abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 mei 2017 @ 15:55:48 #276
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_170634224
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 15:53 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zegt de grootste klager van dit forum die niet eens in staat is om ook maar 1 wapenfeit van zijn oranje held op te noemen. :')
En die dagelijks loopt te zaniken over een niet-bestaand cordon sanitair.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_170634254
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 15:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En die dagelijks loopt te zaniken over een niet-bestaand cordon sanitair.
En van mening is dat de media aan banden gelegd moet worden vanwege fakenews want dat heeft hij gelezen/gehoord op Breitbart
pi_170634286
En het buitensluiten van 1,3 miljoen kiezers :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_170634326
quote:
De relatie tussen president Trump en de media heeft gisteren een nieuw dieptepunt bereikt. Toen een CBS-journalist hem herhaaldelijk vroeg naar zijn afluisterbeschuldigingen aan het adres van president Obama, stuurde Trump de reporter wandelen. Het is niet de eerste keer dat 'The Donald' een interview zomaar afbreekt.
In het interview, naar aanleiding van Trumps eerste honderd dagen in het Witte Huis, suggereerde de president dat hij nog steeds gelooft dat Obama hem voor zijn verkiezingsoverwinning liet afluisteren in de Trump Tower, zoals hij dat op 4 maart tweette. Sinds die claim heeft de huidige president van de Verenigde Staten nog steeds geen bewijs gegeven voor zijn beschuldigingen, die alleszins met klem ontkend worden door Obama zelf. Ook onderzoek bracht voorlopig niets aan het licht.

Toen Trump het onderwerp tijdens het interview ter sprake bracht, beet CBS-gezicht John Dickerson er zich stevig in vast. "We moeten uitzoeken wat hier verdorie aan de hand is", zei Trump aanvankelijk. "U kan dat interpreteren zoals u wilt."

Dickerson bleef doorvragen en opperde dat hij "het vroeg, omdat u wilt dat er fake news is. Ik wil het horen van president Trump." Die weigerde, omdat "ik mijn eigen meningen mag hebben, en u mag uw eigen meningen hebben". Dickerson opperde nog dat hij de meningen van Trump wilde kennen, "want u bent president van de Verenigde Staten". Waarop Trump met een korte "dat is genoeg" wegliep en de reporter wandelen stuurde.

In het interview had Trump al stevig uitgehaald naar de journalist, wiens populaire programma 'Face The Nation' heet. "Ik hou van uw show", zei Trump, "ik noem het 'Deface The Nation
Tjaaaaa... lullen, beschuldigen, trappen naar mensen en dan weglopen als men wilt weten hoe hard die beschuldigingen zijn.
Toegegeven, Erdogan sluit de hele zender . Het kan erger met die wannabeedictators
  dinsdag 2 mei 2017 @ 16:02:50 #280
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_170634390
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 15:56 schreef Chewie het volgende:

[..]

En van mening is dat de media aan banden gelegd moet worden vanwege fakenews want dat heeft hij gelezen/gehoord op Breitbart
Nee, maar de rest loopt te jammeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 dinsdag 2 mei 2017 @ 16:12:46 #281
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170634572
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 15:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Tja, heb je overal een meerderheid en dan krijg je nog niks voor elkaar. Ik zou ook boos worden.
Het is gemeen. En weet je, als die afgevaardigden in het huis en de senatoren zich druk gaan maken over hun eigen baantje heb je kans dat Trump alsnog niks voor elkaar krijgt! En dat terwijl hij toch 90% van de stemmen had! Maar daar valt ook wel wat tegen te doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170635067
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 15:53 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zegt de grootste klager van dit forum die niet eens in staat is om ook maar 1 wapenfeit van zijn oranje held op te noemen. :')
Genoeg wapenfeiten in de vorige reacties opgenoemd. Maar dan spelen onze anti-Trumpies ineens het dommetje. Trappen we niet in. :')

Ik geniet iedere dag van het linkse azijn pisserij richting de persoon Trump. Die dagelijkse frustratie voelt voor mij als een shotje van geluk die tijdelijk door mijn aderen stroomt. De zichzelf herhalende leugens, de gefrustreerde onmacht en de vervlogen hoop dat Trump mogelijk door een impeachment het veld zal moeten ruimen. Ieder zelf bedacht complot die als voldongen waarheid wordt omarmt. Krampachtig en haast wanhopig.

Kom op zeg! Nog drie jaar en tweehonderdzestig dagen puur vermaak. Iedere dag! Dit is echt fantastisch te noemen. ^O^
  dinsdag 2 mei 2017 @ 16:42:18 #283
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_170635165
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 16:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Genoeg wapenfeiten in de vorige reacties opgenoemd. Maar dan spelen onze anti-Trumpies ineens het dommetje. Trappen we niet in. :')

Ik geniet iedere dag van het linkse azijn pisserij richting de persoon Trump. Die dagelijkse frustratie voelt voor mij als een shotje van geluk die tijdelijk door mijn aderen stroomt. De zichzelf herhalende leugens, de gefrustreerde onmacht en de vervlogen hoop dat Trump mogelijk door een impeachment het veld zal moeten ruimen. Ieder zelf bedacht complot die als voldongen waarheid wordt omarmt. Krampachtig en haast wanhopig.

Kom op zeg! Nog drie jaar en tweehonderdzestig dagen puur vermaak. Iedere dag! Dit is echt fantastisch te noemen. ^O^
Welnee. Trump is de zoveelste in het rijtje demagogen die in het Witte Huis belandt. Na figuren als Reagan en Bush is hij echt niets nieuws onder de zon. En na hem komt er weer een volgende dwaas.
Dit, dus.
pi_170635320
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 16:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Welnee. Trump is de zoveelste in het rijtje demagogen die in het Witte Huis belandt. Na figuren als Reagan en Bush is hij echt niets nieuws onder de zon. En na hem komt er weer een volgende dwaas.
Ik lig echt in een deuk met Trump. De ene dag zwaar tromgeroffel richting NK, de andere dag het voorstel om samen eens een kopje koffie te gaan drinken. :')

Bovendien vind ik Trumps houding richtring de vervloekte media een ware eyeopener. Uniek in zijn soort.

Maar buiten dat. Trump heeft laten zien allesbehalve een dictator te zijn. Dat de zogenaamde vriendschap met Poetin behoorlijk uit zijn verband is getrokken en zelfs op een leugen is gebaseerd.

En dat Trump bovenal lak heeft aan politieke correctheid.

De persoonsverheerlijking van Obama wekt bij mij braakneigingen op. :r Een slechtere president dan Obama heeft Amerika niet gekend. Een arrogante kwal die al zijn uitspraken braaf liet voorsorteren via een autocue. Totaal geen feeling had met de Amerikaanse bevolking. Alleen aandacht had voor de elite. Een rampzalig buitenlands beleid heeft gevoerd. Nu 400.000 dollar incasseert om een praatje te kunnen houden op Wall Street.
pi_170635361
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 16:52 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik lig echt in een deuk met Trump. De ene dag zwaar tromgeroffel richting NK, de andere dag het voorstel om samen eens een kopje koffie te gaan drinken. :')

Bovendien vind ik Trumps houding richtring de vervloekte media een ware eyeopener. Uniek in zijn soort.

Maar buiten dat. Trump heeft laten zien allesbehalve een dictator te zijn. Dat de zogenaamde vriendschap met Poetin behoorlijk uit zijn verband is getrokken en zelfs op een leugen is gebaseerd.

En dat Trump bovenal lak heeft aan politieke correctheid.

De persoonsverheerlijking van Obama wekt bij mij braakneigingen op. :r Een slechtere president dan Obama heeft Amerika niet gekend. Een arrogante kwal die al zijn uitspraken braaf liet voorsorteren via een autocue. Totaal geen feeling had met de Amerikaanse bevolking. Alleen aandacht had voor de elite. Een rampzalig buitenlands beleid heeft gevoerd. Nu 400.000 dollar incasseert om een praatje te kunnen houden op Wall Street.
Hij probeert het wel, maar het Amerikaanse systeem is gewoon veel te robuust.
Verder vermaakt het gros van de mensen zich hier prima met de incompetentie van Trump hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170635394
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 16:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hij probeert het wel, maar het Amerikaanse systeem is gewoon veel te robuust.
Verder vermaakt het gros van de mensen zich hier prima met de incompetentie van Trump hoor.
Slechts een verschil van visie. Wat de een incompetentie noemt, noemt de ander weer een zegen.

Trump is nu stapsgewijs regelgevingen aan het wijzigen zonder dat de tegenstander het echt door heeft. Inzake milieu, inzake immigratie, inzake handelsverdragen, inzake de beveiliging van de VS.
pi_170635473
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 16:56 schreef Elzies het volgende:

[..]

Slechts een verschil van visie. Wat de een incompetentie noemt, noemt de ander weer een zegen.

Trump is nu stapsgewijs regelgevingen aan het wijzigen zonder dat de tegenstander het echt door heeft. Inzake milieu, inzake immigratie, inzake handelsverdragen, inzake de beveiliging van de VS.
Valt wel mee. Er wordt het een en ander gedaan met EOs, maar de invloed daarvan is beperkt. Ironisch genoeg wordt serieus werk maken van het terugdraaien van wetgeving daarbij nog eens bemoeilijkt door een gebrek aan budget. TPP was al DOA en daarmee heeft hij zichzelf bovendien ook nog eens in de vingers gesneden in Azië in geopolitieke zin.
Voor het echte terugdraaien van significante wetgeving heeft hij simpelweg het congres nodig. De mate waarin hij daartoe slaagt met de huidige samenstelling van huis en senaat is vanuit het optiek van de aanhanger bezien uiterst bedroevend.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170635806
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 16:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Genoeg wapenfeiten in de vorige reacties opgenoemd. Maar dan spelen onze anti-Trumpies ineens het dommetje. Trappen we niet in. :')

Ik geniet iedere dag van het linkse azijn pisserij richting de persoon Trump. Die dagelijkse frustratie voelt voor mij als een shotje van geluk die tijdelijk door mijn aderen stroomt. De zichzelf herhalende leugens, de gefrustreerde onmacht en de vervlogen hoop dat Trump mogelijk door een impeachment het veld zal moeten ruimen. Ieder zelf bedacht complot die als voldongen waarheid wordt omarmt. Krampachtig en haast wanhopig.

Kom op zeg! Nog drie jaar en tweehonderdzestig dagen puur vermaak. Iedere dag! Dit is echt fantastisch te noemen. ^O^
Grappig ook dat jij dat geluk van jezelf elke dag moet komen legitimeren. Over krampachtig en wanhopig gesproken :)
pi_170635937
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 17:19 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Grappig ook dat jij dat geluk van jezelf elke dag moet komen legitimeren. Over krampachtig en wanhopig gesproken :)
Dat noemen ze nou "trollen".
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 2 mei 2017 @ 17:29:21 #290
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_170635970
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 16:56 schreef Elzies het volgende:

[..]

Slechts een verschil van visie. Wat de een incompetentie noemt, noemt de ander weer een zegen.

Trump is nu stapsgewijs regelgevingen aan het wijzigen zonder dat de tegenstander het echt door heeft. Inzake milieu, inzake immigratie, inzake handelsverdragen, inzake de beveiliging van de VS.
Verlicht ons. Welke miraculeuze stappen heeft de grote leider gezet om ervoor te zorgen dat deze regelgeving daadwerkelijk ongehavend door het congres komt? Welke wetsvoorstellen liggen op dit moment voor? Welke meerderheid gaat hij daarvoor halen? Welke grote veranderingen gaan die brengen? En op welke termijn?

Het enige wat ik vernomen heb is dat zijn muur uit de begroting is geschrapt en dat deze vervolgens is goedgekeurd.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 17:30:54 #291
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_170635991
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 17:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Valt wel mee. Er wordt het een en ander gedaan met EOs, maar de invloed daarvan is beperkt. Ironisch genoeg wordt serieus werk maken van het terugdraaien van wetgeving daarbij nog eens bemoeilijkt door een gebrek aan budget. TPP was al DOA en daarmee heeft hij zichzelf bovendien ook nog eens in de vingers gesneden in Azië in geopolitieke zin.
Voor het echte terugdraaien van significante wetgeving heeft hij simpelweg het congres nodig. De mate waarin hij daartoe slaagt met de huidige samenstelling van huis en senaat is vanuit het optiek van de aanhanger bezien uiterst bedroevend.
http://www.politico.com/s(...)ress-shutdown-237822

De Republikeinen hebben om een government-shutdown te voorkomen voor het volgende budget ook enorm hun oren laten hangen naar de Democraten. Op de Freedom Caucus kon niet gerekend worden, dus is er nu met de Democraten een deal gesloten.

De GOP is door de immense groep hardliners nu feitelijk ook een minderheidspartij, maar heeft in de ogen van "het volk" nog wel de verantwoordelijkheid/plichten van een partij die de meerderheid heeft. Zeker nu ze met Trump een Republikein als president hebben. Obstructie van Obama ging de Republikeinen nog wel goed af, maar nu ze zelf beleid moeten gaan maken blijkt de groep onder aanvoering van Paul Ryan toch ernstig afhankelijk van Nancy Pelosi en de haren.

Ergens toch wel ironisch hoe de complete incompetentie van Trump feitelijk de rem is op een groot deel van het typische GOP-beleid (zoals Obama dat de laatste jaren ook was) dat je normaal zou verwachten met een trias politica volledig in handen van de GOP. Als hij de verenigende figuur was geweest die de hele GOP bij elkaar had weten te brengen had de V.S. pas écht een probleem gehad.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 2 mei 2017 @ 17:35:32 #292
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_170636073
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 17:29 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het enige wat ik vernomen heb is dat zijn muur uit de begroting is geschrapt en dat deze vervolgens is goedgekeurd.
Een begroting die Obamacare blijft betalen, 0 dollar spendeert aan de geplande War on Drugs van onze grote vriend Jefferson Beauregard Sessions III en de uitgaven aan wetenschappelijke projecten juist omhoog gooit in plaats van Trumps plannen om ze te schrappen.

_O_
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 2 mei 2017 @ 17:41:38 #293
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_170636175
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 17:35 schreef Euribob het volgende:

[..]

Een begroting die Obamacare blijft betalen, 0 dollar spendeert aan de geplande War on Drugs van onze grote vriend Jefferson Beauregard Sessions III en de uitgaven aan wetenschappelijke projecten juist omhoog gooit in plaats van Trumps plannen om ze te schrappen.

_O_
Volgens Elzies zien wij dat waarschijnlijk verkeerd en past dit allemaal in het briljante plan.

Tot dusver voorzie ik een nieuwe topper in de reeks dunste boekjes ter wereld. De huidige nummers één (Honderd jaar Duitse humor) en twee (Alle Franse militaire overwinningen van 1870 tot heden) kunnen zomaar verslagen worden door "Alle politieke successen van het kabinet Trump 2017-20??".
  dinsdag 2 mei 2017 @ 17:48:28 #294
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170636322
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 15:48 schreef L3gend het volgende:
Trump komt nu pas achter wat de regels van congres zijn en roept op voor een shutdown :`)

[ afbeelding ]
Echt geen enkele kans dat de filibuster op wetgeving afgeschaft wordt in de komende twee jaar. Daar hebben de republikeinen netto meer voordeel dan nadeel van, want het zet domweg een rem op regulering en dat vinden ze wel in die hoek wel goed.

Maar goed, dit gezegd hebbende had ik een half jaar geleden ook niet direct voorzien dat de filibuster op supreme court nominaties afgeschaft zou worden, dus hoeveel deze mening nou waard is ...
pi_170636403
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 17:30 schreef Euribob het volgende:

[..]

http://www.politico.com/s(...)ress-shutdown-237822

De Republikeinen hebben om een government-shutdown te voorkomen voor het volgende budget ook enorm hun oren laten hangen naar de Democraten. Op de Freedom Caucus kon niet gerekend worden, dus is er nu met de Democraten een deal gesloten.

De GOP is door de immense groep hardliners nu feitelijk ook een minderheidspartij, maar heeft in de ogen van "het volk" nog wel de verantwoordelijkheid/plichten van een partij die de meerderheid heeft. Zeker nu ze met Trump een Republikein als president hebben. Obstructie van Obama ging de Republikeinen nog wel goed af, maar nu ze zelf beleid moeten gaan maken blijkt de groep onder aanvoering van Paul Ryan toch ernstig afhankelijk van Nancy Pelosi en de haren.

Ergens toch wel ironisch hoe de complete incompetentie van Trump feitelijk de rem is op een groot deel van het typische GOP-beleid (zoals Obama dat de laatste jaren ook was) dat je normaal zou verwachten met een trias politica volledig in handen van de GOP. Als hij de verenigende figuur was geweest die de hele GOP bij elkaar had weten te brengen had de V.S. pas écht een probleem gehad.
Het is een flinke nederlaag voor Trump inderdaad. The Atlantic had er ook nog een stukje over:
http://theatln.tc/2pEgXVl
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170636616
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 16:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Genoeg wapenfeiten in de vorige reacties opgenoemd. Maar dan spelen onze anti-Trumpies ineens het dommetje. Trappen we niet in. :')

Ik geniet iedere dag van het linkse azijn pisserij richting de persoon Trump. Die dagelijkse frustratie voelt voor mij als een shotje van geluk die tijdelijk door mijn aderen stroomt. De zichzelf herhalende leugens, de gefrustreerde onmacht en de vervlogen hoop dat Trump mogelijk door een impeachment het veld zal moeten ruimen. Ieder zelf bedacht complot die als voldongen waarheid wordt omarmt. Krampachtig en haast wanhopig.

Kom op zeg! Nog drie jaar en tweehonderdzestig dagen puur vermaak. Iedere dag! Dit is echt fantastisch te noemen. ^O^
:')

Ah Elzies snapt dus duidelijk ook niet wat wapenfeiten zijn en door mij links te noemen maak je jezelf alleen maar belachelijker :')

Wat pas echt op de lachspieren werkt zijn bange blanke mannetjes zoals jij die nogal krampachtig het falen van hun grote oranje leider proberen goed te praten terwijl de oranje leider het liefst op de golfbaan staat, maar dat is natuurlijk geen vakantie voor de oranje leider zoals dat bij Obama wel was.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2017 18:09:25 ]
  dinsdag 2 mei 2017 @ 18:07:08 #297
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_170636639
http://nos.nl/artikel/217(...)-michelle-obama.html

quote:
Amerikaanse scholen hoeven toch niet de hoeveelheid zout in hun schoolmaaltijden te verminderen of meer volkoren producten aan te bieden. Michelle Obama heeft daar hard voor gelobbyd toen haar man nog president was, maar de regering-Trump versoepelt de aanscherping van die regels.

Michelle Obama voerde jarenlang campagne om gezond eten op scholen te promoten. Ze probeerde Amerikaanse scholieren meer groente en fruit te laten eten, maar drong er ook bij producenten en scholen op aan om de hoeveelheid zout, suiker, vet en andere schadelijke stoffen in schooleten terug te dringen.

In 2010 werd de Healthy, Hunger-Free Kids Act ondertekend, waarin was geregeld dat de Amerikaanse federale overheid alleen geld voor schoolmaaltijden beschikbaar stelt als er meer fruit, groente en volkoren producten worden geserveerd met minder calorieën, zout en verkeerde vetten.

Maar de nieuwe minister van Landbouw Perdue vindt dat die regels te ver gaan. "Als kinderen het gezondere voedsel niet willen eten en het weggooien, dan krijgen ze geen voedsel binnen en dat is niet goed voor ze", zei hij op een basisschool in Virginia, waar hij samen met de kinderen kipnuggets, groente en salade at. ( :')! )

Volgens Perdue is het niet zijn bedoeling om de regels terug te draaien, maar wil hij meer tijd nemen om ze door te voeren. Hij prees de inspanningen van Michelle Obama, maar zei dat hij de gezondere maaltijden nu ook smakelijker wil maken.

Het lijkt er sterk op dat de minister de aanbevelingen wil volgen van de School Nutrition Association. Dat is de organisatie die de bedrijven vertegenwoordigt die de maaltijden aan veel scholen in de VS leveren. De regering-Obama had daarmee juist geregeld onenigheid.

Hagelslagvaardigste regering ooit. Trump. _O_
pi_170636734
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:00 schreef Montov het volgende:
De diepe denker in Trump

[..]

Alternatieve geschiedenis.
Slordig taalgebruik as usual ("with regard to the Civil War"), maar je kan er niet uit besluiten wat Trump wel of niet over geschiedenis weet. Jackson had de dreiging tot secessie van S Carolina (nullification crisis), en dreigde met militair optreden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170637130
De filibuster blijft gewoon, aldus de senaat:
quote:
GOP senators reject Trump's call to end the filibuster
'Our country needs a good “shutdown” in September to fix mess!' Trump tweets.

President Donald Trump on Tuesday seemingly called for an end to the legislative filibuster in the Senate, frustrated that Republicans were unable to include his policy goals in a must-pass spending bill. He also suggested that a government shutdown in September might be “good” in order to accomplish more without interference from Democrats.

Senate Republicans responded by rejecting Trump swiftly and decisively.

"I'm not going to support a change in rules. The Founding Fathers set it up this way," said Sen. John Kennedy (R-La.), who's been in Washington about three weeks longer than Trump. "It's worked for centuries. It can still work. We don't have a rule problem, we've got a people problem."

"He and I differ on that because without the filibuster this country would've been gone a long time ago," said Sen. Orrin Hatch (R-Utah), the most senior GOP senator. "I'm gonna talk to him about it. I'll get him back on line."

Lawmakers on Capitol Hill managed to avoid the imminent threat of a government shutdown late last week and over the weekend, first passing a stop-gap one-week funding bill and then agreeing on a deal to fund the government through the end of September. And the GOP is desperate to avoid shutdown this year while controlling all levers of Washington.

"I don't think the American people elected president Trump and Republican majorities in both houses to shut down the government. I think they expected us to govern. And that's what we're doing," said Senate Majority Whip John Cornyn (R-Texas).

But while Republicans avoided a potentially embarrassing lapse in funding just 100 days into Trump’s administration, the president’s agenda took a beating in the deal, with no money for his long-promised border wall and no crackdown on federal grant money for so-called “sanctuary cities.” Democrats, especially Senate Minority Leader Chuck Schumer (D-N.Y.), swiftly boasted of their wins over Trump, eager to get under his skin.

It seemed to work. At the White House on Tuesday, Trump bashed Democrats' for "touting" their victories and laid out his hardline plan to circumvent any need for future deal-making with the Democrats.

“The reason for the plan negotiated between the Republicans and Democrats is that we need 60 votes in the Senate which are not there!” Trump wrote on Twitter. “We either elect more Republican Senators in 2018 or change the rules now to 51%. Our country needs a good ‘shutdown’ in September to fix mess!”

Senate rules can be changed by a majority vote using the unilateral "nuclear option." Over the past four years, the Senate has wiped away the 60-vote standard for nominees after more than a decade of wars over judicial and executive branch nominations.

Trump suggested earlier this year that if Democrats blocked his Supreme Court nominee then Senate Majority Leader Mitch McConnell (R-Ky.) should gut the filibuster to approve his high court pick. That's exactly what happened.

McConnell, however, has vowed he would not similarly undo the 60-vote threshold for legislation. Sixty-one senators sent him a letter last month supporting its continuance.

Still, there is growing frustration among conservatives about Democrats' opposition to Trump's agenda, and many House members have chafed for years at the Senate's limitations. Sen. Ted Cruz (R-Texas) said in an interview that while there is not support for a unilateral rules change on the filibuster right now, that could change by September.

"If Democratic senators continue to abuse the filibuster, I think the political pressure to rein in their abuse will only continue to grow," Cruz said.

But the legislative filibuster has historically been used more to the benefit of conservatives than liberals because of its ability to stop bills. During President Barack Obama's term, for example, the threat of a filibuster stopped a cap-and-trade climate change proposal, while actual filibusters stopped new background checks on guns and an increase on the minimum wage.

"I'd love to get 60 [seats]. But if we don't, we're not going to change the rules," said Sen. Jeff Flake (R-Ariz.). "There's no possibility."
bron
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Games dinsdag 2 mei 2017 @ 18:41:05 #300
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170637183
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 18:38 schreef Monolith het volgende:
De filibuster blijft gewoon, aldus de senaat:

[..]

bron
Zijn ze al aan het winnen?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')