abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 27 april 2017 @ 23:22:24 #1
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_170534076
Hey Lui,

Ik had al naar wat topics gezocht en ik kon wat vinden wat op het onderwerp inging maar het is me niet helemaal duidelijk. Zoals de TT aangeeft wil ik een auto uit Groot-Britannië halen. Het doel is niet hem hier te gebruiken om op de weg te gaan rijden. Ik wil hem enkel in mijn garage uit elkaar halen voor onderdelen en die op mijn huidige auto zetten. De auto zelf is me niets waard.

Nu is mijn vraag, hoe nu. Ik schrijf de auto op mijn naam in Groot-Britannië. Zet hem achterop mijn gehuurde auto ambulance. Rij naar huis via calais en dan? Moet ik de RDW laten weten dat ik hem heb? Kan ik het chassis als ik klaar ben simpelweg naar de sloop brengen of de oud ijzerboer?

Importeren lijkt me niet nodig, ik ben er niet van plan mee op de Nederlandse weg te komen. Maar het lijkt me vreemd als ik die auto uit GB meeneem en verder bij niemand meldt dat ik dat ding naar NL heb genomen, en accepteert een autosloop de papieren die ik bij de auto in GB krijg?
Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?

Bvd

[ Bericht 15% gewijzigd door Pumatje op 28-04-2017 00:30:13 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_170536119
Kunnen ze 'm in UK niet gewoon uitschrijven? Net als wat hier gebeurt als je naar de sloop gaat. Je auto wordt uitgeschreven, kentekens vernietigd en de auto 'bestaat niet' meer. Dan zou je 'm als oud ijzer kunnen meenemen.
  vrijdag 28 april 2017 @ 02:11:49 #3
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170536150
Als je hem gewoon als oud ijzer verkoopt en je weet zeker dat je de papieren zaak in GB hebt afgedaan, dan kun je gewoon het VIN eruit slijpen en inlijsten voor boven je bed...

Een NL demontagebedrijf zit niet om een koets met GB papieren te springen omdat ze er geen premie voor krijgen (als die premie nog bestaat iig) dus gewoon naar de oud ijzer boer brengen zonder papieren..

(hou hem wel bij je gb uitvoerpapieren ivm verdenking van omkatten.. bij aantreffen van een partij onderdelen wil men nog wel eens achter de herkomst aangaan, en ieder deel is te herleiden naar het VIN)
  vrijdag 28 april 2017 @ 02:13:45 #4
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170536161
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 02:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Kunnen ze 'm in UK niet gewoon uitschrijven? Net als wat hier gebeurt als je naar de sloop gaat. Je auto wordt uitgeschreven, kentekens vernietigd en de auto 'bestaat niet' meer. Dan zou je 'm als oud ijzer kunnen meenemen.
Doen ze (net als in NL) niet... auto's moeten na het uitschrijven op de sloop ook daadwerkelijk vernietigd worden... En daar is het bedrijf voor verantwoordelijk..
pi_170536167
Dat is dikke handel inmiddels.
pi_170536177
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 april 2017 02:13 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Doen ze (net als in NL) niet... auto's moeten na het uitschrijven op de sloop ook daadwerkelijk vernietigd worden... En daar is het bedrijf voor verantwoordelijk..
Ah ok, dat wist ik niet. Maar dacht dat een auto die ik een keer heb verkocht alleen bij de RDW werd uitgeschreven, daarna hebben die kerels 'm zelf gewoon gesloopt.
  vrijdag 28 april 2017 @ 02:21:12 #7
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170536188
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 02:17 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ah ok, dat wist ik niet. Maar dacht dat een auto die ik een keer heb verkocht alleen bij de RDW werd uitgeschreven, daarna hebben die kerels 'm zelf gewoon gesloopt.
Dat kan ook.. dat heet slopen of demontage in eigen beheer...
Maar das voor particulieren.. dan lever je de papieren in en krijg je een vrijwaring..

Oh dat kan sinds 2015 niet meer bij auto's

Maar pleeg je ook een misdrijf als het ding weer op de openbare weg komt zeg maar.. Dus de laatste eigenaar is verantwoordelijk voor de verwerking..
pi_170543080
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 april 2017 02:13 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Doen ze (net als in NL) niet... auto's moeten na het uitschrijven op de sloop ook daadwerkelijk vernietigd worden... En daar is het bedrijf voor verantwoordelijk..
In Nederland kan je tegen de RDW zeggen dat de wagen naar het buitenland is gegaan dus export.
Je hoeft hem dan niet over te schrijven.
pi_170543149
U dient wanneer u een gebruikt voertuig exporteert, dit bij de DVLA te melden. U kunt hiervoor het paarse gedeelte “Notification of Permanent Export” (V5C/4) “(V5C/4)” van het kentekenbewijs (“Registration Certificate”) invullen. U stuurt dit naar: DVLA, Swansea SA99 1BD England.

http://autoimportgids.nl/6-2/
  vrijdag 28 april 2017 @ 14:43:24 #10
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170543150
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 14:39 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

In Nederland kan je tegen de RDW zeggen dat de wagen naar het buitenland is gegaan dus export.
Je hoeft hem dan niet over te schrijven.
Ook als particulier? En dien je dan geen bewijsje te hebben?
De regels zijn wat veranderd zag ik.. dus ik heb geen idee wat de mogelijkheden allemaal zijn...
Maar het gaat er ook meer om dat er niets achteraf vanuit de UK verwacht word..

Dan is het gewoon net als een wasmachine een hoopje schroot.. ik zou dus alleen het VIN wel bij de onderdelenvoorraad houden
pi_170543178
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 april 2017 14:43 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ook als particulier? En dien je dan geen bewijsje te hebben?
De regels zijn wat veranderd zag ik.. dus ik heb geen idee wat de mogelijkheden allemaal zijn...
Maar het gaat er ook meer om dat er niets achteraf vanuit de UK verwacht word..

Dan is het gewoon net als een wasmachine een hoopje schroot.. ik zou dus alleen het VIN wel bij de onderdelenvoorraad houden
Ja ook als particulier, geen bewijs nodig.
  maandag 1 mei 2017 @ 21:56:31 #12
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_170620715
Bedankt voor de reacties. Ik heb vandaag met de RDW gebeld en ze hebben bevestigd dat ik simpelweg de auto via een formulier uit GB kan exporteren en daar is dan alles mee afgedaan.

Best vreemd en apart, een auto kan dus gewoon oplossen, verdwijnen in een ander EU land zonder dat hij op iemands naam komt te staan.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 1 mei 2017 @ 22:03:25 #13
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170621011
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:56 schreef Pumatje het volgende:
Bedankt voor de reacties. Ik heb vandaag met de RDW gebeld en ze hebben bevestigd dat ik simpelweg de auto via een formulier uit GB kan exporteren en daar is dan alles mee afgedaan.

Best vreemd en apart, een auto kan dus gewoon oplossen, verdwijnen in een ander EU land zonder dat hij op iemands naam komt te staan.
Hij lost niet op... hij word gewoon geexporteerd.. wil je er weer ergens gebruik van maken dan moet ie opnieuw ergens ingeschreven worden...
En alle onderdelen hebben een nummer die weer te herleiden is naar het vin..
Het blok in een andere auto kieperen heeft tot gevolg dat je bij een keuring bij de rdw moet uitleggen waarom het bloknummer van een ander voertuig is..

Verder is een auto ook maar een ding.. een bankstel heeft niet eens een nummer.. :7
  maandag 1 mei 2017 @ 22:54:50 #14
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_170622448
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 22:03 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Het blok in een andere auto kieperen heeft tot gevolg dat je bij een keuring bij de rdw moet uitleggen waarom het bloknummer van een ander voertuig is..

Verder is een auto ook maar een ding.. een bankstel heeft niet eens een nummer.. :7
Nou ik kan je uit ervaring vertellen dat ze daar he le maal niets over zeggen ;) .

Gaat goedkomen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 1 mei 2017 @ 23:07:24 #15
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170622731
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 22:54 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Nou ik kan je uit ervaring vertellen dat ze daar he le maal niets over zeggen ;) .

Gaat goedkomen.
Ik weet niet hoe lang het geleden is voor je.. maar een paar maand geleden was mijn ervaring dat ze dat wel vragen en ook invullen in hun systeem.. Niet dat dat verder een probleem is maar ze kijken en wel naar..
  maandag 1 mei 2017 @ 23:10:17 #16
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_170622794
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:07 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe lang het geleden is voor je.. maar een paar maand geleden was mijn ervaring dat ze dat wel vragen en ook invullen in hun systeem.. Niet dat dat verder een probleem is maar ze kijken en wel naar..
Eh, 3 maanden geleden. Al mijn auto's hebben andere motoren :). Altijd ook gehad over een tijdspanne van vijftien jaar nu. Je mag gewoon een andere motor in je auto leggen. De vermogenstoename moet enkel binnen een marge zitten en het aantal cilinders moet gelijk blijven, etc.

Ik ga wel over die 20% heen, maar dat gaat de garage een beetje melden aan de RDW. geneuzel.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 1 mei 2017 @ 23:22:59 #17
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170623094
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:10 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Eh, 3 maanden geleden. Al mijn auto's hebben andere motoren :). Altijd ook gehad over een tijdspanne van vijftien jaar nu. Je mag gewoon een andere motor in je auto leggen. De vermogenstoename moet enkel binnen een marge zitten en het aantal cilinders moet gelijk blijven, etc.

Ik ga wel over die 20% heen, maar dat gaat de garage een beetje melden aan de RDW. geneuzel.
Ik heb het over een keuring bij een rdw station.. niet in een gewone garage... :)
Ik zeg nergens dat het wel of niet mag.. ik zeg dat ze het bloknummer checken en in hun systeem voeren
pi_170623258
Wij moesten bij het wijzigen van de motor ook alle papieren van de donor laten zien. Die werden netjes geregistreerd.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:16:46 #19
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_170631819
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:22 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik heb het over een keuring bij een rdw station.. niet in een gewone garage... :)
Ik zeg nergens dat het wel of niet mag.. ik zeg dat ze het bloknummer checken en in hun systeem voeren
Oh, maar waarom zou de RDW mijn auto ooit gaan zien dan?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:17:05 #20
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_170631828
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:30 schreef boegschroef het volgende:
Wij moesten bij het wijzigen van de motor ook alle papieren van de donor laten zien. Die werden netjes geregistreerd.
Zoiets moet je gewoon doen, niet gaan aangeven.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:30:07 #21
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170632140
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:16 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Oh, maar waarom zou de RDW mijn auto ooit gaan zien dan?
Kan van alles zijn.. wokmelding na schade.. of omdat de politie je er eentje kado geeft.. ombouw.. steekproef... etc etc
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:35:43 #22
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170632288
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:17 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Zoiets moet je gewoon doen, niet gaan aangeven.
En als puntje bij paatje komt heel lang op het bureau moeten zitten afwachten omdat ze denken dat je auto's omkat...
Gewoon registreren is veel handiger.. rij je zo verder bij een grote controle ipv 6 uur op het bureau te moeten wachten tot er een agent vind dat je je verhaaltje mag gaan doen.. Ik bepaal dat soort momenten liever zelf.. Helemaal als je in het buitenland staat...

En de rdw is altijd leuk.. leuke relaxte lui.. allemaal autofreaks.. leuke dames op kantoor.. bijzondere voertuigen.. goede koffie..
Ik kan er geen slecht woord over zeggen.. oh de wachttijden misschien.. verder niet, word altijd super geholpen..
pi_170633029
Hier ook, je hebt alleen wat te vrezen als je zonder papieren met een gare ombouw aankomt.

Ik ben zelfs geholpen toen de papieren niet klopte! Een 1 en een L waren verkeerd overgenomen, met een uitdraai van internet waar op stond dat het 'verkeerde' nummer nooit heeft kunnen bestaan is het meteen kosteloos aangepast.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 2 mei 2017 @ 20:15:49 #24
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_170639411
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:35 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En als puntje bij paatje komt heel lang op het bureau moeten zitten afwachten omdat ze denken dat je auto's omkat...
Gewoon registreren is veel handiger.. rij je zo verder bij een grote controle ipv 6 uur op het bureau te moeten wachten tot er een agent vind dat je je verhaaltje mag gaan doen.. Ik bepaal dat soort momenten liever zelf.. Helemaal als je in het buitenland staat...

En de rdw is altijd leuk.. leuke relaxte lui.. allemaal autofreaks.. leuke dames op kantoor.. bijzondere voertuigen.. goede koffie..
Ik kan er geen slecht woord over zeggen.. oh de wachttijden misschien.. verder niet, word altijd super geholpen..

Nou, uit ervaring kan ik vertellen dat geen agent, ooit, ever naar ook maar 1 motorcode heeft gekeken. Of ooit verder dan mijn rijbewijs of kentekens. never, ever.. en ik rij heel wat af, en heb nogal wat auto's gehad, en geen enkele auto heeft het originele motorblok gehad en zelfs met die auto's ongelukken gehad en overkomen. Zelfs een keer had een van die auto's geen APK toen ik er een ongeluk mee kreeg onderweg van mijn huis naar de garage ( 300 meter :') ) .

Ik rij niet eens met originele kentekenplaten maar van die Amerikaanse. Ze zijn altijd veel te geintresseerd in mijn auto. Overigens nog nooit een boete gehad, behalve voor het vergeten van verlengen schorsingen. :)

Overigens twijfel ik niet aan je oordeel over de RDW. Vast hele toffe lui maar gewoon nooit slapende honden wakker maken en nogmaals. Je mag gewoon je motor vervangen, je doet niets illegaals.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 2 mei 2017 @ 20:19:04 #25
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_170639510
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 15:07 schreef boegschroef het volgende:
Hier ook, je hebt alleen wat te vrezen als je zonder papieren met een gare ombouw aankomt.

Ik ben zelfs geholpen toen de papieren niet klopte! Een 1 en een L waren verkeerd overgenomen, met een uitdraai van internet waar op stond dat het 'verkeerde' nummer nooit heeft kunnen bestaan is het meteen kosteloos aangepast.
Leuk verhaal, maar het is gewoon legaal om er een andere motor in te zetten, het heeft wel bepaalde voorwaarden.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')