abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  dinsdag 2 mei 2017 @ 11:59:08 #26
369251 Geralt
of Rivia
pi_170629235
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 april 2017 00:31 schreef Godshand het volgende:
Iets anders: hoeveel onderzoek doen jullie naar een koopwoning?
Van te voren opgevraagd waarvoor het gekocht is. En aankoop onder voorbehoud bouwkundige keuring. Ik ga toch niet bij de buren aanbellen of iets :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
pi_170629496
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 april 2017 00:31 schreef Godshand het volgende:
Iets anders: hoeveel onderzoek doen jullie naar een koopwoning? Zijn er mensen die bij buren of de bewoners zelf gaan aanbellen? Vriend van mij had brutaal bij een woning aangebeld toen deze al onder bod lag.
Adres googlen uiteraard, maar ook de straat en naastgelegen huisnummers specifiek. Ook kijken qua criminaliteit (op internet), WOZ-waardebepaling en of er veel schotels hangen.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
  dinsdag 2 mei 2017 @ 12:56:24 #28
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_170630234
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 11:42 schreef Godshand het volgende:

[..]

Mijn aankoopmakelaar is met een bod 15.000 euro onder de vraagprijs gaan zitten en het tegen bod is nog 2000¤ lager.

Wordt als eindbod gepresenteerd maar er is nog wel rek :)
Kortom, het kan zeker in Utrecht. Gewoon niet achterlijk hoog beginnen, maar wel realistisch.

Je startpunt kan je wel inschatten door te kijken naar de aankoopprijs van de woning door de vorige eigenaar. In deze tijd willen verkopers "winst" maken en meer dan de aankoopprijs krijgen. De vraagprijs zit daar fors boven. En het hangt ook maar net van de omstandigheden af. Zit de verkoper in een scheiding of moet hij van werk binnen 3 weken verhuizen naar het buitenland is hij wellicht bereid met licht verlies te verkopen, als hij/zij maar wegkan :P
Wij hebben het ook met licht verlies verkocht. Niet omdat het persé hoeft, maar de nieuwe eigenaar dat een realistisch bod en wij hadden geen zin in onderhandelen voor een kleine 1000 euro.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 15:52:23 #29
85962 ioko
I Appear Missing
pi_170634146
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 11:35 schreef Godshand het volgende:

[..]

Toch al 2.700 ¤

Tikt snel aan...
Ja, gaat snel. En dan tel ik tapijt, (rol) gordijnen en vinyl nog niet mee.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 2 mei 2017 @ 20:41:04 #30
72712 Renesite
Deze exkutmod is geverifieerd
pi_170640134
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 11:42 schreef Godshand het volgende:

[..]

Mijn aankoopmakelaar is met een bod 15.000 euro onder de vraagprijs gaan zitten en het tegen bod is nog 2000¤ lager.

Wordt als eindbod gepresenteerd maar er is nog wel rek :)
Kortom, het kan zeker in Utrecht. Gewoon niet achterlijk hoog beginnen, maar wel realistisch.

Je startpunt kan je wel inschatten door te kijken naar de aankoopprijs van de woning door de vorige eigenaar. In deze tijd willen verkopers "winst" maken en meer dan de aankoopprijs krijgen. De vraagprijs zit daar fors boven. En het hangt ook maar net van de omstandigheden af. Zit de verkoper in een scheiding of moet hij van werk binnen 3 weken verhuizen naar het buitenland is hij wellicht bereid met licht verlies te verkopen, als hij/zij maar wegkan :P
Mwah. Ik heb ook bijna 50000 euro winst gemaakt in drie jaar tijd. Je moet maar net de mazzel hebben :)
 | <3 Triquester...
HET IS RENÉ MET EEN STREEPJE-OP-DE-LAATSTE-E!!!!
pi_170658329
Nou, finale bod is 5k onder de vraagprijs gegaan. Als hypotheek en ander gezeur goed gaat heb ik 20-6 sleutels van mijn maisonnette in Utrecht Lunetten! *O*
Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170840174
Wij zijn bezig ons huis te koop te zetten in verband met een aanstaande verhuizing. Nu weet ik dat je met de verkoopmakelaar kunt onderhandelen over de courtage, maar wat is een beetje gangbaar vandaag de dag? Is dat nog afhankelijk van regio?
De huizen hier in de straat worden snel verkocht, dus de verwachting is dat ons huis niet heel lang te koop zal staan (wat volgens mij in het voordeel van de makelaar is).

Ik heb via de site van Vereniging Eigen Huis al gelezen dat je op moet letten welke kosten makelaars buiten de courtage kosten in rekening kunnen brengen.
https://www.eigenhuis.nl/(...)open/kosten-makelaar

Iemand nog tips?
pi_170842721
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:32 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Wij zijn bezig ons huis te koop te zetten in verband met een aanstaande verhuizing. Nu weet ik dat je met de verkoopmakelaar kunt onderhandelen over de courtage, maar wat is een beetje gangbaar vandaag de dag? Is dat nog afhankelijk van regio?
De huizen hier in de straat worden snel verkocht, dus de verwachting is dat ons huis niet heel lang te koop zal staan (wat volgens mij in het voordeel van de makelaar is).

Ik heb via de site van Vereniging Eigen Huis al gelezen dat je op moet letten welke kosten makelaars buiten de courtage kosten in rekening kunnen brengen.
https://www.eigenhuis.nl/(...)open/kosten-makelaar

Iemand nog tips?
Op een vergelijkingssite kijken?
Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170847399
quote:
5s.gif Op donderdag 11 mei 2017 01:29 schreef Godshand het volgende:

[..]

Op een vergelijkingssite kijken?
Ik ben meer op zoek naar persoonlijke ervaringen met onderhandelingen over de courtage.
pi_170857323
Als er huizen in de straat te koop staan dan vraag je het toch gewoon aan je verkopende buren? Dan weet je wat zij betalen en kan je dat als onderhandeling gebruiken. Overigens, wij hebben destijds meerdere makelaars uitgenodigd en helemaal niet alleen op courtage gelet. Juist ook op hoe de makelaar overkwam, wat hij zei over onze woning en wat hij voor verkoopprijs in gedachten had. Pas toen we die keuze gemaakt hadden zijn we gaan onderhandelen over de courtage. Kijk ook even of ze werken met startkosten. Dat was bij ons een vast bedrag voor fotografie en plaatsen op Funda.
Uiteindelijk heeft ons huis maar 17 dagen te koop gestaan en ging het weg voor een bedrag dat zo'n 10% boven de geschatte opbrengst van een van de andere makelaars lag.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')