abonnement Unibet Coolblue
pi_170521327
Ja, zit weer op FOK! De TT klinkt misschien raar, maar laat me het uitleggen.

Ik heb steeds vaker het idee dat mensen hopen op een aanslag. En als die aanslag er dan uiteindelijk is en er vallen "slechts" 2 doden, dan is het voor veel mensen niet interessant genoeg en gaan ze verder waar ze mee bezig waren.

Dit is geen impulsief topic, ik vraag me dit al langere tijd af en vooral wat de psychologie hier achter is.. Je ziet het op FOK! ook. Is er een aanslag gepleegd reageert iedereen. Na een paar dagen is het klaar en maken mensen zich weer druk om andere pietlulligheden.
pi_170521352
Ik hoop niet op een negatieve belastingaanslag iig. De rest doet me vrij weinig.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_170521369
Wat betreft dat tweede punt: er is tegenwoordig iedere maand wel een aanslag. Wat verwacht je dat mensen anders doen dan doorgaan met hun leven?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_170521431
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:50 schreef MrSalazar het volgende:
Wat betreft dat tweede punt: er is tegenwoordig iedere maand wel een aanslag. Wat verwacht je dat mensen anders doen dan doorgaan met hun leven?
Ik begrijp je punt. Maar heb soms het idee dat mensen "kicken" op een aanslag. Op FOK! zie je het ook. Er wordt een topic geopend met een sensationele titel, mensen reageren geschokt en dan blijkt dat er "slechts" een vuurgevecht is geweest en dan is het niet meer interessant.

Zelfde zie je als er een mishandeling heeft plaatsgevonden. "Zullen vast weer lichtgetinten zijn geweest" En als dan blijkt dat het autochtonen waren zakt het weg in de vergetelheid.
pi_170521433
En daarbij, of het nu in Europa is of er buiten dat is nog een heel verschil.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_170521496
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:54 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt. Maar heb soms het idee dat mensen "kicken" op een aanslag. Op FOK! zie je het ook. Er wordt een topic geopend met een sensationele titel, mensen reageren geschokt en dan blijkt dat er "slechts" een vuurgevecht is geweest en dan is het niet meer interessant.

Zelfde zie je als er een mishandeling heeft plaatsgevonden. "Zullen vast weer lichtgetinten zijn geweest" En als dan blijkt dat het autochtonen waren zakt het weg in de vergetelheid.
Als er een aanslag is of wij tegen hunnie, dan ontstaat er een (fictief?) groepsgevoel.
Dat vinden mensen fijn, omdat een groep vaak veiligheid bied en saamhorigheid creeert.

Dat is gevoelsmatig momenteel nog iets wat "positief" kan werken omdat die aanslagen buiten Nederland zijn.

Tot ze in Nederlandse steden plaatsvinden, dan worden mensen bang en gaan we (behalve de islam) ook naar andere schuldigen zoeken, zoals de politiek bv.
Hell To The Liars
pi_170521621
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:47 schreef -PesteNoire- het volgende:
vooral wat de psychologie hier achter is..
„klammheimliche Freude“

Die term is bekend geworden als een beschrijving van de veelal onverholen vreugde die een deel van duitse intellectuele linkse kringen had over het geweld door de RAF tegen de overheid en haar representanten.

de term werd gebruikt in een vlugschrift na de laffe moord op Openbaar Aanklager (Generalbundesanwalt) Buback, die verantwoordelijk was voor de vervolging van de eerste generatie RAF-terroristen
http://www.zeit.de/2007/13/RAF-Terror
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_170521663
Volgens Bin Laden was Nederland in 2001 al '1 van de centra' waar de radicale islam hard groeide.

De kans is groot dat er hier (nog) geen grote aanslagen zijn gepleegd, omdat men het eigen nest niet bevuild en zoveel mogelijk onder de radar wil blijven opereren.
  donderdag 27 april 2017 @ 15:13:18 #9
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_170521744
Ik beschouw veel van die mensen die in dat soort topics reageren als een soort van ramptoeristen. Er gebeurt van alles rondom zo'n aanslag wat het spannend maakt voor mensen om zich er mee bezig te houden. De aanslagen zijn net te ver weg om je er echt druk over te maken, maar net dichtbij genoeg om het op de voet te volgen. Zodra ze een dader te pakken hebben of de rust weer terugkeert rondom de plaats van de aanslag, is het niet interessant meer.
  donderdag 27 april 2017 @ 15:16:14 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170521789
Kan je ze toch nauwelijks kwalijk nemen?
Dat Korea schiet ook niet echt op. Dan ben je gedwongen je vermaak elders te zoeken. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170522302
je hebt ook mensen die hopen op een burgeroorlog, bijv in holland, dan lekker de wapens van zolder halen, het verbod op moorden vervalt opeens want de politie heeft het veelste druk, dus er is geen pakkans meer, het recht van de sterkste geld opeens, dus kan je wraak nemen op zwakerren, ook verkrachting word opeens makkelijker of pedo zijn,

ook mensen die vrede gewoon saai vinden, en denken dat oorlog dan spanneder is, ook mensen die hoog en droog zitten , bijv op een eilandje in de bahamas waar toch geen oorlog komt, en die nederlands spreken kunnen ook soms lekker de boel opjutten via internet forums waar iedereen nederlands spreekt , enz enz enz
  donderdag 27 april 2017 @ 15:57:43 #12
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_170522308
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:47 schreef -PesteNoire- het volgende:
Ik heb steeds vaker het idee dat mensen hopen op een aanslag.
En waar maak je dat uit op?
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_170522335
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:57 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

En waar maak je dat uit op?
hoi ik zie dat ook wel eens om me heen, is een gevoel, zeg maar een soort stemming die je dan steeds waarneemt op straat enzo
  donderdag 27 april 2017 @ 16:03:15 #14
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_170522422
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:58 schreef possetje het volgende:

[..]

hoi ik zie dat ook wel eens om me heen, is een gevoel, zeg maar een soort stemming die je dan steeds waarneemt op straat enzo
En loop je dan in een bepaalt soort wijk ofzo? Mensen die hardop aan het bidden zijn: laat er nu ergens een bom afgaan? :?

Of er mankeert iets aan je gevoel. Kan ook. ;)
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_170522527
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 16:03 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

En loop je dan in een bepaalt soort wijk ofzo? Mensen die hardop aan het bidden zijn: laat er nu ergens een bom afgaan? :?

Of er mankeert iets aan je gevoel. Kan ook. ;)
totaal normale feestjes, kunnen ook opeens uitmonden in een totale rel, neem als voorbeeld hoek van holland, of de drie dagen lange rellen in londen een tijd terug, of als ergste voorbeeld de burgeroorlog in kroatie, dat hadden ook weinig mensen zien aankomen omdat voordat daar alles mis ging het gewoon een doodnormale vakantie bestemming was,,,

ook als je fotos ziet van europa in het jaar 1938, allemaaaaaal mensen lekker op het strand met een drankej en parasolletje, echt helemaaaaal nix aan de hand dus,,,
pi_170522613
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 16:03 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

En loop je dan in een bepaalt soort wijk ofzo? Mensen die hardop aan het bidden zijn: laat er nu ergens een bom afgaan? :?

Of er mankeert iets aan je gevoel. Kan ook. ;)
ja was ook jaar of drie geleden, toen was er iets met moslims, weet even niet wat maar het was vrij extreem, dus ik kom thuis, mn moslima buurvrouw helemaaaaal in paniek, zo van help help ik heb nix gedaan, en komt er ook een moslim man binnen rennen in het trappenhuis, en die was helemaal in een half soort oorlogs stemming, en dan ook die week gingen de moslim kinderen in mijn wijk dan jihaadje spelen, dus dan speelsgewijs jagen op blanken, en toen riep zo een clubje van 10 opeens "hey daar heb je er eentje!" en dat was ik dus,,,

week later, mijn moslim wijk weer helemaal zoals het normaal was, gewoon alles zijn dooie saaie gangetje...
pi_170522628
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:57 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

En waar maak je dat uit op?
Met name de topic op FOK! Eens in de zo veel dagen opent iemand een topic met BREAKING NEWS. Terwijl nog lang niet bekend is wat er aan de hand is. Of er überhaupt iets aan de hand is.

Serieus, check gewoon de topics die dagelijks geopend worden.
pi_170522636
Je kan maar een bepaalde tijd in een emotie zitten, is iets natuurlijks.
  donderdag 27 april 2017 @ 17:35:09 #19
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_170523936
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 16:14 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Met name de topic op FOK! Eens in de zo veel dagen opent iemand een topic met BREAKING NEWS. Terwijl nog lang niet bekend is wat er aan de hand is. Of er überhaupt iets aan de hand is.

Serieus, check gewoon de topics die dagelijks geopend worden.
Het nieuws volgen om te weten wat er in de wereld leeft is wat anders dan op ellende hopen he?
Ik zie het ook liever zo:

Ramptoerisme, zoals kijkersfiles bij een ongeluk, zal er altijd zijn, maar ik heb nog nooit iemand horen zeggen: ik hoop dat iemand zich een rolstoel in rijdt zodat we dat eens even goed kunnen gaan bekijken. 8)7
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
  donderdag 27 april 2017 @ 19:52:07 #20
451005 Grems
Clown World
pi_170527185
Persoonlijk geniet ik van de steeds maar weer aanwezige verontwaardiging en angst omtrent 100% voorspelbare gevolgen van moslimimport.

Oprecht hilarisch.
pi_170527240
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:52 schreef Grems het volgende:
Persoonlijk geniet ik van de steeds maar weer aanwezige verontwaardiging en angst omtrent 100% voorspelbare gevolgen van moslimimport.

Oprecht hilarisch.
En waarom geniet je daarvan?
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 27 april 2017 @ 19:56:44 #22
451005 Grems
Clown World
pi_170527302
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:54 schreef Morrigan het volgende:

[..]

En waarom geniet je daarvan?
Omdat het zo heerlijk absurd is.
pi_170527476
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:57 schreef possetje het volgende:
je hebt ook mensen die hopen op een burgeroorlog, bijv in holland, [...]
Gelukkig heb ik daar dan geen last van in Brabant.
pi_170528512
Mens verlangt naar de vernietiging. Vanuit daar kan er weer opnieuw opgebouwd worden. Vers, zuiver, nieuw. Zie het als een bosbrand dat vernietigt... en vanuit het as groeit er nieuw leven.
pi_170529335
Misschien is het interessanter om te bedenken waarom jij denkt dat mensen op aanslagen zitten te wachten. Want de meerderheid van de mensen zit dat namelijk voor zover ik juist weet en om me heen zie niet. Ik heb nog nooit iemand horen hinten van 'nou wordt ook wel weer tijd voor een aanslag ofzo'. Terwijl je zou aannemen dat als het echt zo speelt mensen er toch wel iets over zouden praten op die manier een keertje? Dus misschien zit dit gewoon in je hoofd en mede doordat je op fok zit waar nou eenmaal meer mensen zitten die niet normaal zijn dan op straat het geval is.
Fylax is op televisie geweest
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')