worden?
PietjePuk007vrijdag 28 april 2017 @ 17:20
De formule 1 staat bol van de regeltjes. DRS met z'n zones, een verplichte pitstop, een verplichte wissel van banden-compound, een maximum aan onderdelen per seizoen, etc. -O-

Wat nou als ze vrijwel allemaal worden afgeschaft? Je mag een vehicle bouwen met tenminste 4 wielen en een maximum breedte (ander kan je niet inhalen :P) en verder is 't aan de teams. Dezelfde race-kalender wordt gebruikt met hetzelfde aantal rondjes per race en dezelfde kwalificatie-systematiek.

Wat zou er gebeuren? Hoeveel sneller zou 't gaan? Gewonden bij de eerste race?
Nattekatvrijdag 28 april 2017 @ 17:35
Sneller dan het menselijk lichaam aan kan.
Captain_Ghostvrijdag 28 april 2017 @ 17:47
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:20 schreef PietjePuk007 het volgende:
De formule 1 staat bol van de regeltjes. DRS met z'n zones, een verplichte pitstop, een verplichte wissel van banden-compound, een maximum aan onderdelen per seizoen, etc. -O-

Wat nou als ze vrijwel allemaal worden afgeschaft? Je mag een vehicle bouwen met tenminste 4 wielen en een maximum breedte (ander kan je niet inhalen :P) en verder is 't aan de teams. Dezelfde race-kalender wordt gebruikt met hetzelfde aantal rondjes per race en dezelfde kwalificatie-systematiek.

Wat zou er gebeuren? Hoeveel sneller zou 't gaan? Gewonden bij de eerste race?
Tja, een team die veel geld heeft, winnen meestal de wedstrijd gewoon.
Geld = ontwikkelen van nieuwe snufje = betere materialen = snelste auto
Weltschmerzzaterdag 29 april 2017 @ 13:11
Dat kan natuurlijk niet, dan is het geen formule 1 of formule wat dan ook meer, bij gebrek aan een formule. Dat is net zoiets als een hoogspringwedstrijd organiseren en dan mag iemand met een poolstok ook meedoen. Of een voetbalwedstrijd waarin ook gehandbald of gerugbied mag worden. De sport is nou juist om onder andere de sterkste 1.6T, 2.8, 3.0,1.5T liter motor te bouwen, of de meest aerodynamische binnen de gegeven afmetingen van vleugels.

En dan de praktische probemen, straalmotoren van tienduizenden pk's die auto's erachter wegsmelten, grondeffect met zoveel G's dat coureurs flauwvallen in de bochten, lichte auto's op dezelfde baan met halve vrachtwagens en hele andere remwegen. Nee, het idee uit de jaren 20 om raceklassen te maken door beperkingen aan formaat en motorinhoud was zo gek nog niet.