Doen ze (net als in NL) niet... auto's moeten na het uitschrijven op de sloop ook daadwerkelijk vernietigd worden... En daar is het bedrijf voor verantwoordelijk..quote:Op vrijdag 28 april 2017 02:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Kunnen ze 'm in UK niet gewoon uitschrijven? Net als wat hier gebeurt als je naar de sloop gaat. Je auto wordt uitgeschreven, kentekens vernietigd en de auto 'bestaat niet' meer. Dan zou je 'm als oud ijzer kunnen meenemen.
Ah ok, dat wist ik niet. Maar dacht dat een auto die ik een keer heb verkocht alleen bij de RDW werd uitgeschreven, daarna hebben die kerels 'm zelf gewoon gesloopt.quote:Op vrijdag 28 april 2017 02:13 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Doen ze (net als in NL) niet... auto's moeten na het uitschrijven op de sloop ook daadwerkelijk vernietigd worden... En daar is het bedrijf voor verantwoordelijk..
Dat kan ook.. dat heet slopen of demontage in eigen beheer...quote:Op vrijdag 28 april 2017 02:17 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ah ok, dat wist ik niet. Maar dacht dat een auto die ik een keer heb verkocht alleen bij de RDW werd uitgeschreven, daarna hebben die kerels 'm zelf gewoon gesloopt.
In Nederland kan je tegen de RDW zeggen dat de wagen naar het buitenland is gegaan dus export.quote:Op vrijdag 28 april 2017 02:13 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Doen ze (net als in NL) niet... auto's moeten na het uitschrijven op de sloop ook daadwerkelijk vernietigd worden... En daar is het bedrijf voor verantwoordelijk..
Ook als particulier? En dien je dan geen bewijsje te hebben?quote:Op vrijdag 28 april 2017 14:39 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
In Nederland kan je tegen de RDW zeggen dat de wagen naar het buitenland is gegaan dus export.
Je hoeft hem dan niet over te schrijven.
Ja ook als particulier, geen bewijs nodig.quote:Op vrijdag 28 april 2017 14:43 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ook als particulier? En dien je dan geen bewijsje te hebben?
De regels zijn wat veranderd zag ik.. dus ik heb geen idee wat de mogelijkheden allemaal zijn...
Maar het gaat er ook meer om dat er niets achteraf vanuit de UK verwacht word..
Dan is het gewoon net als een wasmachine een hoopje schroot.. ik zou dus alleen het VIN wel bij de onderdelenvoorraad houden
Hij lost niet op... hij word gewoon geexporteerd.. wil je er weer ergens gebruik van maken dan moet ie opnieuw ergens ingeschreven worden...quote:Op maandag 1 mei 2017 21:56 schreef Pumatje het volgende:
Bedankt voor de reacties. Ik heb vandaag met de RDW gebeld en ze hebben bevestigd dat ik simpelweg de auto via een formulier uit GB kan exporteren en daar is dan alles mee afgedaan.
Best vreemd en apart, een auto kan dus gewoon oplossen, verdwijnen in een ander EU land zonder dat hij op iemands naam komt te staan.
Nou ik kan je uit ervaring vertellen dat ze daar he le maal niets over zeggen .quote:Op maandag 1 mei 2017 22:03 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Het blok in een andere auto kieperen heeft tot gevolg dat je bij een keuring bij de rdw moet uitleggen waarom het bloknummer van een ander voertuig is..
Verder is een auto ook maar een ding.. een bankstel heeft niet eens een nummer..
Ik weet niet hoe lang het geleden is voor je.. maar een paar maand geleden was mijn ervaring dat ze dat wel vragen en ook invullen in hun systeem.. Niet dat dat verder een probleem is maar ze kijken en wel naar..quote:Op maandag 1 mei 2017 22:54 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Nou ik kan je uit ervaring vertellen dat ze daar he le maal niets over zeggen .
Gaat goedkomen.
Eh, 3 maanden geleden. Al mijn auto's hebben andere motoren . Altijd ook gehad over een tijdspanne van vijftien jaar nu. Je mag gewoon een andere motor in je auto leggen. De vermogenstoename moet enkel binnen een marge zitten en het aantal cilinders moet gelijk blijven, etc.quote:Op maandag 1 mei 2017 23:07 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang het geleden is voor je.. maar een paar maand geleden was mijn ervaring dat ze dat wel vragen en ook invullen in hun systeem.. Niet dat dat verder een probleem is maar ze kijken en wel naar..
Ik heb het over een keuring bij een rdw station.. niet in een gewone garage...quote:Op maandag 1 mei 2017 23:10 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Eh, 3 maanden geleden. Al mijn auto's hebben andere motoren . Altijd ook gehad over een tijdspanne van vijftien jaar nu. Je mag gewoon een andere motor in je auto leggen. De vermogenstoename moet enkel binnen een marge zitten en het aantal cilinders moet gelijk blijven, etc.
Ik ga wel over die 20% heen, maar dat gaat de garage een beetje melden aan de RDW. geneuzel.
Oh, maar waarom zou de RDW mijn auto ooit gaan zien dan?quote:Op maandag 1 mei 2017 23:22 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik heb het over een keuring bij een rdw station.. niet in een gewone garage...
Ik zeg nergens dat het wel of niet mag.. ik zeg dat ze het bloknummer checken en in hun systeem voeren
Zoiets moet je gewoon doen, niet gaan aangeven.quote:Op maandag 1 mei 2017 23:30 schreef boegschroef het volgende:
Wij moesten bij het wijzigen van de motor ook alle papieren van de donor laten zien. Die werden netjes geregistreerd.
Kan van alles zijn.. wokmelding na schade.. of omdat de politie je er eentje kado geeft.. ombouw.. steekproef... etc etcquote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:16 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Oh, maar waarom zou de RDW mijn auto ooit gaan zien dan?
En als puntje bij paatje komt heel lang op het bureau moeten zitten afwachten omdat ze denken dat je auto's omkat...quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:17 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Zoiets moet je gewoon doen, niet gaan aangeven.
Nou, uit ervaring kan ik vertellen dat geen agent, ooit, ever naar ook maar 1 motorcode heeft gekeken. Of ooit verder dan mijn rijbewijs of kentekens. never, ever.. en ik rij heel wat af, en heb nogal wat auto's gehad, en geen enkele auto heeft het originele motorblok gehad en zelfs met die auto's ongelukken gehad en overkomen. Zelfs een keer had een van die auto's geen APK toen ik er een ongeluk mee kreeg onderweg van mijn huis naar de garage ( 300 meter ) .quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:35 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En als puntje bij paatje komt heel lang op het bureau moeten zitten afwachten omdat ze denken dat je auto's omkat...
Gewoon registreren is veel handiger.. rij je zo verder bij een grote controle ipv 6 uur op het bureau te moeten wachten tot er een agent vind dat je je verhaaltje mag gaan doen.. Ik bepaal dat soort momenten liever zelf.. Helemaal als je in het buitenland staat...
En de rdw is altijd leuk.. leuke relaxte lui.. allemaal autofreaks.. leuke dames op kantoor.. bijzondere voertuigen.. goede koffie..
Ik kan er geen slecht woord over zeggen.. oh de wachttijden misschien.. verder niet, word altijd super geholpen..
Leuk verhaal, maar het is gewoon legaal om er een andere motor in te zetten, het heeft wel bepaalde voorwaarden.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:07 schreef boegschroef het volgende:
Hier ook, je hebt alleen wat te vrezen als je zonder papieren met een gare ombouw aankomt.
Ik ben zelfs geholpen toen de papieren niet klopte! Een 1 en een L waren verkeerd overgenomen, met een uitdraai van internet waar op stond dat het 'verkeerde' nummer nooit heeft kunnen bestaan is het meteen kosteloos aangepast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |