abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:39:53 #161
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_173092621
Zijn er eigenlijk hulpmiddelen om een collage zo strak mogelijk en op de juiste afstand van elkaar te krijgen.

Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_173093249
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 19:39 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Zijn er eigenlijk hulpmiddelen om een collage zo strak mogelijk en op de juiste afstand van elkaar te krijgen.

[ afbeelding ]
Volgens mij verkoopt IKEA daar iets voor.

Edit: ja dus: MATTEBY
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 13 augustus 2017 @ 14:14:05 #163
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_173110623
Twijfel zo erg tussen aluminium jaloezieën versus duo rolgordijnen of plissé gordijnen :*.






Probleem is dat de woonkamer over een raam beschikt (met deur) welke bijna 6 meter breed is. En duo rolgordijnen gaan max tot 270cm (jaloezieën en plissé gordijnen tot 300cm). Wilde maximaal 2 rolgordijnen kopen voor de woonkamer om het symmetrisch te maken maar met de duo zal het 3x moeten zijn (niet mooi).
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_173111177
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 14:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Twijfel zo erg tussen aluminium jaloezieën versus duo rolgordijnen of plissé gordijnen :*.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Probleem is dat de woonkamer over een raam beschikt (met deur) welke bijna 6 meter breed is. En duo rolgordijnen gaan max tot 270cm (jaloezieën en plissé gordijnen tot 300cm). Wilde maximaal 2 rolgordijnen kopen voor de woonkamer om het symmetrisch te maken maar met de duo zal het 3x moeten zijn (niet mooi).
Met zulke brede ramen is het misschien zelfs wel de moeite waard om te kijken naar maatwerk bij veneta of bijv https://www.topjaloezieen.nl/? Drie losse jaloezieën (hout) waren bij mij duurder geweest dan 1 stuk op maat.
  zondag 13 augustus 2017 @ 15:07:23 #165
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_173111696
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 14:41 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Met zulke brede ramen is het misschien zelfs wel de moeite waard om te kijken naar maatwerk bij veneta of bijv https://www.topjaloezieen.nl/? Drie losse jaloezieën (hout) waren bij mij duurder geweest dan 1 stuk op maat.
In alle gevallen gaat het op maat, maar duo rolgordijnen zijn gewoon niet breder te verkrijgen lijkt het wel. Maar een aluminium jaloezie met in een andere kleur ladderband ziet er stijlvol uit.


[ Bericht 6% gewijzigd door MisterJ.Lo op 13-08-2017 15:17:44 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 17:17:51 #166
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173114412
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 15:07 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

In alle gevallen gaat het op maat, maar duo rolgordijnen zijn gewoon niet breder te verkrijgen lijkt het wel. Maar een aluminium jaloezie met in een andere kleur ladderband ziet er stijlvol uit.
[ afbeelding ]
Kun je zien wat een verschil in smaak er is. Op het fotootje ziet de gehele combinatie er mooi uit, maar ik vind er 0 warmte van uit gaan, ik zou toch wel iets met gordijnen willen, evt icm met die jaloezieën, maar gewoon zoals op het beeld vind ik veel te kil.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 17:33:46 #167
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173114827
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 14:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Twijfel zo erg tussen aluminium jaloezieën versus duo rolgordijnen of plissé gordijnen :*.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Probleem is dat de woonkamer over een raam beschikt (met deur) welke bijna 6 meter breed is. En duo rolgordijnen gaan max tot 270cm (jaloezieën en plissé gordijnen tot 300cm). Wilde maximaal 2 rolgordijnen kopen voor de woonkamer om het symmetrisch te maken maar met de duo zal het 3x moeten zijn (niet mooi).
Wij gaan voor Plisse :) !
Aluminium is zeer ouderwets.
Duo rolgordijnen voelt vind ik zo plastic-ish aan of zo. Dat top-down idee van de plisse is ook gewoon leuk :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_173124920
De duo-rolgordijnen is toch die gestreepte lap die je een beetje omhoog of omlaag rolt, waardoor de strepen samenvallen of een gesloten front vormen? Ik vond het al niets op plaatjes, maar toen ik het in het echt zeg, stond ik te kijken van de lelijke rafels.
pi_173128310
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 17:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Kun je zien wat een verschil in smaak er is. Op het fotootje ziet de gehele combinatie er mooi uit, maar ik vind er 0 warmte van uit gaan, ik zou toch wel iets met gordijnen willen, evt icm met die jaloezieën, maar gewoon zoals op het beeld vind ik veel te kil.
Die foto is dan ook strak he. Zet er met leer beklede eetkamerstoelen in, iets aan de muur, evt een muurtje verven en het is alweer een stuk minder minimalistisch. Dan kan zo'n raambekleding juist weer lucht en ruimte geven.
pi_173130677
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:57 schreef Teslynd het volgende:
De duo-rolgordijnen is toch die gestreepte lap die je een beetje omhoog of omlaag rolt, waardoor de strepen samenvallen of een gesloten front vormen? Ik vond het al niets op plaatjes, maar toen ik het in het echt zeg, stond ik te kijken van de lelijke rafels.
De buren hebben ze. Drie naast elkaar. En de middelste zichtbaar net wat te kort afgeknipt |:(

Andere buren hebben plissé (over ouderwets gesproken :+ ).

Ik haat raambekleding uitzoeken. Het is allemaal duur en zo lelijk ;(

Dus hier hangt luxaflex. Ook een groot raam, Gamma had er goddank 1 die lang genoeg was en niet op maat hoefde. 60 euro 8-)

Huis waar we een bod op deden had van die houten shutters. Ook lelijk.

oO<
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_173130742
Lampen uitzoeken vind ik ook zo'n ramp. Bleh.

Mijn moeder heeft sinds vandaag nieuwe meubels (vier dagen met mijn lief gesloofd om de woonkamer & plafond te verven vorige week), en nu moet ik mee voor nieuwe raambekleding én lampen :'(
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_173141691
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 10:47 schreef Syrena het volgende:

[..]

De buren hebben ze. Drie naast elkaar. En de middelste zichtbaar net wat te kort afgeknipt |:(

Andere buren hebben plissé (over ouderwets gesproken :+ ).

Ik haat raambekleding uitzoeken. Het is allemaal duur en zo lelijk ;(

Dus hier hangt luxaflex. Ook een groot raam, Gamma had er goddank 1 die lang genoeg was en niet op maat hoefde. 60 euro 8-)

Huis waar we een bod op deden had van die houten shutters. Ook lelijk.

oO<
Ja, ik zit met hetzelfde probleem. Luxaflex is de minst slechte oplossing, maar helaas is het raam 10 cm breder dan grootste standaardmaat. Het aantal kleuren is ook drastisch afgenomen. Bij sommige winkels kan je alleen nog maar kiezen tussen zwart, grijs (lees: bijna zwart) en wit. Met twee smallere naast elkaar heb je een lelijke & grote kier.
Het ziet ernaar uit, dat de Hema er helemaal mee gestopt is.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 19:56:59 #173
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173143292
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 10:50 schreef Syrena het volgende:
Lampen uitzoeken vind ik ook zo'n ramp. Bleh.

Mijn moeder heeft sinds vandaag nieuwe meubels (vier dagen met mijn lief gesloofd om de woonkamer & plafond te verven vorige week), en nu moet ik mee voor nieuwe raambekleding én lampen :'(
we nemen wat lampen uit de Hectar serie van ikea 8-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 14 augustus 2017 @ 20:12:00 #174
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_173143651
quote:
6s.gif Op zondag 13 augustus 2017 17:33 schreef Renesite het volgende:

[..]

Wij gaan voor Plisse :) !
Aluminium is zeer ouderwets.
Duo rolgordijnen voelt vind ik zo plastic-ish aan of zo. Dat top-down idee van de plisse is ook gewoon leuk :)
Ik vind aluminium jaloezieën strak ogen en Plissé juist ouderwets.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 20:24:40 #175
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173144019
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 20:12 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Ik vind aluminium jaloezieën strak ogen en Plissé juist ouderwets.
Associatie met mijn ouders, die hadden ook metalen jaloeziën. Dus ach.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_173144575
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 20:12 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Ik vind aluminium jaloezieën strak ogen en Plissé juist ouderwets.
Aluminium ziet er vaak snel goedkoop uit; mijn associatie is vooral verbogen stukken en touwtjes in de knoop. Als je dan toch jaloezieën wil, is hout (witgeverfd?) misschien wel een mooiere optie.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 20:52:19 #177
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173144972
Zo, definitief getekend, het is rond! Vanaf 2 oktober een nieuw huis! :D :D :D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_173146705
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 20:40 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Aluminium ziet er vaak snel goedkoop uit; mijn associatie is vooral verbogen stukken en touwtjes in de knoop. Als je dan toch jaloezieën wil, is hout (witgeverfd?) misschien wel een mooiere optie.
Hij hing hier perfect.
Tot de logeerkat dacht erachter te kunnen kruipen* :') dus nu heb ik drie deukstukken :(

*Hij dacht zo tot bij de plant te komen. Hij achter de luxaflex, plant ervoor. En dan een stukje doorlopen en dan 1 poot weer erdoor bij de pot _O- en toen riepen we nee en toen kwam hij maar helemaal eruit. Krak.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_173146749
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:56 schreef Renesite het volgende:

[..]

we nemen wat lampen uit de Hectar serie van ikea 8-)
Plafondlamp bij de Kwantum _O_
Nu nog twee staande en de gordijnen }:|
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 14 augustus 2017 @ 21:53:49 #180
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_173146957
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 20:40 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Aluminium ziet er vaak snel goedkoop uit; mijn associatie is vooral verbogen stukken en touwtjes in de knoop. Als je dan toch jaloezieën wil, is hout (witgeverfd?) misschien wel een mooiere optie.
Ik wil eigenlijk duo rolgordijnen en die zijn niet breed genoeg. Normale rolgordijnen zijn lelijk dus dan kom je uit op aluminium jaloezieën of Plissé. En met een ladderband vind ik aluminium jaloezieën eigenlijk een stuk strakker.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 14 augustus 2017 @ 23:45:09 #181
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_173149882
Dit wordt hem dan, vrijdag komt er iemand langs om het op te meten, en daarna wordt het bezorgd en gemonteerd. Mat wit (geen aluminium look, ben er heel blij mee). Twijfel alleen nog tussen de kleur ladderbanden. Maar dat zal dan wel bepaald worden aan de hand van de kleurstaal.





[ Bericht 15% gewijzigd door MisterJ.Lo op 14-08-2017 23:58:19 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_173229400
Heb nu eindelijk het koopcontract binnen zaterdag doonemen en tekenen :)
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:06:40 #183
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_173239597
Houten jaloezieën in wit met lichtgrijze ladderband is het geworden. Heel mooi in het echt.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_173318648
Ben sinds kort gaan meelezen hier, leuk om te lezen hoe het allemaal in zijn werk gaat als je een huis koopt. Maaar... nooit gedacht dat ik hier al zo snel een berichtje zou kunnen plaatsen, ik heb vorige week dinsdag de sleutel gekregen van mijn eerste koophuis! :D

Nu begint het klussen en alles regelen qua internet/tv/gas/licht noem maar op. Nu vooral nog heel druk met werken (seizoensbedrijf), dus het klussen schuift wat op. Maar wel veel zin in!
pi_173320006
Heb al een berekening gekregen van de adviseur 650 per maand bruto met eigen inleg. Is netjed vind ik
pi_173321982
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 12:51 schreef ManianMan het volgende:
Heb al een berekening gekregen van de adviseur 650 per maand bruto met eigen inleg. Is netjed vind ik
Voor een hypotheek van 600.000 is dat inderdaad heel netjed.
pi_173322580
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:40 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Voor een hypotheek van 600.000 is dat inderdaad heel netjed.
Hypotheek van 137500
pi_173330323
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 12:51 schreef ManianMan het volgende:
Heb al een berekening gekregen van de adviseur 650 per maand bruto met eigen inleg. Is netjed vind ik
He? welke looptijd heb je dan gekozen? Ik zit maandelijks een stuk lager, heb geen eigen inbreng en een hogere hypotheek
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_173332957
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 21:01 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

He? welke looptijd heb je dan gekozen? Ik zit maandelijks een stuk lager, heb geen eigen inbreng en een hogere hypotheek
30 jaar vaste rente lineaire vorm kan alleen maar zakken.

Gaat om een riant huis met 2 badkamers 1 kleine en 1 grote (gedeeltelijk washok). Huis is rolstoel toegankelijk. Verder 3 wc's en een schuifpui veranda en vaste trap naar de zolder oprit. 3 slaapkamers 2 grote 1 kleine en een garage(die letterlijk net niet uitelkaar valt alleen de voorzijde is netjes).

Verder is alles gekeurd. Op de riolering en kitwerk en asbest na niks verdachts. Asbest is golfplaat die we zelf mogen weghalen.
pi_173391442
Iemand liet onlangs op een van de verhuistopics een balkonhektafel zien van een nieuw model. Horizontale plank op de leuning, opstaand randje aan de buitenzijde en lange plaat o.i.d. aan de binnenzijde.

Gisteren zocht ik wat bij Karwei en kwam dit tegen: https://www.karwei.nl/assortiment/balkontafel-la-vie/p/B582346
¤ 49,50, onbewerkt hout, geen maten opgegeven.



Als je hem zelf maakt volgens dit voorbeeld, kan je de plank wat dieper maken voor een beter tafeleffect.
Eerder kwam ik een variant van alleen het tafelblad tegen bij de Balkonie. Alleen is het op deze foto niet duidelijk hoe het bevestigd en beveiligd is. Ze noemen het een bar.
https://www.instagram.com/p/BSna34ugqA1/?taken-by=debalkonie
https://www.instagram.com/p/BT4VMF5Fc2g/?taken-by=debalkonie

Bij die van Karwei kan je kiezen of het een tafel is (borden & glazen, laptop) of een buitenkeuken (barbecue gerei aan de dwarslatten hangen) of plantentafel (potten erop gezet en eraan gehangen).
pi_173391710
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:26 schreef Syrena het volgende:

[..]

Whoooo *O* feli's!

De buren staan online. Ze hebben vanmorgen het bord gehangen en toen blijkbaar ook pas de foto's gemaakt. Vandaar dus niet direct te vinden.

Benieuwd hoe snel het gaat.
Het is verkocht oO<
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_173443304
Hier ook een huis gekocht. Nu nog eens gaan kijken wat er mee gedaan moet worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 31 augustus 2017 @ 10:09:53 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173498403
Hoi! Wij hebben een huis gezien en zijn serieus aan het overwegen het te kopen O+. Kan iemand mij wat vertellen over de zin en onzin van een aankoopmakelaar?
KuikenGuppy
  donderdag 31 augustus 2017 @ 10:30:58 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173498769
Tevens: inspiratie gezocht voor de inrichting van een jaren '30 woning O+.
KuikenGuppy
  Moderator donderdag 31 augustus 2017 @ 10:37:19 #195
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173498868
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 10:30 schreef Burdie het volgende:
Tevens: inspiratie gezocht voor de inrichting van een jaren '30 woning O+.
Ik heb een woning gekocht uit 1934 (wel volledig gerenoveerd) :P 2 oktober krijgen we de sleutel, maar ik zal er wel een topic voor aanmaken tzt :)
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 31 augustus 2017 @ 10:44:00 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173498972
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 10:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb een woning gekocht uit 1934 (wel volledig gerenoveerd) :P 2 oktober krijgen we de sleutel, maar ik zal er wel een topic voor aanmaken tzt :)
Tof! Ja, dit huis is ook volledig gerenoveerd in stijl. We willen wel een paar dingen anders, maar niks urgents. En helaas is de badkamer niet echt in jaren '30 stijl (die zit in een aanbouw) dus misschien gaan we daar tzt ook nog wat aan doen.
Ik zoek nu vooral naar dingen als verlichting, knopjes/stopcontacten, een haard/houtkachel, etc. Gewoon voorpret eigenlijk! We hopen vandaag van onze hypotheektussenpersoon te horen.
KuikenGuppy
  Moderator donderdag 31 augustus 2017 @ 11:21:29 #197
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173499709
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 10:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Tof! Ja, dit huis is ook volledig gerenoveerd in stijl. We willen wel een paar dingen anders, maar niks urgents. En helaas is de badkamer niet echt in jaren '30 stijl (die zit in een aanbouw) dus misschien gaan we daar tzt ook nog wat aan doen.
Ik zoek nu vooral naar dingen als verlichting, knopjes/stopcontacten, een haard/houtkachel, etc. Gewoon voorpret eigenlijk! We hopen vandaag van onze hypotheektussenpersoon te horen.
Oh, nee, dat hebben wij niet. Verlichting, knopjes en stopcontacten ga ik automatiseren, dus dat zal niet jaren 30 stijl worden, daar kan ik niet mee helpen ben ik bang :)
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 31 augustus 2017 @ 11:26:17 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173499790
quote:
17s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 10:09 schreef Burdie het volgende:
Hoi! Wij hebben een huis gezien en zijn serieus aan het overwegen het te kopen O+. Kan iemand mij wat vertellen over de zin en onzin van een aankoopmakelaar?
Het ligt aan de omgeving, wil je in een omgeving kopen waar het hard gaat dan zou het wel zin kunnen hebben.
Blijf je in de buurt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 31 augustus 2017 @ 11:51:40 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173500247
Zie DM :)
KuikenGuppy
  donderdag 31 augustus 2017 @ 11:54:15 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173500304
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh, nee, dat hebben wij niet. Verlichting, knopjes en stopcontacten ga ik automatiseren, dus dat zal niet jaren 30 stijl worden, daar kan ik niet mee helpen ben ik bang :)
Met verlichting bedoel ik ook lampen enzo :).
En ik vraag me af of er sites zijn waar je authentieke onderdelen kunt kopen, of moet je soms gewoon geluk hebben op marktplaats oid? Dan bedoel ik binnendeuren met glas in lood bijvoorbeeld.
KuikenGuppy
  donderdag 31 augustus 2017 @ 11:56:21 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173500351
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Met verlichting bedoel ik ook lampen enzo :).
En ik vraag me af of er sites zijn waar je authentieke onderdelen kunt kopen, of moet je soms gewoon geluk hebben op marktplaats oid? Dan bedoel ik binnendeuren met glas in lood bijvoorbeeld.
In het verhuistopic van BrandX stond een linkje naar een bedrijf dat bepaalde zaken (zoals deuren/kozijnen en dergelijke) nieuw maakt in jaren 30 stijl.

Topic staat in ABO, dus niet voor iedereen te lezen, linkje naar dat bedrijf zal ik hier even plaatsen:
http://www.jaren30kozijnen.nl/

[ Bericht 10% gewijzigd door Leandra op 31-08-2017 12:01:32 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 31 augustus 2017 @ 12:43:26 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173501092
Tof, dank je! *O*
KuikenGuppy
pi_173503277
Oudedeuren.nl?
pi_173509556
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 14:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
Oudedeuren.nl?
Oudedeur.nl. Daar hebben we ons deurbeslag vandaan.

Kijk ook eens in Aalsmeer bij burbri.nl. Supergrote keus.

Succes!
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  maandag 4 september 2017 @ 09:58:02 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173578156
Iemand die iets zinnigs te zeggen heeft over de WOZ-waarde versus vraagprijs? Bij het huis dat we op het oog hebben ligt de vraagprijs een ton (!!!) boven de WOZ-waarde. Is dat vaker zo? Of is de vraagprijs dan niet reëel?
KuikenGuppy
  maandag 4 september 2017 @ 10:13:37 #206
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_173578405
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 09:58 schreef Burdie het volgende:
Iemand die iets zinnigs te zeggen heeft over de WOZ-waarde versus vraagprijs? Bij het huis dat we op het oog hebben ligt de vraagprijs een ton (!!!) boven de WOZ-waarde. Is dat vaker zo? Of is de vraagprijs dan niet reëel?
Ik zie bij ons in de buurt dat het weinig zegt. Als ik kijk naar mijn eigen woz gaan gelijke woningen bij ons in de wijk ook voor 80k meer. De woz is natuurlijk ook al van 1 januari het jaar er voor.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_173578839
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 09:58 schreef Burdie het volgende:
Iemand die iets zinnigs te zeggen heeft over de WOZ-waarde versus vraagprijs? Bij het huis dat we op het oog hebben ligt de vraagprijs een ton (!!!) boven de WOZ-waarde. Is dat vaker zo? Of is de vraagprijs dan niet reëel?
WOZ-waarde is altijd al nietszeggends. Als je een beetje slimme huiseigenaar bent, dan had je zelfs al jaarlijks veel gedaan om de WOZ-waarde te drukken.

Een ton is wel wat overdreven. Maar van een verschil van 50k vind ik niet vreemd. (20-30%). En een vraagprijs is ook maar een vraagprijs.
pi_173579417
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 09:58 schreef Burdie het volgende:
Iemand die iets zinnigs te zeggen heeft over de WOZ-waarde versus vraagprijs? Bij het huis dat we op het oog hebben ligt de vraagprijs een ton (!!!) boven de WOZ-waarde. Is dat vaker zo? Of is de vraagprijs dan niet reëel?
Bij een verschil van 100k zou ik wel even wat extra onderzoek doen of daar een verklaring voor is, maar in principe is de WOZ vrij nietszeggend en een 'momentopname' van 1-1-2016.
pi_173583830
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 09:58 schreef Burdie het volgende:
Iemand die iets zinnigs te zeggen heeft over de WOZ-waarde versus vraagprijs? Bij het huis dat we op het oog hebben ligt de vraagprijs een ton (!!!) boven de WOZ-waarde. Is dat vaker zo? Of is de vraagprijs dan niet reëel?
Zuid-Limburg? Het huis dat jullie op het oog hebben lijkt erg op het huis waar wij op geboden hebben :D dat lag qua prijs er ook zo ver boven.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 4 september 2017 @ 16:13:46 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173583926
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 16:08 schreef Syrena het volgende:

[..]

Zuid-Limburg? Het huis dat jullie op het oog hebben lijkt erg op het huis waar wij op geboden hebben :D dat lag qua prijs er ook zo ver boven.
Nope ;).
Mijn man heeft intussen met de aankoopmakelaar gesproken (leek ons toch handig zo iemand er bij te hebben), en die gaf aan dat het inderdaad wel vaker voor komt, vooral bij wat oudere woningen, bijvoorbeeld omdat de gemeente het niet goed bij houdt.

We zijn nu aan het nadenken of het wat voor ons is, dit huis. Ik vind het maar een moeilijke beslissing!
KuikenGuppy
pi_173584843
Ja spannend hè, pffff. En gelukkig zijn jullie geen concurrentie haha ;)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Moderator dinsdag 5 september 2017 @ 21:34:36 #212
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173610420
De vrouw en ik zijn hier begonnen met inpakken in dozen. Over 1,5 week gaan we op huwelijksreis, en dan moeten we klaar zijn met inpakken, want 2 dagen nadat we terug zijn krijgen we de sleutel van het nieuwe huis, en dan hebben we 1 week om over te huizen.

Zo veel zin in!! We hebben afgelopen weekend wat inkopen gedaan, maar we maken van het weekend nog even een rondje omdat we inmiddels wat beslissingen hebben genomen, dus dat gaan we aankomen weekend dan maar oppikken :9

Ik heb nog geen foto's van het lege huis, en ik vind het niet netjes om foto's van een nog geheel door de huidige eigenaren aangekleed huis te posten, dus ik moet helaas wachten tot na onze vakantie om een topic aan te maken, maar dan hebben we ook al de sleutel, maar dat is wel leuk, want dan kunnen we dus vrij snel voor en na foto's plaatsen :D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_173654356
Ik kom me hier voorzichtig melden!

Ik en mijn vriend zijn al ruim een jaar op zoek naar een nieuw huis, maar het gaat moeizaam. Het dorp waar we wonen (in de buurt van Utrecht) heeft weinig beschikbaar (en we moeten hier blijven wonen ivm kinderen van mijn vriend), als er een huis op de markt komt dat af is dan vliegen mensen als hyena's erop af dus is vaak snel weg. En we willen best een klushuis, maar niet te erg ;-)

We hebben ook wel nogal wat eisen, want we hebben nu een oké huis en hoeven niet persé weg op korte termijn (behalve dat we graag willen). We willen meer en grotere slaapkamers, grotere tuin, grote keuken, ouder huis (jaren '30).

Er lijken nu wel meer huizen op de markt te komen dus we hebben hoop!

En we gaan vandaag voor de derde keer naar hetzelfde huis kijken, met een aannemer deze keer. Eens kijken wat de verbouwing moet gaan kosten - aanbouw met keuken, zolder verbouwen, elektra, nieuwe plafonds beneden, stucen, dubbel glas beneden en eventueel boven en het liefst ook meteen nieuwe badkamer en wc's - en wat er verder volgens de aannemer nog te doen is.

Daarna hopelijk het traject van bieden in! Ik ben daar heel slecht in en gezien de snelle verkoop van huizen hier, hebben we een aankoopmakelaar.

Ik lees hier dus graag mee met mensen die in hetzelfde traject zitten of al verder zijn en hou onze vorderingen bij!
  vrijdag 8 september 2017 @ 11:29:24 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173655391
Spannend Tinkerbel! Wij hadden hetzelfde probleem en gaan daarom maar uitwijken naar een stukje zuidelijker...
KuikenGuppy
  vrijdag 8 september 2017 @ 11:30:30 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173655406
PM met waar jullie wonen en of jullie huis misschien is wat wij zoeken? O-).
KuikenGuppy
pi_173656096
Wij zijn voorzichtig aan het zoeken naar een volgend huis O+ Hier in het VK. Ik ben op zoek naar een vaste baan, Mr.Mo heeft een goede vaste baan, en we willen iets dichterbij zijn werk (en hopelijk ook mijn werk, ik zoek in dezelfde stad/regio) gaan wonen, met een wat ruimere opzet en wat betere parkeergelegenheid enzo.

Wonen nu in een oude Engelse Mijnwerkers Cottage, en we zitten er opzich prima en hebben geen haast. Dus wat we wrsch gaan doen is huis te koop zetten als ik een baan heb gevonden, en dan kijken wat we er voor krijgen, en hem dan verkopen, tijdelijk huren en dan zoeken naar iets wat we kunnen betalen. Grote voordeel is dat ons huidige huis is afbetaald, dus alles wat we er voor krijgen gaat tegen de nieuwe hypotheek aan.

Het huidige huis was een beetje een klushuis, en dat is iets wat we niet meer echt willen, dus we willen of een huis dat al prima naar ons zin is, op wat normale/betaalbare verbeterpunten na, of met een prijs zodat we het door anderen (lees: professioneel klussers :P ) naar onze zin kunnen laten maken ;)

We hebben een Googledoc met wat wensen, eisen en dingen die we absoluut niet willen _O-

En ik wil gewoon een beetje voorjompelen :@ als dat mag!

[ Bericht 6% gewijzigd door motorbloempje op 08-09-2017 12:32:26 ]
Ja doei.
pi_173659079
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:29 schreef Burdie het volgende:
Spannend Tinkerbel! Wij hadden hetzelfde probleem en gaan daarom maar uitwijken naar een stukje zuidelijker...
Ja, dat gaat bij ons jammer genoeg niet ivm de kinderen. We willen dat die naar hun moeder kunnen blijven fietsen en dan moeten we hier in het dorp blijven.

Nou, de aannemer stuurt dit weekend een offerte! Ben heel benieuwd, daar hangt vanaf of en vooral wat we gaan bieden. Ik vind het huis echt wel gaaf, maar niet tegen iedere prijs, we moeten niet meer betalen dan we aankunnen, ik heb mijn vriend en de kinderen nu eindelijk zover dat hij mee op verre reizen wil, dus dat wil ik niet zomaar opgeven ;-)
pi_173659119
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:25 schreef motorbloempje het volgende:
Wij zijn voorzichtig aan het zoeken naar een volgend huis O+ Hier in het VK. Ik ben op zoek naar een vaste baan, Mr.Mo heeft een goede vaste baan, en we willen iets dichterbij zijn werk (en hopelijk ook mijn werk, ik zoek in dezelfde stad/regio) gaan wonen, met een wat ruimere opzet en wat betere parkeergelegenheid enzo.

Wonen nu in een oude Engelse Mijnwerkers Cottage, en we zitten er opzich prima en hebben geen haast. Dus wat we wrsch gaan doen is huis te koop zetten als ik een baan heb gevonden, en dan kijken wat we er voor krijgen, en hem dan verkopen, tijdelijk huren en dan zoeken naar iets wat we kunnen betalen. Grote voordeel is dat ons huidige huis is afbetaald, dus alles wat we er voor krijgen gaat tegen de nieuwe hypotheek aan.

Het huidige huis was een beetje een klushuis, en dat is iets wat we niet meer echt willen, dus we willen of een huis dat al prima naar ons zin is, op wat normale/betaalbare verbeterpunten na, of met een prijs zodat we het door anderen (lees: professioneel klussers :P ) naar onze zin kunnen laten maken ;)

We hebben een Googledoc met wat wensen, eisen en dingen die we absoluut niet willen _O-

En ik wil gewoon een beetje voorjompelen :@ als dat mag!
Leuk! Heel veel plezier met zoeken!

En zolang je niet weg hoeft kun je gerust heel veel eisen hebben, dan maakt dat weinig uit. Ik ga er vanuit dat ons huis echt een keertje voorbij komt, je moet gewoon wat geduld hebben :)
pi_173659221
Dank! En ja, gelukkig zijn we op zich niet verschrikkelijk moeilijk, dus ik zie ons Phil en Kirsty nog niet inschakelen, maar in tegenstelling tot ons huidige huis willen we in het toekomstige huis toch zeker >15 jaar gaan wonen, dus dan mag het ook wel echt naar ons zin zijn. Huidige huis moest vooral 'prima bewoonbaar en betaalbaar' zijn :) :@
Ja doei.
  vrijdag 8 september 2017 @ 15:22:48 #220
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_173659322
Hebben Phil en Kirsty nog steeds een programma? Ik zie hier altijd alleen maar mega oude afleveringen :D

Ben benieuwd waar je eindigt Mo. Ik kijk graag Engelse huisprogramma's maar men kent nog steeds een hoop truttigheid daar :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 8 september 2017 @ 15:24:26 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173659367
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 09:58 schreef Burdie het volgende:
Iemand die iets zinnigs te zeggen heeft over de WOZ-waarde versus vraagprijs? Bij het huis dat we op het oog hebben ligt de vraagprijs een ton (!!!) boven de WOZ-waarde. Is dat vaker zo? Of is de vraagprijs dan niet reëel?
Mijn WOZ is 349... je weet waar m'n huis woont ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173659376
Geen idee eigenlijk. Wel nog steeds nieuwe Escape to the Country eps geloof ik. :D Maar zoveel geld hebben we niet ;(

We gaan wrsch net wat noordelijker zitten, rondom Dewsbury/Wakefield/Leeds :)
Ja doei.
  vrijdag 8 september 2017 @ 15:38:17 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173659619
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 15:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn WOZ is 349... je weet waar m'n huis woont ;)
:D
KuikenGuppy
pi_173660454
Wij zijn hier nu al in de "mini-discussie" over de open haarden. Mijn vriend zei letterlijk: "je moet me hier echt nog wel in overtuigen, ze zijn echt heel lelijk :P "

In dat huis wat we hebben gezien zitten 2 plekken voor haarden, naast de ensuite deur. En daar zit een marmeren ombouw om (zoals op veel van deze foto's met dat bruinachtige marmer met zwarte rand onderin: hier )

Ik weet nog niet of ik het mooi vind maar het hoort wel echt bij een jaren '30 huis blijkbaar, en dan vind ik het zo zonde om de originele elementen eruit te halen ... :D dus dat laten we nog even bezinken ;)
  vrijdag 8 september 2017 @ 16:53:59 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173660972
Haha toevallig had ik ook net die discussie met mijn man! Het huis wat we op het oog hebben heeft een nogal grote houtkachel. Wel een heel mooie O+ maar hij neemt echt veel ruimte in, en we hebben twee kleine kinderen die zich er aan zitten kunnen branden. Ik zou 'm misschien willen vervangen door een haard met schouw. Maar dan moet het wel mooi zijn... Dus we denken er nog even over.
KuikenGuppy
pi_173661008
Hier staat de open haard/houtkachel (of mogelijkheid tot plaatsen) bij de eisen O+
Ja doei.
  vrijdag 8 september 2017 @ 16:57:36 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173661060
Het geeft zoveel sfeer in één keer hè O+.
KuikenGuppy
pi_173661076
Yup. Was hier ook het plan om het te doen, maar ik heb 't idee dat dit oude krot in de fik vliegt _O- dus dat doen we in 't volgende huis maar.
Ja doei.
  vrijdag 8 september 2017 @ 16:58:37 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173661080
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:55 schreef motorbloempje het volgende:
Hier staat de open haard/houtkachel (of mogelijkheid tot plaatsen) bij de eisen O+
Ja, dat was hier ook een keiharde eis.... niet dat we de open haard veel gebruiken, maar dat is wat anders :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173663584
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 15:24 schreef motorbloempje het volgende:
Geen idee eigenlijk. Wel nog steeds nieuwe Escape to the Country eps geloof ik. :D Maar zoveel geld hebben we niet ;(

We gaan wrsch net wat noordelijker zitten, rondom Dewsbury/Wakefield/Leeds :)
E2TheC vraagt bij elke aflevering om nieuwe mensen. En toevallig zag ik achter GBBO reclame van Location Location Location. Misschien toch aanmelden? 😉
pi_173663665
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 18:58 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

E2TheC vraagt bij elke aflevering om nieuwe mensen. En toevallig zag ik achter GBBO reclame van Location Location Location. Misschien toch aanmelden? 😉
Ja, nou, we hoeven niet zo nodig met ons smoelwerk op TV ;) :D al vind ik het idee van verrast worden met een paar huizen wel heel leuk :P
Ja doei.
pi_173663856
In het huis dat wij op het oog hebben heeft 2 mogelijkheden tot open haarden (zo naast elkaar in 1 pijp, aan beide kanten van de ensuite eentje!)! Dus die blijven sowieso (moeten dus alleen even kijken hoe we werkend krijgen, de pijp is nu dicht en openbreken en zomaar beginnen met stoken lijkt me geen goed idee, misschien dat daar nog een kacheltje in moet of zo), hetzelfde met de granito vloer in de hal (het doet me al pijn dat die in de keuken eruit moet, maar daar komt een hele nieuwe aanbouw dus die behouden is sowieso onmogelijk).

Mijn vriend DURFDE te opperen dat de ensuite wel heel veel ruimte inneemt en misschien eruit voor de ruimte. Toen heb ik alleen heel boos gekeken en dat was voldoende om te behouden :P
pi_173663965
Ensuite staat hier op de 'wensenlijst', maar niet de must lijst. We zijn toch maar met z'n tweeën, dus als de badkamer gewoon ergens op dezelfde verdieping is; prima.

We hebben wel nu maar één toilet, we zouden er graag twee willen :P
Ja doei.
pi_173664076
Afwijzing hypotheek binnen oef dat zagen we niet aankomen
pi_173664232
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 19:22 schreef motorbloempje het volgende:
Ensuite staat hier op de 'wensenlijst', maar niet de must lijst. We zijn toch maar met z'n tweeën, dus als de badkamer gewoon ergens op dezelfde verdieping is; prima.

We hebben wel nu maar één toilet, we zouden er graag twee willen :P
Niet zo'n ensuite (hoewel dat heel mooi zou zijn maar bij ons ook niet gaat) maar ensuite deuren beneden in de kamer :) dus dat je kamer beneden 2 kleinere kamers wordt zeg maar ;)
pi_173664235
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 19:28 schreef ManianMan het volgende:
Afwijzing hypotheek binnen oef dat zagen we niet aankomen
Ow nee .. wat nu?
  vrijdag 8 september 2017 @ 20:03:11 #237
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173664747
Bod gedaan :o
KuikenGuppy
  vrijdag 8 september 2017 @ 20:34:56 #238
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_173665370
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 20:03 schreef Burdie het volgende:
Bod gedaan :o
Spannend! Succes!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_173680728
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 19:37 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Ow nee .. wat nu?
2 jaar wachten op vast contract werkgever wilde het nog niet aan omdat het zeer zwaar werk is fysiek en psychisch.

Andere collega heeft dezelfde procedure doorlopen als ik dus zit wel snor. Alleen jammer dat de werkgever het niet direct doorgeschemerd had.
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 09:07:34 #240
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173726425
}:| We zijn deze week druk alles aan het inpakken zodat we direct als we terug komen van vakantie kunnen beginnen met de verhuizing, maar man wat een werk. Er lijkt geen eind aan te komen :{
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')