abonnement Unibet Coolblue
pi_170512560
kan je in Italië pinnen met een normal bankpasje?
ik betaalde altijd alles met cash, maar nu ik alleen reis vind ik het niet zo veilig om allemaal cash opzak te hebben (ook niet handig).

moet ik er rekening mee houden dat dit niet overal kan?
ik lees dat er een logo op de deur moet staan, maar dit zal je niet overal goed kunnen zien.
als de "Italiaan" er kan pinnen en er een pinautomaat staat, kan ik er dan van uit gaan dat ik altijd ook kan pinnen?

het is nogal lullig als ik daar zonder cash sta en dubbelop als ik altijd voor de zekerheid geld heb en dit niet eens nodig is.

ik heb het dan voornamelijk over tickets voor musea, restaurants, ijswinkels, broodjeswinkels, supermarkten en gewone winkels.

[ Bericht 32% gewijzigd door fespo op 27-04-2017 00:31:50 ]
  Meest relativerende user 2022 donderdag 27 april 2017 @ 00:45:00 #2
357044 Budapestenaar
pi_170512813
Pinnen is nergens in Europa een probleem. Als een Italiaan met zijn bankpasje (debetkaart) kan betalen, kun jij het ook. Omdat je niet in elke winkel kunt pinnen, is het natuurlijk wel handig om wat cash op zak te hebben.
  donderdag 27 april 2017 @ 00:46:12 #3
256666 leeell
I know you're lonely
pi_170512826
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 00:45 schreef Budapestenaar het volgende:
Pinnen is nergens in Europa een probleem. Als een Italiaan met zijn bankpasje (debetkaart) kan betalen, kun jij het ook. Omdat je niet in elke winkel kunt pinnen, is het natuurlijk wel handig om wat cash op zak te hebben.
In Berlijn kan je bijna nergens met je maestro pinnen.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_170512842
dat zijn twee tegenstrijdige dingen
pi_170512848
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 00:23 schreef fespo het volgende:
kan je in Italië pinnen met een normal bankpasje?
Ja.

Bron: ikzelf op vakantie afgelopen zomer. Kon met mijn ING pasje overal geld uit de muur trekken en betalen in de supermarkt en tankstations etc :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170512869
Afgelopen jaren is het echt heel goed met pinnen, in echt veel winkels. Alleen Duitsland/Frankrijk loopt wat achter.
.
pi_170512879
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2017 00:48 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja.

Bron: ikzelf op vakantie afgelopen zomer. Kon met mijn ING pasje overal geld uit de muur trekken en betalen in de supermarkt en tankstations etc :)
mooi, dan ga ik daar van zodat ik iets minder vaak naar een atm moet en minder geld opzak heb.
pi_170512896
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 00:52 schreef fespo het volgende:

[..]

mooi, dan ga ik daar van zodat ik iets minder vaak naar een atm moet en minder geld opzak heb.
Ik had geen kut zin om telkens op zoek te moeten naar een pinautomaat, dus ik pinde gewoon elke keer een paar honderd euro.

Daar kan je prima mee over straat daar hoor. Althans waar wij zaten tussen al die kuttoeristen wel :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170513395
In Engeland kon ik bijna overal met maestro pinnen (lokale voetbalclub Oldham) maar bij de Spar in Manchester kon ik niet met Maestro betalen haha.. Terwijl je eigenlijk zou verwachten dat de Spar die door europa heen zit wel met maestro kan betalen.. Gelukkig heb ik een Creditcard en Maestro pas dus uiteindelijk kon ik overal met card betalen maar als ik jou was zou ik goed opletten als je met Maestro kan betalen maar in Italie heb ik persoonlijk geen ervaring ermee!
  One tough cookie donderdag 27 april 2017 @ 01:58:44 #10
169210 liesje1979
pi_170513420
Mijn laatste trips, Noorwegen, Bulgarije, Hongarije, en Oostenrijk kon ik overal gewoon pinnen. Zelfs her en der contactloos betalen, ook al was dat niet mijn eigen keuze. Dus ik ga er van uit dat het in Italië ook gewoon kan.
Voor de zekerheid ook wat contanten uit de ATM trekken voor streetfood en marktkraampjes enzo.
Waar ga je heen in Italië?
pi_170513794
Gewoon 100 eu cash op zak houden voor de zekerheid. Genoeg meegemaakt dat je weer eens niet kon pinnen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator donderdag 27 april 2017 @ 12:43:56 #12
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_170518567
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 00:51 schreef Fer het volgende:
Afgelopen jaren is het echt heel goed met pinnen, in echt veel winkels. Alleen Duitsland/Frankrijk loopt wat achter.
Was een paar weken geleden in Duitsland. Vrijwel overal waar ik iets moest betalen, kon ik pinnen.
Week daarvoor was ik in Italië. Zelfde meegemaakt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_170520323
Musea weet ik niet, maar bij restaurants en winkels kan je pinnen.
Kleine caffetarie kan het niet overal en kan je het beste gepast betalen want er is niet altijd wisselgeld voor bv 50 euro.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_170520335
Supermarkten kan meestal wel, zeker als je naar de coop gaat.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_170521384
Daarom creditcard, heb je wereldwijd gezien veel meer aan *O*
Voor wat foto's, kijk hier
pi_170529442
quote:
14s.gif Op donderdag 27 april 2017 01:58 schreef liesje1979 het volgende:
Mijn laatste trips, Noorwegen, Bulgarije, Hongarije, en Oostenrijk kon ik overal gewoon pinnen. Zelfs her en der contactloos betalen, ook al was dat niet mijn eigen keuze. Dus ik ga er van uit dat het in Italië ook gewoon kan.
Voor de zekerheid ook wat contanten uit de ATM trekken voor streetfood en marktkraampjes enzo.
Waar ga je heen in Italië?
Rome
pi_170529903
Net nog uit eten geweest. Als je houdt van de lokale ondernemers dan moet je gewoon contant op zak hebben. Geen pin uiteraard.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170548154
Soms kun je in België alleen terecht met bancontact kaarten.

Over het algemeen geldt dat je buiten Nederland vooral bij kleinere winkels of restaurants niet kunt pinnen of dat je onder een bepaald bedrag niet met pas mag betalen of een toeslag moet betalen.
pi_170548287
quote:
2s.gif Op donderdag 27 april 2017 00:46 schreef leeell het volgende:

[..]

In Berlijn kan je bijna nergens met je maestro pinnen.
Waar niet dan? Eigenlijk overal waar je met mastercard kan betalen kan je ook met Maestro betalen..

Wat me wel opviel is dat ik laatst niet kon betalen met pas (maestro en mastercard), in de metro in Hamburg. Weet niet wat dit voor onzin was, maar een Duitser zei dat je een speciale kaart nodig had ofzoiets.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  vrijdag 28 april 2017 @ 19:17:31 #20
256666 leeell
I know you're lonely
pi_170548835
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:51 schreef ITrade het volgende:

[..]

Waar niet dan? Eigenlijk overal waar je met mastercard kan betalen kan je ook met Maestro betalen..

Wat me wel opviel is dat ik laatst niet kon betalen met pas (maestro en mastercard), in de metro in Hamburg. Weet niet wat dit voor onzin was, maar een Duitser zei dat je een speciale kaart nodig had ofzoiets.
Penny, Netto, Spätis , Horeca. Meeste werkt met EC kaarten (die bedoel jij vast)
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_170571717
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:51 schreef ITrade het volgende:

[..]

Waar niet dan? Eigenlijk overal waar je met mastercard kan betalen kan je ook met Maestro betalen..
:N Zijn twee geheel verschillende betaalsystemen, weliswaar van dezelfde eigenaar, maar dat maakt jouw bewering nog niet waar.
pi_170571728
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:51 schreef polariteit het volgende:
Daarom creditcard cash, heb je wereldwijd gezien veel meer aan *O*
Hersteld.
pi_170575199
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 20:59 schreef vaduz het volgende:

[..]

Hersteld.
Denk niet dat ze in Azie blij zijn met je euromuntjes
pi_170575222
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 23:14 schreef Oberkullie het volgende:

[..]

Denk niet dat ze in Azie blij zijn met je euromuntjes
Ligt er aan waar in Azie. Verder zijn euro's vrij converteerbaar en kun je ook andere valuta meenemen.
pi_170625568
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:43 schreef opperkleurder het volgende:
Soms kun je in België alleen terecht met bancontact kaarten.

Over het algemeen geldt dat je buiten Nederland vooral bij kleinere winkels of restaurants niet kunt pinnen of dat je onder een bepaald bedrag niet met pas mag betalen of een toeslag moet betalen.
Wat een onzin, dat geldt helemaal niet over het algemeen. Net als in Nederland zijn er natuurlijk wel pauperwinkels die geen apparaat hebben staan maar dat is echt een minderheid. Zelfs in kleine kutwinkeltjes in Polen en Letland kun je prima pinnen.

Alleen Duitsland doet relatief vaak bizar tegendraads. Kun je bij de Subway niet pinnen voor je broodje en accepteert zelfs de ATM op de hoek je Maestro niet. Vaag land wat dat betreft.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')