abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 26 april 2017 @ 19:10:46 #1
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_170505134
Omdat samen een huis kopen een mooie stap zou zijn, zijn we op zoek gegaan naar een geschikt huis. Al snel bleek de voorkeur te liggen bij een appartement in het centrum van Amersfoort. Zo kwam ook dit project voorbij: De dirigent met twijfel hebben we ons in eerste instantie ingeschreven voor een penthouse appartement, en daarbij de 3 appartementen die eronder lagen. We zijn op onze 4de keus ingeloot: Een appartement van 108m2 op de 12de verdieping.





In de verkoopbrochure staat meer info over dit appartement en het gehele project.

Binnenkort hebben we het verkoop gesprek en daarin moeten we helder krijgen of het uitzicht van dit appartement over de stad blijft bestaan(er komt nog een woontoren verderop, maar de vraag is of we daarover heen kijken) Waar we zelf nog over na moeten denken is of dit niet te ver van de stad voor ons is(we wonen nu aan de stadssingel)

buiten die praktische bezwaren zijn er dan ook dingen om over na te denken zoals hoe we de keuken moeten indelen. Halen we de muur uit de 2 kleinere slaapkamers om zo een groot kantoor/sportruimte te creëren. De vraag is of de badkamer ruim genoeg is voor een bad, aparte douche, 2de toilet en wastafels, en zo niet of we dan moeten uitbreiden de slaapkamer in. En wat gaat er op de vloer, aangezien het hele huis voorzien is van vloerverwarming. Daarnaast willen we ook graag een gashaard, maar hoe combineer je dat in een zithoek, met een grote TV?
Een wens is om het hele huis te voorzien van domotica, mogelijkheden hierin te over, daarin moeten we ons nog even verdiepen.

Even zo wat gedachten opgezet in dit topic, waarin hoop ik de komende tijd meer duidelijk wordt voor ons en we onze vorderingen met jullie kunnen delen. Tips zijn altijd erg welkom! (zeker qua indeling :) )
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_170507197
Mooi appartement. Gefeliciteerd.

Wil je perse een 2e toilet in de badkamer? Op de plattegrond te zien is het slechts 1 deur verderop, hooguit 2 meter verder. Zonde van de slaapkamer als je alleen daarvooor de badkamer gaat uitbouwen. Er zit al een bad en aparte douche in getekent. Geen 2 wasbakken wat wel prettig is. Er lijkt wel ruimte te zijn om 1 grote lange wasbak te plaatsen. Met 2 kranen. Is minder ruim dan 1 aparte wasbakken, maar stuk groter dan 1 wasbak. Meubel eronder die aansluit op bad en douchewand.

Is er wel gas aanwezig? Lijkt mij bijna van niet. gashaard wordt denk ik wel moeilijk ivm de rookgas afvoer.

Ik zelf zou de 2 slaapkamers zo houden. Liever gescheiden kantoor en sportruimte/rommelhoek dan 1 heel groot rommelhok met en sporttoestellen, en een kantoor.
  woensdag 26 april 2017 @ 21:26:50 #3
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_170508723
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:35 schreef Glider76 het volgende:
Wil je perse een 2e toilet in de badkamer? Op de plattegrond te zien is het slechts 1 deur verderop, hooguit 2 meter verder. Zonde van de slaapkamer als je alleen daarvooor de badkamer gaat uitbouwen. Er zit al een bad en aparte douche in getekent. Geen 2 wasbakken wat wel prettig is. Er lijkt wel ruimte te zijn om 1 grote lange wasbak te plaatsen. Met 2 kranen. Is minder ruim dan 1 aparte wasbakken, maar stuk groter dan 1 wasbak. Meubel eronder die aansluit op bad en douchewand.
Er is maar een wc en we moeten met z'n twee! ;P

Ik weet dat er een apart toilet is, maar willen er echt 2. ;)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_170521448
Ik zou over de lange zijde vd badkamer het bad en daarnaast de douche plaatsen en dan de wasbak op de plek waar nu je bad getekend staat en de wc aan de zijde van de deur (rechts van de deur).

Is de indeling nog naar wens aan te passen? Het geheel komt op mij nogal druk en niet efficiënt ingedeeld over, maar goed, ik ben een leek.
  donderdag 27 april 2017 @ 17:19:47 #5
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_170523655
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:55 schreef ShoNuf het volgende:
Ik zou over de lange zijde vd badkamer het bad en daarnaast de douche plaatsen en dan de wasbak op de plek waar nu je bad getekend staat en de wc aan de zijde van de deur (rechts van de deur).

Is de indeling nog naar wens aan te passen? Het geheel komt op mij nogal druk en niet efficiënt ingedeeld over, maar goed, ik ben een leek.
Hoe zou jij het indelen ?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  donderdag 27 april 2017 @ 17:19:55 #6
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_170523659
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:35 schreef Glider76 het volgende:
Is er wel gas aanwezig? Lijkt mij bijna van niet. gashaard wordt denk ik wel moeilijk ivm de rookgas afvoer.
Vreemd genoeg is er wel gas aanwezig.
quote:
De woningen worden verwarmd middels een HR CV-ketel voorzien van een
modulerende kamerthermostaat.
Alleen dan heb je nog een rookgas probleempje. Een buis naar buiten zal de architect niet leuk vinden.
Tot nooit .......
pi_170524011
Interessant! Dit is schuin tegenover het nieuwe zwembad toch? Moet sporthal Schuilenburg hier ook voor tegen de vlakte of mag die blijven staan? (want daar had ik het laatst over met een paar mensen: hoe lang blijft Sporthal Schuilenburg nog?)

Edit: oh wacht, ik zie al hoe het gepositioneerd is t.o.v. de Ariaweg en de Hogeweg. Die flats blijven zelfs nog staan. Dacht dat die ook weg moesten. (of gaat er een deel voor tegen de vlakte?)
Somebody that I used to know
  donderdag 27 april 2017 @ 17:44:04 #8
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_170524104
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:19 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Vreemd genoeg is er wel gas aanwezig.

[..]

Alleen dan heb je nog een rookgas probleempje. Een buis naar buiten zal de architect niet leuk vinden.
Tegenwoordig heb je ook afvoerloze haarden.
Tis nog even oriënteren. Maar een goede elektrische met warmte kan ook. Maar geen idee hoe "echt" dat eruit ziet
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  donderdag 27 april 2017 @ 17:47:53 #9
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_170524189
quote:
2s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:38 schreef Postbus100 het volgende:
Interessant! Dit is schuin tegenover het nieuwe zwembad toch? Moet sporthal Schuilenburg hier ook voor tegen de vlakte of mag die blijven staan? (want daar had ik het laatst over met een paar mensen: hoe lang blijft Sporthal Schuilenburg nog?)

Edit: oh wacht, ik zie al hoe het gepositioneerd is t.o.v. de Ariaweg en de Hogeweg. Die flats blijven zelfs nog staan. Dacht dat die ook weg moesten. (of gaat er een deel voor tegen de vlakte?)
Alles gaat tegen de vlakte ;) die hele strook wordt opnieuw ontwikkeld. Waar nu de sporthal staat komt ook een appartementen complex, eigenlijk recht tegenover dit De vraag is alleen of die in het zicht zit (hoogte) zoja, dan passen we hiervoor
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_170524818
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:47 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Alles gaat tegen de vlakte ;) die hele strook wordt opnieuw ontwikkeld. Waar nu de sporthal staat komt ook een appartementen complex, eigenlijk recht tegenover dit De vraag is alleen of die in het zicht zit (hoogte) zoja, dan passen we hiervoor
Ah, het huis van mijn broer dan ook. Maar misschien ook maar beter, wat een ouwe meuk daaro. In Liendert hebben ze de boel ook al grotendeels vervangen en dat is echt wel een verbetering van de wijk. Denk dat het voor Schuilenburg ook een verbetering is.
Somebody that I used to know
pi_170524954
@hierissieweer, indeling is wel logisch, verkeerd gekeken, zag niet dat er een balkon bij zat.
  donderdag 27 april 2017 @ 18:58:54 #12
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_170525740
Even wezen stoeien met de indeling van de badkamer, volgens deze tekening zou het er allemaal in kunnen:

Boven het bad komt dan een kast waar de handdoeken ik kunnen. Ik denk aan een open kast. En boven de wc de ruimte boven de "spoelbak"ook dicht maken en daar een ruimte maken voor wat voorraad en opbergen. (het bad is nog even nadenken of een vrijstaand bad wel tof is, ivm met schoonmaak enzo)
En dan zoals voorgesteld een wasbak van een meter, met dubbele kraan.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  donderdag 27 april 2017 @ 19:30:51 #13
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170526578
Ik zou echt geen kast boven mijn bad willen. Dat zou met opstaan om er uit te willen stappen echt niet goed aflopen :')
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_170544642
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:30 schreef laziness het volgende:
Ik zou echt geen kast boven mijn bad willen. Dat zou met opstaan om er uit te willen stappen echt niet goed aflopen :')
+1 :+.
Ik zou eerder kiezen voor een spiegelkast voor scheerapparaat/tandenborstel/gel etc, en onder de wastafel ruimte voor handdoeken. En ik zou even nagaan of het niet heel erg op elkaar gepropt wordt in de badkamer :)

Ziet er wel uit als een geinig appartement TS ^O^.
pi_170551952
Ik zou een dicht bad nemen want het wordt een drama om daaronder en daarachter schoon te maken.

Je zou het wastafel meubelblad door kunnen laten lopen over het bad heen.

Dit komt dan boven je voeten te lopen dus geen probleem met instappen maar wel extra berg ruimte.

Kan je op dat blad je ipad neerzetten en netflixen terwijl je in bad ligt.

Verder word het allemaal wel heel krap. Ik zou het eens uit tekenen op de grond en er met zijn 2en in gaan staan en een rondje draaien.

Ik zie geen handdoek radiator?

Ik zelf overweeg juist heel erg om mijn bad eruit te slopen en extra grote douche te nemen. Gebruik dat bad nooit.
  zondag 30 april 2017 @ 18:30:27 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170590022
Die badkamer moet beter in te delen zijn, het nadeel is alleen dat als je het bad in de lengte zet, je daar dan zo tegenaan loopt als je naar binnen gaat.
Niet echt natuurlijk, maar het oogt wel zo.
Daar zou je nog wat aan kunnen doen door een andere vorm bad te nemen.
Overigens lijk je aan iedere kant van de deur ongeveer een meter te hebben, dus je zou de wastafel ook nog naast de deur kunnen doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 30 april 2017 @ 18:48:47 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170590500
Als die torens op veld 5 respectievelijk 79 en 110 appartementen krijgen terwijl deze er 40 heeft, dan verwacht ik eigenlijk dat die hoger gaan worden, en dus samen met de twee voorgenomen torens in veld 6 het uitzicht wel gaan beïnvloeden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 30 april 2017 @ 21:07:18 #18
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_170595189
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 18:48 schreef Leandra het volgende:
Als die torens op veld 5 respectievelijk 79 en 110 appartementen krijgen terwijl deze er 40 heeft, dan verwacht ik eigenlijk dat die hoger gaan worden, en dus samen met de twee voorgenomen torens in veld 6 het uitzicht wel gaan beïnvloeden.
Zo dachten wij ook ;) misschien dat deze toren met 40 smaller is een dat de anderen onder de 11 verdiepingen blijven
...

Blok 5 moet als het goed is al wel bekend zijn hoe en wat. Dus ben benieuwd hoe hoog die zijn, dat lijkt mij een goede indicator voor blok 6.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zondag 30 april 2017 @ 21:11:44 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170595326
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 21:07 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Zo dachten wij ook ;) misschien dat deze toren met 40 smaller is een dat de anderen onder de 11 verdiepingen blijven
...

Blok 5 moet als het goed is al wel bekend zijn hoe en wat. Dus ben benieuwd hoe hoog die zijn, dat lijkt mij een goede indicator voor blok 6.
Als ik een rechte lijn trek van de Dirigent naar de Lange Jan dan volgt die lijn vrijwel exact de Hogeweg, aan de kant van veld 6.
Dus als ze daar niet te dichtbij de weg gaan bouwen dan zou je de toren nog steeds moeten kunnen zien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 30 april 2017 @ 21:40:00 #20
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_170596293
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 21:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ik een rechte lijn trek van de Dirigent naar de Lange Jan dan volgt die lijn vrijwel exact de Hogeweg, aan de kant van veld 6.
Dus als ze daar niet te dichtbij de weg gaan bouwen dan zou je de toren nog steeds moeten kunnen zien.
Dat zou je zeggen hè? Maar wil dat toch best een garantie van ;p
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zondag 30 april 2017 @ 21:42:35 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170596371
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 21:40 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Dat zou je zeggen hè? Maar wil dat toch best een garantie van ;p
Ja, kan me voorstellen, eerlijk gezegd zou ik daar sowieso niet willen zitten, maar ik ben een verwend mormel, dus dat verklaart eea :@ :+ :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 1 mei 2017 @ 07:38:34 #22
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_170601026
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 21:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, kan me voorstellen, eerlijk gezegd zou ik daar sowieso niet willen zitten, maar ik ben een verwend mormel, dus dat verklaart eea :@ :+ :')
Haha! Uhhh, liefst zat ik op het gilde kwartier/Eemplein. Of eventueel de spot, maar dat kan mijn budget niet aan.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  woensdag 3 mei 2017 @ 15:37:26 #23
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_170657611
Vandaag contact gehad met de makelaar. Er is nog geen indicatie hoe hoog de woontorens worden in blok 5 en 6. Er komt sowieso nog bebouwing tot 6 verdiepingen hoog. Deze blokken zullen hoger worden. Misschien zelfs hoger als de dirigent...

Ik zie mij af te vragen, kan ik de bouwvergunning ofzo opvragen? Daar zal toch in staan hoe hoog het gebouw wordt?

Die makelaar zei wel dat er een uitzicht blijft bestaan. Maar vraag mij af hoe besloten je zit met 4 woontorens voor je snuffert?
Er is helaas ook geen impressie van het uitzicht beschikbaar. Balen...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_170658905
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:37 schreef hierissieweer het volgende:
Vandaag contact gehad met de makelaar. Er is nog geen indicatie hoe hoog de woontorens worden in blok 5 en 6. Er komt sowieso nog bebouwing tot 6 verdiepingen hoog. Deze blokken zullen hoger worden. Misschien zelfs hoger als de dirigent...

Ik zie mij af te vragen, kan ik de bouwvergunning ofzo opvragen? Daar zal toch in staan hoe hoog het gebouw wordt?

Die makelaar zei wel dat er een uitzicht blijft bestaan. Maar vraag mij af hoe besloten je zit met 4 woontorens voor je snuffert?
Er is helaas ook geen impressie van het uitzicht beschikbaar. Balen...
Je kan online bestemmingsplannen inzien, gewoon zoeken op de postcode. Dan kan je rechts zien hoe hoog er gebouwd mag worden :)
  woensdag 3 mei 2017 @ 16:52:43 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170659087
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 07:38 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Haha! Uhhh, liefst zat ik op het gilde kwartier/Eemplein. Of eventueel de spot, maar dat kan mijn budget niet aan.
En die nieuwbouw die aan het eind van de Meridiaan komt (aan de stadskant), op de plek van die school die afgebrand is (toen het al leeg stond).
Deze denk ik: http://stadskeerkring.nl/wonen/
Meer: https://www.vastbouw.nl/projecten/972/

[ Bericht 8% gewijzigd door Leandra op 03-05-2017 16:57:56 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')