Die T-Wing bijvoorbeeld. Wat houdt dat in ?quote:Op donderdag 27 april 2017 18:31 schreef Armani XL het volgende:
En wat zou je dan willen weten Tong?
DRS bedoel je? Dat is een systeem waarbij de achtervleugel plat wordt geklapt waardoor er minder luchtweerstand is en er een hogere topsnelheid behaald kan worden.quote:Op donderdag 27 april 2017 18:58 schreef wcborstel het volgende:
Ja, laatst een eerste race gezien. Maar na 2 rondjes ofzo werd er iets ingeschakeld, en later weer uit, door de wedstrijdleiding. Ook de commentator wees er een paar keer op dat de coureur het wel of niet mocht gebruiken. Ik snapte er niets van.... Geen idee wat het was, maar blijkbaar had het invloed op de tactiek van de coureurs.
Dat is dat uitsteeksel in de breedte op het uiteinde van de haaienvin. Wat de toegevoegde waarde is, snapt niemand. Het is dan ook verboden vanaf volgend jaar.quote:Op donderdag 27 april 2017 18:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die T-Wing bijvoorbeeld. Wat houdt dat in ?
Dat las ik al. Waarom is het dan ooit toegevoegd ?quote:Op donderdag 27 april 2017 19:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is dat uitsteeksel in de breedte op het uiteinde van de haaienvin. Wat de toegevoegde waarde is, snapt niemand. Het is dan ook verboden vanaf volgend jaar.
Dat snapt ook niemand. Hebben die teams 0,0001% profijt van ofzo. Teams zonder die vleugel begrijpen het ook niet.quote:Op donderdag 27 april 2017 19:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat las ik al. Waarom is het dan ooit toegevoegd ?
Om de luchtstromen naar de achterspoiler te leiden zodat deze meer downforce creëert. Schijnt te werken in combinatie met de lagere achterspoiler.quote:Op donderdag 27 april 2017 19:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat las ik al. Waarom is het dan ooit toegevoegd ?
Dat is de theorie, maar het doet bijna niets, daar is ie veel te klein voor.quote:Op donderdag 27 april 2017 19:26 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Om de luchtstromen naar de achterspoiler te leiden zodat deze meer downforce creëert. Schijnt te werken in combinatie met de lagere achterspoiler.
Dan maak je hem toch groter.quote:Op donderdag 27 april 2017 19:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is de theorie, maar het doet bijna niets, daar is ie veel te klein voor.
De wagens zijn gebonden aan maximale afmetingen, als ze daarvan afwijken dan kunnen ze gediskwalificeerd worden.quote:
Ik bedoelde het in algemene zin. Schaf het dan af als het geen nut heeft. Je kunt ze ook verplichten Mickey Mouse oren te nemen.quote:Op donderdag 27 april 2017 19:33 schreef Armani XL het volgende:
[..]
De wagens zijn gebonden aan maximale afmetingen, als ze daarvan afwijken dan kunnen ze gediskwalificeerd worden.
Die zijn niet zo aerodynamischquote:Op donderdag 27 april 2017 19:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik bedoelde het in algemene zin. Schaf het dan af als het geen nut heeft. Je kunt ze ook verplichten Mickey Mouse oren te nemen.
Drs bedoel je, door Drs kan de acjtervleugel plat geklapt worden. Hierdoor verminderd de downforce maar verhoog je de topsnelheid. Je mag Drs inschakelen op geselecteerde stukjes op de baan (meestal 1 of 2 per rondje) en alleen als je binnen een seconde van je voorganger rijdt.quote:Op donderdag 27 april 2017 18:58 schreef wcborstel het volgende:
Ja, laatst een eerste race gezien. Maar na 2 rondjes ofzo werd er iets ingeschakeld, en later weer uit, door de wedstrijdleiding. Ook de commentator wees er een paar keer op dat de coureur het wel of niet mocht gebruiken. Ik snapte er niets van.... Geen idee wat het was, maar blijkbaar had het invloed op de tactiek van de coureurs.
Als ik mij goed herinner, met als achterliggend argument om "vuile lucht" in de bochten te compenseren.quote:Op donderdag 27 april 2017 19:47 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Drs bedoel je, door Drs kan de acjtervleugel plat geklapt worden. Hierdoor verminderd de downforce maar verhoog je de topsnelheid. Je mag Drs inschakelen op geselecteerde stukjes op de baan (meestal 1 of 2 per rondje) en alleen als je binnen een seconde van je voorganger rijdt.
Dit allen om de kans op inhalen en spectakel te vergroten
Drs kan wel worden enabled of disabled door de wedstrijdleiding, bv in de eerstepaar ronde mag het niet of bij gevaarlijke situatiesquote:Op donderdag 27 april 2017 20:40 schreef wcborstel het volgende:
Ahh DRS idd, ik vond het apart omdat het leek of de leiding het aan en uit zette. Alsof ze een knopje hadden die werkte in elke auto van alle teams.
Mijn vraag is al beantwoord.quote:Op donderdag 27 april 2017 19:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
DRS bedoel je? Dat is een systeem waarbij de achtervleugel plat wordt geklapt waardoor er minder luchtweerstand is en er een hogere topsnelheid behaald kan worden.
Omdat je zonder achtervleugel geen downforce op je achterwielen hebt en dus bij de eerste de beste bocht spint.quote:Op donderdag 27 april 2017 22:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
En waarom wordt dat in en uitgescakeld tijdens een race?
Oh dus ze zetten het zelf ook nog aan en uit a.d.h.v. waar ze zijn op het circuit, cool.quote:Op donderdag 27 april 2017 22:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat je zonder achtervleugel geen downforce op je achterwielen hebt en dus bij de eerste de beste bocht spint.
Je mag maar op vooraf gekozen delen van het circuit de vleugel omlaag klappen.quote:Op donderdag 27 april 2017 22:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh dus ze zetten het zelf ook nog aan en uit a.d.h.v. waar ze zijn op het circuit, cool.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |