abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170525137
registreer om deze reclame te verbergen
Ik ben een sportliefhebber. Ken de namen. Maar de finesses niet. Heb het altijd gevolgd.

Er wordt momenteel schamper gereageerd dat er Nederlanders plots F1 kijken door Verstappen.

Wees blij zou ik zeggen.

Ik volg het nu ook intensiever dan voorheen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_170525192
En wat zou je dan willen weten Tong?
Take all that you have and turn it into something you were missing.
pi_170525200
Stel dan ook een vraag zodat ie beantwoord kan worden ;)
pi_170525368
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
3s.gif Op donderdag 27 april 2017 18:31 schreef Armani XL het volgende:
En wat zou je dan willen weten Tong?
Die T-Wing bijvoorbeeld. Wat houdt dat in ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_170525415
-ONZ is een deur verderop-

[ Bericht 97% gewijzigd door Nattekat op 27-04-2017 18:45:31 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=Hl05kFaPq14" target="_blank" rel="nofollow">https://www.youtube.com/watch?v=Hl05kFaPq14</a>
pi_170525734
Ja, laatst een eerste race gezien. Maar na 2 rondjes ofzo werd er iets ingeschakeld, en later weer uit, door de wedstrijdleiding. Ook de commentator wees er een paar keer op dat de coureur het wel of niet mocht gebruiken. Ik snapte er niets van.... Geen idee wat het was, maar blijkbaar had het invloed op de tactiek van de coureurs.
pi_170526254
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 18:58 schreef wcborstel het volgende:
Ja, laatst een eerste race gezien. Maar na 2 rondjes ofzo werd er iets ingeschakeld, en later weer uit, door de wedstrijdleiding. Ook de commentator wees er een paar keer op dat de coureur het wel of niet mocht gebruiken. Ik snapte er niets van.... Geen idee wat het was, maar blijkbaar had het invloed op de tactiek van de coureurs.
DRS bedoel je? Dat is een systeem waarbij de achtervleugel plat wordt geklapt waardoor er minder luchtweerstand is en er een hogere topsnelheid behaald kan worden.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170526289
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 18:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

Die T-Wing bijvoorbeeld. Wat houdt dat in ?

:P
Dat is dat uitsteeksel in de breedte op het uiteinde van de haaienvin. Wat de toegevoegde waarde is, snapt niemand. Het is dan ook verboden vanaf volgend jaar.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170526365
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is dat uitsteeksel in de breedte op het uiteinde van de haaienvin. Wat de toegevoegde waarde is, snapt niemand. Het is dan ook verboden vanaf volgend jaar.
Dat las ik al. Waarom is het dan ooit toegevoegd ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_170526424
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat las ik al. Waarom is het dan ooit toegevoegd ?

:P
Dat snapt ook niemand. Hebben die teams 0,0001% profijt van ofzo. Teams zonder die vleugel begrijpen het ook niet.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 27 april 2017 @ 19:26:28 #11
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_170526466
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat las ik al. Waarom is het dan ooit toegevoegd ?

:P
Om de luchtstromen naar de achterspoiler te leiden zodat deze meer downforce creert. Schijnt te werken in combinatie met de lagere achterspoiler.
pi_170526494
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:26 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Om de luchtstromen naar de achterspoiler te leiden zodat deze meer downforce creert. Schijnt te werken in combinatie met de lagere achterspoiler.
Dat is de theorie, maar het doet bijna niets, daar is ie veel te klein voor.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170526608
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is de theorie, maar het doet bijna niets, daar is ie veel te klein voor.
Dan maak je hem toch groter.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_170526656
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:32 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dan maak je hem toch groter.

:P
De wagens zijn gebonden aan maximale afmetingen, als ze daarvan afwijken dan kunnen ze gediskwalificeerd worden.
Take all that you have and turn it into something you were missing.
pi_170526700
quote:
3s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:33 schreef Armani XL het volgende:

[..]

De wagens zijn gebonden aan maximale afmetingen, als ze daarvan afwijken dan kunnen ze gediskwalificeerd worden.
Ik bedoelde het in algemene zin. Schaf het dan af als het geen nut heeft. Je kunt ze ook verplichten Mickey Mouse oren te nemen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_170526756
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:35 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik bedoelde het in algemene zin. Schaf het dan af als het geen nut heeft. Je kunt ze ook verplichten Mickey Mouse oren te nemen.

:P
Die zijn niet zo aerodynamisch ;)
Take all that you have and turn it into something you were missing.
pi_170526863
Elk jaar stelt de FIA vast over welke maximale en minimale afmetingen een auto moet voldoen. Binnen die kaders zijn de teams vrij een auto te ontwerpen zolang hij maar aan die afmetingen voldoet. Dat is ook het stuk ontwikkeling waar winst is te behalen.

Een aantal jaar geleden had Brawn GP (destijds een nieuw team voortkomend uit een oud team) een oplossing binnen die kaders bedacht met een dubbele diffuser waardoor ze prompt de eerste races wonnen en uiteindelijk de wereldtitel behaalde. De rest van de teams waren er niet opgekomen en liepen aan het begin daardoor zoveel achterstand op dat ze dat in de rest van het seizoen niet meer konden goedmaken.

Dat is juist de essentie van de F1.
Take all that you have and turn it into something you were missing.
pi_170527064
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 18:58 schreef wcborstel het volgende:
Ja, laatst een eerste race gezien. Maar na 2 rondjes ofzo werd er iets ingeschakeld, en later weer uit, door de wedstrijdleiding. Ook de commentator wees er een paar keer op dat de coureur het wel of niet mocht gebruiken. Ik snapte er niets van.... Geen idee wat het was, maar blijkbaar had het invloed op de tactiek van de coureurs.
Drs bedoel je, door Drs kan de acjtervleugel plat geklapt worden. Hierdoor verminderd de downforce maar verhoog je de topsnelheid. Je mag Drs inschakelen op geselecteerde stukjes op de baan (meestal 1 of 2 per rondje) en alleen als je binnen een seconde van je voorganger rijdt.

Dit allen om de kans op inhalen en spectakel te vergroten
hardcoholic
  donderdag 27 april 2017 @ 20:08:26 #19
152519 opgebaarde
met de handen gevouwen
pi_170527596
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:47 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Drs bedoel je, door Drs kan de acjtervleugel plat geklapt worden. Hierdoor verminderd de downforce maar verhoog je de topsnelheid. Je mag Drs inschakelen op geselecteerde stukjes op de baan (meestal 1 of 2 per rondje) en alleen als je binnen een seconde van je voorganger rijdt.

Dit allen om de kans op inhalen en spectakel te vergroten
Als ik mij goed herinner, met als achterliggend argument om "vuile lucht" in de bochten te compenseren.

Omdat nu geklaagd wordt dat door de nieuwe bredere auto's het inhalen nog lastiger is en je moeilijj binnen twee seconden van je voorganger kan rijden, wordt (werd?) nagedacht om de DRS afstand te verkorten naar 2 sec achterstand
pi_170528526
Ahh DRS idd, ik vond het apart omdat het leek of de leiding het aan en uit zette. Alsof ze een knopje hadden die werkte in elke auto van alle teams.
pi_170532170
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:40 schreef wcborstel het volgende:
Ahh DRS idd, ik vond het apart omdat het leek of de leiding het aan en uit zette. Alsof ze een knopje hadden die werkte in elke auto van alle teams.
Drs kan wel worden enabled of disabled door de wedstrijdleiding, bv in de eerstepaar ronde mag het niet of bij gevaarlijke situaties
hardcoholic
  donderdag 27 april 2017 @ 22:29:34 #22
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_170532251
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

DRS bedoel je? Dat is een systeem waarbij de achtervleugel plat wordt geklapt waardoor er minder luchtweerstand is en er een hogere topsnelheid behaald kan worden.
Mijn vraag is al beantwoord. :)
Speltip #7: No munnie?! Hier, suk a kok! suk_a_kok.mp4
Crazier than a bag of fucking angel dust.
pi_170532280
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En waarom wordt dat in en uitgescakeld tijdens een race?
Omdat je zonder achtervleugel geen downforce op je achterwielen hebt en dus bij de eerste de beste bocht spint.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 27 april 2017 @ 22:31:24 #24
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_170532320
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Omdat je zonder achtervleugel geen downforce op je achterwielen hebt en dus bij de eerste de beste bocht spint.
Oh dus ze zetten het zelf ook nog aan en uit a.d.h.v. waar ze zijn op het circuit, cool.
Speltip #7: No munnie?! Hier, suk a kok! suk_a_kok.mp4
Crazier than a bag of fucking angel dust.
pi_170532624
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Oh dus ze zetten het zelf ook nog aan en uit a.d.h.v. waar ze zijn op het circuit, cool.
Je mag maar op vooraf gekozen delen van het circuit de vleugel omlaag klappen.

f1-2017-circuit-04-russia.png?itok=oNY6MwI7
De gele gebieden op deze kaart.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170532910
En bij de oranje bolletjes moet je dan dus minimaal 1 seconde achter een andere auto rijden. Of dat eentje is die in de race op een positie voor je ligt of dat dat een achterblijver is die je op een ronde gaat zetten maakt dan niets uit. Als je op dat punt binnen de 1 seconde zit dan mag je in het gele gebied je achtervleugel open zetten. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 27 april 2017 @ 22:50:23 #27
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_170533040
En wat geven die snelheden in het plaatje aan?
Speltip #7: No munnie?! Hier, suk a kok! suk_a_kok.mp4
Crazier than a bag of fucking angel dust.
pi_170533125
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:50 schreef FlippingCoin het volgende:
En wat geven die snelheden in het plaatje aan?
Snelheden...
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 27 april 2017 @ 22:53:50 #29
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_170533202
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Snelheden...
Hahaha ja, maar daar moeten ze zich aan houden of zo? :P
Speltip #7: No munnie?! Hier, suk a kok! suk_a_kok.mp4
Crazier than a bag of fucking angel dust.
pi_170533410
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hahaha ja, maar daar moeten ze zich aan houden of zo? :P
Dat zijn gewoon de snelheden die ze bereiken op die punten. Hoef je niks achter te zoeken :P
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 27 april 2017 @ 23:03:53 #31
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170533552
Nee, daar moeten ze zich niet aan houden.
Het zijn de verwachte snelheden die een 2017 zal halen op die plek op het circuit in een normale raceronde.
Met de nieuwe wagens (andere vereiste specificaties in 2017) is er logischerwijs nog niet op de circuits gereden en daarom is er geen vergelijking met eerdere jaren mogelijk cq niet bekend hoe hard de nwe wagens op die plekken zullen rijden.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_170533899
Nog een noob vraag, de motoren zijn "kleiner" geworden, geen v12 meer enzo. Heeft dat veel invloed op de topsnelheid gehad??
  vrijdag 28 april 2017 @ 00:08:46 #33
7889 tong80
Spleenheup
pi_170535169
Ik neem aan dat dit het Gymnasium is van de motorsport. Toch wordt er onderscheid gemaakt tussen geweldige coureurs en briljante coureurs. Wanneer heb je dat beetje extra ? Ligt dat aan de auto waarin je rijdt ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_170535227
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 23:15 schreef adder77 het volgende:
Nog een noob vraag, de motoren zijn "kleiner" geworden, geen v12 meer enzo. Heeft dat veel invloed op de topsnelheid gehad??
Niet echt. De auto's gaan nu weer net zo snel als destijds met een V10. De rondetijden lagen wel lager tot dit jaar door de in 2009 ingevoerde aerodynamische regels (kleinere achtervleugel, grote voorvleugel etc.). Dat is dit jaar teruggedraaid. Wat er wel mist is geluid. In 2021 komt er een nieuw reglement rondom motoren die meer geluid moeten maken.
pi_170535408
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:13 schreef Sjeeser het volgende:

[..]

Niet echt. De auto's gaan nu weer net zo snel als destijds met een V10. De rondetijden lagen wel lager tot dit jaar door de in 2009 ingevoerde aerodynamische regels (kleinere achtervleugel, grote voorvleugel etc.). Dat is dit jaar teruggedraaid. Wat er wel mist is geluid. In 2021 komt er een nieuw reglement rondom motoren die meer geluid moeten maken.
Topsnelheid is weldegelijk lager. Het wordt goedgemaakt in de bochten, maar de meeste records stammen nog uit 2004.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170535832
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:08 schreef tong80 het volgende:
Ik neem aan dat dit het Gymnasium is van de motorsport. Toch wordt er onderscheid gemaakt tussen geweldige coureurs en briljante coureurs. Wanneer heb je dat beetje extra ? Ligt dat aan de auto waarin je rijdt ?

:P
Het is zeker zo dat het helpt om de beste auto te hebben, toch kunnen coureurs het verschil maken in een mindere auto.
Zo zijn we in het verleden getrakteerd op een prachtige strijd tussen Hakkinen en Schumacher bijvoorbeeld.
Vooral in natte omstandigheden komen de coureurs met dat beetje extra bovendrijven door hun stuurkunst en wagenbeheersing.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_170535935
Krijgen coureurs een seintje wanneer ze DRS kunnen gebruiken? Kan me voorstellen dat je iedere keer op dat knopje zit te rammen wanneer je denkt dat je dichtbij genoeg bent en in je spiegels zit te kijken in de hoop dat 'ie openklapt. Wat mij dan weer niet optimaal lijkt dus ze zullen wel een lampje zien oplichten ofzo lijkt me?
  vrijdag 28 april 2017 @ 07:50:19 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_170537136
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2017 01:12 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Het is zeker zo dat het helpt om de beste auto te hebben, toch kunnen coureurs het verschil maken in een mindere auto.
Zo zijn we in het verleden getrakteerd op een prachtige strijd tussen Hakkinen en Schumacher bijvoorbeeld.
Vooral in natte omstandigheden komen de coureurs met dat beetje extra bovendrijven door hun stuurkunst en wagenbeheersing.
Max Verstappen dus ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_170545281
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 07:50 schreef tong80 het volgende:

[..]

Max Verstappen dus ?

:P
:Y
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 28 april 2017 @ 20:39:36 #40
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170550798
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 01:30 schreef RobbieRonald het volgende:
Krijgen coureurs een seintje wanneer ze DRS kunnen gebruiken? Kan me voorstellen dat je iedere keer op dat knopje zit te rammen wanneer je denkt dat je dichtbij genoeg bent en in je spiegels zit te kijken in de hoop dat 'ie openklapt. Wat mij dan weer niet optimaal lijkt dus ze zullen wel een lampje zien oplichten ofzo lijkt me?
Geluidsignaal en lampje. Of zo was het iig.
Verder weten ze natuurlijk de detectiepunten en de drs-zones.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 30 april 2017 @ 13:33:56 #41
8130 raptorix
THAI CHARACTER MAITAIKHU
pi_170582989
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:08 schreef tong80 het volgende:
Ik neem aan dat dit het Gymnasium is van de motorsport. Toch wordt er onderscheid gemaakt tussen geweldige coureurs en briljante coureurs. Wanneer heb je dat beetje extra ? Ligt dat aan de auto waarin je rijdt ?

:P
Uiteraard, daarom is er ook altijd een enorme strijd tussen coureurs van zelfde team, zeker bij de kleinere, want dan kun je zien wie de beste is, is trouwens niet altijd even eerlijk omdat auto's van zelfde team niet altijd over de zelfde opties beschikken.
  zondag 30 april 2017 @ 13:36:22 #42
8130 raptorix
THAI CHARACTER MAITAIKHU
pi_170583030
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 01:30 schreef RobbieRonald het volgende:
Krijgen coureurs een seintje wanneer ze DRS kunnen gebruiken? Kan me voorstellen dat je iedere keer op dat knopje zit te rammen wanneer je denkt dat je dichtbij genoeg bent en in je spiegels zit te kijken in de hoop dat 'ie openklapt. Wat mij dan weer niet optimaal lijkt dus ze zullen wel een lampje zien oplichten ofzo lijkt me?
Die vraag werd volgens mij gister beantwoord in de show, volgens mij is het antwoord hier ook al gegeven :)
  maandag 1 mei 2017 @ 12:27:03 #43
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170605206
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:27 schreef Nattekat het volgende:

Dat is de theorie, maar het doet bijna niets, daar is ie veel te klein voor.
Jij hebt een windtunnel en een Formule 1 auto thuis? :)

Als teams zoals Mercedes, Ferrari en Red Bull zo'n ding op hun auto zetten, dan hebben ze in de windtunnel een voordeel gemeten. Hoe klein dan ook.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 1 mei 2017 @ 12:33:09 #44
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170605368
quote:
3s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:41 schreef Armani XL het volgende:
Elk jaar stelt de FIA vast over welke maximale en minimale afmetingen een auto moet voldoen. Binnen die kaders zijn de teams vrij een auto te ontwerpen zolang hij maar aan die afmetingen voldoet. Dat is ook het stuk ontwikkeling waar winst is te behalen.

Een aantal jaar geleden had Brawn GP (destijds een nieuw team voortkomend uit een oud team) een oplossing binnen die kaders bedacht met een dubbele diffuser waardoor ze prompt de eerste races wonnen en uiteindelijk de wereldtitel behaalde. De rest van de teams waren er niet opgekomen en liepen aan het begin daardoor zoveel achterstand op dat ze dat in de rest van het seizoen niet meer konden goedmaken.

Dat is juist de essentie van de F1.
Brawn was baas! :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_170606892
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jij hebt een windtunnel en een Formule 1 auto thuis? :)

Als teams zoals Mercedes, Ferrari en Red Bull zo'n ding op hun auto zetten, dan hebben ze in de windtunnel een voordeel gemeten. Hoe klein dan ook.
Red Bull heeft er geen. Horner zei dat hij het niet begreep.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 1 mei 2017 @ 13:45:54 #46
460398 Tango5Romeo
Kanmakkuluk
pi_170607118


[ Bericht 100% gewijzigd door Tango5Romeo op 01-05-2017 13:46:04 ]
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_170608530
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Red Bull heeft er geen. Horner zei dat hij het niet begreep.
Dat kan ook te maken hebben met het concept van de auto. De Red Bull is traditioneel wat hoger aan de achterkant dan de rest (rake heet dat). Daardoor zijn ze misschien wat minder gebaad bij een T-Wing.
pi_170616833
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 13:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Uiteraard, daarom is er ook altijd een enorme strijd tussen coureurs van zelfde team, zeker bij de kleinere, want dan kun je zien wie de beste is, is trouwens niet altijd even eerlijk omdat auto's van zelfde team niet altijd over de zelfde opties beschikken.
Is dat zo? Heb je daar misschien een voorbeeld van?
Ik kan me voorstellen dat een auto soms meer om de eerste coureur van het team heen gebouwd is, maar dat ze over verschillende opties beschikken is nieuw voor me.

Edit: kan me volgens mij inderdaad herinneren dat Ricciardo vorig jaar eerder dan Verstappen een bepaalde update kreeg. Dit komt dus vaker voor?
  maandag 1 mei 2017 @ 20:23:03 #49
194695 franklop
Fran knock
pi_170617039
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 20:16 schreef NeuNeu het volgende:

[..]

Is dat zo? Heb je daar misschien een voorbeeld van?
Ik kan me voorstellen dat een auto soms meer om de eerste coureur van het team heen gebouwd is, maar dat ze over verschillende opties beschikken is nieuw voor me.

Edit: kan me volgens mij inderdaad herinneren dat Ricciardo vorig jaar eerder dan Verstappen een bepaalde update kreeg. Dit komt dus vaker voor?
Het kan best zijn dat de ene coureur een bepaald iets (kleins) op auto heeft wat hij prettig vind rijden en de andere dat niet nodig vind.

Ricciardo kreeg vorig seizoen als eerste de motorupdate inderdaad, Renault had 2 motoren klaar en daarvan 1 voor hun eigen formatie en dus 1 voor Red Bull
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_170617152
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 20:23 schreef franklop het volgende:

[..]

Het kan best zijn dat de ene coureur een bepaald iets (kleins) op auto heeft wat hij prettig vind rijden en de andere dat niet nodig vind.

Ricciardo kreeg vorig seizoen als eerste de motorupdate inderdaad, Renault had 2 motoren klaar en daarvan 1 voor hun eigen formatie en dus 1 voor Red Bull
Pure interesse: wat dan? :P

Vroeger was ik redelijk F1-fan, daarna jaren niet meer gekeken. Vandaar dat ik ook wel kwalificeer als leek :)
  donderdag 11 mei 2017 @ 09:53:56 #51
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_170845160
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 20:27 schreef NeuNeu het volgende:

[..]

Pure interesse: wat dan? :P

Bijvoorbeeld de wielbasis. Ik meen mij te herinneren dat er een jaar of 2-3 terug een coureur was die beter ging presteren toen dit werd aangepast.

Of remmen. Bij Haas twijfelen ze nu tussen twee leveranciers waarbij beide coureurs voorkeur voor een andere leverancier hebben.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_170905982
Je hebt vlaggen in de f1. Als je de kleurpotloden er bij pakt heb je een hele set aan verschillende kleuren. Een van die kleuren is blauw. Als je wilt weten hoe blauw er uit ziet moet je naar de lucht kijken op een zonnige dag. Dat is trouwens maar een enkele tint van blauw want er zijn een hele boel tinten blauw. Laat nou een van die tinten op een van de vlaggen in de f1 zijn. En zo kan het zijn dat je tijdens een f1 wedstrijd een blauwe vlag ziet. Kijk dan maar eens naar het water, de lucht, of de brief van de belastingaangifte. Allemaal vertolken ze die kleur.
pi_170906023
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 16:02 schreef Deckard het volgende:
Je hebt vlaggen in de f1. Als je de kleurpotloden er bij pakt heb je een hele set aan verschillende kleuren. Een van die kleuren is blauw. Als je wilt weten hoe blauw er uit ziet moet je naar de lucht kijken op een zonnige dag. Dat is trouwens maar een enkele tint van blauw want er zijn een hele boel tinten blauw. Laat nou een van die tinten op een van de vlaggen in de f1 zijn. En zo kan het zijn dat je tijdens een f1 wedstrijd een blauwe vlag ziet. Kijk dan maar eens naar het water, de lucht, of de brief van de belastingaangifte. Allemaal vertolken ze die kleur.
Wat heb jij geslikt? :')
  Eindredactie Weblog zondag 14 mei 2017 @ 10:51:01 #54
80791 crew  Paul
Fan van Braddie
pi_170931408
Hoelaat moeten ze vandaag??
Door Braddie heeft mijn leven weer zin.
  zondag 14 mei 2017 @ 10:54:46 #55
356891 Abed
hooggeleid
pi_170931478
quote:
19s.gif Op zondag 14 mei 2017 10:51 schreef Paul het volgende:
Hoelaat moeten ze vandaag??
4 uur.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_170931592
De start is om 14.00 uur.
"[i]I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up.[/i]" - George Carlin.
pi_170932087
quote:
19s.gif Op zondag 14 mei 2017 10:51 schreef Paul het volgende:
Hoelaat moeten ze vandaag??
Ze moeten niks, ze mogen. Het is een voorrecht om in dat autootje te zetten. Daarnaast wil ik bij deze de fans ook weer bedanken dat ze ook ditmaal weer in Jerez wilde gaan zitten. Ze zijn een van de beste fans die ik in mijn bank-formule-1-tv-kijk-carriere heb meegemaakt. Zonder hun had ik het niet kunnen volhouden.
  zondag 14 mei 2017 @ 11:59:38 #58
369251 Geralt
of Rivia
pi_170932535
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 11:27 schreef Deckard het volgende:
Daarnaast wil ik bij deze de fans ook weer bedanken dat ze ook ditmaal weer in Jerez wilde gaan zitten.
Ze zitten in Barcelona; niet in Jerez! :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170936347
Hoe werkt de virtual safety car?
pi_170958723
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 14:56 schreef wcborstel het volgende:
Hoe werkt de virtual safety car?
Heel simpel. Wanneer er een auto op een plek langs de baan staat, of spullen/mensen op de baan liggen/lopen, waarbij het niet direct mogelijk is voor de marshalls om deze zonder gevaar weg te halen, dan drukt de wedstrijdleiding op een knop.

Met deze knop gaat er een signaal af bij alle teams op de pitmuur en in de auto, en gaan de lichtsignalen rond de baan op VSC en geel. De coureurs mogen dan slechts een bepaalde voorafbepaalde minimum tijd doen over een ronde (dit wordt echter ook gemeten op alle meetpunten langs de baan, dat zijn er ongeveer 40). Dus eigenlijk wordt er over de hele ronde een maximum snelheid ingesteld. Wanneer de rommel is opgeruimd, drukt de wedstrijdleiding weer op een knop, en krijgen de coureurs een signaal dat de VSC binnen X seconden weer verdwijnt. Na het verstrijken van die tijd gaan alle baansignalen weer uit, en de signalen op de pitmuur en in de auto's verdwijnen weer. Vanaf dat moment is het dus weer gasgeven.
pi_170963180
Wat is dan de maximumsnelheid?
pi_170963868
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 13:55 schreef TagForce het volgende:

[..]

Heel simpel. Wanneer er een auto op een plek langs de baan staat, of spullen/mensen op de baan liggen/lopen, waarbij het niet direct mogelijk is voor de marshalls om deze zonder gevaar weg te halen, dan drukt de wedstrijdleiding op een knop.

Met deze knop gaat er een signaal af bij alle teams op de pitmuur en in de auto, en gaan de lichtsignalen rond de baan op VSC en geel. De coureurs mogen dan slechts een bepaalde voorafbepaalde minimum tijd doen over een ronde (dit wordt echter ook gemeten op alle meetpunten langs de baan, dat zijn er ongeveer 40). Dus eigenlijk wordt er over de hele ronde een maximum snelheid ingesteld. Wanneer de rommel is opgeruimd, drukt de wedstrijdleiding weer op een knop, en krijgen de coureurs een signaal dat de VSC binnen X seconden weer verdwijnt. Na het verstrijken van die tijd gaan alle baansignalen weer uit, en de signalen op de pitmuur en in de auto's verdwijnen weer. Vanaf dat moment is het dus weer gasgeven.
Ahh oke... En op die manier verliezen coureurs niet hun voorsprong tov anderen. Terwijl met een fysieke safety car iedereen bij elkaar komt en je een nieuwe start krijgt...
  maandag 15 mei 2017 @ 18:55:33 #63
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_170964510
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 17:59 schreef NeuNeu het volgende:
Wat is dan de maximumsnelheid?
Dat verschilt. Het is van tevoren bepaald wat de tijd is per "marshalling sector". Dat is een sector tussen twee led-borden in.

1481553506629.jpg
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 15 mei 2017 @ 18:56:12 #64
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_170964535
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 18:31 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Ahh oke... En op die manier verliezen coureurs niet hun voorsprong tov anderen. Terwijl met een fysieke safety car iedereen bij elkaar komt en je een nieuwe start krijgt...
Juist, wel is het zo dat het interessanter wordt om te zien wie eventueel probeert een voordeel te halen met een pitsstop.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 18:58:59 #65
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_170987629
Het gaat geregeld over inhalen. Momenteel is het lastig je voorligger te volgen omdat je dan in 'dirty air' rijdt, en dat beperkt de werking van de voorvleugel. Kunnen ze dan niet simpelweg de reglementeren zo schrijven dat de aerodynamica weer simpel moet worden?

Gewoon een voorvleugel met hooguit n extra horizontale vleugel erboven. Op de wing-endplate hooguit nog n of twee flapjes en klaar.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_171502246
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 18:58 schreef RingBewoner het volgende:
Het gaat geregeld over inhalen. Momenteel is het lastig je voorligger te volgen omdat je dan in 'dirty air' rijdt, en dat beperkt de werking van de voorvleugel. Kunnen ze dan niet simpelweg de reglementeren zo schrijven dat de aerodynamica weer simpel moet worden?

Gewoon een voorvleugel met hooguit n extra horizontale vleugel erboven. Op de wing-endplate hooguit nog n of twee flapjes en klaar.
Dat zou kunnen ja. Ze zijn altijd op zoek naar de perfecte balans tussen snelheid en spektakel denk ik. Als je de aerodynamica versimpeld wordt de bochtensnelheid veel lager (want: minder aerodynamica = minder snel door de bocht) en de rondetijden dus ook.

De reglementswijzigingen van 2009 waren er op gericht om inhalen makkelijker te maken. Dat deden ze door de voorvleugel breder te maken maar de achtervleugel veel smaller. Daarna klaagde elke coureur dat de auto's niet hard genoeg gingen en dat het te makkelijk werd om ze te besturen.
pi_171594250
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 16:49 schreef Ermen het volgende:

[..]

Dat zou kunnen ja. Ze zijn altijd op zoek naar de perfecte balans tussen snelheid en spektakel denk ik. Als je de aerodynamica versimpeld wordt de bochtensnelheid veel lager (want: minder aerodynamica = minder snel door de bocht) en de rondetijden dus ook.

De reglementswijzigingen van 2009 waren er op gericht om inhalen makkelijker te maken. Dat deden ze door de voorvleugel breder te maken maar de achtervleugel veel smaller. Daarna klaagde elke coureur dat de auto's niet hard genoeg gingen en dat het te makkelijk werd om ze te besturen.
Wat gewoon achtelijk was, want met die brede voorneus kwam je ook nergens tussen, danwel met je voorvleugel onder de band van die ander.
.
pi_171656962
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 16:49 schreef Ermen het volgende:

[..]

Dat zou kunnen ja. Ze zijn altijd op zoek naar de perfecte balans tussen snelheid en spektakel denk ik. Als je de aerodynamica versimpeld wordt de bochtensnelheid veel lager (want: minder aerodynamica = minder snel door de bocht) en de rondetijden dus ook.

Dit klopt dus niet, Het gaat niet om aero het gaat om grip. Er zijn 2 manieren om snel te gaan, Aero grip en Mechanical grip. Aero grip is dus vleugeltjes, hoe meer vleugels hoe meer downforce en hoe meer drag, Mechanical grip is banden en het geen wat jij vergeet, GROUND EFFECT.

Met skirts aan de zijkant van de wagen kan je met een simpele aero toch net zoveel grip hebben als dat je geen skirts en veel vleugels hebt. Dit heet ground effect. Door de skirts in combinatie met een vlakke vloer seal je de diffuser waardoor je een gigantische mechanische downforce/grip krijgt. Voordeel van GE is dat je hard door de bochten kan en toch "makkelijk" kan volgen en inhalen, nadeel is dat als de auto bottemed je gelijk alle druk kwijt bent en je dus eigenlijk passagier bent van de wagen.

Als je kijkt naar de auto's van eind jaren 70 begin jaren 80 valt het ook op dat de auto's kwa vorm veel weg hebben van een vleugel.
pi_171664014
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 13:55 schreef TagForce het volgende:

[..]

Heel simpel. Wanneer er een auto op een plek langs de baan staat, of spullen/mensen op de baan liggen/lopen, waarbij het niet direct mogelijk is voor de marshalls om deze zonder gevaar weg te halen, dan drukt de wedstrijdleiding op een knop.

Met deze knop gaat er een signaal af bij alle teams op de pitmuur en in de auto, en gaan de lichtsignalen rond de baan op VSC en geel. De coureurs mogen dan slechts een bepaalde voorafbepaalde minimum tijd doen over een ronde (dit wordt echter ook gemeten op alle meetpunten langs de baan, dat zijn er ongeveer 40). Dus eigenlijk wordt er over de hele ronde een maximum snelheid ingesteld. Wanneer de rommel is opgeruimd, drukt de wedstrijdleiding weer op een knop, en krijgen de coureurs een signaal dat de VSC binnen X seconden weer verdwijnt. Na het verstrijken van die tijd gaan alle baansignalen weer uit, en de signalen op de pitmuur en in de auto's verdwijnen weer. Vanaf dat moment is het dus weer gasgeven.
Wat gebeurt er als de coureur 1 honderdste sec. Boven de tijdelijk vastgestelde limiet rijd? Wordt hij dan gediskwalificeerd?
pi_171664405
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:50 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

Wat gebeurt er als de coureur 1 honderdste sec. Boven de tijdelijk vastgestelde limiet rijd? Wordt hij dan gediskwalificeerd?
Bij 1 honderdste krijgt de coureur waarschijnlijk een 5 seconden straf bij de volgende pitstop (of bij de eindtijd opgeteld).

Maar dat is aan de stewards, en kan elke van de volgende straffen zijn:
- 5 seconden tijdstraf
- 10 seconden tijdstraf
- Drive Through Penalty
- 10 seconden Stop and Go Penalty.
pi_171665337
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:03 schreef TagForce het volgende:

[..]

Bij 1 honderdste krijgt de coureur waarschijnlijk een 5 seconden straf bij de volgende pitstop (of bij de eindtijd opgeteld).

Maar dat is aan de stewards, en kan elke van de volgende straffen zijn:
- 5 seconden tijdstraf
- 10 seconden tijdstraf
- Drive Through Penalty
- 10 seconden Stop and Go Penalty.
lijkt me erg vervelend, zo'n geel licht. Je mag niet hard maar wil ook geen tijd verliezen lijkt me..

Ik denk dat de beste coureurs zich hier kunnen onderscheiden door op het randje te rijden! ^O^

(stalen zenuwen)
pi_171665881
quote:
18s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:33 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

lijkt me erg vervelend, zo'n geel licht. Je mag niet hard maar wil ook geen tijd verliezen lijkt me..

Ik denk dat de beste coureurs zich hier kunnen onderscheiden door op het randje te rijden! ^O^

(stalen zenuwen)
In Canada liep Hamilton 2.2 seconden uit op Bottas tijdens de VSC, simpelweg omdat hij dichter tegen de limiet aan zat. Bottas reed dus te veilig.
pi_171666444
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:56 schreef TagForce het volgende:

[..]

In Canada liep Hamilton 2.2 seconden uit op Bottas tijdens de VSC, simpelweg omdat hij dichter tegen de limiet aan zat. Bottas reed dus te veilig.
2,2 seconden is niet te zuinig. :s) hoeveel rondes reden ze op safety?

Off-topic:Denk je dat bottas bij het juiste team zit, of zit hij daar enkel bij 'gebrek aan beter'?
pi_171668387
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:18 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

2,2 seconden is niet te zuinig. :s) hoeveel rondes reden ze op safety?

Off-topic:Denk je dat bottas bij het juiste team zit, of zit hij daar enkel bij 'gebrek aan beter'?
Ik denk dat Bottas wel bij het juiste team zit. Ik weet alleen nog niet of ie een jaar te vroeg bij het juiste team zit. Hij heeft briljante races, maar ook kak-weekenden. Nog een beetje wisselvallig. Maar hij is echt wel goed genoeg voor een Mercedes-plekje. Volgend seizoen maakt ie gewoon dikke kans op het WK.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')