abonnement Unibet Coolblue
pi_170518913
Aldus wiskundige en antropoloog Van de Beek, in een interview met Wierd Duk in het AD:

quote:
U bent nu terug in het debat met een waarschuwing: de Nederlandse verzorgingsstaat overleeft een nieuwe immigratiegolf niet.

,,Wat op dit moment in de islamitische wereld en Afrika beneden de Sahara gebeurt is een demografische explosie die zijn weerga niet kent. Elke vijfentwintig jaar verdubbelt de bevolking van sub-Sahara Afrika ongeveer. Ga dat maar eens uitrekenen: 1 miljard nu, 2 miljard rond 2040, 4 miljard over dik vijftig jaar. Ze groeien er tegen hun natuurlijke grenzen aan. Dat betekent: hongersnood en meer burgeroorlogen, dus maak die Giro555-actie maar doorlopend. Tientallen miljoenen Afrikanen willen naar Europa komen.

Als je die mensen allemaal toelaat, zoals D66 en GroenLinks willen - die geen bovengrens stellen aan het aantal vluchtelingen -, dan stort de verzorgingsstaat in. En dat kan in korte tijd gebeuren. We zien het aantal asielzoekers dat in de bijstand terecht komt nu al snel stijgen. Het aantal bijstandsgerechtigde autochtonen en niet-westerse immigranten is extreem uit verhouding. Er zijn ruim 2 miljoen niet-westerlingen en ruim 13 miljoen autochtonen in Nederland en nu al zijn er meer niet-westerse bijstandsgerechtigden. Autochtonen financieren dus een werkloze allochtone onderklasse."


Wat stelt u voor?

,,We moeten heel beperkt vluchtelingen binnenlaten: bijvoorbeeld alleen christenen en jezidi's, die massaal worden afgeslacht. Desnoods leasen we gebieden buiten Europa waar we oorlogsvluchtelingen onderbrengen en bescherming bieden. We moeten vluchtelingenverdragen opzeggen en duidelijk maken aan de migranten uit die regio's: ga terug, je komt er niet in. En we moeten stoppen met hun thuislanden militair te destabiliseren."

Maar er is geen politiek draagvlak voor een vluchtelingenstop.

,,Nee, mede omdat politici als Mark Rutte geen kennis willen nemen van dit soort berekeningen. Want dan moeten ze met een oplossing komen en in Brussel pleiten voor een permanente stop. Kennelijk vinden ze dat te moeilijk. Ze maken zich liever afhankelijk van Erdogan met een deal die slechts tijdelijk effect heeft. Gebeurt er niets structureels, dan stort de verzorgingsstaat onherroepelijk in. Nederland is een rijk land, dus we houden het wel enige tijd uit. Maar het is een kinderlijk naïef idee dat we tot in het oneindige mensen uit derdewereldlanden kunnen opvangen. Daarmee richten we onze samenleving te gronde."

Overigens:
quote:
Zijn analyse dat massa-immigratie een bedreiging vormt voor de verzorgingsstaat roept felle reacties op. Van de Beek krijgt onder meer het verwijt niet menslievend genoeg te zijn.
Lees verder, met grafieken: http://www.ad.nl/binnenla(...)-te-houden~aae4b1cb/

Pleidooi om de immigratie te voorzien van een bovengrens dus.
Je kunt dus ook die verzorgingsstaat afbreken dan, lijkt me.
Voor dit laatste alternatief is er ook in toenemende mate steun te vinden wrs, ook bij links.

Interview met Van de Beek bij Café Weltschmerz:



[ Bericht 5% gewijzigd door Ryan3 op 27-04-2017 13:14:42 ]
I´m back.
pi_170519003
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 12:56 schreef Ryan3 het volgende:
Aldus wiskundige en antropoloog Van de Beek, in een interview met Wierd Duk in het AD:

[..]

Lees verder, met grafieken: http://www.ad.nl/binnenla(...)-te-houden~aae4b1cb/

Pleidooi om de immigratie te voorzien van een bovengrens dus.
Je kunt dus ook die verzorgingsstaat afbreken dan, lijkt me.
Voor dit laatste alternatief is er ook in toenemende mate steun te vinden wrs, ook bij links.
Niks daarvan; de verzorgingsstaat is juist wat Nederland zo een fijn land maakt om in te wonen. Uiteraard moet er een bovengrens bestaan op het gebied van immigratie.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170519014
de "verzorgingsstaat" afschaffen een idee?

aangezien al jaren de VVD de grootste partij is, kan ik me voorstellen dat er aardig wat animo is voor dit idee ')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170519071
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2017 12:59 schreef Slayage het volgende:
de "verzorgingsstaat" afschaffen een idee?

aangezien al jaren de VVD de grootste partij is, kan ik me voorstellen dat er aardig wat animo is voor dit idee ')
D66 en GL zijn daar ook wel voor te porren uiteindelijk, vermoed ik.
I´m back.
pi_170519076
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2017 12:59 schreef Slayage het volgende:
de "verzorgingsstaat" afschaffen een idee?

aangezien al jaren de VVD de grootste partij is, kan ik me voorstellen dat er aardig wat animo is voor dit idee ')
De VVD is er ook al jaren druk mee bezig. Kan niet veel langer duren.
wooblabalurg
pi_170519104
Links heeft een ziekelijke neiging om alleen mensen te willen helpen die ze ook daadwerkelijk kunnen zien. Daarom importeren ze ook liever migranten voor 40,000 euro per stuk per jaar in plaats van dat geld te besten in de regio waar je niet één maar honderd mensen kunt helpen met dat geld.

Misselijkmakend volk.
pi_170519128
quote:
11s.gif Op donderdag 27 april 2017 12:58 schreef NgInE het volgende:

[..]

Niks daarvan; de verzorgingsstaat is juist wat Nederland zo een fijn land maakt om in te wonen. Uiteraard moet er een bovengrens bestaan op het gebied van immigratie.
Ja, moet nu wel een keer een keuze gemaakt worden. Enfin dat zeg ik al vanaf 2015 dat je niet een ongelimiteerde open deur politiek kan voeren, maar het is dus ook wetenschappelijk handen en voeten te geven. Het blijft echter wat NL betreft en zeker wat Dld betreft en EU in zijn geheel boven de markt hangen.
I´m back.
pi_170519151
Doe wat aan de overbevolking in Afrika om mee te beginnen.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_170519194
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:03 schreef StarGazer het volgende:
Doe wat aan de overbevolking in Afrika om mee te beginnen.
good luck with that! :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170519212
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:03 schreef StarGazer het volgende:
Doe wat aan de overbevolking in Afrika om mee te beginnen.
pi_170519223
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:03 schreef StarGazer het volgende:
Doe wat aan de overbevolking in Afrika om mee te beginnen.
Kijk nu wordt t interessant.
Ontvouw uw plan.
wooblabalurg
pi_170519263
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:05 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Kijk nu wordt t interessant.
Ontvouw uw plan.
Nu komt de bruine smurrie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_170519292
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:05 schreef Nintex het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nou nou, voor een final solution is het misschien net iets te vroeg. Beter stoppen we met doneren en kijken we de andere kant op als zij zich weer eens een hongersnood-crisis in hebben gefokt.
pi_170519301
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, moet nu wel een keer een keuze gemaakt worden. Enfin dat zeg ik al vanaf 2015 dat je niet een ongelimiteerde open deur politiek kan voeren, maar het is dus ook wetenschappelijk handen en voeten te geven. Het blijft echter wat NL betreft en zeker wat Dld betreft en EU in zijn geheel boven de markt hangen.
De meeste mensen die ik ken, zowel linkse als rechtse stemmers zijn het daar mee eens. Aan de andere kant moet er een mooi balans bestaan. En Syrië was gewoon een kut situatie; dat hele land is verhuisd.
De VVD wil Nederland langzaam in Amerika veranderen. Maar dan zonder legaal wapenbezit.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170519326
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:03 schreef StarGazer het volgende:
Doe wat aan de overbevolking in Afrika om mee te beginnen.
Punt is dat de zaak explosief groeit en dat EU nu het ventiel vormt voor de bevolkingsdruk aldaar. Men is al vanuit Afrika in groten aantallen aan het migreren naar de EU, op dit moment. Men moet dus nu echt een keuze maken, anders is het te laat, dan hoef je geen condooms meer uit te delen bij wijze van spreke. Niet dat het daarom gaat trouwens primair. Primair gaat het erom dat Afrika bestaat uit met name failed states.
I´m back.
pi_170519329
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:07 schreef Confetti het volgende:

[..]

Nou nou, voor een final solution is het misschien net iets te vroeg. Beter stoppen we met doneren en kijken we de andere kant op als zij zich weer eens een hongersnood-crisis in hebben gefokt.
De hongersnoden zijn er in een uitermate beperkt deel van Afrika. Veroorzaakt door extreme droogte. Dat gaat dus helemaal niet helpen. Afrika is kneitergroot en divers wat dat betreft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_170519340
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:03 schreef StarGazer het volgende:
Doe wat aan de overbevolking in Afrika om mee te beginnen.
40 jaar te laat.
pi_170519354
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:07 schreef Confetti het volgende:

[..]

Nou nou, voor een final solution is het misschien net iets te vroeg. Beter stoppen we met doneren en kijken we de andere kant op als zij zich weer eens een hongersnood-crisis in hebben gefokt.
Je gooit die bom gewoon op de lege woestijn tussen Afrika en Europa.
De weg is dan grotendeels dicht, want via de andere kant (Oekraine/Rusland) kunnen ze niet.

(als Putin ook maar hoort dat er Afrikaanse migranten aan die kant van de grens rondlopen laat hij ze gelijk neermaaien).

Je kunt ook aanslagen plegen in Moskou en bewijs achter laten dat de vinger wijst naar Erdogan. Als Putin en Erdogan met elkaar in oorlog zijn dan is de weg ook dicht.
pi_170519462
Ik ben ook voor een stop op massa-immigratie.
pi_170519616
Alleen christenen en jezidi's binnenlaten... goed plan.
Die uitspraak zal v.d. Beek niet in dank afgenomen worden.
pi_170519620
Ik hoop dat de verzorgingsstaat kapot gaat, zo stop je ook de pauper immigratie uit Afrika.
pi_170519670
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:09 schreef Nintex het volgende:

[..]

Je gooit die bom gewoon op de lege woestijn tussen Afrika en Europa.
De weg is dan grotendeels dicht, want via de andere kant (Oekraine/Rusland) kunnen ze niet.

(als Putin ook maar hoort dat er Afrikaanse migranten aan die kant van de grens rondlopen laat hij ze gelijk neermaaien).

Je kunt ook aanslagen plegen in Moskou en bewijs achter laten dat de vinger wijst naar Erdogan. Als Putin en Erdogan met elkaar in oorlog zijn dan is de weg ook dicht.
Hallo oproep tot terrorisme.
wooblabalurg
pi_170519692
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De hongersnoden zijn er in een uitermate beperkt deel van Afrika. Veroorzaakt door extreme droogte. Dat gaat dus helemaal niet helpen. Afrika is kneitergroot en divers wat dat betreft.
Dat is de situatie op dit moment. Het punt is echter nou juist dat in Afrika een enorme bevolkingsexplosie plaatsvindt. Waar in andere werelddelen het aantal geboortes zodanig afneemt dat de bevolking in de tweede helft van de eeuw stabiliseert, geven de nieuwste verwachtingen aan dat dat in Afrika niet zal gebeuren. De enige mogelijke uitkomst is dan dat de wal het schip keert - hongersnood en oorlog.
pi_170519718
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:18 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ik hoop dat de verzorgingsstaat kapot gaat, zo stop je ook de pauper immigratie uit Afrika.
En ons eigen volk dan?
pi_170519808
Wat als Europeanen ook massaal kinderen gaan maken en dat iedereen zich verspreid rond de wereld en alles één grote mengelmoes is van kleuren en rijkdommen zonder landelijke grenzen. :+

Maar ff serieus, ik wou dat ik wist hoe we Afrikanen konden helpen ipv af en toe geld naar ze sturen. Hen massaal hier laten wonen zal niet helpen, maar de meerderheid blokkeren en het aard van het probleem negeren ook niet. Zelfs als Nederland alleen voor henzelf willen verzorgen, dan moeten ze rekening houden dat een blokkade niet meteen alles oplost. Oorlogen kunnen zich verspreiden en als dat bevolking zo hard groeit dan kom je ze hoe dan ook wel tegen. Misschien niet nu, misschien niet voor tientalle jaren, maar waarschijnlijk wordt Nederland gedwongen om er iets tegen te doen en dan kan het al te laat zijn.
pi_170519816
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:19 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Hallo oproep tot terrorisme.
Ik benoem slechts wat mogelijke opties.

Een manier om de gekke Eurofieltjes aan je kant te krijgen is om grote boeman Putin naar het gebied te lokken.
pi_170519836
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:20 schreef Odaiba het volgende:

[..]

En ons eigen volk dan?
Normale mensen hebben geen uitkering nodig en kunnen gewoon zorg betalen.
pi_170519871
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:22 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ik benoem slechts wat mogelijke opties.

Een manier om de gekke Eurofieltjes aan je kant te krijgen is om grote boeman Putin naar het gebied te lokken.
Haha je oppert letterlijk een plan om angst te zaaien. Dan ben je dus een terrorist. Gefeliciteerd daarmee.
wooblabalurg
pi_170519910
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:23 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Normale mensen hebben geen uitkering nodig en kunnen gewoon zorg betalen.
Precies. Normale mensen verliezen ook nooit hun baan en gaan ook nooit failliet. Het zijn immers, normale mensen.
wooblabalurg
pi_170519924
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:24 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Haha je oppert letterlijk een plan om angst te zaaien. Dan ben je dus een terrorist. Gefeliciteerd daarmee.
Andere opties:

- Kernbom
- Muur bouwen om Europa
- Nederland uit de EU en flink investeren in defensie. (je zult wel +/- 500 000 manschappen nodig hebben)
- Europa laten overstromen door vluchtelingen die de boel afbreken en hier hun burgeroorlogen voort zetten

We gaan of naar een soort van Israel (dichtgetimmerd mini staatje) of de Balkan uit de jaren 90.

Kies maar.
pi_170519931
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:25 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Precies. Normale mensen verliezen ook nooit hun baan en gaan ook nooit failliet. Het zijn immers, normale mensen.
Eigen verantwoordelijkheid. w/
  donderdag 27 april 2017 @ 13:27:02 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_170519964
Wat een racist.
pi_170519965
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:25 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Precies. Normale mensen verliezen ook nooit hun baan en gaan ook nooit failliet. Het zijn immers, normale mensen.
In veel landen heb je geen sociale zekerheid. Wie daar z'n baan verliest is op familie etc. aangewezen. Als ongeschoold kansloos figuur is het niet aantrekkelijk om naar zo'n land te migreren.

Hier in Europa was het voor WO-II net zo.
pi_170519966
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:25 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Precies. Normale mensen verliezen ook nooit hun baan en gaan ook nooit failliet. Het zijn immers, normale mensen.
Je zou maar chronische klachten hebben, gehandcapt of oud zijn. Dan ben je niet meer normaal :')
pi_170519975
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:23 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Normale mensen hebben geen uitkering nodig en kunnen gewoon zorg betalen.
Kwalijke zaak dat jij zo denkt. Een aantal zal inderdaad zijn eigen geld kunnen verdienen, maar moet dit ten koste gaan van de mensen die wel wat extra hulp kunnen gebruiken?
pi_170519983
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:23 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]


Normale mensen hebben geen uitkering nodig en kunnen gewoon zorg betalen.
Je zal maar chronisch ziek zijn en dan zo'n bericht lezen.
Het is maar te hopen dat jij nooit chronisch ziek en/of invalide wordt.
pi_170520029
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:27 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Kwalijke zaak dat jij zo denkt. Een aantal zal inderdaad zijn eigen geld kunnen verdienen, maar moet dit ten koste gaan van de mensen die wel wat extra hulp kunnen gebruiken?
Ja, natuurlijke selectie. Nu help je paupers in de hand. Je helpt ze te leven zonder zelf iets te kunnen.
pi_170520074
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:29 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ja, natuurlijke selectie. Nu help je paupers in de hand. Je helpt ze te leven zonder zelf iets te kunnen.
Oke, duidelijk. :R
pi_170520081
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:26 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Eigen verantwoordelijkheid. w/
Van de samenleving dus. w/

Je handen voor je ogen laat niets doen verdwijnen.
wooblabalurg
  donderdag 27 april 2017 @ 13:33:21 #40
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170520145
quote:
11s.gif Op donderdag 27 april 2017 12:58 schreef NgInE het volgende:

[..]

Niks daarvan; de verzorgingsstaat is juist wat Nederland zo een fijn land maakt om in te wonen.
Niet voor mij als betaler. :7
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170520149
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:29 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ja, natuurlijke selectie. Nu help je paupers in de hand. Je helpt ze te leven zonder zelf iets te kunnen.
Kunnen we net zo goed de grenzen open laten. Survival of the fittest. *O*
pi_170520178
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:29 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ja, natuurlijke selectie. Nu help je paupers in de hand. Je helpt ze te leven zonder zelf iets te kunnen.
Ayn Rand gaat groot worden. Mensen beseffen zich niet echt goed hoe de wereld er straks uit ziet. Het internet is een goede graadmeter.

De anti-government rants van 2008 - 2010 zijn nu mainstream.
Kijk eens wat links en rechts nu op het internet knallen.

Het gaat feest worden. We kijken over 10 jaar met nostalgie terug op Geert zijn zwartepieten en eigen oliebollenkraam eerst politiek.
pi_170520212
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:22 schreef iammen het volgende:
Wat als Europeanen ook massaal kinderen gaan maken en dat iedereen zich verspreid rond de wereld en alles één grote mengelmoes is van kleuren en rijkdommen zonder landelijke grenzen. :+

Maar ff serieus, ik wou dat ik wist hoe we Afrikanen konden helpen ipv af en toe geld naar ze sturen. Hen massaal hier laten wonen zal niet helpen, maar de meerderheid blokkeren en het aard van het probleem negeren ook niet. Zelfs als Nederland alleen voor henzelf willen verzorgen, dan moeten ze rekening houden dat een blokkade niet meteen alles oplost. Oorlogen kunnen zich verspreiden en als dat bevolking zo hard groeit dan kom je ze hoe dan ook wel tegen. Misschien niet nu, misschien niet voor tientalle jaren, maar waarschijnlijk wordt Nederland gedwongen om er iets tegen te doen en dan kan het al te laat zijn.
Enkel geld sturen heeft ook weinig zin. De landen moeten zichzelf ontwikkelen, met (financiele) hulp uiteraard, en alles steeds verder opbouwen. Maar dat kost veel tijd en ik ben bang dat de bevolking van Afrika sneller toeneemt dan dat de ontwikkeling van de landen bij kan houden. Hoe groter de bevolking, hoe moeilijker het is om de achterstanden nog een beetje in te kunnen halen.
Daarnaast is het ook nog eens zo dat met veel Afrikaanse overheden lastig (of zelfs helemaal niet) samen te werken is. Ik zie het best somber in voor de Afrikanen. ☹
pi_170520218
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:34 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ayn Rand gaat groot worden. Mensen beseffen zich niet echt goed hoe de wereld er straks uit ziet. Het internet is een goede graadmeter.

De anti-government rants van 2008 - 2010 zijn nu mainstream.
Kijk eens wat links en rechts nu op het internet knallen.

Het gaat feest worden. We kijken over 10 jaar met nostalgie terug op Geert zijn zwartepieten en eigen oliebollenkraam eerst politiek.
Ik zat tijdje geleden de serie The Good Wife te kijken op Netflix, zegt de hoofdpersoon van de serie op gegeven moment dit over Ayn Rands Atlas Shrugged: “A guy bombs a building, the rich go out on strike. It’s a 12-year-old’s view of the world. It’s like basing your philosophy on the books of John Grisham.” :D.

(Toen dacht ik dus, die quote ga ik een keer op FOK! gebruiken. :D. ).

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 27-04-2017 15:44:42 ]
I´m back.
  donderdag 27 april 2017 @ 13:37:44 #45
451005 Grems
Clown World
pi_170520222
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:27 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Je zal maar chronisch ziek zijn en dan zo'n bericht lezen.
Het is maar te hopen dat jij nooit chronisch ziek en/of invalide wordt.
Bijzonder hoeveel chronisch zieken en gehandicapten er ineens verschijnen zodra je er riante regelingen voor treft. Stuk voor stuk mensen die, in landen zonder hangmat, gewoon productief bezig zouden zijn.
  donderdag 27 april 2017 @ 13:39:06 #46
451005 Grems
Clown World
pi_170520249
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:34 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ayn Rand gaat groot worden.
De parasitaire klasse wordt inderdaad steeds groter, enkel op zoek naar meer subsidie, toeslagen en uitkeringen.
pi_170520278
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:03 schreef StarGazer het volgende:
Doe wat aan de overbevolking in Afrika om mee te beginnen.
Dat is wel de beste oplossing de planeet groeit niet exponentieel de bevolking wel.

Dit kan dus alleen maar fout gaan.

Wie dit niet in ziet moet terug naar sGool om wat rekenlessen te volgen.

Bijvoorbeeld de uitleg hieronder is zeer nuttig voor mensen die denken er kan altijd meer bij;



[ Bericht 33% gewijzigd door Stokken_en_stenen op 27-04-2017 13:44:25 (uitleg exponential growth) ]
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  donderdag 27 april 2017 @ 13:40:51 #48
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170520280
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:39 schreef Grems het volgende:

[..]

De parasitaire klasse wordt inderdaad steeds groter, enkel op zoek naar meer subsidie, toeslagen en uitkeringen.
Ayn Rand was zelf ook een uitkeringstrekker. :P
En niet goed wijs.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170520302
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:39 schreef Grems het volgende:

[..]

De parasitaire klasse wordt inderdaad steeds groter, enkel op zoek naar meer subsidie, toeslagen en uitkeringen.
Plus dat wij de paupers importeren met een IQ van een pinda die niks kunnen en willen.
pi_170520328
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:40 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ayn Rand was zelf ook een uitkeringstrekker. :P
En niet goed wijs.
Heb snel haar wiki bekeken en daar staat dat ze in USA leefde. Waren daar vroeger uitkeringen? :D
pi_170520332
quote:
4s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:40 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Dat is wel de beste oplossing de planeet groeit niet exponentieel de bevolking wel.

Dit kan dus alleen maar fout gaan.

Wie dit niet in ziet moet terug naar sGool om wat rekenlessen te volgen.
Wees de verandering die je wil zien in de wereld. - Gandhi
wooblabalurg
  donderdag 27 april 2017 @ 13:44:00 #52
451005 Grems
Clown World
pi_170520334
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:40 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ayn Rand was zelf ook een uitkeringstrekker. :P
En niet goed wijs.
Ayn Rand had groot gelijk. Maximaal misbruik maken van het systeem, achterlijk als je het niet doet.
pi_170520343
De geest is hier al uit de fles. Grote minderheidsgroepen die niet gaan integreren. En ook niet weggaan, omdat ze massaal in de bijstand zitten. De bijstand is niet alleen magneet voor gelukszoekers, maar houdt ze ook hier.
pi_170520348
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:39 schreef Grems het volgende:

[..]

De parasitaire klasse wordt inderdaad steeds groter, enkel op zoek naar meer subsidie, toeslagen en uitkeringen.
De toekomstvisie van van de Beek, hij spreekt dat ook uit in dat interview bij Café Weltschmerz, is dat je een grote etnische en autochtone onderklasse krijgt, waartussen zich steeds grotere conflicten afspelen in de concurrentie om de kruimels die de staat hen toebedeelt en dat dus het idee van keurig aangeharkt, sociaal rustig NL in de toekomst passé is.

Maw we moeten gewoon een keuze maken, maar de politiek vertikt het om een keuze te maken. En ja, we moeten er wel snel mee zijn, want de boel verandert heel snel tegenwoordig.
I´m back.
pi_170520361
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:43 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wees de verandering die je wil zien in de wereld. - Gandhi
Dat ben ik al ik neem geen kinderen (ja jullie mogen juichen *O* *O* :B :B B:)B )
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170520366
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:27 schreef Igen het volgende:

[..]

In veel landen heb je geen sociale zekerheid. Wie daar z'n baan verliest is op familie etc. aangewezen. Als ongeschoold kansloos figuur is het niet aantrekkelijk om naar zo'n land te migreren.

Hier in Europa was het voor WO-II net zo.
Blijf nou bij je uitspraak. Hij was zo gewaagd dat het een beetje flauw is om er nu van weg te lopen.
wooblabalurg
  donderdag 27 april 2017 @ 13:46:27 #57
451005 Grems
Clown World
pi_170520381
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De toekomstvisie van van de Beek, hij spreekt dat ook uit in dat interview bij Café Weltschmerz, is dat je een grote etnische en autochtone onderklasse krijgt, waartussen zich steeds grotere conflicten afspelen in de concurrentie om de kruimels die de staat hen toebedeelt en dat dus het idee van keurig aangeharkt, sociaal rustig NL in de toekomst passé is.

Maw we moeten gewoon een keuze maken, maar de politiek vertikt het om een keuze te maken. En ja, we moeten er wel snel mee zijn, want de boel verandert heel snel tegenwoordig.
Anno 2017 nog geen plannen hebben om het zinkende West-Europese schip te verlaten :')
pi_170520386
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:45 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Dat ben ik al ik neem geen kinderen (ja jullie mogen juichen *O* *O* :B :B B:)B )
Is het probleem opgelost omdat jij geen kinderen gaat nemen? Ik denk van niet.
wooblabalurg
pi_170520390
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zat tijdje geleden de serie The Good Wife te kijken op Netflix, zegt de hoofdpersoon van de serie op gegeven moment dit over Ayn Rand: “A guy bombs a building, the rich go out on strike. It’s a 12-year-old’s view of the world. It’s like basing your philosophy on the books of John Grisham.” :D.

(Toen dacht ik dus, die quote ga ik een keer op FOK! gebruiken. :D. ).
Mooie quote!

Ayn Rand was een borderline psychopaat, maar Atlas Shrugged is inmiddels de bijbel van de conservatieven en denktanks. Samen met de idioten in Silicon Valley die denken dat de hele wereld een soort van systeem is met een 'fourth wall' die ze moeten breken om achter de poppenspelers te komen ga je bizarre tijden krijgen.

Hoe straks kansarme immigranten zich staande moeten houden in een wereld geleid door die twee krachten is mij een raadsel.
pi_170520392
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:45 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Dat ben ik al ik neem geen kinderen (ja jullie mogen juichen *O* *O* :B :B B:)B )
Als je kinderen neemt ben je aardig gek als je de toekomst ziet. Een wereldbevolking vol met paupers die naar Europa willen komen en nu al de steden bezetten. 8)7
pi_170520405
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:47 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Als je kinderen neemt ben je aardig gek als je de toekomst ziet. Een wereldbevolking vol met paupers die naar Europa willen komen en nu al de steden bezetten. 8)7
Precies, er zijn al genoeg kinderen. Beter adopteer je.
wooblabalurg
pi_170520410
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:46 schreef Grems het volgende:

[..]

Anno 2017 nog geen plannen hebben om het zinkende West-Europese schip te verlaten :')
Waar wil jij heen dan. Ik zelf zit te denken Japan. _O_
pi_170520419
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:48 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Waar wil jij heen dan. Ik zelf zit te denken Japan. _O_
Veel Nederlands schijnen richting het Oostblok te willen gaan. Ik denk dat ze het daar niet redden.
wooblabalurg
  donderdag 27 april 2017 @ 13:50:15 #64
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170520444
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:43 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Heb snel haar wiki bekeken en daar staat dat ze in USA leefde. Waren daar vroeger uitkeringen? :D
https://en.m.wikipedia.org/wiki/New_Deal :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170520446
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:46 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Is het probleem opgelost omdat jij geen kinderen gaat nemen? Ik denk van niet.
Indien meer mensen die keuze maken uiteindelijk wel.

* Helaas ligt het probleem wat lastiger omdat de minder nadenkende mens vaker religieus gehandicapt is en dus van zijn/haar geloof veel kinderen moet nemen....
Zolang religie het krijgen van veel kinderen blijft promoten stopt de aanwas dus niet.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170520459
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:48 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Waar wil jij heen dan. Ik zelf zit te denken Japan. _O_
Twee opties hier. Voor wanneer de pleuris zogezegd uitbreekt een adres in Ierland. Ik woon aan de kust dus dat is het meest praktische. Dan is het wachten op de vloot uit de VS om het avondland te bevrijden of de tanks uit Moskou (wie het eerste de prijs komt kapen).

quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:49 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Veel Nederlands schijnen richting het Oostblok te willen gaan. Ik denk dat ze het daar niet redden.
Nederlanders getijen daar heel goed. Er liggen daar nog veel kansen. Het enige dat je niet moet doen hoe dichter je bij Rusland komt is bemoeien met de politiek.
pi_170520462
Welke massa immigratie?
pi_170520469
quote:
Maar vier jaartjes.
quote:
1933–37
pi_170520472
quote:
12s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:50 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Indien meer mensen die keuze maken uiteindelijk wel.

* Helaas ligt het probleem wat lastiger omdat de minder nadenkende mens vaker religieus gehandicapt is en dus van zijn/haar geloof veel kinderen moet nemen....
Zolang religie het krijgen van veel kinderen blijft promoten stopt de aanwas dus niet.
In welk geloof moet je heel veel kinderen krijgen?
wooblabalurg
pi_170520481
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:51 schreef Wespensteek het volgende:
Welke massa immigratie?
Geen idee. Maar het is enorm.
wooblabalurg
  donderdag 27 april 2017 @ 13:54:18 #71
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170520519
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:49 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Veel Nederlands schijnen richting het Oostblok te willen gaan. Ik denk dat ze het daar niet redden.
Als je in NL faalt, faal je overal. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170520524
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:52 schreef Baconbus het volgende:

[..]

In welk geloof moet je heel veel kinderen krijgen?
Volgens mij was het de Christendom.
pi_170520576
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:51 schreef Nintex het volgende:

[..]

Twee opties hier. Voor wanneer de pleuris zogezegd uitbreekt een adres in Ierland. Ik woon aan de kust dus dat is het meest praktische. Dan is het wachten op de vloot uit de VS om het avondland te bevrijden of de tanks uit Moskou (wie het eerste de prijs komt kapen).

[..]

Nederlanders getijen daar heel goed. Er liggen daar nog veel kansen. Het enige dat je niet moet doen hoe dichter je bij Rusland komt is bemoeien met de politiek.
VS is momenteel al een multiculturele shithole. De sjw zijn daar zo wat de baas, alleen Texas is nog wel want daar heb je veel vrijheid.

Europa is ookal bijna Afrika 2.0 misschien zie je het nu nog niet maar zoals Zweden nu is zo zal de rest van Europa binnen 50 jaar ook uitzien. Je kan het al merken in de steden van Frankrijk en Engeland.
  donderdag 27 april 2017 @ 13:57:50 #74
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170520588
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:51 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Maar vier jaartjes.

[..]

Ik ga niet alles voor je opzoeken. :)
Om op je oorspronkelijke vraag terug te komen; er zijn uitkeringen in de VS.
Voor het echte liberalisme zal je toch naar Somalië moeten vertrekken. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170520597
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:54 schreef iammen het volgende:

[..]

Volgens mij was het de Christendom.
Altijd weer die Christenen.
wooblabalurg
pi_170520630
Ik voel dat de term 'Ga terug naar Afrika' weer helemaal een comeback gaat maken.
wooblabalurg
pi_170520663
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:33 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Niet voor mij als betaler. :7
Ik betaal zelf ook, maar ooit zal ik te oud zijn om te werken. Dan is een pensioentje met een AOW toch wel erg fijn.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170520675
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:51 schreef Wespensteek het volgende:
Welke massa immigratie?
Ja, interessant punt is natuurlijk dat erkenning dat massa-immigratie plaatsvindt en zich voortzet in de toekomst, betekent dat je er wat aan moet doen. En dat willen of kunnen de politici en ambtenaren niet en dus worden de zaken gewoon ontkend. Van de Beek praat daarover in dat interview bij Café Weltschmerz.
I´m back.
pi_170520680
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:57 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik ga niet alles voor je opzoeken. :)
Om op je oorspronkelijke vraag terug te komen; er zijn uitkeringen in de VS.
Voor het echte liberalisme zal je toch naar Somalië moeten vertrekken. :P
Ik ben zelf libertarisch maar Somalië is gewoon een arnachy. Daar valt niet te leven. Alaska zou je ook libertarisch noemen en daar kan je best leven.
pi_170520768
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:03 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ik ben zelf libertarisch maar Somalië is gewoon een arnachy. Daar valt niet te leven. Alaska zou je ook libertarisch noemen en daar kan je best leven.
Je gaat toch niet vrijwillig in de kou zitten.
wooblabalurg
  donderdag 27 april 2017 @ 14:07:46 #81
451005 Grems
Clown World
pi_170520772
quote:
3s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:02 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ik betaal zelf ook, maar ooit zal ik te oud zijn om te werken. Dan is een pensioentje met een AOW toch wel erg fijn.
40 jaar lang extra aflossen en zelf investeren met je verplichte aow/pensioenafdracht en je kunt zeer riant leven. Eerder stoppen met werken, nog een paar jaartjes genieten als je er op je 53e achter komt ernstig ziek te zijn etc etc

Daarnaast is het natuurlijk een kwestie van tijd voordat eigen vermogen/een aanvullend pensioen inhoudt dat je niet meer in aanmerking komt voor aow.
pi_170520790
quote:
9s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:07 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je gaat toch niet vrijwillig in de kou zitten.
Nee maar als het in Alaska kan, dan kan het ook in andere gebieden. (Met normale mensen)
pi_170520823
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:08 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Nee maar als het in Alaska kan, dan kan het ook in andere gebieden. (Met normale mensen)
Laten we allemaal afspreken iets normaler te doen zodat we allemaal wat dichter bij de evenaar kunnen leven.
wooblabalurg
pi_170520825
BreakingNLive twitterde op donderdag 27-04-2017 om 12:59:21 BREAKING; A lot of damage as huge riots erupt in #Paris against Le Pen, large police activity. https://t.co/pF47Kzhdd1 reageer retweet
Dit staat heel Europa te wachten.
pi_170520856
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:11 schreef Nintex het volgende:
BreakingNLive twitterde op donderdag 27-04-2017 om 12:59:21 BREAKING; A lot of damage as huge riots erupt in #Paris against Le Pen, large police activity. https://t.co/pF47Kzhdd1 reageer retweet
Dit staat heel Europa te wachten.
Mensen reageren op de politiek van Le Pen. Niet verwonderlijk.
wooblabalurg
pi_170520864
D66 en GL willen tijdens de zomervakantie, als de Nederlanders in het buitenland zitten, 60 miljoen vluchtelingen binnenlaten, heb ik gehoord...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170520866
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:07 schreef Grems het volgende:

[..]

40 jaar lang extra aflossen en zelf investeren met je verplichte aow/pensioenafdracht en je kunt zeer riant leven. Eerder stoppen met werken, nog een paar jaartjes genieten als je er op je 53e achter komt ernstig ziek te zijn etc etc

Daarnaast is het natuurlijk een kwestie van tijd voordat eigen vermogen/een aanvullend pensioen inhoudt dat je niet meer in aanmerking komt voor aow.
AOW is misschien ook wat overdreven voor mensen die miljonair zijn. Ik denk zelf juist dat pensioenfondsen gaan verdwijnen en dat de AOW omhoog gaat. De hoogte van de AOW zal dan wel verschillen per situatie.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170520879
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:11 schreef Nintex het volgende:
BreakingNLive twitterde op donderdag 27-04-2017 om 12:59:21 BREAKING; A lot of damage as huge riots erupt in #Paris against Le Pen, large police activity. https://t.co/pF47Kzhdd1 reageer retweet
Dit staat heel Europa te wachten.
Daarom moet LePen winnen. Met Macron verandert er niks.
  donderdag 27 april 2017 @ 14:14:57 #89
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170520889
Fantastisch stukje, met het broodnodige realisme, dat wel eens gehoord mag worden binnen deze in een totale, en zeer griezelige, deceptie verkerend West-Europa van vandaag de dag.

Wat is het toch eng hoe de universiteiten zo in de greep zijn van dat gestoorde linkse gedachtengoed... alsof daar een of andere sekte aan de macht is. Heel eng. Men komt er ook bijna niet door. Ze hebben echt de macht daar gewoon.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_170520894
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:52 schreef Baconbus het volgende:

[..]

In welk geloof moet je heel veel kinderen krijgen?
Zo'n beetje elk geloof propageert het voortplanten..
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170520906
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:12 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Mensen reageren op de politiek van Le Pen. Niet verwonderlijk.
Een winkelruit van een onschuldige winkelier aan gort slaan.
"Logisch, ze reageren op Le Pen"

Als ze wat er aan willen doen, doen ze dat maar lekker via de stembus. Heb ik ook gedaan.
  donderdag 27 april 2017 @ 14:17:21 #92
451005 Grems
Clown World
pi_170520930
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:11 schreef Nintex het volgende:
BreakingNLive twitterde op donderdag 27-04-2017 om 12:59:21 BREAKING; A lot of damage as huge riots erupt in #Paris against Le Pen, large police activity. https://t.co/pF47Kzhdd1 reageer retweet
Dit staat heel Europa te wachten.

Was Tyrone maar aanwezig om ze te confronteren.
  donderdag 27 april 2017 @ 14:20:27 #93
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170520978
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:03 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ik ben zelf libertarisch maar Somalië is gewoon een arnachy. Daar valt niet te leven. Alaska zou je ook libertarisch noemen en daar kan je best leven.
In Alaska heb je zelfs een soort basisinkomen. Permanent Fund Dividend. :)
Zo libertarisch is dat nou ook weer niet.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Alaska_Permanent_Fund

Somalië, here we come. :D
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170521005
quote:
13s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:15 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Zo'n beetje elk geloof propageert het voortplanten..
Het leven zelf propageert voortplanten. Is teveel eer dat toe te schrijven aan religie.
wooblabalurg
pi_170521010
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:16 schreef Nintex het volgende:

[..]

Een winkelruit van een onschuldige winkelier aan gort slaan.
"Logisch, ze reageren op Le Pen"

Als ze wat er aan willen doen, doen ze dat maar lekker via de stembus. Heb ik ook gedaan.
Misschien mogen ze nog niet stemmen. Dan moet je wel gehoord kunnen worden.
wooblabalurg
pi_170521021
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:20 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

In Alaska heb je zelfs een soort basisinkomen. Permanent Fund Dividend. :)
Zo libertarisch is dat nou ook weer niet.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Alaska_Permanent_Fund

Somalië, here we come. :D
Hm 2000 $ per jaar het is een begin maar lang niet voldoende om rond te komen denk eens aan de stookkosten ;)
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170521042
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:23 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Het leven zelf propageert voortplanten. Is teveel eer dat toe te schrijven aan religie.
Nee het probleem is juist religie!

Religieuzen nemen nu eenmaal meer kinderen dan niet religieuze mensen.

Zie je dat verband niet?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170521048
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:23 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Misschien mogen ze nog niet stemmen. Dan moet je wel gehoord kunnen worden.
En dat doe je door op donderdag middag een paar winkelruiten in te slaan. :')

Hoe harder zij rellen, hoe groter de kans dat Le Pen wint. Mensen scharen zich snel achter een 'sterke leider' als ze zich bedreigd voelen.
pi_170521097
quote:
12s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:25 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Nee het probleem is juist religie!

Religieuzen nemen nu eenmaal meer kinderen dan niet religieuze mensen.

Zie je dat verband niet?
Niemand moet van zijn religie een x-aantal kinderen krijgen.
Daar kun je dus regelgeving voor maken, maar dat gebeurt voor zover ik weet alleen in China.
wooblabalurg
pi_170521106
quote:
12s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:31 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Niemand moet van zijn religie een x-aantal kinderen krijgen.
Daar kun je dus regelgeving voor maken, maar dat gebeurt voor zover ik weet alleen in China.
In China zijn ze dat ookal weer aan het terug veranderen.
  donderdag 27 april 2017 @ 14:32:19 #101
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170521110
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:26 schreef Nintex het volgende:

[..]

En dat doe je door op donderdag middag een paar winkelruiten in te slaan. :')

Hoe harder zij rellen, hoe groter de kans dat Le Pen wint. Mensen scharen zich snel achter een 'sterke leider' als ze zich bedreigd voelen.
Blijkbaar maakt het indruk want jij leest erover en houdt je ermee bezig.
Ergo hebben mensen die zich niet gehoord voelden een stem gevormd.
Ik denk dat mensen die hierdoor op Le Pen zouden stemmen dat al zouden doen.
wooblabalurg
  donderdag 27 april 2017 @ 14:33:04 #102
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170521123
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:32 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

In China zijn ze dat ookal weer aan het terug veranderen.
Is best een interessant vraagstuk waar je op wereldwijd niveau afspraken en beleid over moet maken.
Maar dat gebeurt dus niet.
wooblabalurg
pi_170521166
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2017 12:59 schreef Slayage het volgende:
de "verzorgingsstaat" afschaffen een idee?

aangezien al jaren de VVD de grootste partij is, kan ik me voorstellen dat er aardig wat animo is voor dit idee ')
Het zijn met name de hardwerkenden in Nederland die de onderkant en de nieuwe onderkant optillen. Dus ja, dat zou kunnen.
pi_170521204
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:33 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Is best een interessant vraagstuk waar je op wereldwijd niveau afspraken en beleid over moet maken.
Maar dat gebeurt dus niet.
Ja maar het hoeft niet in Amerika,Europa en oost Azië (Japan en zuid-korea etc). Dit moet in Afrika en andere pauper continenten. Maar waarschijnlijk zal dit als racistisch gezien worden.
  donderdag 27 april 2017 @ 14:42:17 #105
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170521265
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:37 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ja maar het hoeft niet in Amerika,Europa en oost Azië (Japan en zuid-korea etc). Dit moet in Afrika en andere pauper continenten. Maar waarschijnlijk zal dit als racistisch gezien worden.
Als je niet op wereldwijd niveau beleid voert heb je kans dat je enkel aan het verschuiven bent.
Bovendien zou het dus voor de plekken die je noemt geen probleem zijn, als ze al voldoen.
wooblabalurg
pi_170521285
quote:
12s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:31 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Niemand moet van zijn religie een x-aantal kinderen krijgen.
Daar kun je dus regelgeving voor maken, maar dat gebeurt voor zover ik weet alleen in China.
Ga maar eens turven bij een kerk moskee of synagoge op het aantal kinderen per stel.
En dan naar een vinexwijk met de standaard tweeverdieners ook even turven en vergelijk de cijfers.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170521329
Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de oorzaak bekend is namelijk bevolkingsgroei.
En dat niemand stappen durft, wil of kan nemen om de oorzaak aan te pakken.

Geef de mensen condooms in plaats van voedselhulp!

Minder monden te voeden is minder hongersnood zo eenvoudig* is de oplossing.
* Maar ja religie en condooms cq geboortebeperking is weer zo'n ding...
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170521340
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:37 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ja maar het hoeft niet in Amerika,Europa en oost Azië (Japan en zuid-korea etc). Dit moet in Afrika en andere pauper continenten. Maar waarschijnlijk zal dit als racistisch gezien worden.
Zelfs zonder de racismefactor mee te wegen is het een erg lastig onderwerp. 'Handhaving' is al helemaal onmogelijk. Als je iedereen in Afrika al kan bereiken, hoe ga je er dan voor zorgen dat het bij twee kinderen blijft? Veel vrouwen (en mannen) trekken zich waarschijnlijk helemaal niets aan van zo'n wet en wat ga je dan met al die kinderen doen die 'te veel' zijn?

Ik denk wel dat het goed zou zijn als het onderwerp 'bevolkingsgroei' wat hoger op het prioriteitenlijstje (wereldwijd) zou staan. Dat helpt dan uiteindelijk ook bij het onderwerp 'klimaatverandering'.
  donderdag 27 april 2017 @ 14:50:27 #109
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170521370
quote:
14s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:43 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Ga maar eens turven bij een kerk moskee of synagoge op het aantal kinderen per stel.
En dan naar een vinexwijk met de standaard tweeverdieners ook even turven en vergelijk de cijfers.
Dan moet je pleitten voor wereldwijde regelgeving.
Beetje raar om religieuzen dat kwalijk te nemen, ze gaan tegen geen enkele afspraak in.
wooblabalurg
pi_170521388
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:47 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de oorzaak bekend is namelijk bevolkingsgroei.
En dat niemand stappen durft, wil of kan nemen om de oorzaak aan te pakken.

Geef de mensen condooms in plaats van voedselhulp!

Minder monden te voeden is minder hongersnood zo eenvoudig* is de oplossing.
* Maar ja religie en condooms cq geboortebeperking is weer zo'n ding...
Religie is het meest achterhaalde systeem. Religie is alleen bedacht om macht uit te oefenen en van mensen schapen te maken. Om religieuzen aan te spreken moet je eerst de paus/imam achter je krijgen. Dit zal moeilijk gaan in Afrika en Azië, daar willen ze de macht houden.
pi_170521403
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:50 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dan moet je pleitten voor wereldwijde regelgeving.
Beetje raar om religieuzen dat kwalijk te nemen, ze gaan tegen geen enkele afspraak in.
Het zijn juist religieuzen die niet aan de geboortebeperkingen willen waarom wil jij dat niet inzien?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  donderdag 27 april 2017 @ 14:52:25 #112
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170521404
De wereld gaat gewoon langzaam maar zeker ten onder. Het idee dat overal maar oplossingen voor zijn altijd... Alles komt en gaat, zo ook de mensheid. Op een gegeven moment is het gewoon onbeheersbaar. Mensheid krimpt niet, maar vermenigvuldigt, vermenigvuldigt, en vermenigvuldigt. En steeds sneller en sneller. Totdat de boel gewoon explodeert.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  donderdag 27 april 2017 @ 14:52:58 #113
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170521409
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2017 12:59 schreef Slayage het volgende:
de "verzorgingsstaat" afschaffen een idee?

aangezien al jaren de VVD de grootste partij is, kan ik me voorstellen dat er aardig wat animo is voor dit idee ')
Mvr Poot heeft al een aanzet gegeven. Dat zijn prima berichten om het draagvlak te krijgen om ons sociaal stelsel af te schaffen. En het overgrote deel dat zich niet informeert trapt in die bullshit van mvr. Poot.
Maw het volk dagelijks de gebruikelijke bullshit in de nek lullen en ondertussen de zakken vullen.

Maar om het sociaal stelsel om te vormen tot een beter stelsel denkt men liever niet over na. Afschaffen is natuurlijk de meest eenvoudige manier.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_170521432
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:52 schreef Villas__Rubin het volgende:
De wereld gaat gewoon langzaam maar zeker ten onder. Het idee dat overal maar oplossingen voor zijn altijd... Alles komt en gaat, zo ook de mensheid. Op een gegeven moment is het gewoon onbeheersbaar. Mensheid krimpt niet, maar vermenigvuldigt, vermenigvuldigt, en vermenigvuldigt. En steeds sneller en sneller. Totdat de boel gewoon explodeert.
Eigenlijk mag je het niet hopen maar een grote oorlog zal het beste zijn. Dan kunnen we alles weer een beetje resetten.
pi_170521487
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:47 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de oorzaak bekend is namelijk bevolkingsgroei.
En dat niemand stappen durft, wil of kan nemen om de oorzaak aan te pakken.

Geef de mensen condooms in plaats van voedselhulp!

Minder monden te voeden is minder hongersnood zo eenvoudig* is de oplossing.
* Maar ja religie en condooms cq geboortebeperking is weer zo'n ding...
De mensen hebben met name grote gezinnen, omdat ze in failed states leven en ze dus afhankelijk zijn van de solidariteit tussen generaties en in families bij gebrek, tegenslag, oude dag, ziekte etc. De religie geeft daar wel een religeuze verantwoording aan, maar primair een soc-ec bepaald verschijnsel.
I´m back.
  donderdag 27 april 2017 @ 14:59:22 #116
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170521499
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:54 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Eigenlijk mag je het niet hopen maar een grote oorlog zal het beste zijn. Dan kunnen we alles weer een beetje resetten.
'hoopvolle' gedachte.

Maar eigenlijk, als je er van buitenaf naar zou kijken, is dat gewoon hoe het gaat met planeten. Ergens ontstaat leven, het leven gaat z'n weg, komt tot een soort van hoogtepunt, en dan gaat het richting z'n einde, en houdt het op den duur op, en ontstaat ergens anders in het universum weer leven. Zo gaat dat gewoon.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_170521589
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De mensen hebben met name grote gezinnen, omdat ze in failed states leven en ze dus afhankelijk zijn van de solidariteit tussen generaties en in families bij gebrek, tegenslag, oude dag, ziekte etc. De religie geeft daar wel een religeuze verantwoording aan, maar primair een soc-ec bepaald verschijnsel.
Dat ontken ik ook niet en ook die gedachtegang (familie ondersteuning bij tegenslag) moet aangepakt worden.
Ook weer lastig vanwege de puinhoop in vele Afrikaanse en Aziatische landen.

Maat niets doen en steeds maar weer hele volksverhuizingen laten plaatsvinden is ook geen optie.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170521612
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De toekomstvisie van van de Beek, hij spreekt dat ook uit in dat interview bij Café Weltschmerz, is dat je een grote etnische en autochtone onderklasse krijgt, waartussen zich steeds grotere conflicten afspelen in de concurrentie om de kruimels die de staat hen toebedeelt en dat dus het idee van keurig aangeharkt, sociaal rustig NL in de toekomst passé is.

Maw we moeten gewoon een keuze maken, maar de politiek vertikt het om een keuze te maken. En ja, we moeten er wel snel mee zijn, want de boel verandert heel snel tegenwoordig.
Het is dan ook veel makkelijker om je gewoon druk te maken over Panda's, een irritant naïef GL kutje en lekker moreel verheven gaan doen zodat men je in ieder geval niet kan uitmaken voor racist of populist. Dan hoef je namelijk geen harde, niet populaire beslissingen te nemen en al helemaal niet de EU te proberen te overtuigen dat hun beleid niet deugt. Want dan deug je zelf niet meer en wordt je direct verkettert.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_170521648
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:52 schreef Cherna het volgende:

[..]

Mvr Poot heeft al een aanzet gegeven. Dat zijn prima berichten om het draagvlak te krijgen om ons sociaal stelsel af te schaffen. En het overgrote deel dat zich niet informeert trapt in die bullshit van mvr. Poot.
Maw het volk dagelijks de gebruikelijke bullshit in de nek lullen en ondertussen de zakken vullen.

Maar om het sociaal stelsel om te vormen tot een beter stelsel denkt men liever niet over na. Afschaffen is natuurlijk de meest eenvoudige manier.
Ja, VVD is al mee begonnen met de 'oorlog tegen de armen' kun je concluderen. Het is idd veel makkelijker om de verzorgingsstaat afschaft dan ervoor te zorgen dat die bewaard kan worden.
I´m back.
pi_170521690
quote:
5s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:52 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Het zijn juist religieuzen die niet aan de geboortebeperkingen willen waarom wil jij dat niet inzien?
Religieuzen zijn potloden, daar moet een belletje aan, zodat we kunnen horen waar de potloden blijven. Toch?
pi_170521711
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:03 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet en ook die gedachtegang (familie ondersteuning bij tegenslag) moet aangepakt worden.
Ook weer lastig vanwege de puinhoop in vele Afrikaanse en Aziatische landen.

Maat niets doen en steeds maar weer hele volksverhuizingen laten plaatsvinden is ook geen optie.
Veel failed states, gegroeid o.m. uit een dekolonisatie proces dat lukraak grenzen trok, corrupte regimes die ontstonden en gesteund werden vanuit de Koude Oorlog hetzij door het westen hetzij door de sovjets, multi-nationals die gebruikmakend van de corruptie Afrikaanse staten zien als economische wingebieden, enfin tal van verschillende euvels en oorzaken die niet eenvoudig op te lossen zijn en de bevolkingsdruk neemt toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 27-04-2017 15:18:02 ]
I´m back.
  donderdag 27 april 2017 @ 15:13:11 #122
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170521737
quote:
5s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:52 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Het zijn juist religieuzen die niet aan de geboortebeperkingen willen waarom wil jij dat niet inzien?
Omdat er geen regels voor zijn dus ze zich daar ook nog niet tegen hebben kunnen verzetten?
Je beweert iets wat nog niet plaats heeft kunnen vinden. Best knap maar beetje mal wel natuurlijk.
wooblabalurg
pi_170521740
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Veel failed states, gegroeid o.m. uit een dekolonisatie proces dat lukraak grenzen trok, corrupte regimes die ontstonden en gesteund werden vanuit de Koude Oorlog hetzij door westen hetzij de sovjets, multi-nationals die gebruimakend van de corruptie Afrikaanse staten zien als economische wingebieden, enfin tal van verschillende euvels en oorzaken die niet eenvoudig op te lossen zijn en de bevolkingsdruk neemt toe.
Tja maar dan is er nu de hamvraag: Gaan wij daarvoor onze welvaart en onze manier van leven voor opofferen, of trekken we een lijn 't zand en zeggen we: tot hier en niet verder. Tot nu toe ziet het er heel erg naar uit dat vooral vanuit de EU men voor het eerste gaat. Timmerfrans die blijft tweeten dat "diversity" ons hoofddoel is bijvoorbeeld.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_170521743
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:04 schreef Harlon het volgende:

[..]

Het is dan ook veel makkelijker om je gewoon druk te maken over Panda's, een irritant naïef GL kutje en lekker moreel verheven gaan doen zodat men je in ieder geval niet kan uitmaken voor racist of populist. Dan hoef je namelijk geen harde, niet populaire beslissingen te nemen en al helemaal niet de EU te proberen te overtuigen dat hun beleid niet deugt. Want dan deug je zelf niet meer en wordt je direct verkettert.
Ja, wat las ik laatst nou voor een breaking news joh: Chantal Janzen had die ochtend per ongeluk body lotion gebruikt ipv dagcrème om haar gezicht mee in te smeren (of andersom). :D.

Het is ook een methode c.q. tactiek om je met dit soort ongemakkelijke dingen niet bezig te hoeven houden natuurlijk. In topics een afdoende troll-figuur bijvoorbeeld.
I´m back.
pi_170521769
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:13 schreef Harlon het volgende:

[..]

Tja maar dan is er nu de hamvraag: Gaan wij daarvoor onze welvaart en onze manier van leven voor opofferen, of trekken we een lijn 't zand en zeggen we: tot hier en niet verder. Tot nu toe ziet het er heel erg naar uit dat vooral vanuit de EU men voor het eerste gaat. Timmerfrans die blijft tweeten dat "diversity" ons hoofddoel is bijvoorbeeld.
Ja, die vraag wordt niet beantwoord, de keuze wordt niet gemaakt, er wordt weggekeken, getrolled, er worden toeschrijvingen gemaakt, ga zo maar door.

Ik bedoel immigratie is een natuurlijk gegeven, kunnen we niets aan doen, zegt men.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 27-04-2017 15:42:09 ]
I´m back.
pi_170521790
quote:
Stop massa-immigratie om verzorgingsstaat betaalbaar te houden
Goed plan. Een ieder die niet in ziet wat voor problemen (en daar is het betaalbaar houden van de verzorgingsstaat er slechts 1 van) dergelijke ongebreidelde massa-immigratie met zich meebrengt is geen knip voor de neus waard en zou zijn stemrecht afgenomen moeten worden. Op zijn minst.

Dit gaat vroeg of laat full scale uit de hand escaleren. Godzijdank heb ik geen kinderen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170521798
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:13 schreef Harlon het volgende:
Timmerfrans die blijft tweeten dat "diversity" ons hoofddoel is bijvoorbeeld.
Die smeerlap hadden ze in de middeleeuwen al lang op de brandstapel getieft of gevierendeeld. En terecht. :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 27 april 2017 @ 15:29:42 #128
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_170521934
Moedig betoog. Het vluchtelingenverdrag stamt uit een tijd die totaal niet meer toepasbaar is op de onze. De mensen moeten dáár in hun kracht gezet worden om fatsoenlijk landsbestuur mogelijk te maken, oligarchieën uitschakelen, eerlijke verdeling van goederen, macht en kennis. Het leren eten van worteltjes gaat moeilijk als je mensen een worst voorhoudt (i.e. de asieldeur naar Europa).
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_170521982
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2017 12:59 schreef Slayage het volgende:
de "verzorgingsstaat" afschaffen een idee?

aangezien al jaren de VVD de grootste partij is, kan ik me voorstellen dat er aardig wat animo is voor dit idee ')
Het grote probleem hiervan is tweeledig, massale immigratie betekent twee dingen:

- instroom van zeer goedkope arbeid voor de vvd (partij van de werkgevers)
- instroom van nieuw electoraat voor linkse partijen (partij van het uitgeven van andermans geld)

Een verstandige tussenweg lijkt in Europa nog lang niet te kunnen. Geen vluchtelingen opvangen en toch sociaal beleid voeren...

De reden dat de pvv het nog steeds goed doet.
Whatever...
pi_170522016
Duidelijk verhaal. De kansloze schooiers uit Afrika komen hierheen om voor de rest van hun leven te parasiteren op de sociale voorzieningen. De meeste zijn gewoon te achterlijk of te lui om te werken.

pi_170522307
,,Ik had een onderzoeksvoorstel ingediend dat zeer lovend werd ontvangen en dat werd ondersteund door drie professoren met klinkende namen. Ik wilde uitzoeken hoe immigratie en de verzorgingsstaat zich tot elkaar verhouden Toch werd het afgewezen. Toen werd ik me bewust: shit, daar zitten dus allemaal 'gatekeepers", mensen die proberen om dit tegen te houden.

Veel studenten voelen zich ook niet meer thuis op de universiteit. Er is daar zoveel verbaal geweld tegen andersdenkenden. Vooral tegen christenen en mensen die bijvoorbeeld kritisch zijn op de EU en, zoals ik, zichzelf beschouwen als vaderlandslievend. En je moet tegenwoordig wel een plaat voor je kop hebben om antropologie te studeren. Ik had het met sommige docenten ook echt aan de stok. Ik kom uit een arbeidersmilieu en heb de neiging de dingen wat direct te zeggen."
http://www.ad.nl/binnenla(...)-te-houden~aae4b1cb/

Dus op de universiteit kunnen dit soort onderzoeken al niet meer gedaan worden. Ernstig.
pi_170522500
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:57 schreef Loekie1 het volgende:
,,Ik had een onderzoeksvoorstel ingediend dat zeer lovend werd ontvangen en dat werd ondersteund door drie professoren met klinkende namen. Ik wilde uitzoeken hoe immigratie en de verzorgingsstaat zich tot elkaar verhouden Toch werd het afgewezen. Toen werd ik me bewust: shit, daar zitten dus allemaal 'gatekeepers", mensen die proberen om dit tegen te houden.

Veel studenten voelen zich ook niet meer thuis op de universiteit. Er is daar zoveel verbaal geweld tegen andersdenkenden. Vooral tegen christenen en mensen die bijvoorbeeld kritisch zijn op de EU en, zoals ik, zichzelf beschouwen als vaderlandslievend. En je moet tegenwoordig wel een plaat voor je kop hebben om antropologie te studeren. Ik had het met sommige docenten ook echt aan de stok. Ik kom uit een arbeidersmilieu en heb de neiging de dingen wat direct te zeggen."
http://www.ad.nl/binnenla(...)-te-houden~aae4b1cb/

Dus op de universiteit kunnen dit soort onderzoeken al niet meer gedaan worden. Ernstig.
Pieter Duisenberg (VVD) beaamt dit ook.

https://wnl.tv/gemist/wnl-opiniemakers-201704251920/

Vanaf 19:00 ong.
pi_170522559
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, die vraag wordt niet beantwoord, de keuze wordt niet gemaakt, er wordt weggekeken, getrolled, er worden toeschrijvingen gemaakt, ga zo maar door.

Ik bedoel immigratie is een natuurlijk gegeven, kunnen we niets aan doen, zegt men.
Terwijl Australië prima liet zien dat het wel degelijk mogelijk is. Momenteel hebben we verdomme opper randmongolen die het nodig vinden om die mensen zo ongeveer op het strand van Libië op te pikken, direct nadat ze het telefoontje van de mensen smokkelaars krijgen. Dat soort lui verdienen niet eens meer een :R , maar gewoon direct een nekschot.

Ik snap dat het geen populair onderwerp is, maar daarvoor ben je politicus. Doe verdomme je werk.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_170522630
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:57 schreef Loekie1 het volgende:
,,Ik had een onderzoeksvoorstel ingediend dat zeer lovend werd ontvangen en dat werd ondersteund door drie professoren met klinkende namen. Ik wilde uitzoeken hoe immigratie en de verzorgingsstaat zich tot elkaar verhouden Toch werd het afgewezen. Toen werd ik me bewust: shit, daar zitten dus allemaal 'gatekeepers", mensen die proberen om dit tegen te houden.

Veel studenten voelen zich ook niet meer thuis op de universiteit. Er is daar zoveel verbaal geweld tegen andersdenkenden. Vooral tegen christenen en mensen die bijvoorbeeld kritisch zijn op de EU en, zoals ik, zichzelf beschouwen als vaderlandslievend. En je moet tegenwoordig wel een plaat voor je kop hebben om antropologie te studeren. Ik had het met sommige docenten ook echt aan de stok. Ik kom uit een arbeidersmilieu en heb de neiging de dingen wat direct te zeggen."
http://www.ad.nl/binnenla(...)-te-houden~aae4b1cb/

Dus op de universiteit kunnen dit soort onderzoeken al niet meer gedaan worden. Ernstig.
Dat is al heel erg lang bekend. Als je bijvoorbeeld bij de UVA kijkt, daar is een type als Gloria Wekker een hoge pief in het bestuur. Dame wilde dat in alle studies verplicht een "diversity cursus" kwam te zitten. Binnen de antropologie was daar uiteraard prima animo voor, de overige studies schoten het echter snoeihard af.

Je moet er even rekening mee houden dat 't alleen maar van die fopstudies als "gender equality" waar je dit soort types vind en waar men zo extreem moreel verheven doet. Als je bijvoorbeeld bij een economische faculteit puur op statistiek wilt gaat kijken naar wat de impact van de migratie is op de zorg, dan zal dat niet zo snel tegen gehouden worden, zelfs op de UvA niet.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_170522857
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:34 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

- instroom van zeer goedkope arbeid voor de vvd (partij van de werkgevers)

En hier slaan ze de plank volledig mis!
De nieuwkomers gaan massaal de steun in.

Mede daardoor is de PVV zo groot geworden omdat de bevolking dat wel degelijk ziet.
De politiek doet alsof ze allemaal hier komen om te werken echter komt men meestal hier voor de uitkeringen en subsidies.

Het ontkennen hiervan maakt de PVV alleen maar sterker omdat niemand meer in die leugens gelooft.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170522881
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 16:25 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

En hier slaan ze de plank volledig mis!
De nieuwkomers gaan massaal de steun in.

Mede daardoor is de PVV zo groot geworden omdat de bevolking dat wel degelijk ziet.
De politiek doet alsof ze allemaal hier komen om te werken echter komt men meestal hier voor de uitkeringen en subsidies.

Het ontkennen hiervan maakt de PVV alleen maar sterker omdat niemand meer in die leugens gelooft.
Het is heel duidelijk; de goedkope arbeid is voor bedrijven, de kosten zijn voor de staat (= burger).
pi_170522946
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:57 schreef Loekie1 het volgende:
Dus op de universiteit kunnen dit soort onderzoeken al niet meer gedaan worden. Ernstig.
Inderdaad zeer ernstig dat waarheidsvinding / gedegen onderzoek minder belangrijk is dan het gewenste, politiek-correcte riedeltje uitkramen.

Uiteraard kan het verhaal in de OP nooit kloppen, ook al is er een deskundige antropoloog aan het woord. Het verhaal is namelijk geschreven door Wierd Duk en dat is een vuige, extreem-rechtse racist, natuurlijk.

Wegkijken, weglachen, de boodschapper in twijfel trekken. Alles doen ze om de aandacht af te leiden van de realiteit. Een realiteit die je trouwens met gezond boerenverstand ook wel kunt bedenken. Want het bestaat niet dat miljoenen mensen naar Europa komen en onze sociale voorzieningen gebruiken, terwijl ze daar nooit aan hebben bijgedragen. Wat deze antropoloog zegt, namelijk dat ons sociale vangnet naar de knoppen gaat, is volstrekt logisch.
pi_170523031
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 16:25 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

En hier slaan ze de plank volledig mis!
De nieuwkomers gaan massaal de steun in.

Mede daardoor is de PVV zo groot geworden omdat de bevolking dat wel degelijk ziet.
De politiek doet alsof ze allemaal hier komen om te werken echter komt men meestal hier voor de uitkeringen en subsidies.

Het ontkennen hiervan maakt de PVV alleen maar sterker omdat niemand meer in die leugens gelooft.
Dit, inderdaad. En nog zo'n dooddoener, die je veel hoort, is dat we migratie nodig hebben om de vergrijzing tegen te gaan. De grootst mogelijke bullshit is dat.
pi_170523087
Wat een stuk. Je moet wel ontzettend links-georienteerd en policor-gebrainwashed zijn als je nu nog steeds niet de waarheid onder ogen wil zien; massa-immigratie is het ergste wat Nederland ooit overkomen is.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_170523108
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:57 schreef Loekie1 het volgende:
Dus op de universiteit kunnen dit soort onderzoeken al niet meer gedaan worden. Ernstig.
Alles wat tegenwoordig van de uni afkomt cq afhankelijk is van de uni is links-gebrainwashed extremistisch tuig wat het liefste andersdenkenden wil deporteren. Je wil niet weten wat voor engnekken daar zitten.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_170523115
quote:
14s.gif Op donderdag 27 april 2017 16:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Wat een stuk. Je moet wel ontzettend links-georienteerd en policor-gebrainwashed zijn als je nu nog steeds niet de waarheid onder ogen wil zien; massa-immigratie is het ergste wat Nederland ooit overkomen is.
Het overkomt ons niet; we doen het onszelf aan.
  donderdag 27 april 2017 @ 16:47:08 #142
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_170523215
Wierd Duk is tof omdat hij in mijn ogen voor eerlijke journalistiek staat, zonder aanziens der politieke kleur. Ik zie mezelf als links met gezond verstand. Potdorie, Jacques Monasch had een eerlijke kans moeten krijgen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_170523272
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 16:47 schreef Andromache het volgende:
Wierd Duk is tof omdat hij in mijn ogen voor eerlijke journalistiek staat, zonder aanziens der politieke kleur. Ik zie mezelf als links met gezond verstand. Potdorie, Jacques Monasch had een eerlijke kans moeten krijgen.
Honderd procent met je eens. Heb dan ook op Nieuwe Wegen gestemd.
pi_170523532
Mjah, da's allemaal leuk en aardig, maar om een dossier als dit aan te pakken zal je het in europees verband moeten doen. Nederland is economisch gezien de 13e deelstaat van Duitsland, uit de EU stappen is geen optie voor ons.

Probeer landen als Duitsland maar 'ns zover te krijgen, helemaal met Merkel aan het roer, om de grenzen dicht te gooien. Ik wens je veel succes.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_170526244
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:13 schreef Harlon het volgende:
Mjah, da's allemaal leuk en aardig, maar om een dossier als dit aan te pakken zal je het in europees verband moeten doen. Nederland is economisch gezien de 13e deelstaat van Duitsland, uit de EU stappen is geen optie voor ons.

Probeer landen als Duitsland maar 'ns zover te krijgen, helemaal met Merkel aan het roer, om de grenzen dicht te gooien. Ik wens je veel succes.
Punt is dat de economie sowieso naar de klote gaat als we dit beleid blijven volgen. Dan kan je beter nu het risico nemen.
pi_170526865
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:19 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Punt is dat de economie sowieso naar de klote gaat als we dit beleid blijven volgen. Dan kan je beter nu het risico nemen.
Beter ten halve gekeerd idd... ieder weldenkend mens ziet dat dit fout af gaat lopen.
  donderdag 27 april 2017 @ 19:46:59 #147
451005 Grems
Clown World
pi_170527045
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:41 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Beter ten halve gekeerd idd... ieder weldenkend mens ziet dat dit fout af gaat lopen.
West-Europeanen zijn niet weldenkend.
pi_170527057
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 16:47 schreef Andromache het volgende:
Wierd Duk is tof omdat hij in mijn ogen voor eerlijke journalistiek staat, zonder aanziens der politieke kleur.
Daar denkt het deugende goedvolk heel anders over. Wierd Duk wordt gedemoniseerd en in een extreemrechtse hoek geduwd omdat hij dit soort zaken aankaart.
pi_170527137
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:46 schreef Grems het volgende:

[..]

West-Europeanen zijn niet weldenkend.
Degenen die momenteel aan het roer staan idd niet nee...
  donderdag 27 april 2017 @ 19:53:16 #150
451005 Grems
Clown World
pi_170527218
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:50 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Degenen die momenteel aan het roer staan idd niet nee...
De bevolking ook niet.
pi_170527646
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:13 schreef Harlon het volgende:
Mjah, da's allemaal leuk en aardig, maar om een dossier als dit aan te pakken zal je het in europees verband moeten doen. Nederland is economisch gezien de 13e deelstaat van Duitsland, uit de EU stappen is geen optie voor ons.

Probeer landen als Duitsland maar 'ns zover te krijgen, helemaal met Merkel aan het roer, om de grenzen dicht te gooien. Ik wens je veel succes.
Punt is dat er twee keuzes zijn kennelijk.
1. Of je beperkt de massa-immigratie. Maar dit ligt moeilijk om eigenlijk twee redenen als je dat zou samenvatten: 1. menselijk aspect dwz menslievendheid en 2. sociaal-economische aspect dwz goedkope arbeidskrachten.
2. Of je beperkt de verzorgingsstaat. Of anders geformuleerd: de verzorgingsstaat aanpassen aan de globalisering. Dus dat betekent dat je de bijstand en allerlei sociale arrangementen afschaft. De toegang tot de zorg beperkt. De ouderdomsvoorzieningen beperkt. Verdere laissez-faire in de economie.

In feite zijn we dit laatste, zonder dat we dit beseffen, al geruime tijd aan het doen. De keuze is eigenlijk impliciet al gemaakt.
I´m back.
pi_170528521
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is dat er twee keuzes zijn kennelijk.
1. Of je beperkt de massa-immigratie. Maar dit ligt moeilijk om eigenlijk twee redenen als je dat zou samenvatten: 1. menselijk aspect dwz menslievendheid en 2. sociaal-economische aspect dwz goedkope arbeidskrachten.
2. Of je beperkt de verzorgingsstaat. Of anders geformuleerd: de verzorgingsstaat aanpassen aan de globalisering. Dus dat betekent dat je de bijstand en allerlei sociale arrangementen afschaft. De toegang tot de zorg beperkt. De ouderdomsvoorzieningen beperkt. Verdere laissez-faire in de economie.

In feite zijn we dit laatste, zonder dat we dit beseffen, al geruime tijd aan het doen. De keuze is eigenlijk impliciet al gemaakt.
't is meer dat we de eerste optie gewoon niet kunnen uitvoeren zonder medewerking van Europa.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_170528612
Met zulke aantallen moet je in praktische en statistische oplossingen gaan denken en ophouden met al dat geneuzel van "Oh maar dat is zielig.."

De natuur is niet zielig en het is de normaalste zaak van de wereld dat bij overbevolking er iets gebeurt waardoor bepaalde partijen worden geruimd.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_170529177
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:43 schreef hottentot het volgende:
Met zulke aantallen moet je in praktische en statistische oplossingen gaan denken en ophouden met al dat geneuzel van "Oh maar dat is zielig.."

De natuur is niet zielig en het is de normaalste zaak van de wereld dat bij overbevolking er iets gebeurt waardoor bepaalde partijen worden geruimd.
w/ eens
pi_170529209
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 12:56 schreef Ryan3 het volgende:
Aldus wiskundige en antropoloog Van de Beek, in een interview met Wierd Duk in het AD:

[..]

Overigens:

[..]

Lees verder, met grafieken: http://www.ad.nl/binnenla(...)-te-houden~aae4b1cb/

Pleidooi om de immigratie te voorzien van een bovengrens dus.
Je kunt dus ook die verzorgingsstaat afbreken dan, lijkt me.
Voor dit laatste alternatief is er ook in toenemende mate steun te vinden wrs, ook bij links.

Interview met Van de Beek bij Café Weltschmerz:

ik zie gelijk dat dit een pvv mongool is en een bekende nederlander wil worden :r :r :r
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_170529313
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is dat er twee keuzes zijn kennelijk.
1. Of je beperkt de massa-immigratie. Maar dit ligt moeilijk om eigenlijk twee redenen als je dat zou samenvatten: 1. menselijk aspect dwz menslievendheid en 2. sociaal-economische aspect dwz goedkope arbeidskrachten.
2. Of je beperkt de verzorgingsstaat. Of anders geformuleerd: de verzorgingsstaat aanpassen aan de globalisering. Dus dat betekent dat je de bijstand en allerlei sociale arrangementen afschaft. De toegang tot de zorg beperkt. De ouderdomsvoorzieningen beperkt. Verdere laissez-faire in de economie.

In feite zijn we dit laatste, zonder dat we dit beseffen, al geruime tijd aan het doen. De keuze is eigenlijk impliciet al gemaakt.
Maar dat is toch ook eigenlijk geen geheim? Het is toch een streven dat er nog nauwelijks welvaartsverschillen zijn in de wereld. Dan kan je proberen in arme gebieden meer welvaart te creëren, maar het gaat veel sneller als rijke mensen/gebieden een deel van hun welvaart overdragen aan de arme mensen/gebieden.
pi_170529343
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:40 schreef Harlon het volgende:

[..]

't is meer dat we de eerste optie gewoon niet kunnen uitvoeren zonder medewerking van Europa.
Het Europa van de EU kent in feite dan ook twee steunpilaren: 1. christendemocratie en 2. liberalen/neoliberalen.
I´m back.
pi_170529380
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:07 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook eigenlijk geen geheim? Het is toch een streven dat er nog nauwelijks welvaartsverschillen zijn in de wereld. Dan kan je proberen in arme gebieden meer welvaart te creëren, maar het gaat veel sneller als rijke mensen/gebieden een deel van hun welvaart overdragen aan de arme mensen/gebieden.
Ja, alleen de keuze is impliciet en niet expliciet, dat laatste zou eigenlijk moeten, vind ik.
I´m back.
pi_170529733
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alleen de keuze is impliciet en niet expliciet, dat laatste zou eigenlijk moeten, vind ik.
Als dat wel zo zou zijn, dan zullen veel mensen alleen nog maar bozer worden, waardoor (extreem)rechts in de politiek ook alleen maar zal groeien en uiteindelijk het hele plan niet meer door kan gaan.
pi_170530155
Ik zie nu pas dit plaatje uit het artikel.

Dat ziet er niet best uit.
pi_170530804
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 16:25 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

En hier slaan ze de plank volledig mis!
De nieuwkomers gaan massaal de steun in.

Mede daardoor is de PVV zo groot geworden omdat de bevolking dat wel degelijk ziet.
De politiek doet alsof ze allemaal hier komen om te werken echter komt men meestal hier voor de uitkeringen en subsidies.

Het ontkennen hiervan maakt de PVV alleen maar sterker omdat niemand meer in die leugens gelooft.
En.met de opkomst van denk heeft links ook niets aan dat 'nieuwe' electoraat. Kortom:d e vvd, D66 en pvda+GroenLinks kunnen ook eens wat rechter in de leer worden wbt het beschermen van de burgers door wie ze zijn gekozen ipv het behartigen van de belangen van mensen die de middellandse zee nog niet eens zij over gestoken.
Whatever...
pi_170531308
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:32 schreef Physsic het volgende:
Ik zie nu pas dit plaatje uit het artikel.
[ afbeelding ]
Dat ziet er niet best uit.
dit gaat de vergrijzing oplossen toch.
pi_170532146
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Als dat wel zo zou zijn, dan zullen veel mensen alleen nog maar bozer worden, waardoor (extreem)rechts in de politiek ook alleen maar zal groeien en uiteindelijk het hele plan niet meer door kan gaan.
Juist omdat het impliciet gebeurt, groeit (extreem)rechts/populisme, krijg ik het idee.
I´m back.
pi_170532356
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:05 schreef Murdera het volgende:

[..]

dit gaat de vergrijzing oplossen toch.
Nee, voor het oplossen van de vergrijzing worden nieuwe migranten binnengehaald. Wat het plan is met de huidige migranten, die al jaren in de bijstand zitten, is niet duidelijk.
pi_170534397
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Juist omdat het impliciet gebeurt, groeit (extreem)rechts/populisme, krijg ik het idee.
dat lijkt me nogal overduidelijk. niet zo zeer rechts populisme, maar ook links populisme profiteert dat meestal van. Vraag is nu wat er eerder gaat gebeuren. Stort de boel in elkaar door de enorme stroom aan migranten, of komt er een meerderheid die het zo spuugzat is dat de populisten kunnen gaan regeren. In Italie lijkt het er om te gaan spannen, maar een dikke overwinning voor de 5 sterren beweging volgend jaar ligt in het verschiet. Dan stapt Italie uit de EU
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_170534871
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:32 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, voor het oplossen van de vergrijzing worden nieuwe migranten binnengehaald. Wat het plan is met de huidige migranten, die al jaren in de bijstand zitten, is niet duidelijk.
Wat het plan met die nieuwe is is ook niet duidelijk. Dit gaat ons meer kosten dan het oplevert. Dat ziet iedereen (behalve diegene die er over gaan) van mijlenver aankomen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170534877
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is dat er twee keuzes zijn kennelijk.
1. Of je beperkt de massa-immigratie. Maar dit ligt moeilijk om eigenlijk twee redenen als je dat zou samenvatten: 1. menselijk aspect dwz menslievendheid en 2. sociaal-economische aspect dwz goedkope arbeidskrachten.
2. Of je beperkt de verzorgingsstaat. Of anders geformuleerd: de verzorgingsstaat aanpassen aan de globalisering. Dus dat betekent dat je de bijstand en allerlei sociale arrangementen afschaft. De toegang tot de zorg beperkt. De ouderdomsvoorzieningen beperkt. Verdere laissez-faire in de economie.

In feite zijn we dit laatste, zonder dat we dit beseffen, al geruime tijd aan het doen. De keuze is eigenlijk impliciet al gemaakt.
quote:
Begin jaren negentig nam vicepremier en minister van Financiën Wim Kok voor het eerst het woord participatiesamenleving in de mond. De PvdA-voorman stuitte in zijn pogingen om de kosten van de WAO terug te dringen op zulk hevig verzet, dat gevreesd moest worden voor zijn positie als partijleider. Toch hield Kok vol dat de verzorgingsstaat niet in volle omvang viel te handhaven. Op een groot partijcongres in Nijmegen hield Kok in september 1991 zijn geestverwanten voor dat de ‘saamhorigheid weer opnieuw georganiseerd moest worden’. Letterlijk zei hij: "Wij zitten nu in een overgangsfase: van een verzorgingsstaat naar een werkzame, naar een participatiesamenleving".
"Pools are perfect for holding water"
pi_170535552
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2017 23:52 schreef Geralt het volgende:

[..]

Wat het plan met die nieuwe is is ook niet duidelijk. Dit gaat ons meer kosten dan het oplevert. Dat ziet iedereen (behalve diegene die er over gaan) van mijlenver aankomen.
Was ook een beetje ironisch bedoeld. :P Ik begrijp niet dat er mensen (in de EU-top bijvoorbeeld) serieus kunnen beweren dat we nog veel meer migranten (in de vorm van vluchtelingen) moeten blijven toelaten tot de EU, om vergrijzing tegen te gaan, als het al niet lukt om de huidige nieuwe Nederlands aan het werk te krijgen. Generatie na generatie.
Misschien een idee om je eerst eens voor die mensen wat extra in te spannen.
pi_170535722
Dit riedeltje blijft maar opduiken. Terwijl het gewoon een valse tegenstelling pur sang betreft. De verzorgingsstaat wordt niet bedreigd door asielzoekers, de verzorgingsstaat wordt bedreigd door rechtse rakkers.

Neem nu het hele systeem van gedetineerden die maandelijks een eigen bijdrage moeten betalen voor hun detentie. Klinkt op papier heel aardig. Maar in werkelijkheid als je de jaarcijfers er op na slaat? Tja, dan blijkt dat dat hele systeem meer kost dan het oplevert. Hoeveel precies weet ik niet.

Toch vinden we het allemaal prima dat we moeten betalen voor een dergelijke illusie (namelijk, dat tuig, de onderkant van de samenleving, doet er iets goeds voor terug). En laat dat nu juist hetgeen zijn want ons miljarden per jaar kost. Werklozen die een heel circus in worden gesleept wat voor zowel de overheid als de werkloze in kwestie arbeidsintensief is. Het levert echter niets op, het bemoeilijkt het vinden van een baan alleen maar. Ondertussen kost ons dat wel 8 miljard op jaarbasis.

En zo zijn er nog meer systemen in het leven geroepen die vooral zinloos, ineffectief, inefficiënt of zelfs destructief werken maar wel de samenleving op kosten jagen puur om de eerdergenoemde illusie hoog te houden.

Maar asielzoekers zijn een dagelijks terugkerend item waar iedereen gretig op hapt. Want ja, die bedreigen onze verzorgingsstaat. Belachelijk gewoon. :')_!
pi_170535731
Asielzoekers zijn een middel van de rechtse (en linkse) neoliberale bank en corporatie-lakeien. Die twee zaken kan je geenszins van elkaar lost zien.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 april 2017 @ 01:01:14 #171
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170535745
Dat was een lange niet inhoudelijke anti-rechts post... en uiteindelijk is het enige relevante wat wordt gezegd "Dit is niet belangrijk, dat is belangrijk", waarmee het probleem dus ook als zodanig wordt gezien.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170536017
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:57 schreef Xa1pt het volgende:
Dit riedeltje blijft maar opduiken. Terwijl het gewoon een valse tegenstelling pur sang betreft. De verzorgingsstaat wordt niet bedreigd door asielzoekers, de verzorgingsstaat wordt bedreigd door rechtse rakkers.

Neem nu het hele systeem van gedetineerden die maandelijks een eigen bijdrage moeten betalen voor hun detentie. Klinkt op papier heel aardig. Maar in werkelijkheid als je de jaarcijfers er op na slaat? Tja, dan blijkt dat dat hele systeem meer kost dan het oplevert. Hoeveel precies weet ik niet.

Toch vinden we het allemaal prima dat we moeten betalen voor een dergelijke illusie (namelijk, dat tuig, de onderkant van de samenleving, doet er iets goeds voor terug). En laat dat nu juist hetgeen zijn want ons miljarden per jaar kost. Werklozen die een heel circus in worden gesleept wat voor zowel de overheid als de werkloze in kwestie arbeidsintensief is. Het levert echter niets op, het bemoeilijkt het vinden van een baan alleen maar. Ondertussen kost ons dat wel 8 miljard op jaarbasis.

En zo zijn er nog meer systemen in het leven geroepen die vooral zinloos, ineffectief, inefficiënt of zelfs destructief werken maar wel de samenleving op kosten jagen puur om de eerdergenoemde illusie hoog te houden.

Maar asielzoekers zijn een dagelijks terugkerend item waar iedereen gretig op hapt. Want ja, die bedreigen onze verzorgingsstaat. Belachelijk gewoon. :')_!
Wat een irrelevante post....
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  vrijdag 28 april 2017 @ 07:07:01 #173
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_170536958
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:03 schreef StarGazer het volgende:
Doe wat aan de overbevolking in Afrika om mee te beginnen.
Afrika is erg groot. China heeft meer inwoners op een veel kleiner oppervlak waarvan ook een groot deel onbewoonbaar is door woestijnen enzo.

Het probleem is armoede, oorlog, etc.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_170537075
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 april 2017 07:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Afrika is erg groot. China heeft meer inwoners op een veel kleiner oppervlak waarvan ook een groot deel onbewoonbaar is door woestijnen enzo.

Het probleem is armoede, oorlog, etc.
Die armoede, honger, oorlogen, slechte voorzieningen, etc. zullen echt niet verbeteren als de groei van de Afrikaanse bevolking de komende jaren (ongehinderd) blijft doorzetten.
pi_170537224
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 07:36 schreef Physsic het volgende:

[..]

Die armoede, honger, oorlogen, slechte voorzieningen, etc. zullen echt niet verbeteren als de groei van de Afrikaanse bevolking de komende jaren (ongehinderd) blijft doorzetten.
Daar komt nog bij dat 2/3 van de banen in die landen op de tocht staat.
quote:
Voortschrijdende automatisering vormt volgens de Wereldbank een bedreiging voor twee derde van alle banen in ontwikkelingslanden
'Migratie neemt toe door automatisering in ontwikkelingslanden'
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 28 april 2017 @ 08:05:36 #176
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170537252
Dat je hier nog over in discussie moet gaan geeft wel weer hoe achterlijk dit land geworden is.
  vrijdag 28 april 2017 @ 08:07:24 #177
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170537267
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170537368
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:32 schreef Physsic het volgende:
Ik zie nu pas dit plaatje uit het artikel.
[ afbeelding ]
Dat ziet er niet best uit.
Bizar dit wel. Als je dit doortrekt naar wat links wil binnenhalen... ja dan is er geen geld meer voor de ouderen.
pi_170537481
De afbraak van de verzorgingsstaat is al lang ingezet, ver voor die migratiegolven.
"Pools are perfect for holding water"
pi_170537483
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:57 schreef Xa1pt het volgende:
Dit riedeltje blijft maar opduiken. Terwijl het gewoon een valse tegenstelling pur sang betreft. De verzorgingsstaat wordt niet bedreigd door asielzoekers, de verzorgingsstaat wordt bedreigd door rechtse rakkers.

Neem nu het hele systeem van gedetineerden die maandelijks een eigen bijdrage moeten betalen voor hun detentie. Klinkt op papier heel aardig. Maar in werkelijkheid als je de jaarcijfers er op na slaat? Tja, dan blijkt dat dat hele systeem meer kost dan het oplevert. Hoeveel precies weet ik niet.

Toch vinden we het allemaal prima dat we moeten betalen voor een dergelijke illusie (namelijk, dat tuig, de onderkant van de samenleving, doet er iets goeds voor terug). En laat dat nu juist hetgeen zijn want ons miljarden per jaar kost. Werklozen die een heel circus in worden gesleept wat voor zowel de overheid als de werkloze in kwestie arbeidsintensief is. Het levert echter niets op, het bemoeilijkt het vinden van een baan alleen maar. Ondertussen kost ons dat wel 8 miljard op jaarbasis.

En zo zijn er nog meer systemen in het leven geroepen die vooral zinloos, ineffectief, inefficiënt of zelfs destructief werken maar wel de samenleving op kosten jagen puur om de eerdergenoemde illusie hoog te houden.

Maar asielzoekers zijn een dagelijks terugkerend item waar iedereen gretig op hapt. Want ja, die bedreigen onze verzorgingsstaat. Belachelijk gewoon. :')_!
De "illusies" die je daar noemt zijn organisatorische dingen die je op korte termijn kan aanpakken / afschaffen / terugdraaien als het nodig is. Dat verschilt substantieel van een demografische verandering (bijv. ten gevolge van immigratie), want de gevolgen daarvan werken onherroepelijk generaties lang na.
pi_170537568
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 08:05 schreef Braindead2000 het volgende:
Dat je hier nog over in discussie moet gaan geeft wel weer hoe achterlijk dit land geworden is.
Yeah, terwijl er ook nog eens velen zijn welke alles slechts weerspreken. Zodat er geen zuivere debatten worden gevoerd.
pi_170537594
quote:
Leugens, allemaal! Het is de schuld van rechts aldus hysterisch linkstuig.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_170537659
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 april 2017 07:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Afrika is erg groot. China heeft meer inwoners op een veel kleiner oppervlak waarvan ook een groot deel onbewoonbaar is door woestijnen enzo.
Een deel van de Afrikaanse landen heeft precies dezelfde situatie.

Voor Egypte bijvoorbeeld zijn de Nijldelta en Nijlvallei ongeveer zo groot als Belgie. Daar wonen echter 99% van alle Egyptenaren, meer dan 90 miljoen mensen. Egypte is eigenlijk een zwaar overbevolkt land plus een enorme woestijn waar ook nog een paar nomaden leven.
pi_170537829
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:22 schreef iammen het volgende:
Zelfs als Nederland alleen voor henzelf willen verzorgen, dan moeten ze rekening houden dat een blokkade niet meteen alles oplost. Oorlogen kunnen zich verspreiden en als dat bevolking zo hard groeit dan kom je ze hoe dan ook wel tegen. Misschien niet nu, misschien niet voor tientalle jaren, maar waarschijnlijk wordt Nederland gedwongen om er iets tegen te doen en dan kan het al te laat zijn.
Hun bevolking groeit alleen zo hard door al die stront "ontwikkelingshulp". Zonder dat vallen ze met de bosjes om door natuurlijke selectie. Dus laten we die zooi stoppen en de natuur haar werk doen. Dan zijn we zo van die Afrikanen af.
pi_170537911
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:03 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

ik zie gelijk dat dit een pvv mongool is en een bekende nederlander wil worden :r :r :r
Waarom dan een PVV gelijke reactie en geen inhoudelijke kritiek. Dit komt op mij over als een reactie van een extreem linkse mongool.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170538624
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:57 schreef Xa1pt het volgende:
Dit riedeltje blijft maar opduiken. Terwijl het gewoon een valse tegenstelling pur sang betreft. De verzorgingsstaat wordt niet bedreigd door asielzoekers, de verzorgingsstaat wordt bedreigd door rechtse rakkers.

Neem nu het hele systeem van gedetineerden die maandelijks een eigen bijdrage moeten betalen voor hun detentie. Klinkt op papier heel aardig. Maar in werkelijkheid als je de jaarcijfers er op na slaat? Tja, dan blijkt dat dat hele systeem meer kost dan het oplevert. Hoeveel precies weet ik niet.

Toch vinden we het allemaal prima dat we moeten betalen voor een dergelijke illusie (namelijk, dat tuig, de onderkant van de samenleving, doet er iets goeds voor terug). En laat dat nu juist hetgeen zijn want ons miljarden per jaar kost. Werklozen die een heel circus in worden gesleept wat voor zowel de overheid als de werkloze in kwestie arbeidsintensief is. Het levert echter niets op, het bemoeilijkt het vinden van een baan alleen maar. Ondertussen kost ons dat wel 8 miljard op jaarbasis.

En zo zijn er nog meer systemen in het leven geroepen die vooral zinloos, ineffectief, inefficiënt of zelfs destructief werken maar wel de samenleving op kosten jagen puur om de eerdergenoemde illusie hoog te houden.

Maar asielzoekers zijn een dagelijks terugkerend item waar iedereen gretig op hapt. Want ja, die bedreigen onze verzorgingsstaat. Belachelijk gewoon. :')_!
Ah ok, dus omdat een paar gedetineerden ons een paar miljard kosten, laten we maar doorgaan dan met massa immigratie.

Ben je echt zo dom, of doe je alsof?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_170538816
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:57 schreef Xa1pt het volgende:

Neem nu het hele systeem van gedetineerden die maandelijks een eigen bijdrage moeten betalen voor hun detentie. Klinkt op papier heel aardig. Maar in werkelijkheid als je de jaarcijfers er op na slaat? Tja, dan blijkt dat dat hele systeem meer kost dan het oplevert. Hoeveel precies weet ik niet.
Merkwaardig dat je met dit voorbeeld komt want die wet over de eigen bijdrage van gedetineerden is door de minister ingetrokken vanwege het ontbreken van voldoende steun in de eerste kamer.
pi_170539640
De massa-immigratie moet zeker worden ingedamd, maar laten we asjeblieft niet denken dat we daarmee ook de toekomst van onze verzorgingsstaat veilig stellen.

Uiteindelijk hoeft er maar één keuze te worden gemaakt:

Willen we onze bejaarden de allerbeste zorg geven die er bestaat en daarmee straks 400 a 500 euro premie per persoon per maand betalen of willen we de huidige premies behouden en accepteren dat daarmee bejaarden niet de beste zorg krijgen die er bestaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nielsch op 28-04-2017 11:20:22 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:16:33 #189
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170539694
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:13 schreef Nielsch het volgende:
De massa-immigratie moet zeker worden ingedamd, maar laten we asjeblieft niet denken dat we daarmee ook de toekomst van onze verzorgingsstaat veilig stellen.

Uiteindelijk hoeft er maar één keuze te worden gemaakt:

Willen we onze bejaarden de allerbeste zorg geven die er bestaat en daarmee straks 400 a 500 euro premie per maand betalen of willen we de huidige premies behouden en accepteren dat daarmee bejaarden niet de beste zorg krijgen die er bestaat.
Gelukkig word iedereen oud. Ook jij😁

Maar die premie ga je in de toekomst sowieso betalen ook zonder ouderen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:18:16 #190
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170539730
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 08:35 schreef Igen het volgende:

[..]

De "illusies" die je daar noemt zijn organisatorische dingen die je op korte termijn kan aanpakken / afschaffen / terugdraaien als het nodig is. Dat verschilt substantieel van een demografische verandering (bijv. ten gevolge van immigratie), want de gevolgen daarvan werken onherroepelijk generaties lang na.
Hij heeft een goed punt. Neemt niet weg dat je wel vluchtelingen moet toelaten maar economische vluchtelingen alleen toelaten wanneer zij via een werkvergunning hier werken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:19:01 #191
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170539745
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:13 schreef Nielsch het volgende:
...

Uiteindelijk hoeft er maar één keuze te worden gemaakt:

Willen we onze bejaarden de allerbeste zorg geven die er bestaat en daarmee straks 400 a 500 euro premie per maand betalen...
Ik betaal nu al ¤350 per maand.
Net zoals iedereen met een inkomen > 52K

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 28-04-2017 11:24:52 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170539767
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:19 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik betaal nu al bijna 400 per maand.
Net zoals iedereen met een beetje behoorlijk inkomen.
per persoon?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:22:01 #193
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170539813
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

per persoon?
Ja.
Geen kids.

¤2900 in 2016 en dan nog iedere maand ongeveer ¤100 = 4100 per jaar=¤350 per maand
Geen ¤400 dus. Nog niet.


https://www.belastingdien(...)en_en_aanslaggrenzen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170539838
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:22 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ja.
Geen kids.
Fijn voor je, maar dan woon je vast niet in Nederland. En als je wel in Nederland woont, vertel dan maar gewoon waar je op doelt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:23:32 #195
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170539841
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:19 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik betaal nu al bijna 400 per maand.
Net zoals iedereen met een beetje behoorlijk inkomen.
Daar zat ik ook ruim aan met drie volwassen kinderen(boven de 18 incluis zorgtoeslag voor de kinderen). Gelukkig zijn er twee de deur uit. Dat was een salaris verhoging van een ongekende orde😁
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:24:26 #196
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170539860
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Fijn voor je, maar dan woon je vast niet in Nederland. En als je wel in Nederland woont, vertel dan maar gewoon waar je op doelt.
Gewoon in NL. Zie link hierboven.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170539871
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:24 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Gewoon in NL. Zie link hierboven.
ja whatever, ik heb het gewoon over je premie voor de zorgverzekering, geen idee wat jij er nog allemaal bij sleept.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:25:55 #198
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170539887
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

per persoon?
Lijkt mij sterk per persoon in NL.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:26:10 #199
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170539895
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ja whatever, ik heb het gewoon over je premie voor de zorgverzekering, geen idee wat jij er nog allemaal bij sleept.
Inkomens afh. deel zorgverzekering. Betaal je via je loonstrook. Of direct via ZVW aanslag als je geen loonslaaf bent.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170539907
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

Lijkt mij sterk per persoon in NL.
nee hoor, over een paar jaar zitten we op die bedragen vanwege de vergrijzing, maar je borst maar nat.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:27:30 #201
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170539927
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

Lijkt mij sterk per persoon in NL.
Chk die link naar de belastingdienst die ik heb gepost. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:28:18 #202
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_170539943
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:48 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Waar wil jij heen dan. Ik zelf zit te denken Japan. _O_
Zullen die op migranten uit een andere cultuur zitten te wachten?
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:30:52 #203
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170539989
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

nee hoor, over een paar jaar zitten we op die bedragen vanwege de vergrijzing, maar je borst maar nat.
De zorg voor ouderen moet men weer centraliseren zoals het ooit was.

Al die ouderen die zelfstandig een huis bezetten met alle aanpassingen aan dat huis en zorg lijkt mij stukken duurder dan al die ouderen in een tehuis met alle gemakken bij de hand.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_170540016
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:57 schreef Xa1pt het volgende:
Dit riedeltje blijft maar opduiken. Terwijl het gewoon een valse tegenstelling pur sang betreft. De verzorgingsstaat wordt niet bedreigd door asielzoekers, de verzorgingsstaat wordt bedreigd door rechtse rakkers.
Door asielzoekers niet inderdaad, die status heeft immers slechts een beperkte duur en ook de faciliteiten zijn beperkt.
quote:
Neem nu het hele systeem van gedetineerden die maandelijks een eigen bijdrage moeten betalen voor hun detentie. Klinkt op papier heel aardig. Maar in werkelijkheid als je de jaarcijfers er op na slaat? Tja, dan blijkt dat dat hele systeem meer kost dan het oplevert. Hoeveel precies weet ik niet.
Wetsvoorstel is ingetrokken.
quote:
Toch vinden we het allemaal prima dat we moeten betalen voor een dergelijke illusie (namelijk, dat tuig, de onderkant van de samenleving, doet er iets goeds voor terug). En laat dat nu juist hetgeen zijn want ons miljarden per jaar kost. Werklozen die een heel circus in worden gesleept wat voor zowel de overheid als de werkloze in kwestie arbeidsintensief is. Het levert echter niets op, het bemoeilijkt het vinden van een baan alleen maar. Ondertussen kost ons dat wel 8 miljard op jaarbasis.
Hoe kom je aan die 8 miljard? Ik kan hooguit bedragen vinden van ronde de 2-3 miljard, dus ik ben wel benieuwd wat er allemaal van die 8 miljard betaald wordt.
Overigens kunnen re-integratietrajecten e.d. zeker wel effectief zijn, maar dat is erg afhankelijk van de groep en de gebruikte methode.
quote:
En zo zijn er nog meer systemen in het leven geroepen die vooral zinloos, ineffectief, inefficiënt of zelfs destructief werken maar wel de samenleving op kosten jagen puur om de eerdergenoemde illusie hoog te houden.

Maar asielzoekers zijn een dagelijks terugkerend item waar iedereen gretig op hapt. Want ja, die bedreigen onze verzorgingsstaat. Belachelijk gewoon. :')_!
Dat de verzorgingsstaat steeds verder onder druk komt te staan wanneer er aan steeds meer mensen een bijstandsuitkering moet worden verstrekt, is toch helemaal niet zo'n belachelijke stelling? Die druk neemt ook toe door de steeds verder stijgende zorgkosten en de vergrijzing (AOW is een erg grote kostenpost). Het vorige kabinet heeft daarom ook maatregelen genomen om die druk enigszins te verlichten, zoals bijvoorbeeld met het invoeren van de kostendelersnorm.
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:46:43 #205
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170540278
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:32 schreef Physsic het volgende:

[..]

Door asielzoekers niet inderdaad, die status heeft immers slechts een beperkte duur en ook de faciliteiten zijn beperkt.

[..]

Wetsvoorstel is ingetrokken.

[..]

Hoe kom je aan die 8 miljard? Ik kan hooguit bedragen vinden van ronde de 2-3 miljard, dus ik ben wel benieuwd wat er allemaal van die 8 miljard betaald wordt.
Overigens kunnen re-integratietrajecten e.d. zeker wel effectief zijn, maar dat is erg afhankelijk van de groep en de gebruikte methode.

[..]

Dat de verzorgingsstaat steeds verder onder druk komt te staan wanneer er aan steeds meer mensen een bijstandsuitkering moet worden verstrekt, is toch helemaal niet zo'n belachelijke stelling? Die druk neemt ook toe door de steeds verder stijgende zorgkosten en de vergrijzing (AOW is een erg grote kostenpost). Het vorige kabinet heeft daarom ook maatregelen genomen om die druk enigszins te verlichten, zoals bijvoorbeeld met het invoeren van de kostendelersnorm.
AOW afschaffen. Wat is U plan. Het probleem met ouderen is dat zij geen kant meer opkunnen om te werken voor hun inkomen dit in tegenstelling tot jongeren. Hoe je de plannen ook verzint, je komt er in een beschaafde wereld niet onderuit.

Ik doe een gokje mbt de toekomst
1) zij die een pensioen hebben opgebouwd zullen geen AOW meer ontvangen.
2)Hun kinderen betalen een zorgplicht zoals in Duitsland voor hun ouders als die geen pensioen hebben opgebouwd.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_170540925
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:46 schreef Cherna het volgende:

[..]

AOW afschaffen. Wat is U plan. Het probleem met ouderen is dat zij geen kant meer opkunnen om te werken voor hun inkomen dit in tegenstelling tot jongeren. Hoe je de plannen ook verzint, je komt er in een beschaafde wereld niet onderuit.

Ik doe een gokje mbt de toekomst
1) zij die een pensioen hebben opgebouwd zullen geen AOW meer ontvangen.
2)Hun kinderen betalen een zorgplicht zoals in Duitsland voor hun ouders als die geen pensioen hebben opgebouwd.
Mijn plan? Ik heb geen plan. Het was slechts een opmerking.
In 2010 nog 'slechts' 28,5 miljard aan AOW, in 2016 al 36,9 miljard. Dat is niet niks en zal nog wel verder toenemen de komende jaren.
http://statline.cbs.nl/St(...),l&HDR=G1&STB=T&VW=T
pi_170540966
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:28 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Zullen die op migranten uit een andere cultuur zitten te wachten?
Als je mee doet aan hun samenleving en je volledig aanpast, ja. Zelfs mensen uit India en Pakistan worden daar geaccepteerd.
pi_170542119
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:32 schreef Physsic het volgende:

[..]

Door asielzoekers niet inderdaad, die status heeft immers slechts een beperkte duur en ook de faciliteiten zijn beperkt.
Maar wat dan wel?

quote:
Wetsvoorstel is ingetrokken.
Huh, dan ben ik in de war met een andere verplichte eigen bijdrage. Die jaarcijfers heb ik toen nog eens doorgenomen, winstgevend was het allemaal niet. Ik ga eens zoeken welke organisatie dat dan precies was.

quote:
Hoe kom je aan die 8 miljard? Ik kan hooguit bedragen vinden van ronde de 2-3 miljard, dus ik ben wel benieuwd wat er allemaal van die 8 miljard betaald wordt.
Overigens kunnen re-integratietrajecten e.d. zeker wel effectief zijn, maar dat is erg afhankelijk van de groep en de gebruikte methode.
Dat kan, inderdaad, want niet ieder reïntegratietraject is ineffectief maar per saldo gaat de gemiddelde werkloze er op achteruit getuige de effectiviteitsonderzoeken.

https://decorrespondent.n(...)ie/28987530-054a9ebb

quote:
Dat de verzorgingsstaat steeds verder onder druk komt te staan wanneer er aan steeds meer mensen een bijstandsuitkering moet worden verstrekt, is toch helemaal niet zo'n belachelijke stelling?
Maar die 60.000 asielzoekers per jaar zijn wat bijstand betreft de kosten niet, als je het vergelijkt met andere uitgaven. Daklozen die in Amsterdam wekelijks worden gecontroleerd door hele bataljons aan controleurs, werklozen die verplicht plantjes water moeten geven, dat zijn posten waar je flink op kunt besparen.
  vrijdag 28 april 2017 @ 13:42:45 #209
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_170542191
Bijstand en aow zijn geen probleem, nu niet en in de toekomst niet. Zorgkosten gaan de huidige verzorgingsstaat echter wel nekken.
pi_170542288
Ben het wel met hem eens. Wel jammer dat links dit niet inziet, aangezien ik verder links-georiënteerd ben.
pi_170542373
De oplossing is als volgt. Alleen ontwikkelingshulp aan landen geven die aan geboortebeperking doen.
Dat is goed voor
- de welvaart in die landen
- goed tegen hongersnood (minder monden worden gevoed)
- goed voor de natuur (minder grond nodig voor woningbouw en voedselproductie.
- goed tegen massamigratie
pi_170542430
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:54 schreef polderturk het volgende:
De oplossing is als volgt. Alleen ontwikkelingshulp aan landen geven die aan geboortebeperking doen.
Dat is goed voor
- de welvaart in die landen
- goed tegen hongersnood (minder monden worden gevoed)
- goed voor de natuur (minder grond nodig voor woningbouw en voedselproductie.
- goed tegen massamigratie
Misschien wel een goed idee om condooms te blijven verspreiden en seksuele voorlichting in landen die nog niet op dat punt zijn.
pi_170542512
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Misschien wel een goed idee om condooms te blijven verspreiden en seksuele voorlichting in landen die nog niet op dat punt zijn.
Ik denk dat dat niet zo goed helpt. Als landen de volgende wetten invoeren, dan krijgen ze ontwikkelingshulp:
- Alleen gratis onderwijs voor de eerste twee kinderen. Onderwijs voor het derde kind moeten ze zelf betalen
- alleen voedselhulp tot max twee kinderen. Voor het derde kind komt er geen hulp meer
- sommige medicijnen worden gratis verstrekt tot twee kinderen.

Ik denk dat dit beter werkt.
Als het westen dit niet doet, dan graven we ons eigen graf. Iedereen in de wereld is dan slechter af.
  vrijdag 28 april 2017 @ 14:05:31 #214
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170542555
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 14:03 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik denk dat dat niet zo goed helpt. Als landen de volgende wetten invoeren, dan krijgen ze ontwikkelingshulp:
- Alleen gratis onderwijs voor de eerste twee kinderen. Onderwijs voor het derde kind moeten ze zelf betalen
- alleen voedselhulp tot max twee kinderen. Voor het derde kind komt er geen hulp meer
- sommige medicijnen worden gratis verstrekt tot twee kinderen.

Ik denk dat dit beter werkt.
Als het westen dit niet doet, dan graven we ons eigen graf. Iedereen in de wereld is dan slechter af.
^O^

In dat soort richtingen moet men wel gaan denken iig.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_170542649
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar wat dan wel?

[..]

Huh, dan ben ik in de war met een andere verplichte eigen bijdrage. Die jaarcijfers heb ik toen nog eens doorgenomen, winstgevend was het allemaal niet. Ik ga eens zoeken welke organisatie dat dan precies was.

[..]

Dat kan, inderdaad, want niet ieder reïntegratietraject is ineffectief maar per saldo gaat de gemiddelde werkloze er op achteruit getuige de effectiviteitsonderzoeken.

https://decorrespondent.n(...)ie/28987530-054a9ebb

[..]

Maar die 60.000 asielzoekers per jaar zijn wat bijstand betreft de kosten niet, als je het vergelijkt met andere uitgaven. Daklozen die in Amsterdam wekelijks worden gecontroleerd door hele bataljons aan controleurs, werklozen die verplicht plantjes water moeten geven, dat zijn posten waar je flink op kunt besparen.
Asielzoeker kost 120.000 euro over zijn leven kunnen we lezen in het artikel. Dat is 7.2 miljard, en ieder jaar weer. En dan hebben we het nog nieteens over de sociale implicaties van zo'n drastische demografische verandering.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_170542673
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:54 schreef polderturk het volgende:
De oplossing is als volgt. Alleen ontwikkelingshulp aan landen geven die aan geboortebeperking doen.
Dat is goed voor
- de welvaart in die landen
- goed tegen hongersnood (minder monden worden gevoed)
- goed voor de natuur (minder grond nodig voor woningbouw en voedselproductie.
- goed tegen massamigratie
Dat helpt niet. Grote gezinnen hebben deze mensen niet voor de lol, maar omdat ze in failed states wonen, zonder sociale voorzieningen.
I´m back.
pi_170542777
Excuus, 3 ton, het is nog 3 keer zo erg.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_170542949
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar wat dan wel?
Migranten.
quote:
[..]

Huh, dan ben ik in de war met een andere verplichte eigen bijdrage. Die jaarcijfers heb ik toen nog eens doorgenomen, winstgevend was het allemaal niet. Ik ga eens zoeken welke organisatie dat dan precies was.
Misschien bedoel je de eigen bijdrage aan de kosten van het strafproces en kosten van slachtofferhulp. Maar die wet is ook nog niet door de EK (wel bijna, dacht ik). Voor die eigen bijdrage geldt wel een maximum van <2000euro (ik weet het bedrag niet precies), dus dat zal niet snel enorm uit de hand lopen.
quote:
[..]

Dat kan, inderdaad, want niet ieder reïntegratietraject is ineffectief maar per saldo gaat de gemiddelde werkloze er op achteruit getuige de effectiviteitsonderzoeken.

https://decorrespondent.n(...)ie/28987530-054a9ebb
Wat ik met 'groepen' bedoelde is dat bijvoorbeeld (jonge) werklozen die nog niet lang zonder werk zitten wel baat kunnen hebben bij zo'n traject, maar voor mensen die al jaren geen werk meer hebben of gewoon al redelijk oud zijn zal zo'n traject inderdaad weinig effect hebben.
quote:
[..]

Maar die 60.000 asielzoekers per jaar zijn wat bijstand betreft de kosten niet, als je het vergelijkt met andere uitgaven. Daklozen die in Amsterdam wekelijks worden gecontroleerd door hele bataljons aan controleurs, werklozen die verplicht plantjes water moeten geven, dat zijn posten waar je flink op kunt besparen.
Nee, maar naast de bijstand zal ook de zorg moeten worden betaald en ze ontvangen ook kindertoeslagen, etc. En zelfs dan zou dat voor 60.000 (dat is volgens mij nogal een ruime schatting, ik maak er even 40.000 van) statushouders inderdaad het probleem niet zijn, maar het wordt een ander verhaal als er elk jaar opnieuw 40.000 statushouders bijkomen. Als we naar de huidige groep statushouders kijken, dan zien we dat een groot deel ook jaren later nog steeds in de bijstand zit. Zelfs de volgende generatie doet het bij sommige nationaliteit niet veel beter.

Daarnaast neemt ook het aantal migranten dat naar Europa wil nog steeds toe, dus als er niets gebeurt, dan komen er een jaar later misschien wel 50.000 bij en het jaar daarna nog eens 60.000. Het is nu rustig met de toestroom van asielzoekers in Nederland (en ook in andere EU-landen), maar dat komt voor een heel groot deel door de Turkije-deal. Als die deal stopt en het lukt de EU niet om een goed asielsysteem te realiseren, dan kan dat echt flink gaan drukken op de verzorgingsstaat.

Het zou al een veel minder groot probleem zijn als de vluchtelingen gewoon over alle EU-landen zouden worden verdeeld, maar dat is nu overduidelijk niet het geval.
Als de grote meerderheid van de statushouders na zo'n twee jaar uit de bijstand zouden zijn en zouden meedraaien in de samenleving, dan was het ook geen probleem. Maar ook dat is helaas niet het geval.
pi_170543380
quote:
UNHCR-cijfers Italië: 181.436 bootimmigranten, slechts 3 procent kreeg asielstatus

De Daily Mail bericht op basis van cijfers (PDF) van de VN vluchtelingenorganisatie UNHCR dat van de boot’vluchtelingen’ die Italië binnen kwamen, er maar krap 3 % een asielstatus kregen. 90 duizend mensen die in Italië arriveerden, deden geen aanvraag tot asiel maar verdwenen meteen in de illegaliteit. 92 duizend deden wel een aanvraag, daarvan werden er 54 duizend onvoorwaardelijk afgewezen.

Krap vijfduizend, nog geen 3 procent van het totale aantal nieuwkomers, kreeg asiel. 33 duizend kregen een tijdelijke status.

Bootvluchtelingen dit jaar
Op de site van de UNHCR staat ook een rapportage over de instroom in januari en februari van dit jaar. (PDF) De instroom van zogenaamde ‘sea arrivals’ (bootvluchtelingen) is sterk toegenomen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar: toen waren het er 9.101, nu arriveerden er 13.439 mensen. Onderstaande tabel laat zien dat de nieuwkomers nauwelijks afkomstig zijn uit oorlogsgebied Syrië, en ook dat het voornamelijk mannen betreft.



Maar liefst 95,5% van de bootvluchtelingen heeft Libië als vertrekpunt, en 14 % arriveert als alleenreizende minderjarige, de categorie ‘unaccompanied and separated children‘ (UASC) in de tabel hierboven.
pi_170543558
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 14:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Maar, maar, maar we moeten deze mensen helpen!! Ze hebben recht hier op een verblijf!!
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_170543960
Ik snap niet dat we niet gewoon een ring van marineschepen neerleggen. En alles dat in territoriale wateren komt wordt eruit gesleept terug naar internationale wateren. Doei. Hard, maar effectief. Binnen 4 weken is er geen enkele bootvluchteling meer.

Doden zijn te voorkomen door dit duidelijk te communiceren in de landen van vertrek en Libië. Eerste twee weken eventueel nog wat nieuwe boten meenemen om de kansloze zinkende gevallen mee te wisselen en in Libië weer oppikken of tot zinken brengen.

Tijd om mensen te leren hun eigen boontjes te doppen.
Whatever...
pi_170544571
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 15:20 schreef Spanky78 het volgende:
Ik snap niet dat we niet gewoon een ring van marineschepen neerleggen. En alles dat in territoriale wateren komt wordt eruit gesleept terug naar internationale wateren. Doei. Hard, maar effectief. Binnen 4 weken is er geen enkele bootvluchteling meer.

Doden zijn te voorkomen door dit duidelijk te communiceren in de landen van vertrek en Libië. Eerste twee weken eventueel nog wat nieuwe boten meenemen om de kansloze zinkende gevallen mee te wisselen en in Libië weer oppikken of tot zinken brengen.

Tijd om mensen te leren hun eigen boontjes te doppen.
Blijkbaar wil de EU dit. Anders hadden ze het allang gestopt.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_170544588
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:13 schreef Harlon het volgende:
Mjah, da's allemaal leuk en aardig, maar om een dossier als dit aan te pakken zal je het in europees verband moeten doen. Nederland is economisch gezien de 13e deelstaat van Duitsland, uit de EU stappen is geen optie voor ons.
Nee hoor, dit hebben we voor een groot deel zelf in de hand als land.
Niet meer de luxe opvang, geen gratis geld meer uitdelen (dus ook geen bed, bad&brood), en illegaliteit strafbaar stellen.

Portugal en Estland bijvoorbeeld zijn ook gewoon lid van de EU en daar komen lang niet zoveel gelukszoekers, dat is simpelweg omdat ze daar minder krijgen.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:03 schreef klaasweetalles het volgende:ik zie gelijk dat dit een pvv mongool is en een bekende nederlander wil worden :r :r :r
:D Alles goed met je ? :{w
Kritiek op het immigratiebeleid en je bent gelijk PVVer en mongool ?
Wat is dat voor een domme redenatie ?
pi_170544618
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 15:42 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee hoor, dit hebben we voor een groot deel zelf in de hand als land.
Niet meer de luxe opvang, geen gratis geld meer uitdelen (dus ook geen bed, bad&brood), en illegaliteit strafbaar stellen.

Portugal en Estland bijvoorbeeld zijn ook gewoon lid van de EU en daar komen lang niet zoveel gelukszoekers, dat is simpelweg omdat ze daar minder krijgen.
Dat kunnen we op zich wel doen, maar dan komt men als nog gewoon hierheen omdat er hier veel meer geld beschikbaar is. Portugal is net zoals de rest van europa straat arm in vergelijking met noord europa.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_170544874
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:57 schreef Xa1pt het volgende:
Dit riedeltje blijft maar opduiken. Terwijl het gewoon een valse tegenstelling pur sang betreft. De verzorgingsstaat wordt niet bedreigd door asielzoekers, de verzorgingsstaat wordt bedreigd door rechtse rakkers.
Wat zullen we nu beleven :?
De verzorgingsstaat word bedreigd door rechtse rakkers ?
Nee de verzorgingsstaat wordt bedreigd door wegkijkers zoals jij die geen enkele kritiek willen verdragen wat betreft immigratie.

Het is ook niet interessant om te wijzen naar links of rechts.
Of mensen altijd te beschuldigen van buitenlanderhaat zoals jij altijd pleegt te doen met nog een paar van die nuttige idioten zoals 99.999 en keste010.
Buitenlanderhaat, xenofobie en islamofobie etc etc hebben er niets mee te maken wat mij betreft, het is gewoon logisch nadenken en je verstand gebruiken.

Je ziet de cijfers toch ?
En dat is natuurlijk niet alleen de cijfers van Jan van Beek, dat is al decennia bekend.
Verreweg de meeste immigranten die nu binnenkomen voegen helemaal niets toe aan Nederland en zijn alleen een kostenpost.

En als we voor een of andere reden wel emigranten nodig hebben voor de arbeidsmarkt, dan moet je niet lukraak hele volksstammen binnenlaten en hopen dat er wat geschikts tussen zit.
Dan moet je bewust kennismigranten werven en selecteren op opleiding en competentie.
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:18 schreef Cherna het volgende:Hij heeft een goed punt. Neemt niet weg dat je wel vluchtelingen moet toelaten
Ook dat is iets wat wij onszelf hebben opgelegd.
Het slaat helemaal nergens op dat wij vluchtelingen van duizenden km`s verderop "moeten" opnemen waar een dozijn veilige landen "tussen" zitten voordat ze aankomen in Nederland.
quote:
maar economische vluchtelingen alleen toelaten wanneer zij via een werkvergunning hier werken.
Ja, dan zijn het geen vluchtelingen meer he ?
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:26 schreef Hyperdude het volgende:Inkomens afh. deel zorgverzekering. Betaal je via je loonstrook. Of direct via ZVW aanslag als je geen loonslaaf bent.
Het is toch absurd dat je dat nog moet uitleggen ? :?
Hele volksstammen zijn er die denken dat die 100 euro per maand voor de zorgverzekering het enigste is wat ze kwijt zijn aan zorgkosten.

[ Bericht 6% gewijzigd door bluemoon23 op 28-04-2017 16:39:20 ]
  vrijdag 28 april 2017 @ 15:59:40 #226
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_170544892
"En we moeten stoppen met hun thuislanden militair te destabiliseren."


Teeeeeeeeeeeeee Laat!

Hoogleraren laten alleen van zich horen wanneer de shit nagenoeg onomkeerbaar voltooid is :')

Hoogleraren :')
  vrijdag 28 april 2017 @ 16:03:36 #227
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_170544960
AD - De Joodse Persgroep

Gewoon staatspropaganda en volkssentiment maar dat laatste alleen wanneer je er niets meer aan kunt doen :')
pi_170544972
Het probleem is dat ze niks toevoegen. Ze kosten geld. Dat gaat tzt drukken op de samenleving. Dat kan eventueel herstellen als de 2e generatie wel opleiding/werk hebben, maar in hoeverre is dat gebleken in het verleden?

Kijk naar de mocro's. Daar zijn de 2e/3e generatie het al jaren aan het verneuken. :)
pi_170545219
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 15:41 schreef habitue het volgende:

[..]

Blijkbaar wil de EU dit. Anders hadden ze het allang gestopt.
TimmermansEU twitterde op donderdag 20-04-2017 om 18:06:10 Europe isn't Brussels, its not the institutions, its not a building in Brussel. Europe is in people's ❤️ the feeling that we share a destiny reageer retweet
  vrijdag 28 april 2017 @ 16:38:26 #230
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_170545740
Aan schooiers die alleen maar komen parasiteren hebben we niks.
  vrijdag 28 april 2017 @ 16:58:21 #231
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_170546160
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 16:04 schreef Craptacular het volgende:
Het probleem is dat ze niks toevoegen. Ze kosten geld. Dat gaat tzt drukken op de samenleving. Dat kan eventueel herstellen als de 2e generatie wel opleiding/werk hebben, maar in hoeverre is dat gebleken in het verleden?

Kijk naar de mocro's. Daar zijn de 2e/3e generatie het al jaren aan het verneuken. :)
Omroepen zoals de Vara verdienen er in ieder geval bakken geld mee. Genoeg om ook tekstschrijvers intehuren die slimme annie mg schmidt teksten schrijven om opgelezen te worden door knuffelturken. Zodat het allemaal cultureel verantwoord lijkt en de integratie zogenaamd geslaagd.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 april 2017 @ 17:03:13 #232
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170546261
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 april 2017 16:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

TimmermansEU twitterde op donderdag 20-04-2017 om 18:06:10 Europe isn't Brussels, its not the institutions, its not a building in Brussel. Europe is in people's ❤ the feeling that we share a destiny reageer retweet
Dus we kunnen de EU opheffen en een mooi samenwerkingsverband beginnen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 28 april 2017 @ 17:07:33 #233
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170546333
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 april 2017 16:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

TimmermansEU twitterde op donderdag 20-04-2017 om 18:06:10 Europe isn't Brussels, its not the institutions, its not a building in Brussel. Europe is in people's ❤ the feeling that we share a destiny reageer retweet
Wat een diepgang.
Echt één van de grootste denkers in de Nederlandse politiek deze eeuw.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170546414
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 april 2017 16:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

TimmermansEU twitterde op donderdag 20-04-2017 om 18:06:10 Europe isn't Brussels, its not the institutions, its not a building in Brussel. Europe is in people's ❤ the feeling that we share a destiny reageer retweet
Die gozer is echt een engnek.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_170546426
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:07 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Wat een diepgang.
Echt één van de grootste denkers in de Nederlandse politiek deze eeuw.
Ja, wat moet je met zo'n uitspraak. Frans Timmermans schittert trouwens in dit soort non-sequiturs. Soms zie je iets voorbij komen van hem en dan lees je het nog een keer en dan nog een keer en dan kun je alleen maar als Oliver Hardy in de camera kijken. Zo dus: :{.
I´m back.
  vrijdag 28 april 2017 @ 17:18:38 #236
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_170546578
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:12 schreef habitue het volgende:

[..]

Die gozer is echt een engnek.
Kinderen laten vermoorden door USA omdat Assad weg mot. En dan die twitteruitspraken van hem high on drugs. Inderdaad een engnek.
pi_170546585
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 14:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Migranten.

[..]

Misschien bedoel je de eigen bijdrage aan de kosten van het strafproces en kosten van slachtofferhulp. Maar die wet is ook nog niet door de EK (wel bijna, dacht ik). Voor die eigen bijdrage geldt wel een maximum van <2000euro (ik weet het bedrag niet precies), dus dat zal niet snel enorm uit de hand lopen.

[..]

Wat ik met 'groepen' bedoelde is dat bijvoorbeeld (jonge) werklozen die nog niet lang zonder werk zitten wel baat kunnen hebben bij zo'n traject, maar voor mensen die al jaren geen werk meer hebben of gewoon al redelijk oud zijn zal zo'n traject inderdaad weinig effect hebben.

[..]

Nee, maar naast de bijstand zal ook de zorg moeten worden betaald en ze ontvangen ook kindertoeslagen, etc. En zelfs dan zou dat voor 60.000 (dat is volgens mij nogal een ruime schatting, ik maak er even 40.000 van) statushouders inderdaad het probleem niet zijn, maar het wordt een ander verhaal als er elk jaar opnieuw 40.000 statushouders bijkomen. Als we naar de huidige groep statushouders kijken, dan zien we dat een groot deel ook jaren later nog steeds in de bijstand zit. Zelfs de volgende generatie doet het bij sommige nationaliteit niet veel beter.

Daarnaast neemt ook het aantal migranten dat naar Europa wil nog steeds toe, dus als er niets gebeurt, dan komen er een jaar later misschien wel 50.000 bij en het jaar daarna nog eens 60.000. Het is nu rustig met de toestroom van asielzoekers in Nederland (en ook in andere EU-landen), maar dat komt voor een heel groot deel door de Turkije-deal. Als die deal stopt en het lukt de EU niet om een goed asielsysteem te realiseren, dan kan dat echt flink gaan drukken op de verzorgingsstaat.

Het zou al een veel minder groot probleem zijn als de vluchtelingen gewoon over alle EU-landen zouden worden verdeeld, maar dat is nu overduidelijk niet het geval.
Als de grote meerderheid van de statushouders na zo'n twee jaar uit de bijstand zouden zijn en zouden meedraaien in de samenleving, dan was het ook geen probleem. Maar ook dat is helaas niet het geval.
Het is niet rustig met de asielinstroom, nu stromen er 3x zoveel mensen binnen, namelijk de nareizigers. Maar die gaan zelden het AZC in, maar gaan ongecontroleerd meteen de sociale huurwoningen in. Op de kinderen na zullen al die nareizigers ook de bijstand in gaan.

Qua immigratie is de geest al lang uit de fles. Elk jaar weer kosten asielzoekers de samenleving netto vele miljarden euro's. En elk jaar komen er meer bij. De integratie is gewoon niet de handelen. Voorbeeld: koningsdag gisteren. In de binnenstad letterlijk geen 1 turk, marokkaan of somalier gezien. Waar zijn ze?
pi_170546642
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 16:04 schreef Craptacular het volgende:
Het probleem is dat ze niks toevoegen. Ze kosten geld. Dat gaat tzt drukken op de samenleving. Dat kan eventueel herstellen als de 2e generatie wel opleiding/werk hebben, maar in hoeverre is dat gebleken in het verleden?

Kijk naar de mocro's. Daar zijn de 2e/3e generatie het al jaren aan het verneuken. :)
Onderlagen blijven onderlagen. Het idee dat ze door een vrije en welvarende samenleving zichzelf ontwikkelen is een fabeltje gebleken. Zelfs al die subsidies, privileges en wegkijk gedrag hebben niets geholpen. Ook de 5e en 6e generatie Turken en Marokkanen zullen, grosso modo, onderontwikkeld zijn, nauwelijks normaal werk hebben en slecht geintegreerd.
pi_170546782
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 14:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat helpt niet. Grote gezinnen hebben deze mensen niet voor de lol, maar omdat ze in failed states wonen, zonder sociale voorzieningen.
Je kan ze in hun portemonnee raken als ze teveel kinderen maken.

Als landen de volgende wetten invoeren, dan krijgen ze ontwikkelingshulp:
- Alleen gratis onderwijs voor de eerste twee kinderen. Onderwijs voor het derde kind moeten ze zelf betalen
- alleen voedselhulp tot max twee kinderen. Voor het derde kind komt er geen hulp meer
- sommige medicijnen worden gratis verstrekt tot twee kinderen.

Ik denk dat dit beter werkt.
Als het westen dit niet doet, dan graven we ons eigen graf. Iedereen in de wereld is dan slechter af.
pi_170546806
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:28 schreef polderturk het volgende:

[..]

Je kan ze in hun portemonnee raken als ze teveel kinderen maken.

Als landen de volgende wetten invoeren, dan krijgen ze ontwikkelingshulp:
- Alleen gratis onderwijs voor de eerste twee kinderen. Onderwijs voor het derde kind moeten ze zelf betalen
- alleen voedselhulp tot max twee kinderen. Voor het derde kind komt er geen hulp meer
- sommige medicijnen worden gratis verstrekt tot twee kinderen.

Ik denk dat dit beter werkt.
Als het westen dit niet doet, dan graven we ons eigen graf. Iedereen in de wereld is dan slechter af.
Het is sws te laat. Maar het probleem wordt veroorzaakt door een ander probleem, dat bedoel ik te zeggen. Het is meer een symptoom dus van dat andere probleem.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 april 2017 @ 17:31:13 #241
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170546826
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is sws te laat. Maar het probleem wordt veroorzaakt door een ander probleem, dat bedoel ik te zeggen. Het is meer een symptoom dus van dat andere probleem.
Het probleem is dat kinderen nemen loont. Dat idee moet verdwijnen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170546993
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het probleem is dat kinderen nemen loont. Dat idee moet verdwijnen.
Denk je echt dat die vrouwen in Afrika daar op die manier over nadenken? Ik heb daar mijn twijfels over.
Er was recent nog een topic over geboortebeperking in Afrika. Veel vrouwen daar zitten niet te wachten op anticonceptie. Ze snappen niet wat het is en/of laten zich te veel leiden door hun geloof.
pi_170547648
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:41 schreef Physsic het volgende:

[..]

Denk je echt dat die vrouwen in Afrika daar op die manier over nadenken? Ik heb daar mijn twijfels over.
Er was recent nog een topic over geboortebeperking in Afrika. Veel vrouwen daar zitten niet te wachten op anticonceptie. Ze snappen niet wat het is en/of laten zich te veel leiden door hun geloof.
En er wordt veel verkracht. Anticonceptie zal je eerder bij de mannen moeten neerleggen. Hen overhalen, niet de vrouwen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 april 2017 @ 18:18:01 #244
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170547745
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:41 schreef Physsic het volgende:

[..]

Denk je echt dat die vrouwen in Afrika daar op die manier over nadenken? Ik heb daar mijn twijfels over.
Er was recent nog een topic over geboortebeperking in Afrika. Veel vrouwen daar zitten niet te wachten op anticonceptie. Ze snappen niet wat het is en/of laten zich te veel leiden door hun geloof.
Afrika is geen westers continent met allemaal sociale voorzieningen, je moet daar je eigen zorg regelen. Veel nakomelingen is goed.

Ik vraag me echt af waar je die onzin vandaan haalt, want dat is echt absoluut niet waar. Zelfs in China niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170547757
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:14 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En er wordt veel verkracht. Anticonceptie zal je eerder bij de mannen moeten neerleggen. Hen overhalen, niet de vrouwen.
Dat wordt al helemaal een lastige klus, aangezien er gebieden zijn waar het gebruikelijk is dat de mannen meerdere vrouwen hebben, en dus ook extra veel kinderen. :P
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 april 2017 @ 18:19:05 #246
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170547763
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:14 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En er wordt veel verkracht. Anticonceptie zal je eerder bij de mannen moeten neerleggen. Hen overhalen, niet de vrouwen.
Verkrachting verklaart geen overschot van 4:1.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170547992
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Afrika is geen westers continent met allemaal sociale voorzieningen, je moet daar je eigen zorg regelen. Veel nakomelingen is goed.

Ik vraag me echt af waar je die onzin vandaan haalt, want dat is echt absoluut niet waar. Zelfs in China niet.
Welke onzin? Ik doelde in ieder geval op dit topic van een maand geleden, ging over Niger:
quote:
Anticonceptie is nochtans gratis te verkrijgen. Hulpverleners proberen vrouwen duidelijk te maken dat het niet gaat over helemaal geen kinderen meer krijgen, maar wel over het op de wereld zetten van gezonde baby's. Ontwikkelingswerkers zijn ervan overtuigd dat de gezinnen kleiner moeten opdat catastrofes vermeden kunnen worden. Maar zolang vrouwen geen kleinere families willen, is er voorlopig weinig hoop dat er snel iets zal veranderen.
NWS / Waarom slechts vier kinderen als je er elf kan hebben?

Ik begrijp dat veel kinderen hebben een voordeel kan zijn, maar veel kinderen hebben betekent ook dat er per kind minder te eten is.
Jij zei dat het idee dat meer kinderen nemen loont moet verdwijnen. Dat ben ik met je eens, maar ik vraag me af of dat wel makkelijk te bereiken is.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 april 2017 @ 19:19:28 #248
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170548872
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:32 schreef Physsic het volgende:

[..]

Welke onzin? Ik doelde in ieder geval op dit topic van een maand geleden, ging over Niger:

[..]

NWS / Waarom slechts vier kinderen als je er elf kan hebben?

Ik begrijp dat veel kinderen hebben een voordeel kan zijn, maar veel kinderen hebben betekent ook dat er per kind minder te eten is.
Jij zei dat het idee dat meer kinderen nemen loont moet verdwijnen. Dat ben ik met je eens, maar ik vraag me af of dat wel makkelijk te bereiken is.
Je zei dat het kwam omdat ze het gewoon onveilig doen, niet omdat ze kinderen willen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170548926
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:18 schreef Nattekat het volgende:Afrika is geen westers continent met allemaal sociale voorzieningen, je moet daar je eigen zorg regelen. Veel nakomelingen is goed.
Nee, ze denken dat het goed is
  vrijdag 28 april 2017 @ 19:23:34 #250
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170548961
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus we kunnen de EU opheffen en een mooi samenwerkingsverband beginnen?
Wijs plan.
Wel met 'realisme' in het achterhoofd aub.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_170549496
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je zei dat het kwam omdat ze het gewoon onveilig doen, niet omdat ze kinderen willen.
Nee, dat was niet wat ik zei en ook helemaal niet wat ik bedoelde te zeggen. Ik herhaalde wat er in een recent nieuwsbericht (en topic) over werd gezegd.
Maar om de bevolkingsgroei in Afrika af te remmen, zullen de mensen daar toch ook open moeten staan voor zoiets als anticonceptie en/of andere veranderingen. Dat lijkt momenteel (in Niger in ieder geval) nog niet het geval te zijn.
Dat is ook niet zo vreemd. Die mensen hebben hele andere prioriteiten, zoals proberen te overleven.
  vrijdag 28 april 2017 @ 19:49:27 #252
451005 Grems
Clown World
pi_170549550
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:47 schreef Physsic het volgende:

[..]
Dat is ook niet zo vreemd. Die mensen hebben hele andere prioriteiten, zoals proberen te overleven.
Zou een stuk makkelijker gaan als ze hun groeiende welvaart niet teniet deden door nog sneller voort te planten.

Maar goed, geen Neanderthaler DNA he, dan krijg je dat.
pi_170549807
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:49 schreef Grems het volgende:

[..]

Zou een stuk makkelijker gaan als ze hun groeiende welvaart niet teniet deden door nog sneller voort te planten.

Maar goed, geen Neanderthaler DNA he, dan krijg je dat.
Ja, precies. Op die manier wordt het ook steeds lastiger, maar echt een (realistische) oplossing is er niet.. :N
  vrijdag 28 april 2017 @ 20:01:33 #254
451005 Grems
Clown World
pi_170549852
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, precies. Op die manier wordt het ook steeds lastiger, maar echt een (realistische) oplossing is er niet.. :N
Jawel hoor, uiteindelijk zal de natuur hoe dan ook zijn werk doen. Zodra West-Europa Afrika 2.0 is zal de Grote Sterfte plaatsvinden.
pi_170552046
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170552275
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 20:01 schreef Grems het volgende:

[..]

Jawel hoor, uiteindelijk zal de natuur hoe dan ook zijn werk doen. Zodra West-Europa Afrika 2.0 is zal de Grote Sterfte plaatsvinden.
Dat is geen oplossing. :P Ik bedoelde iets om Afrika vooruit te helpen.
  vrijdag 28 april 2017 @ 23:00:06 #257
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_170554825
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, precies. Op die manier wordt het ook steeds lastiger, maar echt een (realistische) oplossing is er niet.. :N
Ik vermoed al sinds mijn tienerjaren dat de hulp aan Afrika niets meer dan een smoes is. Het is 'ze' niet te doen om die mensen te redden van sterfte. Het gaat om subsidiezuigen en grondstoffen. Het schept werkgelegenheid. We moeten niet meer denken in termen van mensen daar helpen. Dat was ook nooit de bedoeling geweest. Stel je red die mensen van sterfte. En dan?
pi_170558699
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 23:00 schreef Tamabralski het volgende:Ik vermoed al sinds mijn tienerjaren dat de hulp aan Afrika niets meer dan een smoes is. Het is 'ze' niet te doen om die mensen te redden van sterfte. Het gaat om subsidiezuigen en grondstoffen. Het schept werkgelegenheid.
Na het verlies van de kolonien in Azie en Suriname, zat Nederland met een boel ambtenaren met kennis van de tropen.
Die konden mooi over naar ontwikkelingshulp, hadden ze daar ook weer een baantje.
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 21:26 schreef Physsic het volgende:Dat is geen oplossing. :P Ik bedoelde iets om Afrika vooruit te helpen.
En waarom zou dat onze taak zijn ? dat moet uit hun zelf komen en door de Afrikanen zelf gedragen worden.
Anders blijft het trekken aan een dood paard.
pi_170580834
WTF zeg,dit kan toch niet waar zijn?

http://nieuws.tpo.nl/2017/04/30/vluchtelingen-europa-4-mei/

quote:
Op 4 mei is er in Amsterdam naast de officiële dodenherdenking ook een herdenking voor vluchtelingen die overleden op weg naar Europa. Initiatiefnemer Rikko Voorberg wil Nederland daarmee dwingen tijdens de dodenherdenking ook stil te staan bij de slachtoffers “die wij, bedoeld of onbedoeld, zelf maken”.

Met drieduizend witte papieren kruisen in het gras wordt op 4 mei op het Rembrandtplein in Amsterdam stilgestaan bij de vluchtelingen die het leven lieten onderweg naar Europa.
pi_170581154
quote:
slachtoffers “die wij, bedoeld of onbedoeld, zelf maken”.
Dat klopt natuurlijk wel, door onze ruime verzorgingsstaat en luxe opvang die ook voor illegale migranten toegankelijk is, werkt Nederland als een magneet voor arme Aziaten en Afrikanen.
En daar zullen best een paar onderweg het leven laten ja, dat krijg je met die grote aantallen.
pi_170582056
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 11:40 schreef wolkentoetje het volgende:
WTF zeg,dit kan toch niet waar zijn?

http://nieuws.tpo.nl/2017/04/30/vluchtelingen-europa-4-mei/

[..]

Mooi initiatief juist.
pi_170583367
quote:
14s.gif Op zondag 30 april 2017 12:40 schreef rosalinde93 het volgende:

[..]

Mooi initiatief juist.
Schei toch uit.! Het is walgelijk en zeer ongepast op 4mei.!
Juist door types als Rikko welkom welkom allemaal, geen grenzen blablabla stappen mensen op die bootjes.!
pi_170583382
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 11:56 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat klopt natuurlijk wel, door onze ruime verzorgingsstaat en luxe opvang die ook voor illegale migranten toegankelijk is, werkt Nederland als een magneet voor arme Aziaten en Afrikanen.
En daar zullen best een paar onderweg het leven laten ja, dat krijg je met die grote aantallen.
En types als Rikko juichen het van harte toe,meer meer meer en desnoods gaan we ze zelf halen.
pi_170584451
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, dat was niet wat ik zei en ook helemaal niet wat ik bedoelde te zeggen. Ik herhaalde wat er in een recent nieuwsbericht (en topic) over werd gezegd.
Maar om de bevolkingsgroei in Afrika af te remmen, zullen de mensen daar toch ook open moeten staan voor zoiets als anticonceptie en/of andere veranderingen. Dat lijkt momenteel (in Niger in ieder geval) nog niet het geval te zijn.
Dat is ook niet zo vreemd. Die mensen hebben hele andere prioriteiten, zoals proberen te overleven.
Dat moeten overleven zal wel meevallen, niemand wordt toch geil van hongerlijden?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_170584476
quote:
14s.gif Op zondag 30 april 2017 12:40 schreef rosalinde93 het volgende:

[..]

Mooi initiatief juist.
Trolololol
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zondag 30 april 2017 @ 14:38:52 #266
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170584597
quote:
14s.gif Op zondag 30 april 2017 12:40 schreef rosalinde93 het volgende:

[..]

Mooi initiatief juist.
Wij maken ze niet, bedoeld of onbedoeld. Dat doen ze toch echt zelf.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170584728
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 11:40 schreef wolkentoetje het volgende:
WTF zeg,dit kan toch niet waar zijn?

http://nieuws.tpo.nl/2017/04/30/vluchtelingen-europa-4-mei/

[..]

Kan er niet iemand heel demonstratief die papieren kruizen in de fik steken? WIJ maken namelijk geen slachtoffers, dat doen ze (icm de mensensmokkelaars) helemaal ZELF.
pi_170601958
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 11:40 schreef wolkentoetje het volgende:
WTF zeg,dit kan toch niet waar zijn?

http://nieuws.tpo.nl/2017/04/30/vluchtelingen-europa-4-mei/

[..]

Wat een idioten zeg.
  maandag 1 mei 2017 @ 09:49:14 #269
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170602129
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:23 schreef 6star6lord6 het volgende:

Normale mensen hebben geen uitkering nodig en kunnen gewoon zorg betalen.
Klinkt een beetje als een Arisch concept:
"Alleen normale mensen mogen deelnemen aan onze samenleving".

Anyway, elke kleuter begrijpt dat als je maar in de koek blijft snijden, de stukjes steeds kleiner worden, totdat ze uiteindelijk te klein zijn geworden om uberhaupt nog te proeven waar je mee begonnen bent. Nu moet alleen iemand dat nog tegen de huidige generatie politieke partijen vertellen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 1 mei 2017 @ 10:45:38 #270
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170603147
quote:
14s.gif Op zondag 30 april 2017 12:40 schreef rosalinde93 het volgende:

[..]

Mooi initiatief juist.
Dom, het moedigt de migranten alleen nog verder aan. Maar t stáát zo chic hé ? Migranten knuf knuf, en snik snik doen O-) Kun je fijn * kijk mij 'ns goed zijn * in de media doen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170603571
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 10:45 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dom, het moedigt de migranten alleen nog verder aan. Maar t stáát zo chic hé ? Migranten knuf knuf, en snik snik doen O-) Kun je fijn * kijk mij 'ns goed zijn * in de media doen.
Dat heet 'virtue signaling'. Zeggen dat je heel progressief bent, maar je behandelt migranten als een ver-van-je-bed show. NIMBY.

Voorbeeld: in de grote steden heb je een roomblanke hipster scene, die heel braaf D66 of GL stemmen, maar no way dat die gaan dineren in restaurants waar veel allochtonen komen. Dat is overduidelijk een brug te ver. Om een GL lid te citeren waar ik laatst mee op straat liep: "ja maar daar komen geen Nederlanders". Tja.
pi_170603914
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:11 schreef Homey het volgende:

[..]

Dat heet 'virtue signaling'. Zeggen dat je heel progressief bent, maar je behandelt migranten als een ver-van-je-bed show. NIMBY.

Voorbeeld: in de grote steden heb je een roomblanke hipster scene, die heel braaf D66 of GL stemmen, maar no way dat die gaan dineren in restaurants waar veel allochtonen komen. Dat is overduidelijk een brug te ver. Om een GL lid te citeren waar ik laatst mee op straat liep: "ja maar daar komen geen Nederlanders". Tja.
HEEL erg verschrikkelijk irritant die lui. Maar helaas zie dat steeds meer. Ook iets dat uit Amerika is komen overwaaien, net als dat SJW gedoe.
pi_170604107
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:32 schreef stopnaald het volgende:

[..]

HEEL erg verschrikkelijk irritant die lui. Maar helaas zie dat steeds meer. Ook iets dat uit Amerika is komen overwaaien, net als dat SJW gedoe.
Segregatie is van alle tijden. Het is menselijk gedrag om je alleen op te houden bij mensen die hetzelfde eruit zien als jij, en dezelfde taal spreken. Geldt voor blanken, zwarten, moslims, etc. Ik ken toevallig alle straten van Amsterdam, dus ik weet hoe gesegregeerd die stad is.

Het meest typerende vind ik world of food in Amsterdam Zuid-Oost. Aanmerkelijk beter en goedkoper eten dan de Foodhallen, maar je komt er geen hipster tegen. Veel hipsters binnen de ring hebben er zelfs nooit van gehoord, terwijl het maar 5km verderop ligt. "maar dat ligt buiten de ring, daar kom je toch niet!!!". Tja.

Maar ook Marokkanen en Turken laten een totale desinteresse zien in andere culturen of cuisines. Laatst op Koningsdag, zag ik ineens zo'n typische toeterende Turken colonne (bruiloft geloof ik) proberen de binnenstad in te rijden. Kon natuurlijk niet, omdat alle straten waren afgesloten. Volgens mij hadden die Turken niet door dat het die dag Koningsdag was. Hoe slecht geintegreerd ben je dan wel niet eens.
pi_170604751
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:42 schreef Homey het volgende:Laatst op Koningsdag, zag ik ineens zo'n typische toeterende Turken colonne (bruiloft geloof ik) proberen de binnenstad in te rijden. Kon natuurlijk niet, omdat alle straten waren afgesloten. Volgens mij hadden die Turken niet door dat het die dag Koningsdag was. Hoe slecht geintegreerd ben je dan wel niet eens.
Die zijn sowieso slecht geintegreerd, want die hebben blijkbaar niet het besef dat claxonneren zonder dat daar aanleiding (gevaarlijke situatie afwenden in het verkeer) voor is redelijk asociaal is. En ook strafbaar.
pi_170605632
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:09 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Die zijn sowieso slecht geintegreerd, want die hebben blijkbaar niet het besef dat claxonneren zonder dat daar aanleiding (gevaarlijke situatie afwenden in het verkeer) voor is redelijk asociaal is. En ook strafbaar.
Die beseffen dat wel, maar er is geen handhaving. Die doen gewoon waar ze zin in hebben.
pi_170608253
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:20 schreef Odaiba het volgende:

[..]

En ons eigen volk dan?
de goeden lijden altijd onder de slechten, dat is een universele menselijke waarde. helaas weinig aan te doen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 1 mei 2017 @ 14:31:19 #277
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_170608369
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:42 schreef Homey het volgende:

[..]

Segregatie is van alle tijden. Het is menselijk gedrag om je alleen op te houden bij mensen die hetzelfde eruit zien als jij, en dezelfde taal spreken. Geldt voor blanken, zwarten, moslims, etc. Ik ken toevallig alle straten van Amsterdam, dus ik weet hoe gesegregeerd die stad is.

Het meest typerende vind ik world of food in Amsterdam Zuid-Oost. Aanmerkelijk beter en goedkoper eten dan de Foodhallen, maar je komt er geen hipster tegen. Veel hipsters binnen de ring hebben er zelfs nooit van gehoord, terwijl het maar 5km verderop ligt. "maar dat ligt buiten de ring, daar kom je toch niet!!!". Tja.

Maar ook Marokkanen en Turken laten een totale desinteresse zien in andere culturen of cuisines. Laatst op Koningsdag, zag ik ineens zo'n typische toeterende Turken colonne (bruiloft geloof ik) proberen de binnenstad in te rijden. Kon natuurlijk niet, omdat alle straten waren afgesloten. Volgens mij hadden die Turken niet door dat het die dag Koningsdag was. Hoe slecht geintegreerd ben je dan wel niet eens.
Ze zijn alleen geïntegreerd en Nederlander als de uitkering of de kinderbijslag aangevraagd moet worden.
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 mei 2017 @ 14:39:26 #278
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170608575
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:42 schreef Homey het volgende:

[..]

Segregatie is van alle tijden. Het is menselijk gedrag om je alleen op te houden bij mensen die hetzelfde eruit zien als jij, en dezelfde taal spreken. Geldt voor blanken, zwarten, moslims, etc. Ik ken toevallig alle straten van Amsterdam, dus ik weet hoe gesegregeerd die stad is.

Het meest typerende vind ik world of food in Amsterdam Zuid-Oost. Aanmerkelijk beter en goedkoper eten dan de Foodhallen, maar je komt er geen hipster tegen. Veel hipsters binnen de ring hebben er zelfs nooit van gehoord, terwijl het maar 5km verderop ligt. "maar dat ligt buiten de ring, daar kom je toch niet!!!". Tja.

Maar ook Marokkanen en Turken laten een totale desinteresse zien in andere culturen of cuisines. Laatst op Koningsdag, zag ik ineens zo'n typische toeterende Turken colonne (bruiloft geloof ik) proberen de binnenstad in te rijden. Kon natuurlijk niet, omdat alle straten waren afgesloten. Volgens mij hadden die Turken niet door dat het die dag Koningsdag was. Hoe slecht geintegreerd ben je dan wel niet eens.
En toch blijven grote groepen mensen het vreemde idee houden dat multiculti de ultieme droom is, dat dat de enige goede manier van leven is. Ik vraag me nog altijd af of ze gigantisch naief of gewoon struisvogel zijn. Gelukkig gaan steeds meer mensen inzien dat dit niet langer zo door kan gaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 1 mei 2017 @ 15:12:54 #279
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170609390
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En toch blijven grote groepen mensen het vreemde idee houden dat multiculti de ultieme droom is, dat dat de enige goede manier van leven is. Ik vraag me nog altijd af of ze gigantisch naief of gewoon struisvogel zijn. Gelukkig gaan steeds meer mensen inzien dat dit niet langer zo door kan gaan.
Wees blij dat het zolang gelukt is om iedereen buiten de deur te houden.
Hele lange tijd dacht men dat je wel een stukje aarde kon claimen, heeft men lang van genoten.
wooblabalurg
  maandag 1 mei 2017 @ 15:14:43 #280
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170609428
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:12 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wees blij dat het zolang gelukt is om iedereen buiten de deur te houden.
Hele lange tijd dacht men dat je wel een stukje aarde kon claimen, heeft men lang van genoten.
Oh, ik kom de komende maand even jouw woning bewonen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170609789
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:12 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wees blij dat het zolang gelukt is om iedereen buiten de deur te houden.
Hele lange tijd dacht men dat je wel een stukje aarde kon claimen, heeft men lang van genoten.
Sinds de mens is overgeschakeld van jager&verzamelaar naar landbouw&verstedelijking is het claimen van een stukje aarde fundamenteel om te kunnen overleven.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  † In Memoriam † maandag 1 mei 2017 @ 16:30:04 #282
460494 naoomx
pi_170610974
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En toch blijven grote groepen mensen het vreemde idee houden dat multiculti de ultieme droom is, dat dat de enige goede manier van leven is. Ik vraag me nog altijd af of ze gigantisch naief of gewoon struisvogel zijn. Gelukkig gaan steeds meer mensen inzien dat dit niet langer zo door kan gaan.
We kunnen anders nog heel wat doen om onze multiculturele samenleving te verbeteren.

Ten eerste lijkt het me vrij duidelijk dat de integratie verbeterd moet worden. Het integratieproces voor immigranten moet weer van de staat worden en sterk verbeterd (vooral de inburgeringscursus).

Maar we kunnen ook wat winst behalen door vluchtelingen beter te verdelen onder de Nederlandse plaatsen. Wat mij betreft mogen er heel wat vluchtelingen naar welvarende, "blanke" gebieden en mogen de gebieden waar al veel buitenlanders wonen (meer) met rust gelaten worden. Ik merk namelijk dat buitenlanders in "blanke omgevingen" eigenlijk wel (redelijk) goed integreren, zeker in ook nog eens welvarende plekken. Dus daar is er nog wel draagkracht.


Maar of een multiculturele staat ooit echt geslaagd kan/zal worden? Geen idee, ben daar zelf ook wel vrij skeptisch over. Mja, aan de andere kant zal het nooit perfect worden en kleven er ook wel veel voordelen aan onze huidige globalisatiecultuur (al geniet helaas vooral het "hoge segment" hiervan).
  maandag 1 mei 2017 @ 21:06:20 #283
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_170618738
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:07 schreef Confetti het volgende:

[..]

Nou nou, voor een final solution is het misschien net iets te vroeg. Beter stoppen we met doneren en kijken we de andere kant op als zij zich weer eens een hongersnood-crisis in hebben gefokt.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  maandag 1 mei 2017 @ 21:13:54 #284
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_170619032
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:30 schreef naoomx het volgende:

[..]

We kunnen anders nog heel wat doen om onze multiculturele samenleving te verbeteren.

Ten eerste lijkt het me vrij duidelijk dat de integratie verbeterd moet worden. Het integratieproces voor immigranten moet weer van de staat worden en sterk verbeterd (vooral de inburgeringscursus).

Maar we kunnen ook wat winst behalen door vluchtelingen beter te verdelen onder de Nederlandse plaatsen. Wat mij betreft mogen er heel wat vluchtelingen naar welvarende, "blanke" gebieden en mogen de gebieden waar al veel buitenlanders wonen (meer) met rust gelaten worden. Ik merk namelijk dat buitenlanders in "blanke omgevingen" eigenlijk wel (redelijk) goed integreren, zeker in ook nog eens welvarende plekken. Dus daar is er nog wel draagkracht.

Maar of een multiculturele staat ooit echt geslaagd kan/zal worden? Geen idee, ben daar zelf ook wel vrij skeptisch over. Mja, aan de andere kant zal het nooit perfect worden en kleven er ook wel veel voordelen aan onze huidige globalisatiecultuur (al geniet helaas vooral het "hoge segment" hiervan).
Meen je dit nou?!
Life is what you make it.
pi_170619349
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:30 schreef naoomx het volgende:

[..]

We kunnen anders nog heel wat doen om onze multiculturele samenleving te verbeteren.

Ten eerste lijkt het me vrij duidelijk dat de integratie verbeterd moet worden. Het integratieproces voor immigranten moet weer van de staat worden en sterk verbeterd (vooral de inburgeringscursus).

Maar we kunnen ook wat winst behalen door vluchtelingen beter te verdelen onder de Nederlandse plaatsen. Wat mij betreft mogen er heel wat vluchtelingen naar welvarende, "blanke" gebieden en mogen de gebieden waar al veel buitenlanders wonen (meer) met rust gelaten worden. Ik merk namelijk dat buitenlanders in "blanke omgevingen" eigenlijk wel (redelijk) goed integreren, zeker in ook nog eens welvarende plekken. Dus daar is er nog wel draagkracht.

Maar of een multiculturele staat ooit echt geslaagd kan/zal worden? Geen idee, ben daar zelf ook wel vrij skeptisch over. Mja, aan de andere kant zal het nooit perfect worden en kleven er ook wel veel voordelen aan onze huidige globalisatiecultuur (al geniet helaas vooral het "hoge segment" hiervan).
Wat een onzin. Slimme en succesvolle migranten leiden vrijwel automatisch tot een geslaagde integratie en multi-etnische staat (een geslaagde multiculturele samenleving is onmogelijk, er zal altijd wrijving ontstaan resulterend is zelf-segregatie en onvrede). Het probleem is te veel migranten met discutabele kwaliteiten en motieven. Geen enkel cursusje of positieve discriminatie gaat daar iets aan helpen.
pi_170620640
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:30 schreef naoomx het volgende:

[..]

We kunnen anders nog heel wat doen om onze multiculturele samenleving te verbeteren.

Ten eerste lijkt het me vrij duidelijk dat de integratie verbeterd moet worden. Het integratieproces voor immigranten moet weer van de staat worden en sterk verbeterd (vooral de inburgeringscursus).

Maar we kunnen ook wat winst behalen door vluchtelingen beter te verdelen onder de Nederlandse plaatsen. Wat mij betreft mogen er heel wat vluchtelingen naar welvarende, "blanke" gebieden en mogen de gebieden waar al veel buitenlanders wonen (meer) met rust gelaten worden. Ik merk namelijk dat buitenlanders in "blanke omgevingen" eigenlijk wel (redelijk) goed integreren, zeker in ook nog eens welvarende plekken. Dus daar is er nog wel draagkracht.
Dat is inderdaad het geval en dat is ook logisch. Dan worden ze indirect gedwongen om te integreren, omdat niemand van de buren hun taal spreekt. Om maar een simpel voorbeeld te noemen. :)

Maar ik denk dat het lastig is. De gemeente zit waarschijnlijk niet te wachten op beschikbaar stellen van veel (dure) koopwoningen voor statushouders. Ze plaatsen die statushouders het liefst in bestaande sociale huurwoningen.
Volgens mij worden er wel steeds meer nieuwbouwwijken gebouwd waarin zowel (sociale) koopwoningen als (sociale) huurwoningen te vinden zijn.

Neem de gemeente Waalre. Daar moesten vorig jaar en dit jaar enkele tientallen statushouders worden gehuisvest. Waalre heeft nauwelijks huurwoningen en nog minder sociale huurwoningen, dus dat is niet makkelijk. (Ze hadden één gezin in een villa twv ¤600.000 gezet, maar die is afgebrand omdat er kort daarna een wietkwekerij in zat, haha)
Nu gaan ze van die tijdelijke woonunits plaatsen. Dat is natuurlijk ook niets.
  † In Memoriam † maandag 1 mei 2017 @ 22:26:25 #287
460494 naoomx
pi_170621705
quote:
2s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:13 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Meen je dit nou?!
Kan je dit verder toelichten?


quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:21 schreef koekoe het volgende:

[..]

Wat een onzin. Slimme en succesvolle migranten leiden vrijwel automatisch tot een geslaagde integratie en multi-etnische staat (een geslaagde multiculturele samenleving is onmogelijk, er zal altijd wrijving ontstaan resulterend is zelf-segregatie en onvrede). Het probleem is te veel migranten met discutabele kwaliteiten en motieven. Geen enkel cursusje of positieve discriminatie gaat daar iets aan helpen.
Ik zeg toch ook "verbeteren" en niet "perfectioneren" ofzo...?
En ja, je kan er inderdaad ook voor kiezen om de grenzen te sluiten. Maar ikzelf vrees dat de nadelen hiervan sterk opwegen tegen de voordelen.

Wel goed dat je die kanttekening maakte over migranten met veel versus weinig kwaliteiten. Het is inderdaad zo dat hoe hoger de intelligentie en/of het aanpassingsvermogen van de migrant is, hoe beter hij/zij zich aan kan passen aan de nieuwe omgeving.
Dat maakt de draagkracht van de "rijke, blanke wijken" nog groter tov van "slechtere wijken": deze trekken relatief veel goed aangepaste migranten, terwijl de "slechtere wijken" veelal de "slechtere mensen" krijgen zegmaar.


quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:54 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het geval en dat is ook logisch. Dan worden ze indirect gedwongen om te integreren, omdat niemand van de buren hun taal spreekt. Om maar een simpel voorbeeld te noemen. :)

Maar ik denk dat het lastig is. De gemeente zit waarschijnlijk niet te wachten op beschikbaar stellen van veel (dure) koopwoningen voor statushouders. Ze plaatsen die statushouders het liefst in bestaande sociale huurwoningen.
Volgens mij worden er wel steeds meer nieuwbouwwijken gebouwd waarin zowel (sociale) koopwoningen als (sociale) huurwoningen te vinden zijn.

Neem de gemeente Waalre. Daar moesten vorig jaar en dit jaar enkele tientallen statushouders worden gehuisvest. Waalre heeft nauwelijks huurwoningen en nog minder sociale huurwoningen, dus dat is niet makkelijk. (Ze hadden één gezin in een villa twv ¤600.000 gezet, maar die is afgebrand omdat er kort daarna een wietkwekerij in zat, haha)
Nu gaan ze van die tijdelijke woonunits plaatsen. Dat is natuurlijk ook niets.
Goed punt, dat over de bereidheid van de gemeenten en sociale woningen. En bovendien is de grond duurder op geliefde plekken...

Toch denk ik dat een nieuwe "verdeelsleutel" wel een haalbare oplossing is. Het vergt wat aanpassingsvermogen van bepaalde gemeenten, maarja, in de plaatsen in kwestie is D66 en/of GroenLinks vaak populair, dus het zou bij hun idealen moeten passen.
  maandag 1 mei 2017 @ 22:50:28 #288
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_170622358
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 22:26 schreef naoomx het volgende:

[..]

Kan je dit verder toelichten?

Ik vind je post zo stuitend naïef dat ik twijfelde of het geen trol was.

Ten eerste ligt de verantwoordelijkheid voor het integreren bij de asielzoeker, niet bij de overheid. Als die niet wil, gaat geen symboolcursusje helpen. Ook niet als je dat 'beter' maakt...

Ten tweede is gedwongen plaatsing veel, maar dan ook veel, complexer dan gewoon wat woningen bouwen in 'welvarende blanke gebieden'. Veel nieuwkomers willen elkaar juist opzoeken. Hoe wil je dat tegengaan? Een vestigingsverbod?
En dan je observatie dat buitenlanders die in betere buurten wonen beter geïntegreerd zijn. Daar zit een flink verschil tussen correlatie en causaal verband. Ze zijn niet beter geïntegreerd doordat ze in dat gebied wonen, ze wonen in dat gebied doordat ze beter geïntegreerd zijn. En op de welvarende plekken kan je er van uitgaan dat ze ook wat meer intellectuele bagage hebben dan de types die samenklitten in de achterstandswijken. Je draait oorzaak en gevolg dus om.
Life is what you make it.
  † In Memoriam † maandag 1 mei 2017 @ 23:28:46 #289
460494 naoomx
pi_170623221
quote:
2s.gif Op maandag 1 mei 2017 22:50 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik vind je post zo stuitend naïef dat ik twijfelde of het geen trol was.

Ten eerste ligt de verantwoordelijkheid voor het integreren bij de asielzoeker, niet bij de overheid. Als die niet wil, gaat geen symboolcursusje helpen. Ook niet als je dat 'beter' maakt...

Ten tweede is gedwongen plaatsing veel, maar dan ook veel, complexer dan gewoon wat woningen bouwen in 'welvarende blanke gebieden'. Veel nieuwkomers willen elkaar juist opzoeken. Hoe wil je dat tegengaan? Een vestigingsverbod?
En dan je observatie dat buitenlanders die in betere buurten wonen beter geïntegreerd zijn. Daar zit een flink verschil tussen correlatie en causaal verband. Ze zijn niet beter geïntegreerd doordat ze in dat gebied wonen, ze wonen in dat gebied doordat ze beter geïntegreerd zijn. En op de welvarende plekken kan je er van uitgaan dat ze ook wat meer intellectuele bagage hebben dan de types die samenklitten in de achterstandswijken. Je draait oorzaak en gevolg dus om.
Oké.

Het initiatief om te integreren moet ook naar mijn mening bij de asielzoeker liggen.
Maar de overheid heeft de verantwoordelijkheid om te zorgen voor een goed integratieproces. En de privatisering heeft hier echt een puinhoop van gemaakt. Probeer bijvoorbeeld als nieuwkomer eens een taalcursus Nederlands te doen: welke moet je kiezen? Of probeer eens uit te vinden hoe je überhaupt moet integreren.. Op een niet-Nederlandstalige site.

Nee tuurlijk. Daarom had ik het over vlúchtelingen en niet over buitenlanders in het algemeen; die kiezen geen woonplek, maar worden verdeeld over plaatsen.

Kan het niet een wisselwerking zijn?
Ikzelf heb in een dergelijke "goede omgeving" geleefd. En ja, daar zijn/waren de buitenlanders sowieso ook wel goed geïntegreerd. Maar wat ik ook wel opvallend vind, is dat bvb op mijn middelbare school de buitenlanders niet allemaal met elkaar omgingen, maar zich mengden in verschillende groepen met voornamelijk autochtonen. Het was niet eens zo dat ze met alle of de meeste mede-buitenlanders een "speciale klik" hadden ofzo; het waren gewoon net Nederlanders.
pi_170745979
quote:
In twee dagen tijd zijn zo'n zesduizend migranten onderschept op de Middellandse Zee. Zowel vrijdag als gisteren werden er drieduizend mensen van het water gehaald.

De vluchtelingen werden gered tijdens tientallen missies van verschillende organisaties. Volgens SOS Méditerrannée werken de particuliere organisaties op de toppen van hun kunnen. De organisaties vrezen dat ze het niet aan kunnen als er nog meer vluchtelingen richting Europa komen.

In meer dan twintig gevallen verkeerden de vluchtelingen in acute nood, meldt het coördinatiecentrum voor reddingsacties op de Middellandse Zee. "De boten waren deels beschadigd en zonken. Sommige vluchtelingen lagen al in het water."

Vandaag worden er minder migranten verwacht, omdat het weer op zee slechter is. Het risico is daardoor wel groter dat er schepen in de problemen komen.
Europa is weer 6000 vluchtelingen rijker dankzij tientallen missies van verschillende organisaties.

Dit heeft niets meer te maken met redden, dit is vluchtelingen ophalen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_170746269
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 15:31 schreef eight het volgende:

[..]

Europa is weer 6000 vluchtelingen rijker dankzij tientallen missies van verschillende organisaties.

Dit heeft niets meer te maken met redden, dit is vluchtelingen ophalen.
Heb je het überhaupt wel gelezen? :')
pi_170746744
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 15:31 schreef eight het volgende:

[..]

Europa is weer 6000 vluchtelingen rijker dankzij tientallen missies van verschillende organisaties.

Dit heeft niets meer te maken met redden, dit is vluchtelingen ophalen.
De NOS framed ze nog steeds als 'vluchtelingen' terwijl het overduidelijk kansloos asieltuig is dat komt parasiteren op de sociale voorzieningen.
pi_170749654
quote:
10s.gif Op zondag 7 mei 2017 15:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Heb je het überhaupt wel gelezen? :')
Wat lees jij dan?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_170751400
quote:
15s.gif Op zondag 7 mei 2017 16:50 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wat lees jij dan?
quote:
In meer dan twintig gevallen verkeerden de vluchtelingen in acute nood, meldt het coördinatiecentrum voor reddingsacties op de Middellandse Zee. "De boten waren deels beschadigd en zonken. Sommige vluchtelingen lagen al in het water."
Hoe kun je dan nog met droge ogen beweren dat er geen sprake is van 'redden'?
  zondag 7 mei 2017 @ 17:56:58 #295
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170751704
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 15:31 schreef eight het volgende:

[..]

Europa is weer 6000 vluchtelingen rijker dankzij tientallen missies van verschillende organisaties.

Dit heeft niets meer te maken met redden, dit is vluchtelingen ophalen.
Het zijn dus alleen vluchtelingen als ze zijn verdronken?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_170752755
Triest, heel erg triest. Maar hoe meer er de oversteek maken hoe meer er nog gaan komen.
Enige manier om de toeloop te stoppen (en dus ook de aanzuigende werking) is om zo dicht mogelijk bij de Libische kust te patrouilleren en de bootjes / mensen weer terug te zetten op Afrikaanse bodem.
Lullig voor die mensen (heeft ze waarschijnlijk veel geld gekost) maar het is niet anders.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_170753039
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:39 schreef Nattekat het volgende:
En toch blijven grote groepen mensen het vreemde idee houden dat multiculti de ultieme droom is, dat dat de enige goede manier van leven is. Ik vraag me nog altijd af of ze gigantisch naief of gewoon struisvogel zijn. Gelukkig gaan steeds meer mensen inzien dat dit niet langer zo door kan gaan.
Ik ben ook nog pro multicultureel. Ik denk dat mensen ongeacht waar ze zijn geboren of afkomst met elkaar overweg kunnen. Wat wel een heel lastig fenomeen is de islam en religie in het algemeen. Die blokkeert integratie en zorgt voor polarisatie. Maar ik vind dat los van elkaar staan.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_170754289
quote:
15s.gif Op zondag 7 mei 2017 16:50 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wat lees jij dan?
Ok. Ze hebben er 5980 opgehaald en 20 gered. Nu tevreden?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_170754878
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:24 schreef eight het volgende:

[..]

Ok. Ze hebben er 5980 opgehaald en 20 gered. Nu tevreden?
Dat klopt ook al niet.
pi_170755082
quote:
7s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Hoe kun je dan nog met droge ogen beweren dat er geen sprake is van 'redden'?
Met je neus op het nieuwsbericht gedrukt, maak je inderdaad op dat er ''6000 vluchtelingen gered zijn''.
Maar achteruit stappend, kijkend naar het grote plaatje, zie ik een aantal niet te ontkennen verwante zaken die voor een vreemde nasmaak zorgen bij dit nieuwsbericht. De levens eisende georganiseerde migranten handel in de slipstream van de vluchtelingen stroom, in stand gehouden door het opendeur beleid en de helpende hand van Europa, de winstgevende business van de chineze bootjes maakt van het woord ''redden'', in bovenstaande context, een misselijkmakend, bedroevend en zodoende misplaatst begrip.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_170755492
quote:
15s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:49 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Met je neus op het nieuwsbericht gedrukt, maak je inderdaad op dat er ''6000 vluchtelingen gered zijn''.
Maar achteruit stappend, kijkend naar het grote plaatje, zie ik een aantal niet te ontkennen verwante zaken die voor een vreemde nasmaak zorgen bij dit nieuwsbericht. De levens eisende georganiseerde migranten handel in de slipstream van de vluchtelingen stroom, in stand gehouden door het opendeur beleid en de helpende hand van Europa, de winstgevende business van de chineze bootjes maakt van het woord ''redden'', in bovenstaande context, een misselijkmakend, bedroevend en zodoende misplaatst begrip.
Dat er mensen aan verdienen en Europa mensen die in nood verkeren asiel verleent maakt dat je het woord redden misselijkmakend en misplaatst vindt? Zeg dat maar tegen de mensen die de oversteek wagen in gammele bootjes met gevaar voor eigen leven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')